eitaa logo
"پاتوق کتاب آسمان"
490 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
113 ویدیو
6 فایل
🔹معرفی‌و‌عرضه‌آثار‌برجسته‌ترین‌نویسندگان‌و‌متفکرین‌ایران‌و‌جهان 🔸تازه‌های‌نشر 🔹چاپارکتاب/ ارسال‌به‌سراسرایران https://zil.ink/asemanbook ادمین: @aseman_book آدرس: خ‌مسجد‌سید خ‌ظهیرالاسلام‌کوچه‌ش۳ بن‌بست‌اول سمت‌راست "سرای‌هنر‌و‌اندیشه" تلفن:09901183565
مشاهده در ایتا
دانلود
"پاتوق کتاب آسمان"
. 📚 در میان جمع و طرد دیگری #بیونگ_چول_هان #نشر_بان هان، یکی از پرخواننده‌ترین فیلسوفان اروپای
. کلمه respect یا احترام در معنای تحت اللفظی به عقب نگاه کردن به مفهوم توجه و احتیاط است. تعامل محترمانه با دیگران به معنای دوری از خیره شدن کنجکاوانه است. احترام در خودش نگاه با فاصله دارد؛ اندوه فاصله امروزه احترام جای خود را به تماشا (spectacle) داده است. فاصله چیزی است که بین احترام (respectare) و تماشا (spectare) تمایز ایجاد میکند. جامعه‌ی بدون احترام و بدون اندوه فاصله، راه را برای جامعه‌ای رسوا هموار می‌کند. احترام بنیاد فضای مدنی یا عمومی را شکل میدهد. اگر احترام تضعیف شود، فضای مدنی ویران می‌شود. فروپاشی جامعه‌ی مدنی و کاهش احترام به همدیگر وابسته اند. همچنین جامعه ی مدنی نیازمند چشم برداشتن از حریم خصوصی است. حفظ فاصله فضای عمومی را می‌سازد. اما امروزه فقدان کامل فاصله و توجه دیده می‌شود موضوعات خصوصی به نمایش در می آیند و امر خصوصی عمومی می‌شود. 📚 در میان جمع و طرد دیگری @skybook
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب: هدف را در کار هنری در عرصه دفاع مقدس گم نکنیم 🔹 بخشی از بیانات امروز رهبر انقلاب در دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت 💻 Farsi.Khamenei.ir
"پاتوق کتاب آسمان"
. 📚 در میان جمع و طرد دیگری #بیونگ_چول_هان #نشر_بان هان، یکی از پرخواننده‌ترین فیلسوفان اروپای
. بدون فاصله نمی‌توان در جایگاه خوبی بود. فهم نیز نیازمند درک بافاصله است. در حال حاضر، ابزار ارتباطی دیجیتال فاصله و فاصله‌ها را ویران می‌کند. پیامد این کاهش فاصله‌ی مکانی از بین رفتن فاصله‌ی ذهنی است. رسانه‌های دیجیتال در حال فرسودن احترام هستند. در مقابل، جدابودن و دوربودن، مانند نهان خانه‌ی معابد یونان باستان باعث ایجاد تکریم و حرمت میشود. وقتی فاصله از بین می‌رود امر عمومی و خصوصی درهم می‌آمیزد. دنیای ارتباط دیجیتال این نمایش هرزه نگارانه‌ی فضای خصوصی و شخصی را افزایش داده است. شبکه‌های اجتماعی به سالن‌های نمایش موضوع‌های بسیار شخصی تبدیل شده‌اند. به این ترتیب ابزار دیجیتال ارتباط را شخصی می‌کند و این کار را از طریق تغییر مکان تولید اطلاعات انجام می‌دهد. طبق تعریف رولان بارت «فضای خصوصی آن حوزه‌ای از فضا و مکان است که در آن من یک تصویر، یک ابژه نیستم.» اما اگر این حرف درست باشد، ما دیگر اصلاً فضای خصوصی نداریم: هیچ جایی نیست که من تصویر نباشم، یعنی دوربینی در حال کارکردن نباشد. گوگل گلس حتا چشم انسان را به دوربین تبدیل می‌کند‌ خود چشم تصویر می‌سازد به همین دلیل فضای خصوصی نمی‌تواند دوام بیاورد؛ پورنوگرافیِ شمایلیِ اجباری کاملاً آن را نابود می‌کند. 📚 در میان جمع و طرد دیگری @skybook
. به پیر میکده گفتم که چیست راه نجات بخواست جام می و گفت عیب پوشیدن .
. اولین تقریظ، مثل یک ندا برای جلب توجه و بذل نظر روشن فکران و صاحبان اندیشه به این ادبیات جدید بود؛ ندایی که برخی را به میدان داری این فرهنگ نوپا مبدل کرد و به ساختار ادبیاتی شکل داد که امروز توانایی جذب میلیونها مخاطب را در ایران و جهان دارد... 📚 نوشته‌های روشن تقریظ‌ها و بیانات امام خامنه‌ای درباره ادبیات مقاومت تحقیق و تدوین: علی شیرازی @skybook
"پاتوق کتاب آسمان"
. اولین تقریظ، مثل یک ندا برای جلب توجه و بذل نظر روشن فکران و صاحبان اندیشه به این ادبیات جدید بود
. در تحولات اجتماعی روشن فکرها یک نقش بدون مشابهی دارند؛ بی بدیلی دارند. این یعنی هیچ نقش دیگری جای این نقش را نمی‌گیرد. البته روحانیون، علما، از حیث عالم دینی بودن نقش بسیار اثرگذار و بزرگی دارند؛ اما آن جای این را نمی گیرد؛ کما این که این جای آن را نمی‌گیرد... انقلاب اسلامی، یک حرکت ماندگار بسیار متینِ با آدابی را دارد همین طور ادامه می‌دهد؛ تا امروز ادامه داده؛ باز هم دارد پیش می‌رود؛ لکن با وجود این حتی در یک چنین تحول عظیمی آدم جای خالی نقش اثرگذار فراگیر روشن فکرها را مشاهده می‌کند. روشن فکر این است نقشش که بیاید آن مفاهیم را باب ذهن قشرهای مختلف مردم، در ذهن مردم بنشاند. عمیقاً این نقش روشن فکر است. روشن فکری که اصیل و صحیح می‌خواهد کار بکند، روشن فکر درست کار، این جوری بگوییم، نقشش این است. 📚 نوشته‌های روشن تقریظ‌ها و بیانات امام خامنه‌ای درباره ادبیات مقاومت تحقیق و تدوین: علی شیرازی @soha_sima
. ...راه قدس از کربلای غزه وا گشته است... ...غَزّهِ... از امشب ساعت ۱۸:۳۰ گلستان شهدای اصفهان سالن شمع @soha_sima
‌ ‌اگر بودی کمال اندر نویسایی و خوانایی چرا آن قبله‌ی کل، نانویسا بود و ناخوانا؟ ‌ @skybook
گفتگوهای کتاب فروشی- فاصله با کتاب.mp3
29.95M
. 🎙 فاصله با کتاب 🔹 گفتگو درباره کتاب و مطالعه در جهان امروز 📆 ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۲ @skybook
. پچ پچه‌های شوم که دهان به دهان می‌گردد چندان هلاکت بار است که نفرین مردمان. و دل‌های هراسان در انتظارند تا بشنوند آنچه را که شب از دیده پنهان کرده است. چرا که خدایان بینایند بر همه دست هایی که به کشتار آلوده است و الاهگان سیه پوش انتقام، سراپا گوش، ایستاده‌اند و هرگاه که مردی به پشتوانه بخت، اما نه به پایمردیِ داد جایگاهی بلند بیابد با چرخش ناگاه روزگار، هر چیز که دارد ناچیز می‌شود. و از جایگاه بلندش فرو می‌افتد تا در دوزخ خوراک دیو و دد گردد. که بلند جایِ نام مهلکه‌ای است بس پرخطر و زئوس به چشم رشک بر آن می‌نگرد و به تندی فرو می‌کوبدش پس همان به که دو روزۀ عمر را آرامشی به دعا طلب کن همان بِه که نه فاتح باشی و نه مغلوب 📚 آیسخولوس ترجمه: عبدالله کوثری @soha_sima
5 Khabar(1).mp3
9.56M
. 🎙پادکستِ؛ خبر (صوت عربی متعلق به خبرنگار عرب است که دوست خبرنگارش را از دست داده است ) متن شعر https://eitaa.com/jeeeem/181 https://eitaa.com/jeeeem
. از این متحیر شد که روح او از آنچه تا آن زمان پناهگاه خود می‌دانست تا چه اندازه دور است، از این متحیر شد که وقتی قرار باشد یک عمل قطعی و برگشت ناپذیر آزادی او را به خطر نابودی ابدی، در هر دو عالم با زمان و بی زمان، دراندازد، آن بندی که سالیان دراز نظم و اطاعت بر او نهاده بود تا چه اندازه سست است... سرنوشت او آن بود که از نظام‌های اجتماعی و دینی بگریزد. حکمت دعوت کشیش او را به جنب و جوش نیاورده بود. سرنوشت او آن بود که حکمت خود را جدا از دیگران بیاموزد یا حکمت دیگران را خود با سرگردانی در گیرودار عالم بیاموزد. گیرودار عالم هم همان راههای گناه آن بود. سقوط می کرد. هنوز سقوط نکرده بود اما در عین سکوت، در یک آن، سقوط می کرد. سقوط نکردن بسیار دشوار بود، بسیار دشوار: و او سقوط خاموش روح خود را حس می کرد، گویی تا یک لحظه دیگر پیش می‌آید، سقوط، سقوط، اما نه اینکه سقوط کرده باشد، هنوز سقوط نکرده، اما در شرف سقوط است. 📚 چهره مرد هنرمند در جوانی @skybook
. 📚 مجموعه آثار نمایشی ترجمه: علاء الدین پازارگادی دوجلدی ۲۶۶۰ صفحه قیمت: ۵۷۰.۰۰۰ تومان @skybook
شکسپیر- مرگ.mp3
3.21M
. 🎙 برشی از نمایشنامه "هملت" مجموعه آثار نمایشی @skybook
هدایت شده از بدون سانسور🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴از بچگی می‌گفتند معجزه پیامبر، است. و من فکر می‌کردم چرا؟ هزار دلیل داشت که یکی یکی آموختیم. اما امروز از همه ملموس‌تر بودن آن است... کتاب، اثری مکتوب است که باقی می‌ماند. تا نسل‌ها... تا همیشه... و معجزه آخرین فرستاده باید چیزی باشد که تا پایان عمر زمین، برقرار بماند. و بعد از هزار و چهارصد سال، نوبت این نسل بشر است که با پیامبر آخرالزمان و پیامی که آورده، آشنا شود... و مردم باایمان ، چه افتخاری پیدا کردند برای معرفی کتاب آسمانی‌شان به مردم جهان... ✍🏻 مشاهدات، تجارب و یادداشت‌های یک ایرانی ساکن فرانسه و هلند ✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇 @BDON_SANSOR
توییت استاد طاهرزاده به مناسبت سالگرد شهادت شهید آیت الله دستغیب رحمت الله علیه. ‏خدا رحمت کند حضرت آیت‌الله دستغیب را، مردی حکیم و عارف و شجاع بود. حضرت آیت الله دستغیب (رحمت الله علیه) از عالمانی بودند که حماسه و عرفان و اخلاق و سلوک را یکجا در خود جمع کرده بودند.
‌ این حنجره این باغ صدا را نفروشید این پنجره این خاطره‌ها را نفروشید در شهر شما باری اگر عشق فروشی است هم غیرت آبادی ما را نفروشید تنها، به‌خدا، دلخوشی ما به دل ماست صندوقچه ی راز خدا را نفروشید سرمایه ی دل نیست به جز اشک و به جز آه پس دست‌کم این آب و هوا را نفروشید در دست خدا آینه ای جز دل ما نیست آیینه شمایید شما را نفروشید در پیله ی پرواز به جز کرم نلولد پروانه ی پرواز رها را نفروشید یک عمر دویدیم و لب چشمه رسیدیم این هروله ی سعی و صفا را نفروشید دور از نظر ماست اگر منزل این راه این منظره ی دورنما را نفروشید قیصر امین‌پور @skybook
کتاب خودت را بخوان..._1.mp3
21.57M
. 🎙 کتاب خودت را بخوان... اقْرَأْ كِتَابَكَ كَفَىٰ بِنَفْسِكَ الْيَوْمَ عَلَيْكَ حَسِيبًا کتاب "خود" را بخوان. کافی است که امروز خودت بر خود حسابگر باشی. 📆 ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۲ @skybook
"پاتوق کتاب آسمان"
. 🎙 کتاب خودت را بخوان... اقْرَأْ كِتَابَكَ كَفَىٰ بِنَفْسِكَ الْيَوْمَ عَلَيْكَ حَسِيبًا کتاب "خود
. اگر اعتقادی نداشتم به این که نوشتن، ما را به هم نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند و آن‌گونه رابطه‌ای میان ما بوجود می‌آورد که در شکل یافتن زندگی آینده‌ی ما موثر است، و ایمانی نداشتم به این‌که زبانم، زبان گروه بزرگی از افراد ملت من است، با اطمینان می‌گویم که به همان کار حیاب‌داری بانک، یا میرزایی بازار قناعت می‌کردم، یا می‌رفتم روی یک تکه زمین کار می‌کردم و با وجدان به ظاهر آسوده به ساختن یک زندگی کاملا شخصی احمقانه رضا می‌دادم... و هنوز هم اگر روزی به چنان نتیجه‌ای برسم و بدانم که با نوشتن، کاری به سود همه‌گان از پیش نخواهم برد، بی‌شک باز می‌گردم؛ چرا که نوشتن _برای من_ چیزی جز درد نبوده است. نادر‌ابراهیمی ۴۷/۲/۲۳ @skybook
. یا بخت من طریق مروت فروگذاشت یا او به شاهراه طریقت گذر نکرد... @skybook
. 📗 متن خوانی کتاب "سمینارهای سولیکون" اثر 🎙 ارائه: سید رسول فاطمی 🗓 جلسه اول، امروز سه شنبه ⏱ ساعت ۱۶ 📍 اصفهان، خ مسجد سید، خ ظهیرالاسلام، ک حیرت، بن بست اول، سرای هنر و اندیشه (سُها) @soha_sima
📚 کتابی که رهبر معظّم انقلاب در دیدار بانوان به آن اشاره داشتند چه بود؟ ⬅️ کتاب «زن و خانواده» دفتر سی‌و‌چهارم از مجموعه‌ی ۴۰جلدی ♦️ [...] دیروز یک کتابی برای من آوردند که صحبتهایی بود که خود بنده کرده بودم، چاپ شده بود، ندیده بودم؛ نگاه کردم دیدم خیلی از حرفهایی که آماده کرده بودم و میخواستم امروز اینجا بگویم، در آن کتاب هست و قبلاً بارها گفته شده؛ در این زمینه‌ها زیاد صحبت کرده‌ایم. @KhameneiBook
🌀 اینکه انسان مطالعه کند، درس بدهد، یک عده شاگرد از او استفاده کنند؛ کار خوبی است اما از جمله کارهای آسان است. از کارهای سخت غفلت نباید کرد! : 🔹عن عطاء بن یَسار، عن عائشة قالَت: قال رسولُ الله«صلی‌الله‌علیه‌وآله»: ما خُیِّرَ عمّارُ بن یاسر بین أمرَین الّا اِختارَ أشدَّهما.(امالی، صفحۀ ۴۹۰). 🔸این، روایتی است از پیغمبر در مدح و تمجید از جناب عمّار یاسر. راوی هم جناب عایشه، زوجۀ پیغمبر اکرم است. تقریباً یک معیاری را دست می‌دهد. 🔹می‌فرماید: هرگز عمّار بین دو کار مخیّر نشد یعنی دو کارِ نیک، دو کارِ خیر، مگر اینکه سخت‌ترینِ آن دو کار را انتخاب کرد. 🔸فرض بفرمایید انسان می‌خواهد مالی را صدقه بدهد، یک طور صدقه دادن کارِ آسانی است، مثلاً در صندوق صدقات یک پولی می‌اندازد. یک طور هم کارِ سخت‌تری است، و آن اینکه انسان می‌گردد، آن مستحِقِّ حقیقی را پیدا می‌کند و پول را به دست او می‌رساند. این، سخت‌تر است. اگر جناب عمّار بین این دو کار مخیّر می‌شد، کار سخت را انتخاب می‌کرد. یا فرض بفرمایید جناب عمّار هم در زمان پیغمبر که جوان بود، هم در زمان امیرالمؤمنین که پیرمردی شده بود، در جهاد شرکت می‌کرد. به دو صورت می‌شود در جبهه کار انجام داد؛ بعضی کارها آسان است، بعضی کارها سخت، او سخت‌تر را انتخاب می‌کرد. لذا در جنگ صفّین، جناب عمّار سخت‌ترین کار را انتخاب کرده بود یعنی هم می‌جنگید، شمشیر می‌زد، هم آن کسانی را که دچار وسوسه و تردید می‌شدند، با استدلال، با بیان وافی و شافی، آنها را هدایت می‌کرد و این، از جملۀ کارهای مهمی بود که جناب عمّار انجام می‌داد. 🔹 این، یک است که: انسان بالطبع، سهل‌گرا است، کارِ آسانتر را ترجیح می‌دهد. اگر از لحاظ زمانی هم دو کار در طول یکدیگر قرار داشته باشند، ما اوّل سراغِ آن کارِ آسان می‌رویم و آن را انتخاب می‌کنیم! امروز در مواجهۀ با جبهۀ عظیمی از دشمن که با انواع و اقسام ترفندها و ابزارها، ابزارهای سخت، ابزارهای نرم، در مواجهۀ با نظام اسلامی و با اسلام در واقع، با پرچم برافراشتۀ اسلام قرار گرفته است، بعضی از کارها کار آسانی است، بعضی از کارها سخت است، فکرکردن لازم دارد، مطالعه کردن و دقت کردن لازم دارد، فحص لازم دارد، پیدا کردن یاران و همکاران لازم دارد. اینها کارهای سخت است که ما معمولاً می‌رویم سراغ آسانترها! آن کاری که آسان است، آنرا انجام می‌دهیم. اگر رسیدیم به کار سخت، آنها را هم یا انجام می‌دهیم، گاهی هم انجام نمی‌دهیم. اما ترجیح می‌دهیم کارِ سهل را! یعنی سهل‌گرائی، آسان‌گرائی، دنبال کارهای آسان بودن. و این، غیر از سهل‌انگاری است، آسان‌گیری است. 🔸آسان‌گیری حرف دیگری است، کاری را که پیچیده است، انسان به پیچیدگیِ آن توجه نکند، آنرا با نگاه سطحی نگاه کند. این، سهل‌انگاری است. سهل‌گرائی این است که انسان دنبال کار آسان برود، کار سخت را رها کند! 🔹واقعاً امروز حوزه‌های علمیه بخصوص حوزۀ علمیۀ قم وظائف سنگینی دارند که کارهای سختی است. اینکه انسان مطالعه کند، درس بدهد، یک عدۀ شاگرد از او استفاده کنند؛ کار خوبی است اما از جمله کارهای آسانی است. در کنار این، کارهای سختی هم وجود دارد. من توصیه نمی‌کنم درسها را تعطیل کنند، مدرّسین درس نگویند و طلبه‌ها را محروم بگذارند!. نه، این هم کارِ لازمی است اما از کارهای سخت غفلت نباید کرد! نگاه کنیم، ببینیم امروز ابزار دشمن برای تغییر باورها چیست؟ این، یکی از کارهای مهم است. 🔸برویم سراغ اینکه در مقابل ابزار دشمن، چه ابزار سختِ او، چه ابزارِ نرم او، برای تغییر باورها، ما چکار می‌توانیم انجام بدهیم؟ این کار سخت را همه موظفند انجام بدهند. انجام دادنش هم به این نیست که ما بگوییم یا یک کتابی بنویسیم مثلاً در باب ولایت فقیه یا در باب لزوم جهاد؛ اینها آن کارهای آسان است. 🔹کار سخت این است که: شیوۀ دشمن را بشناسیم، حیله‌های او را بفهمیم، راه‌های نفوذ دشمن را پیدا کنیم. 🔸امروز در کشور چند میلیون دانشجو داریم، علاوه بر دانشجویانی که در کشورهای اسلامی هستند، همۀ اینها مشتاق‌اند حرف درستی را از یک جایی بشنوند! از اسلام، یک تعریف درستی، یک بیان درستی را بشنوند. این کار، کار کیست؟ چه کسی باید این کارها را بکند؟ جناب عمّار اکتفاء به این کارهای معمولی و عادی و آسان نمی‌کرد، نگاه می‌کرد اگر می‌دید جمع بین کار آسان و سخت ممکن است، هر دو را انجام می‌داد، اما اگر می‌دید که ناگزیر باید یکی را انتخاب بکند، او سخت‌ترین را انتخاب می‌کرد. این، شد ضابطه، شد درس، معیار، این‌گونه باید حرکت کرد. 📌 درس خارج فقه صلوة مسافر جلسۀ ۱۳۹؛ تاریخ ۱۳۹۵/۰۱/۲۲ @skybook
هدایت شده از مطالب ویژه
فصل پرواز شروع شد؛ وقتشه خودت رو ورق بزنی! 🕊✨ ➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅ماه رجب ماه یگانه شدن با خدا 🍀پی دی اف↙️ https://eitaa.com/kotobtaherzadeh/1036 ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ 💥مشاهده مطالب مرتبط با ماه رجب در سایت لب المیزان https://lobolmizan.ir/category/64?tab=posts&inner_tab=book