eitaa logo
شرح حال
1.1هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.1هزار ویدیو
115 فایل
کانال شخصی حمیدرضا باقری @hamidreza_baghery کانال‌های دیگر بنده👇 https://eitaa.com/ayat_va_revayat https://eitaa.com/sharhehal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷در روایت است، از امام باقر علیه السلام در مورد فضیلت شب نیمه شعبان سوال شد. 🔰 حضرت فرمودند: 👈 «هِيَ أَفْضَلُ لَيْلَةٍ بَعْدَ لَيْلَةِ اَلْقَدْرِ ، فِيهَا يَمْنَحُ اَللَّهُ (تَعَالَى) اَلْعِبَادَ فَضْلَهُ، وَ يَغْفِرُ لَهُمْ بِمَنِّهِ، فَاجْتَهِدُوا فِي اَلْقُرْبَةِ إِلَى اَللَّهِ (تَعَالَى) فِيهَا...» 🔹 آن برترين شب پس از شب قدر است. 🔹در آن شب خداوند والا احسانش را به بندگان بى‌دريغ عطا مى‌كند و آنان را با لطف خود مى‌آمرزد. 🔹پس در آن شب براى نزديكى به خداوند تلاش كنيد. 🔹پس به درستى كه آن شبى است كه خداوند به خود سوگند خورده است كه هيچ درخواستگرى را تا زمانى كه گناهى را نطلبيده است بازنگرداند. 🔹 و آن شبى است كه خداوند در برابر آن‌كه شب قدر را براى پيامبرمان صلّى اللّه عليه و اله قرار داد آن را براى ما مقرّر فرمود. 🔹 پس در دعا و ستايش خداوند والا كوشش كنيد چراکه هركس در آن صد بار خدا را تسبيح گويد و صد بار ستايش او را به‌جاى آورد و صد بار او را بزرگ بدارد خداوند والا گناهان پيشين او را مى‌بخشايد و خواسته‌هاى دنيا و آخرتش هر آنچه كه از خدا مى‌طلبد و آنچه را كه خداوند والا او را بدان نيازمند مى‌داند هرچند كه آن را طلب نكرده باشد از روى بخشش و احسان بر بندگانش برآورده مى‌سازد. https://eitaa.com/joinchat/3499884818C4a82ae00a1
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سرود زیبای گروه سرود شمیم یار دختران اکبرآباد کوار. عید میلاد منجی عالم مبارک🌷🌷😊😊😊 https://eitaa.com/joinchat/2649292800C180b1e3e87
یاداشتی با عنوان: «سرنوشت عبرت آموز احمد بن هلال» نوشته‌ام که با توجه ارتباط زیاد این راوی مهم در مباحث مهدویت و اشکالات مربوط به وثاقت او توسط جریان‌های سلفی، در این روز مبارک آن را در کانال شرح حال حوزه منتشر کردم.👇 🔗لینک مطلب: https://eitaa.com/sharhehal_hoze/19 .... 🔗لینک عضویت: https://eitaa.com/joinchat/133890353Cd3c93c899d
✍ تفاوت ایران پهلوی و اسلامی برای اسرائیل... 🔻 در اسناد لانه جاسوسی سندی از سفارت آمریکا در تل‌آویو خطاب به وزارت خارجه در واشنگتن، در مورد تاثیر سقوط پهلوی و پیروزی انقلاب بر معادلات سیاسی بین اسرائیل و ایران، به تاریخ ۱۴ دی ۱۳۵۷ وجود دارد. ✅ این سند به خوبی گویای روابط قوی رژیم پهلوی و ضرر عظیم اسرائیل از ابتدای روی‌کار آمدن انقلاب اسلامی است‌. 🔻 در این سند آمده است: 👈 «انتظار می‌رود که انقراض رژیم شاه، تعصب‌گرایی اسلامی نوظهور را در خاورمیانه تقویت نماید که بطور موثر بر فروش نفت به اسرائيل تاثیر می‌گذارد... درست مثل همه ما اسرائیلی‌ها با حالتی بهت زده و هراسناک سیر فرو ریختگی ایران به اعماق را نظاره کرده‌اند. آنها معتقدند رژیم ثابت قدم، وفادار، دوست و طرفدار غربِ شاه، بصورت اصلاح ناپذیری از هم پاشیده شده و در انتظار جانشین پیش بینی شده‌اش می‌باشد. در برخی افراد این شبهه وجود دارد که دولت بعدی تهران به رهبری هرکه باشد، به اکثر و اگر نه تمام جنبه‌های رابطه نزدیک و از روی دقت ایجاد شده بین ایران و اسرائیل، پایان می‌بخشد... یک رابطه نزدیک با ایران برای اسرائيل از کیفیتی عالی و بنیادی و همچنین اهمیتی سمبلیک برخوردار می‌باشد. همکاری نظامی و اطلاعاتی پر اهمیتی در خلال سالیان دراز بین دو کشور ایجاد شد. شرکت‌های اسرائیلی در پروژه‌های عمرانی و ساختمانی ایران شرکت داشته‌اند که با احتساب صادرات، سالیانه ۳۰۰ میلیون دلار به دست آورده‌اند. از نظر سمبلیک اسرائيلی‌ها به رابطه نزدیکشان با ایران مسلمان به عنوان نشانه‌ای دال بر اینکه کشور یهودی در خاورمیانه از نظر همه مطرود محسوب نمی‌شود، نگریسته‌اند، هرچند ایران روابط دیپلماتیک با اسرائيل برقرار ننمود ولی دفاتر رابط به عنوان هیئت‌های نمایندگی دیپلماتیک در همه امور عمل کردند منتها بصورت بی‌نام. علاوه بر این زندگی امنی که ۸۰۰۰۰ یهودی ایرانی از آن برخوردار بودند قدر و منزلت بخشیده است این تعداد بالاترین رقم یهودیانی است که هنوز در یک کشور مسلمان زندگی می‌کنند.» ..... 📖 منبع: دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، اسناد لانه جاسوسی جلد ۶۳ (دخالت‌های آمریکا در ایران (۱۲))، مرکز نشر اسناد لانه جاسوسی، آبان ۱۳۶۶، صص ۳۲ - ۳۴، سند ش ۷. https://eitaa.com/joinchat/2649292800C180b1e3e87
⚫️ مسعود دیانی مجری و نویسنده حوزوی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین دکتر مسعود‌ دیانی، دین پژوه، شاعر، نویسنده و مجری برنامه سوره، پس از تحمل بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت. @HOWZAVIAN
خدا رحمتشان کند، نمی‌توانم بگویم زیاد می‌شناختمشان، فقط چند برنامه ایشان را دیده بودم ولی با این وجود از وقتی فهمیدم بیمار هستن نگرانش بودم. روز نیمه شعبان به یادش افتاد بودم از خدا برایش عافیت می‌طلبیدم. خدا رحمتش کند. آخرین یاداشتی که نوشته‌اند خواندنی است.👇
🔴 روایت مرحوم مسعود دیانی از «تجارت سرطان» ✍️ مسعود دیانی، دین پژوه و مجری رسانه‌ی ملی عمل جراحی سخت و سنگین بود. نزدیک به ده ساعت وقت برده بود. حدس نمی‌زدیم از عمل اول سخت‌تر باشد. که بود. در جراحی اول معده و طحال و نیمی از کبد و پاره‌ای ازمری و غدد فوق کلیوی را برداشته بودند. در جراحی دوم دیافراگم و روده و بخش دیگری از مری را. این بار مجبور شده بودند تیغ‌ها راتا پشت قلب ببرند. و این یعنی احتمال مرگ مضاعف. میانه‌ی جراحی باز از فاطمه رضایت گرفته بودند که خطر مرگ را با تصمیم جدید بپذیرد. امضا کرده بود و می‌شد حدس زد مادرم، برادرم، فاطمه و دوستانم چه رنج و زجر وحشتناکی از سر گذرانده بودند. تا من نیمه‌شب از اتاق عمل بیرون بیایم. با لوله‌ای در روده که قرار بود از یکی دو هفته‌ی بعد دهان جدیدم شود.‌ برای خوردن غذاها و داروهایی که فقط می‌توانستند مایع باشند. و با سرنگ به روده تزریق شوند. مابقی درد وحشتناک بود، اضمحلال تن بود. و سکوت. حالا دیگر کسی حرفی برای گفتن نداشت. این آخرین عمل جراحی ممکن روی بدن یک انسان بود. و ما به نقطه‌ی صفر که نه، به ماقبل صفر برگشته بودیم. هنوز لکه‌هایی از توده‌های سرطانی در کبد مشاهده می‌شدند و باید می‌سوختند. احتمالا آن هم بی‌حاصل. حالا اما می‌توانستیم پرسشی که چند ماه پیش اجازه نیافت با آرامش و به دور از هیجان جواب بگیرد را دوباره مطرح کنیم. هرچند پاسخ این بارمان مشخص بود. دیگر نه تن به عمل می‌دادیم، نه با شیمی‌درمانی به تماشای خاکستری خود می‌نشستیم. اما هشت ماه پیش چه؟ هنوز هم حق جانب پزشک اول نبود که سایه‌ی سنگین مرگ را در این بیماری می‌دید و ما را به انتخاب روش تسکینی به جای روش تهاجمی دعوت می‌کرد؟ حالا بعد از تحمل انبوه درد و زخم و ویرانی عمل و شیمی‌درمانی، بعد از صرف چندصد میلیون تومان هزینه، بعد از زمین‌گیر شدن و خانه‌نشین شدن و فلج شدن در امور روزمره، بعد از اینکه آیه و ارغوان ماه‌ها پدرشان را جز افتاده‌ای بی‌جان و ملول بر تخت ندیدند باید به افتخار امید و مقاومت و توکل کف می‌زدیم؟ وقتی پژوهش‌های علمی نشان می‌دادند که عمل جراحی در سرطان پیشرفته و متاستاز داده بی‌فایده است، از در بیرونش کنی از پنجره برمی‌گردد. عدد بقا زیر یکسال است، آن‌هم به عذاب. اجازه نداشتیم جور دیگری تصمیم بگیریم که متهم به ترس از شیمی‌درمانی و زهرناکی‌اش نشویم؟ انگ بی‌مسئولیتی نخوریم؟ ضد علم و خرافاتی به حساب نیاییم؟ و داغ ننگ بی‌ایمانی روی پیشانی‌مان ننشیند؟ به‌گمانم تجارت درمان سرطان در روزگار ما خوب خودش را به مفاهیم دینی و روانشناسی و ارزش‌های اخلاقی چسبانده بود. می‌مکید. و قهرمان می‌ساخت؛ ساکت و ویران و مظلوم. همین. @HOWZAVIAN
در روزهای اخیر چند پروژه بسیار مهم و افتخار آمیز به بهره‌برداری رسید. هر کدام از این پروژه‌ها به تنهایی اگر نقطه منفی یا خطایی در آن رخ داده بود می‌توانست ابزاری برای دشمنان باشد که یک ماه کل کشور را تخریب کنند! اما حالا که در بهترین کیفیت و شکل ممکن اجرا شد، خیلی‌ها خجالت می‌کشند از این افتخارات نام ببرند، می‌ترسند برخی از جماعت سیاه‌بین خود تحقیر انگ شاکر بودن و دیدن موفقیت‌ها را به آنها بزنند! ۱. پروژه رسیدن آب به دریاچه ارومیه ۲. پروژه بهره‌برداری ایرانی‌ترین پالایشگاه کشور ۳. پروژه رسیدن آب‌شیرین به خانه بوشهری‌ها ۴. پروژه افتتاح بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی حضرت مهدی (عجل‌الله) https://eitaa.com/joinchat/2649292800C180b1e3e87
نوشته بود: «۷ سال پیش این جماعت تندرو با حمله به سفارت عربستان یکی از مهمترین چالش‌های سیاست خارجه را برای کشور رقم زد. امروز که به درستی روابط ایران و عربستان در شرف عادی شدن است کسی هست که از این جماعت بازخواست هزینه‌هایی را کند که بر کشور تحمیل کردند؟» آخی؟! پس هفت سال پیش که چند صد نفر ما را کشتند و وزیر رفت و تف هم کف دستش ننداختن به خاطر این تندروها بود؟! اینکه یمن را شبانه روز بمباران می‌کردند هم به خاطر این تندروها بود! شده‌ حکایت همان موشک‌های سپاه که علت خراب شدن برجام و تحریم‌ها بود! نه برادرم تاریخ را آنطور که مسببان مشکلات روایت می‌کنند نخوانید! آن زمان یمن حمایت نمی‌شد و دست مغلوب را در معادلات داشت، آن زمان کشور اقتدار نداشت و دائم دریوزگی اروپا و آمریکا را می‌کرد و در آن شرایط با کوچکترین تحریک اشتباهی بند پوسیده روابط پاره شد ولی امروز کشور اقتدار دارد و نه عربستان بلکه اروپا هم به دنبال ایجاد رابطه است! https://eitaa.com/joinchat/2649292800C180b1e3e87
🔰 در چند کانال و گروه ایتایی دیدم که خط نقد تندروی شروع شده و حالا که به واسطه استیصال عربستان و ترسش از انتقام ایران از فتنه‌گری او در اغتشاشات بر سر عقل آمده و تصمیم گرفته از فتنه‌گری دست‌بردارد و ارتباط دیپلماتیکش را حفظ کند، آقایان همان ژست اصلاح‌طلبان را گرفته و مشغول نقد تندروی هستند. زیر آن تیتر کیهان بعد از جنایت منا زده بودند: «در حاشیه برقراری روابط جمهوری اسلامی با عربستان سعودی پس از ۷سال، یادی کنیم از این تیتر اون روزهای روزنامه کیهان 📌 مصداق بارز یک تندرو» ادامه در پست‌‌های بعد👇 https://eitaa.com/joinchat/2649292800C180b1e3e87
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عزیزانی که بعد از ایجاد رابطه با عربستان خوشحالند و شروع به نقد تندروی سابق کرده‌اند این صحبت‌های سابق آقا را خوب گوش کنند! مگر می‌شود کشوری هرچه بخواهد ظلم کند، بکشد، فتنه کند، بعد ما رابطه‌ای عادی با او داشته باشیم؟! پس غیرت دینی و اسلامی ما کجا رفته است! الان هم اگر عربستان به فتنه گری خودش ادامه دهد با زبان دیگری باید با او سخن بگوییم و خواهیم گفت ان شاء الله. ولی اگر از رفتار سابقش دست بردارد و بنای بر فتنه‌گری نداشته باشد هم، بنای ما باید بر برادری و گذشت و رابطه خوب با همسایه‌هایمان باشد. عربستان است که تعیین می‌کند ما چطور رفتار کنیم نه تندروی یا کندروی ما! ادامه در پست‌های بعد👇 https://eitaa.com/joinchat/2649292800C180b1e3e87
✍ برچسپ تندرو...! 🔰 عزیزانی که بعد از ایجاد رابطه با عربستان، در خط نقد تندروی افتاده‌اند، به صحبت‌های زیر از حضرت آقا توجه داشته باشند. 🔻 «نکته‌ی دیگر این است که ما از ادبیّات سیاسی دشمن استفاده نکنیم؛ من این مسئله را، بخصوص به دوستان و برادران محترم خودمان در مشاغل گوناگون سیاسی و دولتی و غیر دولتی و مانند اینها تأکید می‌کنم؛ از ادبیّات دشمن استفاده نکنید. دشمنان انقلاب از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات تندرو و میانه‌رو را مطرح کردند؛ فلانی تندرو است، فلان جریان تندرو است، فلان جریان میانه‌رو است. آن روز، از همه تندروتر هم از نظر آنها امام بزرگوار بود؛ امروز هم از همه تندروتر، به نظر آنها این بنده‌ی حقیر هستم. میانه‌رو حرف قشنگی است امّا اسلام این‌جوری حرف نمیزند؛ بفهمیم معارف اسلامی را. اسلام، طرف‌دار میانه و طرف‌دار «وسط» است: «وَ کَذلِکَ جَعَلنٰکُم اُمَّةً وَسَطًا.» امّا «وسط» در اسلام چیست؟ در مقابل تندرو است؟ نه، «وسط» در مقابل منحرف است: «اَلیَمینُ وَ الشِّمالُ مَضَلَّةٌ وَ الطَّریقُ الوُسطی‌ٰ هِیَ الجادَّة» این نهج‌البلاغه است. راه میانه یعنی راه مستقیم، راه جادّه. اگر از این راه مستقیم منحرف شدید -چه به این طرف و چه به آن طرف- این غیر میانه است. پس در مقابل میانه‌رو تندرو نیست؛ در مقابل میانه‌رو منحرف است. آن کسی میانه‌رو نیست که منحرف از راه و منحرف از جادّه است؛ امّا در جادّه، بعضی‌ها تندتر میروند و بعضی‌ها کندتر میروند. تند رفتن در صراط مستقیم چیز بدی نیست؛ «سابِقوا اِلی‌ مَغفِرَةٍ مِن رَبِّکُم» جلوتر بروید. آنهایی که امروز در بیرون از مرزهای کشور میگویند تندرو، مقصودی دارند و معنایی مورد نظرشان است. دوستان ما و برادران ما در داخل مراقب باشند آنچه مقصود او است تکرار نکنند. آنهایی که می‌گویند تندرو، منظورشان کسانی است که در راه انقلاب مصمّم‌تر و پایدارترند؛ حزب‌اللّهی‌ها را می‌گویند تندرو. میانه‌رو [هم‌] کسی است که در مقابل آنها تسلیم باشد. در ادبیّات سیاسی آمریکا و انگلیس و امثال اینها، معنای تندرو و میانه‌رو این است: تندرو کسی است که پایبند انقلاب است، میانه‌رو کسی است که در مقابل خواسته‌های آنها تسلیم است. حالا چه کسی در مقابل آنها تسلیم است؟ خوشبختانه خودشان هم اعتراف دارند و می‌گویند در ایران میانه‌رو نداریم، همه تندروند. این حرف حرف درستی است؛ در ملّت ایران هیچ‌کس طرف‌دار وابستگی به اینها نیست. گاهی غفلت می‌شود، لغزش به‌وجود می‌آید و بعضی اشتباه می‌کنند، امّا قاطبه‌ی ملّت ایران طرف‌دار انقلابند، دنباله‌روِ انقلابند و پافشاری بر انقلاب می‌کنند؛ آنها به این می‌گویند تندرو. چرا ما تکرار کنیم حرف آنها را؟ به داعش هم می‌گویند تندرو؛ داعش تندرو است؟ داعش منحرف است؛ منحرف از اسلام است، منحرف از قرآن است، منحرف از صراط مستقیم است. ما به این معنا تندرو نداریم. توجّه کنند ادبیّاتی که دشمن به کار می‌برد و معنای خاصّی را که در نظر دارد ما تکرار نکنیم.» ۱۳۹۴/۱۲/۰۵ بیانات در دیدار مردم نجف‌آباد https://eitaa.com/joinchat/2649292800C180b1e3e87
تقریرهای غلط از توافق ایران و عربستان ۱.ایران و عربستان سالهای سال است با یکدیگر مشکل دارند. ایران البته هیچگاه عربستان را دشمن دارای اولویت قرار نداده و سیاستش تنش زدایی ولو ظاهری با عربستان بوده. اما برای عربستان وضع فرق میکرده و میکند. او دشمن اصلی خود را ایران شیعی انقلابی میداند. نه فقط بر سر نام خلیج فارس یا حمله به سفارتخانه یا قصه جزائر سه گانه یا مساله یمن، این مشکل ریشه دار است. فاجعه منا در دهه نود یا کشتار حاجیان دهه شصت یا کمک به داعش دهه نود یا صدام دهه شصت و یا فشار به ایران از طریق مساله نفت و گاز امثالهم مشکل اصلی نیست و نبوده، مساله یک تقابل راهبردی است و عربستان بازوی غرب و آمریکا در منطقه بوده و هست. پس امید چندانی از این جهت به توافقات نباید بست. توافق با عربستان همواره در این چند دهه عموما کم ثبات و ناپایدار بوده. ۲. داستان این توافق را به حرفهای نادانهایی که معتقدند دو کشور اسلامی با میانجی گری یک کشور غیر مسلمان نباید نزدیک شوند نسنجید. این جماعت نفهمیده اند اساسا ساختار قضاوت و مدیریت ظالمان در دنیا در حال فروپاشی است و متوجه نیستند علت این اتفاق را کجا باید جستجو کرد. چین که مدتها است حضور داشته و قدرت هم داشته، الان چه اتفاق جدیدی رخ داده. ۳. توافق ایران و عربستان را از جنس باج دادن و کوتاه آمدنهای دولت روحانی هم تحلیل نکنید. چرا که حتی دولت روحانی هم برای باج دادن سعی میکرد فشار مردمی و هماهنگی مسوولین را ایجاد کند چون تصمیمات در این سطح را نظام میگیرد. در این مورد هم جبهه مقاومت چه لبنان چه یمن با این گفتگو همراهی نشان داده پس باج از این جهت داده نشده. تعاملات هم خیلی وقت بود آغاز شده بود و با داستان اغتشاشات تعویق افتاد. ۴.این توافق یک علت مهم دارد و یک معنای اساسی. علت مهم آن قدرتنمایی ایران است حضور مردم در انتخابات و بعد دوام آوری مردم در فشار عجیب رسانه ای اغتشاشات و سپس حضور خیره کننده آنها در راه پیمایی قدرتنمایی ایران بود. ضعف قدرت غرب که در وقایع اسراییل و جنگ اکراین و وضعیت اروپا و آمریکا قابل مشاهده است، جغرافیای سیاسی دنیا را تغییر داده و این تصمیم عربستان را نیز در همین چارچوب باید فهم کرد. این از علت. اما معنای آن هم مهم است. دنیا دنیای رسانه است و تنها برگ برنده دشمن اینجا است و ایران یک رویداد مهم رسانه ای را ساخت و با ابتکار خود به کل دنیا مخابره کرد. شکست پروژه های ایران هراسی و انزوای ایران، شکست پروژه اغتشاشات، چرخش سیاسی در ساختار قدرت جهانی همه و‌همه معنای این واقعه مهم رسانه ای اند. مخابره شدن این معنا از نتایج توافقات مهم تر است. ۵. خلاصه این پیروزی بزرگ رسانه ای و قدرتنمایی مقاومت را فقط به پای مردم مقاوم و مظلوم و رنجدیده ایران باید نوشت و علتی و معنایی جز این ندارد. @ali_mahdiyan
جلسه‌ای که با حضور آیت‌الله شب‌زنده‌دار اطلاع رسانی شده بود، به جهت مشغله‌های معظم له کنسل شد.
مجله موفقیت با بودجه یارانه‌ای و حمایت جمهوری اسلامی چاپ می‌شود، از خواننده‌‌ی کثیفی که از خیانت زن به شوهرش و زنا می‌خواند قهرمان می‌سازد، تا فتنه‌ای می‌شود شروع به شخصیت‌پردازی شخصیت‌های فعال در فتنه می‌کند! بعدش هم داد می‌زند آزادی نیست و دنبال صدای آزادی هستند! خب آخه جمهوری اسلامی تو که فحشت را می‌خوری و به تو انگ می‌زنند، لااقل دهان این‌ها را ببند. https://eitaa.com/joinchat/2649292800C180b1e3e87
✍ یاداشتی از سید مصطفی مدرسی مصلی در مورد نوع عدالت‌خواهی... یکی از دغدغه‌های مشترکم با سید مصطفی مدرسی مصلی عدالت‌خواهی صحیح بود و خیلی مباحثه بر سر آن داشتیم. امروز از میان یاداشت‌های سید به مورد زیر در مورد عدالت‌خواهی برخوردم. خواندنی است👇 🔰پرده اول: عدالتخواهی بسان جراحی! باری به رفقای عدالتخواه برادرانه عرض میکردم که اینگونه که شما کنش های عدالتخواهانه تان را سامان میدهید زمینه ساز نا امیدی و ایجاد گسل اجتماعی و نابودی سرمایه اعتماد ملی می شوید! پاسخ شان این بود که به هر حال هر جراحی ای خونریزی دارد و طبیعتا درگیری با اژدهای هفت سر فساد بدون درد و خون ریزی نمی شود. سخن بنده این بود که عدالتخواهی سازنده امت را به قیام بر می انگیزد و سرانجامش یک قیام فراگیر است. اگر جنبش عدالتخواهی به یک نفر و دو نفر محدود ماند و به یک رستاخیز اجتماعی مبدل نشد یعنی اشکالی هست. مکتب امام به ما می آموزد که کنش عدالتخواهانه باید با رعایت رویکرد توحیدی، تربیتی و فرهنگی باشد تا نهایتا در قالب یک کنش تمدنی و حکومتی-سیاسی تجسد بیابد. مکتب امام می آموزد که تاریخ عرصه نبرد جنود عقل و جهل بوده و هست. اگر ما میخواهیم برای غلبه جنود عقل قیام کنیم بایستی به گونه ای عمل کنیم که سبب تقویت یکی از جنود جهل نشویم! اگر عدل از جنود عقل است، امید و نشاط و مدارا هم از جنود عقل است. اگر برای عدل قیام میکنیم بایستی نتیجه اش امید و نشاط و مدارا باشد نه آنکه نتیجه اش نا امیدی و درگیری و کسالت باشد. 🔰پرده دوم: ریاضت و طراوت امروز تمثیلی حکیمانه از آ. حائری شیرازی ره دیدم که حقیقتا جان مطلب را ایشان ادا کرده بودند. ایشان می فرمایند: تربیت انسان، پیچیده است. وقتی می خواهید فساد را از خود دور کنید، باید مثل پوست کندن تخم مرغ یا پرتقال باشد. بچه ها که می خواهند پرتقال پوست بگیرند، دست خودشان را پرتقالی می کنند اما تمام آب پرتقال هم به صورتشان و به روی فرش می پاشد و پوست هم تکه تکه و بدریخت میشود. وقتی بچه ها تخم مرغ را پوست می گیرند، یا پوست به تخم مرغ می چسبد یا تخم مرغ به پوست و چقدر هم زشت می شود اما کسی که وارد است، چنان پوست می کند که اصلاً نه تخم مرغ را زخم میکند و نه چیزی از پوست به تخم مرغ می ماند و شکلی زیبا هم پیدا می کند. فساد را باید مثل پوست تخم مرغ از خود دور کنی، آنچنان از میان این فساد بیرون بیایی که طراوتی و جمالی پیدا کنی، آنچنان از گناه جدا شوی که ذره ای از آلودگی گناه با تو نماند و زخمی هم از تو کنده نشود. مجاهده با نفس، اگر درست انجام شود، سالک در عین حال که ریاضت میکشد، زیبا و معطر و نیرومند خواهد شد. 🔰پرده سوم: ریاضت عدالتخواهانه و طراوت عدالتخواهانه عدالتخواهی عدالتخواهان مشهور و معمول امروزی را نوعا عدالتخواهی شان نظیر پوست تخم مرغ کندن سمت چپی میدانم. یعنی هر چند پوست تخم مرغ را می کند اما کل هیکل نظام و روان و روحیه مردم را زخمی میکند. این عدالتخواهی هر چند حاصل مصدرش هم مطلوب باشد اما در یک فرآیند نامناسبی نتیجه را حاصل میکند هر چند این حاصل مصدر هم حاصل مصدر تمام و کمالی نیست. انشاءالله خداوند تمام مقصران در پر کردن خلأهای نظری عدالتخواهی را ببخشاید و ما در تولید فکر و ایجاد و خلق اقدامات الگو ساز موفق بدارد. سید مصطفی مدرس مورخ 24 اسفند 98 روحش شاد....
✍چالش ضعف ارتباط ما و مسئولان در فضای اندیشه! چند سال قبل که هنوز مهدی نصیری اینطور خزعبلات و متن‌های کینه‌وار سیاسی نمی‌نوشت، یکی از دوستان زنگ زد و گفت این مهدی نصیری مدت‌هاست قم هست و کس خاصی باهاش ارتباط نداره، خوبه یه جمعی بشیم بریم بهش سر بزنیم، این کاری هست که از دست ما میاد. یک جمعی شدیم رفتیم خونشون و صحبت‌های مختلفی کردیم. در آن صحبت‌ها متحیر شده بودم که چطور این آدم با این تفکرات غلط این همه در فضای انقلاب برو و بیا داشته؟! او ربع ساعت اینجا حرف مبنایی زد، چندین مطلب غلط و بعضا انحرافی درش بود، چطور اطرافیان او که او را به صدا و سیما دعوت می‌کردند و به او این قدر فضا می‌داده‌اند نتوانسته‌اند تشخیص دهند! تنها نتیجه‌ام این بود احتمال قوی همان‌ها هم که زیاد با او حشر و نشر داشته‌اند و به او اینقدر فضا می‌داده‌اند واقعا سوادی نداشته‌اند و مبانی‌شان ضعیف بوده. همان شب وقتی برگشتم بدون انتشار نام نصیری به عنوان ادعاهای یکی از افراد فعال حزب‌الهی مطالبش را نوشتم و نقد کردم و در همین کانال منتشر کردم.👇 https://eitaa.com/sharhe_hal/2968 الغرض که دو تقصیر وجود دارد یکی از امثال ما طلاب که با فعالان حزب‌الهی وسط صحنه ارتباط زیادی از جنس گفتگوهای بر پایه مبانی نداریم. یکی هم از افراد متعددی که وارد صحنه عمل و اجرا شده‌اند درحالی که با افراد حاضر در صحنه علم و بحث ارتباطشان ضعیف است و مسائل خود را به آنها عرضه نمی‌کنند. اینطوری که ما برای خودمان کار علمی کنیم و آنها برای خودشان، کار پیش نمی‌رود، ارتباط فردی هم که من مثلا بروم دانشگاه فلانی در فلان‌جا نفوذ کند و... جواب حجم عظیم کار را نمی‌دهد. به طور سیستماتیک باید هر مجموعه‌ای از مسئولین در سطوح مختلف اتاق فکرهایی داشته باشند که برخی از فضلای حوزوی در این اتاق فکرها در فرآیند فکر با مسئولین همراه شوند. https://eitaa.com/joinchat/2649292800C180b1e3e87