eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
1.5هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.9هزار ویدیو
30 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اقای عبدالسلام کمانگیر محافظ مولوی عبدالحمید و سنی شش اتشه با دیدن معجزه حضرت ابالفضل علیه السلام شیعه شد @Sibtayn
🔸جابر گويد: از حضرت باقر عليه السّلام پرسيدم در بارۀ تفسير اين آيه در فرمودۀ خداى عزّ و جلّ‌ « وَ لَئِنْ‌ قُتِلْتُمْ‌ فِي سَبِيلِ‌ اَللّٰهِ‌ أَوْ مُتُّمْ‌ » (و اگر در راه خدا كشته شويد،يا بميريد... آل عمران 157:3) 🔹فرمود: آيا تو ميدانى راه خدا كدام است‌؟ 🔸 گويد:عرض كردم؛نه به خدا قسم،مگر آنكه آن را از شما بشنوم، 🔹فرمود: راه خدا و«سبيل اللّٰه»علىّ‌ عليه السّلام و فرزندان او مى‌باشند،كسى كه در راه ولايت او كشته شود،در راه خدا مقتول گرديده و هر كس كه در ولايت على بميرد در راه خدا جان داده است. 🔸عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنْ هَذِهِ اَلْآيَةِ فِي قَوْلِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ - وَ لَئِنْ قُتِلْتُمْ فِي سَبِيلِ اَللّٰهِ أَوْ مُتُّمْ 🔹قَالَ فَقَالَ أَ تَدْرِي مَا سَبِيلُ اَللَّهِ 🔸قَالَ قُلْتُ لاَ وَ اَللَّهِ إِلاَّ أَنْ أَسْمَعَهُ مِنْكَ 🔹 قَالَ سَبِيلُ اَللَّهِ هُوَ عَلِيٌّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ ذُرِّيَّتُهُ وَ سَبِيلُ اَللَّهِ مَنْ قُتِلَ فِي وَلاَيَتِهِ قُتِلَ فِي سَبِيلِ اَللَّهِ وَ مَنْ مَاتَ فِي وَلاَيَتِهِ مَاتَ فِي سَبِيلِ اَللَّهِ . 📖تفسير فرات ج۱ ص۹۸ 📖معاني الأخبار ج۱ ص۱۶۷ @Sibtayn
حسين عليه السلام در کربلا کشته نشد «ضیاءالدین ابن الاثیر الجزری» از علمای اهل سنت قرن ششم و هفتم هـ ق در کتاب «الوشی المرقوم فی حل المنظوم» به صورت صریح اعتراف می کند: اعلم ان الحسين لم يقتل بكربلاء انما قتل في يوم السقيفة «بدان که حسین علیه السلام در روز عاشورا و در کربلا کشته نشد؛ بلکه در واقع در سقیفه کشته شد». ابن خلکان ، در باره اين كتاب، چنين مى‌گويد: « كتاب الوشی المرقوم با اينكه مختصر است در نهايت حسن و فايده است». @Sibtayn
آیا می دانید برای اثبات زنا چهار شاهد باید شهادت بدهند ولی در قتل دو شاهد کافی است ؟ ☘️از حضرت ابى عبد اللّٰه عليه السّلام روايت كرده‌اند: به حضرت عرض شد: 🔸چرا در زنا چهار شاهد لازم بوده ولى در قتل دو شاهد كافى است‌؟ حضرت فرمودند: خداوند تبارك و تعالى متعه و ازدواج موقّت را براى شما حلال نموده و چون مى‌دانست اين ازدواج مورد انكار قرار مى‌گيرد لا جرم به منظور احتياط‍‌ و مصلحت شما چهار شاهد را براى ثبوت زنا اعتبار فرمود و اگر چنين حكمى نمى‌نمود بسا در موردى كه شما نكاح موقّت نموده‌ايد مورد نسبت سوء واقع مى‌شديد و زانى تلقّى مى‌گرديديد و حكم آن بر شما اجراء مى‌شد ولى بعد از اعتبار قيام چهار شاهد چون كمتر اتّفاق مى‌افتد كه چهار شاهد عادل بر وقوع امرى (زنا)متّفقا به توانند شهادت دهند لا جرم از پيامدهاى سوء آن بدين ترتيب محفوظ‍‌ گرديده‌ايد. عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : أَنَّهُ قِيلَ لَهُ 🔸لِمَ جُعِلَ فِي اَلزِّنَا أَرْبَعَةٌ مِنَ اَلشُّهُودِ وَ فِي اَلْقَتْلِ شَاهِدَانِ فَقَالَ إِنَّ اَللَّهَ تَعَالَى أَحَلَّ لَكُمُ اَلْمُتْعَةَ وَ عَلِمَ أَنَّهَا سَتُنْكَرُ عَلَيْكُمْ فَجَعَلَ اَلْأَرْبَعَةَ اَلشُّهُودَ اِحْتِيَاطاً لَكُمْ لَوْ لاَ ذَلِكَ لَأُتِيَ عَلَيْكُمْ وَ قَلَّمَا يَجْتَمِعُ أَرْبَعَةٌ عَلَى شَهَادَةٍ بِأَمْرٍ وَاحِدٍ . 📕من لا یحضره الفقیه ج۳ ص۴۶۵ 📙علل الشرایع ج۲ ص۵۰۹ @Sibtayn
🔸محمد بن فضل مى‌گويد: به امام كاظم عليه السّلام عرض كردم:قربانت گردم،از يكى از برادرانم خبرى مى‌رسد كه آن را نمى‌پسندم و وقتى از خود او مى‌پرسم وى منكر آن مى‌شود با آن كه گروه مورد اعتمادى آن را از او نقل مى‌كنند. 🔹امام عليه السّلام در پاسخ فرمود: اى محمّد!گوش و چشمت را پيرامون برادرت تكذيب كن،و اگر پنجاه سوگند خورنده نزد تو گواهى دهند و او سخن ديگرى گويد سخن برادر خود را تصديق و سخن آنان را تكذيب كن، و از او خبرى را منتشر نكن كه موجب زشتى او گردد و آبرويش را بريزد كه اگر چنين كنى از كسانى خواهى بود كه خداوند در بارۀ آنها فرموده: « إِنَّ‌ اَلَّذِينَ‌ يُحِبُّونَ‌ أَنْ‌ تَشِيعَ‌ اَلْفٰاحِشَةُ‌ فِي اَلَّذِينَ‌ آمَنُوا لَهُمْ‌ عَذٰابٌ‌ أَلِيمٌ‌ عَنْ أَبِي اَلْحَسَنِ اَلْأَوَّلِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: 🔸قُلْتُ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاكَ اَلرَّجُلُ مِنْ إِخْوَانِي يَبْلُغُنِي عَنْهُ اَلشَّيْءُ اَلَّذِي أَكْرَهُهُ فَأَسْأَلُهُ عَنْ ذَلِكَ فَيُنْكِرُ ذَلِكَ وَ قَدْ أَخْبَرَنِي عَنْهُ قَوْمٌ ثِقَاتٌ 🔹فَقَالَ لِي يَا مُحَمَّدُ كَذِّبْ سَمْعَكَ وَ بَصَرَكَ عَنْ أَخِيكَ فَإِنْ شَهِدَ عِنْدَكَ خَمْسُونَ قَسَامَةً وَ قَالَ لَكَ قَوْلاً فَصَدِّقْهُ وَ كَذِّبْهُمْ لاَ تُذِيعَنَّ عَلَيْهِ شَيْئاً تَشِينُهُ بِهِ وَ تَهْدِمُ بِهِ مُرُوءَتَهُ فَتَكُونَ مِنَ اَلَّذِينَ قَالَ اَللَّهُ فِي كِتَابِهِ : «إِنَّ اَلَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ اَلْفٰاحِشَةُ فِي اَلَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذٰابٌ أَلِيمٌ » . 📚الکافي ج۸ ص۱۴۷ @Sibtayn
دعای فرج، دعایی است که با عبارت «إلهی عَظُمَ البَلاء» آغاز می‌شود. این دعا برای اولین بار در کتاب کنوز النجاح شیخ طبرسی آمده و آثاری چون وسائل الشیعه (اثر شیخ حر عاملی) و جمال الاسبوع (اثر سید بن طاووس) نیز آن را نقل کرده‌اند. @Sibtayn
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعای الهی عظم البلا با صدای علی فانی @Sibtayn
آیا می دانید تسبیحاتی داریم به نام تسبیحات امیرالمؤمنین (علیه السلام) كه دارای فضیلت بسیار زیادی است؟ كیفیت این تسبیحات: ١٠ بار سبحان الله ١٠ بار الحمدلله ١٠ بار الله اكبر ١٠ بار لا اله الا الله بعد از هر نماز فضیلت این تسبیحات: امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام به براء بن عازب فرمودند: آیا كاری به تو یاد دهم كه چون آن را انجام دهی، از اولیای خدا خواهی بود؟ فرمود بله. حضرت تسبیحات فوق را به او آموزش داداند و سپس فرمودند: هر كس این تسبیحات را بعد از هر نماز بخواند، خدا هزار بلای دنیوی را از او دور می كند، كه آسان ترین آن بازگشت از دین است و در آخرت برای او هزار منزلگاه آماده می كند كه یكی از آن منزلت ها مجاورت رسول خدا صلی الله علیه و آله است . 📚منابع : الدعوات (سلوة الحزین) قطب الدین راوندی ، ص 49 مستدرك الوسائل، ج٥، ص ٨٢ بحار الانوار، چ بیروت، ج ٨٣، ص٣٤. @Sibtayn
اولین کسی که وارد بهشت می شود حضرت امام صادق علیه السلام از پدر بزرگوارشان علیه السلام، از جابربن عبدالله انصاری نقل می فرمایند که: شنیدم از رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم می فرمایند: اولین کسی که از بین پیامبران و صدیقین داخل بهشت می شود، علی بن ابی طالب علیهماالسلام است. در این هنگام ابودجانه برخواست و عرض کرد: ای رسول خدا ! آیا شما «در گذشته» از قول خداوند متعال به ما خبر نداده بودید که: بهشت بر انبیا حرام است تا شما داخل شوی؟ و بر امت های گذشته نیز حرام است تا امت شما داخل شوند؟ پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند: آری، اما آیا نمی دانی حامل پرچم هر قومی پیشاپیش آن قوم حرکت می کند؟ و علی علیه السلام در روز قیامت حامل پرچم «حمد» می باشد که پیشاپیش من حرکت می کند و اوست صاحب پرچم من، پس او قبل از من وارد بهشت می شود در حالی که عَلَم با اوست و من به دنبال او می روم. در این هنگام علی علیه السلام از جای برخاست و در حالی که صورت مبارکش از شادی بر افروخته شده بود، عرض کرد: ای رسول خدا! خدا را حمد و سپاس می گویم که ما را واسطه شما شرافت عنایت فرمود. 📚منبع: المناقب « خوارزمی»: 319 @Sibtayn
پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله : هر بنده ای که پس از اتمام نماز دستهایش را به دعا بلند کند و بگوید : اَللَّهُمَّ إِلَهِي وَ إِلَهَ إِبْرَاهِيمَ وَ إِسْمَاعِيلَ وَ إِسْحَاقَ وَ يَعْقُوبَ وَ يُوسُفَ وَ إِلَهَ جَبْرَئِيلَ وَ مِيكَائِيلَ وَ إِسْرَافِيلَ أَسْأَلُكَ أَنْ تَسْتَجِيبَ لِي دَعْوَتِي فَإِنِّي مُضْطَرٌّ وَ تَعْصِمَنِي فِي دِينِي فَإِنِّي مُبْتَلًى وَ تَنَالَنِي بِرَحْمَتِكَ فَإِنِّي مُذْنِبٌ وَ تَنْفِيَ عَنِّي اَلْفَقْرَ فَإِنِّي مِسْكِينٌ پروردگارا ای خدای من و خدای ابراهیم و اسماعیل و اسحاق و یعقوب و یوسف و خدای جبرئیل و میائیل و اسرافیل ، از تو تقاضا دارم که دعایم را اجابت فرمایی که من درمانده و پریشانم و من را در دینم نگهبان باشی که من گرفتار و مبتلایم و مرا مشمول رحمت و بخششت فرمایی که گنهکارم و فقر و بیچارگی را از من دور فرمایی که من مسکین و بینوایم بر خداوند است که دستانش را ناامید بر نگرداند 📗سلوة الحزين ج۱ ص۵۰ 📙مستدرك الوسائل ج۵ ص۸۲ @Sibtayn
وسیله نجات الهی امام رضا علیه السلام فرمود: هرگاه برای شما پیشامد سختی روی داد، بوسیله ما از خداوند یاری بجوئید، همانطور که کلام او در قرآن است که فرمود: برای خدا، نامهای نیک است؛ خدا را به آن نام‌ها بخوانید. 💎قالَ اَلرِّضَا (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) : «إِذَا نَزَلَتْ بِكُمْ شَدِيدَةٌ فَاسْتَعِينُوا بِنَا عَلَى اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ، وَ هُوَ قَوْلُهُ: وَ لِلّٰهِ اَلْأَسْمٰاءُ اَلْحُسْنىٰ فَادْعُوهُ بِهٰا 📖(سورة الأعراف: آیة 180) 📚البرهان في تفسير القرآن، ج ۲ ص۶۱۷ 📙الإختصاص ج۱ ص۲۵۲ @Sibtayn
🔷🔶 ! 👈🏼👈🏼 از جمله موارد اسف‌باری که در روایات جعلی، در مهم‌ترین کتاب اهل‌سنت، ، دیده می‌شود آن‌که: در روایتی، موردی بسیار عجیب و خنده‌آور از فراموشی نماز پیامبراکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌ را بیان کرده و چنین می‌گوید: صلَّی بِنا النبیُّ صلی الله علیه [وآله] وسلم الظُّهرَ رَکعَتَینِ، ثُمَّ سَلِّمَ، ثُمَّ قام إلی خَشَبَة فی مُقَدَّم المَسجِد وَوَضَعَ یَدَهُ عَلیها. وفی القَومِ یَومَئِذٍ أبوبَکر وَعُمَرُ، فَهَابَا أَن یُکَلِّمَاهُ وَخَرَجَ سَرَعَانُ الناس، فَقَالُوا: قَصُرَت الصَّلاةُ. وفی القَومِ رَجُلٌّ کان النّبیِ صلی الله علیه [وآله] وسلم یَدعُوهُ ذَا الیَدَینِ، فقال: یا نَبِیِّ الله! أَنَسیتَ أَم قَصُرَت؟! فقال: لم أَنسَ وَلَم تَقصُر. قالوا: بَل نَسیتَ یا رَسُولَ الله! قال: صَدَقَ ذُو الیَدَینِ. فَقَامَ: فَصَلَّی رَکعَتَینِ، ثُمّ سَلِّمَ، ثُمَّ کَبَّرَ، فُسَجَد مِثلَ سُجُودِهِ أو أَطوَلَ، ثُمَّ رَفَعَ رَاسَهُ وَکَبِّرَ، ثُمَّ وضع مِثلَ سُجُودِهِ أو أَطوَلَ ثُمَّ رَفَعَ رَاسَهُ وَکَبِّرَ(۱). 📝 پیامبراکرم صلی‌الله‌علیه‌[وآله] دو رکعت نماز با ما خواند و سلام داد. آن‌گاه برخاست و به سوی تخته‌ای که همیشه در حال سخنرانی در مسجد بدان تکیه می‌زد، رفت. در آنجا ایستاد و دست‌هایش را به هم کوفت - چنان‌که انسان‌های غضبناک می‌کنند -. آن روز هم بودند، ولی هیبت رسول‌خدا مانع شد که آن دو سخنی بگویند. آن‌هایی که عجله داشتند، گفتند: پیامبر، نماز را کم کرد و آن‌ها به سرعت از مسجد خارج شدند تا این‌که در میان مردم (۲) برخاست و عرضه داشت: ای رسول‌خدا، آیا فراموش کردی، یا نماز کم شده؟! حضرت فرمود: نه فراموش کردم و نه نماز کم شده است. آن‌گاه از دیگران سؤال کرد: آیا مطلب همان‌طور است که ذوالیدین می‌گوید و من نماز را کم خوانده‌ام؟ عرضه داشتند: بله یا رسول الله، شما نماز را کم خواندید! پس از این سخن، - با وجود فاصله‌ای طولانی که ایجاد شده بود - پیامبر دوباره به جای خود بازگشت و نماز را ادامه داد و دو رکعت نماز دیگر خواند و به‌جای آورد و ... ➖ علمای اهل‌سنّت بر اساس همین روایات فتوا داده و وجود فاصله میان رکعات نماز را جایز دانسته‌اند در حالی که یکی از اشکالات اساسی این روایت آن است که «ذوالیدین» و یا «ذوالشمالین» که به جهت دست‌های بلندش به این نام خوانده می‌شد در سال دوّم هجرت و در جنگ بدر به‌شهادت رسیده است، یعنی پنج سال قبل از آن که ابوهریره اسلام بیاورد و حتی مدینه را دیده باشد؛ حال چگونه ابوهریره بدون هرگونه واسطه و به‌طور مستقیم می‌تواند خود را شاهد این ماجرا معرفی کرده و از «ذوالیدین» روایت نقل کند! (۳) 📚 منابع: ۱. الجامع الصحیح المختصر (صحیح البخاری، محمدبن‌اسماعیل‌بخاری، دارالنشر: دارابن‌کثیر، الیمامة، بیروت، ۱۴۰۷ - ۱۹۸۷، الطبعة: الثالثة، تحقیق: د. مصطفی دیب البغا)، ج۵، ص۲۲۴۹، ح۵۷۰۴، کتاب الادب، باب۴۵، بَابُ ما یَجُوزُ من ذِکرِ الناس نَحو قَولِهِم الطَّویلُ وَالقًصیِرُ... ۲‌. او را به سبب دست‌های بلندش به این نام و یا «ذوالشمالین» خوانده‌اند.. در برخی دیگر از روایات از «ذوالیدین» به «ذوالشمالین» یاد شده که هر دو لقب برای عبد عمروبن نضله از قبیله خزاعه است. ۳. سند روایت چنین است: حدثنا حَفصُ بن عُمَرَ حدثنا یَزِیدُ بن إبراهیم حدثنا مُحَمّدٌ عن أبی‌هُرَیرَةَ. و در متن روایات، ابوهریره به‌طور مستقیم از ذوالیدین چنین روایت می‌کند: وفی القَومِ رَجُلٌ کان النبی صلی الله علیه [وآله] وسلم یَدعُوهُ ذَا الیَدَینِ فقال: یا نَبِیَّ الله! أَنَسیِتَ أَم قَصُرَت؟! فقال: لم أَنسَ وَلَم تَقصُر. قالوا: بَل نَسِیتَ یا رَسُولَ اللهِ. قال: صَدَقَ ذُوالیَدَینِ. @matalebe_nab_dar_menbar @Sibtayn
تفاوت منزلی که در ان قران خوانده می شود با دیگر منازل امير المؤمنين عليه السّلام فرمود: 🔺خانه‌اى كه در آن قرآن خوانده شود و ذكر خداى عز و جل (و ياد او) در آن بشود، بركتش بسيار گردد، و فرشتگان در آن بيايند و شياطين از آن دور شوند، و براى اهل آسمان مى‌درخشد چنانچه ستارگان براى اهل زمين مى‌درخشند، 🔻و خانه‌اى كه در آن قرآن خوانده نشود و ذكر خداى عز و جل در آن نشود بركتش كم شود، و فرشتگان از آن دور شوند و شياطين در آن حاضر گردند. قال اميرالمؤمنين عليه السلام : 🔺الْبَيْتُ الَّذِي يُقْرَأُ فِيهِ الْقُرْآنُ وَ يُذْكَرُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِيهِ 1️⃣ تَكْثُرُ بَرَكَتُهُ 2️⃣وَ تَحْضُرُهُ الْمَلَائِكَةُ 3️⃣وَ تَهْجُرُهُ الشَّيَاطِينُ 4️⃣وَ يُضِي‌ءُ لِأَهْلِ السَّمَاءِ كَمَا يُضِي‌ءُ الْكَوْكَبُ الدُّرِّيُّ لِأَهْلِ الْأَرْضِ 🔻وَ الْبَيْتُ الَّذِي لَا يُقْرَأُ فِيهِ الْقُرْآنُ وَ لَا يُذْكَرُ اللَّهُ فِيهِ 1️⃣تَقِلُّ بَرَكَتُهُ 2️⃣ وَ تَهْجُرُهُ الْمَلَائِكَةُ 3️⃣وَ تَحْضُرُهُ الشَّيَاطِينُ 📚الكافي- ط الاسلامية : الشيخ الكليني ج: 2 ص : 499 @sibtayn
امام به زبان و نطق هر ذی الروح علم دارد و هیچ چیزی بر امام علیه السلام مخفی نیست! ┄┅━✵𖣐﴾﷽﴿𖣐✵━┅┄ ✍🏻 بدر ، غلام امام رضا عليه السلام مى‌گويد: اسحاق بن عمار خدمت حضرت امام موسى بن جعفر عليه السلام رسيد و نشست. در اين هنگام مردى خراسانى اجازه خواست پس به كلامى تكلم كرد كه مثل آن (هرگز) شنيده نشده بود، مثل كلام پرندگان بود! اسحاق گفت: پس امام عليه السلام همه را با زبان خودش پاسخ داد تا اينكه سؤالاتش تمام شد و از نزد ايشان رفت. عرض كردم: تا به حال اين گونه سخن گفتن را از شما نشنيده بودم. فرمود: «اين زبان عده‌اى از مردم چين است. و همه آنها به يك زبان حرف نمى‌زنند. آيا تعجب مى‌كنى از صحبت كردن من به زبان آنها؟» گفتم: آرى، جاى تعجب دارد. فرمود: «شگفت انگيزتر از آن را به تو خبر دهم و آن اين است كه امام، منطق پرندگان و نطق هر ذى روحى را مى‌داند و چيزى بر امام مخفى نيست.» 📕الخرائج و الجرائح ج۱، ص۳۱۳ 📘الثاقب في المناقب، ص۴۶۲ 📒 مشارق أنوار اليقين، ص۲۱۸ 📕بحار الأنوار، ج‏۴۸، ص۷۰، ح۹۴ 📘کشف الغمة في معرفة الأئمة ج ۲، ص۲۴۷ @sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ یکی ازویژگی های ائمه طاهرین ،آگاهی و تسلط بر ها و لهجه های گوناگون از جمله زبان پرندگان است . امام کاظم علیه السلام می‌فرمایند: 🔹إنَّ الْإِمَامَ یَعْلَمُ مَنْطِقَ الطَّیْرِ وَ مَنْطِقَ کُلِّ ذِی رُوحٍ خَلَقَهُ اللَّهُ وَ مَا یَخْفَی عَلَی الْإِمَامِ شَیْ ءٌ . : امام سخن پرندگان وتمام موجوداتی که دارای روح می‌باشند را می‌داند و چیزی بر امام مخفی نیست . 🟨 دانستن زبان پرندگان مختص به انبیا ( سلیمان وداوود و...) و امامان علیهم السلام می باشد بنابراین تعمیم آن به اقطاب ودشمنان اهل بیت و ...غیر قابل پذیرش است . 🎥 در این کلیپ مشاهده می‌کنید که صوفیه در رقابت با این فضیلت اختصاصی امامان ، به چه سخنان مضحکی متوسل می‌شوند تا برای خود، کرامتی مشابه بیافرینند ‼️ @borrhan @sibtayn
💎 ابن قولويه، استاد شيخ مفيد رحمه الله در كتاب «كامل الزيارات» مى نويسد: ابوذر غفارى گويد: من در حضور پيامبر خدا صلى الله عليه وآله وسلم بودم و مى ديدم كه آن حضرت امام حسن و امام حسين عليهما السلام را مى بوسيد و مى فرمود: من أحبّ الحسن والحسين عليهما السلام وذرّيّتهما مخلصاً لم تلفح النار وجهه، ولو كانت ذنوبه بعدد رمل عالج، إلّا أن يكون ذنباً يخرجه من الإيمان. 🔹هر كس حسن و حسين و فرزندان آنها را از روى اخلاص دوست داشته باشد آتش جهنّم چهره او را نمى سوزاند، گر چه گناهانش به اندازه ريگ هاى بيابان ريگزار باشد، مگر آن كه داراى گناهى باشد كه موجب خروج او از ايمان گردد. 📖كامل الزيارات،ص ۱۱۳ ،ح۴ 📖بحار الأنوار،ج۴۳،ص۲۶۹، ح ۲۹ @sibtayn
👈🏼👈🏼 ﻭﻗَﺎﻝَ ﺇِﺳْﻤَﺎﻋِﻴﻞُ ﺍلجُعفِی ﻟِﺄَﺑِﻲﺟَﻌْﻔَﺮٍ علیه‌السلام: ﺭَﺟُﻞٌ ﻳُﺤِﺐّ ﺃَﻣِﻴﺮَﺍﻟْﻤُﺆْﻣِﻨِﻴﻦَ علیه‌السلام ﻭَﻟَﺎ ﻳَﺘَﺒَﺮّﺃُ ﻣِﻦْ ﻋَﺪُﻭّﻩِ ﻭَﻳَﻘُﻮﻝُ ﻫُﻮَ ﺃَﺣَﺐّ ﺇِﻟَﻲّ ﻣِﻤﻦْ ﺧَﺎﻟَﻔَﻪُ؟! ﻗَﺎﻝَ: ﻫَﺬَﺍ ﻣِﺨْﻠَﻂٌ ﻭَﻫُﻮَ ﻋَﺪُﻭٌّ، ﻓَﻠَﺎ ﺗُﺼَﻞّ ﻭَﺭَﺍﺀَﻩُ ﻭَﻟَﺎ ﻛَﺮَﺍﻣَﺔَ ﺇِﻟّﺎ ﺃَﻥْ ﺗَﺘّﻘِﻴَﻪُ. 📝 به امام محمد باقر علیه‌السلام عرض کرد شخصی امیرالمؤمنین علیه‌السلام را دوست می‌دارد ولی از دشمنان او بیزاری و تبری نمی‌جوید و می‌گوید، البته امیرالمؤمنین علیه‌السلام نزد من محبوبتر از آن کسانی است که با آن‌حضرت (در مساله خلافت) به‌مخالفت برخاستند، چنین شخصی از نظر شما چگونه است آیا می‌توان پشت سر او نماز خواند؟ آن‌حضرت در پاسخ فرمود: چنین کسی مخلط و دشمن آن‌حضرت است. پشت سر او نماز مکن و هیچ کرامتی هم ندارد که راه به نجات برد، مگر اینکه از روی پشت سر او نماز بخواند. 📚 کتاب من لایحضره الفقیه باب جماعة وفضلها، ج۱، ص۳۸۰، ح١۱۱۷ @sibtayn
ویژگی های امام معصوم احمد بن مهران از ابى بصير روايت كند كه گويد: 🔸بحضرت موسى بن جعفر عليهما السّلام عرضكرد: قربانت گردم،بچه چيز امام شناخته مى‌شود؟ 🔹فرمود: بچند چيز كه اولى آنها اينست كه از پدرش سخنى و اشاره‌اى در بارۀ امامت او گذشته باشد تا همان حجت و دليلى باشد، و باينكه از او پرسش شود و او پاسخ گويد،و اگر پرسشى نشد او خود آغاز سخن كند، و باينكه از فردا خبر دهد و با مردم بهر زبانى(كه دارند)با آن زبان گفتگو كند، سپس فرمود:اى ابا محمد تا بر نخاسته‌اى يك نشانۀ آن را بتو نشان خواهم داد، ابو بصير گويد: طولى نكشيد مردى از اهل خراسان وارد شد و بزبان عربى با آن جناب سخن گفت،موسى بن جعفر عليه السّلام بفارسى پاسخش گفت، 🔺مرد خراسانى عرضكرد: بخدا اينكه من با شما بزبان فارسى گفتگو نكردم براى اين بود كه گمان كردم شما فارسى را نيكو نميدانى!؟ 🔹حضرت فرمود: سبحان اللّٰه اگر من بخوبى نتوانم پاسخ تو را بدهم پس برترى من بر تو در شايستگى منصب امامت چيست‌؟ سپس فرمود:اى ابا محمد همانا امام(كسى است كه)زبان هر يك از مردم(زمين) و هم چنين زبان پرنده و هر جا ندارى را بخوبى بداند. 📗الإرشاد ج۲ ص۲۲۴ @sibtayn
حسن بن وشّاء گويد: از امام رضا عليه السّلام شنيدم كه مى‌فرمود: براى هر امامى برعهدۀ اوليا و شيعياش پيمانى است و از تمام و كامل بودن وفاى به عهد و بهتر ادا نمودن آن زيارت قبور آن بزرگواران است. پس هركس با ميل و رغبت آنها را زيارت نمايد و مواردى را كه آنها رغبت دارند قبول نمايد ائمۀ ايشان در روز قيامت شفيعانشان خواهند بود. عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ اَلْوَشَّاءِ قَالَ سَمِعْتُ اَلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ: إِنَّ لِكُلِّ إِمَامٍ عَهْداً فِي عُنُقِ أَوْلِيَائِهِ وَ شِيعَتِهِ وَ إِنَّ مِنْ تَمَامِ اَلْوَفَاءِ بِالْعَهْدِ وَ حُسْنِ اَلْأَدَاءِ زِيَارَةَ قُبُورِهِمْ فَمَنْ زَارَهُمْ رَغْبَةً فِي زِيَارَتِهِمْ وَ تَصْدِيقاً بِمَا رَغِبُوا فِيهِ كَانَ أَئِمَّتُهُمْ شُفَعَاءَهُمْ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ 📗الکافي ج۴ ص۵۶۷ 📕كامل الزيارات ج۱ ص۱۲۱ 📙من لا یحضره الفقیه ج۲ ص۵۷۷ 📘عيون الأخبار ج۲ ص۲۶۰ @sibtayn
🔸ابو رجاء خاطره‌ای را از امیرالمؤمنین علیه‌السلام اینچنین نقل می‌کند که روزی حضرت شمشیری را به بازار آوردند و فرمودند: چه کسی این شمشیر را از من می‌خرد؟ قسم به آن که جانم در دست اوست، اگر بهای خرید یک لنگ (از جیب خودم، نه بیت المال) را داشتم آن را نمی‌فروختم.» من به ایشان عرض کردم که یک لنگ را نسیه به شما می‌فروشم؛ و بهای آن را زمانی که سهم خود از بیت المال را دریافت کردید، می‌گیرم. ابورجا لباسی برای امیرالمومنین خرید! زمانی که ایشان سهم خود را(مثل بقیه مردم) از بیت المال برداشتند، بهای پیراهن را بازگرداندند. 📔 شرح نهج البلاغه‌ ابن‌ابی‌الحدید ج۲ص۲۰۰ @sibtayn
🔹 معمر بن راشد می گوید: از حضرت صادق علیه السّلام شنیدم که می‌فرمود: مردی یهودی خدمت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله رسید و جلوی ایشان ایستاد و با دقت به آن جناب نظر دوخت. 🌹پیامبر اکرم فرمود: ای یهودی! چه درخواستی داری؟ 🔸گفت: شما برتری یا موسی بن عمران؛ پیامبری که خدا با او سخن گفت و بر او تورات و عصا فرستاد و دریا را برایش شکافت و با ابر بر سرش سایه افکند؟ 🌹پیامبر اکرم فرمود: برای شخص مکروه است که خود را تعریف کند، ولی من می‌گویم ▫️وقتی آدم دچار خطا شد، توبه اش به این شد که گفت: اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ لَمَّا غَفَرْتَ لِی خدایا! از تو درخواست می‌کنم که به حق محمّد و آل محمّد مرا ببخشی! خداوند هم او را بخشید. ▫️نوح وقتی سوار کشتی شد و از غرق شدن ترسید، گفت: اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ لَمَّا أَنْجَیْتَنِی مِنَ الْغَرَقِ خدایا! به حقّ محمّد و آل محمّد مرا از غرق نجات بخش! خداوند هم او را نجات بخشید. ▫️و اینکه ابراهیم هنگامی که در آتش افکنده شد، گفت: اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ لَمَّا أَنْجَیْتَنِی مِنْهَا خدایا! درخواست می‌کنم به حق محمّد و آل محمّد که مرا از این نجات بخشی! خداوند هم آتش را بر او سرد و سلامت قرار داد. ▫️موسی موقعی که عصایش را انداخت و در دل ترسید، گفت: اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ لَمَّا آمَنْتَنِی خدایا! به حق محمّد و آل محمّد مرا در امان قرار ده! خداوند فرمود: نترس، تو برتری. ای یهودی! اگر موسی مرا درک می‌کرد و به من و نبوّتم ایمان نمی آورد، ایمانش برای او سودی نمی بخشید و نبوّتش برایش فایده ای نداشت. ای یهودی! از ذریه من مهدی است، موقعی که ظهور کند عیسی بن مریم برای نصرت او می‌آید. او جلوی عیسی می‌ایستد و عیسی نماز پشت سرش می‌خواند. 📖جامع الأخبار،ص۸ و ۹ 📖أمالی الصدوق،ص ۱۳۱ و ۱۳۲ 📖احتجاج الطبرسیّ،ص۲۷ و ۲۸ 📖بحارالانوار، ج۲۶،ص۳۱۹،ح۱ @sibtayn
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
إذا شئت النجاة فزر حسيناً لکي تلقي الإله قرير عين فإن النار ليس تمس جسماً عليه غبار زوار الحسين 〰️ يعني اگر نجات از آتش مي‌خواهي، پس حضرت امام حسين عليه‌السلام را زيارت کن! زيرا آتش به بدني که غبار زوار حسين عليه‌السلام بر آن نشسته باشد، آسيب نمي‌رساند. حجت‌الاسلام
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ام المومنین واقعی کیست؟ استاد بندانی نیشابوری مشاهده در Youtube @sibtayn