eitaa logo
احمد الحسن باطل شد
182 دنبال‌کننده
449 عکس
187 ویدیو
106 فایل
روشنگری درباره جریان احمد الحسن
مشاهده در ایتا
دانلود
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮                        ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : نهی از عمل به ظن و اجتهاد. ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد اتباع احمد روایاتی در مذمت عمل به ظن و اعمال اجتهاد میارن و میگن علما دقیقا دارن عمل ظن بر طبق اجتهاد می کنن و حتی کلماتی از سید صدر و مرحوم نراقی میارن. جواب این شبهه چیه؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. معضل ظن در زمان خود اهل بیت علیهم السلام هم بوده. هم از جهت اینکه بسیاری از احادیث نص نبودند بلکه ظاهر بودند، هم از جهت احادیث تقیه ای، هم از جهت تعارض روایات، هم از جهت نقل به مضمون توسط راویان، و هم از جهت عدم ضبط صحیح توسط برخی و جا انداختن استثنا یا شرط یا قید یا وصف. مخصوصا مساله تعارض به قدری بود که چندین حدیث برای راه علاج تعارض صادر شد. پس تمام معضلاتی که سید صدر گفته اند در زمان خود ائمه علیهم السلام هم وجود داشته اما با این حال، آنها روایات را حجت می دانستند و شیعه را به عمل به آنها تشویق می کردند. پس سخن سر این هست که ظن حاصل از روایات غیر اصول اعتقادی، حجت می باشد و تکلیف ما دستیابی به قطع نیست و الا به اکثر روایات نمی توان عمل یا عقیده پیدا کرد در حالیکه جایگاه حدیث نزد اهل بیت هرگز اینگونه نبوده است. اجتهاد را هم خود اهل بیت علیهم السلام به شیعه یاد داده اند. یعنی روش برداشت از قرآن، تخصیص عام، تقیید مطلق، رفع تعارض، تقدم حکم اضطراری بر اختیاری، مفهوم گیری از شرط، قیاس اولویت، و... همه اش در خود احادیث به شیعه تعلیم داده شده و مجتهد هم کاری جز این نمیکند. بماند که در دو حدیث از ابن ادریس این مضمون تصریح شده که علینا إلقاء الأصول و علیکم أن تتفرعوا. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮                        ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : امرِ مستحب بود!! ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام به همه یکی از اهل سنت در جواب اینکه چرا وقتی پیامبر می خواست وصیت مکتوب کنن عمر مانع شد میگه آنچه حضرت می خواستن بنویسن از دو حال خالی نیست یا اینکه امری واجب بوده که نباید ترک شود و یا اینکه امری مشورتی و استحبابی بوده که ترکش هیچگونه عتاب و سرزنشی ندارد!! و بدون شک صورت اول نبوده زیرا اگر نوشتن آن مطلب واجب می بود حضرت هیچوقت ترکش نمی کردند؛ پس روشن می شود مطلب واجبی نبوده. از طرفی، لازمه این فرض که حضرت می خواسته مطلب واجبی را وصیت کند و نکرده، نقصان دین است در حالیکه خداوند چند روز جلوتر تکمیل دین را اعلام کرده: «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلَامَ دِینًا» (مائده ۳) و همچنین با آیه تبلیغ نمی سازد که می گوید: «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ (مائده ۶۷) نتیجه اینکه امر پیامبر به حاضر کردن کاغذ و قلم، مستحب بوده و ترک امر مستحب توسط عمر اشکالی نداشته است. ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. 💠اولا عمر مانع امر پیامبر شد نه اینکه فقط خودش امر را ترک کند. لذا حتی اگر امر مستحب هم بوده، اینکه مانع شود که احدی انجامش ندهد چه معنایی غیر از کفر دارد؟ 💠ثانیا عمر فقط مانع عمل به امر حضرت نشد بلکه به پیامبر بی حرمتی کرده و گفت این مرد هذیان می گوید که این جز کفر نیست و می رساند پیامبر می خواستند مهمترین مساله را بنویسند که او با این شدت به مخالفت می پردازد، و مهترین مساله به هنگام وفات، موضوع رهبری جامعه بعد از پیامبر است. 💠ثالثا شخص پیامبر تصریح کردند می خواهند چیزی بنویسند که امت تا قیامت گمراه نشوند و چنین مطلبی اهم واجبات است و هیچ سنخیتی با امر مستحب ندارد. اما این وجوب در جایی است که تاثیری در هدایت داشته باشد و آن فقط در جایی است که نسبت به اعتبار سخن پیامبر خدشه ای وارد نباشد. اما وقتی عمر با نسبت دادن هذیان به پیامبر، اعتبار سخن ایشان را مخدوش کرد دیگر آن نوشته از خاصیتی که داشته می افتد و نمی تواند امت را تا قیامت از گمراهی حفظ کند. برای همین، طبق احادیث شیعه، پیامبر نوشتن را به کلی ترک نکردند و پس از خلوت شدن مجلس از اغیار، آنچه مقصودشان بود را نوشتند. 💠رابعا اکمال دین و ابلاغ رسالتِ خاص در روز غدیر، منافاتی با وجوب کتابت همان مطلب به هنگام وفات ندارد، زیرا سند کتبی خیلی اعتبارش از سند شفاهی معتبرتر است اما به شرطی که انتسابش به پیامبر مخدوش نباشد که عمر همین کار را کرد. 💠خامسا در احادیث اهل سنت آمده که ابن عباس از آن ماجرا به رزیه و مصیبت تعبیر می کرد و از اینکه مانع نگارش رسول خدا شدند  چندان می گریست که اشک از محاسنش می چکید. حال به نظر کدام عاقل، او برای ترک یک امر مستحب چنین مویه می کرده است؟! ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮                        ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : تفاوت در چیست؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام احمد همبوشی ادعای امامت داره، رهبر ایران هم همینطور هر دو می‌گویند من امام عام و مفترض الطاعه و ولیّ امر زمان هستم. فرق این دو مدعی در چیه اساتید محترم؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. لفظ امام دارای دو معناست: معنای لغوی مثل امام جماعت و امام جمعه که به کار بردن آن در مورد رهبر دینی جامعه در میان عربها رایج است و مثلا لبنانی ها می گویند امام موسی صدر، عراقی ها می گن امام خوئی و...  . و معنای اصطلاحی که یعنی معصوم منصوب از طرف خدا. بعد از روشن شدن این نکته باید توجه داشت که لزوم تبعیت هم در معنای اول وجود دارد و هم در معنای دوم. پس همانگونه که باید از امام جماعت در اعمال نماز تبعیت کرد و پس و پیش نیفتاد باید از فقیه جامع الشرایط هم در مسائل دینی تبعیت کرد و پس و پیش نیفتاد. در نتیجه لزوم تبعیت هیچ تلازمی با ادعای امامت اصطلاحی ندارد. حال آنچه احمد بصری ادعا می کند معنای دوم است یعنی خود را معصوم منصوب از طرف خدا بر همه جهان می داند. اما آنچه برای رهبری می گویند معنای اول است که هیچ ارتباطی به معنای دوم ندارد. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮                        ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : انواع خواب. ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام علیکم 1_انواع خواب رو میشه توضیح بدید؟ لطفا پاسخ تفضیلی باشه، وقت خوندن کتاب رو ندارم. 2_خوابی که حضرت نرجس خاتون دیدن خواب حجت بوده؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. 1. انواع خواب عبارتند از: خواب شیطانی، خواب نفسانی، خواب طبیعی، خواب الهی. هر کدام از اینها تقسیماتی دارد. دو قسم اول خواب دروغ هستن و دو قسم آخر خواب راستن. اما خواب در یک تقسیم بندی دیگر بر دو قسمه: خوابِ حجت و خواب غیر حجت. طبق تصریح روایات، خوابِ حجت فقط برای حجت های الهی است نه غیر آنها. 2. خیر چون حجت، تکلیف آور است اما آن خواب تکلیفی بر عهده ایشان نیاورد و فقط صادقه بود. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮                        ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : امامت به وراثت! ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام وهابی ها می گن سوره بقره آیه ۱۲۴ نمی تونه دلالت بر امامتی که شیعه بهش معتقد هست باشه! چون حضرت ابراهیم با امتحان امام شد ولی امامان شیعه موروثی امام شدند و از ابتدای تولد معصوم بودند! ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. آن آیه شرط امامت را امتحان نگذاشته بلکه ظالم نبودن دانسته است. بله در مورد حضرت ابراهیم علیه السلام امامت بعد از امتحاناتی اعطا گشت. البته امامان شیعه نیز هر کدام قبل از رسیدن به مقام امامت، امتحانات سختی در مقابل جهل جاهلان و ظلم ظالمان پس داده اند. بماند که امامت موروثی نیست بلکه خدای متعال اینگونه قرار داده اند همانگونه که بعد از ابراهیم فرزندش اسحاق، و بعد از او فرزندش یعقوب و بعد از او فرزندش یوسف علیهم السلام به نبوت رسیدند. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮                        ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : چطوری رد می کنید؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام شما چجوری مهدیین رو رد میکنین و میگین اونها امامان هستن که دوباره بر می‌گردن؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. درباره مهدیینی که تصریح کند آنها غیر از دوازده امامند فقط یک حدیث بسیار ضعیف وجود دارد. درباره مهدیین بدون اینکه بگوید غیر از امامانند یا همانها هستند، پنج روایت وجود دارد. درباره اینکه مهدیین همان امامهای شیعه هستند لا اقل ده روایت وجود دارد. نتیجه گیری با خود شما. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹