eitaa logo
احمد الحسن باطل شد
164 دنبال‌کننده
370 عکس
184 ویدیو
106 فایل
روشنگری درباره جریان احمد الحسن
مشاهده در ایتا
دانلود
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : چند پرسش مهدوی. ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد قائم فقط امام زمانه یا همه اهل بیت؟ چرا امام زمان قائم خاص محسوب میشن؟ بالاخره دو صیحه داریم یا سه صیحه؟ آیا بدا ممکن است باعث تغییراتی در صیحه شود؟ آیا روایاتی مبنی بر این داریم که حتما باید کل دنیا رو ظلم بگیره تا امام زمان بیان؟ بین قائمیت امام زمان و سایر اهلبیت چه تفاوتی وجود داره؟ آیا کتاب الفتن معتبر است یا نه؟ با تشکر از شما 🌺 ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہـدےمجـتہـد‌سیســتانے: سلام علیڪم. ۱. قائم به شمشیر در دنیای قبل از مرگ، فقط امام زمان علیه السلام اند. اما در دوره های بازگشت بعد از مرگ (رجعت) هر امامی با اشرار قوم خودش بر می گردد تا آنها را به سزای اعمالش برساند. ۲. چون فقط ایشان در دنیای قبل از مرگ، قیام به تشکیل حکومت عدل جهانی می کنند. ۳. قدر متیقن، یک صیحه الهی داریم و بیشتر از آن نه قابل رد است و نه قابل اثبات. ۴. خیر صیحه از محتومات است و بدا در محتوم رخ نمی دهد. ۵. بله صدها روایت فرموده جهان را پر از عدل و داد کند پس از آنکه مملو از ظلم و ستم شده باشد. ۶. آنها قائم به امامت بودند نه شمشیر، ایشان قائم به هر دو است هم امامت و هم شمشیر. ۷. خیر، اما گاهی روایاتی شبیه به مضمون روایات شیعه نقل می کند که به عنوان موید استفاده می شود. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : همه مسلمان؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد. بعد از ظهور امام زمان همه جهان مسلمان میشن؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. در این باره طبق برداشت از روایات، دو نظریه وجود دارد: ۱. آری همه مسلمان می شوند. ۲. به جز یهودیان و مسیحیان بقیه مسلمان می شوند و البته آن دو دسته هم موحد گشته، دست از عقاید شرک آلود خویش بر می دارند. نظر این حقیر، اولی است. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮                        ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : پیامبر مهدی! ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد شیعیان میگن به مهدی وحی نمیشه اما مهدیی که در روایات شیعه توصیف شده، نیاز به وحی داره. خوب اگر علم امام از راه وحی نیست از کجاست؟ بین مهدی و نبی چه تفاوتی وجود داره؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. روایات نگفتن به مهدی وحی نبوی میشه؛ وحی نبوی با وحی غیر نبوی فرق داره. مثل وحی به مادر موسی و حضرت مریم علیهما السلام که نبوی نبود. از طرفی راه های رسیدن علم به حضرت مهدی علیه السلام زیاد است. مثلاً اهل سنت، عمر را محدَّث دانسته اند، همچنین برای برخی علمایشان علم غیب قائل شده اند، نیز برخی علمایشان پیامبر را بارها در بیداری دیده اند!!! و بعضی شان دارای الهام بوده اند! چگونه است که علمای آنها می توانند اینگونه چیزها را داشته باشند اما مهدی علیه السلام نمی تواند؟! ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : تطبیق درست! ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام علیکم، یک سوال داشتم اینکه میگن نباید روایات علائم ظهور مثل حکومت بنی عباس ثانی رو به حوادثی که رخ میده تطبیق کرد خوب کلا کاربرد این روایات چیه و چرا اینقدر ترس دارید از استناد به آنها؟! یعنی کلا مصداق این روایات رو نمیشه هیچگاه صد درصد تشخیص داد؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. اولا اعتبار سند روایات باید ثابت شود، چون تعداد قابل توجهی از راویان این روایات، مجهول، ضعیف یا گاهی کذاب اند. ثانیا دلالت این روایات باید بدون اعمال سلیقه ثابت شود. چون خیلی از این تطبیقها واقعا ربطی به محتوای روایات ندارد مثل تطبیق داعش بر سفیانی که کاملا بهم بی ربط اند. بعد از این، اگر محتوای حدیث واقعا بر شخص یا حادثه ای منطبق بود، دیگر اسمش قیاس و تطبیق دادن نیست بلکه اسمش انطباق و تحقق مصداق است. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : عدالت در زمانها. ⊹━━❁ ❁━━⊹ اینکه منِ نوعی در زمان ظهور زندگی کنم و بنا به شرایط آن روزگار، عقلم به بلوغ رسیده باشد و مهلت ابلیس پایان یافته باشد و ... واضح است که زندگی دنیوی این من، قابل قیاس با زندگی دنیوی دیگرانِ قبل از من نیست و تفاوت بسیار زیادی دارد (از نظر سلامت فکر و اندیشه و عمل و لذت های مادی و معنوی و ...) پس عدالت خدا چه می شود؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. قطعا همه نمی توانند در یک زمان زندگی کنند و هر دسته ای در دوره ای زندگی خواهند کرد. و قطعا هر دوره ای شرایط خودش را دارد: یک دوره پیامبر خدا حضور دارد، یک دوره حضور ندارد، یک دوره امام حاضر و خانه نشین است، یک دوره حاضر است و زندانی، یک دوره حاضر است و در صلح، یک دوره حاضر و در جنگ، یک دوره حاضر است و نسبتا آزاد و یک دوره هم غائب به غیبت صغری یا کبری. در یک دوره مردم در اختناق شدید به سر می برند مثل دوره زیاد و حجاج و منصور و متوکل، در یک دوره در جهل فوق العاده به سر می برند مثل دوره امام سجاد علیه السلام، در یک دوره در نا امنی بسیار شدید به سر می برند مثل دوره حملات مغول، و در یک دوره در امنیت خوبی هستند مثل بعضی دوره های صفویه. در هر یک از این زمانها مردم شرایط خاصی داشته اند و خداوند با هر کسی طبق شرایط و ظرفیتهایش بر خورد می کند. و باید دانست که ما حقی از خدا طلب نداریم که تفاوت را حمل بر ناعدالتی کنیم بلکه فقط پرسش از حکمتش داریم، و ندانستن حکمت موجب حکم به عدم عدالت نیست. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮                        ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : آیا احمد سید است؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام علیکم اتباع احمد درباره سید بودن او، متن زیر را منتشر کردن، پاسخش چیست؟ آیا شهادت نسب شناسان مبنی بر سیادت ایشان قابل قبول است؟ 1⃣ اساس دعوت یمانی بر سیادت و انتساب سید احمدالحسن به امام مهدی(ع) نیست؛ بلکه ادعای ما وصایت و حجیت سید احمدالحسن(ع) است؛ 2⃣ تنها اشکالی که پاسخ آن در مسئلۀ نسب و سیادت به عهدۀ ماست، اثبات امکان و احتمال سیادت احمدالحسن(ع) است تا به‌واسطۀ ادلۀ دیگر، وصایت و سپس‌سیادت ایشان را ثابت کنیم؛ 3⃣ شهادتِ شاهدانِ عادل یکی از راه‌های مهم برای اثبات سیادت است؛ لذا تعدادی از رؤسای قبایل عراقی و شیوخ آن‌ها، بر سیادت سید احمدالحسن(ع) شهادت داده‌اند؛ 4⃣ شهادت این اشخاص مستند به مقطوع‌النسب‌بودن عشیرۀ آل المهدی(ع) و قطعی‌بودن صدق ادعای سید احمدالحسن(ع) برای آن‌هاست؛ هرچند آن‌ها شاهد ازدواج حضرت ولی‌عصر(ع) نبودند یا اینکه در ظاهر این انتساب برای آن‌ها قطعی نباشد؛ 5⃣ همانند شهادت این شیوخ، شهادت خزیمه صحابی معروف به ذوالشهادتین است وقتی در اختلاف پیامبر(ص) با شخصی، بدون اینکه دیده باشد حق با پیامبر(ص) است به حقانیت او شهادت داد و استدلالش این بود که ما صدقِ کلام‌ آسمانی پیامبر(ص) را می‌دانیم؛ پس چطور کلمات زمینی ایشان را صادق ندانیم؟! ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. ●پاسخ سخـن ۱. اساس ادعای احمد، طبق حدیث وصیت، فرزند بودن او نسبت به امام زمان است و وصایت و حجیت بعد از آن مطرح شده. و چون کذب او در ادعای نسب، کاملا واضح است ادعای وصایتش نیز همینطور. ●پاسخ سخـن ۲. امکان و احتمال که برای هر بی پدر یتیمی وجود دارد پس امکان نیاز به اثبات ندارد و همیشه هست. ●پاسخ سخـن ۳. شهادت شاهد عادل، وقتی چیزی را ثابت می کند که خودش آن را دیده باشد حال آنکه حتی خود احمد تا قبل از قصه لقا نمی دانسته فرزند با واسطه امام زمان است، آنوقت اینها می دانسته اند؟! سر موش و دم شیر! بماند که ادعای عدالت اینها که نام برده شدن مثل ادعای سیادت احمد است! شاهد دم روباه. ●پاسخ سخـن ۴. مقطوع النسب بودن در قبائل عرب نشانه حرامزادگی یا لا اقل بی اصل و نسب بودن است نه بیشتر، و قطع آنها به صدق ادعای احمد، اسمش نمی شود شهادت بلکه می شود ضمیمه کردن یک ادعا به ادعایی دیگر. خودتان به این استدلال توجه کنید و سپس بخندید: احمد گفته من سیدم، و ما قطع داریم احمد راست گفته، پس برای تمام عالم ثابت می شود احمد سید است!!! ● پاسخ سخـن ۵. اگر شهادت خزیمه اینگونه بوده، آن هم شهادت نبوده، بلکه استدلالی عقلی و متین کرده که وقتی نبوت کسی با معجزه ثابت شده، در دعاوی دنیوی نیاز به شاهد ندارد. واقعا باید بر این استدلال‌ها گریه کرد. در پایان عرض می کنیم: طبق روایات اهل بیت علیهم السلام، یکی از شرایط و علائم امام بودن، عدم خفا در نسب است و همین که اتباع دارند نسب احمد را اثبات می کنند!!! حقیقت را به روشنی بیان می کند. و الحمد لله رب العالمین. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : توقیع شیخ مفید. ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام علیکم آیا به خاطر اختلاف علما در مورد بعضی توقیعات مثل توقیع شیخ مفید، میشه آنها را نادید گرفت؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. سخن بر سر بعضی توقیعات نیست بلکه فقط بر توقیعات شیخ مفید است. زیرا در دوره غیبت کبری: ۱. به هیچ عالمی نه قبل از شیخ مفید و نه بعد از شیخ مفید هیچ توقیعی نسبت داده نشده. ۲. نه شیخ مفید از چنین توقیعاتی سخن گفته اند و نه هیچیک از شاگردان ایشان حتی اشاره ای به وجود توقیع برای ایشان کرده اند. ۳. احدی این توقیعات را نقل نکرده الا شیخ احمد طبرسی بعد از گذشت ۱۵٠ سال از وفات شیخ بدون ارائه هیچ سندی، در حالیکه خود طبرسی نیز کاملا مجهول بوده و هیچ شناختی از ایشان نداریم. ۴. به اتفاق نظر شیعه، سفیر و نائب بین امام و مردم در دوره غیبت کبری برداشته شده، پس این توقیعات چگونه به دست شیخ مفید رسیده؟ گفته نشود در ملاقات ابن مهزیار، کسی از طرف امام واسطه دیدار شده. زیرا نه تنها سند خود این ملاقات ضعیف است که واسطه در ارسال توقیع، هیچ نظیر دیگری در غیبت کبری ندارد. الا آنچه در مورد نامه تنباکو و نامه دهلیز ادعا شده که خودش اشکالاتی دارد. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
14.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️فروش ویژه از سری کتب مهدویت 📖 کتاب «کشف راز در ترجمه کتاب "ایقاظ"» (پیرامون ادله رجعت) ✍ ترجمه، تصحیح و تحقیق‌: سید مهدی مجتهد سیستانی 📌رجعت چیست؟ 📌کی اتفاق می افتد؟ 📌برای چه کسانی رخ می دهد؟ 📌اولین رجعت کننده کیست؟ 📌چه مستندی دارد؟ 📌منکران رجعت چه شبهاتی را مطرح می کنند؟ 🔸با من به سراغ "کشف راز" بیا تا جواب تمام این سوالات را بیابی. 📖کتاب "کشف راز" ترجمه کتاب بسیار مهم مرحوم حر عاملی درباره مساله رجعت است که به بیانی زیبا و کامل، آیات رجعت، روایات و پاسخ به شبهات منکران را جمع نموده است. َـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَ جهت ثبت سفارش کتاب « کشف راز » به آیدی زیر پیام دهید 👇🏻 @sydmojtahed قیمت کتاب به همراه هزینه پست ... ١٢٠ هزار تومان... با تخفیف ١٠٠ هزار تومان. ـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
15.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦ ✔️ : بررسی محتوای حدیث وصیت ١٣ شماره ۳٩. قائم این امّت کیست؟ ✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
16.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦ ✔️ : بررسی محتوای حدیث وصیت ١۴ شماره ۴٠. قائم این امّت کیست؟ ✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦
⭕️فروش‌ویژه‌ازسری‌کتب‌نقد‌احمدبصری 📖 کتاب «اقیانوس جهل» ترجمه‌کتاب‌النقدالقاطع در نقــد کتاب‌عقایدالاسلام احمدبصری ✍نویسنده: سیدمهدی‌مجتهدسیستانی نگارش پیش رو، نقدی گذرا بر کتاب «عقائد الإسلام» است مقصود من در این نگارش این نیست که خط به خط کتاب عقائد الاسلام را نقد کنم، 👈 بلکه نقد مطالب مهم آن کفایت می کند؛ و توفیق از جانب خداست. َـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَ جهت ثبت سفارش کتاب « اقیانوس جهل» به آیدی زیر پیام دهید 👇🏻 @sydmojtahed قیمت کتاب به همراه هزینه پست ٧٠٠ هزار تومان... ♦️به خاطر اینکه چاپش رنگی است قیمتش دو برابر شده. ـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَ
▼ٰٰ بۘۘسۘۘم ۘۘاۘۘلۘۘلۘۘه ۘۘاۘۘلۘۘرحۘۘمۘۘن ۘۘاۘۘلۘۘرحۘۘیۘۘم ۘۘ▼ٰٰ ╔══✿✵🌸🍃✿═════╗ پــــدر ܩܤرࡅ߲ߊ‌ن ╚═════✿✵🌸🍃✿══╝ 🔴موضوع: این کدام قائم است؟ 🌼❀⊱••━═━⏎ مُحَمَّدُ بْنُ هَمَّامٍ قَالَ حَدَّثَنَا جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ مَالِكٍ قَالَ حَدَّثَنِي عُمَرُ بْنُ طَرْخَانَ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ إِسْمَاعِيلَ عَنْ عَلِيِّ بْنِ عُمَرَ بْنِ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ ع عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع أَنَّهُ قَالَ: الْقَائِمُ مِنْ وُلْدِي يُعَمَّرُ عُمُرَ الْخَلِيلِ عِشْرِينَ وَ مِائَةَ سَنَةٍ يُدْرَى بِهِ ثُمَّ يَغِيبُ غَيْبَةً فِي الدَّهْرِ وَ يَظْهَرُ فِي صُورَةِ شَابٍّ مُوفِقٍ ابْنِ اثْنَتَيْنِ وَ ثَلَاثِينَ سَنَةً حَتَّى تَرْجِعَ عَنْهُ طَائِفَةٌ مِنَ النَّاسِ يَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا كَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً. امام صادق علیه السلام میفرمایند: قائم از فرزندان من عمرش عمر خلیل الرحمن هست، یعنی 120 سال،جایش مشخص است سپس یک غیبت در روزگار دارد  ظهورش در سی و دو سالگی است تا اینکه بسیاری از مردم از او بر میگردند  او زمین را پر از عدل و داد میکند همانگونه که پر از ظلم و ستم شده است. 😳😳 این کدام قائم است که عمرش صد و بیست سال خواهد بود⁉️⁉️ و در سی و دو سالگی ظهور میکند‼️‼️ و یک غیبت دارد‼️‼️‼️ 🌸❀⊱••━═━⏎ پدر سلام علیڪم. در این متن نه سند حدیث مورد دقت قرار گرفته، نه متن آن و نه نسخه هایش. ✔️اولاً سند حدیث ضعیف است و اصلا اثبات نمی کند عمر قائم ۱۲٠ سال است تا بخواهیم سر مصداقش بحث کنیم. ✔️ثانیاً این حدیث دو نسخه دیگر دارد در نسخه غیبت طوسی گفته سی ساله می آید و در نسخه دلائل الامامه گفته هشتاد ساله. ✔️ثالثاً نگفته در سن سی و دو بلکه فرموده در صورت جوان سی و دو ساله، که این مطلب در دهها روایت دیگر هم تصریح شده که صورتش جوان است نه سنش. ✔️رابعاً در صدها روایت، قائمی که زمین را پر از عدل و داد می کند همان امام دوازدهم علیه السلام معرفی شده. ✔️خامساً معارض دارد چون در روایت دیگری عمر حضرت ابراهیم علیه السلام ۱۲٠ معرفی نشده. ✔️سادساً اگر «یدری به»، قید یعمر باشد، معنای حدیث این می شود که در این ۱۲٠ سال جایش معلوم است و بعد از آن غائب می گردد که این نه بر امام هنبوشی انطباق دارد و نه بر امام شیعیان. ✔️سابعاً می گوید اول غیبت می کند و بعد در صورت جوان ۳۲ ساله ظهور می کند، در حالیکه احمد بصری، اول در سن ۳۲ ـ به ادعای خودش ـ ظهور کرده، و سپس غائب شده!!! ✔️ثامناً حدیث نگفته فقط، یک غیبت دارد، بلکه از غیبتی در روزگار سخن گفته که منطبق بر غیبت کبرای امام زمان علیه السلام است. از طرفی امام زمان علیه السلام هم در اصل یک غیبت داشته اند و فرق غیبت صغری و کبری تنها در این بوده که در اولی نمایندگانی داشته اند، نه اینکه بعد از غیبت صغری ظهوری داشته و سپس دوبار غائب شده باشند. ✎سیّـدمھ‌دےمج‌ـتھ‌دسیستانے ๑🌸ღ🍃❈🍃ღ🌸๑
❁ᘝ❁ᘝ❁ᘝ❁ᘝ❁ᘝ❁ᘝ❁ᘝ❁ ▪️سریال اشتباهات احمد هنبوشی▪️ ⭕در متن بالا دو جا لفظ علیه السلام ثبت شده که اصلا معلوم نیست وسط عبارت چکار می کند؟! 🔴آخرین علیه السلام در بند اول، و اولین علیه السلام در بند دوم به چه کسی بر می گردد؟! ❁ᘝ❁ᘝ❁ᘝ❁ᘝ❁ᘝ❁ᘝ❁ᘝ❁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▼ٰٰ بۘۘسۘۘم ۘۘاۘۘلۘۘلۘۘه ۘۘاۘۘلۘۘرحۘۘمۘۘن ۘۘاۘۘلۘۘرحۘۘیۘۘم ۘۘ▼ٰٰ ╔══✿✵🌸🍃✿═════╗ پــــدر ܩܤرࡅ߲ߊ‌ن ╚═════✿✵🌸🍃✿══╝ 🔴موضوع: قانون چیست؟ 🌼❀⊱••━═━⏎ سلام پدر قانون معرفت حجت های الهی مبنی بر ثقلین چیست؟ 🌸❀⊱••━═━⏎ پدر سلام علیڪم نکته ۱. ابتدا بفرمایید اصلا تعبیری به نام قانون معرفت حجت در روایات اهل بیت علیهم السلام ذکر شده یا نه؟ اگر ذکر نشده، دیگر از این تعبیر جعلی استفاده نکنید. نکته ۲. آنچه برای شیعه در عصر غیبت مهم است، راه شناخت قائم موعود به هنگام ظهور می باشد و اینکه حجتهای قبل با چه راهی شناخته شده اند بحث جداگانه ای است. نکته ۳. در روایت معتبر از امام صادق علیه السلام تصریح شده: به واسطه صیحه آسمانی صاحب این امر شناخته می شود و نیز در روایت معتبر دیگر تصریح شده: سفیانی به عنوان علامت برای شما بس است. پس اگر ما شیعه امام صادق علیه السلام و دنبال راه شناخت قائم موعود هستیم، راهش بیان شده است. ✎سیّـدمھ‌دےمج‌ـتھ‌دسیستانے ๑🌸ღ🍃❈🍃ღ🌸๑
🌀°🌀°🌀°🌀°🌀°🌀°🌀°🌀 (١٠) احمد بصری ادعا می کند در زمان پدرش امام زمان! او امام ناطق است و پدرش امام صامت است!!! اما در حدیث صحیحِ امام صادق علیه السلام در وصف امامان تصریح شده: امام، در زمان حیات پدرش، خاموش از سخن است و چون مدت پدرش تمام شد ... و مدتش به انتها رسید و درگذشت، امر خدا پس از وى به او واگذار شده و خدا دينش را به گردن او آويخته و وى را حجت بندگان قرار می دهد: «صَامِتاً عَنِ الْمَنْطِقِ فِي حَيَاتِهِ فَإِذَا انْقَضَتْ مُدَّةُ وَالِدِهِ ... وَ بَلَغَ مُنْتَهَى مُدَّةِ وَالِدِهِ ع فَمَضَى وَ صَارَ أَمْرُ اللَّهِ إِلَيْهِ مِنْ بَعْدِهِ وَ قَلَّدَهُ دِينَهُ وَ جَعَلَهُ الْحُجَّةَ عَلَى عِبَادِه‏». الکافی ج1 ص204 ح2 🔻حال بنگرید مدعی کذاب کیست؟! 🖋سیّـدمہـدےمجـتہـد‌سیســتانے 🌀°🌀°🌀°🌀°🌀°🌀°🌀°🌀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦ ✔️ : بررسی محتوای حدیث وصیت ١۵ شماره ۴١. قائم این امّت کیست؟ ✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌀°🌀°🌀°🌀°🌀°🌀°🌀°🌀 (١١) احمد بصری ادعا می کند امام فقط در امر دین معصوم است نه امور شخصی یا غیر دینی!! اما در حدیث صحیحِ امام صادق علیه السلام در وصف امامان تصریح شده: امام، از بیماری ها به دور، از آفتها محفوظ و از لغزشها معصوم است: «مُبْرَأً مِنَ الْعَاهَاتِ مَحْجُوباً عَنِ الْآفَاتِ مَعْصُوماً مِنَ الزَّلَّاتِ». الکافی ج1 ص204 ح2 🔻شاید بگویید مراد، لغزشهای دینی است؛ اما با توجه به اینکه ابتدا پاک بودن از بیماری و آفت را متذکر شده که امری دنیوی است، مراد از معصوم بودن از لغزشها، شامل امور شخصی و غیر دینی نیز هست. حال بسنجید چه کسی مدعی کذاب است؟ 🖋سیّـدمہـدےمجـتہـد‌سیســتانے 🌀°🌀°🌀°🌀°🌀°🌀°🌀°🌀
▼ٰٰ بۘۘسۘۘم ۘۘاۘۘلۘۘلۘۘه ۘۘاۘۘلۘۘرحۘۘمۘۘن ۘۘاۘۘلۘۘرحۘۘیۘۘم ۘۘ▼ٰٰ ╔══✿✵🌸🍃✿═════╗ پــــدر ܩܤرࡅ߲ߊ‌ن ╚═════✿✵🌸🍃✿══╝ 🔴موضوع: نماز برای ظهور! 🌼❀⊱••━═━⏎ سلام صبح بخیر شما این نماز حاجت را تایید میکنید فرمایش رسول الله باشد؟؟؟ من در گذشته این نماز را دو بار برای ظهور امام زمان علیه السلام خواندم ولی امام زمان علیه السلام ظهور نکرد. چرا با احساس مردم بازی میکنند و چنین نمازهایی که دروغ است به اشتراک میگذارند و هر چیزی را به رسول خدا ربط میدهند؟ 🌸❀⊱••━═━⏎ پدر سلام علیکم ۱. برای رخداد ظهور، هیچگونه نماز یا ذکر یا دعایی وجود ندارد و الا در این همه قرن، این همه علمای صالح آن را انجام می دادند تا ظهور رخ دهد. تنها چیزی که وارد شده دعا برای تعجیل فرج است. ۲. اگر ما عملی را انجام دادیم و اثری نداشت دلیل بر دروغ بودنش نیست مثل خیلی از دعاهای ما که مستجاب نمی شود حال آنکه خدا فرموده اند "ادعونی استجب لکم". ۳. اگر ندانیم حدیثی که به ما رسیده صحیح است یا نه، تا دلیل قطعی بر جعلی بودنش نداشته باشیم نمی توانیم کذب و دروغش بخوانیم که این خودش حرام و کذب است. ✎سیّـدمھ‌دےمج‌ـتھ‌دسیستانے ๑🌸ღ🍃❈🍃ღ🌸๑