eitaa logo
احمد الحسن باطل شد
164 دنبال‌کننده
371 عکس
184 ویدیو
106 فایل
روشنگری درباره جریان احمد الحسن
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴 موضوع: خروج یمانی از یمن نیست؟! ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد اتباع احمد درباره خروج یمانی از یمن این مقاله را پخش می کنند: 👇 عن محمد بن مسلم قال دخلت علیٰ أبی جعفر (ع) وأنا أرید أن أسأله عن القائم من آل محمد فقال... وانه لاترد له رایه وان من علامات خروجه خروج السفیانی من الشام والیمانی (من الیمن) وصیحة من السماء فی شهر رمضان ومناد ینادی بإسمه واسم أبیه. 📗کتاب کمال الدین شیخ صدوق. این تنها کتابیست که این عبارت (از یمن) را یاد کرده و داخل پرانتز گذاشته و سبب پرانتز کردن آن را در زیر نویس کتاب ذکر نکرده در حالیکه درکتاب های متعدی که حدیث مذکور را از این کتاب نقل کرده اند عبارت "از یمن" وجود ندارد از جمله: 📗اعلام الوریٰ بأعلام الهدیٰ المؤلف: الشیخ الطبرسی الوفات ۵۴۸ه‍‍ 📗کشف الغمة تألیف: ابن أبی الفتح الإربلی وفات ۶۹۳ ه‍ 📗منتخب الأنوار المضیئة تألیف: سید بهاء الدین نجفی وفات ۸۰۳ ه‍ 📗اثبات الهداة المؤلف: محمد ابن الحسن الحرالعاملی وفات ۱۱۰۴ ه‍ ج ۳ ص ۴۶ ب ۱۹ ف ۳ ح ۲۰ نقل از کمال الدین، و در باب : النصوص عن امامة صاحب الزمان ص۵ ح ۱۳۱ نقل از کمال الدین 📗بحار الأنوار تألیف: علامه مجلسی وفات ۱۱۱۱ ه‍ -ج۵۱ ص ۲۱۸ ح ۱۶ نقل از کتاب کمال الدین 📗الزام الناصب فی اثبات الحجه الغائب تألیف: شیخ علی یزدی حائری وفات ۱۳۳۳ه‍ ج ۱ ص۱۹۷ 📗بشارة الإسلام تألیف: سید مصطفی کاظمی وفات ۱۳۳۶ه‍ چاپ قم مکتبة الامین ص ۱۴۰ 📗میکال المکارم تألیف: میرزا محمدتقی أصفهانی وفات ۱۳۴۸ه‍ ج ۱ ص ۷۱ 📗رجال ترکوا بصمات علی قسمات التاریخ، تألیف: سید لطیف قزوینی ص ۲۷۵ ----------------- اینها کتابهایی هستند که از کتاب کمال الدین نقل کردند و عبارت👈(از یمن)👉 را یاد نکردند، نتیجه اینکه این عبارت از اصل روایت نبوده و نیست و در مرور زمان به روایت اضافه شده. ⬇️↓↓▼↓↓⬇️ ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام علیکم 🔹اولاً مرحوم صدوق در کمال الدین چند روایت درباره یمانی ثبت کرده است: ¦|◥1) از محمد بن مسلم: خروج الیمانی من الیمن (کمال الدین ج1 ص328 ح7) ¦|◥2) از محمد بن مسلم: خروج الیمانی من الیمن (کمال الدین ج1 ص331 ح16). در این دو ثبت عبارت من الیمن در پرانتز نیست و این دروغ بزرگ اتباع احمد است. ¦|◥3) از میمون البان: یمانی و سفیانی و ...: (کمال الدین ج2 ص649 ح1). در این نقل اشاره ای به محل خروج یمانی نشده اما این نمی رساند که خروج او از یمن نیست چون محل خروج سفیانی را هم ذکر نکرده، و الا کلمه "خروج" را هم نیاورده پس آیا می توان گفت که چون نگفته خروج سفیانی، سفیانی خروج ندارد؟ 🔹ثانیاً اینکه گفته اند در اعلام الوری و کشف الغمة و منتخب الأنوار و إثبات الهداة و بحار الأنوار و بشارة الإسلام "من الیمن" نیست دروغ است. ¦|◥ این متن اعلام الوری ج2 ص292 می باشد: «خرج السفيانيّ من الشام، و اليمانيّ‏ من‏ اليمن». ¦|◥و این متن کشف الغمة ج2 ص534 می باشد: «خَرَجَ السُّفْيَانِيُّ مِنَ الشَّامِ وَ الْيَمَانِيُ‏ مِنَ‏ الْيَمَنِ‏». ¦|◥و این متن منتخب الأنوار ص176 است: «خُرُوجُ السُّفْيَانِيِّ مِنَ الشَّامِ وَ خُرُوجُ الْيَمَانِيِ‏ مِنَ‏ الْيَمَنِ». ¦|◥و این متن إثبات الهداة ج5 ص341 ح14 است: «خرج السفياني من الشام و اليماني‏ من‏ اليمن». ¦|◥و این متن بحار الأنوار ج52 ص192 ح24 می باشد: «خَرَجَ السُّفْيَانِيُّ مِنَ الشَّامِ وَ الْيَمَانِيُ‏ مِنَ‏ الْيَمَن‏». ¦|◥و این متن بشارة الإسلام ص140 هست: «خروج السفيانيّ من الشام، و اليماني‏ من‏ اليمن‏». 🔸جالب اینکه در هیچکدام از این ثبتها "من الیمن" در پرانتز هم نیست و جزء متن اصلی حدیث می باشد. بله در کتاب بحار الأنوار ج51 ص218 نقل اول کتاب کمال الدین را بدون "من الیمن" ثبت کرده است نه نقل دوم را که ما متن و آدرسش را بیان کردیم. ✔️ اما اتباع احمد با فریبکاری طوری جلوه می دهند که یک نقل بیشتر وجود ندارد و همان هم بدون این فقره است.✔️ 🔹ثالثاً باید دانست: گذاشتن کلمه در پرانتز به معنای این نیست که بعضی نسخه های کتاب فاقد آن بوده است چون اگر اینگونه باشد حاشیه زده و در پاورقی تذکر می دهند که در فلان نسخه این کلمه نیست، بلکه پرانتز را از این جهت می گذارند که بگویند بعضی از کتابهایی که از این کتاب نقل کرده اند فاقد این کلمه یا این عبارت می باشند و این از بی سوادی اتباع نسبت به قوانین چاپ است. بماند که ما عرض کردیم اصلاً این کلمه در پرانتز نیست و آنها فقط دروغ گفته اند. 🔹رابعاً اینکه گفته اند خروج یمانی از یمن منحصر به نقل کمال الدین و حدیث محمد بن مسلم است دروغ بزرگ دیگری است بلکه این مساله لا اقل در 9 روایت تصریح و در یک روایت تلویح شده که یمانی از یمن خروج می کند. ⬇️↓↓▼↓↓⬇️
¦|◥**تصریح: حدیث اول**: کمال الدین ج1 ص328 ح7، ¦|◥حدیث دوم: کمال الدین ج1 ص331 ح16 از امام باقر علیه السلام، ¦|◥حدیث سوم: کفایة المهتدی ص661 از امام صادق علیه السلام، ¦|◥حدیث چهارم: عیون الحکم ص244 ح4642، ¦|◥حدیث پنجم: الغیبة للنعمانی ص277 ح60، ¦|◥حدیث ششم: کفایة المهتدی ص647، ¦|◥حدیث هفتم: الغیبة للنعمانی ص39-40، ¦|◥حدیث هشتم: تقریب المعارف، ¦|◥حدیث نهم شرح الأخبار ج3 ص359 تلویح: أمالی الطوسی ص661 🔹خامساً از همه اینها گذشته، به صورت طبیعی وقتی کسی را فقط با عنوان شهرش معرفی کرده اند و برای او خروجی دانسته اند اما مکان خروجش را نگفته اند کاملاً روشن است که مکان خروج همان شهرش می باشد و به خاطر وجود این قرینه بوده که محل خروج را نگفته اند. مثلاً وقتی گفته می شود خراسانی خروج می کند و نمی گویند از کجا، ظهور در این دارد که از خراسان خروج می کند نه از ترکیه و الا تذکر می دادند. و الحمد لله رب العالمین 🖊السیّــدمہـــدےمجـــتہـد‌سیســـتانے ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
38.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه هجدهم : نکته دهم : وجود روایات متعارض (تطبیق مرجحات تعارض بر حدیث وصیت) ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/7KS5A ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شڪست‌یمانۍ‌ →@sistanymogtahed ‌ ‌‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد. یڪی از اتباع درباره ڪلمه «جماعة» ڪه در اول سند حدیث وصیت آمده اینگونه گفت: منظور از «جماعة» چند نفر از جمله ابن عبدون است. شما میدونید ڪه ابن عبدون مشهور به این هست ڪه تمام احادیثی ڪه ایشون نقل میڪنند تماماً صحیح هست. و ایشون مشهور به رد ڪردن احادیث هستند. و علما اصطلاحاً به ایشون چڪ سفید امضا دادن. جواب این ادعا چیست؟ ❓ ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّــدمہـــدےمجـــتہـد‌سیســـتانے: پاسخ: سلام علیکم. این حرف دروغ محض است زیرا ابن عبدون حتی توثیق صریح هم ندارد و فقط چون استادِ نجاشی بوده و آقای خوئی همه اساتید نجاشی را ثقه می دانسته اند او را دارای وثاقت معرفی کرده اند: هو ثقة، لأنه من مشايخ النجاشي‏. البته گمان من اینست که این آقا به علت کم سوادی یا فریبکاری، ابن الغضائری را با ابن عبدون اشتباه گرفته یا از عمد به اشتباه انداخته. چون کسی که مشهور به رد کردن وثاقت روات بوده و نه احادیث، ابن غضائری است نه ابن عبدون. خوب است این را هم بدانید که علما نه تنها ابن عبدون و ابن غضائری که هیچ کس را به این نحو تایید نکرده اند که «تمام احادیثی که نقل می کند تماماً صحیح است»!!! ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
33.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه نوزدهم : ادامه نکته دهم: (احادیث حصر عدد در خود کتاب غیب طوسی)، نکته یازدهم: رویکرد جمع بین احادیث ناسازگار ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/7KS5A ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شڪست‌یمانۍ‌ →@sistanymogtahed ‌ ‌‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع :منکر مهدی موعود ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام وقت شما بخیر... استاد یڪ روایتی از آلبانی نقل شده متنش به این صورت هست《منڪر مهدویت منڪر الوهیت خداوند است》 📘سلسلة الاحادیث الصحیحه ج۴،ص۱۰۳ و ما مثل هولاء المنڪرین جمیعا عندی الا ڪما لو انڪر رجل الوهیه الله عزوجل👍بدعوی انه اوعاها بعض الفراعنه! 📘سلسلة الاحادیث الصحیحه ج۳ ،ص۴۳ او می‌گوید منڪر مهدی بخاطر ادعای مهدیان دروغین نزد من مانند ڪسی است ڪه الوهیت خدا را انڪار ڪند،چون فرعون ادعای الوهیت ڪرده است! می شود این را توضیح دهید؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖊️السیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســتانے: سلام علیڪم. این روایت نیست بلڪه ڪلام خود آلبانی می باشد. او می گوید: خروج مهدی موعود اینقدر قطعی و محڪم است ڪه مانند قطعی بودن وجود خداست. بعد ڪنایه می زند ڪه بعضی منڪر اصل مهدویت می شوند چون چند نفر به دروغ ادعای مهدویت ڪرده اند و آلبانی می گوید : این مثل آن می باشد ڪه ڪسی منڪر وجود خدا شود چون بعضی فرعون ها به دروغ ادعای خدایی ڪرده اند. و این ڪلام متینی است. ✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
44.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه بیستم : نکته دوازدهم: واقعه تصحیف، بررسی حدیث لوح جابر ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/7KS5A ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شڪست‌یمانۍ‌ → @sistanymogtahed ‌ ‌‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ ⊹━━❁ ❁━━⊹ موضوع: مهدیین همان نقبا هستند! سلام استاد.آیا می توان گفت مهدیین همان نقبای امام زمان علیه السلام در زمان خود ایشان هستند؟چون در روایتی از سلمان داریم ڪه همه پیامبران دارای دوازده نقیب بوده اند و نقبای پیامبر همان دوازده امام اند، همچنین پیامبر اسلام در پیمان عقبه دوازده نقیب معین ڪردند، و احادیثی داریم ڪه برای هر یڪ از ائمه نقبایی ذڪر ڪرده اند و می توان گفت دوازده نفر بوده اند، و حدیثی هم در مورد امام زمان هست ڪه از وجود یازده نقیب و یڪ وزیر برای ایشان سخن می گوید، و مراد حدیث ابو بصیر ڪه دوازده مهدی را بعد از قائم می شمرد بعدیت رتبی است نه زمانی؛ یعنی در زمان خود امام زمان هستند اما رتبه امامت ندارند. ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖊السیّـدمہــدےمجــتہـد‌سیســتانے: سلام علیڪم. خیر بزرگوار، آنچه گفتید قابل اثبات نیست: (1) احادیثی ڪه ذڪر می ڪنید نوعاً فاقد اعتبار سندی هستند و با واقعیت تاریخی هم سازگاری ندارند. براستی از آدم تا خاتم، به غیر از حضرت موسی و عیسی علیهما السلام و پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله ڪدام پیامبر دوازده نقیب داشته است؟ آدم؟ شیث؟ اشعیا؟حزقیل؟ چه ڪسی؟ (2) همچنین ڪدامیڪ از ائمه علیهم السلام دارای دوازده نقیب بوده اند؟ با ذڪر دلیل نام ببرید. امیر المومنین علیه السلام؟ ڪه ارتد الناس بعد النبی إلا ثلاثة أو أربعة أو سبعة. امام سجاد علیه السلام؟ ڪه حواریون ایشان چهار تا شش نفر ذڪر شده اند. ڪدام امام؟ (3) شما از طبقات ابن سعد آوردید ڪه پیامبر در پیمان عقبه دوازده نقیب از انصار مدینه داشته اند، بعد به حدیث سلمان استناد ڪردید ڪه نقبای پیامبر همین دوازده امام هستند. خوب از ضمیمه ڪردن این دو نقل به هم ڪه 24 نقیب برای پیامبر به اثبات می رسد نه 12 تا!!! (4) حدیث ضعیفِ ابوبصیر تصریح ڪرده ڪه بعد از قائم 12 مهدی است درحالیڪه حدیث نقبای امام زمان علیه السلام (ڪه این هم سندش نامعتبر است)می گوید 11 نقیب و یڪ وزیر در زمان خود قائم هستند، و بعدیت همیشه صریح در زمان است مگر قرینه محڪمی بر خلافش وجود داشته باشد تا بر بعدیت رتبی حمل شود. و روایت 11 نقیب وقتی می تواند قرینه بر بعدیت رتبی قرار داده شود ڪه اعتبارش ثابت باشد و الا چگونه حدیثی ڪه خود سند ندارد می تواند قرینه بر حدیث بی سندی دیگری قرار گیرد؟! ذڪر اینڪه لازم است ڪه خروج از اصطلاح هر چه بزرگتر باشد، قرینه اش هم باید محڪمتر باشد. نتیجه اینڪه:با وجود تعداد اندڪ، ضعف شدید سند و شذوذ محتوای روایات مهدیین، این روایات هرگز قابل پذیرش نیست و نیازی به چنین توجیهاتی هم ندارد. باسپاس فراوان از توجه شما به سخنان حقیر ڪه واقعاً نزد بنده عزیز هستید. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
38.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه بیست و یکم : نکته: سیزدهم: اعتبار سنجی کتاب غیبت شیخ طوسی، نکته چهاردهم: سوء استفاده فرقه ها از قرآن و روایات ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/9jt7J ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شڪست‌یمانۍ‌ →@sistanymogtahed ‌ ‌‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ ⊹━━❁ ❁━━⊹ موضوع: حدیثِ مسحِ حلقوی!!! سلام استاد (1) عن رسول الله (ص) أنه قال: يحشر الله أمتي يوم القيامة بين الأمم غرا محجلين من آثار الوضوء: رسول الله (ص): خداوند امت من را در روز قیامت از بین امت‌ها به صورت جمعی رو سفید که آثار وضو در پاهایشان به صورت حلقوی نمایان است محشور می‌ڪند. مستدرڪ الوسائل ج۱ ص۳۵۷ (2) ثقه‌ی محدثین مرحوم شیخ عباس القمی در ڪتاب ڪلیات مفاتیح الجنان زیارت امیر المؤمنین (ع): السلام علیڪ یا أمیر المؤمنین؛ ویعسوب الدین؛ و قائد الغر المحجلین). یعنی: امیر گروهی رو سفید و حلقوی. ڪتاب مفاتیح الجنان زیارة أمیر المؤمنین علیه السلام صفحة 684 ، عیون اخبار الرضا ج۲ ص271 میشه در مورد این دو حدیث توضیح بدید. ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖊السیّــدمہـــدےمجـــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. (1) این دو حدیث کاملاً غلط ترجمه شده است. اثر وضو چه ربطی به حلقوی دارد؟ غر یعنی پیشانی سفیدان و محجّل به اسبی می گویند که سفیدی در دستها و پاهایش تا مچ بالا رفته. و این ڪنایه از آنست ڪه صورت و دستها پاهای آنها از اثر وضو سفید و نورانی است. «الغُرُّ»: جمع الأغرّ، من الغُرّة: بياض الوجه. 📕 مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول ؛ ج‏5 ؛ ص204 الغر المحجلون أي بيض مواضع الوضوء من الأيدي و الأقدام، استعار أثر الوضوء في الوجه و اليدين و الرجلين للإنسان من البياض الذي يكون في وجه الفرس و يديه و رجليه، انتهى. «الغُرُّ»: جمع الأغرّ، من الغُرّة: بياض الوجه. و «المُحَجَّلُ»: هو الذي يرتفع البياض في قوائمه إلى موضع القيد و يجاوز الأرساغ- جمع الرُسُغ، و هو المفصل ما بين الساعد و الكفّ أو الساق و القدم. راجع: النهاية، ج1 ص346 (حجل)؛ و ج3 ص354 (غرر). (2) در حدیث دوم که اصلاً سخنی از آثار وضو وجود ندارد و حدیث اول نیز بدون هیچ سندی فقط و فقط توسط فرقه اسماعیلیه نقل شده است و درباره تمام امت پیامبر سخن می گوید نه چند نفر پیرو احمد بصری در قرن 15. بله اتباع احمد بصری می خواهند بگویند چون سفیدی تا مچ پا بالا رفته پس مسحشان دور مچ پا هم بوده!!! در حالیکه محجل یعنی تمام پایش سفید است تا نه فقط مچ، لذا اگر هم بخواهد بر کسی صدق کند بر اهل سنت صادق است که تمام پا را تا مچ می شویند که البته عرض شد این حدیث بی سند تنها و تنها توسط فرقه اسماعیلیه نقل شده و ربطی به شیعه ندارد. غیر از اینکه آنها غافل اند که معنای محجل، سفید بودن دستها و پاها با هم است نه فقط پاها. خوب اگر معنای حدیث این باشد که پاهای آنها تا مچ نورانی است چون مسح حلقوی می کشیده اند، با سفید بودن دستها تا مچ چکار می کنند؟! آیا دستها را هم فقط تا مچ می شسته اند؟!! بماند که وضوی شیعه توسط خود اهل بیت علیهم السلام به صورت واضح بیان شده و با تمسک به این عبارات مبهم نمی توان وضوی حلقوی! ثابت کرد. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄ 🎙️ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] 🔴 چهارده نکته ابتدایی شماره دو: (شامل یازده فیلم) 🔰• ڪلیڪ ڪنید:👇 ••|♦️جلسه 11: نکته(5): یقین عقلایی، پایه اعتقاد نکته (6): اقسام ثبت حدیث ••|♦️جلسه 12: نکته(7): اعتقاد شیخ صدوق درباره قائم و مهدیین ••|♦️جلسه 13: ادامه نکته(7): اعتقاد شیخ طوسی درباره قائم و مهدیین نکته (8):حقیقت حدیث ••|♦️جلسه 14: ادامه نکته(8):معرفی کتب ضعیف در حدیث ••|♦️جلسه 15: چه حدیثی متواتر است؟ ••|♦️جلسه 16: نکته(9):ادعای احمد نسبت به دوره فترت ••|♦️جلسه 17 : ادامه نکته(9):(امر مخفی، امر جدید) ••|♦️جلسه 18 : نکته(10) : وجود روایات متعارض (تطبیق مرجحات تعارض بر حدیث وصیت) ••|♦️جلسه 19 : ادامه نکته(10):(احادیث حصر عدد در خود کتاب غیب طوسی) نکته (11):رویکرد جمع بین احادیث ناسازگار ••|♦️جلسه 20: نکته(12):واقعه تصحیف، بررسی حدیث لوح جابر ••|♦️جلسه 21: نکته(13):اعتبار سنجی کتاب غیبت شیخ طوسی نکته (14):سوء استفاده فرقه ها از قرآن و روایات 🎧⊹❁🎬⊹❁🎥⊹❁🎬⊹❁🎧 @sistanymogtahed ☜ڪانال ❥═❁🌺❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
48.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه بیست و دوم : بررسی راویان حدیث وصیت: جماعة، حسین بزوفری، علی بن سنان ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://m.aparat.com/v/WURHz ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شڪست‌یمانۍ‌ →@sistanymogtahed ‌ ‌‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🔴 موضوع : سیزده امام!!! ‼️ ‼️ ‼️ ‼️ ‼️ ‼️ روایت اول: ....فقال له أمير المؤمنين عليه السلام إن لهذه الأمة اثني عشر إمام هدى من ذرية نبيها وهم مني وأما منزل نبينا في الجنة ففي أفضلها وأشرفها جنة عدن وأما من معه في منزله فيها فهؤلاء الاثنا عشر من ذريته وأمهم وجدتهم وأم أمهم وذراريهم، لا يشركهم فيها أحد. علی ع میفرماید اين امّت را دوازده امام از نسل پيامبرشان است و آنان از اولاد من‌اند. و منزل پيامبرِ ما در بهشت، در بهترين و برترين جاى آن، يعنى بهشت عَدْن، است و همراهان او در آن منزل نيز همين دوازده امام از نسل او هستند، به علاوه مادرشان و مادربزرگشان و مادر مادرشان و فرزندانشان. هيچ كس ديگر در آن منزل با ايشان همراه نيست. روایت دوم: عن أبى الجارود، عن أبى جعفر عليه السلام ، عن جابر بن عبداللّه الأنصارى قال: دخلت على فاطمة عليهاالسلام وبين يديها لوح فيه أسماء الأوصياء من ولدها، فعددت اثنى عشر آخرهم القائم عليه السلام ثلاثة منهم محمد وثلاثة منهم علي بر فاطمه عليها السلام وارد شدم. ديدم در برابرش لوحى است كه نام‌هاى اوصيا از فرزندان او، در آن است. شمردم. دوازده نفر بودند و آخرينشان قائم عليه السلام بود. در ميان آنها، سه محمّد و سه على بود 📕 الكافي ج1 ص532 ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖊السیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســتانے: سلام علیڪم. 🔶🔸جواب حدیث اول: این روایت دارای نسخه بدل است. در ڪتاب ڪافی و ڪمال الدین و غیبت نعمانی و خصال و عیون الأخبار از ابو سعید خدری، ابو طفیل و امام صادق علیه السلام ثبت شده است. نقل ابو سعید فقط یڪ طریق دارد اما نقل ابو طفیل و امام صادق علیه السلام دارای چندین طریق است. این در حالیست ڪه تمام این نقلها و نسخه ها فاقد فقره «من ذریة نبیها» می باشند الا نقل ڪافی از ابو سعید، و قطعاً بین نقل امام صادق علیه السلام با چندین طریق ڪه موید به نقل ابو طفیل با چند طریق است و تڪ نقل ابو سعید خدری، نقل اول متعین است. غیر از اینڪه در میان تمام این اسناد تنها سند امام صادق علیه السلام صحیح است ڪه فاقد این فقره می باشد و اتفاقاً آن هم در ڪتاب ڪافی ثبت شده است. این متن غیبت نعمانی است: «يَا يَهُودِيُّ لِهَذِهِ الْأُمَّةِ اثْنَا عَشَرَ إِمَاماً مَهْدِيّاً كُلُّهُمْ هَادٍ مَهْدِيٌّ لَا يَضُرُّهُمْ خِذْلَانُ مَنْ خَذَلَهُمْ وَ مَوْضِعُ مُحَمَّدٍ ص فِي أَفْضَلِ مَنَازِلِ جَنَّةِ عَدْنٍ وَ أَقْرَبِهَا مِنَ اللَّهِ وَ أَشْرَفِهَا، وَ أَمَّا الَّذِي مَعَ مُحَمَّدٍ ص فِي مَنْزِلَتِهِ فَالاثْنَا عَشَرَ الْأَئِمَّةُ الْمَهْدِيُّونَ». 📕 الغیبة للنعمانی ص98-99 ح29 تفصیل مطلب را در ڪتاب شرح غیبت نعمانی مطالعه ڪنید. 🔶🔸جواب حدیث دوم: پاسخ حدیث لوح جابر را بارها داده ام ڪه این حدیث چهار نسخه دارد و تنها از یڪ نسخه اش سیزده وصی در می آید اما جریان احمد بصری با فریبڪاری تمام، هیچ اشاره ای به آن سه نسخه دیگر نمی ڪنند. راوی این نسخه نیز ابو الجارود رئیس مذهب جارودیه است ڪه به امامت زید معتقد بوده، لذا هیج بعدی ندارد ڪه لفظ حدیث را دستڪاری ڪرده باشد تا به نوعی برای امامت زید هم نصی دست و پا ڪرده باشد. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
34.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه بیست و سوم : بررسی راویان حدیث وصیت، بررسی وثاقت علی بن سنان ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/CYus1 ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شڪست‌یمانۍ‌ →@sistanymogtahed ‌ ‌‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : فرستاده امام زمان!!! ⊹━━❁ ❁━━⊹ نورالهدی: یعنی شما قبول ندارین امام فرستاده ای دارند؟ پس این یمانی موعود کیست؟ من نه الآن قبلا در کتابهای مدرسه، درس دینی، خواندم: قبل ظهور امام مهدی ع سه تا قیام داریم پس یمانی موعود قبل از ظهور می آید دیگر. ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖊السیّــدمہـــدےمجـــتہـد‌سیســـتانے: این حرفها که خیلی بی ارزش هست. در کتاب های مدرسه خوانده اید؟! (1) بله ما سه تا خروج قبل از ظهور داریم. اولینش قیام سفیانی در شام. دومین و سومینش نیز قیام خراسانی و یمانی از خراسان و یمن برای مقابله با لشکر سفیانی که به عراق حمله کرده است. پس: تا سفیانی نیاید خبری از یمانی نخواهد بود. (2) اما این چه ربطی دارد که یمانی فرستاده امام زمان علیه السلام باشد؟! یمانی فردی است مانند خراسانی که با سفیانی می جنگد همین. (3) بماند که اصلاً در کتاب نبرد (1) شواهدی اقامه کرده ام که یمانی بعد از ظهور و قبل از خروج، قیام می کند. در این صورت، اصل شبهه شما که: «یمانی قبل از ظهور می آید» منتفی می شود. البته بنده اصراری بر این مطلب ندارم ولی صرف احتمال عقلی و نقلی آن، موجب بطلان استدلال شماست. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا