eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
2هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺 🌺 فروش کتاب 🌺ویژه حضرت خاتم النبیین (ص) 🌺 🔸تهیه کتب علامه حسن زاده آملی رحمه الله تعالی و استاد صمدی حفظه الله تعالی، منتشر شده توسط نشر "الف لام میم" و "روح و ریحان". 🔹آدرس سایت: https://daftaredell.ir/ 📌 شماره تماس و ارتباط در ایتا: ۰۹۱۹۶۹۱۲۲۴۸ ✅ مهلت بهره مندی از در سایت فقط همین هفته میباشد.
إلهی، شکرت که هرجایی یک جایی شدم. فراز ۴۴۸ @shakhehtoba
4_5787558471054393765.mp3
13.9M
🔺️ مشاء معتقد است ادراک بر چهار اساس است: احساس، تخیل، توهم، تعقل. 🔺️ علامه طباطبایی: برای نفس استعدادی حاصل می شود که صورتی به وزان معلوم خارجی در خود انشا می کند. 🔺️ نفس، صورتی به وزان صورت معلوم خارجی را در خود انشا و از ناحیه قوا یا خیال یا بالاتر، از ناحیه عقل آن را ادراک می کند. 🔺 ماده، آن قوه و استعدادی است که شیء حامل آن است. حرکت، در متن عالم ماده است. 🔺 حرکت جوهری می گوید هیچ شیئی در هیچ آنی بی حرکت نیست و این حرکت هم حرکت استکمالی است. 🔺 حرکت جوهری هیچ وقت شیء را رها نمی کند. 🔺 هر شیء مستعدی در حرکت است تا به کمال برسد. 🔺 حرکت جوهری به عینه حرکت از نقص به کمال است. 🔺️فکر، حرکتی است از مجهول به سوی معلومات و دور زدن در دانسته های قبلی و تنظیم مقدماتی برای یافتن مجهول. 🔺️فکر خستگی می آورد ولی علم خستگی نمی آورد، چون فکر حرکت است و نتیجه نیست بلکه فکر مقدمه علم است. 🔺️ علم نتیجه ای است که مترتب بر فکر است. 🔺️ در صورت علمیه، قوه و حرکت راه ندارد. 📗 🔉 🌹کانال شاخه طوبی🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 به بهانه آغاز هفته دفاع مقدس بر آن شدم که بگویم ما هنوز هم به فرماندهی شهید مهدی زین‌الدین مقیم لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالبیم و تحت ولایت علی‌بن‌ابی‌طالب از سنگر جهاد و شهادت به سنگر جهاد گام دوم قدم نهاده‌ایم تا با دعای مستجاب همرزمان شهیدمان امر نائب امام عصر خود را اجابت کنیم 🌹کانال شاخه طوبی🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
نقطه باء بسم الله الرحمن الرحيم و بدان که فواتح سور قرآن یعنی همان حروف مقطعه پس از حذف مکررات از آنها، چهارده حرف باقی مانند که در این ترکیب "صراط على حق نمسکه" یا "علی صراط حق نمسکه"جمع شده است و آنها را در اصطلاح علمای عدد، حروف نورانیه دانند و مقابل آنها را حروف ظلمانیه خوانند و به عدد چهارده بودن حروف نورانی را اشاره به سرّ قرآن دانند که قرآن ظاهر و تمام و واضح نشد مگر به هیاکل نوریه‌ی چهارده نفر که اهل بیت عصمت و طهارت و وحی اند. 📗،ج ۱، ص ۷۶، حضرت علامه حسن زاده آملی(ره) 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏
از این کمترين دستور العمل خواسته‌اید, آقای من, صدای دهلی را از دور شنیده اید و از نزديك هم به انبار کاه برخورد می‌کنید مع‌الوصف عدم امتثال را روا ندانستیم به عرض می‌رسانم که دستورالعمل انسان قرآنست که انّ هذا القرآن يهدى للتى هي اقوم. داعي تنها دستوری که الان می‌تواند به حضور جنابعالی عرض کند این است که مراقبت را حفظ بفرمائید یعنی در همه حال مواظب خود بوده باشید که در نزد حقیقت همه موجودات بسر می‌بری. می‌دانید که همنشینی مؤثر است, مصاحبت اثر دارد, خوپذیر است نفس انسانی, کسانی که در مصاحبت با ملکوت عالم بسر می‌برند کم کم ملکوتی می‌شوند. آن سعادتمندی که چنین معاشرت و مصاحبت را براستی در نهانخانه سر و ذات خود با الله نور السموات و الارض بدست آورده است مترنم به این ترانه است : گر بشکافند سراپای من جز تو نیابند در اعضای من اینچنین کس پیوسته در ذکر و فکر و عشق و شوق و سوز و گداز و راز و نیاز است و به قول خواجه حافظ : مرا مگوی که خاموش باش و دم در کش که مرغ را نتوان گفت در چمن خاموش چنین کسی را هیچ‌کاری از حضور باز نمی‌دارد رجال لا تلهيهم تجارة و لا بيع عن ذكر الله 📗، کلمه ۱۲۵، حضرت علامه حسن زاده آملی(ره) 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏
مخفی نماند که گوهر شریف حضرت انسان را دو جزء است : یکی آشکار و یکی پنهان. اما جزئی که آشکار است بدن اوست که مرکب از عناصر اربعه است، و مزاجش اعدل از سایر امزجه است، و صورتش نیز شریف‌تر از سایر صور است. و و اما جزئی که از انسان پنهان است صورت اوست که گفتیم اشرف از جمیع صورتهاست، یعنی حقیقت او که نفس ناطقه انسانی عبارت از اوست ، بلکه آدم و انسان حقیقی همین است و اطلاق انسانیت بر بدن مجاز است نه حقیقت ، و این که بر مجموع نفس و بدن هم اطلاق کرده‌اند یا می‌کنند باعتبار همین جزء است، و این جوهریست شریف که هر عقلی از عهده شناخت او بیرون نمی‌تواند آمد إلا من أراد الله به خيراً . و برهان بر شرافت این گوهر یکتا "من عرف نفسه فقد عرف ربه» بس است. 📗، ص ۱۰۲و ۱۰۳، حضرت علامه حسن زاده آملی(ره) 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏
إلهی، شکرت که شاخه ای از شجرۀ طوبایم. فراز ۴۴۹ @shakhehtoba
4_5787558471054393766.mp3
16.56M
🔴 به تعبیر خواجه طوسی، نفس قابلیت آن را دارد که همه عالم، معقول او بشوند و عالم هم قابلیت معقول انسان شدن را، دارد و این طرفینی است. 🔴 نفس انسان، نسبت به آن چه که مجهول اوست بالقوه است و حرکت می کند که آن را به دست بیاورد. اتفاقا فکر هم حرکت است و حرکتش هم، دوری است از مجهول به سوی دانایی هایش می رود و بعد از معلوماتش، مقدماتی می سازد و مجهول را معلوم می کند. 🔴 اتحاد عاقل و معقول می گوید: هر لحظه، هرچه دیدی، شنیدی، بوییدی، خوردی و ... همانی و این در تو گم نمی شود. 🔴 هر لحظه، آدم می تواند خودش را بشناسد، یک حرف گزاف بزنی، همین گزاف هستی. این دیدن ها، خوردن ها، شنیدن ها و تمام اعمال شما جمع می شود و می شود مجموعه یک عمر شما. 🔴 یک ساعت به فکر بنشینید، هر چه که در ذهن تان دور می دهید خودتان هستید. 🔴 صورت علمیه عین نفس و نفس عین صورت علمیه است بر اساس اتحاد عاقل و معقول. 📗 🔉 🌹کانال شاخه طوبی🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
کسی که بسم الله الرحمن الرحیم را به عدد قوای ظاهرش که ۷۸۶ بار است تلاوت کند و بعد از آن بر نبی و آل او ۱۳۲ صلوات بفرستد او چیزی از خدا نمی‌خواهد جز آنکه خداوند به او می‌بخشد و اگر هم بر این دستور مواظبت کند نزدیک است که مستجاب الدعوة بشود. 📗،ج ۱، ص ۷۳، حضرت علامه حسن زاده آملی(ره) 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏
هر یک از ما شأنی و جدولی از دریای بیکران حقیقت دار هستی می‌باشیم و از این جدول با او در ارتباطیم. البته، ارتباطي بي تكيف بي قياس هست رب الناس را با جان ناس و از این کانال او را خطاب می‌کنیم. غرضم از این نکته این است که هر چه عائد ما می‌شود از کانال وجود خودمان است این خیال رهزن ما نشود که از خارج ما چیزی عائد ما می‌گردد . اگر در حالات مراقبت تام تمثلاتی پیش آمد خوش آمد. مکتوم بدار که سالك كتوم است از عارف سر می‌رود و سرّ نمی‌رود. 📗، کلمه ۱۲۵، حضرت علامه حسن زاده آملی(ره) 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏
ما می‌بینیم که همه فرقه‌های دنیا از هند و عرب و عجم و جميع ارباب ملل و نحل و یهود و نصاری و مجوس و مسلمین و سایر فرق و طوائف آنان برای مردگانشان صدقه می‌دهند و در حق ایشان دعا می‌کنند و بزیارتشان می‌روند، و اگر مردگان پس از موت بدن زنده نمی‌ماندند تصدّق در راه ایشان عبث بود، پس اجماع آن همه بر این صدقه و بر این دعا و بر این زیارت دلیل است که فطرت اصلیه سلیمه‌شان شاهد است که انسان چیزی است جز این جسد و آن چیز نمی‌میرد بلکه این جسد می‌میرد. 📗، ص ۱۶۱، حضرت علامه حسن زاده آملی(ره) 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏
إلهی، از پای تا فَرقَم، در نور تو غَرقَم. «یا نورَ السموات و الأرض، أنعَمْتَ فَزِدْ!» @shakhehtoba
: ✨✨🌷🌷 ✍️ علم و عمل انسان سازند : 🌱 من که امروزم بهشتِ وصل حاصل می شود وعدهٔ فردای زاهد را چرا باور کنم 🌱 و مکرر عرض کردیم که علم و عمل انسان سازند و نفس، به علم و عمل توسّع و اشتدادِ وجودی می یابد ، علم مشخِّصِ روح ، و عمل مشخّصِ بدن است و انسان را بدنهایی در طول هم به وفقِ نشئات اخروی است و تفاوت ابدان در نشئات، به کمال و نقص است ، و هر کس مهمانِ سفرهٔ خود است و آنکه از دوزخ می ترسد در حقیقت ترس او از خودش است . 📗 ۸۰۰ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
4_5787558471054393767.mp3
16.29M
🔘 «یس»، سین، همان انسان کامل و یا خطاب به ایشان است. 🔘 احتجاج حضرت رسول(ص) در روز عید غدیر خیلی زیاد است. 🔘 دولت مال حق است و باطل گاه گاهی جولان می کند، دولت، دولت کریمه حقه انسانی است. 🔘هر موجودی که جسمانی و مادی باشد: زمان و مکان و حجم و رنگ و طول و عرض و عمق و محاذات دارد ولی صورت علمیه از این احکام مبراست. 🔘یکی از احکام ماده این است که قابل انقسام و قابل اشاره حسی است. 🔘هر چیزی که ذاتی شیء است، هیچ وقت از او جدا نمی شود مثلا اگر ذاتی انسان این است که قوه عاقله داشته باشد، هر شخصی که انسان پیدا کند حتما قوه عاقله دارد. 📗 🔉 🌹کانال شاخه طوبی🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
جناب طبرسی در مجمع البیان در فصل" بسم الله الرحمن الرحیم" سوره ی فاتحه از ابن مسعود روایت کرده است که: من أراد أن ينجيه الله من الزبانية التسعة عشر، فليقرأ "بسم الله الرحمن الرحيم " فإنها تسعة عشر حرفاً ليجعل الله كل حرف منها جنّة من واحد منهم. کسی که بخواهد خداوند او را از شعله های نوزده‌گانه جهنم نجات دهد، باید بسم الله الرحمن الرحیم را قرائت نماید که این کریمه دارای نوزده حرف است که خداوند هر حرفی از این نوزده را برای هر یک از شعله‌های نوزده‌گانه به عنوان سپر قرار داده است. 📗،ج ۱، ص ۴۶، حضرت علامه حسن زاده آملی(ره) 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏
بدن تور شکار و سواری راهوار ما است مبادا با او چنان کنیم که نه بکار شکار آید و نه تواند سوار را بجائی برساند، ره چنان رو که رهروان رفتند کسی بما نگفت که شب و روز را با یک‌دانه خرما بسر بریم. در حد اعتدال بدن نیاز به تعيش دارد: كلوا واشربوا و لا تسرفوا انسان کامل آن کسی است که حق هر ذی‌حق را اداء می‌کند. 📗، کلمه ۱۲۵، حضرت علامه حسن زاده آملی(ره) 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏