eitaa logo
.*★شهد شهادت★*.
40 دنبال‌کننده
224 عکس
28 ویدیو
1 فایل
ۅ ڸا تَحسبنّ َ الذین قُتلوا فے سَبیل اللّه أمواتا بل أحیاء عندَ رَبّهم یُرزَقون
مشاهده در ایتا
دانلود
برای اینکه بتوانیم به غیب دسترسی پیدا کنیم، سه راه وجود دارد; ۱.راه اول همان تفکر است که در مباحث معرفت شناسی با آن آشنا شدیم و دانشمندان به ویژه فیلسوفان توانسته اند با تفکر بخش های زیادی از عالم غیب را کشف نموده و از وجود آن آگاه شوند. ۲.راه دوم آن است که ما در ابزارهای شناختی و به تعبیری در گیرنده های خود تغییر ایجاد نموده و بتوانیم با آن غیب را دریافت نماییم. راه‌های زیادی برای تقویت گیرنده های وجودی انسان وجود دارد و هر یک گیرنده های انسان را در بعدی و از جهتی تقویت می نماید و تا حدی پیش می برد .برخی از راه ها گیرنده های انسان را فقط در حد حیوانات بالا می‌برد و از لایه ای ابتدایی از غیب آگاه می سازد ولی برخی از راه ها انسان را هزاران بار بیشتر بالا برد و او را تا مقام همجواری با انبیا و اولیای الهی رشد داده به لقاء الله می‌رساند . از بعثت انبیا فعال کردن گیرنده های وجود انسان است تا انسان با عوالم غیبی انس بگیرد و درهای ملکوتی به رویش باز گردد و بتواند به مقام قرب به خداوند نایل شود. ۳.می توانیم از گزارش های کسانی که گیرنده های خود را فعال نموده اند و از غیب خبر می دهند استفاده کنیم. مراجعه به انبیای الهی برای شناخت عالم غیب از این نوع است. @shahd_shahadat🌷
در بحث های دانستیم که چیزهایی که حواس ما ادراک نمی کند دو گونه است: ۱.چیزهایی که اصلا حواس ما با آن ارتباط برقرار نمی کند و از آن بی خبر است. ۲. چیزهایی که حواس ما اصل آن را ادراک می کند ولی همه لایه های آن را ادراک نمی کند. در حقیقت ما با دوگونه غیب مواجهیم: ۱.حقایقی که به نوعی باطن همین موجودات مادی محسوب می شود ولی حواس ما آن باطن را ادراک نمی کند. ۲.عوالمی که کلا جدا از این دنیای ما است و در شرق و غرب و شمال و جنوب و بالا و پایین این عالم قرار ندارد. @shahd_shahadat🌷
روز مباهله مبارک باد روز مباهله روز پیروزی اسلام و روز اثبات حقانیت اهلبیت و مذهب تشیع
همراه جناب شیخ جعفرمجتهدی رحمه الله ، میهمان یکی از دوستان بودیم. صاحبخانه بر خلاف قولی که داده بود سفره نسبتا رنگینی فراهم کرده بود وسرگرم کشیدن غذابود . جناب مجتهدی که در کنار سفره نشسته بودند غذا صرف نمی کردند ولی چشم هم از سفره بر نمی داشتند، وقتی صاحبخانه به ایشان برای صرف غذا اصرار می کرد سودی نداشت و می فرمودند : شما راحت باشید، من چندان میلی به غذا ندارم. دوستان میدانستند که باید به ایشان اصرار نکنند و بگذارند راحت باشد، شاید صاحبخانه تصور می کرد که جناب مجتهدی نوع غذارا نپسندیده اند و از آن خوش شان نمی آید، به هر حال سفره را جمع کردند و تمامی دوستان به دنبال یافتن پاسخی برای این سؤال بودند که چراایشان هرچند به اندازه لقمه ای از غذا تناول نکردند ، فردای آن روز به خدمتشان شرفیاب شدم. تنی چند از دوستان نیز حضور داشتند . مرحوم مصطفوی از ایشان پرسید، دیروز ظهر چرا غذا میل نفرمودید،گفتند: آقاجان ، من درآن سفره غیر از خون نمی دیدم، این غذا از پول نزول تهیه شده بود خوردن نداشت بعدامعلوم شد که صاحبخانه برای تهیه غذا از یکـ شخص بازاری پول قرض گرفته بود که آن شخص رباخوار بوده است. (لاله ای از ملکوت) @shahd_shahadat🌷
از صلیب سرخ آمده بودند اردوگاه اسرا گفتند:در اردوگاه شما را شکنجہ‌تان می‌کنند یا نہ؟همه بہ آقا سید نگاه کردند ولے آقا سید چیزی نگفت مأمور صلیب سرخ گفت: آقا شما را شکنجہ می‌کنند یا نه؟ظاهراً شما ارشد اردوگاه هستید. آقا سید باز هم حرفے نزد. پس شما را شکنجہ نمی‌کنند؟آقا سید با اون محاسن بلند و ابهت خاص خودش سرش پایین بود و چیزی نمی گفت.نوشتند اینجا خبری از شکنجہ نیست.افسر عراقی کہ فرمانده اردوگاه بود، آقاے ابوترابی را برد تواتاق خودش گفت:تو بیشتر از همہ کتک خوردی، چرا بہ اینها چیزے نگفتی؟ آقای ابوترابی برگشت فرمود: ما دو تا مسلمان هستیم با هم درگیر شدیم، آنها کافر هستند..دو تا مسلمان هیچ وقت شکایت پیش کفار نمی‌برند. ✍فرمانده اردوگاه کلاه نظامی کہ سرش بود را محکم به زمین کوبید و صورت آقا سید را بوسید بعدش هم نشست روی دو زانو جلو آقا سید و تو سر خودش می زد می گفت شما الحق هستید. 🌷سید آزادگان شهید ابوترابی 🔹🔸🔹 🕊سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گرامی باد. صلوات و فاتحه ای قرائت کنیم هدیه به ارواح مطهر همه شهدا🌹 https://eitaa.com/ahlalquran
اگر شما هندوانه ای را در یک حوض آب بیاندازید، چقدر از آن از آب بیرون است؟ مقدار کمی. شاید نه عشرش(نود درصد) را آب فراگرفته و یک عشرش (ده درصد) بیرون است. یا اگر قطعه یخ بزرگی را در حوض آب بیاندازید. چقدرش از آب بیرون است و چقدرش زیر آب ؟ عینا شعور انسان هم آن قسمتی که آشکاراست نسبت به آن قسمتی که مخفی است این گونه است. عالم هم همین طور است. این عالم طبیعت که به تعبیر قرآن عالم شهادت است ، در مقابل عالم غیب و حقایق مخفی ، نسبتش همین نسبت است اگر خیلی بیشتر از این نباشد. عالم طبیعت با تمام کهکشان ها و ستارگان و این جوی که بشر چون نمی داند آخرش به کجا منتهی می شود می گوید جو لایتناهی و شاید هم لایتناهی است ، نسبت به عالمی که بر این عالم احاطه دارد یعنی نسبت به آن قسمتی از عالم که پنهان است بسیار کوچک است و به تعبیر حدیث مثل این است که حلقه ای را در یک صحرا بیاندازید. آن حلقه نسبت به صحرا چه نسبتی دارد؟ مجموعه آثار استاد ، ج۲۲،ص۳۷۷ @shahd_shahadat🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا می توان عالمی را فرض کرد که از همه این جهات شش گانه بیرون باشد و باز هم واقعیت داشته باشد؟ ریشه این سؤال و اشکال آن است که معمولا ما انسان ها آنچه را با چشمان خود می بینیم تمام واقعیت نیست بلکه دریافت هایی از بخشی از واقعیت است که توسط گیرنده های ما دریافت شده و در صفحه نمایش ما نشان داده می شود آن وقت راحتتر می توانیم تصور کنیم که عوالمی جدای از این عالم ماده وجود دارد. بدن هر انسان فقط بدن اوست،نه *خود* او . انسان باید خود حقیقی اش را بیابد تا نگاهش به عالم نگاهی واقعی باشد. @shahd_shahadat🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
من کیستم؟ شاید به نظر برسد که جواب این سوال ساده و روشن است، چون در نگاه اول معلوم است که من همین چثه و هیکلی هستم که دست و پا و شکم و گردن و سری دارم و می روم و می آیم و می نشینم و می خورم و می خوابم. ولی کمی که می اندیشیم می بینیم که جواب سوال به این آسانی ها هم نیست; چون می بینیم که در اثر برخی از حوادث دست یا پای ما قطع می شود و فقط سر و گردن و سینه ای می ماند ولی باز هم زنده ایم و "من" ما همان "من" است و به همان معنا که قبلا می گفتیم ‌"من"‌‌ باز هم می گوییم "من" و احساس نمی کنیم که چیزی از آن کم شده باشد. انسان در اثر این اتفاق می فهمد که دست و پا جزء حقیقت او نبوده و فقط مانند یک ابزار با او همراهی می کرده است. اینجا جرقه ای در ذهنش به وجود می آید و از خود می پرسد آیا سر و گردن و و سینه و شکم هم همین طور است؟ آیا آنها نیز فقط مانند یک امانت در دست من است و من حقیقی جدای از اینها هستم که اگر اینها هم از بین برود من می توانم باز هم باقی بمانم یا اینکه اینها یا لااقل بخشی از اینها مانند مغز حقیقت من است و اگر نابود شود "من" هم نابود می شوم؟ @shahd_shahadat🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان از نقطه آغاز وجودش مرحله مرحله تکامل می یابد. مرحله اولیه وجود انسان در این عالم نطفه ای بسیار کوچک است که آهسته آهسته مراحل رشد و کمال را طی می نماید و به علقه و مضغه و سپس کودکی در رحم مادر تبدیل می گردد و در حدود چهار ماهگی شروع به حرکت می نماید. آیا ممکن است که انسان در این سیر تکاملی دارای مراحلی شده باشد که دستگاه های گیرنده ما آن را نبیند و لمس نکند؟ چگونه باید چنین چیزی را فهمید؟ @shahd_shahadat🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چیزهایی که در دامنه ادراک حسی ما در نمی آیند ، به نوعی مجرد نامیده می شوند. مجرد یعنی خالی و ندار . کسی که همسر ندارد را مجرد می نامند چون فاقد همسر است و موجودی هم که از عالم اجسام مادی بیرون بوده و به اصطلاح فلسفی فاقد ماده است مجرد نامیده می شود. (البته ماده در اصطلاح فلسفی غیر از ماده در فیزیک است) باید دانست که موجودات مجرد نیز دارای مراتبی هستند و برخی از برخی قوی تر می باشند. قوی ترین موجود مجرد خداوند است که نه فقط از ماده مجرد است بلکه از هر محدودیت و ضعفی نیز مجرد می باشد. اکنون سوال این است که آیا انسان نیز بعدی مجرد دارد یا نه؟ آیا همه حقیقت انسان همین بدنی است که دیده می شود یا انسان مرتبه دیگری نیز دارد؟ @shahd_shahadat🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شب جمعه است یاد شهدا را در قلب خود زنده کنیم با صلوات و فاتحه ای از سر اخلاص
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من مال تو ام! السلام علیک یا اباعبدالله و علی الارواح التی حــــــلــــــتــــــ بفـــــــنائـــــکــــــــــ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا