eitaa logo
سیاست نامه
90 دنبال‌کننده
258 عکس
47 ویدیو
11 فایل
سیاست‌نامه یا سیرالملوک، کتابی است به زبان فارسی در آیین فرمانروایی و کشورداری و اخلاق و سیاستِ پادشاهان پیشین، نوشتهٔ خواجه نظام‌الملک طوسی. لینک: http://eitaa.com/joinchat/1437990931C7d9e465076 ارسال #یادداشت: @Hadisemati
مشاهده در ایتا
دانلود
در بخوانید: ✍ صندوق یا نظم جهانی،کدام درمانگر است؟ @siyasat_nameh 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
✍ صندوق یا نظم جهانی،کدام درمانگر است؟ "باید جمهوریت‌مان را عمق تازه‌ای ببخشیم" روزنامه ایران (۱۶ آذر ۹۸/شماره ۷۲۲۲)یادداشتی را با نام علی ربیعی _سخنگوی دولت_ منتشر کرده که جمله بالا بخشی از آن یادداشت است. نویسنده یادداشت با توصیف نظام شاهنشاهی به نظم کهن از آمدن نظم نوینی خبر می دهد که آزادی،قانون و حقوق شهروندی سه ویژگی آن است. او با برجسته سازی حوادث آبان ماه در صدد است تا این گونه وانمود کند که آن چه به اسم قانون در کشور جاری می شود بر خلاف جمهوریت است و لازمه بازگشت به جمهوریت برگزاری انتخابات آزاد و همراه با نظارت مردمی _ بخوانید حذف نقش شورای نگهبان_ است. ربیعی از گروهی نام می برد که بی توجه به درد و رنج مردم در کسب قدرت هستند و آن ها را در ردیف اپوزیسیون و صهیونیسم قرار می دهد که می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند. او ادعا می کند که باید اراده ملی شکل بگیرد و این جز از مسیر هم افزایی دموکراتیک عبور نمی کند و معتقد است که تجمع نیروهای اجتماعی نیز کافی نیست و نمی تواند راهگشا باشد. نگارنده هم چنین بر این باور است که باید اراده معطوف به نهادهای مردم سالار احیاء بشود و راه نجات کشور برگزاری انتخابات بدون فیلتر و آزاد است که همه سلایق سیاسی و مذهبی در آن نقش مؤثر داشته باشند. نویسنده این یادداشت 900 کلمه ای خیلی نرم و زیرکانه به مخاطبش چنین القاء می کند که قانون اساسی برگرفته از اسلام درمان درد مردم نیست و نمی تواند رنگ های ملی این سرزمین را قانع سازد و راه نجات ،عبور از قانون اساسی جمهوری اسلامی به قانون مطابق با نظم نوین جهانی است. او با استفاده از واژگان جمهوریت و هم افزایی دموکراتیک در مقابل اجتماع و امت واحده سعی دارد به مخاطب این گونه القاء کند که قانون اساسی موجود برطرف کننده نیاز جامعه نیست و البته با چینش دقیق کلمات نظم نوین جهانی را بر قانون مقدم و بلکه حاکم می داند. سخنگوی دولت چنین وانمود می کند که گویا اقلیت های مذهبی و همه جریان های سیاسی نقش و حضوری در کارزارهای سیاسی ندارند و از آن بالاتر طوری سخن می گوید که گویا در طول این چهل سال تنها افراد همسو با نظام از صندوق ها بیرون آمده اند. نگرانی آقای سخنگو از تصاحب مجلس آینده توسط جریان منتقد دولت_ و به تبعش روی کار آمدنشان در1400_کاملا مشهود است و به نظر می رسد علت اصلی نگاشتن این یادداشت نیز همین بوده و حوادث آبان بهانه است. باید از وی پرسید که اگر راه نجات کشور صندوق است پس چرا محتوای این نسخه نظم جهانی است؟ مگر در این چهل سال کشور با نظم جهانی پیش رفته است که حالا در سالگرد تصویب قانون اساسی می خواهید جایش را با نظم جهانی عوض کنید؟ آقای ربیعی رهبر نظام جمهوری اسلامی خیلی صریح می گوید "در نظم نوين جهانى و در منطق آمريكايى، مبارزه‌ى با اسلام، يك عنصر اساسى و اصلى است." محمد هادی سمتی دوشنبه ۱۸ آذر ۹۸ ___________ سیاست را در سیاست نامه بخوانید @siyasat_nameh
نامه انصراف نوه شهید صدوقی از رقابت انتخاباتی آفتاب یزد: حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صدوقی نوه شهید محراب صدوقی با انتشار اطلاعیه‌ای دلایل صرفنظر خود از کاندیداتوری مجلس را تشریح کرده است که بدین شرح است: سلام و درود خالصانه به مردم یزد مدتی است که گروه‌های اجتماعی، احزاب سیاسی و جمعیت‌های مختلف، پیشنهاد نامزدی مردم شریف یزد در مجلس را به من ارائه کرده اند. لازم دیدم چند نکته را صادقانه با مردم مهربان یزد درمیان بگذارم. همگی در شرایط سختی هستیم، وظیفه همه، کاستن از بار مشکلات مردم و تلاش در این راستا است. به نظرم رسید شاید گفتگوی ملی بتواند بحران‌ها را کم کند. اما نه در میان مسئولان، نه در بین احزاب و نهادها و نه حتی در متن جامعه، عبور از مسیر گفتگو برای حل مشکلات تا حد بسیار زیادی، سخت شده و به همین دلیل، ممکن است بخشی از جامعه، مسائل اجتماعی خود را به زبان خشونت بیان کند که رویدادهای اخیر، نمونه بارز آن بود. مردم یزد به خوبی می‌دانند که پدر مرحومم و جد شهیدم، یک لحظه از فعالیت در عرصه سیاسی و اجتماعی جدا نبودند. آن دو بزرگوار هر جا که احساس می‌کردند، می‌توانند سهمی‌برای کمک به مردم داشته باشند، دریغ نمی‌کردند. من نیز با تاسی به آن بزرگواران، بزرگترین افتخار و آرزویم، بودن در کنار مردم یزد و به خصوص هم نسلانم بوده است. اگر باور داشتم در قامت نماینده مجلس، توان کاستن آلام مردم و جامعه را دارم، بی توجه به نتیجه انتخابات، تمام قد و با همه توانم در صحنه رقابت حاضر می‌شدم. تامل‌های من برای پذیرش ثبت نام در انتخابات مبتنی بر این واقعیت‌ها بود. اگرچه در برابر این واقعیات سوالات جدی تری هم وجود دارد. - در این برهه زمانی که برخی می‌کوشند، مجلس نقش تعیین کننده ای در حل مسائل مردم نداشته باشد و از سوی دیگر مشکلات کشور فزون از طاقت شده، احساس می‌کنم به شکل مستقل و بدون داشتن تابلوی خاص و مسئولیت رسمی، بیشتر می‌توانم درون جامعه بوده و در خدمت مردم عزیز باشم. - در شرایطی که در کشور همه چیز  با متر جناح و سیاست، ارزیابی می‌شود و بی شک در ایام انتخابات، این نگاه غالب تر است و البته با توجه به شرایط امروز این نگاه سیاسی، ممکن است به سرمایه خاندان صدوقی ( که همیشه فراتر از جناح‌ها به مسائل و مشکلات استان و مردم توجه کرده اند) آسیب برساند. - چهره‌های زیادی در استان از جناح‌های مختلف، مدتها سرگرم مهیا شدن برای این رقابت بوده اند که وجود آنها بار مسئولیت را از دوش من بر می‌دارد. همیشه کوشیده ام بدون وابستگی به جناح‌های سیاسی، به صورت مستقل به مردم خدمت کنم. فعلا حضور در انتخابات، چنین هدفی را تحت الشعاع قرار می‌دهد. بنابراین ضمن دعوت مردم برای شرکت گسترده در این رویداد مهم سیاسی، تصمیم گرفتم  از نامزدی برای انتخابات مجلس در این دوره صرف نظر  کنم. از همه کسانی که بنده حقیر را به این کنش  سیاسی دعوت کرده و اصرار داشتند، عذر می‌خواهم. هرچند تمام تلاش خود را برای رونق بیشتر و مشارکت افزون مردم در پای صندوق رای به کار خواهم بست. از کاندیداهای انتخابات، تقاضای رعایت قانون، از مردم، درخواست مشارکت بالا و از مسئولان نظارتی و اجرایی، مراقبت از حق الناس را دارم. خادم مردم یزد/ الاحقر محمد صدوقی ____________ با سیاست نامه همراه باشید @siyasat_nameh
✍ دوگانه ولایت و عدالت/طرح مسئله ای با انگیزه مشکوک در بخوانید 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
با عذر خواهی از همراهان گرامی امشب منتشر می شود ان شاءالله.
هدایت شده از محمد هادی سمتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقای زائری ما که بلائی بر سرت نمی آوریم. در قیامت هم نمی دانم چه خواهد شد. اما مطمئن باش،اگر روزگاری دشمن بر این سرزمین مسلط شود با تو همان کاری را خواهد کرد که آشوبگران با این جوان عراقی کردند. مگر این که تا اون موقع ات را برایشان فرستاده باشی. https://www.instagram.com/p/B5_B23LhQqr/?igshid=1f5wr955bifyy https://eitaa.com/MHSemati
✍️ دوگانه ولایت و عدالت/طرح مسئله‌ای با انگیزه مشکوک ولایت مقدم است یا عدالت؟ سئوالی که مدتی است در فضای رسانه‌ای طرح شده است و مخالفان و موافقان درباره‌اش نوشته‌اند. اما بررسی‌های نشان می‌دهد این مسئله جدیدی نیست و قبلاً نیز مطرح بوده است. ماجرا این است که مخالفان تقدم ولایت بر عدالت توجه ندارند به این نکته که از شروط ولایت فقیه، التزام به عدالت است و اساساً اگر ولی فقیه بر خلاف عدالت رفتار کند به طور طبیعی از مقام خود ساقط می‌شود. تقدم ولایت بر عدالت به معنای جواز رفتارهای ظالمانه از جانب ولی نیست و بلکه به این معنا است که اگر ولایت تثبیت نشود نوبت به تحقق عدالت نیز نخواهد رسید. عده‌ای خیال می‌کنند که ولی فقیه ترازش با دیگران یکی است و تسلط او بر مبانی دینی _ از جمله عدالت_ را نادیده می‌گیرند و فرض را بر این گذارده‌اند که ولی فقیه می‌تواند برخلاف عدل رفتار کند. طرح مسئله تقدم عدالت بر ولایت مشکوک است. برخی از روی بی توجهی به لوازمش آن را گسترش می‌دهند اما عده‌ای نیز هستند که به آن چه می گویند واقف‌اند و از آن روی که ولی فقیه معیار و ملاک عدالت را بیان می‌کند و مدیریت برقراری عدالت اسلامی را در دست دارد، سعی دارند تا برای توجیه رفتارهای خلاف عدالت خودشان پاپوشی بسازند و ناعدالت خواهی را در جایگاه عدالت خواهی بنشانند. در این میان وقتی با مرز بندی‌های عدالت از جانب ولی فقیه مواجه می‌شوند چاره‌ای ندارند جز این که تقدم عدالت بر ولایت را فریاد کنند و در نهایت نیز ولی فقیه عادل را به سکوت در برابر بی عدالتی و ارتکاب رفتارهای ناعادلانه متهم سازند. اگر کسی به اصول اساسی دین پایبند باشد باید قبل از اعتقاد به عدالت و عدالت‌خواهی، ولایت و پذیرش آن را در اولویت قرار بدهد. اگر جز این باشد و عدالت بر محور ولایت نچرخد عدالت‌خواهی بر پاشنه بی عدالتی خواهد چرخید. محمد هادی سمتی شنبه ۲۳ آذر ۹۸ @siyasat_nameh
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ 🔮با کنفـــــرانس: ؟ 💠 با جناب استــاد "حجت الاسلام محمد هادی سمتی بزرگوار" وشمـــا گرامیـــــان همراه خواهیـــم شد ... 🔹🔹زمان شروع🔹🔹 امشب ۹۸/۹/۲۳ ساعت ۱۱ سپاسگزار همراهی شما گرامیان ولایی هستیم 🌸اللهم عجل لولیک الفرج🌸 ┄┅┅✿❀❤️❀✿┅┅┄ http://eitaa.com/joinchat/405143566Cef5e3f0454 🇮🇷ابر گروه رزمنده (فدائیان ولایت و مدافعان حرم) http://eitaa.com/joinchat/39125007C54adcf11a0 🇮🇷کانال موضوعات کنفرانس اساتید گروه رزمنده
هدایت شده از سیاست نامه
سیاست‌نامه یا سیرالملوک، کتابی است به زبان فارسی در آیین فرمانروایی و کشورداری و اخلاق و سیاستِ پادشاهان پیشین، نوشتهٔ خواجه نظام‌الملک طوسی. این کتاب از آثار مهم نثر فارسی در قرن پنجم هجری است. سبک نگارش کتاب ساده و روشن و خالی از تصنع از تکلف است، و از شاهکارهای زبان فارسی به‌شمار می‌آید. محتوای این کتاب به فره ایزدی، سیاست‌مداری و محافظه‌کاری به عنوان راهکار و تدبیر امور باور دارد. ✅ اگر اهل سیاست هستید ✅ تحلیل سیاسی دارید و .... به بپیوندید. ✅ تحلیل شما با نام خودتان منتشر می شود. ✅ کانال را به دوستان خود معرفی کنید. @siyasat_nameh
آیا خواهد کرد؟ شما برای تحلیل بنویسید. @siyasat_nameh
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید| واکنش جالب یک روحانی به بودجه‌های فرهنگی ▫️میگه چه خبره بودجه کشور رو کشیدید بالا 😊 ⁉️ اصلا ؟! @HawzahNews| خبرگزاری‌حوزه
👤 علیرضا داودی / دکترای مطالعات سیاسی ✍ آیا خواهد کرد؟ اینکه روحانی استعفا می‌کند یا نه درواقع سؤال نیست بلکه آرزوی برخی جریان‌های سیاسی است که از دست دولت سالمندان به تنگ آمده‌اند و جوابش واضح است؛ خیر استعفا نمی‌کند و کسی نیز توان و اراده برکناری آن را ندارد. استعفا با چند هدف و دلیل می‌تواند واقع شود که به نظر می‌رسد دولت هیچ دلیلی برای آن ندارد: 1- پذیرش ناتوانی و اعتراف به شکست عموماً افراد بعدازاینکه باور کردند امکان ایجاد تغییر مثبت و رساندن مجموعه تحت کنترل خود را ندارند به استعفا روی می‌آورند تا فضا برای مدیریت جدید و تحول فراهم شود. دولت کنونی نه‌تنها معتقد به ناکارآمدی و ناتوانی نیست بلکه به‌شدت در رسانه بر طبل موفقیت می‌کوبد و بر این اساس نمی‌توان تصور کرد جناب رئیس‌جمهور به دلیل اعتراف به شکست و عدم توان مدیریتی بخواهد استعفا دهد. 2- استفاده از حمایت اکثریت موافق در برابر مخالفان عموماً در نظام‌های پارلمانی وقتی دولت دارای موفقیت و محبوبیت نمی‌تواند در برابر کارشکنی نهادهای دیگر حاکمیتی مانند مجلس یا سیستم قضایی یا نهادهای نظامی اقدامی انجام دهد با اعلام استعفا و ایجاد شوک روانی اجتماعی، موج عظیمی از فشار جامعه را علیه مخالفان خود به راه می‌اندازد تا از این طریق بتواند آن‌ها را مجبور به پذیرش برنامه‌های خود کند. انتخابات زودهنگام در انگلستان که چند روز پیش رخ داد درواقع برنامه بوریس جانسون بر اساس همین طرح بود که توانست با پیروزی در این انتخابات دیگران را مجبور به پذیرش طرح خود برای خروج از اتحادیه اروپا کند. دولت جناب روحانی در جامعه کنونی به‌عنوان یک دولت موفق و پیشرو تلقی نمی‌شود که بخواهد به‌وسیله استعفا مثلاً مجلس یا قوه قضائیه و دیگر نهادها را مجبور به پذیرش طرح‌های خود کند. بی‌شک دولت می‌داند مردم از این استعفا استقبال خواهند کرد. اگر دولت روحانی به دنبال چنین کاری بود باید سال اول امضای برجام که در اوج محبوبیت خود بود و در راستای نهایی سازی لایحه FATF این اقدام را انجام می‌داد. 3- شوک انتخاباتی برای پیروزی برخی دولت‌ها در آستانه انتخابات‌های مهم با استفاده از حربه استعفا و تهدید به کناره‌گیری در صورت دخالت در انتخابات تلاش می‌کنند شوکی اجتماعی را برای پیروزی در انتخابات ایجاد کنند. این باور که دولت روحانی از طریق این تهدید می‌خواهد در انتخابات مجلس تأثیر گذارد هم عملاً غیرعقلانی است چراکه اولاً عمده گروه‌های حامی دولت در انتخابات ریاست جمهوری اکنون ناقد دولت هستند و دولت نمی‌تواند بر این افراد سرمایه‌گذاری رسانه‌ای داشته باشد و از طرفی چنانکه گفته شد به دلیل پایگاه ضعیف اجتماعی چنین حرکتی یک انتحار تمام‌عیار با ضریب شکست 100 درصد است. شاید بتوان دلایل دیگری نیز برای تصمیم به استعفا ذکر کرد اما در واقعیت بیرونی دولت تصمیم دارد تا انتهای دوره خود پیش رود چراکه جریان اعتدال و شخص حسن روحانی تمایل ندارد شکست را بپذیرد و در تاریخ انقلاب اسلامی به‌عنوان اولین دولت مستعفی ماندگار شود. جریانات سیاسی نزدیک به دولت کنونی همانند چپ‌های سنتی و اصلاح‌طلبان، راست سنتی و اصولگرایان محافظه‌کار بی‌شک می‌دانند در وضعیت کنونی استعفای دولت منجر به پیروزی رادیکال‌ترین رقبای آن‌ها خواهد شد و بر همین اساس ترجیح می‌دهند دولت به حیات خود ادامه دهد تا در دو سال آینده با برنامه‌های رسانه‌ای منسجم و هدفمند شرایط رقابت انتخاباتی را تغییر دهند. بر این اساس منافع دولت و جریانات سیاسی نزدیک به آن در عدم استعفای دولت است و البته جریانات سیاسی مقابل و رقیب نیز توانی برای اجبار دولت به کناره‌گیری نداشته و در آینده نیز نخواهند داشت. ________________________ آخرین تحلیل های سیاسی را اینجا بخوانید @siyasat_nameh
گروه سیاسی جهان نيوز: کانال تلگرامی «اصلاحات پرس» که مخاطبان آن را اصلاح طلبان تشکیل می دهد، در اقدامی قابل توجه درباره عاقبت استعفای روحانی نظرسنجی گذاشته است که 48 درصد مخاطبین این استعفا را فاقد اثر بر اقتصاد کشور دانسته اند. 27 درصد مخاطبان هم کناره گیری رئیس جمهور را باعث اثرگذاری منفی بر اقتصاد تلقی کرده اند. چرایی جالب توجه بودن این موضوع از آن جهت است که تریبون دارن اصلاح طلب مانند حجاریان، عبدی، ناصری و.. این روزها و باصدای هرچه بلندتر پایان زودهنگام دولت روحانی را پیشنهاد می دهند. هرچند دولت روحانی مرزهای ناکارآمدی را طی شش سال گذشته و خصوصا در دو سال گذشته رد کرده است، اما این پیشنهاد اصلاح طلبان در حکم انداختن پوست خربزه زیر پای رئیس جمهور است تا بدین وسیله بتوانند اسبابی برای احیای پروژه آشوب فراهم کنند و کشور را وارد فاز بی دولتی کنند. البته که انتظار همه مخاطبان در هجده ماه باقیمانده از دولت دوازدهم، تغییر رویکرد دولت با تلاش شبانه روزی برای اصلاح اوضاع اقتصادی و بهبود معیشت مردم است.
چگونه در انتخابات فریب نخوریم؟ متن قسمت اول را در بخوانید 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
بسم الله الرحمن الرحیم خدمت همه همراهان گروه سلام عرض می کنم. با یاری خداوند متعال،امشب دقایقی را با هم گفتگو خواهیم کرد. با موضوع "چگونه در انتخابات فریب نخوریم؟" به عنوان مقدمه چند مطلب رو عرض می کنم: 1- برای واژه سیاست چند تعریف بیان شده که بنده دو مورد رو برای ورود به بحث بیان می کنم: الف) مهم ترین تعریف در میان متفکران سیاسی غرب این هست که سیاست رو به معنای مبارزه برای قدرت تعریف کرده اند. ب) تعریف دومی هم برای سیاست وجود دارد که هارولد لاسکی آن را بیان کرده: او می گوید سیاست یعنی،دانستن این که چه کسی می برد،چه می برد،چه موقع می برد،چگونه می برد و چرا می برد. من و شما برای رسیدن به پاسخ سئوالی که عنوان گفت و گوی امشب هست باید با معنای سیاست آشنا باشیم. اگر نفهمیم و ندانیم که سیاست چیست و چه اهدافی را دنبال می کند ، در میدان دچار سردرگمی و گمراهی می شویم. 2- نکته دوم این هست که باید متوجه باشیم در عرصه سیاست سه ضلع اساسی وحود دارد: 1- مردم 2- حاکمیت (دولت) 3_ رسانه مطبوعات که البته بخشی از رسانه محسوب می شود به رکن چهارم دموکراسی معروف است و نقش بسیار مهمی در سیاست دارد. من و شما به عنوان اعضای این مثلث در کنار حکومت ها و رسانه ها،عرصه سیاست را ترسیم می کنیم. 3- از نقش رسانه ها شروع می کنم. می دانید که ما دارای ضمیر خود آگاه و ناخودآگاه هستیم. هنر و رسالت اصلی رسانه درگیر ساختن پَس ذهن یا همان ناخودآگاه آدم ها هست. البته اساتید سواد رسانه باید در این مورد به صورت مبسوط صحبت کنند اما به طور اجمال باید عرض کنم که تأثیر رسانه (تلویزیون،روزنامه ، وبلاگ و سایت و پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی) بسیار جدی تر از چیزی هست که من و شما تصور می کنیم. در باب اهمیت رسانه چند مطلب رو قبلا در کانال شخصی قرار دادم که قابل دسترسی هست. اما نکته ای که الان باید عرض کنم این هست که صاحبان رسانه در اثر واکنش های من و شما به محتوای تولیدی،به مرور متوجه سطح فهم و شعور ما خواهند شد و بر اساس آن ما را مدیریت می کنند. ما به عنوان یک بخش مثلث ما بفهمیم که چگونه با رسانه تعامل کنیم و او را مدیریت کنیم. برای این که از بحث اصلی فاصله نگیریم باید بگویم که تقریبا همه اتفاقات روزمره اطرافمان در تصمیم گیری سیاست مداران نقش دارد. شما دیدید که رئیس جمهور مدتی قبل در واکنش به مسئله ورود زنان به ورزشگاه چه جمله ای را گفت: او گفت اگر زنان احساس می کنند حقشان پایمال شده،در انتخابات آینده به دنبال طلب حق خود باشند. این قطعا یک کد و اسم رمز 2 اسفند 98 هست. یعنی به احتمال زیاد بخش مهمی از سبد آرای ملت با همین شعار مورد هدف خواهد بود. تا اینجا اگر نکته ای هست در خدمتم ———————————————————— عرض سلام وادب خدمت استاد بزرگوار سوالی که ذهن من و همیشه تو انتخابات درگیر میکنه اینه که چرا همیشه بهره برداری رسانه ای دست جناح مخالفه چرا نباید ما ازاین فضا به درستی استفاده کنیم ؟ همیشه درحالت تدافعی هستیم کمتر پیش میاد بریم تو فاز حمله یا پاتک چرا واقعا اینطوره؟ ———————————————————- سلام و عرض ادب به نظرم دو دلیل عمده داره: اولی رو بنده نوعی نجابت رسانه ای می نامم. یعنی ما به دلیل ملاحظات اخلاقی نمی توانیم وارد خطوط قرمز بشویم و مجبوریم نوعی سانسور داشته باشیم. دلیل دوم مربوط هست به فقدان انسجام و کار تشکیلاتی که ما بلد نیستیم و البته تا حدودی هم به دلیل این که زیر بار کار دستوری نمی رویم در نتیجه انسجام و کار تشکیلاتی رونق نمی گیرد. ———————————————— چرا این سانسور فقط باید شامل ما بشه ولی اصلاح طلبا با وقاحت اهداف خودشونو تبلیغ میکنن منظورم خود سانسوری بود. یعنی ناچاریم به دلیل ملاحظات اخلاقی کوتاه بیائیم. —————————————————— بله کاملا درست میفرمایید یه خطوط قرمزهایی و یک تعهداتی بر عهده ما هست که نمیشه ازش عبور کرد و بی اخلاقی نسبت به طرف مقابل داشت ولی عمده مشکل عدم کار تشکیلاتی و بی توجهی به کارگروه های کوچک که میتونند نقش اصلی رو در تبلیغ و تدوین انتخاب اصلح داشته باشند،هست. درباره کار تشکیلاتی باید در نوبتی جداگانه گفت و گو کنیم ان شاء الله ———————————————————————- همین کوتاه اومدنها باعث میشه طرف مقابل وقیح تر بشه و راحت تر به مقاصد شومش دست پیدا کنه ———————————————————————— بنده در بخش رسانه به همین میزان اکتفا می کنم. اگر دنبال کنندگان بحث به ادامه گفتگو تمایل دارند که جلو برویم و در غیر این صورت بماند برای نوبت بعدی 4- اما نکته چهارم. درباب نقش مردم هست. ما چه وظیفه ای در عرصه سیاست داریم؟ آیا باید همیشه توسط سیاست مداران و سیاست بازان مورد هدف باشیم یا می توانیم صحنه بازی را تغییر بدهیم؟
پاسخ این است که ما می توانیم اما به چند شرط: شرط اول برای تبدیل شدن به کنش گر فعال ( در مقابل کنش گر منفعل) شناخت دقیق صحنه سیاست است. به دو تعریفی که ابتدا بیان کردم دقت کنید. ما چه بخواهیم و چه نخواهیم دموکراسی را پذیرفته ایم و باید به لوازمش توجه کنیم. از مهم ترین لوازم بازی در میدان دموکراسی،شناخت بازیگران است. من همینجا کتاب خوب و مفیدی را معرفی می کنم که البته می توان در قالب کارگاه های جریان شناسی سیاسی ارائه کرد. نام این کتاب "جریان شناسی سیاسی در ایران" نوشته دکتر علی دارابی هست. مطالعه این کتاب در فهم مسیر و میدان بسیار راهگشا هست. وقتی افراد و جریان های سیاسی در طول 40 سال را بشناسیم قضاوت ما بسیار دقیق خواهد بود. انتخابات یک معادله چند مجهولی است و می توان نامش را فتنه نهاد. فتنه در این جا به معنای امتحان هست و بنابر این باید عرصه را درست بشناسیم. خودم و شما را به بازخوانی بیانات رهبر انقلاب در دیدار با شعرا دعوت می کنم. ایشان تاریخ 14 شهریور 88 گفتند؛در حوادث فتنه گون شناخت عرصه دشوار است. شناخت اطراف قصه دشوار است.... باید حقیقت را فهمید. آدرس متن کامل بیانات رهبر انقلاب: http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=8001 به دلیل مشکل در برقراری ارتباط ، ان شاء الله ادامه مباحث در نوبت بعد پیگیری می شود.
Dua-Nudba-Bassim-Karbalai.mp3
45.42M
🍃 🍃 لطفی کن و نپرس چرا عاشقت شدیم؟ حتماً دلیل داشت که ما عاشقت شدیم در حیرتم که عشق از آثار دیدن است ما کورها ندیده چرا عاشقت شدیم؟ اثبات می کنیم؛ بفرما! قسم که هست باور نمی کنی؟ به خدا! عاشقت شدیم؟! کی عاشقت شدیم فراموشمان شده حالا مهم که نیست کجا عاشقت شدیم گفتند پشت ابری و ما بی حواس ها چون کودکان سر به هوا عاشقت شدیم دیدیم سخت بود کمی لایقت شویم در ندبه ها به زور دعا عاشقت شدیم بی اعتنا به میل تو و آبروی تو گفتیم مثل شاه و گدا عاشقت شدیم این میوه ها رسیده و یاران گرسنه اند اینجا که کوفه نیست، بیا! عاشقت شدیم اللهم عجل لولیک الفرج🥀 @banooyetamadonsaz
سیاست نامه می پذیرد. در صورت تمایل در خصوصی پیام بدهید. _________________ دریچه ای به اندیشه سیاسی اسلام کانال را به دوستان خود معرفی کنید. @siyasat_nameh
👤حجت الاسلام ادریسی ✍ شورای نگهبان احساساتی یا فقهی و اصولی؟! شد و نشد و آمدونیامد ها را بگذاریم کنار و برسیم به قیل‌وقال‌ها که امروز بعضی‌ها را به خود مشغول کرده و ما را غرق در تعجب می‌کند و با خود می‌گوییم که چرا فلان فرد این حرف را گفت و فلان شخص این سخن را نگفت! در خصوص رد صلاحیت و تأیید صلاحیت‌های برخی از نامزدهای انتخابات مجلس چه اصول‌گرا و چه اصلاح‌طلب و چه مستقل و از هر دسته و گروه لازم است بیان شود که شورای نگهبان را فقه و اصول راهبر است نه احساسات و عواطف دوساعته و دوروزه و چندهفته‌ای و موج‌های سیاسی با ابزارهایی چون موبایل‌های هوآوی و اپل و یا عکس و فیلم‌ها و رسانه‌ها و کانال و . که امروز وسیله ای برای جوسازی هستند. در این خصوص که ردها و تأییدها مطرح است باید گفت: این اسلام است که متوقف بر فقه بوده و هست و همین فقه متوقف بر اصول بوده و هست پس نتیجه این می‌شود که اسلام متوقف بر اصول است و این صغرا و کبرا کاملاً منطقی است. در اصول یک قاعده هست به نام استصحاب که اهل‌فن و حقوق‌دان‌ها می‌دانند چه هست و چه نیست و چه مصالحی را جلب و چه مفاسدی را دفع می‌کند البته در مسائل واقعی نه توهمی. حقوق‌دان‌ها می‌دانند با تمسک به این قاعدۀ اصولی در موضوعات به‌راحتی می‌توان فهمید که شخصی که درگذشته توسط شورای نگهبانی که امام خمینی (ره) درباره آن فرموده: "هرکس بگوید رأی شورای نگهبان کذا است «مفسد» است"، رد صلاحیت شده و یقین به عدم صلاحیت وی اثبات‌شده است اگر صبح و شب بیاید بست بنشیند جلوی درب دفتر فلان مسئول و هزار خواهش و تمنا و اشک و زاری کند که مرا تأیید کنید بازهم صلاحیت به او بازنمی‌گردد چون تخلفات او یکی دو تا و حتی سه تا نیست و نه‌تنها به‌قول‌معروف حق‌الله است بلکه حق‌الناس هم هست که فعلاً سربسته گفتیم باشد به وقتش که زبان‌ها گویاتر شود. _____________ سیاست نامه دریچه ای به اندیشه سیاسی اسلام @siyasat_nameh
جدول شاخص کاندیداسنج - نهایی.docx
55.9K
👆 #جدول_کاندیدا_سنج - فایل word 🔴 چگونه کاندیدای اصلح را انتخاب کنیم؟ 🔹یکی از جدی ترین دغدغه تشکل های فرهنگی و سیاسی و دانشجویی، مجموعه های مردمی، مساجد، احزاب، جبهه ها و فعالان فرهنگی و سیاسی در سراسر کشور و در هر استان و شهری این مسئله است که چگونه می توان نامزد یا نامزدهای اصلح را انتخاب کرد؟ 🔸ما با همکاری و مشورت تعدادی از دوستان در مجموعه های مردمی، جدول #کاندیداسنج را معرفی می کنیم. حاصل تلاش‌های بی‌وفقه دوستان عزیز. 🔹همه مجموعه ها و افراد حقیقی و حقوقی می توانند از این فایل جهت انتخاب کاندیدای اصلح از بین مابقی کاندیداها استفاده کنند. 🔻چند نکته: 1⃣ عموم مردم می توانند این جدول را تکمیل کنند. به شرط شناخت نسبی از نامزدها. 2⃣ اعضای تشکل های دانشجویی، مسجدی، احزاب و مجموعه ها میتوانند این جدول را تکمیل کرده و سپس امتیازات هر کاندیدا را تجمیع کرده و #نامزد_اصلح را انتخاب کنند. 3⃣ راه های احراز هر شاخص و شناخت نامزدها عبارتست از: مصاحبه با نامزدها، جمع آوری اطلاعات از اشخاص و دستگاه های معتبر، بررسی سوابق و رزومه کاری نامزدها و ... . 4⃣ فایل word کاندیداسنج بدون آرم ارسال می‌شود و مجموعه‌ها می‌توانند متناسب با شرایط بومی شهر خود آن را ویرایش کنند. 5⃣ ضرایب پیشنهاد ماست. شما میتوانید ویرایش کنید. 6⃣ این فایل را می‌توانید چاپ کرده و در اختیار ۵۰ یا ۱۰۰ نخبه و فعال و یا تشکل های فرهنگی و سیاسی شهرتان توزیع کنید تا نامزد اصلح را تخصصی انتخاب کنند. 7⃣ ادعا نمی‌کنیم این کار نقص ندارد. #نشر_حداکثری ✅ #داود_مدرسی_یان: http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از روزنه
به گزارش خبرگزاری تسنیم.docx
55.3K
#پست_ویژه 💥#سروش_محلاتی از بنیانگذاران #فقه_خوارجی در زمانه ما 🔻مقاله خواندنی حجت‌الاسلام استاد #داوود_مهدوی_زادگان در نقد افکار انحرافی یک #آخوند_اعتدالی #خشونت‌طلب 🔹بخشی از متن مقاله: اکنون از ناحیه برخی  فقه‌خوانده‌ها شاهد طرح ناصواب مساله اعتراضات آبان۹۸ ذیل بعضی مباحث فقهی هستیم. خطای این افراد آن است که اعتراض مردم را در ذیل مفاهیم فقهی چون «مضطر حربی» (محارب مضطر) و «مضطر بغی» (باغی مضطر) مطرح می‌کنند. محاربه و بغی در فقه اسلامی به‌طور مطلق حرام است و شارع مقدس برای آنها احکام جزایی خاصی وضع کرده است در حالی که شنیدن اعتراضات مردمی و رسیدگی به آن (ولو اینکه معترض مرتکب خطاهایی هم شده باشد) یکی از وظایف حاکم اسلامی است. در این صورت، چگونه برخی مدعیان فقه، مساله اعتراض مردمی را ذیل اعمال محرم طرح می‌کنند؟ این نحو از طرح مساله در فقه، تبعات و آسیب‌های اجتماعی ناگواری به‌دنبال دارد و آن عبارت است از «مشروعیت‌بخشی به اعمال محاربی و بغی در پوشش اعتراض مردمی» و تحریص و تشویق به رفتارهای خشونت‌آمیز و ویرانگر. چنین دیدگاهی را فقط در «فقه خوارجی» می‌توان سراغ گرفت. پایه‌گذاری چنین فقهی در حوزه‌های علمیه بدعت خطرناکی است. لذا این رساله در پی نشان دادن «مرز میان اعتراض مردمی» -که امری است مشروع- با «اعمال نامشروع محارب و باغیِ متظاهر به اعتراض مردمی» و نیز «آشکارسازی وجوه پنهان فقه خوارجی» است. متن کامل مقاله را در فایل پیوستی بخوانید... ❄️فقط فرهیختگان را به روزنه فرابخوانید👇 @rozaneebefarda