eitaa logo
شهید عارف(شهید احمد علی نیری)
72 دنبال‌کننده
13.8هزار عکس
10.1هزار ویدیو
359 فایل
💥بسم رب الشهدا💥 کتاب شهید رو خوندم، عرفان عجیبی این شهید داره. 😳 تسلای دل مادر سیدالشهدا ع قدمی برای شهدا برمیدارم.⚘⚘⚘⚘⚘⚘
مشاهده در ایتا
دانلود
▫️فَالْحَقُّ أَوْسَعُ الاَْشْيَاءِ فِي التَّوَاصُفِ وَ أَضْيَقُهَا فِي التَّنَاصُفِ لاَيَجْرِي لاَِحَد إِلاَّ جَرَى عَلَيْهِ، وَ لاَ يَجْرِي عَلَيْه إِلاَّ جَرَى لَهُ 🟠حق در مرحله بيان، از هر چيز وسيع تر است و همه از آن دفاع مى کنند; ولى در مرحله عمل از هر چيز سخت تر و پيچيده تر است (چرا که) حق به نفع کسى جريان نمى يابد مگر اينکه در برابر آن حقى به گردن او قرار مى گيرد (و مسئوليتى براى او به وجود مى آورد) و حق بر گردن کسى نمى آيد مگر اينکه به نفع او حقى بر ديگرى خواهد بود. ✍در واقع امام(عليه السلام) در اين عبارت به دو نکته اشاره مى فرمايد: نخست اينکه همه انسانها با واژه حق آشنا هستند و هر کس دم از طرفدارى حق مى زند و براى حفظ منافع خود زير چتر اين واژه قرار مى گيرد، در حالى که هنگام عمل، براى اداى حقوق ديگران بسيار سخت گير است، گويى حق را يک طرفه مى داند، لذا امام(عليه السلام) در بيان نکته دوم به اين اصل اساسى اشاره مى فرمايد که در هيچ مورد حق يک جانبه وجود ندارد; در همه جا بدون استثنا اگر حقّى براى کسى قرار داده شود طرف مقابل نيز حقّى بر او پيدا مى کند; مثلا استاد بر شاگرد خود حق دارد، زيرا او را تعليم داده و تربيت آموخته است. به يقين شاگرد نيز بر استاد حق دارد، زيرا هنگامى که فکر و عمر و جوانى خويش را در اختيار استاد قرار مى دهد بايد در تعليم و تربيت او بکوشد و چيزى فروگذار نکند.اگر طلبکار حقّى بر بدهکار دارد که بايد آن را به موقع ادا کند، بدهکار نيز حق متقابلى دارد و آن اينکه اگر توان پرداخت را نداشته باشد به او مهلت دهد 📘 @nahjol_balagheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شخصيت انسان زير زبان او نهفته است 📿تَكَلَّمُوا تُعْرَفُوا 🟤سخن بگوييد تا شناخته شويد ✍اشاره به اين كه اگر مى خواهيد مقامات علمى و فضل و كمال و ايمان و ارزش هاى وجودى شما آشكار گردد و مردم از آن بهره گيرند سخن بگوييد تا شما را بشناسند و به شخصيت شما پى ببرند و جايگاه خود را در جامعه پيدا كنيد و بتوانيد فرد مفيدى باشيد. زيرا زبان، ترجمان عقل و كليد گنجينه هاى روح آدمى است و «تا مرد سخن نگفته باشد عيب و هنرش نهفته باشد». و اگر سكوت كنيد ممكن است ساليان دراز در ميان مردم باشيد و شما را نشناسند و از وجودتان استفاده نكنند و در واقع مانند محتكرى شويد كه مواد مورد نياز مردم را در انبارى پنهان كرده و درِ آن را قفل نموده است.ديگر اين كه افرادى كه فضيلتى ندارند و نقايصى در خود مى بينند چه بهتر كه در مجالس سكوت كنند و شخصيت ناقص خود را كه در زير زبانشان نهفته است آشكار نسازند. 📚 @nahjol_balagheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟠 اگر مظهر عزای شیعه عاشوراست مظهر شادی و جشن شیعه باید باشه‌ 🎤 حجت‌الاسلام دکتر _________________________ 🔹کانال نهج‌البلاغه🔹 ♦️@nahjol_balagheh _________________________
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مقامات کشور اسلام امانت الهى است 🔹وَإِنَّ عَمَلَکَ لَيْسَ لَکَ بِطُعْمَة وَلَکِنَّهُ فِي عُنُقِکَ أَمَانَةٌ، وَأَنْتَ مُسْتَرْعًى لِمَنْ فَوْقَکَ 🟡فرماندارى تو براى تو وسيله آب و نان نيست، بلکه امانتى است در گردنت و تو از سوى مافوق خود تحت مراقبت هستى ✍تعبير بالا بيانگر ديدگاه اسلام درباره پست ها و منصب هاى حکومتى است. از ديدگاه اسلام رييس حکومت، وزرا، استان داران و فرماندهان، تنها امانت دارانى هستند که امانت جامعه اسلامى از سوى خداوند به آنها سپرده شده و نبايد آن را وسيله برترى جويى و تحصيل منافع شخصى کنند; بلکه بايد مانند هر امانت دار امين از آن مراقبت به عمل آورده و سالم به دست اهلش بسپارند. 📘 @nahjol_balagheh
هدایت شده از حامد کاشانی
تشابه میان ماجرای حضرت ابراهیم و اسماعیل علیهما‌السلام با ليلة المبيت در نصوص کهن امامیه (در دو فرسته) فرسته‌ی اول از فضائل مهم امیر المؤمنین صلوات‌الله‌علیه که همواره شیعیان در طول تاریخ به آن احتجاج و افتخار می‌کنند، ماجرای ليلة المبیت است. در برخی نصوص نیز به مشابهت این ماجرا با امتحان عظیم حضرت ابراهیم خلیل الله و فرزندش سلام‌الله‌علیهما اشاره کرده‌اند. به عنوان مثال امام هادی در زیارت غدیریه به امیر المؤمنین صلوات‌الله‌علیهما خطاب می‌کنند: "وأشبَهتَ فِي البَياتِ عَلَى الفِراشِ الذَّبيحَ عليه السلام ؛ إذ أجَبتَ كَما أجابَ ، وأطَعتَ كَما أطاعَ إسماعيلُ صابِرا مُحتَسِبا ؛ إذ قالَ لَهُ : {يَـبُنَىَّ إِنِّى أَرَى فِى الْمَنَامِ أَنِّى أَذْبَحُكَ فَانظُرْ مَاذَا تَرَى قَالَ يَـأَبَتِ افْعَلْ مَا تُؤْمَرُ سَتَجِدُنِى إِن شَآءَ الله مِنَ الصَّـبِرِينَ} وكَذلِكَ أنتَ لَمّا أباتَكَ النَّبِيُّ صَلَّى اللّه ُ عَلَيكُما وأمَرَكَ أن تَضطَجِعَ في مَرقَدِهِ واقِياً لَهُ بِنَفِسَك ، أسرَعتَ إلى إجابَتِهِ مُطيعاً ، ولِنَفسِكَ عَلَى القَتلِ مُوَطِّناً ، فَشَكَرَ اللّه ُ تَعالى طاعَتَكَ ، وأبانَ عَن جَميلِ فِعلِكَ بِقَولِهِ جَلَّ ذِكرُهُ : {وَمِنَ النَّاسِ مَن يَشْرِى نَفْسَهُ ابْتِغَآءَ مَرْضَاتِ الله} " سید مرتضی رضوان‌الله‌علیه نیز در این‌باره چنین می‌گوید: ماجرای لیلة المبیت فضیلتی بزرگ و منقبتی عالی قدر برای امیر المؤمنین علیه السلام است و همواره شیعه این جانفشانی را برتر از تسلیم حضرت اسماعیل علیه‌السلام هنگام ذبح می‌داند. شیعیان می‌گویند: تفاوت این دو کار بزرگ در این است که اسماعیل با یک پدر مهربان و دلسوز و مورد اعتماد مواجه بود و عادت روزگار چنین نبوده و نیست که فرزندان به دست پدران کشته شوند. ولی امیر المؤمنین علیه السلام با دشمنان کینه‌توز و خشمگین و غیر قابل اعتماد مواجه بود. خصوصا اینکه این فداکاری او باعث شد که رسول خدا صلّی الله علیه وآله وسلّم دور شود و نقشه‌ی دشمنان بر آب شود. پس این فداکاری علی علیه السلام موجب خشمگینی بیشتر آنها شده بود و روا بود که به او آسیب برسانند. "وهذه فضيلة عظيمة ومنقبة جليلة، ما زالت الشيعة تفضلها على استسلام إسماعيل لأبيه عليهما السلام عند أمره بذبحه. وقالوا: إنما استسلم إسماعيل عليه السلام إلى أب حدب مشفق مأمون، وما جرت العادة بإتلاف الآباء للأبناء. وأمير المؤمنين عليه السلام استسلم إلى أعداء حنقين مبغضين غير مأمونين، لا سيما وقد فوّتهم _بمبيتهم على الفراش_ غرضَهم وحرمهم مقصودهم، فهم على من فعل ذلك أحنق وبالإضرار به أجدر." 📜 شرح القصيدة المذهبة في مدح أمير المؤمنين عليه السلام للسيد الحميري، ص ۲۶۴ @kashani1395
هدایت شده از حامد کاشانی
تشابه میان ماجرای حضرت ابراهیم و اسماعیل علیهما‌السلام با ليلة المبيت در نصوص کهن امامیه فرسته‌ی دوم ما پیشتر در برخی جلسات درس و منبر به این نکته اشاره کردیم که ماجرای لیلة المبیت علاوه بر اینکه مصداق ایثار امیر المؤمنین صلوات‌الله‌علیه است در عین حال امتحانی بس بزرگ برای رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله بوده است. در واقع در این دو واقعه‌ی مهم رسول خدا به حضرت ابراهیم و امیر المؤمنین به حضرت اسماعیل صلوات‌الله‌علیهم‌أجمعين تنظیر شده‌اند. (به عنوان نمونه رک: جلسه بیستم از مباحث سیر تکون عقاید شیعه) https://t.me/kashani1395/6772 اخیرا متنی در غرب چاپ شده که به اعتقاد برخی فضلای معاصر کتاب حذو النعل بالنعل تألیف متکلم و فقیه امامی قرن سوم جناب فضل بن شاذان است. رک: https://t.me/azbarresihayetarikhi/4323 در این متن کهن نیز عبارات مهمی در تشابه ماجرای امتحان حضرت ابراهیم علیه‌السلام و لیلة المبیت وارد شده است و عبارت "وابتلى محمّدا صلّى‌الله عليه‌وآله بأحب الخلق إليه..." تصریح به این مهم دارد در واقع رسول خدا صلّى‌الله عليه‌وآله مورد امتحان و ابتلای الهی قرار گرفتند که محبوب‌ترین فرد نزد خود بلکه جانِ خود را در بستر قرار دادند. متن ابن شاذان چنین است: قال الله عزّ وجلّ: {وَإِذِ ابْتَلَى إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ} كانت محنة منها ذبح أحبّ خلقه إليه ابنه إسماعيل فقال: { يَا بُنَيَّ إِنِّي أَرَى فِي الْمَنَامِ أَنِّي أَذْبَحُكَ فَانظُرْ مَاذَا تَرَى قَالَ يَا أَبَتِ افْعَلْ مَا تُؤْمَرُ سَتَجِدُنِي إِنْ شَاءَ اللَّهُ مِنَ الصَّابِرِينَ} فوجده صابرا بما وعد أباه عليهما السلام، قال الله تعالى ذكره: {وَاذْكُرْ فِي الْكِتَابِ إِسْمَاعِيلَ إِنَّهُ كَانَ صَادِقَ الْوَعْدِ وَكَانَ رَسُولًا نَبِيًّا} وابتلى محمّدا صلى الله عليه وآله بأحب الخلق إليه أن قال له: يا علي إنّ كفار قريش همّوا بقتلي الليلة، فهل أنت يا علي تنام على فراشي؟ قال: يا رسول الله تنجو بنفسك؟ قال: نعم، فنام على فراشه مستيقنا بتلف نفسه فأنجاه الله من القتل مثل ما أنجى إسماعيل عليه السلام وشكر سعيه، قال الله عز وجلّ: {وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاةِ الله} @kashani1395
هدایت شده از علیرضا پناهیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌«الآن» طرفدار کی هستی؟ ❗️چطور بعضیا میگن ما همیشه طرفدار فلانی هستیم؟! ⚠️ پس زمان‌شناسی چی میشه؟ تلگرام | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت @Panahian_ir
هدایت شده از غدیر Ghadir.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱 فرصتی برای لبیک به ندای رسول‌الله(ع) برای بزرگداشت نام علی ولی‌الله این مسیر فقط با نیّت‌ها خیر و همّت‌های بلند شما مؤمنین عزیز شدنی است! در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست! مشارکت در پویش اطعام غدیر ۱۴۰۳ 🔻پرداخت آنلاین: 📎 Ghadir.org/etaam 🔻 واریز به حساب «بنیاد خیریه حضرت زهرا» 👈🏼 کارت
6104337302241417
👈🏼 حساب
8888885172
👈🏼 شبا
190120000000008888885172
عضویت در کانال غدیر👇 https://eitaa.com/joinchat/3416523502C49ca330ad7
هدایت شده از غدیر Ghadir.org
🌱 ثواب باورنکردنی اطعام در روز عید غدیر مشارکت در پویش اطعام غدیر ۱۴۰۳ 🔻پرداخت آنلاین: 📎 Ghadir.org 🔻 واریز به حساب «بنیاد خیریه حضرت زهرا» 👈🏼 کارت
6104337302241417
👈🏼 حساب
8888885172
👈🏼 شبا
190120000000008888885172
عضویت در کانال غدیر👇 https://eitaa.com/joinchat/3416523502C49ca330ad7
💠 مفاتیح الحیات 13. مشورت و شورا وظیفه مشاور 🔹 امام سجاد (ع) در رساله حقوق درباره وظایف مشاور می ‌فرماید: حق مشورت خواه این است كه اگر عقیده و نظری داری از او دریغ نداری و اگر درباره محور مشورت چیزی نمی ‌دانی او را به دانایی راهنمایی كنی. [1] [1]. حَقُّ الْمُسْتَشِیرِ إِنْ عَلِمْتَ أن لَهُ رَأْیاً أَشَرْتَ عَلَیهِ وَ إِنْ لَمْ تَعْلَمْ أَرْشَدْتَهُ إِلَی مَنْ یعْلَمُ (كتاب الخصال، ص570). 📚 مفاتیح الحیات ص 488. 🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 13. مشورت و شورا 🔹 ویژ‌گی‌ های مشاور امیرمؤمنان علی (ع) در عهدنامه خود به مالك اشتر می ‌فرماید: با سه گروه مشورت نكن: ـ بخیلی كه تو را از فضل و بخشش باز می ‌دارد و از فقر و نیاز می‌ ترساند و ـ ترسویی كه اَقدام تو را از اِقدام سست می ‌كند و ـ حریصی كه به ناروا حرص و آز را در نگاه تو می‌ آراید. [1] [1]. لا تُدْخِلَنَّ فِى مَشُورَتِكَ بَخِیلاً یعْدِلُ بِكَ عَنِ الْفَضْلِ وَ یعِدُكَ الْفَقْرَ وَ لا جَبَاناً یضْعِفُكَ عَنِ الأُمُورِ وَ لا حَرِیصاً یزَینُ لَكَ الشَّرَهَ بِالْجَوْرِ (نهج البلاغة، نامه 53). 📚 مفاتیح الحیات ص 488. 🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
برهان صدیقین
🔹 ما اگر بخواهیم ثابت بكنیم كه این شیء وجود دارد یا نه یك وقت از آثار یا افعال یا صفات ثابت می كنیم كه این شیء موجود است؛ یك وقت است خود این را بررسی می ‌كنیم می‌ بینیم این «دَلَّ عَلَی ذَاتِهِ بِذَاتِه». 🔹 این «دَلَّ عَلَی ذَاتِهِ بِذَاتِه» می ‌شود كه با تأمل در خود او، وجود خود او را ثابت می ‌كنیم؛ نه از طریق آثار و افعال که از بیگانه سؤال بكنیم مثلاً عالم را ببینیم یا بگوییم: «اثر الاقدام یدل علی المسیر». البته اینها در جای خودش براهین تامی است نسبت به اوساط از مردم یا ضعافشان یا بالأخره نسبت به افراد دیگر؛ ولی «یَا مَنْ دَلَّ عَلَی ذَاتِهِ بِذَاتِه» که در منسوب به حضرت امیر(سلام الله علیه) هست، این است از خود خدای سبحان. 🔹 چون او ﴿نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالأرْض﴾ است، اگر كسی ﴿نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالأرْض﴾ را مشاهده کرد، خب یقین پیدا می‌ كند که ﴿نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالأرْض﴾ موجود است. 🔹 یك وقت است كه از شاخصی از سایه ‌ای ما پی می ‌بریم كه آفتاب موجود است؛ اما یك وقت «آفتاب آمد دلیل آفتاب»! ما احتیاجی نداریم كه در مقام اثبات خدا از چیز دیگر كمك بگیریم؛ «یَا مَنْ دَلَّ عَلَی ذَاتِهِ بِذَاتِه». 📚 سخنرانی موضوعی تفسیر انسان به انسان 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 ولایت حقیقی 🔸 یکی از اسمای حسنای خدای سبحان «ولی» است و تنها «ولی» نیز اوست: ﴿فَاللَّهُ هُوَ الْوَلِی﴾؛ یعنی ولایت به معنای سرپرستی مخصوص خدای سبحان است. زیرا بر اساس توحید افعالی و این که مؤثر حقیقی در هر چیز خداوند است، معقول نیست که موجودی غیر خداوند توان آن را داشته باشد که سرپرست شی ء یا شخصی باشد. از این رو مخصوص خداوند است. 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 ولایت حقیقی 🔸 یکی از اسمای حسنای خدای سبحان «ولی» است و تنها «ولی» نیز اوست: ﴿فَاللَّهُ هُوَ الْوَلِی﴾؛ یعنی ولایت به معنای سرپرستی مخصوص خدای سبحان است. زیرا بر اساس توحید افعالی و این که مؤثر حقیقی در هر چیز خداوند است، معقول نیست که موجودی غیر خداوند توان آن را داشته باشد که سرپرست شی ء یا شخصی باشد. از این رو مخصوص خداوند است. 🔸 ...انسان به دلیل این که یکی از حلقه های وجود نظام هستی بوده و با همه موجودات در ارتباط است؛ یعنی هم با خدا ارتباط دارد و هم با خود، هم با طبیعت ارتباط دارد و هم با انسان های دیگر، برای او هم ولایت یک جانبه قابل اثبات است و هم ولایت دوجانبه. 🔸 اثبات برای همه انسان ها آسان است، زیرا هر انسانی با ولایت تکوینی بر خویش زندگی می کند. انسان هر وقت بخواهد بدن خود را حرکت می دهد و هر زمان اراده کند، آن را به بستر می کشاند و سپس رابطه خود را با آن تا حدّ حیات گیاهی و یا تا حدّ ضعیفی از حیات حیوانی پایین می آورد، و سپس به عالم رؤیا سفر می کند و با توجه به مرتبه قابلیت و صلاحیت خود، ره آوردهایی از عالم رؤیا به صورت رؤیاهای حسنه یا اضغاث احلام و خواب های پریشان و پراکنده به ارمغان می آورد. یا تصرفاتی که انسان هر روز در بدن خود انجام می دهد، همه بر اثر است؛ یعنی این فکر و اراده است که با تصرف در اعضای بدن، آن ها را به کار و فعالیت وادار می کند و اعضای بدن آن کار را انجام می دهند. 🔸 انس ما به این مقدار از ولایت مانند انس ماهی به آب است. از این رو، همان گونه که ماهی از وابستگی حیات خود به آب غافل است، انسان نیز از ولایت تکوینی روح و اندیشه نسبت به بدن غافل است. مسأله تدبیر نفس نسبت به قوا و شئون درونی نفس، بیانگر نسبت به بدن است؛ یعنی نفس ولی است و قوا و شئون نفس مولّی علیه او هستند. 🔸 نسبت خدا با جهان آفرینش از جمله انسان نیز ولایت و تدبیر یک جانبه خدا بر انسان و جهان را اثبات می کند، زیرا انسان خود را در بسیاری از امور عاجز و ناتوان می بیند و چون عاجز می بیند، لازم می داند که خود را تحت تدبیر و ولایتِ ولی حقیقی قرار دهد تا او را سرپرستی کرده و تدبیر او را به عهده بگیرد، و این ولایت را نیز، همانند ولایتِ نفس بر شئون و قوای انسان می یابد. 👈 انسان همان گونه که ولایت خود بر نفس و ولایت خدا بر جهان و انسان را می یابد، ولایت بر طبیعت و دیگران را نیز مشاهده می کند و می بیند که انسان چگونه در طبیعت تصرف می کند یا تدبیر امور دیگران را بر عهده می گیرد. 🔸 مانند ولایت یک جانبه در خارج وجود دارد، زیرا انسان ها به لحاظ این که با یک دیگر ارتباط دارند، ولای محبت و نصرت را ملاحظه می کنند و می بینند که انسانی دوست انسان دیگر و یا ناصر انسان دیگر است، به طوری که هم از محبت و دوستی هم دیگر برخوردار باشند و هم از نصرت و یاری یک دیگر بهره مند گردند. بنابراین، ولایت به معنای تدبیر و سرپرستی و هم چنین ولایت به معنای محبت و نصرت که دو جانبه است بین انسان ها تحقق دارد. 🔸 علاوه براین بیان روشنگر عقلی، قرآن کریم نیز در آیات فراوانی از تحقق ولایت در خارج خبر می دهد؛ گاهی از ولایت خدای سبحان سخن می گوید، گاهی از ولایت انسان سخن به میان می آورد و گاهی از ولایت شیطان و فرشتگان. در مورد نیز گاهی از ولایت اثباتی و مثبت بحث می کند و گاهی از ولایت سلبی و منفی؛ یعنی انسان باید خود را تحت ولایت خدا قرار داده و از ولایت شیطان برهاند تا ولی خدا شود. انسان باید ولایت مؤمنان را بپذیرد و از ولایت کفار و معاندان اجتناب کند. علاوه بر همه این ها، قرآن کریم از انسان هایی چه انبیا و چه غیر انبیا خبر داده است که به مقام ولایت رسیده اند و آثار ولایت در تکوین از آن ها ظهور کرده است. 📚 شمیم ولایت ص 39 تا 41 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 حب علی (علیه السلام) 🔸 به گزارش حضرت زهرا ( علیها السلام ) پیامبر اسلام ( صلی الله علیه وآله وسلم ) در شب عرفه ، پس از نوید آمرزش همه گناهان، به مردم فرمود : جبرئیل امین ( علیه السلام ) مرا خبر داد که کسی است که علی ( علیه السلام ) را هنگام حیات و پس از مرگش دوست بدارد و آن که در این زمان با او دشمنی کند، شقیّ واقعی به شمار می رود : «أنّ السّعید کلّ السّعید حقّ السّعید ، من أحبّ علیّاً فی حیاته و بعد موته و أنّ الشّقیّ کلّ الشّقیّ حقّ الشّقیّ ، من أبغض علیّاً فی حیاته و بعد وفاته ». 📚 ادب فنای مقربان ج 8 ص 229 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 13. مشورت و شورا 🔹 مشورت و هدایت رسول خدا (ص) فرمود: مشورت كننده ‌ای نیست كه به رشد (راه راست و مطلوب) هدایت نشود. [1] امیرمؤمنان (ع) نیز در احادیثی فرمود: هیچ پشتیبان و تكیه ‌گاهی همچون مشورت نیست [2] مشورت سرچشمه هدایت است [3] مشورت، اندیشه ‌های صحیح دیگران را برایت به ارمغان می ‌آورد و تو را هدایت می ‌كند. [4] [1]. مَا مِنْ رَجُلٍ یشاوِرُ اَحَداً اِلاّ هُدِى إلی الرُشْدِ (مجمع البیان، ج9، ص51). [2]. لا ظَهِیرَ كَالْمُشَاوَرَةِ (نهج البلاغة، حكمت 54). [3]. الاسْتِشَارَةُ عَینُ الْهِدَایةِ (نهج البلاغة، حكمت 211). [4]. الْمَشُورَةُ تَجْلِبُ لَكَ صَوَابَ غَیرِك (غرر الحكم، ص441). 📚 مفاتیح الحیات ص 489. 🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
 ثمره وارستگی

🔸 ... پیوندی است بین و ؛ یعنی روح اگر طیّب و طاهر بود، مطالب عمیق را اولاً و خالص را ثانیاً خوب درک می کند... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra