eitaa logo
سیره صالحان
657 دنبال‌کننده
369 عکس
56 ویدیو
33 فایل
• أُحِبُّ الصّالحينَ و لَستُ مِنهم || لَعَلَّ اللهُ أن يرزُقني صلاحًا • . نشر فرمایشات و سیره علامه طهرانی و آیت الله طهرانی رضوان الله علیهما . 💻 اینستاگرام: instagram.com/siresalehan . 🎥 آپارات: aparat.com/sire_salehan
مشاهده در ایتا
دانلود
✍ حقیقت خانه خدا مقام ولایت سیدالشهداء علیه السلام است... #علامه_طهرانی قدس سره 📚 متن بیانات تفسیری - کیمیای سعادت 🔰 @sire_salehan | #سیره_صالحان
﷽ 📌 حاجیان واقعی اندک اند❗️ 📚 سیدالطائفتین علامہ سید محمد حسین حسینے طهـرانے قدس اللہ سرہ در "معادشناسی ،ج۲،ص۲۹۱" مرقوم نموده اند که: ❖ أبو بصير به حضرت امام محمّد باقر عليه السّلام عرض كرد: چقدر حاجى زياد است و چقدر ناله و فرياد بسيار است! حضرت فرمود: بلكه چقدر ناله و فرياد بسيار است و چقدر كم است! آيا دوست دارى كه راستى گفتار مرا دريابى و آنچه را كه گفتم با ديدگان خود ببينى؟ حضرت دست به چشمان او ماليدند و دعائى خواندند، چشمان أبو بصير كه سابقاً نابينا بود بينا شد. حضرت فرمودند: اى أبو بصير نگاه كن بسوى حاجى ها! ❖ أبو بصير ميگويد: من نگاه كردم و ديدم كه از ميمون ها و خوك ها هستند و مؤمن در ميان آنها همچون ستاره تابان در شب تاريك می درخشيد. أبو بصير گفت: راست گفتى اى مولاى من چقدر حاجى كم است و چقدر ناله و فرياد بسيار است! و پس از آن حضرت دعائى خواندند و چشمان أبو بصير به حالت اوّليه درآمد و نابينا شد. 🔰 @sire_salehan |
﷽ 📌 گفتگو علامه طهرانی با علما اهل سنت در مسجدالحرام | | 📚 سیدالطائفتین علامہ سید محمد حسین حسینے طهـرانے قدس اللہ سرہ در " امام شناسے ، ج ۵ ، ص ۱۵۱ " میفرمایند: ✍🏻 آنگاه [ شیخ عُمَر عادل ] گفت: من امروز صبح پس از انجام فریضه صبح و طواف، دیدم جماعتی از ایرانیان ایستاده اند؛ و یک نفر برای آنها دعا میکند؛ و آنها هم دعا را با او می خوانند. آن دعا خواننده می گفت: إلَهِي بِحَقِّ فاطِمَةَ وَ اَبيهَا وَ بَعلِها و بَنيهَا وَ السّرّ المُستَودَعِ فيها كذا كذا : " خداوندا به حق فاطمه و پدرش ؛ و بحق شوهرش و پسرانش ؛ و بحق سری که در او به ودیعت نهاده شده است؛ تو را سوگند می دهیم که حاجات ما را بر آورده کنی. " امام جماعت همین مسجد : مسجدالحرام از آنجا می گذشت؛ و به آنها نهیب زد: " این شرک است؛ نگوئید ! از فاطمه چیز خواستن شرک است ! " من بسیار ناراحت شدم ؛ جلو رفتم و گفتم : إخسَأ إخسَأ ! خفو شو ؛ لال شو ؛ ساکت شو ، برو گمشو ! ❖ بعد به او گفتم از تو سوالی دارم ( و سوگند به خداوند و این بیت که این مطلب و این سوال را ابدا در جائی ندیده بودم ؛ و در کتابی نخوانده بودم ؛ و قبلا هم به نظرم نیامده بود؛ و در همان حال گویا بر دل من الهام شد که این طور بگو ) و آن سوال این است: میدانی که : چون پیراهن یوسف را از مصر آوردند؛ و در کنعان بر سر یعقوب که کور شده بود؛ انداختند چشمش باز شد و بینا شد؟ فَلَمَّا أَنْ جَاءَ الْبَشِيرُ أَلْقَاهُ عَلَى وَجْهِهِ فَارْتَدَّ بَصِيرًا ( آیه ۹۶، از سوره ۱۲: یوسف ) " چون بشیر از مصر آمد ؛ و آن پیراهن را بر روی صورت یعقوب انداخت، چشمانش باز شد و بینا شد. " - امام مسجد گفت: بلی می دانم! - گفتم: جنس آن پیراهن چه بود؟! - گفت: از پنبه یا کتان ! - گفتم: پنبه و کتان چنین اثری دارد که چشمان نابینای یعقوب را بینا کند، اما فاطمه زهرا که پیامبر او را سیده عالمیان خوانده است، چنین اثری ندارد که در نزد خداوند شفیع شود، و حاجت چند نفر مومن را برآورده کند؟! بعد گفت : یَا سَیَّدُ! وَاللهِ خَسَأ خَسَأ؛ سوگند به خدا که در پاسخ من خفه شد و لال شد و مطرود و دور شد. ❖ سپس گفت: ما تمام طوائف سنی ها از وهابی ها بیزاریم! آنها آیین و مذهب خاصی آورده اند، بسیار خشک و بی محتوا. ماهم از راه دور آمده ایم و اشتیاق داریم قبر رسول الله را ببوسیم، اینها مانع می شوند! ❗️ 🔰 @sire_salehan |
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷راه میانبر در سلوک🔷 🔸یک عمل مخالف نفس کردن، انسان را از یک ماه نماز شب جلوتر می‌برد. 🔊. آیة اللَه سید محمد محسن حسینی طهرانی حفظه الله 🔈مبانی سیر و سلوک جلسه پنجم، دقیقه 51:08 @maktabe_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠. توجه و تاکید اولیای الهی بر نماز عید قربان 📼. آیة اللَه حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی 🎞. ، جلسه 213، دقیقه 72:44 @maktabe_vahy
🔍 | ۰۰۰۹ 📌 انس با قرآن 📜 آیةالله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی حفظه الله 🌐 منبع: yon.ir/ZB4wf ☑️ سوال: ~ با سلام ؛ برای اینکه با قرآن بیشتر مانوس شویم چه باید کرد ⁉️ ✅ جواب : ~ هوالعالم؛ انس بمعنای الفت و مصاحبت با شیئی را گویند و این مسئله همراه با یک نوع التذاذ است بدون التذاذ مؤانست معنی نخواهد داشت خواه التذاذ نفسانی یا عقلانی و یا روحی. حقیقت انس ملازم با سنخیت آنس با مأنوس می باشد و در صورت عدم سنخیت هیچ نوع ارتباطی که محصل این حقیقت باشد به وقوع نخواهد پیوست. توضیح اینکه از انجا که قران دارای مراتب مختلفه ای از معرفت و معانی است هر فرد باندازه همان میزان از معرفت خود با قران انس پیدا می کند و کسی که از قران حظ و نصیبی ندارد معلوم می شود هیچ نوع سنخیتی با قران نخواهد داشت. ❖ مرحوم والد [ علامه طهرانی ] رضوان الله علیه می فرمودند: " در زمانیکه ما در نجف اشرف تحصیل می کردیم. روزی با یکی از فضلاء و مدرسین معروف راجع به لزوم قرائت و تدبر و تامل در قران برای طلاب صحبت می کردیم، آن شخص معروف می گفت: " طلبه نباید وقتش را به خواندن قران بگذراند زیرا قران یا مجموعه ای از احکام است که مدارک احکام بصورت روایات در میان، موجودات در قران فقط مجملاتی بیش نیست و یا حکایات و قصص است که قصه و حکایت خواندن ندارد و یا مسائلی اخلاقی و اجتماعی است که طلبه اینها را خود بخود می فهمد. "" ❖ زهی نادانی و جهالت شما ببینید چقدر فرق بین این سخن سخیف و موهون با کلام بلند مرتبه و گرانسنگ علامه طباطبایی است که می فرماید : " مکتب تشیع حقیقتش را از مفاهیم قرانی گرفته است ولیکن شیعه آن را رها نموده و صرفا به ولایت تمسک کرده است. " و نتیجه آن نگارش این تفسیر کبیر المیزان است بنابراین هر چقدر انسان به مفاهیم و معانی قرآن بیشتر برسد شوق و علاقه ی او برای ادراک بیشتر ، بیشتر خواهد شد و نور آن در قلب او بیشتر خواهد شد و اُنس او با قرآن بیشتر خواهد شد. 🔰 @sire_salehan |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠. چرا برخی رفتارهای ائمه و اولیای الهی برای ما قابل درک نیست؟ 📼. آیة اللَه حاج سیدمحمدمحسن حسینی طهرانی 🎞.، جلسه 209، دقیقه 15:01. @maktabe_vahy
🔍 | ۰۰۱۰ 📌 علت عدم ذکر نام امیرالمومنین علیه السلام در قرآن 📜 آیةالله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی حفظه الله 🌐 منبع: yon.ir/hOCAJ ☑️ سوال: ~با سلام ؛ چرا در قرآن نام حضرت علی علیه السلام به صراحت به عنوان جانشین پیامبر اکرم برده نشده است ⁉️ ✅ جواب : ~ هوالعالم؛ علت این مطلب آن است که امیرالمومنین علیه السلام حقیقت ولایت است و ولایت باطن رسالت و مغزّ آن می باشد. از آنجا که باطن همیشه باید در پشت ظاهر قرار گیرد و ظاهر همچو پوسته و قشری حافظ آن باشد، بنابراین نمی توان این حقیقت را ظاهر و آشکار در قرآن مطرح نمود. ❖ البته روایات و کلمات بزرگان در این باب بسیار است و بنده فقط اشاره ای در اینجا نمودم. و علت اینکه اسم پیامبر ذکر شده است، به جهت این است که پیامبر هر دو جهت ظاهر و باطن را دارا بوده است. و به همین جهت است که خداوند امیرالمومنین علیه السلام را معیار و میزان حق و باطل قرار داده است و بواسطه او صف منافق از مؤمن متمیّز خواهد شد. و رسول خدا فرمود: " ای علی من بر تنزیل قرآن با مشرکین جنگ نمودم و تو بر تأویل قرآن و تأویل فرآن یعنی ولایت امیر المؤمنین علیه السلام. " اگر اسم امیرالمؤمنین در قرآن می آمد که دیگر امتحان و ردّ و قبول افراد معنائی نداشت. 🔰 @sire_salehan |
🍃 #ایام_غدیریه تو همان کن که کند خورشید شرق با نفاق و حیله و دزدی و زرق #جناب_مولانا رحمه الله 🔰 @sire_salehan | #سیره_صالحان
﷽ 📌 عید غدیر ، عید معرفت است❗️ 📚 سیدالطائفتین علامہ سید محمد حسین حسینے طهـرانے قدس اللہ سرہ در " سالک آگاه ،ج۱ ،ص ۱۵۳ " مرقوم نموده اند که: ❖ اميرالمؤمنين عليه السّلام اسم اعظم خدا و تجلّى اعظم پروردگار و متحقّق به عوالم قدس و طهارت و اسم حميد و محمود خدا، و دارنده لواء حمد و شفاعت كبرى در روز قيامت است! اينها همه براى مقام علم اميرالمؤمنين است و بقيّه مسائل از علم اميرالمؤمنين تراوش كرده است؛ لذا اين عيد، عيد ولايت، يعنى عيد شناختِ حقيقت و عيد معرفت است. ❖ اگر انسان معرفت پيدا كرد، حجّ او هم درست است و ماه رمضان او هم درست است. امّا اگر معرفت پيدا نكرد، آنها هم درست نيست؛ زيرا خدا كه اين تكاليف را بر ما [ لازم ] كرده است، پيكر تكليف را نمى خواهد، آن جان و حقيقتى را كه در اين كالبد است مى خواهد، و آن جان و حقيقتش به ولايت است! 🔰 @sire_salehan |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠. هدف پیامبر از ایجاد واقعه غدیر چه بود؟ 📼. آیة اللَه حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی 🎞. ، جلسه 227، دقیقه 31:26. @maktabe_vahy
﷽ 📌 اتحاد و اتفاق اصحاب امیرالمومنین علیه السلام باهم❗️ 📚 سیدالطائفتین علامہ سید محمد حسین حسینے طهـرانے قدس اللہ سرہ در " مطلع انوار، ج۱ ، ص ۱۲۲ " مرقوم نموده اند که: ❖ در زمان امیرالمومنین علیه السلام که جنگ بین آن حضرت و معاویه بالا گرفته بود اتفاقاً یکی از لشکریان حضرت که مرد عادی و عامی بود ، ( ظاهراً ) اسیر معاویه شد یا آنکه به مناسبتی در مجلس معاویه حاضر شد. - معاویه پرسید : تو کیستی ؟ - گفت : برادر امیرالمومنینم ! بسیار تعجب نموده و به حالت استهزاء گفت : تو برادر امیرالمومنین علیه السلام هستی ؟! در پاسخ گفت : بله ! - معاویه گفت : پس تو که داری این چنین مقامی ، دو روز با ما متارکه جنگ بده! - گفت : حاضرم ! - معاویه گفت : صورت معاهده متارکه را بنویس! - گفت: خط ندارم‌! معاویه با استهزاء به عمروعاص گفت: صورت متارکه بنویس! عمروعاص نوشت ، به آن مرد گفت : امضاء کن ! - گفت : خط ندارم ! - گفت پس چه میکنی ؟ - گفت: جای انگشت خود را در زیر نامه میزنم ! انگشت خود را در زیر نامه قرار داده و جای او را گذاشت و از پیش معاویه رفت! ❖ معاویه منتظر بود که جنگ آغاز گردد، دید خبری نیست، یکباره متارکه صرف شده است! پیام داد برای امیرالمومنین علیه السلام ، حضرت فرمودند که : " چون یک مرد از لشگریان ما جای انگشت خود را در زیر ورقه معاهده قرار داد، تا دو روز جنگ متارکه است ! " 🔰 @sire_salehan |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠. غدیر آغازی بر زندگی مجدد. 📼. آیة اللَه حاج سیدمحمدمحسن حسینی طهرانی 🎞.، سال 1435، دقیقه 72:48. @maktabe_vahy
﷽ 📌 " اخلاص و حق طلبی " اصلی ترین صفات در شخصیت مولای متقیان علیه السلام! 📚 مفسرِ ڪبیر و فقہ عارف حضرت علامہ طباطبایے قدس اللہ سرہ در " مجموعه رسائل ، ج۱، ص ۱۹۹ ( رساله علی و فلسفه الهی ) " می‌فرمایند: ✍🏻 امیرالمومنین در صفات برجسته انسانی هرگز تردید و تاملی را روا ندیده است و زمام امور خویش را هرگز به دست نفس نسپرده است، تا در گزینش راه مطلوب، نیازی به صرف نیرو باشد، بلکه آن چنان در حومه مغناطیسی جذبه های الهی و کشش های روحانی قرار گرفته است، که جز خدا را به دست فراموشی سپرده و همه خواهش های نفسانی را از خود دور کرده و همه پیوند های مادی را گسسته است، و دیگر برای او چیزی نمانده است که بر وی فشار آورد و خواهش های نفسانی را در برابر دیدگانش بیاراید، او هدفی جز حق ندارد و به چیزی جز حق نخواهد رسید. و این نکته اساسی بود که موضع او را در هر مقطعی مشخص می ساخت و او حتی با وجود علل مختلف و انگیزه های گوناگون حق و حقیقت را تشخیص داده و به کار می بست. 🔰 @sire_salehan |
✨ سیرہ و بیانات سیدالطائفتین علامہ سید محمدحسین حسینے طهـرانے قدس اللہ سره در ✨ 🌐 در شبکه های اجتماعی همراه ما باشید: 📲 کانال اصلی سیره صالحان : • https://t.me/joinchat/AAAAADvWG_q3_dQgA8kE8w 🎧 کانال صوت سیره صالحان: • https://t.me/joinchat/AAAAAEDwvZYSsDi2uAHj3A 📚 کانال کتابخانه سیره صالحان: • https://t.me/joinchat/AAAAAER2NZ4JGMBkbIaUSw 📳 کانال ایتا سیره صالحان: • https://eitaa.com/sire_salehan Ⓜ️ کانال سروش سیره صالحان: • https://sapp.ir/sire_salehan 🏞 اینستاگرام سیره صالحان : https://www.instagram.com/mehreetaban/ 🕊 توییتر سیره صالحان : • https://www.twitter.com/sire_salehan 🌎 فیس بوک سیره صالحان : • https://www.facebook.com/sire.salehan 🎥 آپارات سیره صالحان : • http://www.aparat.com/sire_salehan 💻 وبلاگ سیره صالحان : • http://siresalehan.blogfa.com/ 💬 ارتباط با ادمین ها: • @sire_admin@Molana_admin
✍ در تجارتی که دو رکعت نماز قضا شود ولی هزاران منفعت مادی نصیب انسان شود، انسان ضرر کرده است... #آیةالله_طهرانی حفظه الله 📚 شرح دعای ابوحمزه، سنه۱۴۲۶ ه.ق ، جلسه۳ 🔰 @sire_salehan | #سیره_صالحان
🔍 | ۰۰۱۱ 📌 آیا ذات خدا را می توان شناخت؟ 📜 آیةالله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی حفظه الله 🌐 منبع: yon.ir/ojGC5 ☑️ سوال: ~ سلام علیکم؛ آیا اینکه می گویند ذات خدا منطقه ممنوعه است و استدلال به آیه قران میکنند که " و الی ربک المنتهی " نفرموده " و فی ربک المنتهی " و روایاتی هم شاهد بر این معنا ذکر میکنند صحیح است ⁉️ ✅ جواب : ~ هوالعلیم ؛ منطقه ممنوعه ، جهل و نادانی و تعصّب و درگمراهی ماندن است، ما منطقۀ ممنوعه نداریم. مقصود از: " و الی ربک المنتهی " ، معنای دیگری است که هیچ ربطی به سوال ندارد . مقصود قوس صعود: " و إنا الیه راجعون " می باشد نه آنچه شما مطرح کردید یعنی همانطور که ابتدای حرکت انسان از مبدأ هستی و وجود بسیط است ، سیر در مظاهر عالم و تزیّن به زینت و آثار هستی نیز به همان وجود بسیط باز می گردد و این عین کمال و نهایت معرفت است که از شناخت به ذات اقدس پروردگار نشأت می گیرد. چه کردی فهم از دین العجائز که برخود جهل می داری تو جائز برون آی از سرای امّ هانی بخوان مجمل حدیث لن ترانی ❖ بنابراین اخبار و احادیثی که می فرماید: " لا تفکّروا فی ذات الله " به این معنی است که تفکّر در ذات الهی با توجه به حقیقت نور وجود، دیگر معنایی ندارد. زیرا تفکّر حرکت از مجهول به معلوم است و چگونه در ذات الهی که همه چیز عیان است می توان از مجهول به معلوم حرکت نمود، ذات الهی را با مشاهده قلب وضمیر و سرّ می توان دریافت، چنانچه فرمود : " لم أعبد رباً لم أره " حرکت فکر باید در آثار باشد تا به ذات برسد و در آنجا دیگر فکر معنی ندارد نه اینکه نباید فکر کرد. 🔰 @sire_salehan |
✍ نظر عرفای الهی به مسئله سیدالشهداء علیه السلام نظر غنیمت بود.... #آیةالله_طهرانی حفظه الله 📚 شرح حدیث عنوان بصری ، جلسه۱۶۳ 🔰 @sire_salehan | #سیره_صالحان
﷽ 📌 کسی که به ثبات در صراط مستقیم نرسیده، طاعات و معصیت هایش ناشی از تخیلات است! 📚 سیدالطائفتین علامہ سید محمد حسین حسینے طهـرانے قدس اللہ سرہ در " مبانی تشیع، ص ۱۵۸ " مرقوم نموده اند که: ❖ انسان در حالتی که در نعمت است، آن خداشناسی اش خداشناسی نیست؛ در حالت شر و ضرر هم گرفتاری اش، باز مستند به التجاء و پیدا کردن حق نیست. این ضرر و این خیر هر دو در ردیف همدیگرند و در رتبه همدیگر مثل طاعت و معصیت. مردم اگر از سطح این طاعت های عادی بیایند بالاتر به یک طاعت های مجرد و نورانی برسند، آنجا خیلی خوب است؛ و وقتی هنوز نرسیده اند، امروز معصیت می کنند و فردا هم طاعت می کنند ، باز پس فردا معصیت می کنند و باز طاعت می کنند. و این طاعت ها و معصیت ها همه مشابه با همدیگر هستند. نشسته است ، به خیالش می آید که: این کار خوب را بکنیم، می کند؛ بعد خیالش می آید به کار بد را بکند، می کند. هم آن طاعت و هم آن معصیت ، اینها همه پرورده خیال است. 🔰 @sire_salehan |
✍ مکتب سیدالشهداء مکتب تعقل است نه تقلید کورکورانه ، مکتب تدبر است، مکتب آزادی و رشد و انبساط فکر است.... #آیةالله_طهرانی حفظه الله 📚 اسرارملکوت ، ج ۲ ، ص ۱۸۵ 🔰 @sire_salehan | #سیره_صالحان
﷽ 📌 ملاقات حبیب بن مظاهر و میثم تمار 📚 سیدالطائفتین علامہ سید محمد حسین حسینے طهـرانے قدس اللہ سرہ در " انوارالملکوت، ج۲، ص ۲۰۷ " مرقوم نموده اند که: ❖ و شيخ كشّى از فضيل بن زبير روايت كرده است كه: ميثم تمّار كه از خواصّ اصحاب أميرالمؤمنين عليه السّلام بود، بر روى اسبى سوار بود. در اين حال حبيب بن مظاهر اسدى هم از طرف مقابل بدين سو می آمد. و در محلّى كه جمعى از بنى اسد در مجلس خود نشسته بودند به هم رسيدند. و با يكدگر بطورى نزديك با هم به گفتگو پرداختند كه گردن هاى اسبانشان به هم رسيد؛ ❖ در اين حال حبيب گفت: «گويا من دارم می بينم پيرمردى را كه شكمش برآمده و جلوى سرش مو ندارد، و در كنار دارالرّزق شغلش خربزه فروشى است؛ كه وى را به جرم محبّت اهل بيت پيغمبرش بر دار كوبيده اند، و بر روى چوبه دار، شكمش شكافته شده است.» ميثم در پاسخش گفت: «و من می شناسم مردى سرخ چهره را كه گيسوانش از دو سو بافته شده است؛ او براى يارى پسر دختر پيغمبرش خروج می كند و كشته می شود، و سرش را در محلّات و كوى و برزن كوفه براى تماشاى مردم می گردانند.» اين بگفتند و از يكدگر جدا شدند. اهل مجلس با هم گفتند: ما دروغگوتر از اين دو مرد كسى را نديده ايم! ❖ هنوز اهل مجلس از جاى خود برنخاسته بودند كه رشيد هجرىّ به سراغ آن دو آمد و از اهل مجلس پرسيد: آن دو نفر كجا هستند؟! گفتند: از هم جدا شدند. و ما از آن دو شنيديم كه چنين و چنان می گفتند. رشيد گفت: «خدا ميثم را رحمت كند؛ فراموش كرد بگويد: به آن كس كه سر را در كوفه می آورد، يكصد درهم به عطاى او از بيت المال كه پيوسته به او می دهند، زياد می نمايند! اين بگفت و پشت كرد و بازگشت.» آن جماعت مجلس گفتند: «سوگند به خدا اين دروغگوترين آنهاست!» ❖ سپس گفتند كه: «سوگند به خدا روزها و شبها سپرى نشدند مگر اينكه ديديم ما كه: ميثم را در خانه عمرو بن حريث به دار زده اند، و سر حبيب بن مظاهر را كه در كربلا با حسين عليه السّلام شهيد شده بود به كوفه آوردند؛ و هر چه را كه آن سه نفر گفتند، ما خود با ديدگانمان ديديم!» 🔰 @sire_salehan | ______ 🗃 جهت اطلاع بیشتر رجوع شود به: • نور ملکوت قرآن ، ج۳، ص ۳۹۳
💟 #حدیث_صالحان • ای علی! اگر مشاهده کردی مردم با انجام اعمال شایسته خود را به خداوند نزدیک میکنند؛ تو با عقل و فهم خویش به او نزدیک شو تا از آنها سبقت بگیری! 🔰 @sire_salehan | #سیره_صالحان
🔍 | ۰۰۱۲ 📌 خصوصیات مجالس اهل بیت علیهم السلام 📜 آیةالله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی حفظه الله 🌐 منبع: yon.ir/xAxmg ☑️ سوال: ~ سلام علیکم. لطفا در مورد مجالس اهل بیت علیهم السلام و تاثیراتی که در نفس انسان می گذارد و نحوه ی برگزاری آن توضیحاتی بفرمائید و نیز بفرمائید که این محافل چقدر در رشد و حرکت سعودی انسان تاثیر دارند؟ و حضرتعالی چقدر سعی و اهتمام در برگزاری و شرکت در این جلسات را توصیه می فرمائید⁉️ با تشکر. ✅ جواب : ~ هوالعلیم؛ از امام علیه السلام روایت است که فرمودند: " رحم الله من أحیی ذکرنا - خداوند آن کسی را که با برپا داشتن مجالس و تبلیغ و نیز نشر آثار تشیّع موجب احیاء یاد و مرام ما می شود، مورد رحمت و عطوفت خویش قرار دهد." ونیز در احادیث وارد است : " عند ذکر الصالحین ینزل الرحمة. هنگامی که یاد پاکان در مجلسی شود رحمت خداوند بر آن مجلس نازل می شود. " ❖ در مجالس اهل بیت سخن از مرام آنها و سیرۀ آنها و مبانی راستین آنهاست بدون ملاحظات دنیوی و مصالح شخصی و گروهی و حزبی به طوری که شنونده احساس صداقت و خلوص را در مطالب مطرح شده بنماید. مجالس فقط باید جهت تبلیغ مبانی باشد نه برای تظاهر و شهرت در قالب تبلیغ. مطالب باید مستند باشد و روضه ها باید متین و با نزاکت باشد از خواندن اشعار توهین آمیز خودداری شود. مقام و منزلت معصومین علیه السلام با سایر افراد متفاوت است. ❖ شرکت در مجالس اگر بصورت عادت درآید نفعی نخواهد داشت. به دنبال مجالسی بروید که خلوصش بیش از سر و صدایش باشد. مجالسی که با اعلانها و پوسترها و تبلیغات همراه باشد معلوم نیست حائز این شرائط باشند. 🔰 @sire_salehan |
✍ ارتباط با ولایت که روح کلی این عالم است، برای تکامل بشر از نان شب ضروری تر است! #آیةالله_طهرانی حفظه الله 📚 سرالفتوح،ص۲۲ 🔰 @sire_salehan | #سیره_صالحان