42.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄•
••|📽️ #فیلم #سخنرانی
••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم
••|🎙با ڪارشناسۍ
••| #استادسیدمهدیمجتهدسیستانی
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
[بررسی انحرافات جریان احمد الحسن]
••|♦️جلسه چهاردهم:
چهارده نکته درباره اعتبار سنجی حدیث ادامه نکته (8): معرفی کتب ضعیف در حدیث
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
📲مڪانبرگزارۍ:
🌐#شبڪه_ثامن
شبڪهجهانیامامرضا علیه السلام
https://www.aparat.com/v/MojBR
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
ڪانالعلمۍتحقیقاتۍ
شڪستیمانۍ
→@sistanymogtahed
─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮
#پرسش_وپاسخ
╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯
🔶موضوع :حدیث ما اشکل علیکم
⊹━━❁ #سوال_ڪاربر ❁━━⊹
سلام استاد
اتباع احمد بارها برای اثبات اینکه وصیت راه شناخت قائم است به این حدیث استدلال می کنند: «... مَا أَشْكَلَ عَلَيْكُمْ فَلَمْ يُشْكِلْ عَلَيْكُمْ عَهْدُ نَبِيِّ اَللَّهِ ص وَ رَايَتُهُ وَ سِلاَحُهُ و النَّفْسُ اَلزَّكِيَّةُ مِنْ وُلْدِ اَلْحُسَيْنِ 👈فإِنْ أَشْكَلَ عَلَيْكُمْ هَذَا فَلاَ يُشْكِلُ عَلَيْكُمُ👈 الصَّوْتُ مِنَ اَلسَّمَاءِ بِاسْمِهِ وَ أَمْرِهِ، وَ إِيَّاكَ وَ شُذَّاذ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ فَإِنَّ لِآلِ مُحَمَّدٍ وَ عَلِيٍّ رَايَةً وَ لِغَيْرِهِمْ رَايَاتٍ فَالْزَمِ اَلْأَرْضَ وَ لاَ تَتَبَّعْ مِنْهُمْ رَجُلاً أَبَداً حَتَّى تَرَى رَجُلاً مِنْ وُلْدِ اَلْحُسَيْنِ مَعَهُ 👈عهْدُ نَبِيِّ اَللَّهِ وَ رَايَتُهُ وَ سِلاَحُهُ ...». تفسیر العیاشی ج1 ص65
که اتباع قسمت نفس زکیه و صیحه رو پاک می کنن
من گفتم: چرا حدیث رو تقطیع کردید؟ جواب دادن:
تقطیع نیست عزیز، حدیث دو بخشه: یکی مربوط به وزیر امام زمان ع هست که با یارانش به سوی مدینه میره و با وصیت، سلاح و پرچم رسول الله ص شناخته میشه. این قسمت در پایان حدیث هست
یکی هم که در ابتدای حدیثه و نفس زکیه و صیحه جزوش هست برای امام زمان ع هست که در مکه یاران دورش جمع میشن.
⊹━━❁ #پاسخ_استاد ❁━━⊹
السیّــدمہـــدےمجتهدسیستانے:
سلام علیکم. حدیث دو بخش نیست و این دروغ محض است. حدیث کلاً درباره کسی که قراره قیام کنه صحبت می کنه و تصریح می کنه که عهد نبی نیز امکان مشتبه شدن دارد و فقط صوت آسمانی هست که مشتبه نمی شه. و این صد در صد مخالف ادعای احمده که می گه وصیت شب وفات عاصم از ضلاله. بماند که اصلاً مراد از عهد نبی الله غیر وصیت رسول الله است و این بیچاره بین این دو را خلط کرده است! ما تمام این حدیث را در کتاب نبرد بررسی کرده ایم.
⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
42.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄•
••|📽️ #فیلم #سخنرانی
••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم
••|🎙با ڪارشناسۍ
••| #استادسیدمهدیمجتهدسیستانی
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
[بررسی انحرافات جریان احمد الحسن]
••|♦️جلسه پانزدهم :
چه حدیثی متواتر است؟
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
📲مڪانبرگزارۍ:
🌐#شبڪه_ثامن
شبڪهجهانیامامرضا علیه السلام
https://www.aparat.com/v/7KS5A
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
ڪانالعلمۍتحقیقاتۍ
شڪستیمانۍ
→@sistanymogtahed
─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮
#پرسش_وپاسخ
╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯
⊹━━❁ #سوال_ڪاربر ❁━━⊹
موضوع: دو مهدی!!!
بزرگوار شما بگو بنده چطوری تحلیل ڪنم؟
🔺مهدی ڪه مادرش شاهزاده هست
🔺مهدی ڪه مادرش ڪنیز هست
🔺مهدی متولد مدینه
🔺مهدی متولد سامرا
🔺مهدی در آخر زمان مبعوث میشه
🔺مهدی ڪه ۱۲۰۰ سال بلڪه بیشتر مبعوث شده
🔺مهدی ڪه دو غیبت داره
🔺مهدی ڪه غیبتی داره
ڪدومش رو بپذیرم؟
⊹━━❁ #پاسخ_استاد ❁━━⊹
بزرگوار شما باید ابتدا معیار تشخیص احادیث معتبر از نا معتبر را بدانید تا بدانید ڪدام را بپذیرید چون اینگونه نیست که هر حدیثی در هر کتابی ثبت گشته، واقعاً از ائمه علیهم السلام صادر شده.
از طرفی طبق تصریح امام صادق علیه السلام در تقابل دو حدیث که یکی مشهور و مورد اتفاق و دیگری شاذ و ناشناخته هست، حدیث مشهور را پذیرفته و حدیث شاذ را کنار می گذاریم که هر کس به احادیث شبهه ناک تمسک کند هلاک می شود: («وَ يُتْرَكُ الشَّاذُّ الَّذِي لَيْسَ بِمَشْهُورٍ عِنْدَ أَصْحَابِكَ فَإِنَ الْمُجْمَعَ عَلَيْهِ لَا رَيْبَ فِيهِ ... وَ مَنْ أَخَذَ بِالشُّبُهَاتِ ارْتَكَبَ الْمُحَرَّمَاتِ وَ هَلَكَ مِنْ حَيْثُ لَا يَعْلَمُ»: 📙الکافی ج1 ص68
🔶غیر از اینڪه حدیث را با غیر حدیث قاطی نڪنید.
🔶نیز بر ادبیات عرب واقف باشید تا با غلط خواندن متن، غلط هم ترجمه نڪنید.
🔶نیز از تفسیر به رأی خود داری ڪرده و چیزی بر معنای حدیث تحمیل نڪنید.
🔶اگر همه اینها را رعایت نمودید و باز مشڪلی برایتان ایجاد شد. من در خدمت هستم.
حال به سوالات شما بپردازیم:
💠(1) شاهزاده بودن مادر مهدی با ڪنیز بودن او هیچ منافاتی ندارد چون این شاهزاده طبق تصریح حدیث، در جنگ اسیر شده و به صورت ڪنیز وارد عراق گشته است.
💠(2) حدیث متولد مدینه منحصراً از اهل سنت نقل شده آن هم فقط توسط نعیم ڪه نزد خود اهل سنت اعتباری ندارد و در مضمون ڪاملاً منفرد است و تازه نگفته متولد مدینه بلڪه گفته: "مولده بالمدینة" ڪه می تواند به معنای محل رشد در مدینه باشد.
💠(3) مهدی در آخر الزمان همان مهدی 1200 سال پیش است و شما بین تولد او در 1200 سال پیش و مبعوث شدنش در آخر الزمان خلط ڪرده اید.
💠(4) مهدی ڪه دو غیبت دارد همان مهدی است ڪه غیبتی دارد زیرا غیبت مهدی در واقع یڪی بیشتر نبوده و تنها در 70 سالش نوابی داشته و در بقیه اش نداشته است. نه اینڪه واقعاً دوبار غائب شده باشد.
و الحمد لله.
🖊السیّــدمہـــدےمجـــتہـدسیســـتانے:
⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
40.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄•
••|📽️ #فیلم #سخنرانی
••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم
••|🎙با ڪارشناسۍ
••| #استادسیدمهدیمجتهدسیستانی
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
[بررسی انحرافات جریان احمد الحسن]
••|♦️جلسه شانزدهم :
نکته نهم : ادعای احمد نسبت به دوره فترت
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
📲مڪانبرگزارۍ:
🌐#شبڪه_ثامن
شبڪهجهانیامامرضا علیه السلام
https://www.aparat.com/v/7KS5A
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
ڪانالعلمۍتحقیقاتۍ
شڪستیمانۍ
→@sistanymogtahed
─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮
#پرسش_وپاسخ
╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯
🔴 موضوع: بررسی حدیث پرچم یمانی
⊹━━❁ #سوال_ڪاربر ❁━━⊹
سلام استاد
خسته نباشید
من به یڪی از اتباع گفتم درسند حدیث وجوب اطاعت از یمانی یڪ نفر زیدی و
دو نفر واقفی وجود دارد و اون این جواب رو به من داد:
زیدیه؟
زیدیه 4 امامی هستن و اصلا امام زمان رو قبول ندارن
واقفیه هفت امامی هستن ... اگر نمیدونی بدون ...
در ضمن اهل بیت علیهم السلام در مورد امثال علی بن ابی حمزه و بنی فضال چی فرمودند؟ فرمودند: به روایاتشان عمل بڪنید نه به عقایدشان ...
اینم اگر نمیدونید برید بیشتر یا بهتر درس بخونید 👇👇
خبری معتبر هست ڪه موثوق الصدور باشه نه خبر ثقه ...
استاد جواب اینو 👆چی بدم؟! و سوال خودم هم اینه ڪه: زیدیه ڪه ۴ امامی هستند، اشتیاق و علاقه آنها نسبت به جعل حدیث واجب الإطاعه بودن یمانی چیست؟
⊹━━❁ #پاسخ_استاد ❁━━⊹
🔵 سلام علیکم. ما نگفتیم این حدیث را زیدیه یا واقفیه جعل ڪرده اند. بلڪه گفتیم اولاً سند آن بسیار ضعیف است و ثانیاً به اعتراف خود احمد، خبر واحد نمی تواند اعتقاد درست ڪند. ولی به هر حال زیدیه در یمن می زیسته اند و طبیعی است ڪه بخواهند درباره یمانی چیزی جعل ڪنند.
همچنانڪه واقفیه امام دوزادهم را قبول ندارند ولی قائم را ڪه قبول دارند لذا می توانند هر روایتی با عنوان قائم جعل ڪنند.
اینڪه اهل بیت علیهم السلام درباره علی بن ابی حمزه آن سخن را فرموده اند ڪذب محض است و لعنت بر ڪذاب
و بنو فضال تصریح به وثاقتشان شده است و ربطی به علی بن ابی حمزه ندارد ڪه هیچ توثیقی ندارد.
و البته درباره بنی فضال هم چیزی از اهل بیت نرسیده بلڪه یڪ راوی مجهول علی الاطلاق نقل ڪرده ڪه حسین بن روح گفته امام عسڪری علیه السلام چنین فرموده اند حال آنڪه اصلاً حسین آن امام را درڪ نڪرده است. بماند که این حدیث بر فرض ثبوت در مورد بنی فضالی است که وثاقت آنها نزد شیعه کاملاً مورد اتفاق است پس چه شباهتی بین آنها و بطائنی ملعون می باشد؟!
اما اینڪه خبری موثوق الصدور است ڪه ... اولاً این مبنایی است پس نمی توان به ڪسی ڪه مبنای وثوقی را قبول ندارد بی سواد گفت، ثانیاً مگر این روایت شرایط وثوق دارد؟ زیدی مذهبی از مجهولی از ڪذابی از هفت امامی یی حدیثی نقل ڪرده ڪه احدی چنین مضمونی نقل نڪرده است. این می شود موثوق الصدور؟!
🖊السیّــدمہـــدےمجـــتہـدسیســـتانے
⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹