eitaa logo
حجة الاسلام شفتی - قدس سره
149 دنبال‌کننده
372 عکس
91 ویدیو
26 فایل
رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمودند : دانشمندان امت من مثل پیامبران بنی اسرائیل هستند ...
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ فضیلت تسبیح حضرت زهرا علیها آلاف التحية والثناء(4): 🔸 مرحوم در کتاب: می نویسد: 🔹 سوم: از مواردي كه تسبيح جناب سيده نساء عليها السّلام در آن وارد است به جهت دفع ثقل گوش، نظر به حديثي كه از كتاب مشكاة الانوار روايت شده، حاصل مضمون آن اين است: 🔹 شخصي خدمت كاشف الاسرار والدقايق جناب حضرت امام جعفر صادق عليه السّلام مشرف شد به جهت ثقلي كه در گوش او بود از ثمرات نفيسه كلمات حقه آن سرور محروم بود، اين مطلب را به معرض عرض آن سرور رسانيدند.  🔹در جواب فرمودند كلامي كه حاصل مضمون آن اين است: چرا علاج اين مرض خود را به تسبيح سيده نساء فاطمه زهرا عليها السّلام نمي كني؟ عرض كرد: كدام است تسبيح آن معصومه؟ فرمودند: سي و چهار تكبير مي‌گوئي وسي وسه مرتبه الحمد للّه مي‌گوئي وسي وسه مرتبه سبحان اللّه مي‌گوئي. راوي گفت: كه آن شخص اخبار نمود كه در اندك زماني كه اين تسبيح را گفتم ثقلي كه در گوش خودم بود زايل شد. 🔹حمل كردن حديث را بر اين كه مراد اتيان به تسبيح است عقيب صلوات اگر چه ممكن است، لكن بعيد است. 📚 : ج 2 ص 445 ‍ ‍ 👉 @smbshafti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 خوشحالی عایشه از شهادت صدّیقه کبری حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها! ابن أبی‌الحدید معتزلی، ادیب و مورخ نامی عامه در قرن هفتم می‌نویسد: ⭕️ «پس از رحلت (شهادت) حضرت فاطمه (سلام‌‌الله‌علیها) تمام همسران پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله برای عرض تسلیت، خدمت بنی‌هاشم حضور یافتند، به جز عایشه که خود را به مریضی زد! (و از عرض تسلیت به امیرالمؤمنین علیه‌السلام امتناع ورزید!) همچنین عده‌ای از اُمناء، نزد حضرت علی (علیه‌السلام) حاضر شدند و به ابراز خوشحالی عایشه از رحلت حضرت فاطمه (علیهاالسلام) گواهی دادند.» 💠 «ثم ماتت فاطمة فجاء نساء رسول الله ص كلهن إلى بني هاشم في العزاء إلا عائشة فإنها لم تأت وأظهرت مرضا ونقل إلى علي ع عنها كلام يدل على السرور.» 📚 شرح نهج البلاغة، ج۹، ص۱۹۸ همچنین علیه‌السلام خطاب به اهل بصره درباره (آتش‌افروز جنگ جمل) فرمودند: ♨️ «بغض ما در سینهٔ عایشه، مانند دیگ جوشان آهنگری می‌جوشد!» 💠 «وضغن غلا فی صدرها کمرجل القین.» 📚 نهج البلاغة، خ۱۵۵ ذکر لعن مجرب بین الطلوعین: 🔥 «اللّهمّ العن الجبت والطّاغوت وابنتیهما.» علیهاالسلام @Hedayatgary
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بودن علیها السلام در کلام : 👈حاکم نیشابوری، در کتاب مستدرک، متن روایت ذیل را با سند معتبر نقل کرده و در پایان به صحت سند آن تصریح کرده است: 👈🔸️(4756)- حَدَّثَنَا أَبُو الْحَسَنِ مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ شَبُّوَیْهِ الرَّئِیسُ الْفَقِیهُ بِمَرْوَ، ثنا جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَارِثِ النَّیْسَابُورِیُّ بِمَرْوَ، ثنا عَلِیُّ بْنُ مِهْرَانَ الرَّازِیُّ، ثنا سَلَمَةُ بْنُ الْفَضْلِ الأَبْرَشُ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ إِسْحَاقَ، عَنْ یَحْیَی بْنِ عَبَّادِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الزُّبَیْرِ، عَنْ أَبِیهِ، 🔸️عَنْ عَائِشَةَ ... أَنَّهَا کَانَتْ إِذَا ذُکِرَتْ فَاطِمَةُ بِنْتُ النَّبِیِّ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ قَالَتْ: 🔸️ مَا رَأَیْتُ أَحَدًا کَانَ أَصْدَقَ لَهْجَةً مِنْهَا إِلا أَنْ یَکُونَ الَّذِی وَلَدَهَا. هَذَا حَدِیثٌ صَحِیحٌ عَلَی شَرْطِ مُسْلِمٍ، وَلَمْ یُخَرِّجَاهُ. 🔸️یحیی بن عباد از پدرش (عباد) نقل کرده است که وقتی نزد از دختر پیامبر صلی الله علیه وآله سخن به میان می آمد، می گفت: 🔸️هیچ کسی را از فاطمه ندیدم جز آن کسی که او را به دنیا آورده است (منظور رسول خدا صلی الله علیه وآله است). 👈این روایت طبق شرط مسلم صحیح است؛ اما وی آن را نیاورده است. 📗الحاکم النیشابوری، ابو عبدالله محمد بن عبدالله (متوفای405 هـ)، المستدرک علی الصحیحین، ج 3، ص 175، تحقیق: مصطفی عبد القادر عطا، ناشر: دار الکتب العلمیة - بیروت الطبعة: الأولی، 1411هـ - 👉 @smbshafti
✅چرا این کتاب را نوشتم؟! 👈 در بیان علت تالیف کتاب کشف الریبه عن احکام الغیبه می فرماید: 🔸️هنگامی که دیدم اکثر کسانی که به علم و فضل و عدالت منتسب هستند در حالی که در خواندن نماز و گرفتن روزه و انجام عبادات دقت می‌نمایند و از بسیاری از محرمات مثل زنا ، نوشیدن شراب و دیگر گناهان پرهیز می‌کنند اما با این حال قسمت زیادی از وقتشان را صرف مجالسی می‌کنند که در آن آبروی برادران دینیشان و یا مسلمانان دیگران را می‌برند در حالی که این کار را گناه نمی‌دانند و از مؤاخذۀ جبار سماوات و الارض نمی‌ترسند. 🔸️و علتی که آنان را وادار به این کار می‌کند در حالی که معاصی دیگر را انجام نمی‌دهند، یا غفلت از حرمت آن و عذاب‌های الهی و یا مناقشۀ در آیات و روایات است بر خودم واجب دانستم که کتابی را بنویسم که در آن بعضی از روایات و آیات وارد شده در مورد غیبت گردآوری شده است و نام آن را «کشف الریبة عن احکام الغیبة» نامیدم. 👉 @smbshafti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مادر باران
4_6023924372622803996.mp3
30.07M
🔹کلیپ صوتی 🏴 به مناسبت سی امین سالگرد ارتحال مدافع حریم امامت و ولایت ، احیاگر شعائر فاطمی ، حضرت آیت الله آقای حاج سید احمد فقیه امامی رضوان تعالی علیه 🔸موضوع:توسل به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و روضه حضرت زهرا سلام الله علیها 🔊حضرت آیت الله آقای حاج سید احمد فقیه امامی رضوان الله تعالی علیه
⚫️ پاسخ به روحانی‌نمایِ شیعه‌ستیز 🔰 افشاگری آیت الله حسینی قزوینی: 1⃣ احمد عابدینی، شیعیان مظلوم را مشرک می‌داند 2⃣ ارائه مستندات همفکری عابدینی با وهابیت و ابن تیمیه 3⃣ استهزاء و تمسخر امامان و شعائر شیعه، در نوشتجات او موج می‌زند 4⃣ برخی از ادعاهای او عبارتند از: «یا محمد و یا علی» و یا مولانا یا صاحب الزمان» شرك است و غالیان آنها را جعل کردند / "حدیث كساء بر جهالت مردم می‌افزاید." / جلوگیری از خواندن "زیارت عاشورا در غیر روز عاشورا" / مراد ملت ایران از یا علی و یا حسین، همان یا الله و خطاب کردن به خدا است! / نستجیر بالله می‌گوید امامان نه در زمان حیات و نه پس از آن، نمی‌توانند حاجت ما را بدهند و ما را از بلا دور کنند! و ده‌ها انحراف دیگر 5⃣ بلعم باعورا هزار بار شرف دارد به گوینده این انحرافات 👈 عابدینی اخیرا در مصاحبه با شبکه کلمه قاتلین حضرت زهرا سلام الله علیها را تبرئه کرده و گفته فاطمیه انحراف است! 🔰 افشاگری استاد حسینی قزوینی 🔰
moqaren-990320 (1).mp3
12.01M
🛑 اثبات وهابی مآب بودن آقای احمد عابدینی 💥بیانات مستند آیت الله حسینی قزوینی ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ 🌐 eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
🔺همدردی احمد عابدینی با دشمنان حضرت زهرا سلام الله علیها 👈 ایشان در مصاحبه با شبکه وهابی و ناصبی کلمه، اعتقاد به شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا (س) و اقامه فاطمیه را یک انحراف بزرگ در شیعه و حاصل توطئه توطئه‌گران نامید و گفت شیخین تقصیری در شهادت ایشان نداشتند. این حرف بسیار برای وهابیون خوشایند بود و با همین سخنان سست بهره‌برداری زیادی علیه حضرت زهرا سلام الله علیها کردند. 💥 به رغم همه تحریفاتی که در کلام این فرد موج می‌زند اما این ماجرا به خوبی چهره حقیقی وی را آشکار کرد. ضمنا وهابیون از این به بعد برای بهره‌کشی، شدیدا به ایشان متوسل شده و دخیل خواهند بست. ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ 🌐 eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ عالم اهل تسنن بیان می‌کند: در خاکسپاری حضرت زهرا سلام الله علیها چه بر مولای مظلومان گذشت؟ 👈 «محمد متولی الشعراوی»، شیخ واعظان مصری و مفسر قرآن عامه: امام علی فرمود یا رسول الله به زودی دخترت برای تو خواهد گفت که امت تو بر ستم کردن به دخترت فاطمه زهرا (س) اتفاق کردند؛ در حالی که چیزی از رفتن تو نگذشته بود. ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
🔰 اگر پیامبر(ص) زنده بود، خون قاتل محسن (ع) را مباح می‌دانست❗️ تعجب نکنید، گزارشگر این حرف، ابن ابی الحدید معتزلی است! 1⃣شرح ماجرا : ابن ابی الحدید گزارش می کند: خبر زینب دخت پیامبر را برای استاد، شیخ ابی جعفر، قرائت کردم؛ ایشان گفت: وقتی خبر به رسول الله [صلوات الله علیه و آله] دادند که هبار بن اسود با نیزه به هودجِ زینب (دختر یا دختر خوانده رسول الله) حمله نموده و زینب از ترس ،فرزندش را سقط کرده، رسول الله (ص) به همین دلیل ، خون او را مُباح نمود . 2⃣ابی جعفر گفت : " لو کان رسول الله حیّا لاباح دَم من روع فاطمه حتی القت ذا بطنها " یعنی : اگر او با هبار چنین کرده، پس وضعیت او با قاتل فرزند فاطمه (س) معلوم است که اگر رسول الله زنده بود ،حتماً مُباح می کرد خونِ کسی را که فاطمه (س) را ترسانید تا بچه اش سقط شد. 📚(( شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ج 14 ص 193)) 3⃣ جو تقیه را ببینید. وقتی ابن ابی‌الحدید از ابی‌جعفر می‌پرسد من مجازم این مسئله را از شما روایت کنم؟ او فورا می‌گوید از من نقل نکن: نه اثبات قتل محسن و نه بطلان آن را! ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺اعتراف شیوخ سُنّی و وهابی: هجوم خلیفه دوم به بیت حضرت زهرا (س) و شهادت حضرت محسن (ع) 👈 از شیخ عرعور و عثمان الخمیس بگیر تا امثال طارق یوسف المصری و حسن المالکی همه به هجوم خلیفه دوم به خانه حضرت زهرا (س) و مجروح ساختن دخت پیامبر (ص) تصریح می‌کنند. حتی برخی اعتراف دارند که اصل این ماجرا از ۳۶ طریق اهل تسنن نقل شده و صحیح است؛ ضمناً بخاری صراحتاً می‌نویسد آن حضرت با خشم از خلیفه از دنیا رفت؛ ولی همین گویندگان در ادامه می‌کوشند اگر نمی‌توانند آن را انکار کنند، دست کم حقیقت را تلطیف یا سانسور و مسخ و یا توجیه معکوس کنند. اما ماه پشت ابر نمی‌ماند و حتی برخی مثل حسن فرحان المالکی عاقبت به تشیّع گرویده و به دست آل سعود بازداشت و زندانی می‌شوند. ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
حضرت زهرا - شيخ جواد 2.mp3
9.89M
🛑 هشدار یک مرجع تقلید، در واپسین سالهای عُمر! 🔰 آیت‌الله شیخ جواد تبریزی(ره): بیدار باشید؛ برخی منکرین شهادت حضرت زهرا (س)، عمامه به سر هستند! 👈 آنها منکر فرمایش حضرت موسی بن جعفر (ع) هستند: ان فاطمه صدیقه شهیده. (الکافی، ج۱/ص۴۵۸) ○ ضرورت احیای فاطمیه ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
🕸 بهائیت آموزه های ادیان را پوسیده می داند و خود در ادعاهایش از فرق های پیش از خود الگو می گیرد بهائيت، آموزه خاتميت را ابداع علماي اديان مي‌داند و چنين مي‌نمايد که هر ديني تاريخ مصرفي دارد که پس از گذشت آن تاريخ، اين ديانت نه تنها سودمند نيست، بلکه همچون داروي تاريخ مصرف گذشته، بيماري‌زا و خطرآفرين است؛ بنابراين مي‌بايست بر اساس مقتضاي زمان، دگرگون شود. عباس افندي درباره بديع بودن بهائيت مي‌گويد: «اين عصر، عصر حقيقت است افکار پوسيده هزاران ساله منفور عاقلان با هوش و عالمان پر جوش و خروش. در اين قرن عظيم جميع اصول قديمه پوسيده به کلّي متروک شده در هر خصوص افکار جديده به ميان آمده...»(مكاتيب، ج۳، ۳۳۴-۳۳۱) بر اين اساس آنان آموزه‌هاي اديان و مذاهب گذشته را پوسيده و منفور مي‌شمارند و تعاليم علي‌محمد شيرازي و حسين‌علي نوري را جديد، تازه و نو معرفي مي‌کنند. اين در حالي است كه بهائيان در ادعاهاي پي در پي بابيت، مهدويت، نسخ اسلام، نبوت، مظهريت و الوهيت از فرق‌هاي پيش از خود، از جمله اسماعيليه، نصيريه، حروفيه و نقطويه بهره گرفته و در نگاه باطني به قيامت از اسماعيليه، حروفيه و نقطويه الگوبرداشته است. 💀@bahaiyat💀
💠تصورت نسبت به دنیا اینگونه باشد...!! حضرت امام باقر صلوات الله علیه می‌فرمایند : دنيا را مانند منزلى بدان كه در آن فرود آمده‌اى و مى‌خواهى همان روز از آن بگذرى و يا همچون مالى است كه در خواب به دست آورده باشى و هنگامى كه بيدار شدى چيزى از آن در دستت نباشد؛ هر گاه جنازه‌اى را ديدى خودت را جاى او فرض كن و خيال كن از پروردگارت خواسته‌‌اى كه دوباره تو را به دنيا برگرداند و او هم برگردانده؛ اينک چون كسى عمل كن كه نتيجۀ عملش را به چشم ديده. 📗مشکاة الأنوار، ج ۱، ص ۵۷۱
هدایت شده از زیارت
🩸فرزندان من و و تمام اهل زمین، فدای اباعبدالله الحسین علیه‌السلام ... در نقل‌ها آمده است: چون بشير وارد مدينه شد، آمد تا از جانب امام زين العابدين علیه‌السلام خبر دهد مردم را از ماجراى اهلبيت‌ علیهم‌السلام. حضرت ام البنین علیهاالسلام او را ملاقات كرد و فرمود: 📋 أخبِرنی عَن أبِی عَبدالله الحُسَین علیه‌السلام ▪️اى بشير! از اباعبدالله الحسين عليه‌السّلام چه خبر برایم آورده‌اى؟ 🥀 بشير گفت:  ای ام البنين! خدا تو را صبر دهد كه عباس تو كشته شده است. 📋فَلَمّا سَمِعَتْ بِذٰلک وَضَعَت یَدَها عَلَی قَلبِها ▪️وقتی که خبر شهادت ابالفضل العباس علیه‌السلام را شنید، دست روی قلبش گذاشت. سپس فرمود: از اباعبدالله الحسین علیه‌السلام خبر ده! 🥀 بشیر، خبر شهادت فرزندان ام‌البنین سلام‌الله‌علیها را به او داد، که در آخر، آن حضرت فرمود: 📋 أولادی وَ مَن تَحتَ الخَضراء کُلُّهُم فِداءٌ لِأبی عَبدِاللهِ الحُسین علیه‌السلام ▪️تمام فرزندانم و تمام اهل زمین به فدای اباعبدالله الحسین علیه‌السلام. 🥀 بشیر گفت: 📋 عَظَّمَ اللهُ لَکِ الأجرَ بِالحُسین علیه‌السلام، فَقَد خَلّفناه بِأرضِ کربلاء جُثةً بِلا رأسٍ ▪️خدا تو را صبر دهد از داغ اباعبدالله الحسین علیه‌السلام؛ او را با بدنی بی‌سر در کربلا رها کرده‌ایم. 📋 فصاحَتْ وا وَلَداه، وا حسیناه؛ و س‍َقَطتْ عَلَی الأرضِ مَغشیًّا عَلَیها ▪️در آن حال، ام‌البنین علیهاالسلام ناله زد: وا وَلَداه، وا حسیناه؛ سپس بی هوش بر روی زمین افتاد. 🥀 وقتی که به هوش آمد، رو به بشیر نمود و فرمود: 📋 قَدْ قَطَّعتَ نِیاطَ قَلبی! ▪️ای بشیر! با این خبر، بند بند دلم را پاره‌ کردی! 📚مجمع مصائب اهل‌البیت علیهم‌السلام،ج۳ ص۲۵۳ 📚رياحين الشّريعه، ج۳ ص۲۹۳ 📚شرح الاخبار ج۳ ص۱۷۶(به نقل از تنقیح المقال) 🏴🕯🖤🕯🏴 🕌@ziarat_et
هدایت شده از زیارت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎امام صادق علیه السلام فرمودند: و کانَت تَلعَنُ بَنی اُمیّه ، هی المَسمُومُ وَ وَصَلَت الشّهاده او(حضرت ام البنین علیها السلام) آشکارا بنی امیه را لعن میکرد ؛ بنی امیه او را مسموم کردند و به شهادت رساندند. 📚تنقیح المقال ج ۳ ص۷۰ 📚المحدثات الشیعه ،ج۲، ص۵۵۰ 📚وقایع الشیعه ص٨۵ علیها السلام 🏴🕯🖤🕯🏴 🕌@ziarat_et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جزوات طلبگی
. از مرحوم‌ آیة‌الله آقای‌ حاج‌ سیّد محمود حسینی شاهرودی‌ «قدس‌سره‌» نقل‌ شده‌ است‌ كه‌ فرموده‌ بود: من‌ در مشكلات‌، صد مرتبه‌ صلوات‌ برای‌ مادر حضرت‌ اباالفضل ‌العبّاس‌(علیه السلام)، یعنی حضرت ام‌‌البنین‌(سلام الله علیها) می‌فرستم‌. . 🌹 تقدیم به محضر حضرت ام‌‌البنین‌ (سلام الله علیها) صلواتی قرائت بفرمایید 🌹
☘️ بررسی مستندات غلات و صوفیه (18) 🔸«من اراد ینظر الی میت یمشی فلینظر الی علی بن ابی طالب» هرکس می‌خواهد به مرده‌ای که راه می‌رود بنگرد، پس به علی بن ابی طالب بنگرد. صوفیان و عارفان در کنار خبر موتوا قبل ان تموتوا به این خبر نیز برای بحث مرگ اختیاری و تأیید ریاضت‌های صوفیانه و انگاره انسان کامل استناد کرده‌اند. نکات وبلاگ الآثار در مورد این خبر، به همراه مستندات: اجمالاً این حدیث در رساله سیر و سلوک منسوب به سید بحر العلوم (ص110) آمده و از آن جا به کتاب لب اللبابِ سید محمد حسین طهرانی (ص74) و الانوار الساطعة شیخ جواد کربلایی (ص154، 553) راه یافته است. خود سید محمد حسین طهرانی در پاورقی رساله سیر و سلوک میگوید با وجود فحص زیاد آن را نیافته و تنها در تفسیر ملاصدرا بر سوره سجده دیده که آن را به صورت «فلینظر الیّ» آورده است. امّا با جستجو در منابع عرفانی به نظر می‌رسد پیش از هر دو تحریر «فلینظر الی علی بن ابی طالب» و «فلینظر الیّ» آن چه رواج داشته «فلینظر الی ابی ابکر بن ابی قحافة» بوده است. عین القضات همدانی (م525ق) در التمهیدات (ص14،52، 287) و میبدی (م530) در کشف الاسرار (ج9، ص327) و عبد القادر گیلانی (م561ق) در سر الاسرار و مظهر الانوار (ص486) و ابویاسر بدلیسی (م ق6) در بهجة الطائفة (ص67) و سهروردی (م623ق) در عوارف المعارف (ج2، ص601) و عبدالرزاق کاشانی (م ق8) در کشف الوجوه (ص142) و جامی در هفت اورنگ و قیصری در شرح فصوص (ص130) و محمود بن عثمان در مصباح الهدایة و عبد الوهاب شعرانی در الطبقات الکبری و همو در یواقیت و لواقح الانوار و ناصر گیلانی در حکم الفصوص و احمد بن ابراهیم بن علان در حکم الغوثیة همگی این حدیث را با نام ابوبکر ذکر کرده اند و این‌ها همه بر ملاصدرا و رساله منسوب به سید بحر العلوم مقدم بوده‌اند، و البته بسیاری‌شان در آثار او اثر گذار. ملاصدرا (1050ق) در ایقاظ النائمین (ص57) و تفسير القرآن الكريم (ج‏3، ص399؛ ج4، ص408؛ ج6، ص117) روایت را با حذف نام ابوبکر و به صورت «فلینظر الی» آورده است و برای «فلینظر الی علی بن ابی طالب» منبعی متقدم بر رساله مشکوک سیر و سلوک پیدا نشد. 🔻نتیجه: ظاهرا این روایتی است که صوفیان سنی برای ابوبکر جعل کرده اند و سپس صوفیان شیعه آن را با حذف نام ابوبکر تحریف کرده و سپس نام علی بن ابی طالب علیه السلام را به آن افزوده اند. ملاصدرا و نویسنده رساله سیر و سلوک در این زمینه متهم هستند هر چند ممکن است هیچ یک جاعل اصلی نباشند و از منبع واسطه ای این تحریر تحریف شده را گرفته باشند. این احتمال هم قوی است که روایت جعلی درباره ابوبکر ریشه در سخنان دیگری از صوفیه داشته باشد؛ چون غالبا سیر جعلیات عرفانی منسوب به اهل بیت (ع) این گونه است که ابتدا سخنانی از برخی صوفیه صادر، و کم کم مشهور می‌شود. سپس در فضای صوفیان سنی حدیث را به پیامبر (ص) یا یکی از خلفای چهارگانه یا گاه دیگر صحابه و تابعین منسوب می‌کنند. سپس وارد فضای صوفیان شیعی -که متأخر از صوفیان سنی هستند- شده، و به نام امیر المؤمنین ع یا امام صادق ع یا یکی از ارکان تشیع شهرت می‌یابد. منبع: @gholow2 @Nardebane_feghahat
نماینده مجلس: 🔹 زنگ خطر تخریب مسجد سید اصفهان به صدا درآمده 🔹 اگر این روند تداوم یابد دیر نیست زمانی که بخشی از این بنای تاریخی شناخته شده و ثبت شده تخریب شود ‌ جزئیات در 👇👇 https://www.entekhab.ir/fa/news/753530 🆔 @Entekhab_ir
🔴 ظهور، پس از نااُمیدی و غربال شیعیان شیخ کلینی رحمه‌الله به اسناد خود از حضرت علیه‌السلام روایت می‌کند که فرمودند: 🍂 «همانا این امر (ظهور و برپایی دولت حق) بر شما فرا نمی‌رسد، مگر پس از یأس و ناامیدی؛ و نه به خدا قسم، تا اینکه غربال شوید! و نه به خدا سوگند، تا اینکه تصفیه شوید! و نه به خدا قسم، تا اینکه هر که اهل شقاوت است، به شقاوت رسد و هر که اهل سعادت است، به سعادت رسد.» 💠 «عن منصور قال: قال لي أبوعبدالله عليه‌السلام يا منصور إن هذا الامر لا يأتيكم إلا بعد إياس ولا والله حتى تميزوا ولا والله حتى تمحصوا ولا والله حتى يشقى من يشقى ويسعد من يسعد.» 📚 كافی (شیخ‌کلینی)، ج‏۱، ص۳۷۰، ح۳ بحار الانوار (علامه‌مجلسی)، ج‏۵۲، ص۱۱۱ 🌿 «یارب فرج صاحب ما را برسان.» عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف @Hedayatgary