eitaa logo
احمد الحسن باطل شد
182 دنبال‌کننده
448 عکس
187 ویدیو
106 فایل
روشنگری درباره جریان احمد الحسن
مشاهده در ایتا
دانلود
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع :منکر مهدی موعود ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام وقت شما بخیر... استاد یڪ روایتی از آلبانی نقل شده متنش به این صورت هست《منڪر مهدویت منڪر الوهیت خداوند است》 📘سلسلة الاحادیث الصحیحه ج۴،ص۱۰۳ و ما مثل هولاء المنڪرین جمیعا عندی الا ڪما لو انڪر رجل الوهیه الله عزوجل👍بدعوی انه اوعاها بعض الفراعنه! 📘سلسلة الاحادیث الصحیحه ج۳ ،ص۴۳ او می‌گوید منڪر مهدی بخاطر ادعای مهدیان دروغین نزد من مانند ڪسی است ڪه الوهیت خدا را انڪار ڪند،چون فرعون ادعای الوهیت ڪرده است! می شود این را توضیح دهید؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖊️السیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســتانے: سلام علیڪم. این روایت نیست بلڪه ڪلام خود آلبانی می باشد. او می گوید: خروج مهدی موعود اینقدر قطعی و محڪم است ڪه مانند قطعی بودن وجود خداست. بعد ڪنایه می زند ڪه بعضی منڪر اصل مهدویت می شوند چون چند نفر به دروغ ادعای مهدویت ڪرده اند و آلبانی می گوید : این مثل آن می باشد ڪه ڪسی منڪر وجود خدا شود چون بعضی فرعون ها به دروغ ادعای خدایی ڪرده اند. و این ڪلام متینی است. ✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
44.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه بیستم : نکته دوازدهم: واقعه تصحیف، بررسی حدیث لوح جابر ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/7KS5A ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شڪست‌یمانۍ‌ → @sistanymogtahed ‌ ‌‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ ⊹━━❁ ❁━━⊹ موضوع: مهدیین همان نقبا هستند! سلام استاد.آیا می توان گفت مهدیین همان نقبای امام زمان علیه السلام در زمان خود ایشان هستند؟چون در روایتی از سلمان داریم ڪه همه پیامبران دارای دوازده نقیب بوده اند و نقبای پیامبر همان دوازده امام اند، همچنین پیامبر اسلام در پیمان عقبه دوازده نقیب معین ڪردند، و احادیثی داریم ڪه برای هر یڪ از ائمه نقبایی ذڪر ڪرده اند و می توان گفت دوازده نفر بوده اند، و حدیثی هم در مورد امام زمان هست ڪه از وجود یازده نقیب و یڪ وزیر برای ایشان سخن می گوید، و مراد حدیث ابو بصیر ڪه دوازده مهدی را بعد از قائم می شمرد بعدیت رتبی است نه زمانی؛ یعنی در زمان خود امام زمان هستند اما رتبه امامت ندارند. ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖊السیّـدمہــدےمجــتہـد‌سیســتانے: سلام علیڪم. خیر بزرگوار، آنچه گفتید قابل اثبات نیست: (1) احادیثی ڪه ذڪر می ڪنید نوعاً فاقد اعتبار سندی هستند و با واقعیت تاریخی هم سازگاری ندارند. براستی از آدم تا خاتم، به غیر از حضرت موسی و عیسی علیهما السلام و پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله ڪدام پیامبر دوازده نقیب داشته است؟ آدم؟ شیث؟ اشعیا؟حزقیل؟ چه ڪسی؟ (2) همچنین ڪدامیڪ از ائمه علیهم السلام دارای دوازده نقیب بوده اند؟ با ذڪر دلیل نام ببرید. امیر المومنین علیه السلام؟ ڪه ارتد الناس بعد النبی إلا ثلاثة أو أربعة أو سبعة. امام سجاد علیه السلام؟ ڪه حواریون ایشان چهار تا شش نفر ذڪر شده اند. ڪدام امام؟ (3) شما از طبقات ابن سعد آوردید ڪه پیامبر در پیمان عقبه دوازده نقیب از انصار مدینه داشته اند، بعد به حدیث سلمان استناد ڪردید ڪه نقبای پیامبر همین دوازده امام هستند. خوب از ضمیمه ڪردن این دو نقل به هم ڪه 24 نقیب برای پیامبر به اثبات می رسد نه 12 تا!!! (4) حدیث ضعیفِ ابوبصیر تصریح ڪرده ڪه بعد از قائم 12 مهدی است درحالیڪه حدیث نقبای امام زمان علیه السلام (ڪه این هم سندش نامعتبر است)می گوید 11 نقیب و یڪ وزیر در زمان خود قائم هستند، و بعدیت همیشه صریح در زمان است مگر قرینه محڪمی بر خلافش وجود داشته باشد تا بر بعدیت رتبی حمل شود. و روایت 11 نقیب وقتی می تواند قرینه بر بعدیت رتبی قرار داده شود ڪه اعتبارش ثابت باشد و الا چگونه حدیثی ڪه خود سند ندارد می تواند قرینه بر حدیث بی سندی دیگری قرار گیرد؟! ذڪر اینڪه لازم است ڪه خروج از اصطلاح هر چه بزرگتر باشد، قرینه اش هم باید محڪمتر باشد. نتیجه اینڪه:با وجود تعداد اندڪ، ضعف شدید سند و شذوذ محتوای روایات مهدیین، این روایات هرگز قابل پذیرش نیست و نیازی به چنین توجیهاتی هم ندارد. باسپاس فراوان از توجه شما به سخنان حقیر ڪه واقعاً نزد بنده عزیز هستید. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
38.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه بیست و یکم : نکته: سیزدهم: اعتبار سنجی کتاب غیبت شیخ طوسی، نکته چهاردهم: سوء استفاده فرقه ها از قرآن و روایات ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/9jt7J ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شڪست‌یمانۍ‌ →@sistanymogtahed ‌ ‌‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ ⊹━━❁ ❁━━⊹ موضوع: حدیثِ مسحِ حلقوی!!! سلام استاد (1) عن رسول الله (ص) أنه قال: يحشر الله أمتي يوم القيامة بين الأمم غرا محجلين من آثار الوضوء: رسول الله (ص): خداوند امت من را در روز قیامت از بین امت‌ها به صورت جمعی رو سفید که آثار وضو در پاهایشان به صورت حلقوی نمایان است محشور می‌ڪند. مستدرڪ الوسائل ج۱ ص۳۵۷ (2) ثقه‌ی محدثین مرحوم شیخ عباس القمی در ڪتاب ڪلیات مفاتیح الجنان زیارت امیر المؤمنین (ع): السلام علیڪ یا أمیر المؤمنین؛ ویعسوب الدین؛ و قائد الغر المحجلین). یعنی: امیر گروهی رو سفید و حلقوی. ڪتاب مفاتیح الجنان زیارة أمیر المؤمنین علیه السلام صفحة 684 ، عیون اخبار الرضا ج۲ ص271 میشه در مورد این دو حدیث توضیح بدید. ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖊السیّــدمہـــدےمجـــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. (1) این دو حدیث کاملاً غلط ترجمه شده است. اثر وضو چه ربطی به حلقوی دارد؟ غر یعنی پیشانی سفیدان و محجّل به اسبی می گویند که سفیدی در دستها و پاهایش تا مچ بالا رفته. و این ڪنایه از آنست ڪه صورت و دستها پاهای آنها از اثر وضو سفید و نورانی است. «الغُرُّ»: جمع الأغرّ، من الغُرّة: بياض الوجه. 📕 مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول ؛ ج‏5 ؛ ص204 الغر المحجلون أي بيض مواضع الوضوء من الأيدي و الأقدام، استعار أثر الوضوء في الوجه و اليدين و الرجلين للإنسان من البياض الذي يكون في وجه الفرس و يديه و رجليه، انتهى. «الغُرُّ»: جمع الأغرّ، من الغُرّة: بياض الوجه. و «المُحَجَّلُ»: هو الذي يرتفع البياض في قوائمه إلى موضع القيد و يجاوز الأرساغ- جمع الرُسُغ، و هو المفصل ما بين الساعد و الكفّ أو الساق و القدم. راجع: النهاية، ج1 ص346 (حجل)؛ و ج3 ص354 (غرر). (2) در حدیث دوم که اصلاً سخنی از آثار وضو وجود ندارد و حدیث اول نیز بدون هیچ سندی فقط و فقط توسط فرقه اسماعیلیه نقل شده است و درباره تمام امت پیامبر سخن می گوید نه چند نفر پیرو احمد بصری در قرن 15. بله اتباع احمد بصری می خواهند بگویند چون سفیدی تا مچ پا بالا رفته پس مسحشان دور مچ پا هم بوده!!! در حالیکه محجل یعنی تمام پایش سفید است تا نه فقط مچ، لذا اگر هم بخواهد بر کسی صدق کند بر اهل سنت صادق است که تمام پا را تا مچ می شویند که البته عرض شد این حدیث بی سند تنها و تنها توسط فرقه اسماعیلیه نقل شده و ربطی به شیعه ندارد. غیر از اینکه آنها غافل اند که معنای محجل، سفید بودن دستها و پاها با هم است نه فقط پاها. خوب اگر معنای حدیث این باشد که پاهای آنها تا مچ نورانی است چون مسح حلقوی می کشیده اند، با سفید بودن دستها تا مچ چکار می کنند؟! آیا دستها را هم فقط تا مچ می شسته اند؟!! بماند که وضوی شیعه توسط خود اهل بیت علیهم السلام به صورت واضح بیان شده و با تمسک به این عبارات مبهم نمی توان وضوی حلقوی! ثابت کرد. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄ 🎙️ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] 🔴 چهارده نکته ابتدایی شماره دو: (شامل یازده فیلم) 🔰• ڪلیڪ ڪنید:👇 ••|♦️جلسه 11: نکته(5): یقین عقلایی، پایه اعتقاد نکته (6): اقسام ثبت حدیث ••|♦️جلسه 12: نکته(7): اعتقاد شیخ صدوق درباره قائم و مهدیین ••|♦️جلسه 13: ادامه نکته(7): اعتقاد شیخ طوسی درباره قائم و مهدیین نکته (8):حقیقت حدیث ••|♦️جلسه 14: ادامه نکته(8):معرفی کتب ضعیف در حدیث ••|♦️جلسه 15: چه حدیثی متواتر است؟ ••|♦️جلسه 16: نکته(9):ادعای احمد نسبت به دوره فترت ••|♦️جلسه 17 : ادامه نکته(9):(امر مخفی، امر جدید) ••|♦️جلسه 18 : نکته(10) : وجود روایات متعارض (تطبیق مرجحات تعارض بر حدیث وصیت) ••|♦️جلسه 19 : ادامه نکته(10):(احادیث حصر عدد در خود کتاب غیب طوسی) نکته (11):رویکرد جمع بین احادیث ناسازگار ••|♦️جلسه 20: نکته(12):واقعه تصحیف، بررسی حدیث لوح جابر ••|♦️جلسه 21: نکته(13):اعتبار سنجی کتاب غیبت شیخ طوسی نکته (14):سوء استفاده فرقه ها از قرآن و روایات 🎧⊹❁🎬⊹❁🎥⊹❁🎬⊹❁🎧 @sistanymogtahed ☜ڪانال ❥═❁🌺❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا