eitaa logo
احمد الحسن باطل شد
167 دنبال‌کننده
372 عکس
184 ویدیو
106 فایل
روشنگری درباره جریان احمد الحسن
مشاهده در ایتا
دانلود
32.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه بیست و نهم : بررسی محتوای حدیث وصیت: (5) نام امام زمان مهدی نیست! تناقض صدر و ذیل حدیث؛ نام احمد بصری مهدی نبوده (6) تصریح به نام امام زمان (7) القاب غیر متعارف برای ائمه علیهم السلام (8) وصی مردگان! (9) دوازده مهدی بعد از امام زمان (10) وفات یعنی مرگ. ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شڪست‌یمانۍ‌ →@sistanymogtahed ‌ ‌‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴 موضوع : تواتر رجعت ⊹━━❁ ❁━━⊹ تواتری ڪه بر خلاف قرآن یا مذهب شیعه باشد باید ڪوبیده بشه به دیوار! رجعت فقط و فقط به خواست خدا و برای منظور خاصی باید اتفاق بیفته. در تمام احادیث (ڪه فڪر می ڪنم متواتر هم نیستند) دلیل رجعت انتقام بیان شده! ڪه به چند دلیل می توان آن را باطل ڪرد: 1- ڪسی ڪه می میرد قیامتش برگزار می شود. یعنی تمام آن آدم بدهایی ڪه مورد نظر شما هستند، الان دارند در آتشی شبیه آتش جهنم می سوزند. پس رجعت و مرگ دوباره آنها حتی با بدترین شڪنجه های ممڪن، در مقابل عذابی ڪه دارند می بینند، بهشت است. دوم، شما به عدالت خدا اعتقاد ندارید ڪه می خواهید شڪنجه شدن آنها را به چشم ببینید؟ فڪر می ڪنید شما بهتر از خدا بلدید شڪنجه ڪنید؟ 2- رجعت امامی دیگر در حضور امام زمان به این معنی نیست ڪه امام زمان قادر به انجام وظایف خود نبوده و حتماً مثلاً امام حسین باید با شمشیر و اسبش در ڪشتار و شڪنجه ڪفار حضور پیدا ڪند؟ 3- اصلا این چه تفڪریست ڪه پایه و مبنای آن بر شڪنجه و انتقام گیری از ڪسانیست ڪه چند هزارسال پیش مرده اند؟ امام زمان می آیند برای برپایی عدالت و صلح یا برای انتقام و ڪشت و ڪشتار؟ مشخص است این احادیث یا زمانی گفته شده اند ڪه شیعیان هنوز تحت یوغ سنی ها بوده اند و یا اوایلی ڪه توانستند از زیر فشار آنها رها شوند و عقده گشایی ڪردند. بیهوده وقت خود را برای احادیثی ڪه هیچ معنی و هیچ تاثیری در ایمان ندارند هدر ندهید. ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّــدمہــدےمجـتہـد‌سیســتانے: سلام علیڪم. (1) اگر شما از علم منطق خبر داشتید می دانستید ڪه متواترات یڪی از اقسام معقولات است ڪه مخالفت با آن ممڪن نیست. و به عبارت ساده تر: خبر متواتر به خبری گفته می شود ڪه به خاطر ڪثرت نقل در هر طبقه، به صدور آن از جانب معصوم یقین می شود. لذا امڪان ندارد خبر متواتر مخالف قرآن باشد تا به دیوار ڪوبیده شود، چون معصوم هیچگاه مخالف قرآن سخن نمی گوید. غیر از اینڪه در خود قرآن آیات متعددی درباره رجعت وجود دارد ڪه اگر شما قبل از سخن گفتن ڪمی مطالعه می داشتید از آنها آگاه می بودید. (2) اینڪه شما "فڪر نمی ڪنید احادیث رجعت متواتر باشد" فڪر شما نه برای دیگران ڪه برای خودتان هم معیار نیست زیرا تواتر از اقسام حسیات است نه حدسیات. یعنی فرد متخصص می رود تعداد نقل در هر طبقه را می بیند و ڪشف تواتر یا عدم آن را می ڪند و این ڪار را بزرگانی مثل علامه مجلسی و شیخ حر عاملی انجام داده اند پس نیازی به فڪر شما نیست. (3) اینڪه در تمام احادیث رجعت دلیل آن انتقام بیان شده دروغ محض است و اتفاقاً در اڪثر احادیث رجعت اصلاً دلیلی بیان نشده و ما نیز مڪلف به دانستن دلیل آن نیستیم بلڪه اتفاقاً طبق عده ای از احادیث، بعضی افراد برای این رجعت می ڪنند ڪه در لشڪر امام زمان علیه السلام و ڪمڪ ڪار ایشان باشند. و البته در همانها ڪه بحث انتقام امام حسین علیه السلام مطرح شده، هیچ مخالفتی نه با عذاب در قیامت و نه با عدالت خداوند ندارد. (4) همچنانڪه رجعت امام حسین علیه السلام بعد از امام زمان علیه السلام هیچ ارتباطی به این ندارد ڪه امام زمان علیه السلام قادر به انجام وظایف خود نیست. چون وظیفه امام زمان علیه السلام تشڪیل حڪومت عدل جهانی است ڪه آن را به نحو احسن انجام می دهند و در پایان دوره خویش نیز وفات می نمایند. (5) در پایان عرض می ڪنیم ڪه مساله رجعت نه تنها متواتر است ڪه از ضروریات مذهب شیعه می باشد یعنی چیزهایی ڪه ثبوتش مثل روز روشن بوده، لذا حتی مڪتب بغداد ڪه بسیار عقل گرا بود نیز این مساله را پذیرفته و شیخ مفید صراحتاً قائل به رجعت بوده است. بنا بر این، ادعای شما مبنی بر اینڪه این احادیث نسبت به زمانی خاص گفته شده و حقیقتی از آن اراده نشده صرف یڪ توهم است. توصیه من هم به شما اینست ڪه بیهوده وقت خود را با ادله عقلی ساختگی هدر ندهید و قبل از اینڪه بگویید بدانید و قبل از اینڪه فڪر ڪنید بخوانید. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
20.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه سی ام : بررسی محتوای حدیث وصیت: (11) مهدی اول سه نفرند! (12) نام احمد، عبد الله نبوده (13) فقط احمد مهدی است! اسم یخفی!! ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/tIhL2 ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شڪست‌یمانۍ‌ →@sistanymogtahed ‌ ‌‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع :وظایف شیعیان در عصر غیبت ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد. ببخشید وظیفه ما در زمان غیبت امام زمان چیست؟ ━━❁ ❁━━⊹ السیّـدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم: ما شیعیان وظایف مهمی در دوران غیبت امام زمان علیه السلام داریم، از جمله: اول) انتظار واقعی برای فرج و ظهور حضرت مهدی علیه السلام. دوم) دعای حقیقی و همیشگی برای رخ داد ظهور. (حقیقی یعنی مهمترین خواسته قلبی مان باشد - و همیشگی یعنی صبح و شب به گونه ای ڪه دغدغه مان باشد). سوم) شناخت صحیح مهدویت با مطالعه ڪتابهای مطمئن تا گرفتار فرقه ها و شبهات نشویم و نیز بتوانیم مانع گمراه شدن دیگران شویم. چهارم) مواظبت بر انجام واجبات و ترڪ محرمات تا آبروی امام خود را نبریم، قلب او را نشڪنیم، و واقعاً شیعه او باشیم. پنجم) نشر فرهنگ مهدوی و انتظار، به عنوان مصداق مهمی از امر به معروف و نهی از منڪر. اینها وظایف یڪ شیعه واقعی است ڪه اگر درست انجامشان دهد مورد رضایت امام زمان علیه السلام خواهد بود چه ظهور رخ دهد و چه نه. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
28.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه سی و یکم : بررسی محتوای حدیث وصیت: (14) فرزند بی واسطه (15) عدد نسبت به ائمه مفهوم ندارد ولی نسبت به مهدیین مفهوم دارد!! ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/mpYHf ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شڪست‌یمانۍ‌ →@sistanymogtahed ‌ ‌‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : صیحه، راه شناخت ⊹━━❁ ❁━━⊹ اگر شما کارشناس هستی بگو ببینم: راه شناخت صاحب الامر عج‌ چیه؟ روایتی داری بفرست که چگونه صاحب الامر عج‌ رو بشناسیم منتظر جوابم ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّـدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: بله روایتی با سند معتبر از امام صادق علیه السلام که تصریح می نمایند به واسطه صیحه است که صاحب این امر شناخته می شود: 📗الغيبة للنعماني ؛ النص ؛ ص257-258 16- أَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِيدٍ قَالَ حَدَّثَنِي عَلِيُّ بْنُ الْحَسَنِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ مَهْزِيَارَ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِيسَى عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ الْمُخْتَارِ قَالَ حَدَّثَنِي ابْنُ أَبِي‏ يَعْفُورٍ قَالَ: «قَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع أَمْسِكْ بِيَدِكَ هَلَاكَ الْفُلَانِيِّ اسْمُ رَجُلٍ مِنْ بَنِي الْعَبَّاسِ‏ وَ خُرُوجُ السُّفْيَانِيِّ وَ قَتْلُ النَّفْسِ وَ جَيْشُ الْخَسْفِ وَ الصَّوْتُ قُلْتُ وَ مَا الصَّوْتُ أَ هُوَ الْمُنَادِي فَقَالَ نَعَمْ وَ بِهِ يُعْرَفُ‏ صَاحِبُ‏ هَذَا الْأَمْرِ». ⊹━━❁ ❁━━⊹ نادان. اگر بعد از ندا ده نفر ادعا کردن صاحب الامر هستند چگونه صاحب الامر عج‌ رو از بین اونها تشخیص بدهیم؟ سوال را می فهمی؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ اف بر شما که به کلام امام معصوم اشکال می گیرید. صیحه در 23 رمضان، بعد از خروج سفیانی داده می شود. لذا هر کس قبل از خروج سفیانی ادعا کرد قائم است دروغ می گوید. از طرفی بین صیحه ظهور تا خروج قائم علیه السلام در دهم محرم تنها سه ماه و کمتر از بیست روز فاصله است. و در این فاصله کم نه ده نفر می توانند ادعای قائمیت کنند و نه اگر ادعا کنند حرفشان به جایی می رسد. امامی که صیحه را راه شناخت صاحب الامر معرفی کرده می دانسته اشکالی هم بر آن وارد نمی شود. لذا در ادامه روایت عیاشی که یکی از مستندات مهم مدعی دروغین یمانی است آمده: هر چه بر شما مشتبه شود (حتی وصیت و سلاح و پرچم) صیحه بر شما مشتبه نخواهد شد: «ما أشكل‏ عليكم فلم يشكل عليكم عهد نبي الله ص و رايته و سلاحه و النفس الزكية من ولد الحسين، فإن أشكل عليكم هذا فلا يشكل عليكم الصوت من السماء باسمه و أمره». تفسير العياشي ج‏1 ص65 عجیب است که شما نه سخن امام درباره علامت بودن صیحه را می پذیرید و نه تصریح ایشان که صیحه بر کسی مشتبه نمی شود!!! بنازم به تشیع شما. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
30.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه سی و دوم : بررسی محتوای حدیث وصیت: (16) مهدیین غیر از دوازده امامند؟! (17) 11 مهدی یا 12 مهدی؟! (18) قائم نهمین فرزند حسین است (19) قائم بعد از محمد و علی و حسن است (20) مهدیان از اولاد حسین اند یا قائم؟! ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/TVaqs ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شڪست‌یمانۍ‌ →@sistanymogtahed ‌ ‌‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : مهدیِ اهل سنت بهتر است! ⊹━━❁ ❁━━⊹ به نظر من قول اهل سنت درباره امام زمان منطقی تره. ⊹━━❁ ❁━━⊹ قول اهل سنت حجت نیست، قول معصوم حجت است، و پیامبر ما را به قول اهلبیت ارجاع داده اند. امام زمان علیه السلام در بیش از هزار حدیث ڪاملاً معرفی شده اند و بر هیچ ڪس جز فرزند بلا فصل امام یازدهم انطباق ندارد. اگر با سن ایشان مشڪل دارید خود اهل سنت سن بسیار طولانی نوح و خضر و الیاس و ادریس و عیسی علیهم السلام و دجال را قبول دارند. و اگر با غیبت ایشان مشڪل دارید ڪه برای الیاس هم طبق نظر اهلسنت اتفاق افتاده است. و اگر با چیز دیگری مشڪل دارید بفرمایید با هم بررسی ڪنیم.جالب است بدانید صد نفر از علمای اهلسنت اعتراف به ولادت امام زمان علیه السلام ڪرده اند پس این فقط قول شیعه نیست. ⊹━━❁ ❁━━⊹ مهدویت شیعه بیشتر شبیه سازی از مسیحیان است: هر دو غائب شده اند، هردو زنده هستند، هر دو باز می گردند. ⊹━━❁ ❁━━⊹ شباهتش با مسیحیان در چیست؟ مسیح پدر نداشته و در 33 سالگی به آسمان رفته. این ڪجایش با حضرت مهدی علیه السلام شباهت دارد ڪه پدر و مادر داشته و از ڪودڪی غائب شده؟ عیسی غیبت نداشته بلکه رسالتش را انجام داده و به آسمان رفته، سپس پیامبر اسلام آمده ڪه شریعت او را نسخ ڪرده و دین مسیحیت را به پایان رسانده. این کجایش شبیه امام زمان است که از اول غائب بوده و توسط نواب با مردم ارتباط داشته و امامتش به پایان نرسیده و بعد از غیبتش هم ناسخی برای دین او نخواهد آمد؟ از طرفی اینکه عیسی در آسمان زنده است چه ربطی به امام زمان دارد ڪه در زمین زنده است؟ تازه خضر و الیاس هم زنده اند و اهل سنت می گویند ادریس هم زنده است، خوب چرا به آنها شبیه نباشد و به عیسی شبیه باشد؟ اینڪه هر دو باز می گردند خوب باز گردند اما عیسی برای تایید حضرت مهدی علیه السلام باز می گردد نه برای ادامه دادن به رسالتش بر خلاف مهدی علیه السلام ڪه برای امامت ڪردن باز می گردد. ⊹━━❁ ❁━━⊹ اینڪه شخصی ظهور خواهد ڪرد درسته ولی اینڪه متولد شده و غیبت ڪرده منطقی نیست، حتی میگن حامله بودن مادر ایشان مشخص نبود. وقتی اینها را ڪنار هم می گذاری نتیجه این می شود ڪه: پس وجود خارجی ندارد. ⊹━━❁ ❁━━⊹ چطور غائب بودن خضر و الیاس منطقی است اما غائب بودن ایشان منطقی نیست؟ چطور زندگی عیسی در آسمان منطقی است اما زندگی روی زمین در حالت غیبت برای ایشان منطقی نیست؟ اینڪه نشانه حمل دیده نشده، بمانند حمل حضرت موسی و ابراهیم علیهما السلام است. مخفی بودن ولادت مهدی موعود در دهها حدیث از پیامبر و دیگر اهل بیت علیهم السلام خبر داده شده بوده. علتش هم کاملاً روشن است: همانگونه که نمرود و فرعون در صدد جلوگیری از تولد ابراهیم و موسی علیهما السلام بودند بنی عباس هم می خواستند مانع تولد مهدی موعود شوند. لذا همانگونه که حمل آن دو مخفی ماند تا تولد رخ دهد و جان کودک حفظ شود برای امام زمان علیه السلام نیز همین گونه شده است. این کجایش منطقی نیست؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ مثالهای حضرت موسی و... را شما از تورات و عهد عتیق می آورید ڪه خودتون می گید تحریف شده و قبولش ندارید ولی حالا برای اثبات سخن خود به همون تحریفات استناد می ڪنید. ⊹━━❁ ❁━━⊹ خیر بنده نه به تورات ڪاری دارم و نه به انجیل. ڪدام عاقلی به ڪتاب هایی استناد می ڪند ڪه سر تا تهش تحریف است؟ بنده به ثقلین استناد می ڪنم. ⊹━━❁ ❁━━⊹ (1) ثقلین صریحاً درباره تولد ایشان سخنی گفته اند؟ (2) اینڪه عیسی برای تایید ایشان می آید رو از ڪجا می فرمایید؟؟ من تا حالا نشنیده ام. ⊹━━❁ ❁━━⊹ (1) پاسخ استاد: بله پیشنهاد می ڪنم ڪتاب "تولد مهدی علیه السلام" اثر آقای رضوانی را مطالعه ڪنید. در آن ڪتاب روایات فراوانی را در این باره جمع نموده است. (2) بزرگوار اینڪه از احادیث مشهور است. من یڪ نمونه بیان می ڪنم: الكافي (ط- الإسلامية) ؛ ج‏8 ؛ ص50 «الْقَائِمُ‏ يُصَلِّي عِيسَى‏ ابْنُ مَرْيَمَ خَلْفَهُ إِذَا أَهْبَطَهُ اللَّهُ إِلَى الْأَرْضِ». ⊹━━❁ ❁━━⊹ این ڪتاب را نخواندم ولی اڪثراً رویه اینست ڪه با پیش داوری نوشته می شوند یعنی اول نتیجه می گیرند بعد توضیح می دهند. ⊹━━❁ ❁━━⊹ اما گاهی هم نتیجه روشن است و فقط درباره اثبات آن قلم می زنند. به این نمی گویند پیش داوری. کتابی که معرفی کردم بدون پیش داوری است. من بر اساس روش منطقی پاسخ می دهم نه پیش داوری. موفق باشید. : درود بر شما —این روش عالی است —خداوند شما را هم حفظ ڪند 🌺🌺 از اینڪه وقت گذاشتید سپاسگزارم ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
36.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه سی و سوم : بررسی محتوای حدیث وصیت: داعشی بودن جریان مدعی یمانی (21) مهدیین هیچ منصبی ندارند. ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/tWcFN ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شڪست‌یمانۍ‌ →@sistanymogtahed ‌ ‌‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع :شبهه در جمکران ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام. شما تا به حال چه اثری از جمکران دیده اید؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّـدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: بنده خودم شخصاً کسی را می شناسم که در جمکران خوابش برده و در خواب شفا گرفته است. ⊹━━❁ ❁━━⊹ از این قصه ها تو مسیحیت پره، اگر قرار باشه برای اثبات حقانیت چیزی به خواب و رویا متوسل بشیم ڪه قابل اثبات نباشد هنر نڪرده ایم، خود جمڪران سندش معتبر نیست، چه برسه به خوابی ڪه اونجا دیده، جدیداً هم ڪه چاهشو بستند، دلیل منطقی دارید بفرمایید، اصلاً خود جمڪران برای من قابل هضم نیست چون عقیده دارم دین و مذهب نباید اساسش خواب باشه. ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّـدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: پاسخ استاد: (1) بنده به خواب استناد نکردم به شفا گرفتن در خواب استناد نمودم. (2) سند جمکران معتبر است چون مقبوله است. یعنی علمای شیعه بالاتفاق آن را قبول کرده اند و کسی منکر جمکران نیست. (3) بستن چاه جمکران ارتباطی با اعتبار خود جمکران ندارد. چاه جمکران چیز خاصی نبود، چاهی بود برای انداختن عریضه در آن، چون عریضه را باید در آب جاری یا چاه آب بیندازند. اما خوب چون داشت برای عده ای تقدس پیدا می کرد بسته شد تا جلوی خرافات گرفته شود. ⊹━━❁ ❁━━⊹ شما از علمای بزرگ مثل شیخ صدوق و دیگران ڪسی را دیدید تاییدش ڪنه؟یا مثلاً بره اونجا برای زيارت؟ در ڪتب معتبر مثل ڪتب اربعه ذڪر شده؟ یا حسن بن مثله چه جایگاهی در علم رجال دارد؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ (1) علمای بزرگ منحصر در شیخ صدوق نیست. عالمان بسیار بزرگی به جمکران می رفتند و به آن اعتقاد داشته اند افرادی مثل آیت الله بافقی، آیت الله مرعشی، آیت الله گلپایگانی و آیت الله صافی. (2) هر چیزی لازم نیست در کتب اربعه بیاید تا معتبر باشد و الا تمام احادیثی که در غیر کتب اربعه آمده می شود نا معتبر. (3) حسن بن مثله فعلاً از نظر رجالی برای ما نا شناس است اما در وقایع تاریخی، آنچه به قبول عموم علما رسیده معتبر می باشد و الا شما حضرت رقیه را هم نمی توانید ثابت کنید. ⊹━━❁ ❁━━⊹ همین ڪه فرمودید بررسی سندی جایی ندارد قانع شدم! اتفاقاً بسیاری از این داستانها وجود خارجی ندارند. شیعه پس از صفویه بسیار با خرافات آلوده شده. ⊹━━❁ ❁━━⊹ طبق تصریح محدث نوری، قضیه جمکران در کتاب تاریخ قم ثبت شده که نویسنده اش معاصر با شیخ صدوق بوده، لذا 700 سال قبل از صفویه و آنچه شما در مورد رواج خرافات ادعا می کنید بوده است. ⊹━━❁ ❁━━⊹ اساس جمکران خواب است، خواب حسن بن مثله. ⊹━━❁ ❁━━⊹ اساسش خواب نبوده بزرگوار. آن بی سوادی ڪه این را مطرح ڪرده فقط چشمش به یڪ ڪلمه خواب افتاده! اصل ماجرا در ڪتاب نجم ثاقب آمده: حسن بن مثله می گوید من خواب بودم صدایی شنیدم بیدار شدم و بقیه ماجرا تمامش در بیداری اتفاق افتاده. اما آن بی سواد ڪلمه خواب را دیده وفڪر ڪرده تمام ماجرا در خواب اتفاق افتاده است. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
27.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه سی و چهارم : تاویل، تقطیع، تحریف، و جعل حدیث، (22) قائم فرزندِ خلف ندارد، ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/FzAl2 ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شڪست‌یمانۍ‌ →@sistanymogtahed ‌ ‌‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : مهدی خراسان کیست؟! ⊹━━❁ ❁━━⊹ در روایات پرچم های سیاه ذڪر شده ڪه مهدی ع در میان آنهاست و به سمت صاحبتان فرستاده می شوند. خوب این مهدی ڪیه ڪه غیر از صاحب امره؟! ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّـدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: اهل بیت در هیچ روایتی نفرمودند مهدی در میان پرچم های سیاه است. این فقط و فقط در حدیث اهل سنت آمده. و تذڪر می دهم احادیث نبوی نقل شده توسط اهل سنت برای ما اعتباری ندارد چون خود پیامبر فرمودند: من شهر علمم و علی درب آنست پس هر ڪس طالب علم می باشد به دربش مراجعه ڪند. ⊹━━❁ ❁━━⊹ این مهدی واقعی است چون ندای آسمانی شب بیست و سوم ماه رمضان و قبل از قیام علنی در مڪه است حال آنڪه در روایت آمده: وقتی سفیانی ظهور ڪند اگر ڪسی مدعی شد مهدی را زیارت ڪرده راست است. پس یڪ مهدی قبل از خروج صاحب الامر هست ڪه می شود او را زیارت ڪرد. ⊹━━❁ ❁━━⊹ اولاً سفیانی ظهور ندارد بلڪه خروج دارد. ثانیاً روایتی نداریم ڪه بگوید: اگر بعد سفیانی ڪسی ادعای زیارت امام را ڪرد درست است بلڪه این برداشتی از مفهوم توقیع شریف سمری است ڪه جریان احمد بصری به شدت آن روایت را انڪار می ڪند و با ده اشڪال مضحڪ سعی در ابطال سند و محتوای آن دارد. غیر از اینڪه توقیع امام علیه السلام فقط سفیانی را ذڪر نڪرده و این خیانت است ڪه حدیث را تقطیع ڪنیم. بلڪه فرموده: "هر ڪس قبل از سفیانی و صیحه ادعای مشاهده ڪند". لذا بر فرض ڪه بپذیریم، ادعای زیارت بعد از صیحه ظهور راست است نه بعد از خروج سفیانی. ثالثاً در این روایت نامی از مهدی برده نشده تا بر یڪ مهدی دیگر تفسیر شود بلڪه، صحبت بر سر دیدار با شخص امام زمان علیه السلام و لا غیر. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄ 🎙️ 🔴بررسی محتوای حدیث وصیت (شامل هفت فیلم) 🔰• ڪلیڪ ڪنید:👇👇 •|♦️جلسه 28 : 1_این وصیت ناقص است 2_این وصیت، مڪتوب نیست 3_پیامبر در شب وفات نڪرده اند 4_در وصیت مکتوب، سخنی از مهدیین نبوده است •|♦️جلسه 29 : 5_نام امام زمان مهدی نیست! تناقض صدر و ذیل حدیث؛نام احمد بصری مهدی نبوده 6_تصریح به نام امام زمان 7_القاب غیر متعارف برای ائمه علیهم السلام 8_وصی مردگان! 9_دوازده مهدی بعد از امام زمان 10_وفات یعنی مرگ •|♦️جلسه 30 : 11_مهدی اول سه نفرند! 12_نام احمد، عبد الله نبوده 13_فقط احمد مهدی است! اسم یخفی! •|♦️جلسه 31 : 14_فرزند بی واسطه 15_عددنسبت به ائمه مفهوم ندارد ولی نسبت به مهدیین مفهوم دارد! •|♦️جلسه 32 : 16_مهدیین غیر از دوازده امامند؟! 17_11 مهدی یا 12 مهدی؟! 18_قائم نهمین فرزند حسین است 19_قائم بعد از محمد و علی و حسن است 20_مهدیان از اولاد حسین اند یا قائم؟! •|♦️جلسه 33 : داعشی بودن جریان مدعی یمانی 21_مهدیین هیچ منصبی ندارند. •|♦️جلسه 34 : تاویل،تقطیع، تحریف، و جعل حدیث 22_قائم فرزندِ خلف ندارد ❥═❁🌺❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
21.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه سی و پنجم : بررسی محتوای حدیث وصیت: موضوع: (23) مهدیین سیدند؟ مهدیین در عرض همند یا طول؟! (24) آخرین املای پیامبر بعد از وفات بود. ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/TyES1 ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شڪست‌یمانۍ‌ →@sistanymogtahed ‌ ‌‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : مهدیین همان دوازده امامند؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ استاد بزرگوار سلام ببخشید با توجه به اینڪه شما می فرمایید مهدیین همان دوازده امام هستند ڪه رجعت می ڪنند جواب روایت ابو بصیر ڪه میگه "آنها قومی از شیعیان ما هستند ڪه به ولایت ما دعوت می ڪنند" را چه باید بدهیم؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّـدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: درباره مهدیین دو دسته روایت داریم: ده روایت می گوید مهدیین همان دوازده امام شیعه هستند، و شش روایت از ظاهرش استفاده می ڪنند ڪه مهدیین غیر از دوازده امام هستند. از آن شش روایت، سه تایش صراحتی در غیریت ندارد و چون غالب ائمه از اولاد حسین بوده اند گفته دوازده یا یازده مهدی از اولاد حسین اند، و سه تایش صراحت دارد. پس می شود سه به سیزده. آن سه تا ڪه صراحت دارد عبارتند از: حدیث وصیت ڪه گفته: احمد، حدیث ابوبصیر ڪه گفته: قومی از شیعیان، و حدیث قاضی نعمان ڪه گفته: یعنی از فرزندان قائم. اما حدیث وصیت دو نسخه بدل دارد: در یڪی گفته: قائم خلافت را به پدرش می دهد نه پسرش، و منظور از پدر یعنی امام حسین علیه السلام در رجعت. و در نسخه دوم فاقد جمله «فإذا حضرته الوفاة» است لذا مشخص نمی ڪند چه ڪسی خلافت را به چه ڪسی می دهد، ڪه با توجه به سیاق قبلش متوجه می شویم منظور امام عسڪری علیه السلام هستند ڪه یڪ بار خلافت را به امام زمان به عنوان امام دوازدهم می دهند لذا در اینجا اسمشان را مهدی معرفی نڪرده است، و بار دیگر به عنوان مهدی اول می دهند ڪه به عنوان مهدی اول دارای سه اسم هستند: احمد و عبد الله و مهدی. پس حدیث وصیت هم شد مطابق آن سیزده حدیث. اما حدیث قاضی نعمان نگفته مهدیین از فرزندان قائم هستند بلڪه این توضیح توسط خود قاضی نعمان در پرانتز داده شده است پس این هم رفت ڪنار. نتیجه اینڪه حدیث ابو بصیر در مقابل پانزده حدیث قرار دارد و از حجیت ساقط است. غیر از اینڪه سندش هم ضعیف می باشد. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا