eitaa logo
شهید مصطفی خلیلی بلوطکی
144 دنبال‌کننده
18.9هزار عکس
16.4هزار ویدیو
364 فایل
السلام علیک یا حجت ابن الحسن العسکری عجل الله تعالی فرجه الشریف بصیرت افزایی الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم أجْمَعِینَ
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از رادار انقلاب
💢 ایشون دختر عباس عبدی از اصلاح‌طلبان مشهور هستن که از کمک‌های مردم فرانسه برای بازسازی کلیسای نوتردام حسابی خوشحال شده! خارجیا اگر برای کلیسا که یک مکان مذهبی هست خرج کنند خیلی عالی و نایسه ولی اگر ایرانی‌ها برای حرم‌های امامان معصوم کمک کنند میشه اخ و پیف و کمک به فقرا و... @mobahelegharn_21
هدایت شده از رادار انقلاب
💢 بعد از آتش سوزی کلیسای تاریخی نوتردام در پاریس بدلیل بی عرضگی قالیباف، دیروز هم حداقل ۲۸ توریست آلمانی بدلیل واژگونی اتوبوس در کشور پرتغال کشته شدند. به گزارش آمدنیوز این توریستهای آلمانی با اتوبوس سپاه به اردوی راهیان نور کشور پرتغال اعزام شده بودند! اخباری که خودفروخته در درون کشور سانسور میکنند. @mobahelegharn_21
#پرسش_و_پاسخ از آیت‌الله بهجت قدس‌سره ❓ سؤال: خانمی خواب‌های پریشان می‌بیند و شب‌ها می‌ترسد، وحشت می‌کند؛ چه‌کار کند؟ 📝 جواب: قبل از اینکه بخوابد، چهارقل را بخواند؛ و در بیداری هم معوذتین را زیادتر بخواند؛ و اگر باز هم خوب نشد، حرز امام جواد علیه‌السلام را بگیرد و به بازویش ببندد. 👈 کمی تا بهجت🌷 @behjat135
هدایت شده از حقیقت شیعه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_کوتاه #شب_جمعه_کربلا 🎬خداوند متعال #بهشت را به #بهانه می‌دهد نه به #بها 👈بهانه اش هم #محبت اهل بیت علیهم السلام و #گریه بر سیدالشهداء علیه السلام است 🎙 #آیت_الله_مرتضی_تهرانی 💥ببینید و انتشار دهید 🚩کانال حقیقت شیعه 🆔 @hagigatshia14
هدایت شده از طنز سیاسی دکترسلام
7.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کنایه ابراهیم حاتمی‌کیا به اظهارنظرهای رضا کیانیان! 🔹زهرا چخماقی، خبرنگار صداوسیما نوشت: امشب در افتتاحيه جشنواره جهانى فجر هوشنگ گلمكانى (منتقد سينما) به ابراهيم حاتمى‌كيا گفت فقط فيلم بساز و لطفاً اظهارنظر نكن تا جنجال بپا نكنى! حاتمى‌كيا هم گفت اگر تنها يك جمله من در طول سال، مي‌تواند صدا راه بيندازد مشكلى نميبينم! بعد هم اشاره‌اى به شخص كناري‌اش رضا كيانيان كرد... @Drsalaam
هدایت شده از راهنمای جامع ایتا
❓چگونه می‌توانم مطالب وبسایت خودم را بصورت مستقیم در ایتا اشتراک‌گذاری کنم؟ 🔹شما می‌توانید آیکن ایتا را در هر یک از صفحات وب‌سایت خود قرار دهید و آن را به آدرس زیر لینک کنید: https://eitaa.com/share/url?url=YourURL (بجای عبارت YourURL، آدرس همان صفحه را در لینک فوق قرار دهید) 🔸با این کار، اگر بازدیدکنندگان وب‌سایت شما برنامه ایتا را نصب داشته باشند و روی آیکن ایتا کلیک کنند، می‌توانند لینک آن صفحه را مستقیم به یک گفتگوی شخصی، گروه یا کانال در ایتا بفرستند 🔹قابلیت فوق، امکانی است که اغلب سایت‌های معتبر بویژه خبرگزاری‌ها برای این‌که مطالبشان بیشتر دیده شود از آن استفاده می‌کنند 🔰پاسخ به پرسش‌های متداول کاربران ایتا در کانال: @Eitaa_FAQ
✨شب جمعه است ، یک فاتحه (حمد) ، سه قل هو الله ، سه صلوات و یک مرتبه آیه الکرسی بخوانیم و ثوابش را به ارواح رفتگانمان و ارواح جمیع مومنین و مومنات هدیه کنیم. ❣ eitaa.com/joinchat/639434752C60c801636b
هدایت شده از فرا موزیڪ 🎼
#شیخ_حسین_انصاریان 🍃بعد از #نماز به ما وعده داده اند که دعا مستجاب است یادتان باشد بعد از نمازهایتان دعا کنید که خودتان، زن و بچه تان و نسلتان از این سفره رحمت خدا محروم نشوید @olama_ir
✡ یهودیان مخفی مشهد و واقعه الله‌داد (1) 1⃣ مشهد ادعا می‌کنند در 27 مارس 1839 (1255ق و 1218ش) در زمان سلطنت محمد شاه و صدارت حاج میرزا آقاسی، مورد حمله مسلمانان قرار گرفتند و 28 تن از ایشان کشته و تعدادی مجروح شدند. چند ساعت پس از حمله، به پیشنهاد حاج میرزا عسکری امام جمعه مشهد، ابتدا هفت تن از بزرگان یهودی و سپس، تمام طایفه مشهد مسلمان شدند. امام جمعه این روز را نامید و از آن به‌عنوان یاد می‌کنند. شمار مسلمان شدگانِ اجباریِ مشهد 2400 نفر یا 400 خانوار ذکر شده است. 2⃣ ژاله پیرنظر می‌نویسد: 🔸 جدیدالاسلام‌های مشهد، پس از پذیرش اجباری دین نوین، اوّلین گام‌ها را در جهت خو گرفتن با چگونگی زندگانی و هوّیت جدید برداشتند. شماری از آنان قلباً و عمیقاً به دین تازه ایمان آوردند و آن را پذیرفتند… اما اکثریت خانوارهایِ تنها در ظاهر به مذهب نوین گرویدند و در خفا به دین اجدادی خود وفادار ماندند و بدین‌سان یک زندگیِ دوگانه پیچیده سراسر بیم و هراس را آغاز کردند. 🔸 اینان در ظاهر و در انظار عام مسلمان بودند و فرامین اسلام را گردن می‌نهادند و مراسم آن را به جا می‌آوردند، اما در پنهان، در حریم بسته خانه‌های خود، آئین و فرایض یهود را با جدّیت، تعصب و وسواسی به‌مراتب بیش از پیش اجرا می‌کردند. همه اعضای این گروه یکپارچه و یکدل به نگهبانانِ جمعیِ این زندگیِ سرّی بدل شدند. 📚 منبع: ژاله پیرنظر، «یهودیان جدیدالاسلام مشهد»، ایران‌نامه، بنیاد مطالعات ایران، سال نوزدهم، شماره 1-2، زمستان 1379- بهار 1380، صص 41-59. ✍ عبدالله شهبازی 📖 متن کامل مقاله به‌همراه مستندات: 👉 yon.ir/rNEXm ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ یهودیان مخفی مشهد و واقعه الله‌داد (2) 🎯 یکی از علل اصرار بر این «زندگی دوگانه» و پنهان را در همان مقاله‌ی ژاله پیرنظر می‌توان یافت. وی می‌نویسد: 1⃣ تجّار پس از حیطه‌ی فعالیتِ به‌مراتب وسیع‌تری یافتند زیرا از نظر اقتصادی امکانات نوینی به رویشان گشوده شد. پیش از این واقعه، گذر اغلب دست‌فروشان یهودی مشهد به بخش‌های بزرگ شهر نمی‌افتاد و کسب و کاری محدود به کوچه‌های اطراف و دهات دور و بر داشتند آن چنان که در اثر کمبود ارتباط و مراوده با دیگر ساکنان مشهد زبان محاوره‌ای آنان هنوز گیلکی مانده بود. امّا، پس از رویداد الله داد جدیدی‌ها، بدون پرداخت جزیه، قادر به داد و ستد و انجام معامله در مشهد شدند. 2⃣ به دنبال سفرهای متعدد و برخورداری از آزادیِ عمل بیش‌تر و نیز به‌واسطه زیارت مکه و عتبات و گذر از تهران، آنان موفق شدند شبکه‌های تجارتی وسیع‌تری در شهرهای مختلف ایران دائر کنند. پس از یکی دو دهه و به دنبال مسافرت‌های بازرگانی به روسیه (عشق‌آباد)، هندوستان (بمبئی)، افغانستان (هرات)، مرو و بخارا و بغداد، جدیدی‌ها در امر خرید و فروش پوست، سنگ‌های قیمتی، فرش، ابریشم و پارچه مهارت یافتند. جمعی از اینان از این طریق به ثروت رسیدند و شماری نیز در آسیای مرکزی به تجارت مشغول شدند. 3⃣ سایر افراد جدیدالاسلام که در همان شهر مشهد زندگی می‌کردند... با محافل آزادانه به رفت و آمد مشغول شدند... 4⃣ برخی از ‌جدیدی‌ها که به القاب حاجی یا کربلائی شناخته شدند... مورد اعتماد کامل امام جمعه وقت قرار گرفتند. امام جمعه با اطمینان به امانت و دین‌داری این گروه آنان را به آستان قدس رضوی معرفی کرد. در آستان، مشاغلی چون ، و حتّی نظارت بر خزانه، که بیش‌تر شامل نذورت و هدایای زائران بود، به آن‌ها محول شد! 5⃣ یکی از جهانگردان اروپائی که چند دهه بعد از الله داد (در دهه 1880) از مشهد دیدن کرده بود، در گزارش خود با اشاره به حضور هزاران هزار زائر در مشهد و اهمیت آنان به‌عنوان یک منبع درآمد مالی مهم به این نکته می‌پردازد که اداره‌ی بعضی از امور عمومی شهر به جدیدی‌های مؤمن محول شده است... 6⃣ افرادی از این جامعه… به دین جدید گرویدند. امّا، این جامعه در مجموع، شاید بیش‌تر از هر گروه یهودیِ جدیدالاسلامی در ایران، به هویت دینی خود پای بند ماند و به پاسداری از آن کوشید. ✍ عبدالله شهبازی 📖 متن کامل مقاله به‌همراه مستندات: 👉 yon.ir/rNEXm ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ یهودیان مخفی مشهد و واقعه الله‌داد (3) 1⃣ برخلاف ادعاهای عجیب خانم پیرنظر، بسیاری از سال‌ها پیش از واقعه الله‌داد، بودند و حداقل از زمان نادر شاه افشار با کابل و ترکستان و هند ارتباطات گسترده تجاری داشتند. 2⃣ یهودیان مشهد هیچ‌گاه آن‌چنان منزوی از حیات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی شهر و منطقه نبودند که «در اثر کمبود ارتباط و مراوده با دیگر ساکنان مشهد زبان محاوره‌ای آنان هنوز گیلکی مانده» باشد!! 3⃣ مقاله‌ی ژاله پیرنظر، به‌سان کتابِ‌ «هیلدا نسیمی» تلاشی است برای توجیه پدیده‌ی در ایران. 4⃣ می‌گویند جامعه‌ی مشهد یا جدیدالاسلام‌های مشهد در سال 1255 ق./ 1839 م. به دلیل پدید آمد. 5⃣ در این بررسی فقط استناد می‌کنم به یادداشت‌های سفر سال 1831 به مشهد که به هشت سال پیش از زمان واقعه الله‌داد تعلق دارد. تصوّر می‌کنم مندرجات این سفرنامه به اندازه کافی گویا باشد: ✍ عبدالله شهبازی 📖 متن کامل مقاله به‌همراه مستندات: 👉 yon.ir/rNEXm ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter