*سلام فرمانده باطلالسحر مارپیچ سکوت*
۱- در دوران دانشجویی به اتفاق ۳ تن دیگر از دوستان دانشجو عازم اصفهان بودیم. افق مشرق نقره فام شده بود ولی راننده اتوبوس برای نماز صبح توقف نمیکرد. دوستانه از راننده پرسیدیم برای ادای نماز توقف نمیکنید؟ پاسخش مثبت بود اما دقایقی گذشت و توقف نکرد. یکی از دوستان به راننده گفت ما را برای نماز پیاده کنید و شکایتی هم نداریم. راننده اتوبوس به غیرتش برخورد و گفت من مخلص همه جوانان نمازخوان هستم و کنار استخر یکی از چاههای عمیق نزدیک جاده توقف کرد. از سی و چند مسافر اتوبوس ۲۳ نفر برای نماز پیاده شدند!
با تعجبی آمیخته به شرم از آقایی که حدود ۵۰ سال داشت پرسیدم؛ شما که اهل نماز هستید چرا ساکت بودید؟ با شرمندگی گفت؛ نمیدانستیم که اکثر مسافران نمازخوان هستند!
۲- اگر افراد جامعه احساس کنند دیدگاه و نظر آنها در «اقلیت» قرار دارد و اکثر افراد جامعه دیدگاه و نظری متفاوت با آنها دارند، به طور معمول و براساس یک قاعده فراگیر -استثناها مورد نظر نیست- علاقه و تمایلی به ابراز نظر و عقیده خود نخواهند داشت و بیم آن دارند که به خاطر ابراز عقیده و نظر متفاوت خویش در انزوا قرار گیرند. بر این اساس یکی از ترفندهای خطرناک عملیات روانی ساخته شده است. ترفندی که سالهاست در حجم انبوهی علیه جمهوری اسلامی ایران و مردم کشورمان به کار گرفته شده و مخصوصاً این روزها با شدت بیشتری مورد استفاده -بخوانید سوءاستفاده- دشمنان است. این ترفند که از آن با عنوان « مارپیچ سکوت -SILENCE SPIRAL » یاد میشود
-و نگارنده در یکی از یادداشتهای کیهان به آن پرداخته است- اولین بار در سال 1974 (1353) از سوی خانم «الیزابت نئول نیومن» آلمانی و در کتاب «افکار عمومی- پوست اجتماعی» مطرح شد. چگونگی بهرهگیری از این نظریه یکی از دهها -و اکنون صدها- ماده درسی است که در سرویسهای اطلاعاتی آمریکا و اروپا به افسران عملیات روانی آموزش داده میشود و بخش قابل توجهی از فعالیت غولهای رسانهای وابسته به کلانسرمایهداران غرب، نظیر «رابرت مرداک» و برادران «وارنر» در این بستر صورت میپذیرد.
۳- مارپیچ سکوت، یک دالان و کریدور فرضی است که دیواره آن را رسانهها میسازند. کاربرد مارپیچ سکوت هنگامی است که اعتقادات و باورهای مردم با اهدافی که دشمن درپی آن است همخوانی نداشته باشد. دشمن در این حالت باور اکثریت را درون مارپیچ سکوت میریزد و با استفاده از رسانههایی که در اختیار دارد و روزنامهنگاران مزدوری که به خدمت گرفته است، تلاش میکند تا باورها و اعتقادات مورد قبول اکثریت مردم را در اقلیت و باورهای مورد نظر خود را به عنوان باور و خواست اکثریت مردم معرفی کند!
اگر دشمن در بهرهگیری از این ترفند موفق شود، کمترین نتیجه آن، این خواهد بود که شمار قابل توجهی از مردم (منهای تودههای عظیم مردم ایران که حساب جداگانهای دارند و به آن اشاره میکنیم) دیدگاه خود را در اقلیت تلقی کرده و ترجیح میدهند نظرشان را ابراز نکنند و در این حالت فضای جامعه به نفع دیدگاه دشمن شکل میگیرد و خطرناکتر آنکه نسل جدید از فضای موجود آدرس غلط دریافت میکند!
۴- در آموزههای اسلامی آمده است که «صلوات بلند» نفاق را از بین میبرد. چرا؟ برای این که وقتی کسی با صدای بلند صلوات میفرستد، هویت خویش را ابراز داشته و تابلوی باورها و اعتقادات خود را روی دست گرفته است. خاطره سفر اصفهان را که در صدر این وجیزه به آن اشاره شد میتوان نمونهای از این دست تلقی کرد. ۲۳ نفر از سی و چند مسافر اتوبوس نمازخوان هستند ولی از آنجا که صدایی به ضرورت ادای نماز بلند نمیشود، نیاز خود به نماز را فرو میخورند ولی هنگامی که پرچم نماز برافراشته میشود میبینند که نه فقط در اقلیت نیستند بلکه اکثریت نزدیک به اتفاق مسافران اهل نمازند.
۵- ترفند مارپیچ سکوت اگر چه مدتهاست که در ایران اسلامی به کار گرفته شده و هنوز هم میشود ولی هر از چند گاه با دیوار بلند و سد مستحکم باورهای اسلامی ملت روبهرو شده و ناکام مانده است و از آن جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد؛ بخوانید!
https://chat.whatsapp.com/DTA2XoEVHkl17BoHmzjzgr
در صورت پر بودن گروه ۱۶👆 میتونید در گروه ۲۰ 👇عضو شوید
https://chat.whatsapp.com/J3jObz92EzJCd9ezp9wNLJ
درپی شهادت حاج قاسم سلیمانی، دهها میلیون نفر در ایران اسلامی برای بزرگداشت مقام آن شهید بزرگوار به صحنه آمده و در تشییع پیکر پاک وی حماسهای عظیم آفریدند. این حضور حماسی و عظیم تمام تبلیغات دشمن درباره کمرنگ شدن باور و اعتقاد ملت به اسلام و انقلاب و نظام را برباد داد.
طرح عادلانه کردن یارانهها با تبلیغات سوء و کمنظیر دشمنان بیرونی و پادوهای داخلی آنها روبهرو شد ولی در مجموع از جمعیت ۸۵ میلیونی ایران اسلامی فقط چند هزار نفر در ۱۴ استان کشور به خیابان آمدند و بسیاری از آنها نیز از یک سو بعد
*آغاز چله کلیمی(اربعین موسوی) از فردا*
یادداشت آیت الله تحریری در رابطه با استفاده از ماه ذیالقعده
جنبه های گوناگونی برای شرافت ماه ذیالقعده وجود دارد:
شروع این ماه با تولد کریمه اهل بیت حضرت معصومه (سلام الله علیها) می باشد که قبل از تولد این بانوی مکرمه (سلام الله علیها) حضرت امام صادق (علیه السلام) فرمودند: قم به واسطه وجود شریف این بانوی مکرمه حرم اهل بیت (علیهم السلام) می شود.
اولین ماه از ماه های حرام است که خداوند متعال قتال در این ماه با کفار را حرام کرده است.
روز ۲۵ از این ماه، روز دحوالارض است که فضائلی دارد و اعمالی مستحب است که در این روز انجام شود.
ماه ذیالقعده و دهه اول ماه ذیالحجه از ایام مبارکی است که خداوند متعال به حضرت موسی (علیه السلام) وعده ملاقات و سخن گفتن با خود را داده است. (وَ واعَدْنا مُوسى ثَلاثینَ لَیْلَهً و اتممناها بعشر…)
قبل از آن حج خانه خدا در زمان حضرت ابراهیم (علیه السلام) واجب شد که شروع اعمال حج در ماه ذیالقعده خواهد بود.
شروع چلهای که تکمیل آن در دهه ذیالحجه می باشد از اول ماه ذیالقعده می باشد.
عمدتا علمای ما با توجه به آیه ( واعَدْنا مُوسى ثَلاثینَ لَیْلَهً…) و روایات به مسئله چله یک اهتمامی می دهند که شخص در این ایام اخلاص داشته باشد آثاری برای او مترتب است.
مسئله اخلاص داشتن منحصر به ایام خاص نیست، در دیدگاه دین انسان هر وقت و در هر عملی ولو کوچک اخلاص داشته باشد آثار عجیبی بر این اخلاص مترتب می شود.
عدد ۴۰ به نوعی حداقل برای این است که انسان در یک مسیر خوب استمرار داشته باشد، آنچه که مهم و سفارش شرع مقدس می باشد این است که انسان استمرار در اعمال صالح و دوام بر آن داشته باشد.
لذا در بحث در دوام در عبادات خیلی سفارش شدهایم فرمودند:
کار کم با دوام بهتر است از کار زیاد بدون دوام.
در بعضی از روایات هست که انسان وقتی عملی را شروع می کند (غیر از اعمال واجب که باید همیشه انجام دهد) از اعمال مستحب مطلوب هست که لااقل یک سال بر آن عمل مداومت داشته باشد تا به آثار آن برسد، زیرا در این یک سال حتما یک شب قدری وجود دارد و حتما این عمل مداوم در یک سال، در یک شب قدر انجام می شود.
و من أخلص للَّه أربعین صباحا جرت ینابیع الحکمه من قلبه الى لسانه. بحث چله گرفتن مختص به این ماه نیست و در کل ایام سال می باشد منتهی چون این مسئله با واقعه مهم برای نبی الهی رخ داده است (که خداوند وعده تکمیل را به حضرت موسی (ع) داده است و آن حضرت در آن ایام حال و هوای خاص داشته است) علماء به طور خاص اهمیت بیشتری می دهند، آن کسانی که اهل مجاهده با نفس و اهل عبادت هستند به ایام دیگر هم مخصوصا ماه های رجب و شعبان و رمضان اهمیت ویژه ای قائل هستند.
مرحوم میرزا جوا آقا ملکی تبریزی در کتاب شریف المراقبات مطلبی میفرمایند:
اولین بهره ای که ما می توانیم از ماه حرام ببریم این است که مخالفت با خدای متعال نداشته باشیم، با نفسمان که می خواهد به طور طبیعی با خدای متعال مخالفت داشته باشد بجنگیم همانطور که با کفار جنگیدن حرام می شود ما هم دست از جنگ با خدای متعال برداریم.
*وظیفه ما در این چله*
اولین مسئله ای که در این چله لازم است شخص داشته باشد (اولین مرتبه اخلاص،اخلاص در عمل) التزام به واجبات الهی و دوری از محرمات و محاسبه نفس.
آنچه را که در این چهل روز مهم است محک زدن خود است و ببینیم که آیا واقعا به واجبات الهی و محرمات الهی که متعدد است ملتزم هستیم یا نه؟
البته بزرگان ما که اهل تربیت هستند، علاوه بر این مسئله با کسانی که مرتبط بودند وقتی احراز می کردند افراد اهل کار هستند دستورات بیشتری از مستحبات و از مسائل مفیدی که روح را از آلودگی پالایش بدهد می دادند و توجه به رذائل اخلاقی می دادند که شخص به رذائل اخلاقی اش توجه کند.
این ۴۰ روز تمرینی است برای اینکه رذایلی همچون حسادت، کبر از او سر نزند و یک عادت و تمرینی شود که این اعمال را ادامه بدهد.
مسئله دیگر دوری از اهل گناه و اهل غفلت است.
بعضی از این استفاده می کنند و مسئله چله نشینی را مطرح می کنند و مسلکصوفیانه را پیش روی خود و دیگران قرار می دهند که شخص در گوشه صندوقچه خانه قرار بگیرد و از فعالیت های اجتماعی به دور باشد که این را در شرع مقدس نداریم،اگر من با کسی ارتباط نداشته باشم نفسم ظهور پیدا نمی کند، باید فعالیت های لازمه را انجام بدهم تا مشخص شود چقدر التزام به دستورات شرع مقدس دارم.
آنچه که مورد عنایت شرع مقدس است این است که با تقویت جنبه های ایمانی جنبه های عملی مان در التزام به دستورات شرع مقدس حل بشود و اولین و اصلی ترین مسئله التزام به واجبات و دوری از محرمات است که بزگان اهل تربیت و معرفت بیان فرمودند:
که اگر انسان یک گناه هم انجام دهد پرت می شود.
دو نکته:
چله نشینی با خصوصیاتی که عرض شد تاثیرات بسیار خوب دارد منتها باید دید در این چله باید به
چه تکلیفی ملتزم شویم.
باید توجه داشته باشیم که با چه کسی مرتبط هستیم و چه کسی دستورات زائد بر شرع را به ما می دهد.
یکی دیگر از دستورات این ماه نماز توبه است که از نبی اکرم (صلی الله علیه و آله) برای روز یکشنبه این ماه وارد شده است که به جا آورده شود، البته این نماز در ایام دیگر هم مطلوب می باشد که به جا آورده شود و جنبه استحبابی آن محدود به یکشنبه این ماه نمیباشد.
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
پاتوق بچه شیعه ها
@shia_patogh
*همه خادم الرضاییم*
🔹 #عنکبوت_مقدس جانداریست که در لحظهی صفر تقویم هجری قمری بر دهانهی غار ثور تار تنید تا جانپناه پیامبر آخرالزمان شود. وقتی دوام اسلام به تاری بند بود، حشرهای سُستمنزل محاسبات دنیای کفر را بهم ریخت.
حالا که شیعه زیر سایهی امامی قُدسمنزل قوام گرفته، کجا شبپرهای با نیشتر هنر هفتم میتواند بر چهرهی آفتاب هشتم پنجه بکشد؟
پردهی نقرهای را کجا آن یارا باشد که گنبد طلایی را بپوشاند؟
رسانههای زنجیرهای اهل باطل کی میتوانند سلسلهالذهب و عروة الوثقای حق را از هم بگسلانند؟
گنبد طلای مشهد همان درخت طوباست که خدا با دست خود در جان دنیا کاشته و نخل طلای کن همان شجرهی زقوم است که سران ابلیس لای زرورق پیچیدهاند تا رئوس الشیاطین از آن بیرون نزند.
🔸 شهر عنکبوتی واقعی همانی است که چند سال آینده را نخواهد دید، آنگاه که مرد عنکبوتی هم دیگر نمیتواند به دادش برسد.
قاتل زنجیرهای، غرب وحشی است که زنجیر پاره کرده و شیک و مجلسی نسلکشی میکند و از خون کودکان یمنی و سوری و عراقی در ونیز و برلین و کن فرش قرمز پهن میکند تا تعدادی ناهنرمند از وطن گریخته روی آن اسکی بروند.
در قاموس هنر سکولار، حکما سامری چهره ماندگار و هنرمندی مردمی است که گوسالهای را از طلا تراشید و به شعبده جای خدا جا زد و مُشتی گوسفند برای او کف زدند و با او عکس یادگاری گرفتند. تندیس طلایی گوسالهی سامری هم باشد برای آنها که برای فستیوالهای موهن غربی غش و ضعف میروند.
زهرا محسنی فر
#همه_خادم_الرضاییم
#عشق_مقدس
#محکومیت_اهانت_به_امام_رضا_ع
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
دعوتید به پاتوق بچه شیعه ها در واتساپ
گروه هفدهم پاتوق بچه شیعه ها
https://chat.whatsapp.com/HNQBZJrWjDOK3lJUFtZbnU
در صورت پر بودن گروه ۱۷👆 میتونید در گروه ۲۰ 👇عضو شوید
گروه بیستم پاتوق بچه شیعه ها
https://chat.whatsapp.com/J3jObz92EzJCd9ezp9wNLJ
متروپل من کجاست؟
نوشتن #آبادان_تسلیت آرامم نمیکند، تسلایم نمی دهد.
آرام که نمیکند هیچ، راستش خوشم هم نمیآید. چون همه میگويند، من هم حتما چیزی بگویم که نگویند چه بی مهر، چه خالی از انسانیت و درک و همدردی، چه فارغ از بقیه و مشغول به خود...
این روزها فکر میکنم. فکر میکنم متروپلی که #من با بی وجدانی و بی تعهدی ساخته ام (یا دارم میسازم) کجاست؟ چیست؟ کی فرو میریزد؟ کم کاری من، کجای زندگی ام است؟ کار سست بی علم و بی تعهد من کجا قرار است آوار شود روی سر بشر؟
آن بناهایی که داده اند دست من تا به بهترین شکل و محکم ترین حالت تحویلش بدهم چیست؟ و من برایش چه میکنم؟
اضطراب دارم. متروپل نامرئی من چطور دارد ساخته میشود؟ ناظرش کیست؟ بیدار و متعهد است؟ اگر فریب بخورد چه؟ اگر غفلت کند، اگر من را بفروشد؟ اگر فرو بریزد...
نگرانم. نگران همهام؛ همه، با هر لباسی با هر جایگاهی با هر شغلی با هر گستره خدمت و مسئولیتی.
فکر می کنم؛ به مادرها! آنها که شگرف ترین و سخت ترین سازه دنیا را پی میریزند و ستون میزنند و میسازد و نما میکنند؛ آنها که #انسان می سازند و تحویل می دهند. به خانه دارها! آنها که استحکام و قوت مهم ترین بنای دنیا به دستشان معماری می شود؛ آنها که #خانواده را مهندسی می کنند و سعادت را کلید می زنند.
نوشتن #آبادان_تسلیت آرامم نمیکند. تکرار تسلیت زبانی و نمایشی چه سود، وقتی همه ما #متروپل هایی داریم که اگر اخلاق و تعهد و وجدان و آگاهی در شروع و ادامه و انتهایش نباشد، یا یک روز آوار می شود روی سر ملت و دیگران را یا یک روز، یک روز نزدیک موعود، آوار می شود روی سر خودمان و ما را برای یک ابد به قعر نگون بختی میکشاند.
تكرار تسلیت چه سود وقتی یادمان میرود همه ما هر لحظه، هرجا که هستیم، سر یک پروژه ایم، مسئول یک اثر، به بزرگی #متروپل .
@hejrat_kon
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
پاتوق بچه شیعه ها
@shia_patogh
مثل مدینه این حرم را دوست دارم
شب را، خیالم را، قلم را دوست دارم
از او نوشتن دم به دم را دوست دارم
مانند هر رودی که ذهنش پیش دریاست
در راه دریا پیچ و خم را دوست دارم
راهی که پایانش بهشت عشق باشد
یعنی خیابان ارم را دوست دارم
هر روز، هر شب، صحن آیینه شلوغ است
این مردم ثابت قدم را دوست دارم
با هر نگاه حضرت معصومه از شوق
لبریزم و چشم ترم را دوست دارم
با شادیاش هر لحظه سرشار سرورم
وقتی که غمگین است، غم را دوست دارم
ماه عزا روی ستونهای شبستان
ترکیببندِ محتشم را دوست دارم
یا فاطمه... میگویم آهی میکشم باز
مثل مدینه این حرم را دوست دارم
قم هم پر است از کوچههای تنگ اما
این کوچههای محترم را دوست دارم
محمدعلی علمی
میلاد با سعادت حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر مبارک
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
پاتوق بچه شیعه ها
@shia_patogh
«در میان گریه می خندم»
روایت علی اخباری(طلبه جهادی) از حضور در آبادان
بسم الله الرحمن الرحیم
دیشب حوالی ساعت ۱۰ حصارهای کاری و امنیتی را درنوردیدم و به میان مردم رفتم.
حدود ۲۰۰ نفر از مردم داغدار و بهت زده و پریشان دورم جمع شدند.
نزدیک دو ساعت با هم گپ زدیم.
گفتم برای عرض تسلیت از قم آمده ام.
بهم احترام گذاشتند و خوش آمد گفتند.
اما یکی یکی گله گذاری کردند و من ایستادم و گوش دادم. گاهی بهشان حق دادم و گاهی بهشان توجه دادم. گاهی با هم گریه کردیم، و گاهی خندیدیم.
از همه چی گفتند.
یکی داد می زد و می گفت: به فاطمه زهرا من دیگه دین رو قبول ندارم.
من به شما احترام میذارم ولی دوستت ندارم، چون آخوندی.
من لبخند زدم و گفتم: اما من شما رو دوست دارم.
دیگری می گفت: چرا تو استادیوم جشن سلام فرمانده گرفتن.
گفتم: جشن نبوده. مداحی بوده.
گفتند: ما جشن می دونیم.
گفتم: جشن قهرمانی استقلال رو چرا نمی گید؟
گفتند: اونا تسلیت گفتن.
گفتم: خب تو سلام فرمانده هم تسلیت گفتن.
آن دیگری می گفت: چرا رهبر دیر تسلیت گفته؟
گفتم: از اول پیگیر بوده و دستور داده به رئیس جمهور برای انجام کارها ولی ابعاد قضیه دو، سه روز بعد معلوم شده،برای همین دیر شده.
یک جوان هیکلی می گفت: دیشب سپاه زده توی گوش من چون روی موتور بودم و داشتم میومدم اینجا.
دستم را کشیدم روی صورتش و بوسش کردم.
دیگری می گفت: زن و بچه مردم رو در حالیکه گاز اشک آور خورده بودن، نجات دادم.
گفتم: درسته. شاید نباید می زدن، ولی شما مردم خوب باید از اونایی که برای اغتشاش از شهرهای دیگه غشون کشی کردن، جدا بشید، خودتون رسواشون کنید.
نیروی انتظامی برای حفظ امنیت خودتون و مغازه های اینجا و ماشین و اموال مردم اومده.
دیگری گفت: حاج آقا چرا تو اومدی بین ما، بقیه نمیان؟ ما ترسناکیم؟
همان موقع یک عده از طلبه های بومی آمدند و سرکشی کردند و رفتند.
یکی گفت: حق قدمشون رو گرفتن و رفتن.
گفتم: نه اینطور نیست، اینها جهادی اند. امام جمعه اهوازتون هم واقعا وسط میدونه. خودش تو آواربرداری بوده. داره کارها رو پیگیری می کنه، با مدیران، با امدادگران. دیروز عصر هم با هم رفتیم به خانواده جانباختگان سر زدیم و تسلیت گفتیم.
به همدیگر گفتند: راست میگه، اون خوبه.
یکی گفت: حاجی یه دور توی شهر بزن ببین چرا وضع شهر ما اینه، ما تو کوچه هامون چشمه فاضلاب داریم، باورت میشه؟ ما نه آب درستی داریم، نه فاضلاب درستی، نه شهر و ساخت و ساز مرتبی.
ما که همه چیز اینجا داریم، نفت، بندر، منطقه آزاد، چرا باید وضعمون اینجور باشه. ما که پدرامون برای این زمین خون دادن، شهید دادن چرا باید اینطور باشیم.
گفتم: باید شهردار خوب انتخاب کنید. باید شورای شهر خوب انتخاب کنید. کار دست خودتونه. ما توی قم شورای خوب انتخاب کردیم، شهردار خوب آوردن، شهرو زیر و رو کرده حسابی.
گفتند: عشیره ای، اتوبوسی، میان از فلانجا و رأی میدن و میرن.
گفتم: خب خودتون باید درستش کنید. الان جلوی همون اتوبوس رو نیوری انتظامی میتونه بگیره؟ نه. آشوب میشه. خودتون باید وضعیتو اصلاح کنید. بین خودتون.
یکی گفت: من وضعی ندارم، جوونم بیکاره، روغن شده دویست تومن، ما داریم له میشیم.
گفتم: منم همینطوره وضعم. دو و نیم شهریه میگیرم و الباقی یارانه. و داره بهم فشار میاد. حالا امید داریم این دولت یه کارایی بکنه، مردم نجات پیدا کنن. گفتم مثلا تو همین قضیه، من از امدادگرها سوال کردم، گفتن از وقتی وزیر کشور اومد و مدیریت واحد در میدان انجام داد، وضعیت آواربرداری و کشف اجساد سر و سامون گرفته و کار سرعت گرفته.
باز به هم گفتند: راست میگه، بهتر شده.
یک خانمی آمد گفت: دوستات رفتن، جا نمونی حاجی!
همه خندیدیم.
دیگر آن شور و التهاب اولیه فروکش کرده بود. مردم قدری آرام تر شده بودند.
یکی گفت بیا با هم عکس یادگاری بگیریم. گرفتیم.
برایم آب و شربت آوردند.
دعوتم کردند به شام، خورش بامیه،فلافل.
گفتم: شما غذاتون تُنده. به من نمیسازه.
گفتند: نه. تندش نمی کنیم برات.
گفتم: کُند شما هم برای ما تنده.
خندیدیم.
گفتند: حاجی بیا امام جمعه ما بشو.
خندیدم.
دیگر ساعت حوالی ۱۲ بود، مردم رفته بودند و فقط سه، چهار نفر کنارم بودند.
با آنها خداحافظی کردم و برگشتم به مسجد محل اسکان نیروهای امدادگر، مسجد قائم!
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
پاتوق بچه شیعه ها
@shia_patogh
به آنچه میرسید طبق موازین عمل کنید
توی همه این سال ها یکی دو بار بیشتر نگفت «من»؛ یک بار وقتی بود که امام خمینی قدس سره از دنیا رفته بود؛ رهبر معظم انقلاب آمد و از سنگینی بار امانتی که دستش داده اند، حرف زد.
آیت الله بهجت بعد از چند لحظه سکوت، سر بلند کرد و گفت:
«الحمدلله شما به مبانی مستحضرید. اگر به آنچه می رسید، طبق موازین عمل کنید، «من» ملتزمم که شما را تنها نگذارند.»
به شیوه باران، ص۵۷
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
پاتوق بچه شیعه ها
@shia_patogh
🔸چرا تکبر بدترین صفت است؟🔸
اینکه قرآن از تکبر به عنوان بدترین صفتها سخن میگوید، به خاطر این است که تکبر، بیماریهای دیگر را #غیر_قابل_علاج و انسان را غیر قابل نفوذ میکند؛ یعنی انسان را #نصیحتناپذیر میکند.
لذا وقتی انسان گرفتار غرور و تکبر شد، به زندگیاش گره کور میخورد. اگر این گره تکبر باز شود، بقیۀ مشکلات هم راه حل دارند؛ اما اگر تکبر آمد، دیگر هیچ چیزی نمیتواند انسان را علاج کند.
اگر کفر است، از تکبر به وجود میآید؛ اگر فسق است، از تکبر به وجود میآید.
قرآن میگوید: یهود، متکبر است و به دلیل این تکبر، وقتی که نتیجۀ عملشان به خودشان برمیگردد، خودشان را اصلاح نمیکنند.
میگوید: یهود ناشکری کردند و خدا آنها را مورد لعنت و غضب قرار داد و دلشان سیاه شد و مُرد. از این جهت ایمان نمیآورند و موعظه در دلشان اثر نمیکند. یهود میگوید: این از برکت حضرت موسی است! موسی برای ما دعا کرده که حرف کسی در ما کارگر نشود و رویینتن شویم: {وَ قالُوا قُلُوبُنا غُلْف}؛ یعنی قلب ما در غلاف است و خدا قلب ما را طلسم کرده که ما از دین یهود خارج نشویم. او بُکس و باد کرده؛ دیگر چه کارش میتوان کرد؟!
آیت الله حائری شیرازی
پ ن: تکبر انواع و اقسامی دارد گاهی انسان ظاهرا مغرور نیست ولی غرور پنهانی دارد که اتفاقا خطرناکتر هستند. کتاب رهایی از تکبر پنهان به خوبی انواع و جنبه های پنهان تکبر را تشریح میکند و تقریبا هر کسی که مدعی است که تکبر ندارد بعد از مطالعه کتاب اعتراف خواهد کرد که انواعی از تکبر را دارد.
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
پاتوق بچه شیعه ها
@shia_patogh
🔹باز خوانی وصیت نامه سیاسی،الهی حضرت امام روح الله
🍀 بدانید که از دیگران چیزی کم نداریم
#وصیت_نامه_سیاسی_الهی_امام_خمینی_ره
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
دعوتید به پاتوق بچه شیعه ها
@shia_patogh
آیا تخم مرغ و سیب زمینی برای شما مقدس است؟
اول تبعيد كه رفت تركيه، بردنش توي يك منطقه كه زهر چشم بگيرند و بترسانندش. اينجا قبر چهل نفر از علماي تركيه است كه با حكومت مخالفت كردند و كشته شدند. گفت:
عجب! اي كاش ما هم چنين چيزي داشتيم تا اين جور از علماي تركيه عقب نباشيم.
****
خبرنگاران خارجي ميپرسيدند:
سيبزميني و تخم مرغ براي شما غذاي مقدسي است؟
شما تخم مرغ را سمبل چيزي ميدانيد؟!
از بس كه غذاي بيت امام تكراري بود؛ تخم مرغ پخته با سيبزميني يا اشكنه.
*****
كلاً دو تا پيراهن داشت و دو تا شلوار. جورابهايش را هم خودش تكه ميانداخت؛
اما هميشه معطر بود و تميز. لباسش را يك روز در ميان عوض ميكرد و ميشست؛ البته اگر كوپن پودر رختشويي كفاف ميداد.
****
بچهام تازه به دنيا آمده بود. بردمش پيش امام.بچه را گرفت.
- دختر است يا پسر؟دختر است.
گرفتش توي آغوشش، پيشانياش را بوسيد و گفت:
- دختر خيلي خوب است... دختر خيلي خوب است... دختر خيلي خوب است.
اسمش را پرسيد.
-هنوز اسم نگذاشتهايم، گذاشتهايم شما انتخاب كنيد.
- فاطمه خيلي خوب است... فاطمه خيلي خوب است... فاطمه خيلي خوب است.
****
زمستان بود. داشتيم با هم ميرفتيم درس عرفان آيتالله شاهآبادي.
سر راه، زنی نشسته بود لب رودخانه. داشت لباس و كهنه ميشست. يخها را ميشكست، لباسها را ميشست، دستش را با دماي بدنش گرم ميكرد و باز...
آقا روحالله ايستاد.لباسها را دو نفري شستند. آدرساش را هم گرفت. بعد هم گفت:از اين به بعد بياييد منزل ما. ميگويم آب را برايتان گرم كنند.
****
رئيس سازمان امنيت عراق آمده بود به خط و نشان كشيدن:
حضرتعالي در صورتي ميتوانيد در عراق به زندگي عادي خود ادامه دهيد كه از كارهاي سياسي كه روابط ما با ايران را تيره ميكند، خودداري كنيد. در صورت ادامهي كارهاي سياسي بايد عراق را ترك كنيد.
آقا اشارهاي كرد به زيلوي اتاق:
هر جا بروم، اگر اين فرش را پهن كنم، همان جا ميشود منزل من. من از آن روحانياني نيستم كه به خاطر علاقه به زيارت از مبارزه دست بكشم.
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
پاتوق بچه شیعه ها
@shia_patogh
دیندارتر شده ایم؟
(دقیق)
🔻تصویر زشت کسانی که کشف حجاب میکنند، روزه خواری میکنند، در فضای مجازی حرمت شکنی میکنند، به روحانیت توهین میکنند و امثال اینها باعث شده احساس کنیم دینداری مردم رو به افول است. اگر ساز و کار ربا در اقتصاد و رشد بی عدالتی و فقر و فساد و تبعیض در حکمرانی را هم اضافه کنید، ابعاد این رنج، جدی تر هم میشود. پس چرا رهبری با تکیه بر جمعیت و شور و حال چند تشییع جنازه و اعتکاف و سلام فرمانده و امثالهم نتیجه میگیرد دیندارتر شدن مردم را؟
🔻چطور آنها دلیل نمیشود و این دلیل میشود؟ شاید تشییع جنازه ها و اعتکاف ها و سرود خواندن ها همه یک دورهمی است بین بخش محدودی از مردم. این چه منطقی است و چه شاخصه ای است که باعث میشود یک شخصیت اسلام شناس و یک رهبر آشنا به امت چنین نتیجه ای بگیرد؟
🔻راز این تشخیص او را باید اولا در فهم او از دین جستجو کرد. فهم او از دین همان است که به عنوان معرفی مکتب امام ره به آن اشاره کرد. قیام لله برای اقامه عدل و حق و معنویت.
قیام لله شاخص همه رشدها است، در آیه کریمه قل انما اعظکم بواحده یعنی فقط و فقط یک موعظه، این یعنی اگر همه سلوک و حرکت و تعالی و پیشرفت را در یک شاخص بخواهیم معرفی کنیم باید همین یکی را بگوییم. قیام لله. امام خمینی ره حقیقت انقلاب را با همین مفهوم معرفی میکند. روح جمهوری اسلامی اگر هویت امام است، هویت امام همین انقلاب است همین قیام لله.
🔻همه ظواهر دین را امام ظاهر همین قیام لله میداند (نگاه کنید آداب الصلوه را) همه اخلاق را هم به همین حقیقت باز میگرداند(نگاه کنید شرح حدیث جنود عقل و جهل را). قیام لله، همه توحید را تبدیل به الگوی پیشرفت میکند، قیام لله ظاهرش حکومت الله است و نفی طاغوت. حکومت الله عامل اصلی تحقق عدالت است و میل به آرمانها. این همان انقلاب است همان آرمانجویی و بیداری مردم است. که حفظ آن از اصل انجام آن دشوارتر است.
🔻حالا باز گردیم به سوالمان، آیا مردم دیندارتر شده اند؟ نگاه کنیم ببینیم شعارهای انقلاب اسلامی بین مردم از بین رفته یا پر رنگ تر شده؟ مخالف و موافق مسوولین و ساختارها با همین شعارها گفتگو میکنند یا غیر آنها. امروز مردم بابت این آرمانها وسط میدانند و آنها را سر دست میگیرند یا بی خیال شده اند. حضورهای عمومی مردم نشان دهنده زنده بودن و حفظ این قیام لله است یا بی خیالی نسبت به آن که به تعبیر شهید بهشتی مرگ انقلاب خواهد بود. اگر حفظ انقلاب ثابت شود یعنی یک قدم جلوتر رفتن نسبت به اصل انقلاب. همانطور که در نظر اهل معنی و حکمت،«مقام» بالاتر از «حال» است.
🔻مقاومت مقابل فشارهای بی سابقه دشمن توسط مردم که آنها را متحیر کرده با همین دارایی انجام شده. شکست مفتضحانه فشار حداکثریشان به تعبیر خودشان، حضورهای حماسی در انتخاباتها در اوج فشارها و ناملایمات با همین پشتوانه رخ داده، نصرت و یاری مردم به هم، انقلاب علمی و جهش سیزده برابری تولید علم نسبت به متوسط دنیا ، حضورهای حماسی در انتخاباتها و حضورهای ملیونی مردمی در وقایع معنوی جمعی همه و همه نشان دهنده وجود چنین روح و معنایی در مردم است.
🔻این نشان میدهد، آن روح قیام لله، حفظ شده و زنده است یعنی خمینی زنده است و تا وقتی او زنده است در جان این امت، امت پیش میرود و رشد میکند. تشییع سردار شهید و مثالهایی از این قبیل صرفا نشانه های بروز و جلوه دهنده این واقعیت است. بروز و ظهور این واقعیت برای مبارزه امروز البته نیاز است. باید ایمان را به عمل صالح کشید و هویت واقعی این مردم را به صورتهای مختلف بروز داد. تا هم با فشار دشمن بر مردم مبارزه شود و هم مرتجعین و جهال و مرددین ادب شوند.
#علی_مهدیان
@ali_mahdiyan
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
پاتوق بچه شیعه ها
@shia_patogh