هدایت شده از واحد فرهنگیان لبیک
🇮🇷دوره تربیت معلم تحول۸🇮🇷
💠 هشتمین دوره کشوری تربیت معلم دبستان
💡با رویکرد کاربردی و عملیاتی
🔻برادران و خواهران
🔺 حضوری و مجازی
🔶 مقام معظم رهبری (دام ظله):
«معلمان پایهریز تمدّن نوین هستند؛ چون نیروی انسانیِ شایسته اگر نباشد، تمدّنی به وجود نخواهد آمد.»
💠 عناوین دوره:
🔹 از تربیت فردی تا تربیت تشکیلاتی
🔸 مدرسه تراز انقلاب اسلامی
🔹 «کشور مدرسه» الگوی مدرسه تحولی
🔸 سبک زندگی معلم در نگاه توحیدی
🔹 معماری بنای مدرسه توحیدی
🔸 محتوای درسی مدرسه تحولی
🔹 تشویق و تنبیه بر محور هویتبخشی
🔸 الگوی نقشآفرینی مادران در تربیت
🔹 هنر شناخت بچهها و درک تمایزها
🔸 روشهای کلاسداری و تدریس
🔹 روش تدریس ریاضی، علوم و فارسی
🌐 لینک ثبتنام دوره تربیت معلم تحول۸:
https://survey.porsline.ir/s/DqEOpto
☎️ شماره تماس: ۰۹۱۵۸۳۵۶۵۹۱
🌐 ارتباط در پیامرسان سروش و ایتا:
@Vahede_Farhangian_Labbayk
⏳ مهلت ثبت نام: ۱۸ اردیبهشت
⏱ شروع دوره: ۲۰ اردیبهشت
🌐 اطلاع بیشتر در کانال فرهنگیان لبیک
@farhangianelabbayk
🌐 کانال طرح نخبگانی لبیک
@tarhelabbayk
هدایت شده از رستا، رسانه تعلیم و تربیت ایران
«دوره آشنایی زدایی از موسیقی در تعلیم و تربیت رسمی و عمومی»
این دوره، برای نگاهی انتقادی و مسئولانه به موسیقی در تعلیم و تربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی ایران توسط قرارگاه برنامه ریزی آموزشی بسیج فرهنگیان برگزار میشود.
⏳زمان: ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت
📍مکان: تهران
راه ارتباطی جهت ثبت نام: آیدی پیام رسان بله
@monfared80
✔️رستا، رسانه تعلیم و تربیت ایران
Rastakhabar.ir
@rastaa_news
هدایت شده از تربیت و حکمرانی|مرتضی رجائی
🎁 دوره رایگان «معلم تمدنساز»
🔻 هدیه روایت انسان به مناسبت روز معلم
ما روایتانسانیها میدانیم هرگاه پیامبری در گوشهای به تربیت و تعلم انسان میپرداخت، آجری را در ساختمان تمدن ایمانی بنا میکرد.
و حالا در آستانه سالروز گرامیداشت روز معلم و شهادت معلم شهید آیتالله مطهری، دوره آموزشی معلم تمدنساز به رسم هدیه تقدیم همه معلمان دغدغهمند و همه فعالان عرصه تربیت تقدیم میشود.
🔸این دوره با حضور ۹ تن از اساتید حوزه تربیت تمدنی از جمله حجتالاسلام قنبریان و حجتالاسلام نخعی برگزار میشود.
🔻دوره در کانال شاد روایت انسان برگزار خواهد شد:
🆔https://shad.ir/moaleme_tamadonsaz
🆔https://shad.ir/moaleme_tamadonsaz
#معلم_تمدنساز
| @mabnaschoole |
هدایت شده از مدرسهتـ؋ــکرونوآوری نگاه
7.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️من این مجالس را دوست میدارم...
#امام_صادق
#آیتالله_خامنهای
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
آدام اسمیت: #بازار مکانیزم جادویی تبدیل نفع شخصی به نفع عمومی است!
اسلام: #خانواده مکانیزم جادویی تبدیل انسان منفعت خواه به انسان خیرخواه است!
#نظریه_اجتماعی_امت
#رویای_ایرانی_اسلامی
#اصل_ده_قانون_اساسی
🆔 @social_theory
تصور من از مظاهر ضروری و واجب دینی همیشه شبیه تصور من از #دماسنج است. مثلا وقتی میگویند که #دمای_مطلوب خانه 20 تا 25 است و ما مدام در روز به دماسنج روی دیوار نگاه می کنیم که از این دما خارج نشود، به این معناست که آن #اندازه_جیوه درون دماسنج #شاخص مرئی بسیاری از اتفاقات نامرئی دیگری است که یا رسیدن شاخص جیوه به آن در اتاق تامین شده و یا نتیجه مفید حفظ شاخص در این دماست. بنابراین فکر می کنم خروج از وضعیت حجاب، نشان دهنده از بین رفتن کلی مقدمات و خراب شدن کلی از محصولات در آخر فصل هاست...
این روزها به نظر من وقت فکر کردن به #طوفان_الاقصی است و اینکه مساله حجاب یک دفعه مهم شد، خودش شاخص یک نوع بیماری اجتماعی است... اما بگذریم...! اما حالا هم اگر قرار است چنین باشد، یکسری کارهای مقدماتی هم هست که باید جدی و پر و پیمان انجام شود.
یکی از آنها، مساله کیفیت #تحریک عاطفی و جنسی زن و مرد است که این 3 فایل، استوری های یک مشاور خوش فکر و خوش بیان در اینستاگرام است. به نظر من خیلی ها این حرفها را اصلا بلد نیستند. من خودم بعد از مطالعه این فایلها واقعا در کلاسهای درس با خانم ها در رفتارم، تجدید نظر کردم...
این فایلها در این چند ماه در ایتا در حال گشتن بوده و چیز جدیدی نیست اما اگر احیانا آنها را نخوانید، از دست ندهید...!
🆔 @social_theory
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
آدام اسمیت: #بازار مکانیزم جادویی تبدیل نفع شخصی به نفع عمومی است! اسلام: #خانواده مکانیزم جادویی
🟢 یک گونه رویت نشده: جامعه ای که واحد بنیادین آن خانواده باشد!
📝حسین مهدیزاده
1️⃣ از 3️⃣
چند سالی است که دارم به این موضوع فکر می کنم که وقتی اساتید و پیشکسوتان انقلاب اسلامی در #اصل_ده_قانون_اساسی نوشتند که «از آنجا که خانواده واحد بنیادی جامعه اسلامی است...» واقعا می فهمیدند که چه حرف #ساختارشکنانه ای می گفتند؟!!! واقعا خودشان هم از ساختار جدیدی که آن را #میثاق ملی مردم ایران می کردند #تصوری داشتند؟ یا فقط حدس می زدند که اسلام اینگونه است و مثل خیلی ها، برایشان فقط یک شعار و رتوریک انقلابی و دینی بود؟! البته مثل همه جاها، می دانم که خیلی ها حرف برای گفتن داشتند و بعضی ها هم صرفا شعار بودند و البته در سالهای دهه 50 به طور عجیبی، آدمها، حرفهای سنجیده و پخته می زدند!
اما مطمئن هستم که اگر کمی به این موضوع بیشتر دقت کنید، وحشت و مخالفت، ذهن خیلی از شما را خواهد گرفت! و بر علیه چیزهایی که در پایین نوشته ام، حتما چیزی خواهید نوشت تا زهر برداشت بنده از این اصل قانون اساسی را بگیرد!
#جامعه یک ساختار متشکل از انسانها و امکانات و محیط است که بر محور روابط جمعی انسان (که یک موجود مختار و دارای عقل و احساس و عمل است) تشکیل شده. حالا می دانید الان به جای خانواده، چه چیزی سلول بنیادین جامعه است؟ الان بصورت علمی، شرکت ها و واحدهای #تولید جمعی محصول، در یک نظام بازار شده که به آن #firm می گویند سلول جامعه است! حالا می دانید در نظامی که firmها سلول جامعه هستند، خانواده ها، اساسا یک واحد اجتماعی #مصرف هستند و به همین دلیل هم نظام اجتماعی مدرن نمی تواند بگوید که خانواده یک واحد بنیادین برای ساخت جامعه است؟! کدام نظام اجتماعی، خرج کردن و مصرف کردن را کانون جامعه پردازی می گیرد؟ واحد بنیادین جامعه باید #مولدِ_ارزش_افزوده باشد!
در جامعه مدرن، سخن از این است که اگر شرکت ها و واحدهای موثر تولیدی در بازار رقابتی، سلول اصلی جامعه هستند، حالا علم باید توضیح دهد که ما در بنیادی ترین حالت با چند نوع ساختار اجتماعی در این مدل جوامع طرف هستیم و این یکی از سوالات بسیار مهمی است که علم باید جواب آن را بدهد تا حکومت و نهاد توسعه بر اساس آن جامعه را هدایت کنترل کند. اما خب در نهاد علم امروز ما درباره آن کم حرف زده می شود.
جامعه از واحدهایی تشکیل شده است که آنها هم باید از جنس جامعه باشند نه فرد! یعنی چی؟ یعنی یک فرد، با فردیتش، نمی تواند بنیاد یک جامعه باشد. بنیان جامعه هم باید از کوچکترین واحدهای معنادار اجتماعی تشکیل شده باشد. نکته دیگر این است که اگر یک گله کوچک یا بزرگ انسان را در کف خیابان و از بالا تماشا کنید، این یک جامعه نیست! هر وقت شما واحدهای درون آن جامعه را اسم بردید، مثلا گفتید که اینها انتظامات هستند، اینها شعار می دهند، اینها تراکت توزیع می کنند، اینها بلندگوها را مراقبت می کنند و حرکت می دهند، اینها شب قبل شعار ها را سروده اند، اینها رهبرانی هستند که به اعتبار آنها، این عده در این فضا تجمع کرده اند و... دست آخر می توانید بگویید، این یک تجمع و گله نیست و زیرپوست این پدیده ناآشنا که داری از توی هلکوپتر می بینید، یک راهپیمایی با تعداد زیادی جزئیات قرار دارد!
حالا سوال این است که وقتی می گوییم یک کشور، واحدهایش فقط استان و شهر و خیابان و محله و خانه نیست! اینها اساسا توضیح واحدهای سیاسی و کالبدی است! تا نتوانید بگویید انسانها چطور به هم خط و ربط پیدا کرده اند، هنوز اطلاعاتی که می دهید با اطلاعاتی که از یک ماشین مکانیکی می دهید تفاوت چندانی ندارد!
همانطور که در بالا گفتم، پاسخ به این سوال برای نهادهای حکمرانی و دیوانی بسیار مهم است. مثلا سازمان برنامه که پول را از طریق برنامه های توسعه و آینده نگرانه در کشور خرج تقسیم می کند، به پاسخ بالا واقعا احتیاج دارد که #جامعه_ایرانی از چه واحدهایی بنیادینی تشکیل شده است؟ اولا هم لیست واحدها را نمی خواهند، بلکه کلان ترین دسته بندی ها را احتیاج دارد که بتواند خط دهنده و مدیریت کننده مسیر حرکت باشد.
📌قسمت دوم یادداشت:
https://eitaa.com/social_theory/2393
📌قسمت سوم یادداشت:
https://eitaa.com/social_theory/2394
🆔 @social_theory
🟢 یک گونه رویت نشده: جامعه ای که واحد بنیادین آن خانواده باشد!
📝حسین مهدیزاده
2️⃣ از 3️⃣
حالا فکر می کنید سازمان برنامه ایران با چه دسته بندی ایران را می شناسد؟!
«بخش خصوصی، بخش عمومی، بخش دولتی»
بخش خصوصی همان شرکت (firm)هایی است که بر اساس نظام بازار، (حالا چه فردگرایانه و سرمایه سالارانه شکل گرفته باشد و چه بصورت تعاونی های جمعی سوسیالیستی که عده ای با هم منفعت جمعی خود را دنبال می کنند.) ارزش افزوده تولید می کنند.
بخش عمومی آن بخشی است که همه جامعه به آن احتیاج دارند و سپردن آن به یک واحد خصوصی و تحت مالکیت خصوصی، باعث تعارض منافع می شود و خطرناک است. لذا این بخش را با سبکی دیگر که الهام گرفته از بخش خصوصی است اما مالکیت آن به کسی منتقل نمی شود اداره می کنند. بخش دولتی هم بخش تنظیم گر و ریگلاتور است که توضیح اش مفصل است و جای آن اینجا نیست. اما به هر حال این نوع دسته بندی، تفصیل دهنده همان جامعه ای است که شرکت ها و firm ها آن را بنیان کرده اند.
حالا نهاد برنامه ریزی حکومتی ما، می تواند بگوید که در 45 سال گذشته در حال توسعه دادن جامعه ای بوده ام که واحد بنیادین آن خانواده باشد؟!! سوال می کنم خانواده کجای این ساختار است؟ سازمان برنامه نهایت چیزی که از خانواده می فهمد این است که خانواده بچه تولید می کند و ما باید مراقب باشیم که زیاد یا کم تولید نکند! برای سازمان برنامه، یک شرکت، بدون توجه به اینکه افراد آن خانواده هستند یا غریبه، موضوع سیاستگذاری است و ساختار قانونی شرکت خانوادگی را پشتیبانی متمایزی از شرکت هایی که افراد آن از سر منفعت اقتصادی دور هم جمع شده اند، نمی کند! بنابراین در این مدل برنامه اصلا تعبیری به اسم خانواده یک چارچوب مفهومی در نهاد برنامه ریزی نیست. ممکن است همه افراد پشت میز خانواده داشته باشند و حتی خانواده گسترده داشته باشند، اما خانواده موضوع برنامه ریزی آنها نمی تواند باشد الا به عنوان یک واحد مصرف و کارخانه تولیدی واحدهای انسانی!
در کشورهای توسعه یافته که دیگر با خانواده رودربایستی هم ندارند، خیلی واضح می گویند که تصمیم گیری و سرپرست فرزندان تولید شده در یک واحد خانوادگی دولت است نه خانواده! لذا اگر پدر و مادر مثلا اعتقاداتی یا اخلاق و وجدان کاریِ خلاف نظر دولت داشته باشند، می توانند و باید فرزند را از انها بگیرند و به یک واحد خانوادگی دیگر تحویل بدهند که به نگاه دولت پایبند باشند! به همین دلیل هم هست که به بچه ها در مدرسه یاد می دهند که چه چیزهایی در خانواده باید برای شما تامین شود و حق شماست و اگر خانواده آنها را تامین نکرد، بدون تسامح با پلیس و نهادهای حمایت گر را تماس بگیرید تا شما را به یک واحد مراقبت دیگر تحویل دهند! حتی پدر و مادر ها هم همین معنا را برای خودشان پذیرفته اند و احساسات سنتی را کنار گذاشته اند! اما در نظام های خانواده محور که ولی فرزند پدر و مادر است چطور است؟! بچه چه حقوقی دارد؟ حاکم، با چه اخلاقی، با ناآگاهی های والدین یا خطاهای آنها برخورد می کند؟ آیا در نهایت هیچ واحد مراقبتی بهتر از خانواده خود فردبرای حمایت از او پیدا می شود؟ اساسا خانواده یک نهاد سلولی و کوچک است یا خانواده گسترده، (که بوسیله تعدد زوجات یا مشارکت والدین با فرزندان بالغ ایجاد شده است، یا ....) یک واحد واقعی خانوادگی است که از پس این بارهای بزرگ بر می آید؟ و...
🆔 @social_theory