eitaa logo
بینش مطهر || مطهَرین
2.3هزار دنبال‌کننده
898 عکس
177 ویدیو
78 فایل
دبیرخانه بینش مطهر استان قم ✔کانال جامع اندیشه های شهید مطهری ✔برگزاری دوره های معرفتی کاربردی مکان:قم،خیابان مصلی قدس ک ۱۰ پ 23 شماره تماس 09193533133 ادمین تبادلات و راهنمایی : @binesh_qom @H_sami84 : مسئول شعبه ⭕انتشار مطلب باذکر منبع بلامانع است.
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم ⭕️ فهرست اول از مطالب کانال #بینش_مطهر_استان_قم 🔰موضوع: مجموع یادداشت های ارسالی در فراخوان یادداشت نویسی 1️⃣یادداشت #شماره_یک از طرح فراخوان یادداشت نویسی 📝 نویسنده: حجت الاسلام سید محمد هاشمی https://eitaa.com/bineshemotahar_qom/446 2️⃣یادداشت #شماره_دو از طرح فراخوان یادداشت نویسی 📝 نویسنده: حجت الاسلام میثم قاسمی https://eitaa.com/bineshemotahar_qom/449 3️⃣یادداشت #شماره_سه از طرح فراخوان یادداشت نویسی 📝 نویسنده: حجت الاسلام مهدی عنایت زاده https://eitaa.com/bineshemotahar_qom/454 4️⃣ یادداشت #شماره_چهار از طرح فراخوان یادداشت نویسی 📝 نویسنده: حجت الاسلام #دکتر_حسین_سوزنچی https://eitaa.com/bineshemotahar_qom/459 5️⃣یادداشت #شماره_پنج از طرح فراخوان یادداشت نویسی 📝 نویسنده: سرکار خانم اصفهانی https://eitaa.com/bineshemotahar_qom/465 6️⃣ یادداشت #شماره_شش از طرح فراخوان یادداشت نویسی 📝 نویسنده: علیرضا نیکو صفت از #خوانسار https://eitaa.com/bineshemotahar_qom/473 7️⃣ یادداشت #شماره_هفت از طرح فراخوان یادداشت نویسی 📝 نویسنده: حجت الاسلام محمد مهدی ستوده https://eitaa.com/bineshemotahar_qom/485 ♨️ شما #مخاطبین عزیز نیز می توانید یادداشت های خود را به آیدی @binesh_qom ارسال نمایید. #شهید_مطهری #الگوی_مطهر #فراخوان_یادداشت_نویسی #کرونا #جدایی_ایمان_و_شریعت @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید 🔷صوت مکالمه شهید #آیت_لله_مطهری با شهید #آیت_الله_صدوقی در اوج درگیری های انقلاب که توسط ساواک شنود شده بود. 🔶دلنگرانی از شدت کشتار نیروهای مردمی توسط نظامی های رژیم طاغوت #شهید_صدوقی #شهید_زنده #الگوی_همیشه_جاوید #کارآمدی #یزد #اصفهان @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
🔰 یادداشت از طرح فراخوان یادداشت نویسی 📝 نویسنده: حجت الاسلام 🔶 بینش آموختگان استان قم 📌دعوت می کنم از شما مخاطبین ارجمند تا پاسخ برخی سوالات این روزهایمان _ که اذهان مشغول به است _ را از آیت الله بپرسیم و پاسخ را در میان آثار 📚 شیرین ایشان بجوییم‌. 🔴سوال اول : { وظیفه در قبال این بیماری چیست؟ } 🔵 : وسایل عمومی تربیت و باید و باشد. افراد هر مملکت سرمایه‌های اصلی آن کشورند؛ .... و از این جهت وسایل حفظ و تکمیل این سرمایه از فرهنگ و بهداشت و اخلاق، مجانی و رایگان در اختیار عموم گذاشته شود و این امور موجب و فاصله عجیب طبقاتی و استثمار افراد از یکدیگر می‌‌شود. (۱) 🔴سوال دوم : { اهمیت بهداشت در دین اسلام چه میزان است؟ } 🔵 : در موضوع بهداشت، آیا نیازی هست که انسان دستورهای اسلام به صحت و بهداشت را بیان کند؟ از نظر اسلام ، بهداشت واجب است. در زمان خود پیغمبر طبیبی بود به نام حارث بن کلده، از اطبائی که در تحصیل کرده بود. پیغمبر به اصحاب خود نوشته بود که بروید پیش این طبیب و از او استفاده کنید. علاوه بر این، کار بسیار مهمی که تمدن اسلامی کرده است و ایجاد بیمارستان‌ها بوده است. اساساً بیمارستان‌های عمومی و بزرگ برای اولین بار در جهان اسلام تأسیس شد؛ یعنی قبل از دنیای اسلام تاریخ نشان نمی‌دهد بیمارستان‌های عمومی به این صورت وجود داشته باشد. (۲) 🔴سوال سوم : { آیا دولت حق دخالت در بهداشت مردم را دارد؟ } 🔵 : بهداشت در سابق یک امر شخصی بوده، ولی اکنون در عین اینکه یک امر شخصی است، نظارت و یک نوع ارشاد و هدایت و تقسیم‌بندی کارها به عهده است.(۳) 🔴سوال چهارم : { آیا از منظر اسلام ، امور معنوی و بهداشت ، رابطه ای دارند؟ } 🔵 : امیرالمؤمنین درباره تقوا فرمود: ... [تقوا] بهبود بیماری تن شماست. شاید بخواهید بپرسید چه رابطه‌ای است بین که امری روحی و است با سلامت بدن؟ می‌گویم البته تقوا گَرد یا آمپول نیست، اما اگر تقوا نباشد بیمارستانِ خوب نیست، طبیبِ خوب نیست، پرستارِ خوب نیست، دوای خوب نیست؛ اگر تقوا نباشد آدمی حتی تن خود و سلامت تن خود را قادر نیست حفظ کند. آدم متقی که به حدّ خود و حق خود قانع و راضی است روحی مطمئن‏ تر و اعصابی آرام تر و قلبی سالم تر دارد، دائماً در فکر نیست کجا را ببرد و کجا را بخورد و کجا را ببلعد، ناراحتیهای عصبی او را به زخم روده و زخم معده مبتلا نمی‌سازد، افراط در شهوت او را ضعیف و ناتوان نمی‌کند، عمرش طولانی ‏تر می‌شود. سلامت تن و سلامت روح و سلامت اجتماع، همگی بستگی دارد به تقوا. (۴) 🔴سوال پنجم : { آیا وضع محدودیت های بهداشتی از طرف حاکمیت نیاز به اجازه از مردم دارد؟ } 🔵 : آیا شما هرگز این حرف را می‏زنید که اعتقاد هر مردمی راجع به بهداشت آزاد است؟! اگر مردم منطقه ‏ای دلشان می‌خواهد که تراخم(۵) داشته باشند، نود درصد آنها تراخم دارند و خودشان تراخم را انتخاب کرده‌اند، شما می‌روید از آنها اجازه می‌گیرید که آیا به ما اجازه می‌دهید که تراخم شما را معالجه کنیم؟ یا از هر طریق ممکن که بتوانید ولو آنها را اغفال کنید و گولشان بزنید، ولو دست و پایشان را ببندید، تراخمشان را معالجه می‌کنید و می‌گویید من به اینها خدمت کردم، خودشان نمی‌فهمند.(۶) 📚 منابع : ۱.یادداشت های استاد مطهری، چ۱ ، ۱۳۹۳ ، ج۱۳ ، ص۴۴ ۲.گریز از ایمان ، گریز از عمل ، چ۱ ، ۱۳۹۴ ، ص۴۶ ۳.مقدمه ای بر حکومت اسلامی ، چ ۱ ، ۱۳۹۶ ، ص۴۷ ۴.ده گفتار ، چ۳۱ ، ۱۳۹۰ ، ص۴۰ ۵.نوعی بیماری چشم ۶.آینده انقلاب اسلامی ایران ، چ۳۳، ۱۳۸۹ ، ص۳۰۶ 📝 شما مخاطبین عزیز نیز می توانید یادداشت های خود را به آیدی @binesh_qom ارسال نمایید. @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
☀️ عملی برای سه شب آینده سه شبِ سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه های رجب و شعبان و رمضان از ایام خاص سال اند. به نقل از امام صادق (ع) عملی برای شب های این ایام (لیالی البیض) نقل فرموده است. این عمل، جمع سه ماه، سه روز و سه سوره خاص است که امام (ع) می فرماید مختص امت اسلام است: 🔺شب سیزدهم: 🔅2رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+یس(1)+ملک(1)+توحید(1) 🔰شب چهاردهم: 🔅4رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+یس(1)+ملک(1)+توحید(1) 🔰 شب پانزدهم: 🔅6رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+یس(1)+ملک(1)+توحید(1) 🕌 متنِ زیبای روایت: 🔴 قال جعفر بن محمد صلوات اللّه عليه: أعطيت هذه الأمّة ثلاث أشهر لم يعطها أحد من الأمم، رجب و شعبان و شهر رمضان، و ثلاث ليال لم يعط أحد مثلها: ليلة ثلاث عشرة و ليلة أربع عشرة و ليلة خمس عشرة من كل شهر، و أعطيت هذه الأمة ثلاث سور لم يعطها أحد من الأمم: يس و «تَبارَكَ الْمُلْكُ» و «قُلْ هُوَ اللّٰهُ أَحَدٌ»، فمن جمع بين هذه الثلاث فقد جمع أفضل ما أعطيت هذه الأمّة.فقيل: و كيف يجمع بين هذه الثلاث؟ فقال: يصلّي كل ليلة من ليالي البيض من هذه الثلاثة الأشهر، في الليلة الثالثة عشر ركعتين، يقرء في كل ركعة فاتحة الكتاب و هذه الثلاث سور، و في الليلة الرابعة عشر اربع ركعات، يقرء في كل ركعة فاتحة الكتاب، و هذه الثلاث سور، و في الليلة الخامسة عشر ستّ ركعات، يقرء في كل ركعة فاتحة الكتاب و هذه الثلاث سور، فيجوز فضل هذه الأشهر الثلاثة و يغفر له كلّ ذنب سوى الشرك (الإقبال بالأعمال الحسنة (ط - الحديثة)، ج‌3، ص: 230) ⭕️ ۴ رکعت به معنای دو‌ نماز دو رکعتی و ۶ رکعت هم سه نماز دو رکعتی است. @ofoqemobin @bineshemotahar_qom دبیرخانه بینش مطهر استان قم.
🎉🎊🎉🎊🎉🎊🎉🎊🎉🎊🎉🎊 🎙 💠از جمله کلماتی که ما زیاد درباره وجود مقدس استعمال می‌کنیم کلمه «» است. 💠این کلمه را اول بار شخص مقدس درباره علیه السلام اطلاق فرمود. 💠 مفهوم اصلی کلمه مولی، قرب و دنو است .یکی از معانی کلمه «مولا» ، «» یعنی است. 💠 در دفتر ششم ، از کلمه مولا معنی «» یعنی آزادی بخش را گرفته است. داستان قاضی خیانتکار و زن، که قاضی می‌خواهد در صندوق مخفی بشود، او را مخفی می‌کنند و به دوش حمّال می‌دهند. بعد قاضی به آن حمال التماس می‌کند که هرچه می‌خواهی به تو می‌دهم، تو برو و معاون مرا خبر کن تا بیاید این صندوق را بخرد. معاون او را خبر می‌کنند، می‌آید صندوق را می‌خرد و او را آزاد می‌کند. بعد ملا از اینجا گریز می‌زند، می‌گوید: 💠همۀ در صندوق تن زندانی هستیم ولی خودمان نمی‌دانیم، احتیاج به داریم که ما را از این صندوق شهوات نفس و بدن نجات بخشد، انبیاء و مرسلین و هستند. سپس می‌گوید: زین سبب با اجتهاد نام خود وانِ مولا نهاد گفت هرکس را منم و دوست‏ ابن عمّ من علی اوست‏ کیست ، آن که آزادت کند بند ز پایت بر کنَد 💐💐ولادت واقعی و جهان بشریت امیر المومنین علیه السلام مبارکباد.💐💐 📚کتاب آزادی انسان ، دومین کتاب از سیر مطالعاتی بینش مطهر، ص 19 @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
🔰پرسش: چرا با اینکه مکتبی زنده است و مبنای فکری پویا و فعالی دارد اما تاثیر این مکتب پویا و جاودانه در بین مسلمین و جامعه اسلامی مشاهده نمی شود؟ 📌جواب استاد: 🔶 استاد می فرمایند نقص کار در مسلمین است. یعنی فکر مسلمین و طرز تلقی مسلمین از اسلام به صورت زنده ای نیست بلکه به صورت مرده است. مثل این است که شما بذر زنده ای را به شکل برخلاف اصول کشاورزی در زیر خاک کنید که این بذر در زیر خاک بماند ولی جوانه نزند. 🔷تعبیر لطیفی دارد امیر المومنین علی(ع) که آینده اسلام ومسلمین را ذکر می فرماید:«لبس الاسلام لبس الفرو مقلوبا»یعنی مردم جامه ی اسلام را برتن می کنند ولی آنچنان که پوستین را وارونه به تن می کنند. ✅نتیجه این است که هست اما بی خاصیت و بی اثر ، اسلامی که دیگر نمی تواند حرارت بدهد ، نمی تواند حرکت و جنبش بدهد، نمی تواند نیرو بدهد ، نمی تواند بصیرت بدهد بلکه مثل یک درخت پژمرده ی آفت زده ای است که سر پا هست اما پژمرده و افسرده. 👈منبع:احیای تفکر اسلامی، ص19-20
🔰یادداشت از طرح فراخوان یادداشت نویسی 📝 نویسنده: جناب آقای رضا کریمی از 🔰عذاب در انتظار بشریت است یا رحمت!! 🔷 دست خدا با است و خدا از تفرقه نهی کرده است اما گاهی جدایی و تفرقه و خلوت ناگزیر می شود. دستور اصلی دین مصافحه و معانقه بین برادران است اما این حکم اکنون نه تنها معلق شده است بلکه نهی شده است. خاصیت اجتماعی خود را از دست داده اند. برای اولین بار نمازجمعه پس از انقلاب که زیر موشک باران هم اقامه شده بود، این بار تعطیل شد. اکنون حکومت دستور می دهد هر اجتماعی ممنوع است و همه سرجایشان بمانند، دانشمندان این دستور را تبیین می کنند و علما آن را حمایت می کنند. 🔷اکنون یکی از مهم ترین توصیه ها در خانه ماندن است. گویی خطاب قرآنی تکرار شده است که سرجایتان بمانید. راز این تنهایی و جدایی چیست؟ چه چیزی در انتظار ماست؟ 🔸جدایی در قرآن حداقل دو معنای و دارد. 1️⃣ جدایی (تزیُّل) گاهی مقدمه عذاب است. خدا به خاطر وجود مؤمنین که‌ در پیچ و خم اجتماع ناشناخته اند، عذاب بر کفار نمی فرستد ولی اگر جدایی صورت گیرد اقدام می کند: 🕋 و لَوْ لاٰ رِجٰالٌ مُؤْمِنُونَ وَ نِسٰاءٌ مُؤْمِنٰاتٌ لَمْ تَعْلَمُوهُمْ أَنْ تَطَؤُهُمْ فَتُصِيبَكُمْ مِنْهُمْ مَعَرَّةٌ بِغَيْرِ عِلْمٍ لِيُدْخِلَ اَللّٰهُ فِي رَحْمَتِهِ مَنْ يَشٰاءُ لَوْ تَزَيَّلُوا لَعَذَّبْنَا اَلَّذِينَ كَفَرُوا مِنْهُمْ ...(فتح٢٥). در محشر هم به مشرکین و شرکایشان خطاب می رسد سرجایتان بمانید‌‌ تا بین آنها جدایی صورت گیرد: 🕋و يَوْمَ نَحْشُرُهُمْ جَمِيعاً ثُمَّ نَقُولُ لِلَّذِينَ أَشْرَكُوا مَكٰانَكُمْ أَنْتُمْ وَ شُرَكٰاؤُكُمْ فَزَيَّلْنٰا بَيْنَهُمْ...َ (یونس٢٨). 2️⃣از سوی دیگر جدایی و اعتزال و‌خلوت منشأ رحمت الهی است. از مردم خود فاصله گرفتند و گفته شد به‌غاری پناه ببرید تا خدا از رحمتش برایتان بپراکند و گشایشی از امر خود برایتان فراهم کند: 🕋و إِذِ اِعْتَزَلْتُمُوهُمْ وَ مٰا يَعْبُدُونَ إِلاَّ اَللّٰهَ فَأْوُوا إِلَى اَلْكَهْفِ يَنْشُرْ لَكُمْ رَبُّكُمْ مِنْ رَحْمَتِهِ وَ يُهَيِّئْ لَكُمْ مِنْ أَمْرِكُمْ مِرْفَقاً (کهف١٦). خلوت کردن گاهی مقدمه گشایش های تازه است. 🔹چه خبر است؟ بیماری همه را تنها و جدا کرده است. 🔹اراده الهی بر چه قرار گرفته است؟ یا ؟ تزیل یا اعتزال؟ 👌🏻شاید ما نتوانیم راز دهر را بیابیم. هر چه هست خیر است و ما باید تسلیم باشیم و فقط مراقب ایمانمان باشیم. 📝 شما مخاطبین عزیز نیز می توانید یادداشت های خود را به آیدی @binesh_qom ارسال نمایید. @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
هدایت شده از 
🔰 اسلام در كشمير 🔷 مورخين مسلمان نوشته‏اند كه تا سال 715 هجرى مردم كشمير متدين به دين اسلام نبودند. در اين قرن يك نفر ايرانى كه لباس قلندران پوشيده بود وارد كشمير شد و در اين ناحيه شروع به فعاليت كرد. از آنجا كه مردم و به قلندران و درويشان علاقه خاصى دارند دور او را گرفتند و هر روز بر اعتبار او افزوده مى‏شد. 🔷در تاريخ فرشته آمده كه: نام اين شخص بوده است. اين مرد در زمان سيه ديو كه حاكم كشمير بود وارد «سرى نگر» شد و نوكرى اين راجه را پذيرفت. شاه ميرزا اندك اندك در اين مرد نفوذ كرد و راهى براى خود باز نمود. پس از چندى سيه ديو فوت كرد و فرزندش رنجن زمامدار شد و شاه ميرزا را وزير و مشاور خود قرار داد. در اين هنگام ميرزا قدرتى به هم زد و فرزندانش ادعاى استقلال كردند. 🔷 بعد از مدتى اين راجه نيز فوت كرد و زنش حكومت را به دست گرفت و با شاه ميرزا ازدواج کرد و او را در كارهايش دخالت دهد. بعد از اين قضيه زن مسلمان شد و شاه ميرزا خود را سلطان كشمير خواند و دستور داد به نام وى خطبه بخوانند و خود را خطاب كرد. 🔷 اين مرد دين اسلام را در كشمير رواج داد و در تبليغ و ارشاد مردم كوشيد و بعد از مدتى اكثر سكنه كشمير مسلمان شدند. يكى از كسانى كه در كشمير به اسلام خدمت كرده است، ميرسيدعلى همدانى بوده. اين مرد بزرگ كه از مفاخر اسلامى است هزارها شاگرد در كشمير تربيت كرد كه هركدام براى خود استاد شدند. مقام هنوز در كشمير محترم است و مردم آنجا را زيارت مى‏كنند. @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
⚫️سالروز وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها تسلیت باد.⚫️
🎙: 🔲مقام شامخ در او بروز کرد . 🔲سفر تبلیغی اصلی حضرت زینب سلام الله علیها بعد از حادثه کربلا شروع شد. دشمن به خیال خودش دارد اسیر می برد اما در حقیقت، مبلّغ می فرستد. 🔲تاریخ و حادثه یک حادثه مذکر_مونث است یعنی در این تاریخ هم مرد نقش دارد و هم زن نقش دارد. 🔲 اسلام میخواهد که هم و با شخصیت باشد و هم باشد برخلاف روش هایی که یا زن را از ارزش می اندازند و یا او را بدون نقش آفرینی می خواهند. 🔲این اسلام است که زن را در عین او ، عملی کرده است. و کبری سلام الله علیها مصداق بارز این معجزه اسلام است، زیرا را زینب کبری به عنوان یک با بعداز حادثه کربلا رقم زد. 📚برگرفته از کتاب تبلیغ ، پنجمین کتاب از سیر مطالعاتی بینش مطهر ◼️وفات حضرت زینب سلام الله علیها بر همگان تسلیت باد. @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
🔰یادداشت از طرح فراخوان یادداشت نویسی 📝 نویسنده: جناب آقای سید یونس فاطمی از 🔰فلفل نبین چه ریزه... 🔹حال و هوای این روزها مرا به یاد ضرب المثلی می اندازد 👌🏻"فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه" 🔸، ویروسی ست کشنده ،مانندِ دیگر همنوعانش اما با این تفاوت که "تازه به دوران رسیده است" اما چیزی در این میان عجیب بنظر می رسد...🤔 📊 آمار نشان می دهد که میزان تلفات آن بسیار پایین تر از سایر ویروس ها است با رعایت چند نکته بهداشتی خطرش دفع می شود 👴🤒 بیشترین خطر برای سالمندان و بیماران خاص است 🔘سوال اینجاست⁉️ چرا دنیایی که از سد غول هایی نظیر سارس،تب ماربوگ،نیپاه ویا آنفولانزایی که جان چند هزار انسان را گرفت، گذشت خود را درمواجهه با این ویروس اینچنین به تکاپو انداخته⁉️ 🔹سایر ویروس ها با درصد بالای کشندگی ای که دارند چون که فضای مجازی خود را خرج آنان نکرد ،در جهان برای عموم مردم کانّه لم یکن بوده و هیچ اضطرابی ایجاد نکرد. 🔸وجه تمایز این ویروس با (مثلا)آنفولانزا در سرعت سرایت آن به دیگران است که اگر با یک شخص مبتلا به آنفولانزا یک نفر به علت تماس یا هر چیز دیگر مبتلا می شد با کرونا این عدد چهار تاست ولی با آنفولانزا احتمال مرگ او خیلی بیشتر از کرونا است. 🔘این جزع و فزع نه به خاطر سرعت سرایت آن به دیگری است ونه به کشنده بودن آن بلکه به سرعت شایعات ناشی از آن است📢📱 شایعاتی که نه جسم ، که روح و روان آدمی را نشانه می رود شایعاتی که خرج آن تنها زدن یک کلید ساده ست💬 💢گاهی یک تک مصراع ضررش برای یک ملت صد بار از وبا و طاعون بیشتر است💢 دیدید ،" همچو فلفل کوچک است اما تیز" 🔹شایعه و ویرووس تشابه این دو در سرعت و کشنده بودنشان است اما با این تفاوت که یکی در جسم و دیگری در روح گویا، مکمل خوبی هستند... 🔸پروژه کرونا هراسی حتی به قیمت زنده کردن ایت الله بهجت جالبتر شد... جالب شد نه از این جهت که سوژه ای را برای خندیدنِ من و تو فراهم کرد🤡 یا آن که دوباره چهره برخی را نمایان کرد 🎭 از این جهت که دامن زدن به شایعات -خواه یا نا خواه- یعنی در زمین دشمن بازی کردن... این را من نمی گویم استاد شهید می فرمایند: 🔷 «یکی از نکات آموزنده علی مبارزه با خوارج است، مبارزه با خشکه مقدسی است،مبارزه با نفاق است،مبارزه با جهالت است.علی "شیعه جاهل"نمیخواهد،علی شیعه ای که حقه بازها و یهودیها و جهود هابیایند شایعه درست کنند،چنین شیعه ای را علی علیه السلام نمیخواهد واز او بیزار است. چشم هایتان را باز کنید،گوشهایتان را باز کنید، هر حرفی را که می شنوید فوراً نگویید "چنین می گویند" اخر این "می گویند ها"ریشه هایش یک جا های خطرناک است.تحقیق کنید،بعد از تحقیق هر چه که می خواهید بینکم و بین الله بگویید اما بی تحقیق نگویید از خوارج نهروان نباشید...» 🔹برای جسم ،متخصصین انقلابی، مجاهدانه پا به کار شدند برای ساختن دوا و درمانی تا بار دگر حماسه ای در عالم بیافرینند... 🔸و برای روح و روانمان، تنها کافیست که توکل و توسل کنیم ،دعا و استغاثه ای داشته باشیم و بدانیم که آنچنان که ویروس رسانه ای مخرّب تر از ویروس کروناست ، همانگونه نیز دست به دعا بردن و طلب کمک کردن از منبعِ شفا از رعایت اصول بهداشتی ،تاثیرش بیشتر و عمیقتر است ✔️اگر خوردن چند دانه قرص یا نوشیدنِ شربتی برای جسم دواست ،خواندن صفحاتی از مفاتیح الجنان هم شفاست.. ⚪️در جامعه ای که میتوان به وضوح دست خدا را در آن دید، باید در مواجهه با چنین مشکلاتی، تفاوتش را هم دید... . 📝 شما مخاطبین عزیز نیز می توانید یادداشت های خود را به آیدی @binesh_qom ارسال نمایید. @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم