eitaa logo
حجة الاسلام شفتی - قدس سره
149 دنبال‌کننده
372 عکس
91 ویدیو
26 فایل
رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمودند : دانشمندان امت من مثل پیامبران بنی اسرائیل هستند ...
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از امام مهربان
🔴 امام باقر علیه السلام فرمودند : كسى كه در زمان غیبت قائم ما (عجّل الله فرجه الشّریف) بر ایمان و ولایت ما اهل بیت عصمت و طهارت پا برجا و ثابت بماند ، خداوند متعال پاداش و ثواب هزار شهید از شهداى جنگ بدر و حنین به او عطا مى فرماید. ( إثبات الهداه ، ج۳ ، ص۴۶۷ ) @hamsafarehaj
✅ ویژگیهای شیعۀ امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه در کلام امام باقر علیه‌السلام از حضرت علیه‌السلام روایت شده است که فرمودند: 🍃 «همانا شیعیان علی علیه‌السلام كسانی هستند كه در راه دوستی و ولایت ما، بذل و بخشش مال می‌کنند و به خاطر مودّت ما، نسبت به یکديگر محبّت می‌ورزند و برای زنده كردن امر ما، به ديدار هم می‌روند؛ وقتی كه خشم گيرند، ظلم و ستم نمی‌كنند و چون خشنود شوند، اسراف نمی‌ورزند؛ برای همسايگان خود، بركت و رحمت و برای معاشران و نزدیکان خود، مایۀ سلامتی و آسايش هستند.» 📚 خصال (شیخ‌صدوق)، ج۲، ص۳۹۷ تحف‌ العقول (علامه‌حرانی)، ص۳۰۰ 🟣 شیعیان و دوستان علیه‌السلام! غدیرِ مظلومِ غریب، نزدیک است و تا ظهور وارث غربتش نیز، هیچ متولّی و احیاگر عامی ندارد! پس هر چه می‌توانید و به هر شکلی که از دستتان بر می‌آید، برای تبلیغ و بزرگداشت ، تبیین ائمّه معصومین علیهم‌السلام و کاستن از غم غربت مولای مظلومتان هزینه کنید و وقت بگذارید. @Hedayatgary
✅ غسل جمعه، کفّارۀ گناهان طول هفته از حضرت علیه‌السلام روایت شده است که فرمودند: 🌿 «غسل جمعه، پاک كننده و كفّارۀ گناهان مرتکب شدۀ مؤمن بین دو جمعه است.» 💠 «قَالَ الصَّادِقُ علیه السلام: غُسْلُ يَوْمِ الْجُمُعَةِ طَهُورٌ وَ كَفَّارَةٌ لِمَا بَيْنَهُمَا مِنَ الذُّنُوبِ مِنَ الْجُمُعَةِ إِلَى الْجُمُعَةِ.» 📚 الفقيه (شیخ‌صدوق)، ج۱، ص۱۱۲، ح۲۲۹ وسائل الشیعة (شیخ‌حرعاملی)، ج۲، ص۹۴۵ بنابر نظر اغلب فقهاء، وقت اداء ، از اذان صبح تا غروب آفتاب روز است و پس از آن‌ از صبح تا غروب شنبه، به نیّت قضاء انجام می‌شود؛ و وقت فضیلت آن، نزدیک و قبل از ظهر جمعه است. روز جمعه است و بهار ؛ به نیّت سلامتی و فرج یگانه امام غریب عالَم، حضرت صاحب العصر والزّمان عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف... 🍃 «اللّهمّ صلّ علی محمّد وآل محمّد وعجّل فرجهم والعن أعدائهم أجمعین.» @Hedayatgary
🔺لُرد هدلی؛ اشراف زاده بریتانیایی که به آیین اسلام گروید و با افتخار در خیلِ حاجیانِ بیت الله درآمد (ایستاده در وسط) 👈 او بیانات شگفتی در باب کمال و جامعیت اسلام نسبت به همه ادیان و نحله‌ها دارد. ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
🔺رضوان مقام علامه کلباسی رضوان الله علیه | مجتهد بنام عصر فتحعلی‌شاه قاجار ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
✅قسمتی از مقدمه کتاب : تذکره مآثر الباقریة ، به انضمام رساله اشعار مسجدیه - ویژگی‌های سبکی تذکره - صفحه ۴۵]  : 🔸️ در معرکه هرات به گفته ناسخ التواریخ دوبار و به روایت فارسنامه ناصری، سه بار جوان ایرانی و وزیر پیرش را فریفت و هر چند بار با اصرار اجازه خواست که برای ایجاد زمینه‌های تسلیم هراتیان و آشتی بین کامران میرزا و یارمحمدخان به اردوگاه یار محمد برود اما هر بار با وقت، کشی ایرانیان را در انتظار سوخت و حتی ده هزار تومان وجه نقد زر مسکوک از خود به خصم پرداخت و با پافشاری از آنها خواست قلاع خراب و لشکر منهزم خود را سریعاً بازسازی کنند. سپس دست خالی برمیگشت و اظهار تاسف می‌کرد. دست آخر مهدیخان قراپاپا این تدلیس و تلبیس وی را به شاه گزارش داد و را خشمگین و آشفته ساخت شاه را از خود راند و از لشکر نیز اخراج کرد [۱]. وزیر مختار مطرود و مغضوب نیز به سرعت به یکی دیگر از زیردستان به نام استرودات دستور داد به تهدید و تقویت افغانها ادامه دهد و خود از این که در درون به هدفش کاملاً دست یافته بود شادمان به تهران آمد و از راه زنجان به آذربایجان رفت. او از، زنجان نامه ای مشتمل بر ۹۵۰ کلمه به در اصفهان نوشت. [۲] نیز جوابی دندان شکن در ۲۴۰۰، کلمه برایش فرستاد اما زمانی پاسخ داده شد که سیاست او کارگر افتاده بود. سربازان انگلیسی در ماه ششم ژوئن ۱۸۳۸م مطابق ۱۲۵۴ ق جزیره خارک را تصرف کرده بودند و مجبور، شد محاصره هرات را رها کند و برگردد چون با تجهیزاتی معادل پانصد غلام سپاهی (Sepoy ) از مستعمره هند و دو توپ شش پاندی خارک را اشغال کرده بودند و دسترسی آنها به هرات کاملاً ساده شده بود [۳] . در کتاب مفصل اشارتی کوتاه به این رفته است [۴] نامه و پاسخ حیاتی و در عین حال فخیم است نیرنگ و دورنگی فرستاده و در مقابل دل پاک و استوار و سلیم قاطعیت و آگاهی نیز از جای جای نامه پیداست سید» در علوم ادبیه نیز برخلاف بسیاری از فقها دست داشت و آن چه از نوشته‌های فارسی او در دست است منافی سبک نسبتاً پخته و منشیانه نامه نیست». [۵] بعید مینماید که پاسخ این مراسله به قلم خود سید نباشد. به هر حال این پیام پاسخ پیش از هر چیز مبین حشمت و نفوذ است که بخشی از آن میتواند ناشی از همان حساب باشد که از عالمان دینی به ویژه میبرد و قبلاً ذکری از آن به میان آمد ---------- [۱]: سفرنامه چهار فصل، ص ۵۹۰ [۲]: او که میدانست شاه از این نامه آگاه میشود با این کار قصد داشت را به دخالت در سیاست بکشد و او را از بازدارد ، چون همه میدانستند که رابطه صدراعظم حاجی با سید – به دلیل انتساب به و بی اعتنایی حاجی به عالمان بزرگ - شکر آب است. [۳]: ع، امانت، پیشین، ص ۱۳۹ [۴]: بیان، المفاخر، ج ۱ ص ۸۹-۱۸۸ این پیام و پاسخ در صفحات ۳۹ - ۱۲۸ سیاستگران ۰۰۰، ج ۲، آمده است محمود طلوعی نیز خلاصه و قسمتهایی از این نامه و پاسخ را آورده هفت پادشاه، ج ۱، صص ۹۶ - ۲۸۶) تفصیل و تحلیل عالمانه آن در مقاله ع امانت نیز آورده شده است، پیشین، صص ۵۱ - ۱۱۱). [۵]: امانت پیشین ص ۱۲۱ از نوشته‌های معروف او در ادبیات عرب، الحليه اللامعه است که همان حواشی و تعلیقات بر کتاب سیوطی است. از آثار فارسی او نیز رساله مبسوط تحفه الابرار و همچنین رساله سوال و جواب است. ارسال شده توسط کتاب‌خوان قائمیه https://www.ghbook.ir/Book/18433
متن پشت جلد کتاب محاکم شرع🔺 ▪️کتاب حاضر یکی از آثار منتشرنشده تاریخنگار خبیر، مرحوم استاد علی ابوالحسنی مُنذِر (م 1390ش) است که با مقدمه آیت‌ الله علیدوست آغاز می‌گردد. این پژوهش نوین به دادگستري و دوائر قضايي ایران در عصر قاجار تا روزگار پهلوي اول نظر می‌کند و با محوریّت فقهای شیعه، به سرشت و سرنوشت « محاکم ِ شرع » می‌پردازد. ▪️بدین منظور، طبق اسناد و مدارک معتبر ، دستاوردهای تاریخی محاکم شرع و عملکرد درخشان فقها را به تفصیل ارائه داده و اصول برآمده از آن را در قالب یک میراث گرانسنگ تاریخی، به عنوان الگویی راهگشا برای محاکم قضایی امروز پیشنهاد می‌ ‌کند . ضمیمه ‌ پایانی کتاب نیز به چالش‌برانگیزترین مباحث درباره مبانی نظری فقاهت و کارآمدی اجتهاد پرداخته و جذابیّت کتاب را دوچندان می‌سازد؛ مباحثی مثل موضوع جنجالی : « نظام ِ اقتصادی اسلام » و کلان مبحثِ نظامات ِ دینی و نقد اظهارات پاره‌ای از دگراندیشان همچون دکتر سروش و دکتر کدیور درباره فقه و فقهای عظام . ▪️برای اینکه مباحث کتاب را در قالب یک نظریه متمایز طرح ‌کنیم، بخش «تاریخ‌شناسی، ماهیّت‌شناسی و  رویکردشناسیِ محاکم شرع» را به یادداشت‌های استاد مُنذِر افزود یم و طی صد صفحه نخست، نظریه حاکم بر کتاب را با مکتب تاریخنگار ی سکولار مقایسه کرده، به نقد تاریخنگاران سکولار می‌ پردازیم. 📚 نشر بین الملل، بهار ۱۴۰۲ 🔰 پاره‌ای از اسناد و تصاویر کتاب 🔰
هدایت شده از چهل روز تا غدیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 . 2⃣1⃣ روز مانده تا عید سعید غدیر 🔴 دعای پیامبر برای دوستان و نفرین دشمنان امیرالمؤمنین علی علیه السلام. فراز ۲۳ خطابه غدیر ؛ ثُمََّ قالَ أيُّها النّاسُ ، مَن أوْلی بِكُم مِن أنفُسِكُم؟ قالوا  اللّهُ و رَسولُهُ. فقالَ ألا مَن كُنتُ مَولاهُ فَهذا عَلیٌّ مَولاهُ ، اللّهم والِ مَن والاهُ و عادِ مَن عاداهُ و انصُر مَن نَصَرَهُ و اخذُل مَن خَذلَهُ. معاشِرَ النّاسِ ، هذا عَلیٌّ أخی و وَصِيّی و واعی عِلمی و خَليفَتی فی اُمَّتی ♦️سپس فرمود ، ای مردم ، کیست سزاوارتر از شما به خودتان؟ گفتند خداوند و رسول او. آنگاه فرمود آنکه من سرپرست اویم ، پس این علیّ ولیّ و سرپرست اوست ، خداوندا پذیرایِ ولایت او را دوست بدار ، و دشمن او را دشمن دار ، و یار او را یاری کن ، و رها کننده او را تنھا گذار. هان ای مردم ، 🌸 این علیّ است برادر و وصیّ و نگاهبانِ دانش من و جانشین من در میان امّت. 🌺 الْحَمْدُلِله الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلایَةِ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ عَلیِّ بنِ أَبِی طالِبٍ 🌺 🌹 ‌─┅═ೋ❅🍃🦋🍃❅ೋ═┅─ @astaneh_8
🏴 فرا رسیدن سالروز شهادت جانسوز حضرت امام باقر صلوات‌الله‌علیه را به محضر مقدّس حضرت ولیّ‌عصر عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف و همۀ شیعیان و منتظران تسلیت عرض می‌نمائیم. کامل تمّار گوید: از حضرت علیه‌السلام شنیدم که فرمودند: «همۀ مردم، بهائم (حیوانات) هستند (و سه بار تکرار کردند) جز اندکی از مؤمنین!» سپس سه بار فرمودند: «و مؤمن، غریب است!» 📚 كافی شریف، ج‏۲، ص۲۴۲، ح۲ بحار الانوار، ج‏۶۴، ص۱۵۹ علامه مجلسی رحمةالله‌علیه در ذیل این روایت می‌نویسد: «همۀ مردم بهائم هستند» یعنی: همۀ مردم در کم خردی و عدم درک حق و غلبۀ شهوات نفسانی بر قوۀ عقلانیت، مانند حیوانات هستند؛ که خدای تعالی هم فرموده است: «إِن هُم إِلَّا كَالأَنعَامِ بَل هُم أَضَلُّ سَبِيلًا» (آنان جز چهارپايان نیستند، بلكه گمراه‌‌ترند! سوره فرقان، آیه ۴۴) و «مؤمن غریب است»: زیرا کمتر مانند خود را می‌بیند تا با او سکونت و آرامش بیابد و در بین مردم، مانند فرد غریبی است که از خاندان و وطن و دیارش دور مانده است. 🍂 «اللّهمّ عجّل لمولانا الغریب الفرج.» @Hedayatgary
✅ روزۀ روز ترویه، برابر با کفارۀ یکسال روزه است! ترویه، به روز هشتم ماه ذی‌‌الحجّه اطلاق می‌شود و روزی است که حجاج، نیت حج تمتّع می‌نمایند و مُحرم شده، از مکه به سمت منا حرکت کرده و شب را در آنجا بیتوته می‌کنند و صبح عرفه به جانب عرفات رهسپار می‌گردند؛ این روز یکی از ارزشمندترین روزهای سال شمرده شده و آداب و اعمالی خاصی از جمله کردن و گرفتن دارد؛ علیه‌السلام هم در روز سال ۶۰ هجری از مکه خارج شده و بسوی عراق حرکت کردند. علیه‌السلام فرمودند: 🌿 «روزۀ روز ترويه (هشتم ذى‌الحجّه) كفّارۀ يک سال روزه و روزۀ روز عرفه، كفّارۀ دو سال روزه است!» [۱] در حدیثی دیگر راوی از آن حضرت پرسید: چرا این روز را ترویه نامیده‌اند؟ حضرت فرمودند: 🍃 «در گذشته در عرفات آب نبود و حاجی‌ها روز هشتم ذی‌الحجه، از مکه آب برمی‌داشتند و به عرفات می‌بردند و برخی از ایشان به بعضی دیگر می‌گفتند: تروّیتم من الماء؟ (از آب سیراب شدید؟) به همین خاطر، این روز را ترویه نامیدند.» [۲] 📚 منابع: [۱] ثواب الأعمال (شیخ‌صدوق)، ص۷۴ [۲] محاسن (ابوجعفربرقی)، ج۲، ص۳۳۶ 🍂 «اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج.» @Hedayatgary
📹 ویژه شهادت حضرت علیه‌السلام 👆 (بیانات آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی درباره نهضت علمی آن حضرت) ▪️حضرت امام صادق علیه‌السلام فرمودند: "كانت الشيعة قبل أن يكون أبو جعفر، وهم لا يعرفون مناسك حجهم، وحلالهم وحرامهم، حتى كان أبو جعفر ففتح لهم وبيّن لهم مناسك حجهم، وحلالهم وحرامهم، حتى صار الناس يحتاجون إليهم من بعد ما كانوا يحتاجون إلى الناس و هکذا یکون الامر" «شیعیان پیش از ابوجعفر [امام باقر علیه‌السلام] مناسك حج ّو حلال و حرام خود را نمى‌دانستند. آن حضرت، درِ علم را بر ایشان گشود و مناسك حجّ و حلال و حرام مردم را بیان فرمود، تا آنجا كه مردمى كه شیعه به آنها محتاج بودند (در امر مناسك و حلال و حرام ) خودشان محتاج شیعه گشتند، و امر امامت این‌گونه است!» 🔺کافی، ج۲، ص۲۰ @shobeiryzanjani
✅ عرفه، روز دعا و طلب حاجت و عافیت حضرت علیه‌السلام فرمودند: 🍃 «نتیجۀ دعای مؤمن از سه حال خارج نیست: یا برایش ذخیره می‌گردد و یا حاجتش برآورده می‌شود و یا بلایی که می‌خواسته به او برسد را دفع می‌کند.» [۱] حضرت علیه‌السلام فرمودند: 🍀 «خدای تعالی به حاجت تو آگاهی دارد و می‌داند چه می‌خواهی، اما دوست دارد حاجت‌ها با او در میان گذاشته شود (حاجات از او درخواست شود).» [۲] راوی گوید: حضرت امام صادق صلوات‌الله‌علیه به من فرمودند: 🌱 «ای میسّر! دعا کن و مگو کار از کار گذشته؛ زیرا نزد خدای تعالی منزلتی است که جز با دعا و درخواست به آن نتوان دست یافت؛ و اگر بنده‌ای دهان (از دعا) فرو بندد و از خدا نخواهد، چیزی به او داده نمی‌شود؛ پس بخواه تا به تو بدهند؛ ای میسّر! هیچ دری نیست که کوبیده شود، مگر آنکه بالاخره به روی کوبندۀ آن باز خواهد شد.» [۳] عبدالله بن جُندب از حضرت علیه‌السلام روایت می‌کند که فرمودند: 🌿 «هر كس در غياب برادر مؤمنش براى او دعا كند، از عرش ندا می‌شود كه: صد هزار برابر آن برای تو باد!» [۴] 💠 «قال زین العابدین ع: المُؤمِنُ مِن دُعَائِهِ عَلَى ثَلَاثٍ إِمَّا أَن يُدَّخَرَ لَهُ وَ إِمَّا أَن يُعَجَّلَ لَهُ وَ إِمَّا أَن يُدفَعَ عَنهُ بَلَاءٌ يُرِيدُ أَن يُصِيبَهُ. [۱] عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى يَعْلَمُ مَا يُرِيدُ الْعَبْدُ إِذَا دَعَاهُ وَ لَكِنَّهُ يُحِبُّ أَنْ تُبَثَّ إِلَيْهِ الْحَوَائِجُ فَإِذَا دَعَوْتَ فَسَمِّ حَاجَتَكَ. [۲] عَنْ مُيَسِّرِ بْنِ عَبْدِ الْعَزِيزِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ قَالَ لِي‌: يَا مُيَسِّرُ ادْعُ وَ لَا تَقُلْ إِنَّ الْأَمْرَ قَدْ فُرِغَ مِنْهُ إِنَّ عِنْدَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مَنْزِلَةً لَا تُنَالُ إِلَّا بِمَسْأَلَةٍ وَ لَوْ أَنَّ عَبْداً سَدَّ فَاهُ وَ لَمْ يَسْأَلْ‌ لَمْ يُعْطَ شَيْئاً فَسَلْ تُعْطَ يَا مُيَسِّرُ إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ بَابٍ يُقْرَعُ إِلَّا يُوشِكُ أَنْ يُفْتَحَ لِصَاحِبِهِ‌. [۳] عَن أَبَاالْحَسَنِ مُوسَى علیه‌السلام قال: مَنْ دَعَا لِأَخِيهِ بِظَهْرِ الْغَيْبِ نُودِيَ مِنَ الْعَرْشِ وَ لَكَ مِائَةُ أَلْفِ. [۴]» 📚منابع: [۱] تحف العقول (علامه‌حرانی)، ص۲۸۰ [۲] کافی (شیخ‌کلینی)، ج۲، ص۴۷۶ [۳] همان، ج۲، ص۴۶۶ [۴] همان، ج۲، ص۵۰۸ در این روز ، در صدر دعاهایمان بر قضای حوائج برادران مؤمن و رفع گرفتاریهای شیعیان عالَم و حاجات خودمان، از دعا برای سلامتی و تعجیل در فرج حضرت ولیّ‌عصر عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف غافل نشویم؛ تا مولای غریبمان نیز امروز در عرفات یا کربلا، دعاگوی ما باشند... 🍂 «اللّهمّ عجّل‌ في فرج       مولانا صاحب الزّمان.» @Hedayatgary
حضرت امام زین‌العابدین علیه‌السلام در دعای عرفه: «اَللَّهُمَّ هَذَا یوْمُ عَرَفَةَ یوْمٌ شَرَّفْتَهُ وَ کرَّمْتَهُ وَ عَظَّمْتَهُ...» خداوندا! این روز، روز عرفه است؛ روزی که آن را شرافت و کرامت و عظمت دادی؛ سفرۀ رحمتت را در آن گستردی و در آن روز با بخششت، عطای فراوان نمودی ... (صحیفه سجادیه، دعای۴۷) ✨اعمال روز عرفه:🔻 اول: دعا؛ که از پرفضیلت‌ترین اعمال این روز است. دوم: غسل سوم: زیارت حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام چهارم: دو رکعت نماز پس از نماز عصر و اعتراف به گناهان خویش نزد خداوند. پنجم: روزه (اگر سبب ناتوانی از خواندن دعا نشود) ششم: دعای عشرات @shobeiryzanjani
🤲 روز و بخشش گناهان ✅پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: «خداوند در هیچ روزی به اندازه روز عرفه، بندگان خود را از آتش جهنم آزاد نمی‌کند». 🔸️امام علی ‏علیه السلام : برخی از گناهان جز در عرفات بخشوده نمی‏شوند (📙دعائم الاسلام ، ج 1 ، ص 294) 🔸️امام صادق‏ علیه السلام : 📖هر چه می‏خواهی برای خود دعا بخوان و [در دعا کردن] بکوش که آن روز [روز عرفه ]روز دعا و درخواست است . ( 📙 تهذیب الأحکام : ج 5 ، ص 182) 🔸️امام سجاد(ع) در روز عرفه صدای نیازمندی را شنید که گدایی می‌کرد. به او فرمود: «وای بر تو! آیا در مثل چنین روزی از غیر خدا درخواست می‌کنى، درحالی‌که در این روز برای بچه‌هایی که در شکم مادران هستند، امید سعادت و خوشبختی می‌رود». 📙 (الجعفریات، ج 114، ص 415 ) 👉 @smbshafti
✨علامه مجلسی رحمه‌الله بعد از نقل دعای عرفه می‌نویسد: 🔻أقول قد أورد الکفعمی ره أیضا هذا الدعاء فی البلد الأمین و ابن طاوس فی مصباح الزائر: کما سبق ذکرهما و لکن لیس فی آخره فیهما بقدر ورق تقریبا و هو من قوله إلهی أنا الفقیر فی غنای إلی آخر هذا الدعاء و کذا لم یوجد هذه الورقة فی بعض النسخ العتیقة من الإقبال أیضا و عبارات هذه الورقة- لا تلائم سیاق أدعیة السادة المعصومین أیضا و إنما هی علی وفق مذاق الصوفیة و لذلک قد مال بعض الأفاضل إلی کون هذه الورقة من مزیدات بعض مشایخ الصوفیة و من إلحاقاته و إدخالاته. ✍🏻 این دعا را مرحوم کفعمی در «بلدالامین» و سید بن طاووس در «مصباح‌الزائر» نقل کرده‌اند، اما در هیچ یک از آنها و نسخهٔ قدیمی «اقبال‌الأعمال» فقرات آخرِ دعا يعنی از قسمت «إلهی أنا الفقير في غنای» تا آخر دعا وجود ندارد! و این فرازها مطابق با ادعیه ائمه معصومین علیهم السلام نیست، و بیشتر به ذوق و سلیقه صوفیان نزدیک است، از این روی، برخی از بزرگان برآنند که این یک ورق از الحاقات صوفیه است و از امامان معصوم نیست. 📚 بحار الأنوار، ط - بيروت، ٩٥/٢٢٧ «شناخت متن حديث و اینکه از عبارات يك متن بتوان آن را به معصوم علیه السلام استناد داد، كار بسیار مشكلى است و شخصى مثل مرحوم مجلسى مى‏‌تواند در اين ميدان اظهار نظر كند. آقاى خمينى چون با عرفان سروكار داشت و مضامين ذيل دعاى عرفه را بلند و والا يافته بود، معتقد بود كه اين ذیل حتماً از حضرت سيدالشهداء علیه السلام است... ولى بعداً معلوم شد كه اين ذيل از منشآت ابن عطاءالله‏ اسكندرانى از بزرگان صوفيه در قرن هفتم و اوائل قرن هشتم است كه شروح بسيارى بر كتابش نوشته‌اند. اين را مرحوم جلال همايى در مولوى‏ نامه‌اش (٢/١٨) تذكّر داده است. 👈🏻 مرحوم مجلسى در بحارالأنوار (٩٥/٢٢٧) تصريح كرده است كه اين عبارات از امامان نيست و با نوشته‌هاى صوفيه مسانخ است. البته علامه مجلسى اطلاع نداشت كه قائل اين عبارات كيست، ولى آن را از صوفيه مى‏‌دانست.» 📚 جرعه‌ای از دریا، ٣/٢٥٦ 👉 @smbshafti
🔸فرخنده عید سعید قربان، عید طاعت و بندگی خداوند، بر همه پیروان راستین پیامبر اکرم "صلی الله علیه و آله" تهنیت باد. اعمال روز :🔻 ۱) ؛ که سنت موکّد است. ۲) نماز عید؛ ۳) کردن؛ ۴) خواندن تکبیرات مشهور، پس از نماز ظهر روز عید تا پس از نماز صبح روز دوازدهم ذی الحجه؛ ۵) خواندن دعاهای پیش از نماز عید از جمله دعای چهل و هشتم . @shobeiryzanjani
🛑 از قرآن‌ستیزی تا قرآن‌ستایی در غربنوشتاری از بیدارگر بصیر، استاد ابوالحسنی (منذر) 💥 در این مقاله، راه درازی که تاریخ غرب در قبال حقیقت قرآن پیمود؛ از جنگ‌های صلیبی تا به امروز و گونه‌بندی رویکرد جریان‌ تندرو و تمایز آن از غربیان همگرا و واقع‌بین را می‌بینید. 🔰 دانلود مقاله استاد 🔰
┈┅ ❁❁ ┅┈ 💥 از عناد جاهلانه تا خضوع عالمانه 🗣 سیری تاریخی در رویکرد غرب به اسلام و قرآن کریم ✍ به قلم استاد علی ابوالحسنی‌ (مُنذر) 🔰چکیده مقاله تعاملات‌ اسلام‌ با مسیحیت، شرق‌ با غرب‌ و اروپا با آسیا، همواره‌ از سوءتعبیرها و بدبینی‌ها رنج‌ برده‌ است؛ اما اگر در این‌ میان‌ حقیقتی‌ وجود داشته‌ باشد، بالاخره‌ ماه‌ پشت‌ ابر نمی‌ماند و تاریکی‌ و کدورت‌ را از دل‌ پیرایه‌ها و کج‌فهمی‌ها خواهد زدود. وجدان‌ تاریخی‌ جهان، بالاخره‌ حقیقت‌ را از کتمان‌ و حرمان‌ برون‌ خواهد برد و تجربه‌های‌ روشنی‌ را فرا روی‌ ابناء خود خواهد گذاشت. راه‌ درازی‌ که‌ مسیحیت‌ در مسیر تعامل‌ خود با اسلام‌ پیموده، به‌ ویژه‌ از آغاز جنگ‌های‌ صلیبی‌ تا آن‌ زمان‌ که‌ اسب‌های‌ زره‌پوش‌ صلیبی‌ از نفس‌ افتادند و آخرین‌ بازماندگان‌ جنگ‌های‌ مقدس(!) به‌ خانه‌های‌ خود رسیدند، تا امروز که‌ بسیاری‌ از اندیشمندان‌ بزرگ‌ غرب‌ مدافعان‌ جد‌ی‌ اسلام‌ و آیین‌ محمد(ص) هستند، بسیار خواندنی‌ و شنیدنی‌ است. این‌ رویکرد جدی‌ غرب‌ به‌ حقیقت‌ قرآن‌ محمدی (ص) و سیر تاریخی‌ پرفراز و نشیب‌ آن، با همه اندوه‌هایی‌ که‌ بر دل‌ می‌نشاند، برای‌ شما خواننده‌ گرامی‌ دور از شوق‌ و خالی‌ از لطف‌ نخواهد بود. 🔰 ادوار چهارگانه غرب ▫️تحول‌ تدریجی‌ دیدگاه‌ غربیان‌ نسبت‌ به‌ اسلام، هرچند روالی‌ صد در صد یکنواخت‌ نداشته‌ و احیانا خالی‌ از برخی‌ نشیب‌ و فرازها و پیشرفت‌ و پسرفت‌ها نبوده‌ است؛ اما در کل، به‌ چهار دوران‌ تاریخی‌ قابل‌ تقسیم‌ است: 1⃣ دوران‌ تهمت‌ و تجاهل‌، یا دشمنی‌ شدید توام‌ با اتهام‌های‌ تند 2⃣ دوران‌ توجه‌ و تردید 3⃣ دوران‌ تحقیق‌ و تکریم‌ 4⃣ دوران‌ تفهیم‌ و تقریب‌ (در فضای نخبگان) ▫️دست‌ کم‌ می‌توان‌ از نقاط‌ عطف‌ این‌ تحول‌ تدریجی‌ با عنوان‌ چهار مکتب‌ یاد کرد که‌ تقریبا به‌ دنبال‌ هم‌ رواج‌ یافته‌اند. 💥نکته: بر آنچه از استاد نقل کردیم باید بیافزاییم که: با این همه، هنوز شاهد پاره‌ای از اسلام‌هراسی‌ها و قرآن‌ستیزی‌های کور در جهان غربیم که تداعی‌گر همان عناد جاهلانه از نوع اول است؛ رفتارهای تندی که روز به روز بر حامیان اسلام در اروپا می‌افزاید. 🔰 دانلود مقاله 🔰
🔰 نامه دفتر آیت الله العظمی سیستانی به دبیرکل سازمان ملل 👈 جسارت به حریم قرآن و هجمه به مقدسات بیش از یک میلیارد مسلمان به بهانه آزادی بیان قابل توجیه نیست 1⃣ دفتر حضرت آیت الله العظمی سیستانی نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل درباره تعرض به نسخه ای از قرآن کریم با مجوز پلیس سوئد ارسال کرد. 2⃣ در متن نامه دفتر مرجع تقلید عالیقدر شیعیان آمده است که احترام به ازادی بیان به هیچ وجه صدور مجوز چنین اقدام شرم آوری را توجیه نمی کند. متن کامل نامه را در تصویر می‌بینید. ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
✅ هیچ عبادتی بدون داشتن ولایت اهل‌بیت علیهم‌السلام پذیرفته نیست! ابوحمزه ثمالی گويد روزی حضرت عليه‌السلام به اصحاب فرمودند: 🕋 «بافضیلت‌ترین مکان کجاست؟» من عرض کردم: «خدا و رسول او و فرزند رسولش داناترند.» حضرت فرمودند: «برترين مکان، بين رکن و مقام (در مسجد الحرام) است و اگر کسی به درازای عمر نوح علیه‌السلام که نهصد و پنجاه سال در میان قومش زندگی کرد، زنده بماند و تمام روزها را روزه‌دار و تمامی شب‌ها را در آن مقام به نماز و عبادت بایستد، ولی به غير ولايت ما از دنيا رود، این همه اعمال و عبادات او هيچ سودی برايش نخواهد داشت!» 💠 «عَنْ أَبِي حَمْزَةَ قَالَ: قَالَ لَنَا عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ علیه السلام أَيُّ الْبِقَاعِ أَفْضَلُ قُلْتُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ ابْنُ رَسُولِهِ أَعْلَمُ قَالَ إِنَّ أَفْضَلَ الْبِقَاعِ مَا بَيْنَ الرُّكْنِ وَ الْمَقَامِ وَ لَوْ أَنَّ رَجُلًا عُمِّرَ مَا عُمِّرَ نُوحٌ علیه السلام فِي قَوْمِهِ أَلْفَ سَنَةٍ إِلَّا خَمْسِينَ عاماً يَصُومُ نَهَاراً وَ يَقُومُ لَيْلًا فِي ذَلِكَ الْمَقَامِ ثُمَّ لَقِيَ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ بِغَيْرِ وَلَايَتِنَا لَمْ يَنْتَفِعْ بِذَلِكَ شَيْئاً.» 📚 ثواب الأعمال (شیخ‌صدوق)، ص٢٠۴ الأمالی (شیخ‌طوسی)، ص۱۳۲، ح۲۲ ⭕️ نماز بی‌ولای او، عبادتی است بی‌وضو به منکر علی بگو، نماز خود قضا کند! علیه‌السلام @Hedayatgary
⚜قربانی کردن گوسفند! بر اساس آموزه‌های زرتشتی ❋امروزه به احتمال زیاد همه‌ی شما با یک عده موجود دوپا شبیه به انسان برخورد کرده‌اید که فاز اسلام ستیزی می‌گیرند و می‌گویند: ما ایرانی هستیم خودمان پیامبر داریم!!! عرب پرستی نمی‌کنیم!!! نزدیک به زمان عید مبارک قربان هم که می‌شود می‌گویند درخت بکارید و قربانی نکنید《: ❖ امّا در کتاب حقوقی و فقهی زرتشتی «شایست ناشایست» فصل ۱۱ بند ۴ قربانی کردن گوسفند برای خدایان و ایزدان و فرشتگان و برخی مردمان و ارواح بزرگان زرتشتی در مراسم دعا و نیایش از جمله اعمال شایسته و نیک دانسته شده است ◄ گوسفند هنگامی که در مراسم (یشت) کشته شود...یشت با گوسفند عمل قربانی کردن هنگام خواندن یسنا انجام می‌گرفت. قربانی را قبل از قرائت یسن ۸، به یزشنگاه می آوردند و پس از کشتن و پختن آن، هنگام خواندن یسن ۳۴... ✦ تصحیح الاعتقاد
⭕️ پیغام علامه امینی برای آیت الله نجفی مرعشی (ره) چه بود؟ 👈 الغدیر، رساله و توضیح المسائل من است! 💥 استاد ابوالحسنی منذر (ره)🔻 🔹از يكى از خصّيصينِ علامه امینی (ره)، شنيدم كه مى‏‌گفت: زمانى كه رساله عمليه مرحوم آيت اللّه‏ سيد شهاب الدين مرعشى نجفى ـ مرجع دل آگاه و فرهنگبان معاصر ـ از طبع در آمد و خبر آن به گوش امينى رسيد، به ايشان پيغام داد نگارش رساله و پرداختن به شئون معمول مرجعيت، از ديگر فقيهان نيز بر مى‏‌آيد. بجا بود اين سنخ كارها را وا مى‏‌گذاشتيد و يكسره به امورى همچون نگارش ملحقات «احقاق الحق» يا احياى متون و مآثر كهن شيعى مى‏‌پرداختيد كه انجام آن، از امثال حضرت عالى ساخته است... [ظاهرا اعلام مرجعیت آن مرحوم اوایل دهه ۴۰ بوده است]. 🔹آری، الغدير، براى امينى، فراتر از يك كتاب بود؛ فلسفه زندگى بود. برخى افراد، ایشان را تشويق مى‏‌كردند تا به سنت معمول فقيهان، به جاى نگارش الغدير، به نوشتن رساله عمليه (توضيح المسائل) بپردازد ولی ایشان با توجه به تأمين كامل اين نياز، توسط فقهاى بزرگ عصر مى‏‌فرمود: ـ رساله من، توضيح المسائل من، و برنامه من همين كتاب الغدير است! 🔹نگارش «الغدير»، تقريباً حدود 40 سال از عمر امينى را به خود اختصاص داد و براى نوشتن آن، 10 هزار كتاب را (كه بعضاً، بالغ بر چندين مجلّد مى‏‌شده) از باى بسم اللّه‏ تا تاى تَمَّت خواند و به 100 هزار كتاب مراجعات مكرّر داشت. 📚 منبع: نشریه افق حوزه، ویژه‌نامه عید غدیر ۱۳۹۹. 🆔 کانال اسرار تاریخ 🌐http://eitaa.com/monzer_ir
🔰 یک اثر جذاب و خواندنی + دانلود ✍ شرح شیرین حالات علامه امینی (ره) به قلم تاریخنگار غیور استاد ابوالحسنی (منذر) به روح پرفتوح هر دو بزرگوار صلوات می‌فرستیم و کتاب را پیش دید شما گرامیان می‌نهیم 🔻🔻
666.pdf
5.24M
⚫️ نسخه PDF 📚 کتاب "دریای موج خیز؛ زمانه و کارنامه علامه امینی (ره)"؛ صاحب الغدیر ✍ به قلم تاریخنگار خبیر، استاد علی ابوالحسنی منذر (ره) | کتاب همشهری ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯