eitaa logo
.*★شهد شهادت★*.
40 دنبال‌کننده
224 عکس
28 ویدیو
1 فایل
ۅ ڸا تَحسبنّ َ الذین قُتلوا فے سَبیل اللّه أمواتا بل أحیاء عندَ رَبّهم یُرزَقون
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیامبر خدا صلی الله علیه و آله: شما هرگز نمی توانید همه مردم را از اموال خود بهره مند سازید، پس با آنان با گشاده رویی و خوشرویی تمام برخورد کنید میزان الحکمه ج۱ ص ۵۵۴  
روز دعا و استغفار و توجه
از طرف من به جوانان بگویید که... @shahd_shahadat🌷
خوشا آنان که با حق آشنایند مطیع محض فرمان خدایند چو ابراهیم اسماعیل خود را فدای امر الله می‌نمایند عید سعید «قربان»، جشن «تقرب» عاشقان حق مبارک پرشکوه‌ترین ایثار و زیباترین جلوه تعبد در برابر خالق یکتا بر شما مبارک...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعاے مؤمن از سه حالــــــــــــ خارج نیـــســـت...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تنهایی‌های انسان‌ انسان موجودی تنهاست و نمی‌تواند تنهایی‌اش را جز با خدا برطرف کند. بهترین رفاقت‌ها با آدمها در این دنیا، در نهایت طوری می‌شود که باز انسان به تنهایی خود بازمی‌گردد. تنهایی انسان تقصیر کسی نیست، نباید دنبال مقصر بگردیم. انسان فقط با خدای خودش انس می‌گیرد و از تنهایی بیرون می آید استاد پناهیان. @shahd_shahadat🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ بیان مولوی طارق جمیل از اهل تسنن درباره امام علی (علیه السلام) عید الله الاکبر را خدمت اعضای کانال تبریک و تهنیت عرض میکنیم اسعدالله ایامکم
دانستیم که حواس ظاهر و باطن ما توانایی شناخت همه ابعاد عالم را ندارد و همواره بخش هایی از عالم هستی از دسترس حواس ما خارج است و ما با عقل و تفکر می توانیم به وجود آن پی ببریم. در اصطلاح به بخشی از عالم که از دسترس حواس ظاهری ما خارج است و فقط با عقل و تفکر یا با شهود می توانیم بدان راه بیابیم، می گوییم و آن بخش را که مورد مشاهده و ادراک ما است می نامیم. ابزارهای حسی هر جانداری دامنه ای مخصوص خود دارد که بیشتر و کمتر از آن را حس نمی کند. گوش انسان ها صداهایی که دارای فرکانس خاصی می باشد را می شنوند که به آن صوت می گویند ولی صداهای کمتر و بیشتر از این محدوده را نمی شنود اما بسیاری از حیوانات می توانند خارج از این محدوده را بشنوند. از اینجا می فهمیم که چیزهایی هست که برای ما غیب است ولی برای برخی از حیوانات شهادت محسوب می شود; امور زیادی در عالم هستی وجود دارد که ما انسانها از آن بی اطلاعیم و بخش کوچکی از آن هست که حیوانات می توانند از آن با خبر شوند و به آن دست یابند. پس غیب و شهادت نسبی است. برای خداوند هیچ چیز در عالم غیب نیست و همه چیز شهادت است و برای هر انسان و حیوانی دامنه ای از غیب و شهادت وجود دارد و هرچه یک انسان در مراتب رشد و کمال بالا رود و به عوالم بیشتری احاطه پیدا کرده مراحل بیشتری از غیب برای او تبدیل به شهادت می گردد. @shahd_shahadat🌷
در ساحل سخاوت دریای کاظمین مائیم و خاک پای مسیحای کاظمین با دست های خالی از اینجا نمی رویم ما سائلیم، سائل آقای کاظمین شاعر:یوسف رحیمی @amozesh_hefzequranekarim ══💝══════ ✾ ✾ ✾
رسول خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند: هیچ پیامبری از طرف خدا مبعوث نشده مگر آنکه چوپانی نموده است و من قبل از نبوت وقتی که شتران گوسفندان را می چراندم بارها می دیدم که در جایگاه خود با آرامش نشسته اند و هیچ چیزی در اطراف شان نیست که آنها را بترساند ولی ناگهان از جای خود حرکت کرده و به هوا می جهند با خود می‌گفتم این چه داستانی است و بسیار در شگفت می شدم تا آن که جبرئیل علیه السلام به من گفت که هنگامی که کافری بمیرد چنان ضربه ای بر او می زنند که تمام مخلوقاتی که خدا آفریده است از آن ضربه به دهشت در آیند مگر دو طایفه جن و انس. آنگاه دانستم که این وحشت و هراس شتران و گوسفندان در اثر همان ضربه ای است که به کافر خورده است .پناه می بریم به خداوند از عذاب قبر . کافی ،ج۳، ص ۲۳۳ @shahd_shahadat🌷
برای اینکه بتوانیم به غیب دسترسی پیدا کنیم، سه راه وجود دارد; ۱.راه اول همان تفکر است که در مباحث معرفت شناسی با آن آشنا شدیم و دانشمندان به ویژه فیلسوفان توانسته اند با تفکر بخش های زیادی از عالم غیب را کشف نموده و از وجود آن آگاه شوند. ۲.راه دوم آن است که ما در ابزارهای شناختی و به تعبیری در گیرنده های خود تغییر ایجاد نموده و بتوانیم با آن غیب را دریافت نماییم. راه‌های زیادی برای تقویت گیرنده های وجودی انسان وجود دارد و هر یک گیرنده های انسان را در بعدی و از جهتی تقویت می نماید و تا حدی پیش می برد .برخی از راه ها گیرنده های انسان را فقط در حد حیوانات بالا می‌برد و از لایه ای ابتدایی از غیب آگاه می سازد ولی برخی از راه ها انسان را هزاران بار بیشتر بالا برد و او را تا مقام همجواری با انبیا و اولیای الهی رشد داده به لقاء الله می‌رساند . از بعثت انبیا فعال کردن گیرنده های وجود انسان است تا انسان با عوالم غیبی انس بگیرد و درهای ملکوتی به رویش باز گردد و بتواند به مقام قرب به خداوند نایل شود. ۳.می توانیم از گزارش های کسانی که گیرنده های خود را فعال نموده اند و از غیب خبر می دهند استفاده کنیم. مراجعه به انبیای الهی برای شناخت عالم غیب از این نوع است. @shahd_shahadat🌷
در بحث های دانستیم که چیزهایی که حواس ما ادراک نمی کند دو گونه است: ۱.چیزهایی که اصلا حواس ما با آن ارتباط برقرار نمی کند و از آن بی خبر است. ۲. چیزهایی که حواس ما اصل آن را ادراک می کند ولی همه لایه های آن را ادراک نمی کند. در حقیقت ما با دوگونه غیب مواجهیم: ۱.حقایقی که به نوعی باطن همین موجودات مادی محسوب می شود ولی حواس ما آن باطن را ادراک نمی کند. ۲.عوالمی که کلا جدا از این دنیای ما است و در شرق و غرب و شمال و جنوب و بالا و پایین این عالم قرار ندارد. @shahd_shahadat🌷
روز مباهله مبارک باد روز مباهله روز پیروزی اسلام و روز اثبات حقانیت اهلبیت و مذهب تشیع
همراه جناب شیخ جعفرمجتهدی رحمه الله ، میهمان یکی از دوستان بودیم. صاحبخانه بر خلاف قولی که داده بود سفره نسبتا رنگینی فراهم کرده بود وسرگرم کشیدن غذابود . جناب مجتهدی که در کنار سفره نشسته بودند غذا صرف نمی کردند ولی چشم هم از سفره بر نمی داشتند، وقتی صاحبخانه به ایشان برای صرف غذا اصرار می کرد سودی نداشت و می فرمودند : شما راحت باشید، من چندان میلی به غذا ندارم. دوستان میدانستند که باید به ایشان اصرار نکنند و بگذارند راحت باشد، شاید صاحبخانه تصور می کرد که جناب مجتهدی نوع غذارا نپسندیده اند و از آن خوش شان نمی آید، به هر حال سفره را جمع کردند و تمامی دوستان به دنبال یافتن پاسخی برای این سؤال بودند که چراایشان هرچند به اندازه لقمه ای از غذا تناول نکردند ، فردای آن روز به خدمتشان شرفیاب شدم. تنی چند از دوستان نیز حضور داشتند . مرحوم مصطفوی از ایشان پرسید، دیروز ظهر چرا غذا میل نفرمودید،گفتند: آقاجان ، من درآن سفره غیر از خون نمی دیدم، این غذا از پول نزول تهیه شده بود خوردن نداشت بعدامعلوم شد که صاحبخانه برای تهیه غذا از یکـ شخص بازاری پول قرض گرفته بود که آن شخص رباخوار بوده است. (لاله ای از ملکوت) @shahd_shahadat🌷
از صلیب سرخ آمده بودند اردوگاه اسرا گفتند:در اردوگاه شما را شکنجہ‌تان می‌کنند یا نہ؟همه بہ آقا سید نگاه کردند ولے آقا سید چیزی نگفت مأمور صلیب سرخ گفت: آقا شما را شکنجہ می‌کنند یا نه؟ظاهراً شما ارشد اردوگاه هستید. آقا سید باز هم حرفے نزد. پس شما را شکنجہ نمی‌کنند؟آقا سید با اون محاسن بلند و ابهت خاص خودش سرش پایین بود و چیزی نمی گفت.نوشتند اینجا خبری از شکنجہ نیست.افسر عراقی کہ فرمانده اردوگاه بود، آقاے ابوترابی را برد تواتاق خودش گفت:تو بیشتر از همہ کتک خوردی، چرا بہ اینها چیزے نگفتی؟ آقای ابوترابی برگشت فرمود: ما دو تا مسلمان هستیم با هم درگیر شدیم، آنها کافر هستند..دو تا مسلمان هیچ وقت شکایت پیش کفار نمی‌برند. ✍فرمانده اردوگاه کلاه نظامی کہ سرش بود را محکم به زمین کوبید و صورت آقا سید را بوسید بعدش هم نشست روی دو زانو جلو آقا سید و تو سر خودش می زد می گفت شما الحق هستید. 🌷سید آزادگان شهید ابوترابی 🔹🔸🔹 🕊سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گرامی باد. صلوات و فاتحه ای قرائت کنیم هدیه به ارواح مطهر همه شهدا🌹 https://eitaa.com/ahlalquran
اگر شما هندوانه ای را در یک حوض آب بیاندازید، چقدر از آن از آب بیرون است؟ مقدار کمی. شاید نه عشرش(نود درصد) را آب فراگرفته و یک عشرش (ده درصد) بیرون است. یا اگر قطعه یخ بزرگی را در حوض آب بیاندازید. چقدرش از آب بیرون است و چقدرش زیر آب ؟ عینا شعور انسان هم آن قسمتی که آشکاراست نسبت به آن قسمتی که مخفی است این گونه است. عالم هم همین طور است. این عالم طبیعت که به تعبیر قرآن عالم شهادت است ، در مقابل عالم غیب و حقایق مخفی ، نسبتش همین نسبت است اگر خیلی بیشتر از این نباشد. عالم طبیعت با تمام کهکشان ها و ستارگان و این جوی که بشر چون نمی داند آخرش به کجا منتهی می شود می گوید جو لایتناهی و شاید هم لایتناهی است ، نسبت به عالمی که بر این عالم احاطه دارد یعنی نسبت به آن قسمتی از عالم که پنهان است بسیار کوچک است و به تعبیر حدیث مثل این است که حلقه ای را در یک صحرا بیاندازید. آن حلقه نسبت به صحرا چه نسبتی دارد؟ مجموعه آثار استاد ، ج۲۲،ص۳۷۷ @shahd_shahadat🌷