eitaa logo
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
3.7هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
291 ویدیو
115 فایل
طلبه درس خارج مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم @ho_mah کانال آپارات https://www.aparat.com/hosseinmahdizade
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ عدالت به مثابه بار اضافی در چارچوب سیاست تعدیل ساختاری دهه هفتاد ❇️ دکتر محمد جواد لاریجانی، نماینده وقت مجلس در جلسه گفتگو با دکتر حداد عادل و مرحوم هاشمی رفسنجانی نگرش به عدالت در برنامه دوم توسعه در چارچوب نظریه تعدیل ساختاری را به روشنی تبیین می‌کند. ✳️ لاریجانی رویکرد در حال صعود را مطرح می کند.از نظر او، باید این وزنه‌های اضافی را کم کرد تا هواپیما اوج بگیرد، تا پس از آن به تعادل برسد ( بخوانید تقدم رشد بر عدالت و نظریه نشت از بالای آثار رشد به سمت فقرا) ❇️ مرحوم هاشمی دیدگاه هواپیما را ارایه می کند که تا حدی باید به آن تن داد. وی با اتخاذ رویکردی عملگرایانه، پرداخت یارانه در مسیر عدالت را به عنوان تصمیمی اضطراری و از سر اجبار مطرح می کند. ✍️ توکلیhttps://eitaa.com/eqmoq2
هدایت شده از گام دوم انقلاب
📚 🔹صنعت بر فراز سنت یا در برابر آن: انسان‌شناسی توسعه‌نیافتگی و واگیره پیشرفت پایدار و همه‌سویه فرادادی و فتوتی در ایران ✍️دکتر مرتضی فرهادی 📚انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی(ره) کتاب از یک مقدمه مفصل،یک موخره، و ده فصل تشکیل شده که برخی از این فصول را می شد به عنوان کتاب کوچک مستقلی منتشر کرد فصل اول: «راه‌ها و چاه‌ها و چاره‌ها؛ دوگانگی و چندگانگی فرهنگ و نظام سوداگری در غرب، توسعه و تکنولوژی و تبعات آن» فصل دوم: «توسعه پایدار دانشگران و دانشگاه‌های ما» فصل سوم: «صنعت بر فراز سنت یا در برابر آن» فصل چهارم: «مکتب نوسازی، روستو و خیز گلایدری»، فصل پنجم: «آزار ایرانی‌الاصل و هلندی الاسم و پیامدها و بسامدهای غیراقتصادی آن در ایران» فصل ششم: «پیامدها و بسامدهای غیراقتصادی اقتصاد بادآورده» فصل هفتم: «جامعه‌ی فرامصرف‌گرا و تولید ستیز ایران (آزار ناسور و عود علائم نونما و نوفزود اقتصاد بادآورده و از آن جمله آزار هلندی و نفرین نفت)» فصل هشتم: «ژاپنی پسرعموی شرقِ شرقیِ ما چه کرده است و ما چه می‌کنیم؟» فصل نهم: «چین چه چاره کرده، ما چه می‌کنیم؟» فصل دهم: «هندیان، دیرینه‌تر خویشان ما چه کرده‌اند ما چه می‌کنیم؟» •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• ‎ ➕ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 ☄ با گام دومی ها بیندیش☝️
هدایت شده از گام دوم انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 🌐دور کتاب "فرهنگ یاریگری در ایران" در یک دقیقه 📘چگونه می‌تونیم در عین سنتی بودن، گذشته‌گرا نبوده و به توسعه نیز دست پیدا کنیم؟ 📖دکتر مرتضی فرهادی تلاش کرده که در مقالات و کتاب‌های خود، به خصوص در کتاب« فرهنگ یاریگری در ایران» آن بخش از سنت ایرانیان رو که نه مانند مانعی بر سر راه تجدد، بلکه به عنوان محرکی، نیروی لازم را به موتور توسعه جامعه ایران می‌بخشه، بازیابی کرده و وجوه گوناگون آن‌ها رو تبیین کند. 🎖این کتاب برنده جایزه نخست نهمین جشنواره روستایی وزارت جهاد سازندگی، کتاب برجسته هفتمین دوره معرفی کتاب‌های دانشگاهی دانشگاه تهران و کتاب برگزیدۀ سیزدهمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی در زمینه امور اجتماعی شده است. •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• ‎ ➕ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 ☄ با گام دومی ها بیندیش☝️
🔰مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی برگزار می کند: 🔶نشست دوم 🔷 جایگاه دولتمرد در نظریه های اجتماعی «استیلاء، بازار، امت» 🔹تاملی در نسبت دولت سازی و جامعه پردازی در فرآیند پنج مرحله ای انقلاب اسلامی 🔸ارائه دهنده: حجت الاسلام والمسلمین حسین مهدی زاده 🗓زمان: پنج شنبه مورخ 23 تیر ماه 🕙ساعت 16 عصر 📌مکان: مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
هدایت شده از حسن
: یکی از بهترین متن‌ها درباره استراتژی اخذ از غرب از نگاه فرهنگستان، مقاله «اقتباس انحلالی» نوشته حسین مهدیزاده است. نشانی: نشریه پژوهش‌های تمدن نوین اسلامی، بهار و تابستان ۱۳‌۹۶، شماره ۱، ص ۳۷ تا ۶۰: http://www.isaq.ir/vdcd290n6yt0k.a2y.html https://www.noormags.ir/view/en/articlepage/86626/41
هدایت شده از حسن
جایی میان اخذ و انحلال .pdf
189.7K
↖️ : یادداشت پرنکته‌ای هم آقای علی محمدی نوشته‌ بودند با عنوان: «جایی میانِ اخذ و انحلال (بازخوانی دیدگاه فرهنگستان علوم اسلامی درباره چگونگی عبور انقلاب اسلامی از تمددن غربی)» نشانی: دوماهنامه گفتمان الگو، اسفند ۱۳‌۹۲، شماره دوم، صفحه ۶۵ تا ۶۷.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰بی همگان به سر شود بی تو به سر نمی‌شود 📜سینه ای که مملو از آتش عشق الهی بود؛ قدم هایی که در راه بار برداشتن از سالکان طریق حق استوار بود؛ بیست و سه سال قبل در همچون روزی برای همیشه در آغوش رحمت رحیمیه خدای متعالی آرام گرفت. او که می گفت در پایان می توان آغاز شد ، راه ابدی جوار رحمت حق تعالی را آغاز نمود ؛ تک تک ماهایی که با صدا و قلم ایشان آشنا می شویم این احساس را تجربه کرده ایم که گویی استاد تمام ویژگی های مرا خوب می شناسد و برای تک تک دردهای نگفته ام راه درمانی را پیش پایم می گذارد . او راهی را آغاز کرد که بیست و سه سال بعد از رحلت ش هنوز در حال گسترش است . گویی زمانه ی حیات استاد ظرفیت و گنجایش این حرف ها و اندیشه های بلند را نداشت، و امروز کم کم آن اندیشه بلند، دارد جلوه می کند ... و این حسرت مشترک همه افرادی ست که بعد از رحلت استاد او را شناختند که چرا او را ندیدند، که اگر می شد او را می دیدیم چقدر حرف و سوال و ... داشتیم برای گفتن و چه شیرین بود شنیدن صدای ملکوتی و گرم او بدون هیچ واسطه و حجابی ... بیست و سومین سال روز رحلت استاد علی صفایی حائری را گرامی می داریم. رسانه لیلةالقدر 🔗 لینک دانلود کیفیت‌های مختلف از آپارات: 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://www.aparat.com/v/V5OfM ╭✤ @Einsad ✤╮
هدایت شده از کاوش پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مدارس تگزاس: 📍از واژه برده‌داری استفاده نکنید، از تعبیر "جابه‌جایی ناخواسته" استفاده کنید! ☑️ @Kavoshplus
هدایت شده از کاوش پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ پیوند عمیق دانشگاه هاروارد و برده‌داری! 📍تحقیقات نشان می‌دهد دست‌کم 41 چهره برجسته مرتبط با دانشگاه هاروارد مشغول برده‌داری بوده‌اند/دانشگاه و پشتیبانان آن از ارتباطات مالی وسیع با برده‌داری سود می‌بردند.... ☑️ @Kavoshplus
الگوی پیشرفت نسخه هفتم 10-10-98.pdf
224.9K
از اول زمستان 97 تا اول زمستان 98 بخاطر درخواست ایت الله خامنه ای که از اهل علم خواسته بودند سند الگوی پیشرفت ایرانی-اسلامی را همدلانه اصلاح و تکمیل کنند، در فرهنگستان یک پروژه مشترک علمی تعریف کردیم و یک سند اصلاحی با حداکثر همدلی با سند مرکز الگو بودیم که در سایت دفتر هست و خبر رونمایی از ان هم در زمستان 98 منتشر شد. در ان ایام خودم جدا، نشستم یک سند با استانداردهای مدنظر خودم نوشتم. البته اون زمان هنوز به تقدم رویا بر برنامه نرسیده بودم که شاید اگر اینگونه بود، اصلا در این برنامه مشارکت نمیکردم و چنین چیزی نمی نوشتم! اما این متن نشون میده که من از اول هم آدم برنامه گرایی نبودم!! در این متن، اصل سند من، بخش «افق» است و یک تدبیر هم بیشتر «تدابیر» نداره. @social_theory
نشست_دوم_جایگاه_دولتمرد_در_نظریه_اجتماعی_استیلا،_بازار،_امت_حجت.mp3
24.43M
💠 نشست دوم جایگاه دولتمرد در نظریه اجتماعی "استیلا، بازار، امت" 🔹تأملی در نسبت دولت سازی و جامعه پردازی در فرآیند پنج مرحله ای انقلاب اسلامی 🎙ارائه: حجت الاسلام حسین مهدی زاده 📆 23 تیر 1401 کیفیت صوت: متوسط —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
خلاصه_نشست_جایگاه_دولتمرد_در_نظریه_اجتماعی_استیلا،_بازار،_امت_حجت.pdf
940.3K
🔰 خلاصه محتوای نشست جایگاه دولتمرد در نظریه اجتماعی "استیلا، بازار، امت" 🔸حجت الاسلام حسین مهدی زاده . جلسه اول| 16 تیر 1401 —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
سلام اقای کمالی حدود 50 هزار پرس غذا برلی فردا مهیا کرده که بخش اعظم لن برای مناطق محروم و مرزی است حدود 2 میلیارد خرج شده که تا الان 1/5 میلیارد تامین شده و هنوز 500 میلیون مانده دوستان دستی بجنبانند و این پوستر را به اهلش برسانند که تا فردا این مبلغ هم تامین بشه
هدایت شده از سطلیات
❌ تا حالا با موضوع مشکلات یادگیری یا اختلالات یادگیری برخوردی داشتین؟ 😧 ❗️ به نظرتون میشه از ایجاد مشکلات یادگیری جلوگیری کرد ؟ 🧐 🔆 اگر دخترامون خوبترآماده مادر شدن بشن به نظر شما میتونه روی مشکل جمعیت تآثیر مثبت بزاره ؟ 🤔 ⭕️ تاحالا فکر کردین چه جوری میشه دخترامون عاشق خانه داری و مادری بشن ؟ 🤩 ♥️ دوست دارید بچه هاتون کتابخون بشن ؟؟ 📔 اگر شما هم این دغدغه ها رو دارید.... دعوتتون میکنیم به این دورهمی.... 🎉🎉🎉🎉 حرفهای جدیدی برای گفتن داریم..... انشالله پشیمون نمیشید 🤩🤩 آدرس: ۴۵ متری صدوق، خیابان چهارده معصوم شرقی ، پلاک ۱۰۷
⬇️ دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران برگزار می‌کند: 💢 محورهای موضوعی «نخستین کنفرانس ملی فضای سایبر» 📆آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات 1401-06-01 🌐 http://cysp2022.ut.ac.ir 🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی 🆔 @OISC_Majazi
رهبر انقلاب: امام جمعه مطلقا وارد مسائل اقتصادی نشود ✅ امام جمعه مطلقا وارد مسائل اقتصادی نشود، اداره‌ی تشکیلات روحانیت با مردم است، بعضی آقایان ننگشان میکند که بگویند حوزه‌های علمیه از مردم ارتزاق میکنند این ننگ نیست، این افتخار است. 🔹حوزه‌های علمیه‌ی ما، علمای ما، مراجع ما، فضلای برجسته‌ی ما، نخبه‌های حوزوی ما اینها نان‌خور مردمند. نان‌خور مردمند یعنی چه؟ یعنی احتیاج به دولتها و به قدرتها ندارند. این یک امتیاز است، امتیازی بزرگی است لذا راحت میتوانند کنار مردم بایستند.
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 | جشن میلیونی و مردمی غدیر نشان داد که مردم طرفدار دین هستند 🔻 رهبر انقلاب: این جشن غدیر در تهران خیلی چیز عجیبی بود. من خودم در تلویزیون نگاه کردم، بعضی‌ها هم که رفته بودند آمدند برای ما تعریف کردند. دیدید در این جشن میلیونی، همه‌جور آدمی شرکت کردند. اینها طرفدار دین‌ هستند، دین را دوست دارند. 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از عصر زنان
پذیرش اجتماعی نهاد حجاب.m4a
19.68M
فایل صوتی (کم‌حجم) باموضوع «پذیرش اجتماعی نهاد حجاب در دنیای مدرن» مهمان: حجت الاسلام حسین مهدیزاده (پژوهشگر نظریه اجتماعی) میزبان: مهدی تکلو |رسانه نخبگانی | |@asrezanan_ir|
🔻رئیس شورای علمی کنفرانس "رسانه، ارتباطات و حکمرانی سایبری": ❇️ امروز در سخت‌ترین و پیچیده‌ترین دوران حکمرانی بشر قرار داریم ◻️ قدرت الان در گوگل و فیسبوک است. منبع نفت هنوز هم قدرتمند است اما امروز منبع اصلی، داده هاست. بحث مهم در این حوزه بحث کاربران است. کتاب مطالعات انتقادی شبکه های اجتماعی اثر فوکس، تعبیر جدیدی از کاربران دارد. به کاربران می‌گوید بردگان جدید. کاربر در فضای مجازی اگر چه اساساً آزاد نیست اما چون حق انتخاب زیاد دارد احساس آزادی می کند. مثل بازی کامپیوتری که اگر چه شما باید تحت پروتکل عمل کنی اما احساس آزادی داری که مثلا برای بازی از پیش تعیین شده، چه مدل ماشینی انتخاب کنی. ◻️ در حال حاضر همه مردم دنیا دارند داده تولید می کنند اما همه سرباز یک جریان قدرتمند هستند.این شرکت ها تقریبا همه فعالیتشان برای سود است. https://hawzahnews.com/xbPHH
📌📌📌 راه‌اندازی نخستین سایت «فلسفهٔ پزشکی» کشور👇👇👇 https://philosophyofmedicine.com/ 🔹🔹🔹 معرفی سایت فلسفه پزشکی: 🔸 دامنه‌ی فلسفه‌ٔ پزشکی مطرح شده در این سایت بسیار فراتر از تعریف دانشنامه‌ٔ استنفورد در باب فلسفه پزشکی است؛ و از جمله شامل جامعه‌شناسی و تاریخ پزشکی نیز می‌شود. 🔸 این فرا رفتن را از آن‌جا باید به فال نیک گرفت که همه‌گیری کووید ۱۹ در عمل نشان داد ما در جهانی زندگی می‌کنیم که ابعاد پزشکی بسی فراتر از شناخت کارکردهای بدن انسان، بدکارکاردی‌های آن، و شیوه‎های درمان بیماری‌هاست. ابعاد سیاسی و اجتماعی و اقتصادی پزشکی در حدی است که دسترسی به خدمات پزشکی جایگاه انسان‌ها را در جامعه و جایگاه کشورها را در سطح بین‌المللی، رقم می‌زند. 🔸 فلسفه پزشکی نیاز امروز جامعه پزشکی ما است و باید به هر نحوی که شده در گسترش آن تلاش کنیم. 🔸 «حلقه فلسفه پزشکی» نهادی علمی متشکل از اساتید، پژوهشگران و دانشجویان رشته‌های مختلف است که می‌کوشند در همکاری با یکدیگر و بهره‌گیری از رویکردهای میان رشته‌ای به تأمل در مسائل پزشکی و سلامت بپردازند. 🔸 علاقمندان پژوهش در این حوزه می‌توانند در شکل‌گیری و تحکیم مباحث نظری و تقویت رویکردهای عقلانی در بحران‌های آتی کمک کنند. به ویژه اگر شما خواننده‌ی محترم، در علوم پزشکی و علوم انسانی مربوطه دستی در کار دارید، به دوستان همکار و دانشجویان همکلاسی اطلاع دهید و مطالب خود را برای سایت ارسال نمایید. 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
⭕️ اسنپ و هیئت محلی! ✍️ محمدرضا محمدی، کارشناس جامعه شناسی 🔹بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و هایپرمارکت‌ها، با از بین بردن بنگاه‌های اقتصادی خرد، به هویت‌های محلی و همبستگی و رواج تعاملات گرم و تعاون بین افراد جامعه آسیب می‌زنند. به عنوان مثال اسنپ، به عنوان یک واحد اقتصادی بزرگ و متمرکز، به مرور موجب تعطیلی همه آزانس‌های محلی شد. به ازای تعطیلی هر آژانس محلی، بخشی از روابط اجتماعی و بسترهای تعامل از بین می‌روند. به مرور سوپر مارکت محله، گوشت فروشی، لباس فروشی، پزشک محله و ... هم جذب بنگاه‌ها و واحد‌های بزرگ‌تر خواهند شد و روابط اجتماعی ما هر روز کم‌تر و کم‌تر می‌شود. جامعه ایران به شدت از ضعف تعاملات اجتماعی مناسب رنج می‌برد. 🔹در همین راستا هیأ‌ت‌های بزرگ هم می‌توانند چنین کژکارکردی داشته باشند. در فرم سنتی، مراسم عزاداری عمدتا محلی است و شرکت‌کنندگان با یکدیگر آشنایی نزدیک دارند و روابط صمیمی بین آن‌ها حاکم است. حضور در هیأت و همکاری برای رسیدگی به امور آن (از تهیه تداراکات اولیه تا نصب پرچم و کتیبه و طبخ غذای نذری) موجب غنی‌تر شدن روابط بین افراد شده و کیفیت زندگی اجتماعی آن‌ها را ارتقا می‌دهد. حفظ و تقویت هویت محله‌ای، موجب افزایش سرمایه اجتماعی افراد شده و کارکردهای اجتماعی غیرقابل انکاری دارد. 🔹در هیأت‌های بزرگ، اکثریت شرکت‌کنندگان روابط شخصی ندارند و یکدیگر را نمی‌شناسند. در برپایی مراسم نیز نقشی نداشته‌اند و صرفا به عنوان یک مهمان در یک مهمانی بزرگ شرکت می‌کنند و اغلب فضاسازی و نورپردازی مراسم هم به گونه‌ای است که افراد یکدیگر را نمی‌بینند و تنها مداح مراسم(برند هیأت!) است که دیده می‌شود. 🔹در جامعه‌ی رو به زوال ایران باید قدر هیأت‌های محلی را دانست و در زرق و برق و شکوه هیأت‌های بزرگ، مانع از بین رفتن معدود پایگاه‌های احیای جامعه شد./ صفحه اینستاگرامی محمدرضا محمدی @Rasad_tahlil
هدایت شده از حکمرانی فرهنگی
⭕️ همکاری دو شرکت استارتاپی اندونزیایی برای شبیه‌سازی حج در متاورس 🔰 دو استارتاپ اندونزیایی RansVerse و Kaabaverse در تلاش هستند با بهره‌گیری از Web3 (اینترنت نسل سوم) اولین پروژه کشور اندونزی را در زمینه شبیه‌سازی مناسک حج، در اختیار مسلمانان قرار دهند. 🔹گریادی آگوستا، مدیرعامل شرکت RansVerse معتقد است این کار سبب ایجاد انگیزه در مسلمانان برای انجام حضوری اعمال حج شود. 📍وفا توتور بنیان‌گذار شرکت Kaabaverse نیز افزود: این همکاری نشان می‌دهد که توسعه دنیای بلاک چین نه تنها از جهت جنبه‌های فنی، اجتماعی و اقتصادی، بلکه از جنبه معنوی نیز حایز اهمیت است. 🔸این دو شرکت اندونزیایی از استارتاپ هایی هستند که در زمینه اقتصاد متاورس مشغول به فعالیت هستند. ✍️ شرکت RansVerse اولین پروژه متاورس در اندونزی است که از فناوری بلاک چین پشتیبانی می کند. فعالیت در این متاورس توسط توکن $VCG رمزنگاری شده پشتیبانی می شود که به عنوان یک ابزار تراکنش عمل می کند. 🆔 @cultural_governance
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نظر یک علوم انسانی درباره علوم مهندسی خوانده ها😉 البته الان دیگه با پدیده پزشک هایی مواجه هستیم که در زمینه علوم انسانی نظر میدن و از قرار به نظراتشون هم عمل میشه. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
‏عکس از محمدجواد
📲 تغییر مقیاس تهاجم فرهنگی‌ دشمن از «رؤیای آمریکایی» به «رؤیای حکمرانی مجازی» به بهانه بیستم آگوست دنیای مجازی 🔰 آیت‌الله محمدمهدی میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی: مقیاس کارفرهنگی ما باید تابعی ازمیدان درگیری فرهنگی‌مان باشد. بنابراین باید این میدان را بشناسیم و در افقی کارکنیم که دشمن،‌ کار می‌کند. 🔹 آنان بخاطر ضربه‌ای که در عین ناباوری از انقلاب ‌اسلامی خوردند، به سمت «حکمرانی‌ مجازی» حرکت‌ کردند. آنان درمقابل «قدرت ‌نرمی» که اسلام در عالم ایجاد کرده‌ است و در حال فتح سنگرهای مارکسیسم و لیبرال دموکراسی و... است. 🔸مقیاس درگیری با ما را تغییر‌ داده‌ و به سمت حکمرانی فضای مجازی رفته‌اند و می‌خواهند جهان مجازی بسازند. آنان رؤیاهایی برای سال ۲۰۵۰ دارند و به دنبال آن هستند که حجم زندگی در فضای محسوس را بسیار تنگ و محدود کنند و زندگی را به سمت «جهان مجازی» ببرند. 📌بخش عمده‌ای از این رؤیاها هنوز در قالب آثار هنری است و بخشی از آنها هم کامل تئوریزه‌ شده و زبان علمی یافته است. ✍️ مهندس شکوهیان‌راد ✌جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡  @HalalZadeha