💠 نمیشود جلوه خدای متعال خلاف توحید و ملازم با کفر باشد.
🗂 #گزیده درسهای شرح #اصول_کافی
🔹 وجود همه موجودات از جمله انسانها توحیدی است؛
🔹 هویت و حقیقت آنها عین توحید است. فطرت آنها تجلی خدای متعال است؛
🔹 فعل و فیض خدای متعال منعکس کننده وجود و کمالات وجود خدای متعال است
🔊 صوت در ادامه🔽🔽
کانال طهور
@sharabetahour
💠 ويژگيهاي متقين از سر عادت یا تمرین فراوان نيست، بلكه ریشه در عقايد و باورهای آنان دارد.
🗂 گزیده درسهای شرح خطبه پارسایان ـ درس 114
🔊 صوت در ادامه🔽🔽
کانال طهور
@sharabetahour
pa114-01.mp3
443.4K
🔊 #صوت
💠 ويژگيهاي متقين از سر عادت یا تمرین فراوان نيست، بلكه ریشه در عقايد و باورهای آنان دارد.
🗂 گزیده درسهای شرح خطبه پارسایان ـ درس 114
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #فیلم
💠 ويژگيهاي متقين از سر عادت یا تمرین فراوان نيست، بلكه ریشه در عقايد و باورهای آنان دارد.
🗂 گزیده درسهای شرح خطبه پارسایان ـ درس 114
هدایت شده از طهور
🔊 [آواهنگ]
💠 ايران؛ مملكت امام رضا (علیه السلام)
🗂 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی
🔊 صوت در ادامه🔽🔽
کانال طهور
@sharabetahour
هدایت شده از طهور
Emamreza2_[tahour.ir].mp3
2.1M
🔊 [آواهنگ]
💠 ايران؛ مملكت امام رضا (علیه السلام)
🗂 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی
هدایت شده از طهور
🔊 [آواهنگ]
💠 فضيلت زيارت امام رضا (علیه السلام)
🗂 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی
📝 زائر امام رضا (عليه السلام) كسي است كه از نعمت خاص ولايت خاندان پيامبر (صلوات الله و سلام عليهم) به طور كامل برخوردار است ...
📝 كسي كه به امام رضا (عليه السلام) اعتقاد داشته باشد، همهي امامان دوازدهگانه، معصومين چهاردهگانه، همهي انبيا و اوليا، فرشتگان، كتابهاي آسماني، همهي غيب، همه چيز را قبول دارد ...
📝 زائر امام رضا (عليه الصلات و السلام) زائر عام و تام و كامل است، زائري است كه ختم همهي زوار در همهي عالم است ...
🔊 صوت در ادامه🔽🔽
کانال طهور
@sharabetahour
هدایت شده از طهور
💠 ضامن آهو و مقام ضمانت حضرت رضا صلوات الله و سلامه علیه
💠 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی به مناسبت ایام زیارت مخصوص حضرت
📝 اصل اینکه چنین چیزی [ضمانت آهو از جانب حضرت رضا علیه السلام] ممکن است، در این تردیدی نیست.
📝 دوم اینکه؛ مقام امام رضا علیه الصلات و السلام بهخاطر رضا بودن، یعنی ظهور رضا، مقام ضمانت است. در این هم تردیدی نیست.
📝 یعنی همه گذشتگان و آیندگان را چه نزد خدا، چه نزد انبیا و اولیا، خودِ خاندان پیامبر را امام رضا علیه الصلات و السلام باید ضمانت کند. تمام کسانی که میخواهند به رضا برسند، باید از طریق امام رضا علیه الصلات و السلام برسند. در این تردیدی نیست.
📝 اما اینکه آن اتفاق در تاریخ افتاده یا نیفتاده، امر بعیدی نیست. در بین حیوانات مخصوصاً در عصر و زمان ما هم گاهی پیدا میشود که مثلاً میخواهند حیوانی را ذبح کنند، میرود پیش یک آدم حسابی میایستد. گاهی پیش میآید که مثلاً یک گوسفند را میخواهند ذبح کنند، از دست آدمی که چاقو به دست دارد فرار میکند و میرود پیش یک آدم دیگر میایستد. لکن نه این میفهمد که او چه میگوید و نه او میتواند چیزی بگوید. در برخی از موارد هست که راه برای فرار ندارند مخصوصاً بزها اگر بتوانند فرار میکنند، اما گاهی میایستد و به قصاب نگاه میکند. در این نگاه خیلی چیزهاست. لکن نه قصاب متوجه میشود و نه دیگران.
📝 بنابراین سند آن نقل تاریخی را نمیدانم چگونه است ولی مرتبه ضمانت از امام رضاست.
🔊 صوت در مطلب بعدی🔽🔽
کانال طهور
@sharabetahour
هدایت شده از طهور
13941219-ZamenAhoo.mp3
2.36M
🔊 #صوت
💠 ضامن آهو و مقام ضمانت حضرت رضا صلوات الله و سلامه علیه
💠 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی به مناسبت ایام زیارت مخصوص حضرت
هدایت شده از طهور
💠 دوره طلایی امامت شیعه
✔️ گفتاری از استاد حسینی شاهرودی
⭕️ انتشار به مناسبت 23 ذی القعده، روز زیارتی مخصوص
🔹 بخش اول
🔊 صوت و 📹 فیلم و متن در ادامه🔽🔽
کانال طهور
@sharabetahour
هدایت شده از طهور
13920727-01.mp3
6.19M
🔊 دوره طلایی امامت شیعه
✔️ گفتاری از استاد حسینی شاهرودی
⭕️ انتشار به مناسبت 23 ذی القعده، روز زیارتی مخصوص
🔹 بخش اول
هدایت شده از طهور
💠 دوره طلایی امامت شیعه
✔️ گفتاری از استاد حسینی شاهرودی
⭕️ انتشار به مناسبت 23 ذی القعده، روز زیارتی مخصوص
🔹 بخش اول
🔹 اهمیت دوران امامت حضرت رضا علیه الصلات و السلام
بسیاری ـ و شاید هم اکثریت قریب به اتفاق ـ از شیعیان از دوران حیات و امامت امام رضا صلوات الله و سلامه علیه بیخبرند و در تاریخ هم مبهم است و کمتر کسی مطلع است که بهویژه در دوران پانزده ساله قبل از دوران مأمون بر امام رضا چه گذشته و چگونه هدایت امت را به عهده داشته است. همچنین دوران امام جواد، امام هادی و امام عسکری صلوات الله و سلامه علیهم تقریباً دوران پوشیده و پنهان است. توجه به آنچه که قبل از امام کاظم صلوات الله و سلامه علیه و همچنین در زمان آن حضرت اتفاق افتاده، در فهمیدن آنچه که در دوره چهار امام بعدی اتفاق افتاده است، خیلی تأثیر دارد.
🔹 تفاوت کمال پیروان انبیاء و اولیاء یا هدایت نبوی و ولوی
نکته دوم این است که همچنان که پیروان انبیاء در سیر تکاملی خود به پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم که خاتم پیامبران است، رسیدهاند و به نهایت کمال خویش که کمال نبوی است، دست پیدا کردهاند، بنابراین بعد از آن حضرت دیگر پیامبری نیست؛ چون هم نبوت کامل است و هم امت نبی خاتم به کمال نبوی رسیدهاند. اگر صد یا صد هزار پیامبر دیگر بعد از پیامبر خاتم هم میآمدند، پیروان حضرات انبیاء از حیث هدایت نبوی دیگر رشد نمیکردند و تعالی نمییافتند؛ چون حداکثر همین بود که اتفاق افتاده.
از پیروان پیامبر بدون ظهور ولایت باید آن انتظار را داشته باشیم که در زمان پیامبران پیشین رخ داده است. در زمان پیامبران اولوا العزم و بزرگ مانند حضرت موسی، حضرت عیسی، حضرت ابراهیم و حضرت نوح صلوات الله و سلامه علیهم شناسایی ظاهر شریعت برای تربیت ظاهر و تهذیب ظاهر نفس از هر طریق که باید اتفاق میافتاد، اتفاق افتاده است و گمان نبریم که مثلاً اگر پیروان پیامبر بهتر بودند، حتماً در تهذیب ظاهر از طریق شریعت اتفاق بیشتری بایست میافتاد.
غایت و غرض از نبوت همین بود که اتفاق افتاد و بهترین وجه هم رخ داد و اینکه گفته میشود امت پیامبر، امت وسط و کاملترین امت هستند، حقیقتاً کاملترین امت هستند و از حیث هدایت نبوی بیشتر از این نهفقط انتظار نمیرفت و نمیرود بلکه ممکن نبود و ممتنع بود. ظاهر حفظ شده است، یعنی مردم نماز میخوانند، خیلیها هم خوب میخوانند، روزه میگیرند، میبینید که مردم چقدر در نوبت حج، عمره و زیارات هستند. ظاهر شریعت آنچنان مورد توجه مردم قرار گرفته و البته کوتاهیها، قصورها و تقصیرها در هر زمانی هست که مربوطه به خطاپذیری انسانها از جمله پیروان انبیا است. نمیتوان انتظار داشت که پیروان یک نبی هیچگونه خطایی نداشته باشند یا خطاهایشان بسیار اندک باشند. جهان طبیعت جای خطا، لغزش و لغزشهای ظاهری است.
بنابراین امت پیامبر به کمال خود رسیدند. بعد از پیامبر باید کمال پیروان اولیاء و بهویژه خاتم اولیاء اتفاق بیافتد، آنهم از طریق هدایتهای باطنی یعنی تهذیب باطن. تهذیب ظاهر و اخلاق حدوداً همان چیزی است که در حکمت انبیاء و تعالیم انبیاست و به حد متعارف پیش آمده و باز تأکید میکنم که گمان نکنید که باید امت اسلام از حیث پیروی از پیامبر بهتر از این باشد. این آخرش است. اگر انسانها و پیروان انبیاء بخواهند رشد کنند ـ که باید از طریق هدایت باطنی اولیاء که به تهذیب باطن و در نتیجه به سوره توحید میانجامد و به فنای از توحید برسد ـ فقط از طریق اولیاء امکانپذیر است. این کار نبوت نیست. حتی اگر کسانی از امت پیامبر بخواهند به این درجه برسند، از طریق ولایت پیامبر باید برسند. بهخاطر اینکه ولایت پرداخت باطن و نبوت پرداخت ظاهر است. البته همه پیامبران، هم حیثیت ظاهر دارند و هم حیثیت باطن؛ هم حیثیت شریعت دارند و هم حیثیت طریقت و حقیقت، بنابراین اکثریت خلق که قابلیت تربیت شرعی، دینی و ظاهری را دارند، به آنجایی که باید برسند، رسیدند.
🔹 عصر امامت امام رضا علیه السلام؛ دوره طلایی امامت شیعه
هدایت شده از طهور
اما نوبت به خاندان پیامبر که رسید که باید تربیت و تهذیب باطنی را شروع کنند و تعلیم توحید و ارتباط و اتصال و زمینه اتحاد با توحید را فراهم کنند، گویی آنچه که در زمان ائمه هفتگانه یعنی امیرالمؤمنین تا امام کاظم علیهم الصلات و السلام اتفاق افتاده، زمینه سازی و فراهم کردن مقدمه و معدّات برای ظهور توحید و ولایت در عصر امام رضا علیه الصلات و السلام است. آنچه که در زمان امام رضا علیه الصلات و السلام در طول 20 سال رخ داد، 15 سال آن دقیقاً شباهت تام و تمام به دوران امام سجاد دارد که شناخته شده نیست یا حداقل برای مورخین شناخته شده نیست. برای کسانی که ائمه را از طریق تاریخ و کتابهای تاریخی میشناسند، این شناخته شده نیست که حضرت در ده سال در دوران هارون الرشید چه کاری انجام میداده، با چه کسانی ارتباط داشتند، شاگردان، پیروان و صحابی ایشان چه کسانی بودند! پنج سال در زمان امین چه میکردند، پیروانشان چه کسانی بودند. عمدهی آشنایی که با امام رضا دارند، مربوط به زمان مأمون است و گویی دوره طلایی امامت شیعه مربوط به دوره امام رضا علیه الصلات و السلام است؛ بهطور خاص همان دورهای که به اصطلاح و به حسب ظاهر ولایتعهدی را پذیرفتند. اگرچه شیعیان دچار تفرقههای ظاهری و باطنی شدند و مخالفتهای بسیار کردند و جمعی ـ اگرچه تعدادشان اندک بود ـ از همان تعبیرهایی که شیعیانِ امام حسن علیه الصلات و السلام در مورد امام حسن مجتبی به زبان آوردند، در زمان امام رضا علیه الصلات و السلام در مورد آن حضرت هم به زبان آوردند.
ولی نتیجه زحمات، مجاهدتها و هدایتهای ظاهری و باطنی هفت امام این شد که وقتی نوبت به امام رضا رسید، علوم خاندان پیامبر و علوم و معارف حقیقی و باطنی پیامبر و خاندان پیامبر علیهم الصلات و السلام بهگونهای ظاهر و آشکار شد که همگان فهمیدند که علوم خاندان پیامبر از سنخ دیگری است. اینگونه نیست که کسی بتواند با آنها همانندی یا رقابت کند یا شباهت داشته باشد و حال آنکه در زمانهای ائمه قبلی به مجرد اینکه مثل ابوحنیفه، ابن حنبل، شافعی یا دیگران که ـ با واسطه و بیواسطه ـ شاگردان امام صادق علیه الصلات و السلام بودند، چند تا کلمه یاد گرفتند، هماورد امام باقر و امام صادق شدند. وقتی کلاس درس که میگذاشتند، جمعی در کلاس درس امام صادق و جمعی هم در کلاس ابوحنیفه میرفتند.
عامه مسلمانها توانایی تشخیص میان درست و نادرست را نداشتند. چرا؟ بهخاطر اینکه کار امام باقر این است که علم را شخم بزند تا بلکه به نتیجه و ثمر برسد و کار امام صادق این است که حوزه علم و علوم متداول را وجین کند تا گزارههای صادق آن عیان شود، بهگونهای که مسلمانها در آن عصر و زمان فهمیدند که تفاوت میان امام صادق و ابوحنیفه در این است که امام صادق گزاره خطا در علمش وجود ندارد اما ابوحنیفه گزارههای صادق و کاذب و خطا و ناخطا در علم او وجود دارد.
🔹 ثمرات ورود حضرت رضا (علیه السلام) به ایران
وقتی که تفاوت در این باشد، پیداست که جای اختلاف و دگرگونیها در حوزه پیروان و فرقهسازیها و جمعیتهای جدید و نو و عقاید جدید وجود دارد. به همین خاطر است که شیعیان در عصر امام رضا علیه الصلات و السلام پیوسته فرقههای جدید را تجربه کردند. کسانی که امام کاظم را پذیرفتند، پس از او را نپذیرفتند. کسانی که امام صادق را پذیرفتند، پس از او را پذیرفتند. آنقدر شرایط و زمینهها برای بسیاری از شیعیان ـ مسلمانها که جای خود دارد ـ مبهم بود، یعنی حقایق و معارف آنچنان که باید آشکار نشده بود، چون مخاطبها استعداد و آمادگی نداشتند، بهگونهای که با اینکه امام صادق به صراحت امام بعد از خود را معین میکند ولی جمع بسیاری به فرزند دیگر امام صادق، جناب اسماعیل رحمت الله و رضوانه علیه که از بزرگترین فرزندان امام صادق از حیث علم، عمل، خلق و منطق است، گرایش پیدا کردند. جمعی هم به محمد بن اسماعیل، نوه امام صادق و فرزند اسماعیل اعتقاد پیدا کردند تا آنکه در این دوره چند ساله که امام رضا علیه الصلات و السلام اولاً از حوزه عربی خارج و وارد بخش شرقی جهان اسلام یعنی ایران شده است و ثانیاً به دلایل متعددی که استحضار دارید، زمینه مباحثات و گفتمانهای توحیدی فراهم شد، نه زمینه گفتمان فقهی و اخلاقی.
اگر فقه و اخلاق بود، ابوحنیفه میتواند بهگونهای سخن بگوید که دیگران یعنی مخاطبها نتوانند میان امام صادق و ابوحنیفه فرق بگذارند. چنانکه در گزارههای ظاهری و فقهی چون جای استنباط، استشهاد، اجتهاد و انواع و اقسام استدلالهاست، در اینگونه موارد استدلالها به خاندان پیامبر اختصاص ندارد، چون علوم ظاهر است و در علوم ظاهر بهراحتی میتواند جایگزین برای امام حق معرفی بشود ولو به نادرست. اما زمان امام رضا علیه الصلات و السلام زمینه بهگونهای است که بحث درباره توحید است.
هدایت شده از طهور
40.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹
دوره طلایی امامت شیعه
✔️ گفتاری از استاد حسینی شاهرودی
هدایت شده از طهور
💠 ویژگی گفتمانهای توحیدی امام رضا (علیه السلام)
✔️ گفتاری از استاد حسینی شاهرودی
⭕️ انتشار به مناسبت 23 ذی القعده، روز زیارتی مخصوص
🔹 بخش دوم
🔊 صوت و متن در ادامه🔽🔽
کانال طهور
@sharabetahour
هدایت شده از طهور
13920727-02.mp3
3.9M
🔊
ویژگی گفتمانهای توحیدی امام رضا (علیه السلام)
✔️ گفتاری از استاد حسینی شاهرودی
هدایت شده از طهور
💠 ویژگی گفتمانهای توحیدی امام رضا (علیه السلام)
✔️ گفتاری از استاد حسینی شاهرودی
⭕️ انتشار به مناسبت 23 ذی القعده، روز زیارتی مخصوص
🔹 بخش دوم
1ـ حقانیت اسلام را بهگونهای معرفی کرد که کسی توان نقد و انتقاد بر معارف دینی و عقاید اسلامی نداشت. تمام کسانی که در گفتگوها و مناظرات امام رضا علیه الصلات و السلام وارد شدند، بدون استثناء همه تسلیم شدند و همه پذیرفتند که آنچه که امام رضا علیه الصلات و السلام میگوید، علم است، یعنی کاشف از واقع، مرادف با یقین منطقی و عقاید جازمِ مطابق با واقع است. همه تسلیم شدند. اگرچه تغییر اعتقاد به این آسانی اتفاق نمیافتد یعنی با دلیل، منطق و مانند اینها کسی ایمان نمیآورد و امر دیگری میطلبد. برای همین است که ایمان در زمان پیامبران گسترش پیدا میکند اما در زمان امامان عمق و ژرفا پیدا میکند، نه گسترش عرضی و طولی. این یک ویژگی عصر امام رضا علیه الصلات و السلام است که اینها همه مقدمه برای زمان امام هادی علیه الصلات و السلام است.
2ـ ویژگی دوم این است که حقانیت شیعه را بهگونهای عیان کرد که [در] تمام کسانی که به امام رضا علیه الصلات و السلام ایمان آوردند و ایمان داشتند، پس از امام رضا فرقه و گروه جدید به وجود نیامد. تمام کسانی که از همان عصر تا الآن و تا روز قیامت به امام رضا ایمان دارند، دوازده امامی هستند. بر خلاف مؤمنان به امیرالمؤمنین که ممکن است یک امامی باشند یا ممکن است که سه امامی، شش امامی، هفت امامی و یا دوازده امامی باشند. ما اینگونه هستیم که ضمن اینکه به امیرالمؤمنین ایمان داریم، دوازده امامی هستیم. بقیه امامها هم همینگونه هستند. به امام رضا که رسید، اختلاف، تفرقه و تبعّض در ایمان ولوی به آخر رسید. تمام کسانی که به امام رضا ایمان آوردند، دوازده امامی هستند و سرّ اینکه در برخی از روایات هم داریم که زیارت امام رضا از زیارت امام حسین علیهما الصلات و السلام افضل است، این افضلیت به اعتبار زائر است، نه به اعتبار مزور. به اعتبار مزور یا باید فرق نگذاریم یا با توجه به آثار زیارت باید بگوییم کدام یک افضل است.
چنانکه در روایات بسیاری به اعتبار مزور و ولیّی که مورد زیارت قرار میگیرد، زیارت امام حسین علیه الصلات و السلام را سفارش کردند ولی به اعتبار زائر، زیارت امام رضا علیه الصلات و السلام افضل است. بدین سبب که زائر امام رضا در فهم ولایت و اخذ عقاید و معارف حقیقی از ائمه کامل است، یعنی دوازده امامی است. یعنی کسانی که در محضر امام رضا و در عصر آن حضرت ایمان آوردند، این قابلیت را دارند که بعد از امام رضا به امامی که معجزه و کرامت نداشته باشد، به امامی که سن و سالی از او نگذشته باشد، به امام هشت و نه ساله هم ایمان بیاورند، به امام ندیده هم ایمان میآورند و همینطور هم ادامه پیدا میکند و پیوسته شیعه رشد میکند و به جایی میرسد که به کسی که تازه متولد شده و به کودک و به کودکی که هیچگاه ندیدهاند هم ایمان میآورند. در دوران غیبت صغری چهار نفر با آن حضرت ارتباط داشتند، ممکن است کسانی هم گهگاهی به صورت غیر منظم حضرت را میدیدند و زیارت میکردند ولی عمدتاً در حدود شصت ـ هفتاد سال چهار نفر ارتباط داشتند. تمام کسانیکه به امام رضا ایمان آوردند، بهخاطر ظهور علوم اهل بیت پیامبر در عصر امام رضا، این کمال پدید آمد که به امام زمانِ کودکِ ندیده، هزار و صد و شصت سال تا الآن ایمان دارند. به بعد هم همینگونه خواهد بود.
بر حسب برخی از روایات، دوران غیبت حضرت بسیار طولانی است. بیشتر از آنچه به فهم و تصور شیعیان و غیر شیعیان میرسد که گمانشان این است که 5، 10، 100 یا هزار سال دیگر، نیست. چنان است که با همهی کمالاتی که در مورد شیعیان گفته شد و پیوسته هم رشد و ارتقا پیدا میکند، غیبت حضرت آنقدر طولانی میشود که خواص شیعه به تردید میافتند؛ امام زمان را انکار نمیکنند ولی شک میکنند که آیا میشود امامی این اندازه عمر طولانی داشته باشد؟ پیداست که مربوط به این زمان نیست. این زمان پیوسته ایمان شیعه قویتر میشود. در گذشته دورانی که بنده تازه به قم مشرف شده بودم، مسجد جمکران که میرفتیم یک مسجد کوچکی بود که دو صف نماز جا میشد که این دو صف هم کامل و پر نبود. هر ساعتی از شب چهارشنبه یا شب جمعه اگر کسی میرفت، در همان دو یا سه صفی که بود، جا بود. ولی حالا ببینید که پیوسته گسترش پیدا میکند. در دورههای گذشته اهل زیارت بسیار اندک بودند، ولی پیوسته گسترش پیدا میکند. این حکایت از این دارد که باید برای زمانهای بسیار طولانیتر آمادگی داشته باشیم.
هدایت شده از طهور
آنچه که در زمان امام رضا اتفاق افتاد این است که علم خاندان پیامبر عیان و آشکار شد بهگونهای که همه امام رضا علیه الصلات و السلام را عالم آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم شناختند و پذیرفتند. اگرچه ممکن است که بسیاری امامت را نپذیرفتند ولی فهمیدند که در این عالَم و زیر این آسمان، عالمتر از امام رضا علیه الصلات و السلام نیست، بهگونهای که در هیچ مسألهای وارد نمیشود مگر اینکه حق محض و حقیقت محض را عیان و آشکار میکند.
🔹 بلوغ شیعه در زمان امام هادی (علیه السلام)
بعد از امام جواد علیه الصلات و السلام، در زمان امام هادی ـ که امروز بنابر نقلی ولادت پر خیر و برکتشان است ـ شیعیان به درجهای رسیدهاند که میتوانند خاندان پیامبر را آنگونه که در زبان بشر قابل توصیف است، بشناسند. میدانید که هم خدای متعال آنگونه که حق و کنه خدایی است، قابل توصیف نیست و هم انبیای الهی و بهویژه آنان که ولایتشان بر نبوتشان غالب است، قابلیت توصیف را ندارند. یعنی همچنان که «سبحان الله عما یصفون»[1] درباره خدای متعال درست است، در مورد اولیای کامل خدای متعال بهویژه اولیای منصوص درست است که آنها را نمیتوان توصیف کرد. ولی اگر کسی بخواهد توصیف کند، بهترین و کاملترین توصیفی که اگر شنوندگان و مخاطبان، استعداد و قابلیت پیشین را کسب نکرده باشند، قطعاً و یقیناً گرفتار غلو خواهند شد، در زمان امام هادی علیه الصلات و السلام اتفاق افتاده.
هدایت شده از طهور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹
💠 ویژگی گفتمانهای توحیدی امام رضا (علیه السلام)
✔️ گفتاری از استاد حسینی شاهرودی
💠 عظمت ملکوت
🗂 #گزیده درسهای شرح #اصول_کافی
🔹 ملکوت احاطه تام و تمام و بدون حد و اندازه بر کل عالم فروتر از خود دارد
🔹 با توجه به اینکه حقیقت و هویت موجودات عین تعلق به خدای متعال است، تمام موجودات بدون استثناء در تمام مراتب عالم در صورتی که محجوب و مستور نباشند، خدا را میشناسند و علاوه بر آن عبادت هم میکنند.
🔊 صوت در ادامه🔽🔽
کانال طهور
@sharabetahour
هدایت شده از طهور
💠 امام جواد (علیه السلام)؛ پاداش كمال شيعيان
📝 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی
🗂 متن در ادامه🔽🔽
کانال طهور
@sharabetahour