eitaa logo
احمد الحسن باطل شد
137 دنبال‌کننده
323 عکس
177 ویدیو
105 فایل
روشنگری درباره جریان احمد الحسن
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦ ✔️ : استفاده فرقه ها از قرآن و روایات شماره ۱۸. قائم این امّت کیست؟ ✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ🌸ঊঈ═┅─╯ 🌹موضوع : رجعت بعد از مهدیین! ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد اتباع احمد میگن رجعت بعد از قائم یعنی رجعت بعد از مهدی دوازده، چون قائم لقب عام می باشد نه خاص به دلیل اینگونه روایات: (اولین قائم؛ کلنا قائم). آیا میتونید جواب بدید؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋سیّـدمہـدےمجـتہـد‌سیســتانی سلام علیکم ذکر چهار نکته: ۱. چیزی به نام دوازده مهدی وجود ندارد تا این سوال مطرح شود که رجعت بعد از مهدی دوازدهم است یا قبل از او. ۲. لفظ قائم عام نیست و برای وجود نازنین امام دوازدهم علیه السلام عَلَم شده است. در کلنا قائم نیز، قائم خبر می باشد نه یادکرد. همچنانکه روایت اولین قائم به خاطر بیست اشکال، مردود است. ۳. احمد بصری اصلاً رجعت زمینی را قبول ندارد که بخواهد بعد از مهدی دوازدهم باشد یا قبل از آن. و وقتی رجعت شد آسمانی دیگر زمانش مهم نیست. ۴. رجعت بر دو قسم است رجعت عام و رجعت خاص. اولی بعد از وفات قائم علیه السلام اتفاق می افتد و دومی بعد از ظهور ایشان. برای توضیح بیشتر درباره این سه نکته به کتاب های "شکست وصیت"،"دوازده خورشید" و "ترجمه ایقاظ" مراجعه کنید. . ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦ ✔️ : بررسی اجمالی سند حدیث وصیت شماره ۱۹. قائم این امّت کیست؟ ✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ🌸ঊঈ═┅─╯ 🌹موضوع : سوالاتی درباره خواب. ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام علیکم 1- ارزش و اهمیت خواب و استفاده از آن به عنوان یک عنصر مقوم دینی در پرتو آیات و روایات اسلامی چگونه است؟ 2- مهم ترین استفاده جریان احمدالحسن از مقوله خواب و رویا چیست؟ 3- این استفاده می تواند چه آثار مخربی از لحاظ اعتقادی و دینی به دنبال داشته باشد؟ 4- مهمترین پیشنهاد شما برای مقابله با استفاده این جریان از خواب و رویا چیست؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋سیّـدمہـدےمجـتہـد‌سیســتانے: سلام علیڪم. ۱. خواب در آیات و روایات از یک نظر بر دو قسم است: خوابی که حجت خدا می بیند و خوابی که مردم عادی می بینند. قسم اول از دستبرد شیطان به دور است و گونه ای از وحی تلقی می شود اما قسم دوم فراوان در معرض دستبرد شیطان و تسلط نفس می باشد و حجیت ندارد. در حدیث صحیح از امام صادق علیه السلام وارد شده: دین خدا با ارزش تر از آن است که در خواب دیده شود. از طرفی هر فرقه ای بر اساس تفکرات خود خواب می بیند لذا به جای اینکه هدایت کننده باشد گمراه گر است. بنا بر این خواب نمی تواند حقانیت چیزی را ثابت کند و بیشتر از یک موید کارایی ندارد. ۲. اثبات اینکه او فرزند امام زمان است، اثبات اینکه او فرستاده ایشان است، اثبات اینکه او حجت خداست، اثبات اینکه پیروی از او واجب است، اثبات اینکه مخالفت با او حرام است، اثبات اینکه منکرانش اهل جهنم هستند. همه این موارد را ادعا می کنند در خوابها دیده اند. ۳. کاملا اعتقاد شخص را تحت الشعاع دعاوی احمد بصری قرار می دهد و کم کم فرد را خودشیفته و خودپسند میکند چون فکر می‌کند چقدر آدم خوب و بزرگی بوده که این خوابها را می بیند، و کم کم توهم گرا نیز می گردد و به هر چیز بیخود و بی ارزش و حتی باطلی که در خواب یا مکاشفات خیالی ببیند معتقد می شود. ۴. راه علمی و راه عملی. راه علمی مطالعه کتاب "خوابنما" است تا کاملا برای فرد جایگاه خواب در شناخت حجت خدا روشن شود. راهکار عملی رعایت چیزهایی است که باعث میشود خواب از دستبرد شیطان به دور باشد. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦ ✔️ : بررسی تفصیلی سند وصیت (۱) شماره ٢٠. قائم این امّت کیست؟ ✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ🌸ঊঈ═┅─╯ 🌹موضوع : دلیل ارتباط نواب! ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام علیڪم. نیابت خاصه چرا پایان یافت و چطور میتوانیم ثابت کنیم نواب واقعاً با مهدی دیدار کردند نه با شخصی که فکر می کردند مهدی است؟ و به عبارتی صدق مخبر بوده ولی صدق خبر نبوده. ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋سیّـدمہـدےمجـتہـد‌سیســتانے: سلام علیڪم. علت نیابت خاصه، عادت دادن مردم به غیبت کبری و زمینه سازی برای آن بود زیرا با وجود حکومت های ستمگر امکان استمرار اینگونه ارتباط روز به روز سختتر می شد تا جایی که نائب سوم چندین سال زندانی شد. لذا نیابت خاصه پایان یافت. و اما ارتباط نواب با امام زمان و نه مدعی کذاب، دلیلهای زیادی دارد: اول اینکه صدها روایت تصریح کرده بود ایشان دارای دو غیبت است و روایات معتبر تصریح کرده بود که در غیبت اول با شیعیان خاص خود در ارتباط است و شیعیان خاص همان نواب هستند زیرا هیچ کس دیگری مدعی ارتباط نبود. دوم خبر دادن امام عسکری به اینکه محمد بن عثمان وکیل پسر من خواهد بود. سوم ظهور کراماتی به دست نواب که جای هیچ اما و اگری نمی گذاشت. چهارم اجماع عدم فصل شیعه بر اینکه نواب با خود امام در ارتباطند نه مدعی کذاب. منظور از عدم فصل یعنی در میان تمام اقوال و نظرات پیرامون نواب، هیچکس قائل به صدق مخبری و کذب خبری درباره ایشان نبوده است. پنجم عدم وجود چنین شخصِ جایگزینی است که بتواند از سن پنج سالگی تا هفتاد سال بعد طوری مخفیانه زندگی کند که نه دستگاه حکومت جایش را کشف نماید و نه جامعه شیعه کذبش را. ششم خبر دادن امامان به اینکه تنها فرقه ناجیه، شیعیانی هستند که در غیبت به امام زمان اعتقاد دارند در حالیکه، به جز تک و توکی، تمام شیعیان قائل به ارتباط نواب با امام واقعی بودند. خوب اگر آنها با مدعی کذاب ارتباط داشته اند همه شیعه گمراه بوده و مصداقی برای فرقه ناجیه باقی نمی ماند. هفتم علمیت نواب می باشد که اگر آن شخص دروغگو بود از جهل و رفتار و کردار وی به راحتی می فهمیدند او امام زمان نیست. هشتم ویژگی های توقیعات آن شخص است که توسط نواب به مردم می رسید. در این توقیعات مطالب علمی در سطحی بود که همه علمای شیعه اتفاق نظر داشتند این کلام امام است، همچنین خط این توقیعات دقیقا مانند خط امام یازدهم علیه السلام بود و در آن هفتاد سال هم تغییری نکرد، نیز گاهی مشتمل بر خبر دادن از غیب یا مستجاب شدن حاجت و غیر اینها بود که جای شک و شبهه ای باقی نمی گذاشت. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦ ✔️ : بررسی تفصیلی سند وصیت (٢) شماره ٢١. قائم این امّت کیست؟ ✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : سفیانی می کشد؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام در حدیثی آمده که سفیانی یمانی را می‌کشد. درسته؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. این حدیث نیست بلکه سخن خود عمار در کتاب غیبت طوسی است و در ترجمه اش اختلاف است که یمانی کشته می شود یا می کشد. توضیح آنکه: متن سخن وی اینگونه است: فیسبق الیمانی فیقتل و یحوز السفیانی. و برخی یقتل را مجهول خوانده اند لذا گفته‌اند یمانی کشته می شود خوب توسط که؟ توسط سفیانی مثلاً. اما اولاً این لفظ در بعضی نسخه های غیبت طوسی نیست و در بحارالانوار هم نیست. ثانیاً بعضی آن را معلوم خوانده‌اند یعنی یمانی می کشد نه اینکه کشته می شود. اما همانطور که گفته شد این اصلا حدیث نیست تا سر محتوایش بحث شود. و اینکه عمار از خودش حرفی نزده پس حتما از معصوم شنیده راه به جایی نمی برد زیرا سند تا عمار نا معتبر است و اصلا معلوم نیست عمار چنین چیزی گفته باشد، غیر از اینکه اگر معصوم چنین مطلب مهمی گفته بود حتما توسط دیگران هم نقل می شد همچنانکه دیگر مسائل مربوط به سفیانی بارها توسط، معصومان متعدد بیان شده است. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦ ✔️ : بررسی تفصیلی سند وصیت (۳) شماره ٢۲. قائم این امّت کیست؟ ✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : عدم اعتبار روایات علائم. ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام علیکم اغلب روایات علامات ظهور مجعول و ضعیف السند هستند همانطور که آصف محسنی از ۱۷۳روایتی که علامه مجلسی درباره این علامات آورده، فقط سه تایش را صحیح دانسته. حال وظیفه ما در برابر این ضعف اسانید چه هست؟ و چرا اعم اغلب اعم اغلب اعم اغلب علامات ظهور ضعیف هستند و مجعولند. 🙏🌹 ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. این سخن غلط است و جناب آصف نظر شخص خودش را گفته. او نفهمیده که خبر معتبر فقط به خبری نمی گویند که سندش صحیح رجالی باشد و همه هم بر صحت آن اتفاق نظر داشته باشند. برای همین احادیث را به صورت تک تک بررسی می کند تا همه بشوند در حکم خبر واحدِ ضعیف یا ظنی الصدور، و این فریب آشکار است. زیرا: اولا بعضی اخبار تواتر معنوی یا اجمالی دارند و شما تصریح کردید علامه ۱۷۳ حدیث در باب علائم ثبت نموده و این عدد ما فوق تواتر است و احمق است کسی که در اصل وجود علائم یا صدور اجمالی آنها از معصوم تشکیک کند. ثانیا برخی روایات متضافرند یعنی هر چند به حد تواتر نمی رسند ولی آنقدر زیادند که انسان اطمینان به صدور پیدا می کند و این را حتی محقق خوئی قبول دارند. و اخبار علائم بر فرض عدم تواتر، قطعا متضافرند. ثالثا برخی روایات محفوف به قرائن قطعی یا اطمینان آور است، از جمله اینکه موافقش اجماع شیعه باشد یا شیعه و سنی بدون تقیه و تقلید، آن را نقل کرده اند. و وجود علائم بلکه مصداق برخی از آنها مثل سفیانی، صیحه آسمانی، و... از این قبیلند. رابعا بعضی احادیث دارای شهرت روایی هستند که نزد عده زیادی موجب حجیت حدیث است و قطعا مصداق بعضی علائم مثل اضمحلال دولت بنی عباس و... دارای این شهرتند. خامسا بعضی احادیث علائم طبق نظر همه رجالی ها معتبر می باشد، که به کمک دیگر روایات، زمینه اطمینان به صدور حاصل می شود. سادسا برخی روایات تنها طبق نظر بعضی یا مشهور ضعیفند نه طبق نظر همه. در این صورت نمی توان به طور مطلق حکم به ضعف آن داد و همه را جعلی دانست. بماند که صرف ضعف سند مساوی با جعلی بودن حدیث نیست و بسیاری از تضعیفها صرفا به خاطر مجهول بودن یا عدم تصریح به وثاقت راوی است نه کذاب بودنش. سابعا گاهی موضوع حدیث زمینه جعل ندارد و برخی علائم مثل قتل نفس زکیه یا خسف بیداء یا خروج سفیانی از این قبیلند لذا می توان آنها را پذیرفت. ثامنا محتوای برخی اخبار قابلیت پذیرش دارند هر چند سندشان ضعیف بوده، دارای موید هم نباشند. مثل اینکه ربا علنی شود، معروف منکر گردد و... . اینگونه احادیث نیز به صرف ضعف سند طرد نمی شوند. در پایان عرض می کنم، وجود دو علامت حتمی صیحه و سفیانی، مورد اجماع شیعه است و سید مرتضی این اجماع را ناشی از وجود روایات با این اسناد نمی داند بلکه ناشی از این می داند که در زمان خود معصوم صادر و به شیعه رسیده و کاملا در میان آنها نهادینه شده، و این روایات فقط، مطابق اجماع شیعه است نه مستند آن. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦ ✔️ : گواهی ‌‌شیخ بر صحت روایاتش شماره ٢۳. قائم این امّت کیست؟ ✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : در وصیت چه بود؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام علیکم استاد. بعد از غدیر و اعلام ولایت و امامت امیر المومنین علی علیه السلام توسط پیامبر صلی الله، چه لزومی داشت پیامبر صلی الله در شب وفات بخواهند دوباره به این مسئله تاکید کنند!؟ و چه دلیلی داشت پیامبر این وصیت را به علی ع داشته باشند؟ چون اصل بر این بود مردم متوجه شوند. پس باید مسئله ی دیگری بوده باشد. ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. ۱. چون دشمنان بعد از اعلام امامت در غدیر، عهد بستند که خلافت را غصب کنند لذا نیاز به تاکید بود تا مردم در برابر این دسیسه هوشیار باشند. ۲. تاکید پیامبر قرار بود کتبی باشد، و سند مکتوب خیلی اعتبارش از سند شفاهی بیشتر است. ۳. غیر از اینکه تاکید کردن نه تنها هیچ اشکالی ندارد که بسته به اهمیت مساله خیلی هم لازم و مطابق حکمت است. ۴. محتوای وصیت، طبق دو روایت سلیم، و نیز روایت کمال الدین، مشخص و بیان شده که صرفا درباره امامت دوازده امام علیهم السلام بوده است. پس با این شبهات خدشه ای به این مساله وارد نمی شود. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️فروش ویژه از سری کتب مهدویت 📖 کتاب «کشف راز در ترجمه کتاب "ایقاظ"» (پیرامون ادله رجعت) ✍ ترجمه، تصحیح و تحقیق‌: سید مهدی مجتهد سیستانی 📌رجعت چیست؟ 📌کی اتفاق می افتد؟ 📌برای چه کسانی رخ می دهد؟ 📌اولین رجعت کننده کیست؟ 📌چه مستندی دارد؟ 📌منکران رجعت چه شبهاتی را مطرح می کنند؟ 🔸با من به سراغ "کشف راز" بیا تا جواب تمام این سوالات را بیابی. 📖کتاب "کشف راز" ترجمه کتاب بسیار مهم مرحوم حر عاملی درباره مساله رجعت است که به بیانی زیبا و کامل، آیات رجعت، روایات و پاسخ به شبهات منکران را جمع نموده است. َـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَ جهت ثبت سفارش کتاب « کشف راز » به آیدی زیر پیام دهید 👇🏻 @fathermahdi قیمت کتاب به همراه هزینه پست ... ١٢٠ هزار تومان... با تخفیف ١٠٠ هزار تومان. ⏰مهلت ثبت سفارش تا آخر آذر ماه ـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦ ✔️ : وجوب پذیرش حدیث وصیت شماره ٢۴. قائم این امّت کیست؟ ✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : قابلیت جعل علائم محتوم. ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام علیکم استاد امکان جعل و تکرار در حتمیات هست؟ چون بعضی از نویسندگان مهدوی می گویند ما نمی‌توانیم علائم حتمی را تطبیق کنیم چه برسد به غیر حتمیات، چون احتمال دارد که جعل شده باشند. مثلا سفیانی دروغین بسازند که از شام بیاید و خراسانی دروغین بسازند و یمانی دروغین بسازند که از یمن بیاید، یک درصد امکانش هست. چون می شود روزگاری شام و خراسان و یمن در سلطه استکبار باشد و بتوانند جعل کنند ولی فقط در صیحه احتمالش نیست. این سخن چقدر صحت دارد؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. در مورد غیر حتمیات که چون غیر حتمی هستند اصل رخدادش قابل اثبات نیست چه برسد به جعل مصداقش. و اما حتمیات، قابلیت جعل ندارند زیرا خصوصیاتی دارند که امکان جعل منتفی است. مثلا سفیانی صرفا از شام نمی آید تا یکی را جعل کنند بلکه شش ماه در شام میجنگد و حکومت را به دست می آورد سپس به عراق می تازد و در میانه راه جنگ قرقیسیا رخ می دهد سپس به مدینه می تازد. این سفیانی هست نه صرفا کسی که از شام می آید. و یمانی نیز از یمن به مقابله با چنین سفیانی در عراق می رود، پس کاملا خاص هست. خسف بیداء و صیحه هم که معجزه اند. و قتل نفس زکیه هم قابل جعل نیست چون هیچ منافقی حاضر نیست در نقش نفس زکیه سرش را کنار کعبه ببرّند. غیر از اینکه تمام این علائم در فاصله حدود یک سال به ظهور تا دو روز مانده به خروج رخ می دهد که شرایط دنیا کاملا به ریخته و قدرتها ضعیف شده اند، نه سالها قبل که بتوان چیزی جعل کرد. اما اینکه یک درصد احتمال جعل هست، اولا ما در مورد احتمالات، احتمال عقلایی را در نظر می گیریم نه احتمال عقلی را و الا در مورد هر مساله ای هر چیزی احتمال دارد مثلا احتمال دارد همین فردا دهان ما کف دستمان رفته باشد پس امروز بنشینیم درباره آن برنامه ریزی کنیم که اگر چنین شد چه کنیم! این عملکرد اصلا معقول نیست. ثانیا با توضیحاتی که داده شد یک درصد هم احتمال جعل نمی رود. اما آنچه درباره تسلط استکبار گفتید. اگر استکبار واقعا طوری بر این مناطق سه گانه مسلط شود که بتواند حرکت سفیانی را در شام و حرکت یمانی را در یمن و حرکت خراسانی را در خراسان ایجاد و رهبری کند، که فقط علامت سازی کند، به جای صرف این همه هزینه و وقت، خود آن مناطق را با خاک یکسان می کند. با این توضیحات روشن می شود که چرا امام صادق علیه السلام فرمودند سفیانی به عنوان علامت برای شما بس است. و امام زمان علیه السلام در آخرین توقیع، خروج سفیانی را در کنار صیحه معیار ظهور قرار دادند. شاید بگویید در همان فاصله یکسال، قابلیت جعل دارند. اما در همان بازه زمانی هم با توضیحاتی که دادم قابل جعل نیست. چون امام می فرمایند کفاکم بالسفیانی علامة. علامتی که قابل جعل است چگونه کفاکم می شود؟ همچنین روایات معتبر و متعدد آمده که بنشینید در خانه های تان چون سفیانی خروج کرد به سمت ما بشتابید. خوب اگر سفیانی قابل جعل بود چگونه غایت برای امر به جلوس و مبدء برای امر به حرکت قرار داده شده؟ پس سخن آن نویسنده محترم ابدا با زبان روایات سازگار نیست. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا