eitaa logo
احمد الحسن باطل شد
164 دنبال‌کننده
371 عکس
184 ویدیو
106 فایل
روشنگری درباره جریان احمد الحسن
مشاهده در ایتا
دانلود
34.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه دوازدهم: موضوع: نکته (7): اعتقاد شیخ صدوق درباره قائم و مهدیین. ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/7nDvR ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شڪست‌یمانۍ‌ →@sistanymogtahed ‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴شبهه ای در تکلم به همه لغات ⊹━━❁ ❁━━⊹ ❓(1) طورے ڪه شما مے فرمایید چطور مے تونید متوجه بشید امام معصوم به همه زبان ها تسلط دارن؟❓ آیا استقرا تام دارید؟❓ یا برهانے پشت این تفڪرتون هست؟❓ (2) منظور از این صیحه چیه؟؟❓ آیا واقعا یه صداے آسمانی؟❓ ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّــدمہـــدےمجتهدسیستانے: 🔹 سلام علیڪم. اولاً بنده بیجا بڪنم از خودم چیزے بگویم. این را اهل بیت علیهم السلام در دهها روایت فرموده اند. پس این تعابیر شما: «طورے ڪه شما مے فرمایید ...» و: «آیا استقرا تام دارید» و: «تفڪرتون» مخاطبش اهل بیت علیهم السلام هستند. خوب شما به اهل بیت علیهم السلام اشڪال مے ڪنید؟! ثانیاً در زمینه علم به تمام لغات دو نوع برداشت وجود دارد: (1) این نشانه، نشانه سلبے است نه نشانه اثباتے، لذا هر ڪس ڪه علم به لغات نداشت امام نیست نه اینڪه هر ڪس تمام لغات را توانست اظهار نماید امام هست. دلیل این برداشت روایت امام ڪاظم علیه السلام در این باره است ڪه ابتدا یڪے از خصائص ائمه را تڪلم با مردم به هر زبانے معرفے مے ڪنند سپس خودشان نمونه اے از علم به لغات را اظهار مے نمایند و در پایان مے گویند: پس هر ڪس این خصال را نداشت امام نیست: «فَمَنْ لَمْ يَكُنْ هَذِهِ الْخِصَالُ فِيهِ فَلَيْسَ هُوَ بِإِمَامٍ». 📕 الكافي (ط - الإسلامية) / ج‏1 / 285 ح7 (2) این نشانه، نشانه اثباتے است و راه اثباتش هم اظهار مشت نمونه خروار است، یعنے وقتے ڪسے ڪه علم داریم تعلّم لغات دیگر را ندیده، به چند لغت با شیوایے و روانے تڪلم ڪرد و این اعجازش به ثبوت رسید، ادعاے ایشان بر علم داشتن به همه زبانها تصدیق مے شود. دلیل این برداشت روایت امام رضا علیه السلام است ڪه ابتدا فرمودند من به همه زبانها مے توانم سخن بگویم سپس با افرادے رومے و هندے و فارسے و ترکی به زبان خودشان تڪلم نمودند: «أنّك تعرف كلّ لسان و لغة. فقال الرضا عليه السلام: «صدق محمّد بن الفضل، فأنا أخبرته بذلك، فهلموا فاسألوا». قال: فإنّا نختبرك قبل كلّ شي‏ء بالألسن و اللغات، و هذا روميّ‏، و هذا هنديّ‏، و هذا فارسيّ، و هذا تركيّ، فأحضرناهم. قال: «فليتكلموا بما أحبّوا، و أجيب كلّ واحد منهم بلسانه و لغته، إن شاء اللّه». فسأل كلّ واحد منهم مسألة بلسانه و لغته فأجابهم بألسنتهم و لغاتهم، فتحيّر الناس و تعجبوا، فأقرّوا جميعا بأنّه أفصح منهم بلغاتهم‏. الثاقب في المناقب ؛ ص١٨٨» 💠 جالب است بدانید احمد بصرے در ڪتاب عقائد الاسلام به قسمتے از همین روایت استناد جسته لذا نزد او این روایت صحیح مے باشد. همچنانڪه در عقائد الاسلام به روایت دیگرے تمسک ڪرده ڪه سندش همان سند روایت مربوط به برداشت اول است. لذا آن هم مطابق نظر او صحیح مے باشد. ثالثاً اگر شما تابع ثقلین هستید روایات صیحه را ڪه از اهل بیت علیهم السلام رسیده مطالعه بفرمایید ببینید آسمانے است یا خیر؟ ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
36.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه سیزدهم: چهارده نکته درباره اعتبار سنجی حدیث ادامه نکته (7): اعتقاد شیخ طوسی درباره قائم و مهدیین، نکته (8) حقیقت حدیث ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/EgW09 ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شڪست‌یمانۍ‌ →@sistanymogtahed ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ ♦️❓نام پدر قائم علیه السلام چیست؟❓♦️ ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد میشه در مورد این حدیث اون قسمت که مشخص کردم توضیح بدید؟ [[رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلّم فرمودند : حتی اگر از عمر دنیا فقط یک روز باقی بماند خداوند آن روز را طولانی نماید تا اینکه مردی از نسل من را مبعوث کند که نام او مانند نام من است و👈 نام پدر او مانند نام پدر من است👉 زمین را پر از عدل می کند همانطور که پر از ظلم شده است. 📕 الغیبة للطوسی ص١٨٠ ح١۴٠ 📙بحارالأنوار ح۵١ ص٧۴ ح ٢]] ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّــدمہـــدےمجتهدسیستانے: سلام علیکم. این حدیث از اهل سنت نقل شده و اهل بیت چنین چیزی نفرموده اند. حال شیخ طوسی ذیل چه بابی این حدیث را آورده؟ بابی که فقط در صدد اثبات اینست که خروج مهدی حتمی خواهد بود: 🔹 فمما روي من أنه لا بد من خروج مهدي في هذه الأمة. 📗 الغيبة (للطوسي) ص175 یعنی شاهد مثالش فقط ابتدای حدیث است: حتی اگر یک روز از دنیا مانده باشد. چرا شیخ از اهل سنت نقل کرده؟ چون ثابت کند اعتقاد به حتمی بودن مهدویت، ساخته مذهب شیعه نیست بلکه اهل سنت پا به پای شیعه معتقد به مهدویت بوده اند. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
42.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه چهاردهم: چهارده نکته درباره اعتبار سنجی حدیث ادامه نکته (8): معرفی کتب ضعیف در حدیث ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/MojBR ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شڪست‌یمانۍ‌ →@sistanymogtahed ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔶موضوع :حدیث ما اشکل علیکم ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد اتباع احمد بارها برای اثبات اینکه وصیت راه شناخت قائم است به این حدیث استدلال می کنند: «... مَا أَشْكَلَ عَلَيْكُمْ فَلَمْ يُشْكِلْ عَلَيْكُمْ عَهْدُ نَبِيِّ اَللَّهِ ص وَ رَايَتُهُ وَ سِلاَحُهُ و النَّفْسُ اَلزَّكِيَّةُ مِنْ وُلْدِ اَلْحُسَيْنِ 👈فإِنْ أَشْكَلَ عَلَيْكُمْ هَذَا فَلاَ يُشْكِلُ عَلَيْكُمُ👈 الصَّوْتُ مِنَ اَلسَّمَاءِ بِاسْمِهِ وَ أَمْرِهِ، وَ إِيَّاكَ وَ شُذَّاذ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ فَإِنَّ لِآلِ مُحَمَّدٍ وَ عَلِيٍّ رَايَةً وَ لِغَيْرِهِمْ رَايَاتٍ فَالْزَمِ اَلْأَرْضَ وَ لاَ تَتَبَّعْ مِنْهُمْ رَجُلاً أَبَداً حَتَّى تَرَى رَجُلاً مِنْ وُلْدِ اَلْحُسَيْنِ مَعَهُ 👈عهْدُ نَبِيِّ اَللَّهِ وَ رَايَتُهُ وَ سِلاَحُهُ ...». تفسیر العیاشی ج1 ص65 که اتباع قسمت نفس زکیه و صیحه رو پاک می کنن من گفتم: چرا حدیث رو تقطیع کردید؟ جواب دادن: تقطیع نیست عزیز، حدیث دو بخشه: یکی مربوط به وزیر امام زمان ع هست که با یارانش به سوی مدینه میره و با وصیت، سلاح و پرچم رسول الله ص شناخته میشه. این قسمت در پایان حدیث هست یکی هم که در ابتدای حدیثه و نفس زکیه و صیحه جزوش هست برای امام زمان ع هست که در مکه یاران دورش جمع میشن. ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّــدمہـــدےمجتهدسیستانے: سلام علیکم. حدیث دو بخش نیست و این دروغ محض است. حدیث کلاً درباره کسی که قراره قیام کنه صحبت می کنه و تصریح می کنه که عهد نبی نیز امکان مشتبه شدن دارد و فقط صوت آسمانی هست که مشتبه نمی شه. و این صد در صد مخالف ادعای احمده که می گه وصیت شب وفات عاصم از ضلاله. بماند که اصلاً مراد از عهد نبی الله غیر وصیت رسول الله است و این بیچاره بین این دو را خلط کرده است! ما تمام این حدیث را در کتاب نبرد بررسی کرده ایم. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
42.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه پانزدهم : چه حدیثی متواتر است؟ ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/7KS5A ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شڪست‌یمانۍ‌ →@sistanymogtahed ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ ⊹━━❁ ❁━━⊹ موضوع: دو مهدی!!! بزرگوار شما بگو بنده چطوری تحلیل ڪنم؟ 🔺مهدی ڪه مادرش شاهزاده هست 🔺مهدی ڪه مادرش ڪنیز هست 🔺مهدی متولد مدینه 🔺مهدی متولد سامرا 🔺مهدی در آخر زمان مبعوث میشه 🔺مهدی ڪه ۱۲۰۰ سال بلڪه بیشتر مبعوث شده 🔺مهدی ڪه دو غیبت داره 🔺مهدی ڪه غیبتی داره ڪدومش رو بپذیرم؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ بزرگوار شما باید ابتدا معیار تشخیص احادیث معتبر از نا معتبر را بدانید تا بدانید ڪدام را بپذیرید چون اینگونه نیست که هر حدیثی در هر کتابی ثبت گشته، واقعاً از ائمه علیهم السلام صادر شده. از طرفی طبق تصریح امام صادق علیه السلام در تقابل دو حدیث که یکی مشهور و مورد اتفاق و دیگری شاذ و ناشناخته هست، حدیث مشهور را پذیرفته و حدیث شاذ را کنار می گذاریم که هر کس به احادیث شبهه ناک تمسک کند هلاک می شود: («وَ يُتْرَكُ الشَّاذُّ الَّذِي لَيْسَ بِمَشْهُورٍ عِنْدَ أَصْحَابِكَ فَإِنَ‏ الْمُجْمَعَ‏ عَلَيْهِ‏ لَا رَيْبَ فِيهِ ... وَ مَنْ أَخَذَ بِالشُّبُهَاتِ ارْتَكَبَ الْمُحَرَّمَاتِ وَ هَلَكَ مِنْ حَيْثُ لَا يَعْلَمُ»: 📙الکافی ج1 ص68 🔶غیر از اینڪه حدیث را با غیر حدیث قاطی نڪنید. 🔶نیز بر ادبیات عرب واقف باشید تا با غلط خواندن متن، غلط هم ترجمه نڪنید. 🔶نیز از تفسیر به رأی خود داری ڪرده و چیزی بر معنای حدیث تحمیل نڪنید. 🔶اگر همه اینها را رعایت نمودید و باز مشڪلی برایتان ایجاد شد. من در خدمت هستم. حال به سوالات شما بپردازیم: 💠(1) شاهزاده بودن مادر مهدی با ڪنیز بودن او هیچ منافاتی ندارد چون این شاهزاده طبق تصریح حدیث، در جنگ اسیر شده و به صورت ڪنیز وارد عراق گشته است. 💠(2) حدیث متولد مدینه منحصراً از اهل سنت نقل شده آن هم فقط توسط نعیم ڪه نزد خود اهل سنت اعتباری ندارد و در مضمون ڪاملاً منفرد است و تازه نگفته متولد مدینه بلڪه گفته: "مولده بالمدینة" ڪه می تواند به معنای محل رشد در مدینه باشد. 💠(3) مهدی در آخر الزمان همان مهدی 1200 سال پیش است و شما بین تولد او در 1200 سال پیش و مبعوث شدنش در آخر الزمان خلط ڪرده اید. 💠(4) مهدی ڪه دو غیبت دارد همان مهدی است ڪه غیبتی دارد زیرا غیبت مهدی در واقع یڪی بیشتر نبوده و تنها در 70 سالش نوابی داشته و در بقیه اش نداشته است. نه اینڪه واقعاً دوبار غائب شده باشد. و الحمد لله. 🖊السیّــدمہـــدےمجـــتہـد‌سیســـتانے: ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
40.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه شانزدهم : نکته نهم : ادعای احمد نسبت به دوره فترت ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/7KS5A ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شڪست‌یمانۍ‌ →@sistanymogtahed ‌ ‌‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴 موضوع: بررسی حدیث پرچم یمانی ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد خسته نباشید من به یڪی از اتباع گفتم درسند حدیث وجوب اطاعت از یمانی یڪ نفر زیدی و دو نفر واقفی وجود دارد و اون این جواب رو به من داد: زیدیه؟ زیدیه 4 امامی هستن و اصلا امام زمان رو قبول ندارن واقفیه هفت امامی هستن ... اگر نمیدونی بدون ... در ضمن اهل بیت علیهم السلام در مورد امثال علی بن ابی حمزه و بنی فضال چی فرمودند؟ فرمودند: به روایاتشان عمل بڪنید نه به عقایدشان ... اینم اگر نمیدونید برید بیشتر یا بهتر درس بخونید 👇👇 خبری معتبر هست ڪه موثوق الصدور باشه نه خبر ثقه ... استاد جواب اینو 👆چی بدم؟! و سوال خودم هم اینه ڪه: زیدیه ڪه ۴ امامی هستند، اشتیاق و علاقه آنها نسبت به جعل حدیث واجب الإطاعه بودن یمانی چیست؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🔵 سلام علیکم. ما نگفتیم این حدیث را زیدیه یا واقفیه جعل ڪرده اند. بلڪه گفتیم اولاً سند آن بسیار ضعیف است و ثانیاً به اعتراف خود احمد، خبر واحد نمی تواند اعتقاد درست ڪند. ولی به هر حال زیدیه در یمن می زیسته اند و طبیعی است ڪه بخواهند درباره یمانی چیزی جعل ڪنند. همچنانڪه واقفیه امام دوزادهم را قبول ندارند ولی قائم را ڪه قبول دارند لذا می توانند هر روایتی با عنوان قائم جعل ڪنند. اینڪه اهل بیت علیهم السلام درباره علی بن ابی حمزه آن سخن را فرموده اند ڪذب محض است و لعنت بر ڪذاب و بنو فضال تصریح به وثاقتشان شده است و ربطی به علی بن ابی حمزه ندارد ڪه هیچ توثیقی ندارد. و البته درباره بنی فضال هم چیزی از اهل بیت نرسیده بلڪه یڪ راوی مجهول علی الاطلاق نقل ڪرده ڪه حسین بن روح گفته امام عسڪری علیه السلام چنین فرموده اند حال آنڪه اصلاً حسین آن امام را درڪ نڪرده است. بماند که این حدیث بر فرض ثبوت در مورد بنی فضالی است که وثاقت آنها نزد شیعه کاملاً مورد اتفاق است پس چه شباهتی بین آنها و بطائنی ملعون می باشد؟! اما اینڪه خبری موثوق الصدور است ڪه ... اولاً این مبنایی است پس نمی توان به ڪسی ڪه مبنای وثوقی را قبول ندارد بی سواد گفت، ثانیاً مگر این روایت شرایط وثوق دارد؟ زیدی مذهبی از مجهولی از ڪذابی از هفت امامی یی حدیثی نقل ڪرده ڪه احدی چنین مضمونی نقل نڪرده است. این می شود موثوق الصدور؟! 🖊السیّــدمہـــدےمجـــتہـد‌سیســـتانے ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
38.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه هفدهم : ادامه نکته نهم: (امر مخفی، امر جدید) ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/7KS5A ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شڪست‌یمانۍ‌ →@sistanymogtahed ‌ ‌‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴 موضوع: خروج یمانی از یمن نیست؟! ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد اتباع احمد درباره خروج یمانی از یمن این مقاله را پخش می کنند: 👇 عن محمد بن مسلم قال دخلت علیٰ أبی جعفر (ع) وأنا أرید أن أسأله عن القائم من آل محمد فقال... وانه لاترد له رایه وان من علامات خروجه خروج السفیانی من الشام والیمانی (من الیمن) وصیحة من السماء فی شهر رمضان ومناد ینادی بإسمه واسم أبیه. 📗کتاب کمال الدین شیخ صدوق. این تنها کتابیست که این عبارت (از یمن) را یاد کرده و داخل پرانتز گذاشته و سبب پرانتز کردن آن را در زیر نویس کتاب ذکر نکرده در حالیکه درکتاب های متعدی که حدیث مذکور را از این کتاب نقل کرده اند عبارت "از یمن" وجود ندارد از جمله: 📗اعلام الوریٰ بأعلام الهدیٰ المؤلف: الشیخ الطبرسی الوفات ۵۴۸ه‍‍ 📗کشف الغمة تألیف: ابن أبی الفتح الإربلی وفات ۶۹۳ ه‍ 📗منتخب الأنوار المضیئة تألیف: سید بهاء الدین نجفی وفات ۸۰۳ ه‍ 📗اثبات الهداة المؤلف: محمد ابن الحسن الحرالعاملی وفات ۱۱۰۴ ه‍ ج ۳ ص ۴۶ ب ۱۹ ف ۳ ح ۲۰ نقل از کمال الدین، و در باب : النصوص عن امامة صاحب الزمان ص۵ ح ۱۳۱ نقل از کمال الدین 📗بحار الأنوار تألیف: علامه مجلسی وفات ۱۱۱۱ ه‍ -ج۵۱ ص ۲۱۸ ح ۱۶ نقل از کتاب کمال الدین 📗الزام الناصب فی اثبات الحجه الغائب تألیف: شیخ علی یزدی حائری وفات ۱۳۳۳ه‍ ج ۱ ص۱۹۷ 📗بشارة الإسلام تألیف: سید مصطفی کاظمی وفات ۱۳۳۶ه‍ چاپ قم مکتبة الامین ص ۱۴۰ 📗میکال المکارم تألیف: میرزا محمدتقی أصفهانی وفات ۱۳۴۸ه‍ ج ۱ ص ۷۱ 📗رجال ترکوا بصمات علی قسمات التاریخ، تألیف: سید لطیف قزوینی ص ۲۷۵ ----------------- اینها کتابهایی هستند که از کتاب کمال الدین نقل کردند و عبارت👈(از یمن)👉 را یاد نکردند، نتیجه اینکه این عبارت از اصل روایت نبوده و نیست و در مرور زمان به روایت اضافه شده. ⬇️↓↓▼↓↓⬇️ ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام علیکم 🔹اولاً مرحوم صدوق در کمال الدین چند روایت درباره یمانی ثبت کرده است: ¦|◥1) از محمد بن مسلم: خروج الیمانی من الیمن (کمال الدین ج1 ص328 ح7) ¦|◥2) از محمد بن مسلم: خروج الیمانی من الیمن (کمال الدین ج1 ص331 ح16). در این دو ثبت عبارت من الیمن در پرانتز نیست و این دروغ بزرگ اتباع احمد است. ¦|◥3) از میمون البان: یمانی و سفیانی و ...: (کمال الدین ج2 ص649 ح1). در این نقل اشاره ای به محل خروج یمانی نشده اما این نمی رساند که خروج او از یمن نیست چون محل خروج سفیانی را هم ذکر نکرده، و الا کلمه "خروج" را هم نیاورده پس آیا می توان گفت که چون نگفته خروج سفیانی، سفیانی خروج ندارد؟ 🔹ثانیاً اینکه گفته اند در اعلام الوری و کشف الغمة و منتخب الأنوار و إثبات الهداة و بحار الأنوار و بشارة الإسلام "من الیمن" نیست دروغ است. ¦|◥ این متن اعلام الوری ج2 ص292 می باشد: «خرج السفيانيّ من الشام، و اليمانيّ‏ من‏ اليمن». ¦|◥و این متن کشف الغمة ج2 ص534 می باشد: «خَرَجَ السُّفْيَانِيُّ مِنَ الشَّامِ وَ الْيَمَانِيُ‏ مِنَ‏ الْيَمَنِ‏». ¦|◥و این متن منتخب الأنوار ص176 است: «خُرُوجُ السُّفْيَانِيِّ مِنَ الشَّامِ وَ خُرُوجُ الْيَمَانِيِ‏ مِنَ‏ الْيَمَنِ». ¦|◥و این متن إثبات الهداة ج5 ص341 ح14 است: «خرج السفياني من الشام و اليماني‏ من‏ اليمن». ¦|◥و این متن بحار الأنوار ج52 ص192 ح24 می باشد: «خَرَجَ السُّفْيَانِيُّ مِنَ الشَّامِ وَ الْيَمَانِيُ‏ مِنَ‏ الْيَمَن‏». ¦|◥و این متن بشارة الإسلام ص140 هست: «خروج السفيانيّ من الشام، و اليماني‏ من‏ اليمن‏». 🔸جالب اینکه در هیچکدام از این ثبتها "من الیمن" در پرانتز هم نیست و جزء متن اصلی حدیث می باشد. بله در کتاب بحار الأنوار ج51 ص218 نقل اول کتاب کمال الدین را بدون "من الیمن" ثبت کرده است نه نقل دوم را که ما متن و آدرسش را بیان کردیم. ✔️ اما اتباع احمد با فریبکاری طوری جلوه می دهند که یک نقل بیشتر وجود ندارد و همان هم بدون این فقره است.✔️ 🔹ثالثاً باید دانست: گذاشتن کلمه در پرانتز به معنای این نیست که بعضی نسخه های کتاب فاقد آن بوده است چون اگر اینگونه باشد حاشیه زده و در پاورقی تذکر می دهند که در فلان نسخه این کلمه نیست، بلکه پرانتز را از این جهت می گذارند که بگویند بعضی از کتابهایی که از این کتاب نقل کرده اند فاقد این کلمه یا این عبارت می باشند و این از بی سوادی اتباع نسبت به قوانین چاپ است. بماند که ما عرض کردیم اصلاً این کلمه در پرانتز نیست و آنها فقط دروغ گفته اند. 🔹رابعاً اینکه گفته اند خروج یمانی از یمن منحصر به نقل کمال الدین و حدیث محمد بن مسلم است دروغ بزرگ دیگری است بلکه این مساله لا اقل در 9 روایت تصریح و در یک روایت تلویح شده که یمانی از یمن خروج می کند. ⬇️↓↓▼↓↓⬇️
¦|◥**تصریح: حدیث اول**: کمال الدین ج1 ص328 ح7، ¦|◥حدیث دوم: کمال الدین ج1 ص331 ح16 از امام باقر علیه السلام، ¦|◥حدیث سوم: کفایة المهتدی ص661 از امام صادق علیه السلام، ¦|◥حدیث چهارم: عیون الحکم ص244 ح4642، ¦|◥حدیث پنجم: الغیبة للنعمانی ص277 ح60، ¦|◥حدیث ششم: کفایة المهتدی ص647، ¦|◥حدیث هفتم: الغیبة للنعمانی ص39-40، ¦|◥حدیث هشتم: تقریب المعارف، ¦|◥حدیث نهم شرح الأخبار ج3 ص359 تلویح: أمالی الطوسی ص661 🔹خامساً از همه اینها گذشته، به صورت طبیعی وقتی کسی را فقط با عنوان شهرش معرفی کرده اند و برای او خروجی دانسته اند اما مکان خروجش را نگفته اند کاملاً روشن است که مکان خروج همان شهرش می باشد و به خاطر وجود این قرینه بوده که محل خروج را نگفته اند. مثلاً وقتی گفته می شود خراسانی خروج می کند و نمی گویند از کجا، ظهور در این دارد که از خراسان خروج می کند نه از ترکیه و الا تذکر می دادند. و الحمد لله رب العالمین 🖊السیّــدمہـــدےمجـــتہـد‌سیســـتانے ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
38.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه هجدهم : نکته دهم : وجود روایات متعارض (تطبیق مرجحات تعارض بر حدیث وصیت) ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/7KS5A ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شڪست‌یمانۍ‌ →@sistanymogtahed ‌ ‌‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد. یڪی از اتباع درباره ڪلمه «جماعة» ڪه در اول سند حدیث وصیت آمده اینگونه گفت: منظور از «جماعة» چند نفر از جمله ابن عبدون است. شما میدونید ڪه ابن عبدون مشهور به این هست ڪه تمام احادیثی ڪه ایشون نقل میڪنند تماماً صحیح هست. و ایشون مشهور به رد ڪردن احادیث هستند. و علما اصطلاحاً به ایشون چڪ سفید امضا دادن. جواب این ادعا چیست؟ ❓ ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّــدمہـــدےمجـــتہـد‌سیســـتانے: پاسخ: سلام علیکم. این حرف دروغ محض است زیرا ابن عبدون حتی توثیق صریح هم ندارد و فقط چون استادِ نجاشی بوده و آقای خوئی همه اساتید نجاشی را ثقه می دانسته اند او را دارای وثاقت معرفی کرده اند: هو ثقة، لأنه من مشايخ النجاشي‏. البته گمان من اینست که این آقا به علت کم سوادی یا فریبکاری، ابن الغضائری را با ابن عبدون اشتباه گرفته یا از عمد به اشتباه انداخته. چون کسی که مشهور به رد کردن وثاقت روات بوده و نه احادیث، ابن غضائری است نه ابن عبدون. خوب است این را هم بدانید که علما نه تنها ابن عبدون و ابن غضائری که هیچ کس را به این نحو تایید نکرده اند که «تمام احادیثی که نقل می کند تماماً صحیح است»!!! ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
33.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه نوزدهم : ادامه نکته دهم: (احادیث حصر عدد در خود کتاب غیب طوسی)، نکته یازدهم: رویکرد جمع بین احادیث ناسازگار ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/7KS5A ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شڪست‌یمانۍ‌ →@sistanymogtahed ‌ ‌‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─