43.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄•
••|📽️ #فیلم #سخنرانی
••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم
••|🎙با ڪارشناسۍ
••| #استادسیدمهدیمجتهدسیستانی
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
[بررسی انحرافات جریان احمد الحسن]
••|♦️جلسه هشتم:
چهارده نکته درباره اعتبار سنجی حدیث نکته (1) و (2)
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
📲مڪانبرگزارۍ:
🌐#شبڪه_ثامن
شبڪهجهانیامامرضا علیه السلام
https://www.aparat.com/v/qpa76
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
ڪانالعلمۍتحقیقاتۍ
شڪستیمانۍ
→@sistanymogtahed
─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮
#پرسش_وپاسخ
╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯
♦️🔶موضوع : وصیت غیبت، وصیت سلیم
⊹━━❁ #سوال_ڪاربر ❁━━⊹
سلام و درود
سوال دارم
🔴فرق حدیث وصیت پیامبر صلوات الله علیه و آله در کتاب سلیم
با کتاب غیبت طوسی در چیست ؟؟
🔻کدام قسمت متفاوت نقل شده ؟
چرا ؟
🔻از نظر اعتباری به کدام کتاب میشه اعتماد کرد
🔻و آیا در تمام نسخه های کتاب غیبت طوسی
🔻یک نقل داریم بی کم و زیاد ؟
🔻در کتاب سلیم چطور ؟؟
ممنون میشم بدون ارسال مطالب آماده
روشن، واضح، تفکیک شده، این اختلاف را برایم شرح دهید. تا بتوانم بسادگی پاسخ اتباع مدعی یمانی را بدهم.
⊹━━❁ #پاسخ_استاد ❁━━⊹
السیّــدمہـــدےمجـــتہـدسیســـتانے:
سلام علیکم.
فرق حدیث سلیم با کتاب غیبت طوسی اینست که:
(1) وصیت سلیم نگفته پیامبر در شب وفات کردن اما وصیت غیبت گفته پیامبر در شب وفات کردن که مخالف اتفاق نظر همه فرقه های اسلامی است.
(2) وصیت سلیم گفته وصیت پیامبر سه نفر شاهد داشته اما وصیت غیبت طوسی هیچ شاهدی ذکر نکرده، خوب آیا میشود امام به آن وصیت تمسک کنند و شاهدشان هم خودشان باشند؟
(3) وصیت سلیم توصیف به عاصم از ضلال شده اما وصیت غیبت چنین توصیفی ندارد.
(4) وصیت سلیم گفته مضمون وصیت پیامبر دوازده امام بوده که 9 نفرشان از فرزندان حسین هستند و این مطابق نزدیک به هزار حدیث از شیعه و سنی است، اما وصیت غیبت گفته مضمون وصیت پیامبر، دوازده امام و سپس دوازده مهدی بوده که این مضمون تنها در سه روایت دیگر که هر سه از نظر سند بی اعتبار هستند مطرح شده است. از نظر اعتبار، کتاب سلیم نزد جامعه شیعه کاملاً مورد قبول بوده و اصطلاحاً روایاتش مقبوله است لذا اینکه راویش ابان بن ابی عیاش تضعیف شده، ضرری به اعتبار آن نمی زند اما کتاب غیبت چنین نیست که روایاتش مقبوله باشد لذا راویان تک تک احادیثش بررسی می شوند و اگر همه ثقه بودند حدیثشان قبول می شود. ضمن اینکه در میان راویان کتاب سلیم فقط ابان تضعیف شده اما راویان وصیت غیبت به غیر از دو نفرشان همگی به کلی مجهولند و البته دو نفرشان هم کذاب معرفی شده اند.
⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
40.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄•
••|📽️ #فیلم #سخنرانی
••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم
••|🎙با ڪارشناسۍ
••| #استادسیدمهدیمجتهدسیستانی
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
[بررسی انحرافات جریان احمد الحسن]
••|♦️جلسه نهم:
چهارده نکته درباره اعتبار سنجی حدیث نکته (3): اشکالات احمد به علم رجال.
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
📲مڪانبرگزارۍ:
🌐#شبڪه_ثامن
شبڪهجهانیامامرضا علیه السلام
https://www.aparat.com/v/iSZh1
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
ڪانالعلمۍتحقیقاتۍ
شڪستیمانۍ
→@sistanymogtahed
─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
╭─┅═ঊঈ📝ঊঈ═┅─╮
❓#پرسش_وپاسخ
╰─┅═ঊঈ📝ঊঈ═┅─╯
♦️🔶موضوع : ادلّه ی بطلان حدیث وصیت
⊹━━❁ #سوال_ڪاربر ❁━━⊹
❓🔴خواهش می کنم یه جواب در رد ادله وصیت نامه پیامبر ص که اونا علم کردند بدهید.
⊹━━❁ #پاسخ_استاد ❁━━⊹
🔶🔷(1) وصیت در هنگام وفات واجب نیست. آیه وصیت تنها در مورد وصیت به اموال است که تازه همان توسط آیه طبقات ارث نسخ شده است.
🔶🔷(2) راه شناخت حجت خدا نصب است نه وصیت وفات، و این نصب در روز غدیر اتفاق افتاده است.
🔶🔷(3) سند این وصیت از بی اعتبارترین سندهای حدیثی است زیرا چهار تن از راویانش مجهول و دو تن هم معروف به کذاب جعال هستند.
🔶🔷(4) آن وصیتی که توصیف به عاصم از ضلال شده است وصیت کتاب سلیم می باشد نه وصیت کتاب غیبت.
🔶🔷(5) وصیت غیبت، تنها وصیتی نیست که روایت شده، بلکه دو روایت توسط سلیم و یک روایت هم توسط شیخ صدوق در دو کتابش در مورد محتوای وصیت ثبت شده که هیچ حرفی از مهدیین در آنها وجود ندارد.
🔶🔷(6) مفاد وصیت کتاب غیبت در تعارض با ضروریات اسلام و ضروریات مذهب شیعه است، زیرا: الف) گفته پیامبر در شب وفات کرده اند در حالیکه به اتفاق نظر شیعه و سنی بدون هیچ اختلافی، پیامبر در روز وفات کرده اند. ب) برای مهدیین وصایت یا خلافت یا امامت قائل شده، در حالیکه در حدود 1000 حدیث، امامت و وصایت و خلافت منحصر به دوازده نفر است نه 24 نفر. ج) گفته بعد از امام دوازدهم مهدی اول می آید در حالیکه بعد از ایشان رجعت ائمه قبل اتفاق می افتد.
🔶🔷(7) حدیث کتاب غیبت دو تا نسخه بدل دارد که طبق هر دو، خلاف ادعای جریان احمد بصری اثبات می شود.
این خلاصه ای از کتاب «لوح و قلم» بود.
🖋️سيدمهدیمجتهدسیستانی
┈┈┈••✾•📗❁📕•✾••┈┈┈
42.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄•
••|📽️ #فیلم #سخنرانی
••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم
••|🎙با ڪارشناسۍ
••| #استادسیدمهدیمجتهدسیستانی
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
[بررسی انحرافات جریان احمد الحسن]
••|♦️جلسه دهم:
چهارده نکته درباره اعتبار سنجی حدیث ادامه نکته (3)، نکته (4)
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
📲مڪانبرگزارۍ:
🌐#شبڪه_ثامن
شبڪهجهانیامامرضا علیه السلام
https://www.aparat.com/v/c9grl
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
ڪانالعلمۍتحقیقاتۍ
شڪستیمانۍ
→@sistanymogtahed
─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮
#پرسش_وپاسخ
╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯
🔴موضوع : ماهیت سلاح رسول خدا صلی الله علیه و آله
⊹━━❁ #سوال_کاربر ❁ ━━⊹
استاد سلام
آیا سلاح قائم همان شمشیر رسول خداست؟ یا ذو الفقار امام علی علیه السلام؟
روایتی داریم که بگوید منظور از سلاح نزد قائم شمشیر است؟
چون یکی از پیروان احمد حدیثی از امام باقر داد که گفته سلاح علم است:
🌱امام باقر علیه السلام می فرمود :
✨ مثال سلاح در ما مانند تابوت است در بنی اسرائیل
🍁یعنی هر کسی تابوت نزدش بود نبوت برای او بود و به همین صورت هر کدام از ما که نزدش سلاح باشد صاحب امر است.
❗️از ایشان سؤال شد : آیا سلاح از علم جداست؟
🍁امام باقر علیه السلام فرمود : خیر .
📚کافی ج 1 ص 238
⊹━━❁ #پاسخ_استاد ❁ ━━⊹
✍️⊹سیدمہدےمجتہدسیستانے
سلام علیکم. همان ذوالفقار است اما طبق بعضی روایات، ذو الفقار توسط جبرائیل از آسمان آورده شد و به رسول خدا اعطا گردید و ایشان هم آن را به امیر المومنین علیه السلام دادند لذا هر دویش می شود یکی.
🔹 👈 هیچ حدیثی درباره اینکه سلاح همان علم است نداریم الا تک نقلی که محدث نوری از کتاب عوالی آورده که در خود عوالی وجود ندارد!
روایت امام باقر علیه السلام هم نمی گوید سلاح همان علم است بلکه چون بنی الحسن ادعا می کردند شمشیر رسول خدا نزد ماست پس ما امام هستیم، ایشان فرموده اند که سلاح از علم جدا نیست یعنی چون شما علم دین ندارید و ما علم دین داریم ثابت می شود که سلاح هم پیش ماست.
سلاح یک وسیله جنگی است که در آن زمان تنها بر شمشیر یا مانند آن اطلاق می شده است و در روایات، قرائن متعددی وجود دارد که مراد از سلاح پیامبر، شمشیر ایشان می باشد.
من حقیقت سلاح و روایاتش را در پاورقی های ترجمه کتاب المهدویة الخاتمه بیان کرده ام.
⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹