شرح حال
احمدی نژاد دچار بد سنتی شده! روز به روز خودش رو مفتضحتر میکنه!
با توجه به متن زیر که متن سوال و جواب کامل احمدی نژاد و فیگارو در رابطه با نابودی اسرائیل است، صحبت آقای ثابتی تقطیع نامناسبی از کلام ایشان است.👇
فيگارو: زمانی که آقای سارکوزی به ریاست جمهوری رسیده بودند، آقای ثمره به فرانسه رفتند هم برای ملاقات و هم اینکه شما یک صحبتی درباره نابودی اسرائیل کردید که بر روی آن ملاقات تاثیر گذاشت و آقای سارکوزی عصبانی شدند.
دكتر احمدي نژاد: چرا عصبانی شد؟
فيگارو: به خاطر صحبت شما.
دكتر احمدي نژاد: اولا که من هیچوقت آن جمله را نگفتم، ممکن است سخن کس دیگری را نقل کرده باشم، همان جا من گفتم که منظور این است که اشغالگری باید از بین برود. 70 سال است که تدابیر کشورهای اروپایی، نتوانسته است مسئله فلسطین را حل کند برای اینکه عدالت را رعایت نمی کنند و حقوق مردم فلسطین را نادیده می گیرند. ملت فلسطین هم یک ملت است، سرزمینش اشغال شده و مردمش آواره شده اند، باید اجازه بدهیم خودشان راجع به سرزمین شان تصمیم بگیرند. حرف ما این است. می گوییم اجازه بدهید یک رفراندومی صورت بگیرد تا مردم فلسطین راجع به خودشان تصمیم بگیرند. فرانسه ، ایران یا آمریکا تصمیم نگیرند. آیا این حرف بدی است؟ شاید برخی فکر می کنند که اگر مردم فلسطین تصمیم بگیرند، خودشان دیگر نخواهند بود.
پ.ن: البته متن کوتاهی که ذیل آن گذاشتم را همچنان قبول دارم اگرچه در این مصداق اشتباه شده است.
✍حرف این خانم در قلب من اثر کرد...
🎙آیتالله حائری شیرازی:
🔻«یک نفر خیاط جوانی بود، رفقا و اینها اطلاع پیدا کرده بودند که این روزها کلیسا میرود یک مقداری کار باید رویش کرد.
به این جوان که صحبت کرده بودند جوان گفته بود بیا کشیش را قانع بکنیم، جلوی من با کشیش بحث کنید، اینها هم نگران شده بودند که با کشیش بحث کنند مبادا یک حرفی چیزی بزند و ندانند و گفته بودند خب عالممان با عالم شما صحبت بکند.
🔻چندین جلسه در درون کلیسا و یکی از منازل آنها نشستیم با همدیگر بحث کردیم برای اینکه این جوان خیاط متنبه بشود، متوجه بشود، اما تغییری در این جوان داده نشد.
🔻 اخیرا بعد از پیروزی انقلاب و اینها، این جوان یک روز آمد پیش من، گفت: من را میشناسید؟ دقتی کردم، بعد خودش را معرفی کرد، گفت: من همان خیاط هستم، خوشحال شدم که این خب مسیحی نماند و تائب شد، متنبه شد، گفت: میدونید چطور شد من برگشتم!
🔻گفتم چطور شد؟ گفت من روزها میرفتم کلیسا یک روز یک خانمی چادری خیلی موقری قیافهاش را هم من ندیدم، به من برخورد کرد، گفت جوان با این سن و سال تو عارت نمیشود هر روز میروی کلیسا؟!
🔻گفت: حرف این خانم در قلب من اثر کرد و من نشستم فکر کردم به بطلان آنها پیبردم.
گاهی این میشود که یک خانمی توی کوچه عبور میکند، یک منکری را میبیند میگوید، خدا در آن اثر میگذارد. ما گفتیم، آن معلمها گفتند، آن دبیرهای مدرسه گفتند، بحثها شد، ساعتها وقت صرف شد، اثر نکرد اما این خانم کی بوده، چی بوده الان هیچ اطلاعی ایشان ندارد. یک گفته او این وضع را تغییر داد، این مسایل مربوط به ساعت و زمان و اینها نیست، مربوط به خلوص است.
ممکن است آن خانم در آن وقتی که میخواسته بگوید یک خلوص خاصی داشته که در من نبوده یا اینکه در این جوان در آن وقتی که یک خانم با او صحبت کرده، یک آمادگی بوده که در آن وقتهای دیگر این آمادگی نبوده است.»
............................................
📝 پی نوشت:
🔰 بعد از سالیانی کار تبلیغی به ظاهر اقناعی چندسالی است به این نتیجه رسیدهام که هرچقدر هم سخن منطقی داشته باشی، هرچقدر هم انبار اطلاعات باشی، تاثیر خاصی جز ساکت کردن ظاهری مخاطب نخواهی داشت، مهمترین چیزی که ما از آن غافلیم نفوذ کلام است که به اخلاص ما و اراده خداوند بستگی دارد.
🔰وقتی نفوذ کلام بود نیازی به استدلال خاص و زیادی هم نیست، حداقل چیزی که میتوان گفت اینکه برای ما مبلغان کار روی قلب خودمان به همان اندازه کار رو اطلاعاتمان لازم است. اول از همه هم به خودم میگویم و اعتراف میکنم که در این زمینه کم گذاشتهام.
🔰 البته عرض اینجا نیست که اگر دلیل منطقی بود و اخلاص نیز داشتیم حتما کلام کارگر میافتد که اگر چنین بود امیرالمؤمنین(علیه السلام) این قدر نیاز به ناله زدن نداشتند، خطبههای حضرت زینب(سلامالله علیها) در کوفه اثر لازم را بر مردم زمانش میداشت. عرض اینجاست که رکن اصلی دعوت ما باید اخلاص و سعه قلب خودمان باشد تا بعد از آن استدلال و منطق ولو اندک بتواند جواب دهد.
وگرنه کم نیستند طاغوتهایی که خیلی قشنگتر از ما لباس استدلال و منطق برای دعوت به خدا میپوشند.
📌اللهم اهدنی هدی المهتدین.
.................
📌به شرح حال بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
هدایت شده از خبر فوری قم
☑️ اوضاع یمن هرگز بدتر از این نبوده است
🔸رئیس بخش کمکهای سازمان ملل: قحطی و گرسنگی دوباره به یمن برگشته است.
🔸شرایط این کشور هرگز بدتر از این نبوده است، مردم این کشور هیچ کار و هیچ پولی ندارند.
🔸مزارع آنها بمباران شده و قایقهای ماهیگیری شان نابود شده است؛ آنها گرسنگی میکشند و ما هم هیچ پولی نداریم که آنها را تغذیه کنیم.
☑️بزرگترین کانال خبری استان قم👇
http://eitaa.com/joinchat/1031798786C1a8f8517c9
🌐 DoreshahreQom.Ir
شرح حال
☑️ اوضاع یمن هرگز بدتر از این نبوده است 🔸رئیس بخش کمکهای سازمان ملل: قحطی و گرسنگی دوباره به یمن ب
🔰برخی راهها برای کمک به مردم مظلوم یمن:
🔻درگاه جمعآوری کمکهای مردمی تشکل امت واحده:
http://enfaagh.iuuu.ir/fa/form_data/add/form_id=5
🔻کمیته امداد:
حساب ریالی به شماره 5555 و حساب ارزی 333 بانک ملی و 0102540254009 سیبا نزد بانک ملی مختص کمک به مردم یمن اعلام شده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سید حسن نصرالله، در این مصاحبه در ۷ دی ۹۹ میگوید:
۲۰۰ هزار خانه را با پول ایران بازسازی کردیم. الحمد لله وضع ایران خوب بود، قیمت نفت بالا بود.
مبلغ اجاره یک سال وخرج خرید اثاثیه را به صاحبخانهها دادیم. این مبلغ زیادی پول بود.
حاج قاسم سلیمانی بود که به ایران رفت واین امکان عظیم مالی را آورد.
.....
حال برخی با انتشار این فیلم سعی در تخریب جبهه مقاومت و لجن پراکنی دارند، در حالی که همه این هزینهها و بقیه هزینههای صرف شده در جنگ را هم بگذاریم روی هم یک دهم هزینه نظامی کشورهای همسایه که در حال جنگ نیستند و یک صدم هزینه کشورهایی که در حال جنگ هستند هم نمیشود.
هزینه همه این خانهها هم به اندازه یک جنگ یک روزه و یا چند صد موشک نمیشود، اما آورده آن ایجاد یک سپر و مرز محکم چندهزار کیلومتر آن طرفتر مقابل دشمنی است که هر روز یک دسیسهای در منطقه و کشور ما میکند و ادعای تصاحب کل منطقه را دارد.
هر روز یک تهدید جدید علیه مسلمین و ما رو میکند.
همه این هزینهها به اندازه نیمی از یارانه یک ماه مردم ما هم نمیشود اما حاصل آن امنیت طولانی ما است.
البته اگر عمیقتر نگاه کنیم: ما مقابل برادران شیعه خود مسئولیت داریم و باید یاری رسان آنها باشیم، همانطور که آنها خود را برادر ما میدانند و دلسوز این مردم و کشور هستند.
قلب ما از هند و روم و شام نیست
مرز و بوم ما به جز اسلام نیست.
مسلم استی دل به اقلیمی مبند
گم مشو اندر جهان چون و چند.
مینگنجد مسلم اندر مرز و بوم
در دل او یاوه گردد شام و روم.
شرح حال
سید حسن نصرالله، در این مصاحبه در ۷ دی ۹۹ میگوید: ۲۰۰ هزار خانه را با پول ایران بازسازی کردیم. الحم
برای مثالی دیگر پولی که گفتند سردار به فلسطینیها داد که با چمدان ببرند و آن همه سر و صدا کرد ۲۲ ملیون دلار بود،
این پول فقط معادل ۲ دستگاه تانک پیشرفته بیشتر نبود.
قطعا حضور حماس بسیار بسیار بیشتر از صدها تانک از امنیت ایران دفاع میکند تا ۲ تانک که در انبار خاک بخورند.
اگر جنگی برعلیه ایران اتفاق بیافتد، این رقم ها در آن به صفر میل میکنند.
بنابراین حتی اگر خدا و پیغمبر را هم کنار بگذاریم و کاملا مادی گرایانه نگاه کنیم اقدام ایران در ایجاد امنیت برای خود با کمک به حماس و حزب الله کاملا عقلانی و منطقی است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حتی اگر بنا بر ادعای آمریکاییها حساب کنیم حداکثر هزینهای که ایران در منطقه کرد چقدر بود؟!
✍️جمهوری اسلامی در دوران پسا ظهور...
🎙آیتالله حائری شیرازی:
🔻«اگر کسی اسب خودش را همراه خودش به معرکه جنگ ببرد، اجر و مزد و سهمش از غنیمت بیشتر از کسی است که پیاده میآید. همانطوری که غنیمتش بیشتر است اجرش هم بیشتر است. خدمات و اجر اسب که بدون اراده و اجبارا به میدان آمده است هم به حساب صاحب اسب گذاشته میشود.
🔻اما انسان اینطور نیست اگر یک انسان را مجبور کنند به کار خیر، اجر کار او به حساب کسانی که او را مجبور کردهاند نمیآید. اگر پیغمبری کلّ قوم خودش را با قدرت مجبور کرد به خوب شدن، و همه با اجبار خوب شدند، از خدمات آنها به هیچ وجه اجر نمیبرد.
🔻 کاری که از روی اجبار صورت بگیرد به حساب این انسان که مجبور بوده است، گذاشته نمیشود. به حساب این انسانی هم که او را مجبور کرده، گذاشته نمیشود. بلکه عقوبت بر هم زدن ناموس خلقت را هم باید جواب بدهد. چون سیره خلقت، دستگاه خلقت، این بود که این موجود خودش انتخابگر باشد و شما آن را برهم زدید.
🔻 اگر داروئی دادیم که از این انسان سلب اختیار شد. چیزی در غذای اینها کردیم تا از اینها سلب قدرت نمودیم. ما آمدیم در علم چیزی کشف کردیم که اگر انسان مصرف کند میل به کار خیر میکند. همانطوری که آدمهای مست وقتی مست شدند بخشش و سخا و کرم پیدا میکنند، مَشتیگری پیدا میکنند؛ همین که در حال سلامت حاضر نیست یک درهم بدهد در حال مستی یک میلیون را میدهد. اگر کسی، کسی را مست کند و یک میلیون از او برای خدا بگیرد، این یک میلیون نه به حساب آن مست گذاشته میشود نه به حساب آن کسی که این را مست کرده. چرا؟ چون این پول با عقل و اراده جا به جا نشده؛ پس اجری هم ندارد.
🔻در حدیث قدسی در مورد عقل گفته شده «بِكَ أُثِيبُ وَ بِكَ أُعَاقِب» به واسطه عقل ثواب داده میشود، با عقل مکافات و مجازات انجام میشود. وقتی عقل حذف شد، دیگر این کار نه به نام فرد مباشر، نه به نام آن کسی که از این مباشر سلب عقل و اراده کرد، ثابت نیست. بلکه آن کسی که از ایشان سلب عقل کرده ولو با داروئی او را مست کرده باید جواب از کار انداختن عقل را هم بدهد. حال اگر کسی یک قومی را از عقل انداخت، یک قومی را از آزادی انداخت، باید پاسخگوی جمیع این مسائل باشد.
🔻بعضیها فکر میکنند امام زمان علیهالسلام وقتی میآید با قوهی قهریه و غلبه و اینها، کاری میکند که اهل عالم مجبوراً خوب شوند و از مردم سلب اختیار میکنند. اما این برنامهی ایشان نیست. ایشان مانع را از سر راه انسانها برمیدارد وگرنه در آن زمان هم «لا اکراه فی الدّین» به قوه خود باقی است. «أَنُلْزِمُكُمُوها وَ أَنْتُمْ لَها كارِهُون» به قوه خود باقی است. آن زمان هم هر کسی قلباً نخواست بپذیرد، نمیپذیرد.
.................
📝 پی نوشت:
کسانی که با راه انداختن شورای حکمیت یا هر شکل دیگر بخواهند اراده مردم را در جمهوری اسلامی از آنها بگیرند ولو خروجی حکمیت آنها فردی واقعا شایسته باشد خسارت آن بسیار عمیق و بنیادی است چرا که اساس جمهوریت را برهم زدهاند، این اسلامیت تا وقتی با جمهوریت است ارزش دارد وگرنه اسلام دیکتاتوری یا بدون اراده و اختیار و حضور امت ارزشی ندارد، کسانی که جمهوریت را به خطر میاندازند ثواب که نمیبرند باید عقوبت سلب اراده کردن مردم را هم پس بدهند.
کارکرد لیستها تا جایی است که متعدد باشند و به مردم در انتخاب کمک کند نه آنکه با لابیگری تک لیستهایی بیرون آید به انضمام یک لولوی اگر این لیست ما رای نیاورد خیلی بدها رای میآورند و در نتیجه چارهای نیست جز اینکه اختیار و عقل مردم در انتخاب از آنها سلب شود!
.................
📌به شرح حال بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
چند سالی بود توفیق نداشتم زیارت مولی بیایم. دلم خیلی هوایی بود.
چند شب پیش، منزل مادر خانمم بودم دیدم در میزنند رفتم دم در دیدم چند سگ دم در هستند.
تعجب کردم رفتم به مادر خانمم گفتم: خیلی عجیبه، بگید چه کسی دم در است؟
چندتا سگ! فکر کنم گشنه هستند، غذا میخواهند، مادر خانمم گفت: آخی، آره گشنشون هست.
همون موقع مشغول کشیدن آبگوشت بود، استخوانها را در ظرفی ریخت و کمی نان هم گذاشت و کلی آبگوشت ریخت روش و گفت براشون ببر.
همون موقع دلم شکست گفتم هرکه میخواهی باش! فقط در خانه کریم برو، دست خالی ردت نمیکند.
یا علی بن موسی الرضا! در خانهات آمدهام، در میزنم، کریم یعنی کسی که بیطلب و استحقاق میبخشد.
یا کریم بن کریم.
31.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 رهبری گفت حتما در بورس شرکت کنید؟
❌ حتما تا انتها تماشا کنید و ببینید که، این ویدیو یک دقیقهای چگونه از تقطیع پنج ویدیو و بیش از سی قطعه کلیپ بصورت هدفمند، با هم هماهنگ شدهاند تا محتوای سخنان سخنران را کاملا تغییر و جهت دهند به صورتی که موجب نفرت پراکنی و نارضایتی عمومی شود!
#سواد_رسانهای
#جریان_تحریف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سوادرسانه
📌همرنگ جماعت شدن چگونه رخ میدهد؟!
یک آزمایش جالب اجتماعی
🔹برنامه #دمنوش که از شبکه افق پخش میگردد، مجموعهای از آزمایشات اجتماعی مفید و کارآمد است که مخاطبان را در موقعیتهای مختلف به چالش میکشد.
شاید بتوان گفت خطرناک ترین تکنیک #عملیات_روانی است که قابلیت دارد که فاجعه ای به عمق #عاشورا بیافریند همین تکنیک همرنگ جماعت شدن و افتادن در تله #مارپیچ_سکوت اجتماعی است.
.........
امر به معروف و نهی از منکر گاهی یک سازوکار برهم زدن سکوت اجتماعی و هنجار شدن شر و بدی است.
و گاهی نیز سازوکاری برای ایستادن مقابل تغییر هنجارهای خوب و نیک به سمت شر و باطل است.
✍️بعثت، بزرگترين حادثه عالم...
(امام خمینی(ره))
🔰 زمانها خودشان هيچ مزيتى ندارند بعضى بر بعض؛ زمان يك موجود سارى متحرك است، متعيّن و هيچ فرق ما بين قطعهاى با قطعهاى ديگر نيست. شرافت زمانها يا نحوست زمانها به واسطه قضايايى است كه در آنها واقع مىشود.
🔰 اگر شرافت زمان به واسطه حادثهاى است كه در آن زمان واقع مىشود، بايد عرض كنم كه روز بعثت رسول اكرم در سرتاسر دهر؛ «مِنَ الازَلِ الَى الابَد»، روزى شريفتر از آن نيست؛ براى اينكه حادثهاى بزرگتر از اين حادثه اتفاق نيفتاده...
📌لهذا، اين روز را بر همه مسلمين و بر همه مستضعفين جهان تبريك عرض مىكنم.
صحیفه امام، ج ۱۲، صص: ۴۱۹ - ۴۲۰.
🔺به شرح حال بپیوندید.
✍شاهین صفت...
🔸شاهین صفت چو طعمه چشیدم ز دست شاه
🔹کی باشد التفات به صید کبوترم.
(حافظ)
✅ شاهان در قدیم شاهین را تربیت میکردند برای شکار، ظاهرا علت نامگذاری این پرنده هم به شاهین همین بوده است.
این شاهینها از دست شاه گوشت کافی و بسیار لذیذ میگرفتند و به همین خاطر دیگر به صیدهایی که انجام میدادند التفاتی نداشتند.
✅ کار کوچکی برای یکی از دوستانم انجام داده بودم، چند روز بعد تماس گرفت که اگر پولی چیزی میخواهم به من بدهد، به شوخی گفتم: حق الزحمة من هم دو شاخه گل رز میشه.
✅ این رفیقم هم که همیشه عادت داره باد من رو خالی کنه، به شوخی گفت: آخه آدم پولکی! لااقل میگفتی چندتا صلواتی چیزی! کی میخواهی از این مادیات دست برداری، از اون یکی حمید یاد بگیر.
✅ حمید که دوست مشترک و هم اسم خودم هست، طلبه بسیار با اخلاصی است و در تهران درس میخواند، ماجرایی را که در مورد او شنیده بود، برایم تعریف کرد.
✅ گفت: حمید ایام کرونا از تهران آمده بود قم، در بیمارستان به بیمارهای کرونایی خدمت میکرد، یکی از بیمارهایی که او کارهایش را انجام میداده است، موقع ترخیص از او میخواهد که شماره کارتش را به او بدهد. این دوست ما میپرسد برای چه؟ میگوید میخواهم ۱۰۰ تومان پول برای شما واریز کنم به کارتتان!
این دوست ما میپرسد؟ ۱۰۰ هزارتومان؟ میگوید نه ۱۰۰ میلیون!
دوست ما هم میگوید: اگر میشود من از شما یک خواهشی میکنم که چون ما اینجا ماسک و تجهیزات بهداشتی کم داریم، این پول را برای تهیه اقلام بهداشتی به حساب بیمارستان واریز کنید.
✅ آن بنده خدا هم از این اخلاص و روحیه این دوست ما خوشش میآید و در عوض مبلغ ۳۰۰ میلیون به حساب بیمارستان واریز میکند.
نکته جالبتر هم اینکه یک بار دیگر هم ماجرایی مشابه، در یک قضیهای دیگر برای همین حمیدآقا رخ داده بود و این بار دوم بود که کسی پیشنهاد رقمهای درشت به ایشان میکرد.
✅ به شوخی به دوستم گفتم خدا میداند که اینها دلشان جای دیگر است و از این فرصتها برایشان رقم میزند، حالا اگر من بودم، لابد میگفتم: شما که کَرم کردی، بیا یک ۲۰ میلیون دیگه هم بگذار روش که ما بتونیم یه ماشین خوبی برای خودمون بخریم!😄
✅ تا لقمه از دست شاه نگرفته باشیم، تا لذت ارتباط با خدا را نچشیم از دنیا و مافیها دل نمیبریم.
📌«يَا مَنْ لَا يُبْرِمُهُ إِلْحَاحُ الْمُلِحِّينَ أَذِقْنِي بَرْدَ عَفْوِكَ وَ حَلَاوَةَ ذِكْرِكَ وَ رَحْمَتِك.»
📌ای آن کسی که درخواستهای مکرر، درخواستکنندگان، تو را خسته نمیکند، بچشان به من خنکی عفوت و شیرینی ذکر و رحمتت را.
........
📝 پینوشت: آن شعر و توضیحش را از استادمان از مرحوم حائری شیرازی آموختیم.
📌به شرح حال بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 کدام به نفع جامعه است؟ تحمیل یک فرد (ولو فرد اصلح) از سوی حاکمیت، یا انتخاب توسط مردم ولو انتخابی نادرست؟
شرح حال
🔰 کدام به نفع جامعه است؟ تحمیل یک فرد (ولو فرد اصلح) از سوی حاکمیت، یا انتخاب توسط مردم ولو انتخابی
✍️ سامریهای همیشه حاضرند اگر مردم رشد نکنند...
🔰در حدیثی نبوی که سلمان از پیامبر(ص) نقل میکند، پیامبر اکرم امت را به ۳ گروه تقسیم میکنند:
🔻« فِرْقَةٌ عَلَى الْحَقِّ لَا يَنْقُصُ الْبَاطِلُ مِنْهُ شَيْئاً يُحِبُّونِّي وَ يُحِبُّونَ أَهْلَ بَيْتِي» یک دسته کسانی که بر حق میمانند و ویژگی آنها نیز این است که از محبان اهل بیت هستند و مثل طلا هرچه بر آنها سختی بگذرد و آنها را بر آتش بگذاری بر خلوصشان افزوده میشود.
🔻و «فِرْقَةٌ عَلَى الْبَاطِلِ لَا يَنْقُصُ الْحَقُّ مِنْهُ شَيْئاً يُبْغِضُونِّي وَ يُبْغِضُونَ أَهْلَ بَيْتِي» گروه دوم نیز گروهی که اهل باطل هستند و ویژگی آنها نیز این است که بغض اهل بیت را دارند و مثل آهن هستند که هرچه بر آنها بگذرد و بر آتش هم آنها را بگذاری از حد آهن فراتر نمیروند.
🔻اما گروه سوم که توده مردم هستند «فِرْقَةٌ مُدَهْدَهَةٌ عَلَى مِلَّةِ السَّامِرِيِّ» گروهی مضطرب و متزلزلاند و بر آئين سامرى هستند. اما سامریهای آینده شعارشان با سامری قوم موسی فرق میکند؛ آنها نمىگويند: لا مساس «بما دست نزنيد» که شعار سامری شد؛ شعار آنها این است که: « لَا قِتَالَ» جنگی نیست.
✅ در حال حاضر خیلی از ما فکر میکنیم برد جریان حزبالله در این است که سکان دولت را بدست بگیرد و مشغول به خدمت به مردم شود. اما این خدمتها اگر در یک پازل دیگر دیده نشود برد حزب الله نخواهد بود. اگر این خدمتها در راستای رشد مردم باشد آنگاه مساوی با برد حزبالله است.
✅ اگر این جامعه رشد نکند سامریها برای راهبری توده مردم همیشه با شعارهایی از جنس تنش زدایی و گفتگو و اعتدال و... حاضر و آماده هستند.
✅ گام اول برد اصلی جریان حزبالله به واسطه مدیریت حضرت آقا و تلاشهای بسیاری از افسران جوان که مشغول روشنگری بودند، در همین دولت روحانی رخ داد و مردم باور کردند که آمریکا و دشمنان قابل اعتماد نیستند و گام دوم برای حزب الله در این است که مردم باور کنند، مسیر رشد در اتکاء به خداوند و اراده خودمان است. کفر به طاغوت گام اول و ایمان به خداوند گام دوم برای تمسک به رشته مستحکم ولایت است.
📌 «فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ يُؤْمِنْ بِاللَّهِ فقد استَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقى»
..........
مطالب مرتبط:
✍️جمهوری اسلامی در دوران پسا ظهور...
https://eitaa.com/sharhe_hal/3127
🔰کدام به نفع جامعه است؟ تحمیل یک فرد (ولو فرد اصلح) از سوی حاکمیت، یا انتخاب توسط مردم ولو انتخابی نادرست؟
https://eitaa.com/sharhe_hal/3133
شرح حال
✍️ سامریهای همیشه حاضرند اگر مردم رشد نکنند... 🔰در حدیثی نبوی که سلمان از پیامبر(ص) نقل میکند، پی
✅ نظر یکی از دوستان فاضل👇
سؤالی که به ذهن بنده آمد این است که فرمایش شهید بزرگوار استاد مطهری، تنها در نماینده مجلس جاری است، یا با این نسخه برای رشد اجتماعی، رییس قوه قضاییه یا قضات یک شهر، رییس حکومت (بخوانید ولی فقیه)، شهرداران، اعضای شورای نگهبان اعم از فقیه و حقوق دان را نیز مردم باید انتخاب کرده و برگزینند؟ منبع این نسخه چیست؟ کتاب، سنت، تجربه بشری؟
شرح حال
✅ نظر یکی از دوستان فاضل👇 سؤالی که به ذهن بنده آمد این است که فرمایش شهید بزرگوار استاد مطهری، تنها
✅ پاسخ بنده:👇
🔻برخی مناصب مثل قاضی مطمئنا به نصب حاکم است و تعامل مردم با او به نحوی نیست که ما دنبال رشد اجتماعی مردم در آن باشیم.
ولی مثلا رئیس جمهور و نماینده مجلس که یک گفتمان را در زندگی مردم جاری میکنند، اینها به نوعی بر میگردد به انتخاب نوع زندگی مردم توسط خودشان در ساختار کلی حاکمیت.
در ماجرای موسی و هارون علیهما السلام مردم در حالی که موسی را همچنان قبول داشتند وقتی هارون به آنها گفت گوساله پرستی سامری انحراف است و این خدای شما نیست آنها که مسحور سحر سامری بودند گفتند صبر میکنیم تا خود موسی بیایید و به کارشان ادامه دادند.
«وَلَقَدْ قَالَ لَهُمْ هَارُونُ مِنْ قَبْلُ يَا قَوْمِ إِنَّمَا فُتِنْتُمْ بِهِ ۖ وَإِنَّ رَبَّكُمُ الرَّحْمَٰنُ فَاتَّبِعُونِي وَأَطِيعُوٓا أَمْرِي.»
به راستی هارون پیش از این به آنان گفته بود: ای قوم من! شما به وسیله این گوساله مورد امتحان قرار گرفتهاید، و بیتردید پروردگارتان [خدای] رحمان است، بنابراین از من [كه پیامبر او هستم] پیروی كنید و فرمانم را اطاعت نمایید. (طه - ۹۰)
«قَالُوا لَنْ نَبْرَحَ عَلَيْهِ عَاكِفِينَ حَتَّىٰ يَرْجِعَ إِلَيْنَا مُوسَىٰ.»
گفتند: ما همواره بر پرستیدن گوساله باقی میمانیم تا موسی به سوی ما باز گردد. (طه - ۹۱)
🔻در مورد اینکه هدف از حکومت دینی به وجود آوردن بستری مناسب برای حضور مردم در صحنه اجتماع در کنار ولی خدا و رشد مرحله به مرحله آنها با راهبری ولی و فاعلیت مردم است ادله مختلفی میتوان آورد که مکرر در این بحثهای جمهوریت ذکر شده است منجمله آنها:
«لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ ۖ وَأَنْزَلْنَا الْحَدِيدَ فِيهِ بَأْسٌ شَدِيدٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَلِيَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ وَرُسُلَهُ بِالْغَيْبِ ۚ إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ عَزِيزٌ.»
همانا ما پیامبران خود را با دلایل روشن فرستادیم و با آنان كتاب و ترازو [ی تشخیص حق از باطل] نازل كردیم تا مردم به عدالت بر خیزند، و آهن را كه در آن برای مردم نیرو و قدرتی شدید و سودهایی است پدید آوردیم، تا خدا مشخص بدارد چه كسانی او و پیامبرانش را در غیاب پیامبران یاری میدهند؛ یقیناً خدا نیرومند و توانای شكستناپذیر است. (حدید - ۲۵)
شرح حال
🔰 کدام به نفع جامعه است؟ تحمیل یک فرد (ولو فرد اصلح) از سوی حاکمیت، یا انتخاب توسط مردم ولو انتخابی
در مورد این کلیپ و اینکه ممکن است کسانی که در انتخابات مجلس رد صلاحیت شدهاند، با اغراض خاص این را منتشر کردهاند، برخی دوستان احتمالاتی مطرح میکردند.
یحتمل کسانی که این مطلب را منتشر کردهاند چنین اغراضی داشته باشند اما اصل مطلب سخن درستی است.
بحث در این است که هدایت امری اجبار بردار نیست و هدف اصلی همهی این ارسال رسل و تشکیل حکومت اسلامی و... هدایت و رشد بندگان خدا است.
هدایت و رشد مد نظرمان نیز در فضایی آزاد و همراه با اختیار محقق میشود. مراد از هدایت و رشد نیز همانطور که در بعد فردی تعریف میشود به بعد اجتماعی تسری مییابد مثلا صبر فردی در اشل صبر اجتماعی، توکل فردی در اشل اجتماعی و...
اگر تقرب به خداوند و تعمیق موحد شدن را که اجمالی از تمام صفات ایمانی است در بعد فردی غایت هدایت میدانیم در بعد اجتماعی هم همین میشود.
حالا ما میخواهیم از طرفی مردم را هدایت کنیم که اجبار بردار نیست و از طرفی نیز موانعی این میان برای هدایت مردم وجود دارد که جز با یک حاکمیت و قدرت نمیتوان آن موانع را برطرف نمود.
حاکمیتی که همراه با باید و نباید، اجبار در برخی امور و وضع قانون و... برای تنظیم حقوق افراد و اجتماع و حفظ کیان و ارتباطات اجتماعی و منافع اقتصادی و... است.
همانطور که حضرت آقا در بیانیه گام دوم فرمودند:
«شعور معنوی و وجدان اخلاقی در جامعه هرچه بیشتر رشد کند برکات بیشتری به بار میآورد؛ این، بیگمان محتاج جهاد و تلاش است و این تلاش و جهاد، بدون همراهی حکومتها توفیق چندانی نخواهد یافت. اخلاق و معنویّت، البتّه با دستور و فرمان به دست نمیآید، پس حکومتها نمیتوانند آن را با قدرت قاهره ایجاد کنند، امّا اوّلاً خود باید منش و رفتار اخلاقی و معنوی داشته باشند، و ثانیاً زمینه را برای رواج آن در جامعه فراهم کنند و به نهادهای اجتماعی دراینباره میدان دهند و کمک برسانند؛ با کانونهای ضدّ معنویّت و اخلاق، به شیوهی معقول بستیزند و خلاصه اجازه ندهند که جهنّمیها مردم را با زور و فریب، جهنّمی کنند.»
یک سوال مطرح میشود:
آمدیم در برخی امور مردم طالب باطل بودند طالب چیزی که به مصلحت آنها نیست، آنجا را چهکنیم؟ با اجبار جلو مردم را بگیریم؟!
میپرسیم این امر باطل پیش از تشکیل حکومت اسلامی است یا بعد از آن؟ اگر پیش از آن است که علماء و فقها قدرتی ندارند جز دعوت مردم.
اما اگر بعد از تشکیل حکومت اسلامی است، حاکم تلاش میکند با شکلهای مختلف مثل دعوت مانع مردم شود اما اگر واقعا مردم آن باطل را خواستند حاکم تلاش میکند در یک فضای کنترل شده و با پذیرفتن برخی از هزینهها با همراهی با مردم، مردم را به این نتیجه برساند که این مسیر اشتباه بود!
یک بحثی مطرح میشود که آیا مردم اگر از اساس حکومت اسلامی را نخواستند، چه کنیم؟
اینجا به نظر بنده حقیر باید دید این مطالبه قبل از تشکیل حکومت اسلامی است یا بعد از آن؛ اگر قبل از تشیکل حکومت است؛ جز دعوت تکلیفی نیست و کاری نیز نمیتوان کرد اما اگر بعد از تشکیل حکومت اسلامی با خواست خود مردم است، تکلیف ما فرق میکند ما موظف هستیم تا جای ممکن از حکومت اسلامی و باقی بودن آن دفاع کنیم.
تکلیف ما قبل و بعد از تشکیل حکومت و داشتن قدرت متفاوت است. بعد از تشکیل حکومت حاکم تا میتواند به مردم کمک میکند تا جهنم نروند و تکلیف دارد این کار را تا جای ممکن انجام دهد. اما اینکه کاری کند که مردم به بهشت بروند اینکار نشدنی است چون بهشت رفتن با اجبار نمیشود. بلکه فقط میشود بستر را بوجود آورد تا مردم به بهشت بروند با خواست خودشان.
هدایت شده از کشکول یک طلبه
🔺بنده خدا خانوم مومنه و با حیایی بود.
🔹 روستاهای اطراف شیراز، با کمک خیرین یک قطعه زمین کوچک گرفتند و بعد از مدتها، به کمک بچههای مسجد تونستن چهار دیوارش رو بالا ببرن.
🔹 الان شدیدا نیازمند یک درب و پنجرهی آهنی(ولو مستعمل) هستند تا از باد و بارون و جانوران وحشی در امان باشن(روستاشون کنار کوه هست و جانور زیاد داره).
با دخترش تو این چادر زندگی میکنه.
♻️ اگر از رفقای عزیز کسی بتونه زبان خیری بذاره تا چند تومان جمع کنیم و شب عیدی یه درب و پنجره مستعمل براشون بگیریم، واقعا مشکل بزرگی رو از این خانواده حل کرده...
👈 اگر سوالی باشه پیوی در خدمتم:
@mohammad_rezaei65
شماره کارت جهت واریز:
6037997700330724
به نام محمد رضایی
(ضمنا امکان بازدید هم هست و اگر از مبلغ مورد نیاز برای درب و پنجره، مبلغی اضافه آمد، برای درست کردن حمام و دستشویی استفاده میکنیم انشاالله)
شرح حال
🔺بنده خدا خانوم مومنه و با حیایی بود. 🔹 روستاهای اطراف شیراز، با کمک خیرین یک قطعه زمین کوچک گرفتند
این دوستمون که پیام را در کانالشان گذاشتهاند طلبه اهل شیراز و چندین سال است با هم رفاقت داریم و مورد اطمینان هستند.
✍️ اشتر به شعر عرب، در حالت است و طرب...
🎼 عرب در عصر حضرت رسول و اهل بیت (صلوات الله علیهم اجمعین) در شعر و وزن و آهنگ در اوج بود، آنها چیزی داشتند به نام حداء؛ وقتی شتربان شترهایش را میبرد، آهنگی میخواند به نام حداء که از این آهنگ شترها چنان مست میشدند که خستگی را فراموش میکردند و با حالت طرب تند و تندتر میرفتند.
🎼 یک کسی از این عربها در حدآء خواندن بسیار توانمند بود و برای اینکه توانمندی خود را به رخ بکشد، وقتی شترها تشنه به آب میرسیدند و ولع نوشیدن داشتند، شروع میکرد به حدآء خواندن. او میخواند و شترها چنان مست میشدند و از خود بیخود که آب خوردن را فراموش میکردند و حالتی به آنان دست میداد که تلف میشدند. این را گرفتند و به دادگاه بردند تا محاکمه کنند.
🎼 سعدی این حالت و ماجرا را به شعر در آورده و میگوید:
اشتر به شعر عرب، در حالت است و طرب
گر ذوق نیست تو را کژطبع جانوری
🎼 با خودمان که تعارف نداریم، موسیقی یک حالت نشاطی در انسان بوجود میآورد و اگر اینطور نبود این همه راننده اتوبوس چرا از شب تا صبح موسیقی میگذارند و یک کله رانندگی میکنند؟! خودمان بارها تجربه کردهایم که وقتی موسیقی میشنویم حس طرب و لذتی برایمان رخ میدهد، به قول سعدی شتر هم که باشی از این موسیقی تأثیر میگیری، حالا شمای انسان که روحی بسیار لطیفتر از شتر داری، اگر تاثیری در تو نمیگذارد طبع تو خراب شده است.
🎹 تا دوره نوجوانی در فرهنگ ما موسیقی یک چیز عادی بود و واقعا هم از شنیدن آن لذت میبردیم اما رفته رفته به واسطه برخی تبلیغات روحانیون، موسیقی گوش کردن برای ما قبحی نسبی پیدا کرد، در متعارف عروسیهای ما برخی موسیقیها حذف شد، در برخی هم کلا حذف شد، در جمعهای خانوادگی هم تقریبا و کم کم موسیقی گذاشتن نسبت به قدیم خیلی کمرنگ شد.
🎻 یک مشکل من در تاکسیها و رفت و آمد با رانندههای اتوبوس همیشه، همین ماجرای موسیقی گذاشتن بود و واقعا هم پاسخی نداشتم جز اینکه خدا گفته است گوش نکن، من هم عبد هستم و میگویم چشم و گوش نمیکنم.
🎸 البته برخی حکمتهای ذکر شده برای گوش نکردن موسیقی را هم گاهی میگفتم، مثلا اینکه: موسیقی اراده شما را ضعیف میکند و... اما همیشه این سوال برایم مطرح بود که آخر موسیقی که خیلی چیز خوب و لذت بخشی است، واقعا مشکل این موسیقی چیست؟ مگر خدا با لذت بردن ما مشکل دارد؟!
🎧 همیشه انسان سعی میکند از آن چیزی که لذت میبرد تا جای ممکن استفاده کند و شاید دیده باشید که برخی جوانان چنان با موسیقی انس میگیرند که روزانه ساعتها موسیقی گوش میکنند و خسته هم نمیشوند و دائم یک هدست روی گوشهایشان است.
🎼 خب این جوان لذت ببرد مگر چه مشکلی دارد؟! از موفقیت باز میماند؟! این موفقیتهایی که ما در ذهن داریم، تهش مگر چیست؟ پول بیشتر برای لذت بیشتر؟! خب این بنده خدا بدون آن زحمتها دارد همین لذت را میبرد.
🐕 پیش از این مطلبی در مورد سگ نوشتم که خلاصه آن این بود که شاید بتوان ادعا کرد نجاست سگ نه از پلیدی آن بلکه از شدت خوبی و جذابیت آن است، به این علت است که اگر حدود مشخصی دور از خانه برای سگ مشخص نشود، اینقدر جذابیت دارد که به راحتی جای فرزندان را برای ما پر میکند و انسانی که قرار است با همسر و فرزند خود انس بگیرد، با سگ انس خواهد گرفت.👇
http://sharhhal.blog.ir/1398/04/09
📌حالا در مورد موسیقی هم چیزی شبیه همین قضیه است، موسیقی هم مثل سگ، کارکردی مشخص دارد که اگر از حدود خود خارج شود جای چیز بسیار با ارزشتری را به راحتی پر خواهد کرد. موسیقی آنقدر جذابیت دارد که خیلی راحت جای ذکر را میگیرد، ذکر و انس با خدایی که تا تجربه لذت بیمقایسه آن در مقابل موسیقی را نداشته باشیم، متوجه نمیشویم از چه لذت بزرگی به واسطه موسیقی بیبهره ماندهایم. از حس توجه به خدا به واسطه اشتغالات مختلفی چون موسیقی باز میمانیم.
این نکته حتی در قرائت قرآن و مداحی و... هم رخ میدهد و چنان ضرب و آهنگ جلوه میکند که ما را از توجه به مطلب آن باز میدارد.
قبول دارم که برای افراد معمولی مثل بنده حس حضور و توجه دائمی راحت نیست اما برای اینکه این اتفاق رقم بخورد اول باید جای آن خالی باشد تا نیاز آن پدید آید.
https://eitaa.com/sharhe_hal
شرح حال
✍️ اشتر به شعر عرب، در حالت است و طرب... 🎼 عرب در عصر حضرت رسول و اهل بیت (صلوات الله علیهم اجمعین)
🔰 نظر یکی از دوستان:
سلام
خداوند برای رفع نیازهای انسان ابزار خاصی در جسم آدمی ایجاد کرده. مثلا برای رفع نیاز تغذیه، دهان و زبان و قوه چشایی را خلق کرده.
عضو جارحه اذن یا گوش هم یکی از این ابزارهاست.
موسیقی مثل غذاست، نیاز آدمی است. چون یک مسئله طبیعی و در طبیعت است.
موسیقیای که در طبیعت وجود دارد، صدای پرندگان، صدای آبشارها، صدای دلفینها در دریا، صداهای مختلف طبیعت، همه و همه نشانههای بر این هستند که اصل موسیقی یک موجود طبیعی است.
مخلوق خداست.
موسیقی غذای روح است.
صدای تلاوت قرآن یک نوع صدا با فرکانسهای خاص و تاثیر گذار بر تمام موجودات اطراف خودش هست.
بنابراین موسیقی مفید به عنوان یک غذای روحی، نیاز به تفکیک از موسیقی مضر و زیان آور دارد.
هم چنان که غذاهای زبان آور از خوراکهای سودمند باید تمییز شوند.
شرح حال
🔰 نظر یکی از دوستان: سلام خداوند برای رفع نیازهای انسان ابزار خاصی در جسم آدمی ایجاد کرده. مثلا برا
🔰پاسخ بنده:👇
نکته درستی است، عرض بنده این است که موسیقی باید حدود آن مشخص باشد و نباید جای ذکر را بگیرد.
مثلا تلاوت زیبا و آهنگین بسیار تاثیرگذارتر است و اصلا به همین خاطر آیات قرآن وزن دارد و جذاب است.
اما همین وزن و آهنگ اگر توجه به آن غلبه پیدا کند و از حدودش فراتر رود دیگر فرعی است که جای اصل را پر میکند.
شرح حال
✍️ اشتر به شعر عرب، در حالت است و طرب... 🎼 عرب در عصر حضرت رسول و اهل بیت (صلوات الله علیهم اجمعین)
🔰 نظر یکی از عزیزان در مورد پست اخیر:👇
منابع و مبانی معرفت دینی مشخص هست. این سخن در باره سگ و موسیقی در بهترین حالت برداشتی ذوقی است کما اینکه برادر نویسنده عزیز هم رعایت احتیاط در عدم انتساب به دین عزیز را نمودهاند.
وفقکم الله لمرضاته.