eitaa logo
اسناد
92 دنبال‌کننده
75 عکس
27 ویدیو
91 فایل
💠 این کانال جهت بایگانی اسناد و به صورت مکمل کانال ملاحظات و محاکمات راه اندازی شده است. ⭕️لینک کانال اصلی: @sm_javaheri ⭕️لینک کانال مکمل: @sm_javaheri2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تفقه
🔖 علامه طباطبایی رحمه‌الله قبل از نوشتن شروع به نوشتن تفسیری به نام «البیان فی الموافقة بین الحدیث و القرآن» کردند؛ این تفسیر از ابتدای قرآن تا اواسط سوره مبارکه را در بر دارد؛ روش مرحوم علامه در این کتاب متفاوت از است؛ غرضِ تألیف جمعِ دِلالی روایات تفسیری با هم و با متن قرآن است نه تفسیر ؛ اگرچه بسیاری از مطالب در ذیل عناوینی چون «بحثٌ روائی» آمده است؛ 🏷 مطالعه این کتاب برای طالبانِ حقائقِ قرآنی و سالکانِ حدائقِ ایمانی نافع است؛ ان شاء الله. 📚 «البیان فی الموافقة بین الحدیث و القرآن» ۶ مجلد: 1⃣ https://drive.google.com/open?id=0B5UvkM76IiOlV2F0eWZEc19OZmc 2⃣ https://drive.google.com/open?id=0B5UvkM76IiOlbHJ0RmZoRmotUzQ 3⃣ https://drive.google.com/open?id=0B5UvkM76IiOlTFF2QVluMW1kXzg 4⃣ https://drive.google.com/open?id=0B5UvkM76IiOlaDZTWDJpZ0xRNTQ 5⃣ https://drive.google.com/open?id=0B5UvkM76IiOlQU5WZ2RnWVRBd0k 6⃣ https://drive.google.com/open?id=0B5UvkM76IiOlRFFuQWp1dTRiTVk @tafaqqoh
هدایت شده از تفقه
۲ مقاله در معرفی تفسیر البیان فی الموافقة بین الحدیث و القرآن اثر علامه طباطبایی رحمه‌الله ✔️ روش علامه طباطبایی (رحمه الله) در تفسیر «البیان فی الموافقة بین الحدیث و القرآن» در مقایسه‌ی اجمالی با تفسیر «المیزان» 🌐 https://jqst.ut.ac.ir/article_51936.html ✔️ علاّمه طباطبائی (رحمه الله) و تفسیر البیان فی الموافقة بین الحدیث و القرآن 🌐 http://tat.atu.ac.ir/article_5713.html @tafaqqoh
هدایت شده از المرسلات
♨️♨️نمازهای هر شب ماه رجب از کتاب اقبال الاعمال سید بن طاووس(ره) 💠نمازمشترک هرشب ماه رجب 🔅2رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+کافرون(3)+توحید(1) 👈 بعد از نماز دست ها را بلند می کند و میگوید: لا اله الا الله وحده لا شریک له له الملک و له الحمد یحیی و یمیت و هو حی لا یموت بیده الخیر و هو علی کل شیء قدیر والیه المصیر و لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم اللهم صل علی محمد و آل محمد النبی الامی و آله. ودستها را به صورت می کشد. 💠شب1 🔅30رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+کافرون(1)+توحید(3) 🔅10رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(100) 👈بعدازنماز:دعای مذکور در اقبال(70) 🔅20رکعت بعدازمغرب 🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(1) 🔅2رکعت بعدازعشاء 🔺رکعت اول:حمد(1)+انشراح(1)+توحید(3) 🔺رکعت دوم:حمد(1)+انشراح(1)+توحید(1)+فلق(1) +ناس(1) 💠شب2 🔅10رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+کافرون(1) 💠شب3 🔅10رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+نصر(5) 💠شب4 🔅100رکعت 🔺رکعت اول:حمد(ا)+فلق(1) 🔺رکعت دوم:حمد(1)+ناس(1) 💠شب5 🔅6رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(25) 💠شب6 🔅2رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+آیت الکرسی(7) 💠شب7 🔅4رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(3)+فلق(1)+ناس(1) 👈بعدازنماز:صلوات(10)+تسبیحات اربعه(10) 💠شب8 🔅20رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(3)+کافرون(3)+فلق(3)+ناس(3) 💠شب9 🔅2رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+ تکاثر(5) 💠شب10 🔅12رکعت بعدازمغرب 🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(3) 💠شب11 🔅12رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+آیت الکرسی(12) 💠شب12 🔅2رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+آمن الرسول...علی القوم الکافرین(آیات آخر سوره بقره)(10) 💠شب13 🔅10رکعت 🔺رکعت اول:حمد(1)+العادیات(1) 🔺رکعت دوم:حمد(1)+تکاثر(1) 🔅2رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+یس(1)+ملک(1)+توحید(1) 💠شب14 🔅30رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(1)+قل إنّما أنا بشر(آیه آخر کهف)(1) 🔅4رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+یس(1)+ملک(1)+توحید(1) 💠شب15 🔅12رکعت 🔺هررکعت:حمد(4)+توحید(4)+فلق(4)+ناس(4)+آیت الکرسی(4)+قدر(4) 👈بعدازنماز: الله الله ربّی لا اُشرِکُ به شیئاً و لا أتّخذ من دونه ولیّاً+دعا به هرچه دوست دارد 🔅6رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+یس(1)+ملک(1)+توحید(1) 🔅12رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+هرسوره ای که خواست(1) 👈بعدازنماز:حمد(4)+توحید(4)+فلق(4)+ناس(4)+آیت الکرسی(4)+تسبیحات اربعه(4)+ الله الله ربّی لا اُشرِکُ به شیئاً ما شاء الله لا حوال و لا قوّه الّا بالله العلیّ العظیم 🔅30رکعت 🔺هررکعت:حمد(10)+توحید(10) 🔅30رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(10) 💠شب16 🔅30رکعت 🔺هررکعت:حمد(10)+توحید(10) 💠شب17 🔅30رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(10) 💠شب18 🔅2رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(10)+فلق(10)+ناس(10) 💠شب19 🔅4رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+آیت الکرسی(15)+توحید(15) 💠شب20 🔅2رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+قدر(15) 💠شب21 🔅6رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+کوثر(10)+توحید(10) 💠شب22 🔅8رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+کافرون(7) 👈بعدازنماز:صلوات(10)+استغفار(10) 💠شب23 🔅2رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+ضحی(5) 💠شب24 🔅40رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+آمن الرسول(دو آیه آخر بقره)(1)+توحید(1) 💠شب25 🔅20رکعت بین مغرب و عشاء 🔺هر رکعت: حمد(1)+ آمن الرسول(دو آیه آخر بقره)(1)+توحید(1) 💠شب26 🔅12رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(40 و در روایتی4) 💠شب27 🔅12رکعت 🔺در توضیح آن به اقبال مراجعه شود. 🔅12رکعت 🔺هررکعت:حمد(4)+فلق(4)+ناس(4)+توحید(4) 👈بعد از نماز:لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَكْبَرُ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ سُبْحانَ اللَّهِ وَ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيم(4)+دعا به هرچه بخواهد 🔅12رکعت 🔺هررکعت:حمد(4)+اعلی(10)+قدر(10) 🔅12رکعت 🔺هررکعت:حمد(4)+توحید(4)+فلق(4)+ناس(4)+آیت الکرسی(4)+قدر(4) 👈بعد از نماز:حمد(4)+فلق(4)+ توحید(4)+ اللَّهُ اللَّهُ رَبِّي لا اشْرِكُ بِهِ شَيْئاً(4)+دعا به هرچه بخواهد 💠شب28 🔅12رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+اعلی(10)+قدر(10) 👈بعد از نماز:صلوات(100)+استغفار(100) 💠شب29 🔅12رکعت 🔺هر رکعت:حمد(1)+اعلی(10)+قدر(10) 👈بعد از نماز:صلوات(100)+استغفار(100) 💠شب30 🔅10رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(10) 💠شب آخر 🔅10رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(3)+کافرون(3) 👈بعد از نماز: دست ها را به سمت آسمان بلند می کند: لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَرِيكَ لَهُ لَهُ الْمُلْكُ وَ لَهُ الْحَمْدُ يُحْيِي وَ يُمِيتُ وَ هُوَ حَيٌّ لا يَمُوتُ بِيَدِهِ الْخَيْرُ وَ هُوَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ، وَ صَلَّى اللَّهُ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ، وَ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ. سپس دست ها را به صورت می کشد و حاجتش را می خواهد. ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌐فاطر، حوزه علمیه عصر انقلاب👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از دینِ قیِّم
♨️برخی دوستان پیام دادند که ترجمه حدیث امام صادق «ع» درمورد بهلول نبّاش نیز گذاشته شود. 🔻میرزا جواد آقا ملکی تبریزی «ره» این حدیث شریف را در کتاب «رسالۀ لقاء الله» ذیل عنوان «جوان کفن دزد» ترجمه می کنند. 🔺کتاب رسالۀ لقاء الله را بارگذاری می کنیم، به امید اینکه علاوه بر ترجمۀ حدیث مذکور از دیگر مطالب ذی قیمت این کتاب گرانسنگ نیز بهره ببریم. بعون الله و منِّه. •┈┈••✾••┈┈• 🆔 @DeyneGhayyem
هدایت شده از دینِ قیِّم
4_5981217056077382237.pdf
864.6K
رسالۀ لقاءالله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی «ره» 🆔 @DeyneGhayyem
هدایت شده از المرسلات
037-marefatenafs-ghaflat-v-moraghebeh.mp3
3.2M
🔉🔉 💢تو خود حجاب خودی 🔰گفتاری از استاد علی فرحانی درباره رسیدن به کمال انسانی از طریق معرفت نفس ‼️در هنگام استماع صوت، حتما عباراتی را که در پست قبل ذکر شده است، ملاحظه فرمایید. @fater290
هدایت شده از المرسلات
💢تو خود حجاب خودی 🔰گفتاری از استاد علی فرحانی درباره رسیدن به کمال انسانی از طریق معرفت نفس ✨✨✨✨✨✨✨✨ 🔹از دیدگاه علامه طباطبایی، نزدیکترین راه رسیدن انسان به کمال، طریق معرفت نفس است. شاید به جرات بتوان گفت که ایشان در تمام آثار خود، تنها به دنبال تبیین همین مطلب و آثار و لوازم آن بوده اند. 🔹استاد علی فرحانی در تدریس کتاب بدایه الحکمه و نهایه الحکمه، به مناسبت های مختلفی به این دیدگاه علامه اشاره کرده اند و تا حدودی آن را تبیین کرده اند. 🔹ایشان در بحث انواع فاعل به مناسبت عبارت علامه در فاعل بالتجلی، توضیحاتی را در مورد طریق معرفت نفس با استفاده از برخی عبارات علامه بیان میکنند. 🔹در پست بعد صوت استاد را قرار داده ایم و در ادامه این پست، عباراتی از علامه که استاد آنها را توضیح میدهند، ذکر کرده ایم. برای استفاده بیشتر از این صوت، حتما در هنگام استماع صوت، عبارات زیر را نیز ملاحظه کنید. ✅عبارتی از کتاب بدایه الحکمه 🔺السابع الفاعل بالتجلي و هو الذي يفعل الفعل- و له علم سابق‏ تفصيلي به هو عين علمه الإجمالي بذاته- كالنفس الإنسانية المجردة- فإنها لما كانت الصورة الأخيرة لنوعها- كانت على بساطتها هي المبدأ- لجميع كمالاتها و آثارها الواجدة لها في ذاتها- و علمها الحضوري بذاتها علم بتفاصيل كمالاتها- و إن لم يتميز بعضها من بعض- و كالواجب تعالى بناء على ما سيجي‏ء- من أن له تعالى علما إجماليا- في عين الكشف التفصيلي-. بدایه الحکمه ✅عباراتی از رساله الولایه 🔺فقد تحصّل أنّ شيئا من هذه الطرق، غير طريق معرفة النفس، لا يوجب معرفة بالحقيقة. و أمّا طريق معرفة النفس فهو المنتج لذلك، و هو أن يوجّه الإنسان وجهه للحقّ سبحانه، و ينقطع عن كلّ صارف شاغل عن نفسه إلى نفسه، حتّى يشاهد نفسه كما هي، و هي محتاجة بذاتها إلى الحقّ سبحانه. و ما هذا شأنه لا ينفكّ مشاهدته عن مشاهدة مقوّمه، كما عرفت. فإذا شاهد الحقّ سبحانه عرفه معرفة ضروريّة، ثمّ عرف نفسه به حقيقة؛ لكونها قائمة الذات به سبحانه، ثمّ يعرف كلّ شي‏ء به تعالى. 🔺و المحصّل أنّ طريق معرفة النفس هي الموصلة إلى هذه الغاية، و هي أقرب الطرق فحسب؛ و ذلك بالانقطاع عن غير اللّه، و التوجّه إلى اللّه سبحانه بالاشتغال بمعرفة النفس كما يحصل من خبر موسى عليه السّلام المتقدّم: «ليس بينه و بين خلقه حجاب إلّا خلقه، احتجب بغير حجاب محجوب، و استتر بغير ستر مستور» الحديث. 🔺و هذا الحديث الشريف أجمل بيان لأحسن طريق، فيبتدى بالأسباب الواردة شرعا للانقطاع من التوبة و الإنابة و المحاسبة و المراقبة و الصمت و الجوع و الخلوة و السهر و يجاهد بالأعمال و العبادات، و يؤيّد ذلك بالفكر و الاعتبار، حتّى يورث ذلك انقطاعا منها إلى النفس، و توجّها إلى الحقّ سبحانه، و يطلع من الغيب طالع، و يتعقّبه شي‏ء من النفحات الإلهيّة و الجذبات الربّانيّة، و يوجب حبّا و إشرافا، و ذلك هو الذّكر. ثمّ لا يزال بارق يلمع، و جذبة تطلع، و شوق يدفع، حتّى يتمكّن سلطان الحبّ في القلب، و يستولي الذّكر على النفس، فيجمع اللّه الشمل، و يختم الأمر و إنّ إلى ربّك المنتهى. 🔺و اعلم أنّ مثل هذا السائر الظاعن مثل من يسلك طريقا قاصدا إلى غاية، فإنّما الواجب عليه أن لا ينسى المقصد، و أن يعرف من الطريق مقدار ما يعبر منه، و أن يحمل من الزاد قدر ما يحتاج إليه. فلو نسي مقصده آنا ما هام على وجهه حيران، و ضلّ ضلالا بعيدا. و لو ألهاه الطريق و مشاهدته و ما فيه بطل السير، و حصل الوقوف. و لو زاد حمل الزاد تعوّق السعي وفات المقصد، و اللّه المستعان سبحانه. ✅عبارتی از رساله الانسان بعد از دنیا 🔺الفصل الخامس عشر في النار أعاذنا اللّه سبحانه منها، و الآيات الواردة في تفاصيل العذاب و الأخبار بها أكثر عددا من آيات الجنّة، فهي تقرب من أربعمائة آية، و ما خلت عن ذكرها تصريحا أو تلويحا إلّا اثنتا عشرة سورة من السور القصار، و كيف كان فجملة حالهم أنّهم محرومون من الحياة الحقيقيّة الأخرويّة، قال سبحانه: قَدْ يَئِسُوا مِنَ الْآخِرَةِ كَما يَئِسَ الْكُفَّارُ مِنْ أَصْحابِ الْقُبُورِ. و قال: إِنَّهُ لا يَيْأَسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْكافِرُونَ. و قال: وَ مَنْ يَقْنَطُ مِنْ رَحْمَةِ رَبِّهِ إِلَّا الضَّالُّونَ. و قد قال سبحانه في وصف الآخرة: وَ إِنَّ الدَّارَ الْآخِرَةَ لَهِيَ الْحَيَوانُ، و هي الرحمة الإلهيّة التي هي منبع كلّ كمال و جمال، كما قال: وَ رَحْمَتِي وَسِعَتْ كُلَّ شَيْ‏ءٍ فَسَأَكْتُبُها لِلَّذِينَ يَتَّقُونَ. 🔺و هي تفيد أنّهم في عين حرمانهم منها مشمولون لها، و قد قال: وَ بَيْنَهُما حِجابٌ. و قال: فَضُرِبَ بَيْنَهُمْ بِسُورٍ لَهُ بابٌ باطِنُهُ فِيهِ الرَّحْمَةُ وَ ظاهِرُهُ مِنْ قِبَلِهِ الْعَذابُ. و يتحصّل منه أنّهم في عين مشموليّتهم للرحمة محرومون عنها لكونها في باطن حجاب هم لا يجاوزون ظاهره، و قد مرّ بيانه في فصل الأعراف، فالحجاب هو الذي يمنع هم من النعيم، و ظاهره هو الذي يعذّبون به، و قد بيّن سبحانه أنّهم إنّما يعذّبون بأعمالهم السيّئة بأقسامها، فأعمالهم هي أنواع عذابهم، و الأصل الذي تنشعب منه هذه الأنواع هو أصل الحجاب لهم، و هو الغفلة، قال تعالى: وَ لَقَدْ ذَرَأْنا لِجَهَنَّمَ كَثِيراً مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لا يَفْقَهُونَ بِها وَ لَهُمْ أَعْيُنٌ لا يُبْصِرُونَ بِها وَ لَهُمْ آذانٌ لا يَسْمَعُونَ بِها أُولئِكَ كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولئِكَ هُمُ الْغافِلُونَ. و قال سبحانه: كَلَّا بَلْ رانَ عَلى‏ قُلُوبِهِمْ ما كانُوا يَكْسِبُونَ* كَلَّا إِنَّهُمْ عَنْ رَبِّهِمْ يَوْمَئِذٍ لَمَحْجُوبُونَ، فهم متوقّفون في حجاب أعمالهم، و قد قال سبحانه: وَ قَدِمْنا إِلى‏ ما عَمِلُوا مِنْ عَمَلٍ فَجَعَلْناهُ هَباءً مَنْثُوراً. @fater290 🔉🔉صوت استاد را در توضیح عبارات فوق 👇👇👇
💢نهایه الحکمه - 1396 🔰استاد علی فرحانی 💠💠💠💠💠💠 ☢️ لینک دانلود جلسات 1-46👇👇👇 🔹جلسه01👈 yon.ir/xsS25 🔹جلسه02👈 yon.ir/gzdna 🔹جلسه03👈 yon.ir/l8sJA 🔹جلسه04👈 yon.ir/op99v 🔹جلسه05👈 yon.ir/6kcOK 🔹جلسه06👈 yon.ir/nuSY4 🔹جلسه07👈 yon.ir/Idtoi 🔹جلسه08👈 yon.ir/nuQzB 🔹جلسه09👈yon.ir/OwqZq 🔹جلسه10👈 yon.ir/XZOx2 🔹جلسه11👈 yon.ir/9UrFB 🔹جلسه12👈 yon.ir/3dsIu 🔹جلسه13👈 yon.ir/QSf40 🔹جلسه14👈 yon.ir/v9cbw 🔹جلسه15👈 yon.ir/KhokM 🔹جلسه16👈 yon.ir/P2CNn 🔹جلسه17👈 yon.ir/pS4vF 🔹جلسه18👈 yon.ir/IjIk5 🔹جلسه19👈 yon.ir/0YzZU 🔹جلسه20👈 yon.ir/ryBPj 🔹جلسه21👈 yon.ir/Lygx5 🔹جلسه22👈 yon.ir/vcpn4 🔹جلسه23👈 yon.ir/NLX0i 🔹جلسه24👈 yon.ir/bYkma 🔹جلسه25👈 yon.ir/NIemN 🔹جلسه26👈 yon.ir/J018d 🔹جلسه27👈 yon.ir/VPkFy 🔹جلسه28👈 yon.ir/tfULJ 🔹جلسه29👈 yon.ir/YVEPn 🔹جلسه30👈 yon.ir/V8HWn 🔹جلسه31👈 yon.ir/z2nrE 🔹جلسه32👈 yon.ir/iyIXA 🔹جلسه33👈 yon.ir/AYtOl 🔹جلسه34👈 yon.ir/W5a9U 🔹جلسه35👈 yon.ir/326iJ 🔹جلسه36👈 yon.ir/OIuGR 🔹جلسه37👈 yon.ir/k1Kwx 🔹جلسه38👈 yon.ir/N0mKs 🔹جلسه39👈 yon.ir/RolDd 🔹جلسه40👈 yon.ir/ZGGgQ 🔹جلسه41👈 yon.ir/NdPsE 🔹جلسه42👈 yon.ir/DzGY4 🔹جلسه43👈 yon.ir/hrUtG 🔹جلسه44👈 yon.ir/ZGOqf 🔹جلسه45👈 yon.ir/l6ecC 🔹جلسه46👈 yon.ir/vE1fb 💠💠💠💠💠💠 📌فیضیه - مدرس حضرت معصومه سلام الله علیها 💠💠💠💠💠💠 @almorsalat
هدایت شده از تفقه
🔊 ۱۶۰ جلسه درس خارج فقه؛ مبحث و 🎙 آیةالله محمد مؤمن اعلی الله مقامه 🌐 http://m-momen.ir/post/15 @tafaqqoh
هدایت شده از تفقه
📚 الولایة الالهیة الاسلامیة او الحکومة الاسلامیة / ۲ مجلد 🖊 آیةالله محمد مؤمن قمی اعلی الله مقامه 🔹 پی دی اف 🌐 https://archive.org/details/overalllibrary_gmail_20170224_1026/mode/2up 🔹 نرم‌افزار اندروید 🌐 http://bayanbox.ir/id/7923516557737958324?download 🔹 مطالعه برخط 🌐 http://ito.lib.eshia.ir/84251/1/1 @tafaqqoh
هدایت شده از تفقه
📚 از آیةالله سید کاظم حائری دامت برکاته در زمینه و 🔖 ولایة الامر فی عصر الغیبة (۱۴۱۰ هـ.ق / ۱۳۶۸ هـ.ش) ✔️ مطالعه چکیده‌ی و خواندنی که به قلم استاد سید علی‌اکبر حائری دام عزه (برادر کوچک‌ترِ مؤلف) ابتدای کتاب آمده برای آشنایی با نظریات مطرح شده در کتاب بسیار سودمند است. 🌐 https://drive.google.com/open?id=0B5UvkM76IiOlV19ZQUsxWHB5bjA 🌐 http://ar.lib.eshia.ir/72001/1/6 🔖 أساس الحکومة الإسلامیة، دراسة الاستدلالیة مقارنة بین الدیمقراطیة و الشّوری و ولایة الفقیه» (۱۳۹۹ هـ.ق / ۱۹۷۹ م) ✔️ مقایسه سه : ، و فقیه 🌐 http://alfeker.mediafire.com/file/haj3kr8q41uwpkj 🌐 http://lib.eshia.ir/72006/1/4 @tafaqqoh
هدایت شده از المرسلات
001-TADBIR-V-ETEDAL.mp3
10.27M
🔉🔉 ♨️تدبیر امور و رعایت اعتدال در برنامه ریزی 🔰استاد علی فرحانی 🍀🍀🍀🍀🍀🍀 ✅در همه امور زندگی، پس از مشخص شدن هدف، به دنبال تهیه یک برنامه موفق برای رسیدن به آن هدف هستیم. ✅استاد در این صوت تبیین میکنند که مهمترین مسئله در رسیدن به اهداف، خصوصا در برنامه ریزی های حوزوی، به کارگیری تدبیر در رعایت اعتدال بین همه ابعاد شخصیتی و قوای علامه و عماله است. ✅پیشنهاد میکنم که این صوت را گوش کنید و از نتایج آن بهره مند شوید. 🍀🍀🍀🍀🍀🍀 📌مخاطبین استاد در این صوت، جمعی از طلاب پایه اول هستند، اما توضیحات استاد برای همه مقاطع تحصیلی مفید است. @fater290
هدایت شده از محسن ابراهیمی
solooke-fekri-dar-edrakate-etebari@almorsalat.mp3
11.27M
💠 سلوک فکری در ادراکات اعتباری (شرح عبارات شهید مطهری در پاورقی مقاله 6 اصول فلسفه) 🔰 استاد علی فرحانی @almorsalat
هدایت شده از تفقه
📚 نظام حکومت در اسلام 🖊 آیةالله سید محمدصادق روحانی دام ظلّه ✔️ (بخشی از پیش‌گفتار) تاريخ تأليف اين كتاب، بر حسب آن‌چه در پايان كتاب آمده، سال ۱۳۹۶ قمرى است كه برابر با سال ۱۳۵۵ شمسى يعنى دو سال پيش از پيروزى است. چاپ سوم اين كتاب در دى ماه ۱۳۵۷ در تيراژ ده هزار نسخه صورت گرفته و جمعاً در قطع رقعى ۱۳۶ صفحه مى‌باشد. لازم به يادآورى است كه ايشان مباحث مربوط به را در مجلد چهارم [در شرح و تعلیقه بر مکاسب مرحوم شیخ انصاری، صص ۲۸۳ تا ۳۰۴ بر اساس چاپ انوار الهدی قم] و هم‌چنين مجلد ۱۶ [در پیش‌گفتار کتاب مجلد ۱۸ نوشته شده است؛ شاید بر اساس چاپ قدیم باشد شاید هم اشتباه!] از موسوعه فقهیشان با عنوان [ در شرح تبصرة المتعلمین مرحوم علامه حلی، ذیل عنوان «ولایة الحاکم الشرعی» صص ۱۶۷ تا ۱۸۴ بعد از عنوان «ولایة النبی صلّی اللّه علیه و آله و الامام علیه السلام»] آورده‌اند. [بر اساس چاپ‌های ۲۶ جلدی منشورات الاجتهاد قم و دارالکتاب قم که مجلد شانزدهم، «تتمة کتاب المتاجر» است.] مبناىِ نظرىِ كتاب در اسلام، به ولايت فقيه به معناى داشتن و بر امورى است كه در اصطلاح روز به آن حكومت و گفته مى‌شود. .... كتاب بسيار كوتاه، و است، اما به لحاظ تاريخى به عنوان متن مهمى كه در شرايطى بسيار حساس نوشته شده، از آن ياد شده‌است. @tafaqqoh
هدایت شده از تفقه
نظام حکومت در اسلام.pdf
970.2K
📚 نظام حکومت در اسلام (ویراست جدید) 🖊 آیةالله سید محمدصادق روحانی دام ظلّه ✔️ ۲ نکته درباره‌ی کتاب: ۱. تاثیر «تنبیه الامة» مرحوم میرزای نائینی بر کتاب مشهود است. ۲. در فصل سوم به پاسخ اشکالات سندی و دلالیِ استادشان مرحوم محقق خویی و دیگران نسبت به ولایت فقیه پرداخته‌اند. 🔹 مطالعه برخط: 🌐 http://rohanibook.com/view/fa/book/bookview/text/311/1/16 🔹 (چاپ سوم سال ۱۳۵۷) 🌐 https://www.ghbook.ir/index.php?option=com_dbook&task=viewbook&book_id=2197&Itemid=167&lang=fa @tafaqqoh
هدایت شده از تفقه
🖊 آیةالله سید محمدصادق روحانی دام ظلّه 📚 منهاج الفقاهة؛ التعلیقة علی المکاسب ج ۴ ✔️ در بحث مسأله را مطرح کرده‌اند. 🌐 https://drive.google.com/open?id=1Spu1jCLfo6hqIO9CWwsrUH5wkyVcv1GN 📚 فقه الصادق؛ شرح تبصرة المتعلمین ج ۲۴ (چاپ ۴۱ جلدی آیین دانش قم) ✔️ ابتدای این مجلد از ولایت معصومین علیهم‌السلام بحث کردند؛ سپس وارد بحث شدند. 🌐 https://drive.google.com/open?id=0B5UvkM76IiOlZFJJTUlfME82dUk 🔹 مطالب و عبارات هر دو کتاب در بحث تقریباً یکسان است. @tafaqqoh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ولادت حضرت امیر مبارک شعرخوانی حمیدرضا برقعی
🛑گزارشی از جنایت های رسانه ای شبکه منوتو 🌐http://fna.ir/dfjuer 🔹🔹🔹🔹🔹🔹 ملاحظات و محاکمات (دست نوشته های سید مجتبی جواهری) 💠 @sm_javaheri
هدایت شده از المرسلات
005-anavine-ejtemaei-v-takalife-sharei-moteratteb-bar-anha.mp3
5.23M
🔉🔉 ♨️ عناوین اجتماعی و وظایف شرعی مترتب بر آنها 🔰استاد علی فرحانی ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌀استاد در این صوت بسیار مهم و ارزشمند، تبیین میکنند که هر انسانی در اجتماع، معنون به عناوینی می شود که هر کدام از این عناوین وظایف شرعی ای را به دنبال خود دارد. 🌀هر شخصی پس از اینکه راه رسیدن به هدف را شناخت، باید عناوینی را که در این مسیر بر او بار می شود و تکالیف شرعی مترتب بر آنها را بشناسد. 🌀نکته بسیار مهم، تزاحم بین عناوین و تکالیف است که هر کسی باید توانایی جمع بین آنها را داشته باشد و استاد اشاره ای هم به مبحث مشورت میکنند. 🌀یکی از این عناوین، عنوان است. (4) @fater290
هدایت شده از پژوهش های اصولی
osulefegh-bayad-ghabl-v-mostaghel-az-fegh-ghande-shavad@almorsalat.mp3
3.34M
🔉🔉 💢چرا علم اصول را باید مستقل از علم فقه و قبل از آن فراگرفت؟ 🔰استاد علی فرحانی 🔸🔸🔸🔸🔸 🔘برخی معتقدند که نیاز نیست که علم اصول، مستقل از علم فقه خوانده شود، بلکه می توان مباحث مورد نیاز علم اصول را در ضمن فقه مورد بررسی قرار داد. 🔘استاد در این صوت تبیین می کنند که چرا لازم است که قبل از وارد شدن در مباحث فقهی، علم اصول را فراگرفت و در آن مبانی مورد نیاز را اخذ کرد و سپس وارد در فقه شد. 🔸🔸🔸🔸🔸 📌بخشی از جلسه دوم تدریس مکاسب، مبحث اجازه و رد، ۹۸/۶/۲۵، مدرسه فقهی امیرالمومنین (ع) 🌐 المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد @almorsalat @Hoseinmehrali
هدایت شده از محسن ابراهیمی
08-meftah@almorsalat-97.10.20.mp3
22.86M
🔊🔊 ✅فرض خطابات در و تاثیر آن در استنباط بر اساس دیدگاه امام خمینی (ره) ✅و بررسی آثار آن در مواردی همچون: 🔅تورم و زوائد علم اصول 🔅استنباط از آیات قرآن 🔅مسئله دوران بین نسخ و تخصیص 🔰 استاد علی فرحانی 📌 جلسه هشتم از جلسات (97.10.20) @fater290
هدایت شده از محسن ابراهیمی
haghighate-vohdani-eslam-v-elmealivasali-v-takhasosgarayi@almorsalat.mp3
3.14M
🔊🔊 📌برخی از مباحث در مورد و علم اصول، ناشی از خلط بین علم آلی و اصالی است. 📌معنای صحیح در علوم اسلامی و حوزوی 📌کثرت علوم اسلامی و 🔰استاد علی فرحانی 🔅بخشی از جلسه سوم تبیین الگوی تولید علوم انسانی، مشهد95، حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان @fater290
هدایت شده از المرسلات
modiriate-zaman@almorsalat.mp3
14.14M
🔊🔊 ♨️♨️ مدیریت زمان 👈 بحثی فلسفی، قرآنی و روایی پیرامون مدیریت زمان و برنامه ریزی 🔰استاد علی فرحانی 🌐🌐🌐🌐🌐 ✅چرا غالبا نمیتوانیم به برنامه ریزی های فردی عمل کنیم؟ ✅امتداد حکمت مطالبه جدی مقام معظم رهبری ✅آثار معنوی اعراض از لغو 📌بیانات استاد در جمع اساتید دانشگاه فرهنگیان، بوشهر، ۹۸/۸/۲۱ 🌐🌐🌐🌐🌐 (۶) @fater290
هدایت شده از المرسلات
negahe-kalami-v-falsafi-be-maad.mp3
3.14M
🔉🔉 📌نگاه کلامی و فلسفی به مسئله معاد 🔰استاد علی فرحانی ⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️ 🔹استاد در این صوت بیان می دارند که مشارب مختلف فکری در مورد وجود دارد. سپس به طور مختصر نگاه کلامی و فلسفی در مورد معاد را توضیح میدهند. 🔹توضیحات استاد در مورد اصل آشنایی با نگاه فلسفی و کلامی در ورود به مسائل مختلف نیز مفید است. @fater290
هدایت شده از المرسلات
shahadat-dar-asre-modernite.mp3
1.67M
🔉🔉 ♨️ شهادت در عصر مدرنیته 🔰استاد علی فرحانی ⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️ 🔹استاد در بخش اول این صوت بیان میکنند که بر اساس اندیشه امامین انقلاب، نه تنها دین و پیمودن راه خدا با تمدن و پیشرفت و عصر مدرنیته، تنافی ندارد، بلکه میتوان در راه تکنولوژی به بالاترین مقام انسانیت نیز رسید. 🔹در بخش دوم بیان میکنند که این راه اختصاص به عده ای خاص از انسان ها ندارد، بلکه طی این راه به گونه ای است که همه میتوانند آن را بپیمایند. 🔹در انتها مقداری در مورد چگونگی طی این راه، اشاراتی بیان میدارند. 📌بیانات استاد در فاطمیه ۹۸، بوئین زهرا @fater290