╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮
#پرسش_وپاسخ
╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯
🔴 موضوع : مرگ عبدالله
⊹━━❁ #سوال_ڪاربر ❁━━⊹
سلام استاد. آیا مطالب این سخنرانی درست است؟
یڪی از نشانه های ظهور اینست ڪه در عربستان «آل» به حڪومت می رسد. یعنی حڪومت سلطنتی است و فردی به حڪومت می رسد ڪه نام حیوان دارد (ملڪ فهد).
بعد از مرگ او حڪومت به ڪسی می رسد به نام عبد الله.
امام صادق علیه السلام فرمود: هر ڪس سه بار خبر مرگ عبد الله را به من بدهد من سه بار مژده ظهور به او میدهم.
چرا گفته اند: سه بار؟
چون دو بار خبر مرگ ملڪ عبد الله پخش شد در حالیڪه نمرده بود.
⊹━━❁ #پاسخ_استاد ❁━━⊹
السیّــدمہــدےمجـتہـدسیســتانے:
خیر. سراسر این مطالب غلط می باشد:
(1) اینڪه یڪی از نشانه های ظهور به حڪومت رسیدن آل در عربستان هست را در روایتی ندیده ام، غیر از اینڪه تا قبل از جنگ جهانی دوم، پیوسته حڪومت عربستان سلطنتی و آلی بوده.
لذا چنین نشانه ای مثل آنست ڪه بگوییم یڪی از نشانه های ظهور طلوع خورشید از مشرق است!
علائم حتمی ظهور فقط پنج تاست و تڪیه ڪردن بر غیر آنها به واسطه تطبیق شان بر حوادث عصر حاضر، جز دامن زدن به بستر انحراف ثمره ای ندارد.
(2) اینڪه یڪی از نشانه های ظهور به حڪومت رسیدن فردی در عربستان است ڪه نام حیوان دارد و بعدش حڪومت به عبد الله می رسد در هیچ حدیثی از شیعه و سنی وجود ندارد.
بله اخیراً ڪتابی چاپ شده ڪه ادعا می ڪند چنین حدیثی در مسند احمد بن حنبل از ائمه اهل سنت هست در حالیڪه چنین روایتی نه در مسند احمد ڪه در هیچ ڪتاب احمد بلڪه در هیچ ڪتابی از اهل سنت نیز وجود ندارد.
(3) امام صادق علیه السلام هرگز نفرمودند هر ڪس سه بار خبر مرگ عبد الله را به من بدهد من سه بار مژده ظهور به او میدهم، و این تحریف سخن امام علیه السلام است.
بلڪه حدیث امام صادق علیه السلام اینگونه است: «هر ڪس مرگ عبد الله را برای من تضمین ڪند من هم قائم را برای او تضمین می ڪنم:
مَنْ يَضْمَنْ لِي مَوْتَ عَبْدِ اللَّهِ أَضْمَنْ لَهُ الْقَائِمَ». الغیبة للطوسی ص447
و شما می بینید ڪه در این حدیث نه گفته عبد الله پادشاه عربستان است، نه گفته هر ڪس سه بار خبر مرگش را به من بدهد، و نه حتی گفته نام او عبد الله است و ممڪن است اینجا ڪنایی سخن گفته باشند.
بماند ڪه سندش هم دارای اشڪال است چون گفته: فضل بن شاذان از عثمان بن عیسی از درست بن ابی منصور از عمار بن مروان از ابوبصیر.
در حالیڪه حتی یڪ حدیث نیافتم ڪه فضل از عثمان بن عیسی نقل ڪرده باشد و باز یڪ حدیث نیافتم ڪه عثمان بن عیسی از درست نقل ڪرده باشد و باز حتی یڪ حدیث نیافتم ڪه درست از عمار بن مروان نقل ڪرده باشد.
⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
31.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄•
••|📽️ #فیلم #سخنرانی
••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم
••|🎙با ڪارشناسۍ
••| #استادسیدمهدیمجتهدسیستانی
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
[بررسی انحرافات جریان احمد الحسن]
••|♦️جلسه بیست و ششم :
وصیت لحظه وفات چه بود؟
آیا پیامبر در شب وفات کرده اند؟!
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
📲مڪانبرگزارۍ:
🌐#شبڪه_ثامن
شبڪهجهانیامامرضا علیه السلام
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
ڪانالعلمۍتحقیقاتۍ
شڪستیمانۍ
→@sistanymogtahed
─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮
#پرسش_وپاسخ
╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯
🔴 موضوع : شناخت امام زمان علیه السلام در زمان ظهور
⊹━━❁ #سوال_ڪاربر ❁━━⊹
اگر امام مهدی عج ظهور ڪند ما از ڪجا بفهمیم او واقعا امام هست یا یڪ فرد جعلی؟
⊹━━❁ #پاسخ_استاد ❁━━⊹
السیّــدمہــدےمجـتہـدسیســتانے:
امام علیه السلام دارای پنج علامت حتمی هستند ڪه مهمترین آنها صیحه آسمانی به نام ایشان و پدرشان می باشد ڪه همه جهان به زبان خود می شنوند.
و با وجود این علائم هیچ شبهه ای در مورد اینڪه چه ڪسی امام زمان است باقی نمی ماند.
غیر از اینڪه بعد از قیام معجزات متعددی آشڪار می ڪنند ڪه حجت را بر همه تمام می نماید.
همچنین رجعت بعضی از خوبان امت های گذشته و فرود آمدن عیسی علیه السلام از آسمان در تایید ایشان، همه چیز را برای همه روشن می نماید.
⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
29.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄•
••|📽️ #فیلم #سخنرانی
••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم
••|🎙با ڪارشناسۍ
••| #استادسیدمهدیمجتهدسیستانی
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
[بررسی انحرافات جریان احمد الحسن]
••|♦️جلسه بیست و هفتم :
کدام وصیت عاصم از ضلال است؟
آیا مهدیان از فرزندان قائم متواتر اند؟
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
📲مڪانبرگزارۍ:
🌐#شبڪه_ثامن
شبڪهجهانیامامرضا علیه السلام
https://www.aparat.com/v/Aokad
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
ڪانالعلمۍتحقیقاتۍ
شڪستیمانۍ
→@sistanymogtahed
─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄
🎙️ #فهرست_سوم_فیلم
#فیلم
🔴 بررسی سند حدیث وصیت (شامل شش فیلم)
🔰•بر روے متن مورد نظر ڪلیڪ ڪنید:👇👇
••|♦️جلسه 22 :
بررسی راویان حدیث وصیت: جماعة، حسین بزوفری، علی بن سنان
••|♦️جلسه 23 :
بررسی راویان حدیث وصیت، بررسی وثاقت علی بن سنان
••|♦️جلسه 24 :
بررسی راویان حدیث وصیت، بررسی وثاقت علی بن الحسین و احمد بن الخلیل، الحسن بن علی، علی بن بیان؛ تواتر وصیت، اصالة العدالة
••|♦️جلسه 25 :
آیا قرآن به وصیت مکتوب امر کرده است؟!
••|♦️جلسه 26 :
وصیت لحظه وفات چه بود؟ آیا پیامبر در شب وفات کرده اند؟!
••|♦️جلسه 27 :
کدام وصیت عاصم از ضلال است؟ آیا مهدیان از فرزندان قائم متواتر اند؟
🎧⊹❁🎬⊹❁🎥⊹❁🎬⊹❁🎧
@sistanymogtahed ☜ڪانال
@smahdimojtahed ☜گروه
آیدی استادمجتهد☜ @sydmojtahed
❥═❁🌺❥═༅༅═┅─
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮
#پرسش_وپاسخ
╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯
🔴 موضوع : مفاد صیحه چیست؟
⊹━━❁ #سوال_ڪاربر ❁━━⊹
سلام استاد
صیحه چطور اتفاق می افتد با نام خود قائم و پدرش مثلاً محمد بن الحسن؟
از طرفی در بعضی روایات مفاد صیحه، حق بودن حضرت علی علیه السلام و شیعه ایشان دانسته شده 👇👇
امام صادق علیه السلام:
«ينادي مناد من السماء اول النهار، يسمعه ڪل قوم بالسنتهم، اَلا ان الحق في عليّ وشيعته ...»
📚الغیبة للطوسی ص435
⊹━━❁ #پاسخ_استاد ❁━━⊹
السیّــدمہــدےمجـتہـدسیســتانے:
سلام علیڪم.
مفاد صیحه طبق روایات متعدد، معرفی اسم قائم و اسم پدر ایشان است.
طبیعتاً باید م ح م د بن الحسن باشد.
اما اینڪه در بعضی روایات مفاد صیحه را حق بودن حضرت علی علیه السلام و شیعه ایشان دانسته اند منافاتی با هم ندارند و سه گونه قابل جمع است:
(1) مفاد صیحه هر دو مطلب است. یعنی ابتدا قائم و پدرش معرفی می شوند سپس حق را در حضرت علی علیه السلام و شیعه ایشان می داند و یا بر عڪس.
(2) از بعضی احادیث چنین به دست می آید ڪه دو صیحه داریم:
صیحه ظهور در 23 رمضان و صیحه خروج در 10 محرم.
لذا ممڪن است مفاد یڪی معرفی قائم و مفاد دیگری حق دانستن حضرت علی علیه السلام و شیعه ایشان باشد.
(3) منظور از حق دانستن حضرت علی علیه السلام و شیعه ایشان، ڪنایه از همان معرفی قائم و پدرشان است چون بر حق دانستن قائم علیه السلام دقیقاً هم معنای بر حق دانستن حضرت علی علیه السلام و شیعه ایشان می باشد.
⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹