eitaa logo
خرد اجتماعی
408 دنبال‌کننده
338 عکس
67 ویدیو
45 فایل
نشر اندیشه‌های دکتر سید حسین شرف الدین (این کانال توسط ادمین اداره می‌شود.) سایت دکتر شرف الدین sharafoddin.ir ارتباط با ادمین @m110614 🌹 تبادل فقط با کانال‌های اندیشه‌ای انجام می‌پذیرد.
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️ فرصت رسانه‌های سایبری در پیام‌رسانی دینی ✍️ سید حسین شرف الدین و مجید مبینی مقدس ✅ رسانه‌های سایبری مدرن فرصت‌های متعددی را برای مبلغان دینی فراهم می‌آورد که از جمله آنها می‌توان به مواردی اشاره کرد: 1️⃣ گستردگی زمانی و مکانی تبلیغ 🔺تبلیغ در حوزه‌های علمیه معمولا محدود به ایامی چند در طول سال است و در دیگر ایام، تبلیغ کم‌رنگ می‌شود. از طرف دیگر حضور طلاب در همه مکان‌ها به سهولت امکان‌پذیر نبوده و تعداد کم طلاب و تعداد بسیار مناطق نیازمند مبلغ، همواره حوزه‌های علمیه را از پاسخ‌دادن به نیازهای تبلیغی ایران و جهان ناتوان ساخته است. 🔻از این بابت استفاده از ابزاری که بتواند حصارهای زمانی و مکانی را درنوردد، فرصت بسیار مناسبی برای تبلیغ محتوای دینی به همراه خواهد آورد. 👣 این مطلب ادامه دارد...!! 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
♦️جنگ روایت‌ها 🔷 کتاب «جنگ روایت‌ها» بازاندیشی در شناخت و عملکرد رسانه‌های معاند، تالیف معصومه نصیری با مقدمه دکتر حسن بشیر و به اهتمام معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران ـ رادیو گفت و گو منتشر شد. 🔶 «چیستی جنگ روایت‌ها و روش‌های قلب واقعیت درباره ایران»، «نگاه به جنگ رسانه‌ای علیه ایران با تأکید بر تشریح تکنیک‌های رسانه‌ای»، «آسیب‌شناسی و ارائه راهبرد جریان رسانه‌ای ایران در قبال رسانه‌های معارض»، «گونه‌شناسی و جریان شناسی رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران» و «بررسی کارنامه رسانه‌های معاند در قبال جمهوری اسلامی ایران» بخشی از سرفصل‌های این کتاب هستند. 📌آدرس کانال؛ 🆔 @savad_rasaneh 🆔 @sharafoddin_ir
♦️ ارتباط عفیفانه در شبکه‌های اجتماعی سایبری ✍️ سید حسین شرف الدین و سید عبدالرسول علم‌الهدی 🔷 اگر ارتباط را با توجه به سنت روان‌شناسی اجتماعی در ارتباطات، فراگرد پیام بین فرستنده و گیرنده که به واسطه آن معنای جدیدی در گیرنده به وجود می‌آید یا نمادی برای برانگیختن معنای مورد نظر فرستنده در گیرنده بدانیم، ارتباط عفیفانه را اینگونه تعریف می‌کنیم: فراگرد پیام بین فرستنده و گیرنده بر اساس کرامت انسانی به گونه‌ای که معنایی از شهوت که موجب تحریک در دو سوی ارتباط می‌شود، در میان نباشد. 🔶 از این رو می‌توان اذعان کرد که ارتباط عفیفانه سایبری به گونه‌ای از ارتباط گفته می‌شود که در فراگرد پیام‌های ارسال و دریافت‌شده، معناهایی که موجب تحریک شهوت در اطراف ارتباط می‌شود، وجود نداشته و افراد با درنظر گرفتن کرامت انسانی یکدیگر به ارتباط‌گیری مبادرت ورزند. ✅ حفظ ارتباط عفیفانه در ارتباطات سایبری بخاطر ویژگی‌هایی همچون گمنام‌بودن کاربران و فرازمانی و فرامکانی‌بودن، بیش از بقیه مدل‌های ارتباطی باید مد نظر قرار بگیرد. 👣 این مطلب ادامه دارد...!! 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
♦️رونمایی از کتاب «الهیات سایبر» ✍️ به قلم علیرضا قائمی‌نیا 🎙 با سخنرانی آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه و دکتر شهریار زرشناس. 🔷 دوشنبه 15 آذر، ساعت 11 تا 12 🔶 تهران، خیابان شهید بهشتی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، تالار علامه جعفری(ره). 🔰 پخش زنده از طریق: TV.iict.ac.ir 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
✅ وضعیت دین و دینداری در ایران معاصر ✴️ جدیدترین مصاحبه دکتر شرف‌الدین با پژوهشگران موسسه پژوهشی مبنا را هم‌اکنون در وبسایت زیر مشاهده کنید. http://sharafoddin.ir/ 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
♦️ عوامل ساختاری بي‌تقوايي در محيط سايبر ✍️ سید حسین شرف الدین و محمدجواد نوروزی اقبالي 2️⃣ دیده‌نشدن 🔶 انسان از برخی کارها در آشکار و حضور دیگران پرهیز می‌کند، ولی چه‌بسا به‌محض دورشدن از چشم دیگران مرتکب آن شود؛ زیرا بالقوه خلوت آسیب‌زاست. یکی از مصداقهای بارز خلوت، «خلوت با اینترنت» است. این خصوصیت ضمن اینکه به کاربر انگیزه گناه می‌دهد، تدابیر پیشگیرانه گناه را نیز با مانع روبه‌رو می‌سازد. 🔷 مانع بودن فضای سایبر به این سبب است که باعث می‌شود شخص بدون مشاهده کسی یا بی‌آنکه کسی اجازه تعرض به حریمش را داشته باشد، بر اساس میلش عمل کند. برخلاف دنیای فیزیکی، در فضای سایبر این امکان وجود دارد که کاربران بتوانند در خصوصی‌ترین و ایمن‌ترین مکان، شدیدترین ناهنجاری‌ها را مرتکب شوند. 🔶محیط سایبر خلوتگاهی است که فرد را وادار می‌کند تا خود را در هر نوع استفاده از امکانات فراهم‌شده در فضای مجازی آزاد بپندارد. ایجاد چنین حالتی در فضای مجازی، با هر گفتگوی اینترنتی با نامحرم پدیدار می‌شود. چنین خلوت‌هایی به‌تدریج قبح گفتگو و خلوت حقیقی را نیز خواهد شکست. اینترنت با ایجاد خلوت‌های فراوان بین محرم و نامحرم، زمینه را برای از بین رفتن حیا در جامعه فراهم می‌کند. 👣 این مطلب ادامه دارد...!! 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
♦️ سلسله نشست های علمی پژوهشی دین و فضای مجازی 🔹شنبه ۲۰ آذر ماه 🎙 حجت الاسلام دکتر دیرباز 🔸کاربرد هوش مصنوعی در علوم انسانی اسلامی بایدها و نبایدها 🔹 یکشنبه ۲۱ آذرماه 🎙 آیت الله عبدالکریم فرحانی 🔸 مبانی فقهی حکمرانی فضای مجازی 🔹 دوشنبه ۲۲ آذر ماه 🎙آیت‌الله احمد مبلغی 🔸کار کرد هوش مصنوعی در فرآیند اجتهاد 🔹 سه شنبه ۲۳ آذرماه 🎙آیت الله سیدمحمد قائم‌مقامی 🔸انسان در عصر فضای مجازی 🔹چهارشنبه ۲۴ آذرماه 🎙حجت الاسلام عبدالکریم بهجت پور 🔸الزامات زیست و کنشگری بانوان طلبه در فضای مجازی ✳️ نشست‌ها ساعت ۱۰ صبح و به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌گردد. ✴️ مکان قم بلوار فردوسی ساختمان نعیم دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی 📌آدرس کانال؛ 🆔 @ENOEnsani 🆔 @sharafoddin_ir
♦️ راهکارهای نهادینه‌شدن تقوا در رفتار کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی ✍️ سید حسین شرف الدین و محمدجواد نوروزی اقبالي 🔷طبق یافته‌های پژوهشی، رایج‌ترین گناهان در شبکه‌های اجتماعی عبارتند از: ✅ گناهان جنسی (انتشار عکس، عادی‌سازی خیانت و روابط نامشروع). ✅تعدی به حریم خصوصی افراد(هک‌کردن و انتشار عکس‌های خصوصی). ✅توهین و تمسخر(تمسخر دین و توهین به اقوام و نژادها) . ✅اشاعه فحشاء(نشر سنت‌های باستانی مثل چهارشنبه‌سوری). ✅اتلاف وقت و تضییع عمر. 🔶در بین گناهان نامبرده، گناهانی مانند ارتباط خارج از حدود شرعی با نامحرم (اعم از گفتگو، نظرگذاری، ارسال تصویر و...)، دیدن تصاویر بی‌حجاب و تحریک‌کننده و اتلاف وقت، با رای اکثر فعالین شبکه‌های اجتماعی، در صدر گناهان رایج قرار دارند. 👣 این مطلب ادامه دارد...!! 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
✅ بازسازی ساختار فرهنگی کشور ✴️ جدیدترین مصاحبه دکتر شرف‌الدین با پایگاه مطالعاتی تحلیلی سدید را هم‌اکنون در وبسایت زیر مشاهده کنید. http://sharafoddin.ir/ 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
♦️ فرصت رسانه‌های سایبری در پیام‌رسانی دینی ✍️ سید حسین شرف‌الدین و مجید مبینی مقدس ✅ رسانه‌های سایبری مدرن فرصت‌های متعددی را برای مبلغان دینی فراهم می‌آورد که از جمله آنها می‌توان به مواردی اشاره کرد: 2️⃣ شمول مخاطبان مذهبی و غیرمذهبی 🔶 یکی از ضعف‌های تبلیغ سنتی حوزه های علمیه این است که دایره مخاطبان همواره محدود به اقشاری بوده که به مراکز مذهبی می‌آمدند. مخاطبان غیرمذهبی که میانه‌ای با این اماکن ندارند، معمولا فاقد هرگونه ارتباط با مبلغان مذهبی هستند. 🔷 اینترنت ابزاری است که می‌تواند در خانه تمام اقشار غیرمذهبی وارد شده و آن افراد نیز، بدون واهمه از انتقاد اطرافیان خود، می‌توانند به صورت ناشناس و به راحتی یک کلیک، به پای سخنان یک روحانی بنشینند و با او سخن بگویند و چه بسا همین رابطه مجازی مقدمه شکل‌گیری یک رابطه حقیقی شود. 🔶 بسیاری از افراد به خصوص جوانان، با این تصور اشتباه که به خاطر ظاهر و عقایدشان، از سوی مبلغان دینی طرد خواهند شد، هیچگاه در دنیای واقعی برای نزدیک‌شدن به یک روحانی قدمی برنمی‌دارند؛ اما اینترنت این فرصت را به آنان خواهد داد که در هر زمان که بخواهند، بتوانند به گفتگو با یک روحانی بپردازند. 👣 این مطلب ادامه دارد...!! 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin
♦️جذب عضو انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه علمیه 🔶 حلقه علمی «فقه اجتماعی» به منظور فراهم آوردن فضایی علمی برای گفتگو، تبادل نظر و انجام طرح های مربوطه از عموم علاقه‌مندان حوزه علوم اجتماعی عضو می‌پذیرد. 📢راه های ارتباطی با انجمن جهت ثبت نام: 📱تماس با شماره همراه: 09376104941 📞تماس با دفتر انجمن: 32912975-025 🗨آیدی انجمن در پیام‌رسان ایتا: @adminssoq 📌آدرس کانال؛ 🆔 @motaleate_ejtemai 🆔 @sharafoddin_ir
♦️ ارتباط عفیفانه در شبکه‌های اجتماعی سایبری ✍️ سید حسین شرف الدین و سید عبدالرسول علم‌الهدی 🔷 شبکه‌های اجتماعی سایبری فرد را در شرایط جدیدی از ارتباطات میان‌فردی در ارتباطات جمعی قرار می‌دهد که مولفه‌های زمان و مکان را برای او حذف کرده و فرد احساس دیگری نسبت به ارتباط با دیگران پیدا می‌کند. از این رو نمی‌توان شبکه‌های اجتماعی را صرفا یک ابزار دانست و تعامل سازنده با آن را به تربیت فرد در زندگی واقعی منوط کرد؛ بلکه قسمتی از این تعامل سازنده، در تجربه زیسته و شکل‌گیری نظام نشانه‌ای و معنایی این فضا در زندگی حقیقی فرد سازمان می‌یابد. تربیت افراد برای رفتار در دنیای واقعی همراه با فضای سایبر با تربیت افراد برای سازندگی در دنیای واقعی تنها، تفاوت‌هایی دارد که معمولا از تربیت نوع اول به سواد رسانه‌ای یاد می‌شود. 🔶 یکی از ظرفیت‌های فضای سایبر، استفاده از حساب کاربری با هویتی غیرهمجنس است که در واقع نوع رفتارهای شخص را تغییر می‌دهد. در این فضا شخص می‌تواند وارد گفتگوها و گروه‌های غیرهمجنس شده و به نوعی مورد اعتماد ایشان قرار گیرد، از زندگی خصوصی آنها مطلع شود و حریم‌های مختلفی برای او باز شود. حتی به نظر می‌رسد بسیاری از چالش ها و تصاویر دریافت‌شده از او در مدیریت ادراک و خواسته‌های از پیش تعیین‌شده خود او نگنجیده و با حوادث غیرقابل پیش‌بینی مواجه شود. در این حالت چنین شخصی در یک دایره ارتباطی غیرعفیفانه گرفتار می‌شود. 👣 این مطلب ادامه دارد...!! 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
♦️ عوامل ساختاری بي‌تقوايي در محيط سايبر ✍️ سید حسین شرف الدین و محمدجواد نوروزی اقبالي 3️⃣ کنترل‌نشدن 🔶 هرچند کنترل‌نشدن از نتایج دیده‌نشدن است اما در معنا با آن تفاوت دارد. دیده‌نشدن یعنی عدم نظارت، کنترل‌نشدن یعنی رهایی از اعمال سلطه یا فشار هنجاری یا فشار اجتماعی. وقتی می‌گوییم کنترل‌نشدن منظور آن است که فرد از هرگونه امر و نهی تربیتی مصون است. 🔷 برای مثال یک مادر در فضای حقیقی به‌راحتی می‌تواند بر روابط فرزندش با دیگران نظارت داشته باشد، ولی همین مادر با فناوری امروز نمی‌تواند چندان فرزندش را تحت نظر بگیرد؛ چراکه حتی اگر وی از سواد رسانه‌ای کافی نیز برخوردار باشد، اینترنت و شبکه‌های مجازی چنان خصوصی و به عبارت بهتر «موبایلی» شده‌اند که فرزند وی می‌تواند به‌آسانی فعالیت‌های خود در فضای سایبر را از چشم دیگران مخفی بدارد. این امکان به او جرئت می‌دهد تا گناه را تجربه نماید. درحالی‌ که شاید در فضای حقیقی این جرئت و قدرت بر گناه را هیچگاه پیدا نمی‌کرد. 🔶 در فضای سایبر کاربر می‌تواند تقریباً در هر مکان و هر زمان وارد فضای سایبر شود و این امر کنترل‌کردن وی را بسیار سخت می‌کند. این اتفاق مخصوصاً پس از ورود اینترنت به گوشی‌های همراه و هوشمندشدن گوشی‌ها شتاب زیادی گرفته است. 👣 این مطلب ادامه دارد...!! 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✴️ روایتی قرآنی از ولادت روح‌الله ✳️ 4 دی سالروز ولادت عیسی مسیح(ع) گرامی باد. 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
♦️ راهکارهای نهادینه‌شدن تقوا در رفتار کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی ✍️ سید حسین شرف الدین و محمدجواد نوروزی اقبالي 🔷 کاربران مذهبی شبکه‌های اجتماعی معمولا درباره انگیزه‌های حضور خود در این شبکه‌ها، آنچه را که ممکن است آبروی آنها را به خطر بیاندازد، مخفی نگه می‌دارند. انگیزه‌هایی که افراد برای حضور دیگران در شبکه‌های اجتماعی ذکر می‌کنند، عبارتند از: ✳️ انگیزه‌های مبتنی بر تقوا مثل ✔️استمرار ارتباط با دوستان قدیمی ✔️آگاهی و کسب اطلاعات دلخواه ✔️تبادل نظر در مورد مسائل و افزایش قدرت تحلیل ✔️تبلیغ دین ✔️صله رحم ✔️امر به معروف و نهی از منکر ✴️ انگیزه‌های غیرمبتنی بر تقوا ✔️پیداکردن دوست و همراه جنس مخالف ✔️بیکاری و سرگرم‌شدن محض و اتلاف وقت ✔️قرارگرفتن در کانون توجه دیگران و تاییدگرفتن ✔️کنجکاوی ✔️اطلاع از جزئیات زندگی افراد مشهور مانند بازیگران 👣 این مطلب ادامه دارد...!! 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
♦️ جایگاه حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) 🔰 علامه حسن‌زاده آملی می‌فرماید: ✴️ آن قدر حضرت فاطمه (علیهاالسلام) جایگاه بلندی دارد که هر گاه ائمه (علیهم السلام) می‌خواهند شرح حالشان را بیان کنند و بگویند از کجا هستیم، می‌گویند ما فرزند فاطمه (علیها السلام) هستیم. نمی‌گویند فرزند علی (علیه السلام) هستیم.با اینکه فرزند علی (علیه السلام) بودند ولی با این کار عظمت فاطمه (علیها السلام) را می‌رسانند. ✳️ فاطمه عصمت‌الله الکبری و خامس اهل کساء و به نص روایات شیعه و سنی سیده نساء اهل‌الجنه است. در بهشت زنی را بزرگتر از فاطمه زهرا (علیها السلام) نمی‌یابی، بعد از جناب رسول الله و جناب امیرالمومنین در مقام عصمت در عالم اسلام زنی را به پاکی او، به عصمت و پاکی و بزرگی او پیدا نمی‌کنی. 📌آدرس کانال؛ 🆔 @jomalat_olama 🆔 @sharafoddin_ir
♦️ فرصت رسانه‌های سایبری در پیام‌رسانی دینی ✍️ سید حسین شرف‌الدین و مجید مبینی مقدس ✅ رسانه‌های سایبری مدرن فرصت‌های متعددی را برای مبلغان دینی فراهم می‌آورد که از جمله آنها می‌توان به مواردی اشاره کرد: 3️⃣ تبلیغ چهره به چهره (به صورت نسبی) 🔶 هرچند در رسانه‌های مجازی عموما ارتباط میان‌فردی وجود ندارد؛ اما این امر به معنای فقدان این قابلیت نیست. برای نمونه یکی از مولفه‌های تشکیل‌دهنده پیج های مجازی، بخش کامنت آنهاست. این قابلیت به مخاطب این فرصت را می‌دهد که هرگونه سوال یا ابهام درباره مطلب بیان‌شده را به راحتی طرح کند. همچنین برای صاحب پیج نیز این قابلیت وجود دارد که در کنار هر کامنت، پاسخ خود را نیز درج نماید. 🔷 گاه دیده شده که در بخش کامنت‌های پیج طلاب، پرسش و پاسخ‌های مستمری با یک یا چند فرد در جریان است. به بیان دیگر طلاب به‌راحتی می‌توانند در این فضا به تبلیغ عمومی پرداخته و در بخش کامنت، پس از سخنرانی مجازی، به تبلیغ خصوصی و حل‌کردن ابهامات فردی مشغول شوند. 👣 این مطلب ادامه دارد...!! 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin
♦️ وضعیت‌شناسی تحقیقات اجتماعی در ایران ✅ جدیدترین سخنرانی دکتر شرف‌الدین درباره وضعیت پژوهش‌های اجتماعی در ایران را هم‌اکنون می‌توانید در وبسایت ایشان ملاحظه کنید. http://sharafoddin.ir/ 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin
وضعیت-تحقیقات-اجتماعی-در-ایران.-سخنرانی.pdf
388.1K
✳️ بنا به درخواست دوستان، فایل جدیدترین سخنرانی دکتر شرف‌الدین با عنوان « وضعیت‌شناسی تحقیقات اجتماعی در ایران» در اینجا بارگزاری می‌گردد. ✴️ این سخنرانی در جمع پژوهشگران پژوهشگاه امام صادق(ع) و در آذرماه سال جاری ایراد شده است. 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin
🏴 یکسال است که در فراق یار می‌سوزیم...! ❇️ سالروز ارتحال فقیه مجاهد، حکیم بصیر و دانشمند ذوفنون علامه محمدتقی مصباح یزدی بر شاگردان و مریدان مکتب این فیلسوف معاصر تسلیت باد. 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin
DIDEBAN_ANDISHE_N0.19_web.pdf
18.37M
♦️حکیم بصیر ✴️ نشریه دیده‌بان اندیشه (شماره نوزدهم) ✳️ ویژه‌نامه سالگرد رحلت علامه مصباح یزدی(ره) 1️⃣ اسلام و سکولاریسم 2️⃣ اسلام ، خشونت و دموکراسی 3️⃣ سیری در اندیشه ولایت فقیه 4️⃣ تبیین علم دینی 5️⃣ تعدد قرائت ‌ ها و پلورالیسم 📌آدرس کانال؛ 🆔 @fekrat_net 🆔 @sharafoddin_ir
♦️دانشنامه اخلاق کاربردی ✍️ احمدحسین شریفی و همکاران ✅ در جلد سوم این کتاب صفحات 81 تا 130، نوشتاری از دکتر شرف‌الدین با عنوان «اخلاق کاربردی فراغت» وجود دارد که مطالعه آن به تمام جوانان و دانشجویان پیشنهاد می‌گردد. ✴️ برای خرید این کتاب می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام نمائید. https://eshop.iki.ac.ir/node/7/Product/2725 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
DIDEBAN_ANDISHE_N0.34_web.pdf
14.57M
♦️خون والقَلَم ✴️ نشریه دیده‌بان اندیشه (شماره 34) ✳️ ویژه‌نامه مقاومت در مکتب شهید سلیمانی 1️⃣ بررسی چیستی و ابعاد مقاومت. 2️⃣ مقاومت و بررسی نسبت آن با جهاد. 3️⃣ مقاومت در مکتب شهید سلیمانی. 4️⃣ نقد و بررسی روایت‌های تحریف‌آمیز از اندیشه مقاومت توسط جریانات فکری ژورنالیستی 📌آدرس کانال؛ 🆔 @fekrat_net 🆔 @sharafoddin_ir
♦️ منشا فرهنگی - اجتماعی خرافات ✅ جدیدترین سخنرانی وبیناری دکتر شرف‌الدین درباره بسترهای اجتماعی خرافات را هم‌اکنون می‌توانید در وبسایت ایشان ملاحظه کنید. http://sharafoddin.ir/ 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin
20151025144827-9868-190.pdf
297K
♦️ ارتباط عفیفانه در شبکه‌های اجتماعی سایبری ✍️ سید حسین شرف‌الدین و سید عبدالرسول علم‌الهدی 🔷 شبکه‌های اجتماعی سایبری شرایط جدیدی را در زندگی انسان بوجود آورده‌اند و از آنجایی که دین در همه ابعاد زندگی افراد جاری می‌شود، لازم است قواعد رفتاری و اخلاقی فعالیت در این شبکه‌ها از منظری دینی بازتولید شود. 🔶 نظام‌سازی هنجاری برای رفتارها، در جامعه ایران بعد از انقلاب اسلامی که داعیه‌دار تمدن اسلامی و تعین رفتارهای دینی در همه سطوح زندگی مردم است، امری ضروری به نظر می‌رسد. 🔷در این مقاله با تمرکز بر ارزش اسلامی عفاف، به عنوان یکی از نمودهای ارزش‌های اسلامی، و بازکاوی ابعاد آن در آموزه‌های دینی در دو بعد فقهی و اخلاقی، نظریه‌های ارتباطی مربوط به روابط انسانی و واسطه‌گری رایانه مورد بررسی قرار گرفته است. 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir