eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15.5هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
2.1هزار ویدیو
61 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاطرات اساتید و نوشتن کتب و آثار حضرت علامه حسن زاده آملی ره از زبان خودشان 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
امام صادق ( ع) فرمود: الله اسمی از اسماء است همانند اسم شریف علیم، قدیر و اسمای دیگر ذات واجب تعالی. و نیز آن حضرت فرمود: اولین اسمایی که از ذات واجب تعالی ظاهر شدند سه اسم شریف «الله» و «تبارک» و «تعالی» است. تبارک اسم جمال است و تعالی اسم جلال، که جلال دهشت آور است و آدم از او حریم می‌گیرد ولی جمال دلربا و گیراست که به سوی خود می کشاند؛ همانند "بسم الله الرحمن الرحیم" که رحمان و رحیم اسمای جمالند و دلها را به سوى حق تعالى جذب می‌کنند، چه این که باید تابلوی رحمت الهی، چنین تابلویی باشد و اگر در ابتدای کتاب الهی بدین صورت می‌بود که مثلاً "بسم المنتقم القهار الجبار" همگان رَم می‌کردند. و لذا «بسم الله الرحمن الرحیم» تابلوی قرآن شد. 📗، ج۱، ص ۲۳، حضرت علامه حسن زاده آملی 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏
یا لثارات الحسین از لطائفی که در این میدان مطرح است همین شعار « یا لثارات الحسین است » ثارات جمع ثار است به معنای ذحل یعنی خون خواهی. از ریشه ی ثأر است. بسا بتوان آن را از ریشه ی ثور دانست.ثور به معنای زیر ورو شدنی است که آبادی به همراه آورد. عرب به بقر ،ثور گوید چون زمین را شخم میزند وبه آبادی وصلاح می کشاند. 🔹️گویا مراد به « یا لثارات الحسین» آن است که هر که بخواهد بیاید خود را با حسین علیه السلام زیر ورو کند وصفحه ی نفس ناطقه ی خویش را شخم بزندوبنگرد چه میتواند در صحیفه ی نفس خودش بکارد. 🔹️گاهی گریه کاشته شود،گاهی یاد حسین بن علی علیه السلام کاشته شود. 🔹گاهی حشر با معارف وحقائق حضرت ویا حشر با مکاشفات ایشان کاشته شود.. عنوان پرچم وعلامتی است ،برای هر کسی که خواهان زیر ورو شدن ومی خواهد از دنیا زدگی به طور کامل در آید. راهش آن است که جان او با نام ویاد حسین بن علی علیه السلام وبا « یا لثارات الحسین »زیر ورو وآباد بشود. چه آنکه این جناب سید الشهداء ثاراللّه شده است وبه طور کامل زیر وروشد. در مقام امامت بود وبا شهادت ثاراللّه شد که اگر شهادت نصیب اونمی شد ثاراللّه نمی گشت.گویا متن ثاراللّه شعار شد برای تمام کسانی که در طول تاریخ مشتاق اویند. هر کس مشتاق است یااللّه به راه بیفتد‌ خودتان را زیر ورو کنید شخم بزنید صحنه ی جان ،قلب،نفس ناطقه ی خود را زیر ورو کنید واز ناحیه ی ذکر ویاد حضرت وگریه برایشان ،با آقا وحقائق ایشان وسعادت ولطائف شان حشر پیدا کنید! در اربعین حسینی 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💎 اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُران
« و بالاسحار هم یستغفرون » «و آنها که در سحرگاهان استغفار می کنند» (ذاریات،۱۸) 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
إلهی، شکرت که دی دلیل بر اثبات خالق طلب می کردم و امروز دلیل بر اثبات خلق می خواهم. « کیفَ یُستَدِلّ علیکَ بِما هوَ فی وجودهِ مفتقرٌ إلیک.» فراز ۴۶۲ @shakhehtoba
4_5855225006493008506.mp3
16.01M
▫️ کلی طبیعی به عین افراد در خارج موجود است با اضافه مشخصات و عوارضی که در دیگری دخیل نیستند و مربوط به فردیت شخص است و به «انسانیت» او مربوط نیست. ▫️ تفضل انسان بر فرد دیگر مربوط به طبیعت انسانی اش نیست بلکه مربوط به عوارض شخصیه اوست، پس کلی طبیعی انسان یک حقیقت است در همه افراد انسان. ▫️ اگر یک انسان کتل طی کرده و صاحب دل، در منطقه ای باشد اسم آن جا را مدینه می گذاریم، بالاتر این است که شخص خودش مدینه شود مانند پیامبر اکرم«ص» که فرمود: انا مدینة العلم و علیٌ بابُها. 🔉 🌹کانال شاخه طوبی🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
حدیث مروی از رسول الله( ص) است که فرمود: " دُم على الطهارة يُوَسّع عليك الرزق" (دوام بر طهارت داشته باش تا رزق بر تو وسعت یابد). و رزق عمده برای انسان من حيث هو انسان معارف حقه‌ی الهیه است. آری انسان - من حيث هو انسان - حیات و فعلیت واقعی او معارف حقیقی اوست که گوهر ذات او می‌شوند و بدانها از قوت و نقص به در می‌آید و به فعلیت و کمال می‌رسد، چه اینکه علم و عمل جوهرسازند، علم مشخّص روح انسان و مقّوم آن است و عمل مقوم بدن انسان من حيث هو انسان است. و به عبارت دیگر صورت انسان در آخرت نتیجه‌ی عمل و غایت فعل او در دنیاست و ملکات نفس مواد صور برزخی اند. 📗،ج ۱، ص ۵۲، حضرت علامه حسن زاده آملی(ره) 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏