eitaa logo
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
3.4هزار دنبال‌کننده
957 عکس
267 ویدیو
114 فایل
طلبه درس خارج مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم @ho_mah کانال آپارات https://www.aparat.com/hosseinmahdizade
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جوان ورامین
داستان تحریم شرکت میهن در اغتشاشات چه بود؟ این ۹ اسلاید رو بخونید و تا میتونید منتشر کنید تا از بیکار شدن ۳۰هزار کارمند شرکت میهن جلوگیری کنید سعودی اینترنشنال خودش شایعه انداخت و تو اسلاید هفتم تو کلیپ ببینید، میگه هنوز سندی نداریم برای این موضوع ‌
نیلی و درودیان.mp3
47.29M
🔺مناظره فرهاد نیلی و حسین درودیان با موضوع حکمرانی بانک ۲۳ آبان ۱۴۰۱ @shiveh_tv4
هدایت شده از منور
سرمربی انگلیس نگران بی خوابی بازیکنانش به خاطر سر و صدای شتر‌ها در نزدیکی محل استراحت تیمش در قطر است.
😏⚽️هر چقدر هم زحمت بکشی که باشی و سعی کنی شبیه آنها شوی و بعد توجهات جهانی را با یک به خودت جلب کنی، یک پیدا خواهد شد تا تو را به نحوی که فکرش را هم نمیکنی کند...🔨🐫🐪
دکتر محمد خندان @social_theory
✅ در این جلسه سعی خواهد شد روش حل مسئله فرهنگستان علوم اسلامی، از مبانی نظری تا گره زدن به واقعیت، ارائه شود. 🔶️حضور در جلسه برای عزیزانی که دغدغه حل مسئله و آشنایی با روش های مختلف حل مسئله دارند، توصیه می‌شود. 🔸️لطفا جهت شرکت در جلسه، نام و نام خانوادگی خود را به شناسه زیر ارسال فرمایید: @ad_tmrb 💠مرکز راهبری برهان @mrborhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️روشهایی از وجود دارند که هستند. 🚨 روش‌هایی از بکارگیری مؤمنین در مناصب هست که ضدّ بکارگیری خود آن مؤمنین در مسئولیت‌هاست. 📜 ایده‌های (علیه السلام) در حکومتداری برای ما معنادار و شدنی است و می‌شود تکنیک‌ها و ابزارهای مناسب آنها را پیدا کرد و از روش‌های اهل دنیا هرچه بیشتر فاصله گرفت؛ البته به شرط آن که عجول نباشیم، زود دچار نشویم و به اسم ، تنبلی‌ها را قالب نکنیم. 🔍شاید معنای این جمله که «ما قبل از باید کاری مدنی و اجتماعی در مستوای جمهوری اسلامی انجام دهیم»، تجربه کردن همین نکات است و الّا این که حفظ نظام از اوجب واجبات باشد و ما هم از روش‌های مشابه و اهل دنیا استفاده کنیم، چه معنایی خواهد داشت؟!🤔 @social_theory
هدایت شده از احمد اولیایی
شبه بحران و پدیده انسان-رسانه ✍️ احمد اولیایی ◀️ با شنیدن خبر ترور پرزیدنت کندی، از هر شش نفر، پنج نفر کارهای روزانه خود را برای دیدن تلویزیون زمین گذاشتند. مراسم تشییع او 81 درصد از مخاطبان تلویزیون را به خود اختصاص داد. 79 درصد خانواده های امریکایی سخنرانی عصر جرج بوش در ژآنویه 1991 و در زمان حمله هوایی بغداد را تماشا کردند. در هفته اول جنگ دوم اعراب و اسرائیل (1973) 68 درصد در تمام طول روز به رادیو گوش می دادند و حتی 55 درصد همراه با تلویزیون به رادیو گوش می دادند. این ها بخشی از علاقمندی مخاطبان برای شنیدن و دیدن اخبار در بحران است. 🔸گربر (Graber) بحران را رویدادهای بشری یا طبیعی که جان و مال یا آرامش ذهنی تعداد زیادی از مردم را با تهدید جدی روبرو می کند، تعریف کرده است. البته او شبه بحران را جدا می کند. شبه بحران آن چیزی است که رسانه ها و به تبع، مخاطب را به شدت درگیر می کند اما جامعه را بصورت واقعی تهدید نمی کند. 🔹من تصور می کنم اکنون ما با یک شبه بحران در ایران امروز مواجهیم. واقعیت جامعه همانطور که رهبری در دیدار مردم اصفهان فرمودند پیش روی ایران است اما برآمد رسانه (فضای رسانه ای) چیز دیگری ست جامعه ی بازنمایی شده ی متفاوتی را به تصویر می کشد. نشان داده جامعه غیر واقعی فارغ از تمام آسیب هایش ما را با یک جنگ اعصاب (war nerves) مواجه می کند. پدیده ای که در حین بحران ها روی می دهد و در آن افراد به دلیل بارش زیاد اطلاعات، مضطرب و پریشان می شوند. اساسا در این مرحله، حضور رسانه ای چه در قالب کنشگر و چه در قالب مصرف کننده کم کم جایگزین فعالیت واقعی در جامعه می شود. در این صورت به قول لازارسفلد و مرتون، افراد ممکن است مرتکب اشتباه «مساوی دانستن آگاهی صرف از مشکلات روز با انجام کاری برای حل آن» شوند. 🔸از طرف دیگر به واسطه توسعه فضای مجازی با مقوله به نام انسان-رسانه مواجهیم. انسان هایی که با یک گوشی هوشمند در دست ساعت ها نه در فقط در مقام مصرف کنند بلکه با نوشتن، تویئت کردن، پست گذاشتن، صوت گذاشتن و مهم تر از همه با بازنشر دادن در مقام تولید کننده عمل می کنند. این ها انسان- رسانه هایی هستند که به رسانه بودن خودشان التفات ندارند اما عملا رسانه شده اند. بزرگ ترین اثر این عدم التفات، سلب مسئولیت اجتماعی رسانه است. توجه به این نکته در شبه بحران ها می تواند برای ما بسیار راهگشا باشد. @ahmad_olyaei
✅یک پاورقی بر تحلیل وقایع اخیر در قالب «شبه بحران برآمده از بازنمایی رسانه ای» 🖌حسین مهدیزاده 1️⃣ از 2️⃣ 🔆برادر دانشمند، جناب آقای دکتر اولیائی در متنی که در کانالشان منتشر کردند، در توضیح بحران اخیر اجتماعی یکی از تحلیل های رایج را به زبانی روان و در عین حال علمی و دارای صورت‌بندی کامل ارائه کرده‌اند که خواندنش خالی از لطف نیست. 🔍در این یادداشت، ایشان بر آن هستند که بازنمایی رسانه‌ای، می‌تواند بحران تولید کند و امروز در حالی که رو به پیش است، اما در قالب رسانه دچار بحران است و این یعنی ما با نوعی طرف هستیم به این معنا که مخاطب بشدت درگیر است و اما جامعه بصورت واقعی تهدید نمی‌شود. 🏳️ در ادامه نیز ایشان به وضعیت رسانه‌های جدید که همه را به صورت ناخودآگاه به تولیدکننده رسانه‌ای بدل کرده‌است اشاره می‌کنند و این «انسان_رسانه»‌های بی‌التفات را یک عامل جدی می‌دانند که چون از کارکرد جدید خود، آگاه نشده، لذا نسبت به جایگاهش نیز مسئولیت‌پذیر نیست.💤 💎این متن یکی از شسته‌رفته‌ترین بازآرایی‌هایی بود که از این ایده در چند ماه اخیر خواندم. اما چند پاورقی: 1️⃣ آنچه با عنوان «فضای مجازی» به زندگی ما اضافه شده‌است، امروز دیگر با آنچه به عنوان «رسانه» می‌شناختیم قابل توضیح نیست. نه اینکه فضای مجازی دیگر یک «ابزار» ارتباط نیست، بلکه سخن ما این است که ماجرا یک پله پیچیده‌تر شده و جلوتر رفته‌: «فضای مجازی به فضای بدل شده است!» 📻 یعنی از به ارتقا یافته‌است! چیزی که اگر به عمق آن توجه کنیم، بسیار معنای شوکه‌کننده‌ای را به ذهن متبادر می‌کند!🌐 📜ما همهٔ تاریخ برای زندگی تنها یک فضا داشته ایم: «فضای کالبدی»؛ یعنی شهر یا روستا یا زندگی کوچ‌نشین و عشایری همه فضای زندگی ما بوده‌اند.🏕 🏝 هزاران سال است که ما در فضای کالبدی و فیزیکی زندگی می‌کنیم. زندگی کردن در فضا یعنی چه؟ یعنی همه آنچه را می‌خواهیم و به آنها تعلق و وابستگی داریم و می‌دانیم که چطور به آنها دست پیدا کنیم، به شکل در فضای فیزیکی زندگیمان جانمایی می‌کنیم.🚏 🏡 وقتی می‌خواهیم فضای خانه بسازیم، این کاربری‌ها را معمار برایمان در خانه جانمایی میکند. وقتی می‌خواهیم محله و شهر بسازیم شهرساز این کار را می‌کند. 🌃 جالب است یکی از مکاتب اصلی شهرسازی، شهرسازی است. یعنی کاربری‌های شهری را در این دانش طبقه_بندی می کنند و به شهرساز می‌گویند باید در شهر به همه این کاربری‌ها بپردازی و آنها را تأمین کنی.🏗 🗓حالا در آغاز دههٔ سوم قرن بیست و یکم، داریم به چشم خود می‌بینیم که این ابزارهای ارتباطی و اطلاعاتی سر جمع یک فضای جدید ایجاد کرده‌اند.🌀 💬 یعنی بعضی از کاربری‌های زندگی اکنون در فضای مجازی محقق می‌شوند. این فضا هم گاهی یک به فضای حقیقی است، و گاهی یک واقعیت و فضا به فضای حقیقی است.🔀 Ⓜ️ اساسا انسان سایبورگ و هوش مصنوعی و متاورس و بلاک‌چین و... عناوینی از این دست می‌خواهند بگویند که به زودی شما در دو جهان زندگی خواهید کرد؛ به اضافه اینکه خیال پردازی سنگینی برای اینکه «آیا می‌شود بعضی از آدم‌ها کلا در فضای مجازی زندگی کنند و بدن حقیقی‌شان را رها کنند» یک دهه است که شروع شده!😨 2️⃣یک خصلتی در فضای مجازی هست که در شناخت وقایع اخیر می‌تواند مؤثر باشد: «جهان شبکه‌ای!» وقتی می خواهند جامعه را برای ما علوم انسانی خوانده‌ها توضیح دهند، می‌گویند: «جامعه مرکززدایی‌شده» که یعنی جامعه‌ای که قدرت‌های مرکزی، قدرت خود را به جامعه واگذار می‌کنند و قدرت، اجتماعی‌تر و مردمی‌تر می‌شود.👥 الان خیلی از مسائل هستند که این‌طور شده‌اند. 📲 مثلا همین شبکه های اجتماعی، ابزار رسانه را کرده‌اند. همه شده اند. 💰 یا بلاک‌چین پول را کرده‌است، یعنی قدرت خلق پول از بانک‌های مرکزی که در اختیار دولت‌ها و است، به استخراج‌کننده‌های درون شبکه واگذار شده. 💸 یا پلتفرم‌ها، را از دولت‌ها گرفته‌اند و به فعالان کسب و کار در بازار سپرده‌اند. 🚕 مثل که نه ماشین کرایه می‌دهد و نه کرایه می‌کند، بلکه تنظیم بازار ماشین کرایه‌ای را انجام می‌دهد و صدها برنامهٔ کاربردی دیگر که چنین کارهایی را انجام می‌دهند.🛠 @social_theory
✅یک پاورقی بر تحلیل وقایع اخیر در قالب «شبه بحران برآمده از بازنمایی رسانه ای» 🖌حسین مهدیزاده 2️⃣ از 2️⃣ 3️⃣ خلاصه این‌که ما امروز یک ایران و یک ایران داریم. 🌗ما الان با دو هویت اجتماعی با اسم ایران طرف هستیم. در حالی که در ایران کالبدی، حاکم است، در ایران مجازی، همهٔ ایرانی‌های هم حاضر هستند و تولید محتوا می‌کنند و ارتباط دارند و با بقیهٔ ایرانی‌ها تعامل فرهنگی دارند.🌎 🇮🇷مضاف بر این‌که ایران کالبدی به صورت یک دولت-ملت است و با نظریات سازمانی اداره می‌شود و ایران مجازی یک جامعهٔ شبکه‌ای است که قطعاً با قواعد سازمانی و روابط حقوقی آن اداره نمی‌شود.🤳 ⛔️ این مسأله هم با بستن تلگرام و اینستاگرام حل‌شدنی نیست، چرا که در پلتفرم‌های داخلی نیز فضا از حالت شبکه خارج نخواهد شد، هرچند تضعیف شود، اما همچنان شبکه است.📶 💡حالا شاید یکی از توضیحات درباره بحران اخیر این باشد که ایران مجازی که یک فضا و یک جامعه شبکه‌ای است، می‌کوشد برای تحمیل و تطبیق خود بر یک ایران کالبدی که در قالب دولت-ملت اداره می‌شود.📰 ⚔️ به نوعی جنگ بین اکنون و آینده در جریان است و شاید هم غرب این زایمان را به سزارین تبدیل کرده باشد، اما به هر حال دیر یا زود این اتفاق می‌افتاد.⏳ 💥 حتی بسیاری از تنش‌های موجود نیز همان رؤیاها و مطلوبیت‌های جدید زندگی شبکه‌ای است، بر ضدّ این زندگیِ ساخته و پرداخته قرن بیستم که جمهوری اسلامیِ برآمده از با همراهی حداکثری مردم ایجادش کرده بود.🧕🏼 💇🏻‍♀️ لذا تعارض‌های امروز بیش از آن‌که ایدئولوژیک باشد، یک تعارض اجتماعی بین مطلوبیت‌ها و هنجارهای ذهنی نسل Z (که اولین نسل پرورش‌یافته در این فضاست)، با همه نسل‌های قبل است.🆕 🔥 لذا به گمانم این اتفاقات یک بحران کامل است نه ، 🌪بلکه یک است. 🗯به نظر می‌رسد به همین دلیل بوده که مثلاً در دانشگاه شریف (که به عنوان پدیدهٔ اغتشاشات اخیر شناخته شد)، دانشکدۀ کامپیوتر پیشگام است.🖥 یا نوجوانان و نسل Z نیروی این شورش‌ها را در کف خیابان تشکیل می‌دهند.✊ 👱🏼‍♀️ به تبع نیز مطالبات زنانه، یک مطالبه و کمکی برای جریان اصلی است، اگرچه در وجههٔ بین‌المللی روی آن بیشتری شده است.🎤 🔪 در نهایت هم بدنهٔ آشوبگر و جدایی‌طلب به عنوان ابزار و برای حفظ حالت فوق‌العادهٔ اجتماعی، نقش ایفا می‌کنند. 💣 لذا به زعم این متن، مهمترین چالش امروز، است.🌅 🚩 اما تفصیل این نکته بماند برای یادداشتی دیگر، که همه معتقدند برای ورود به جامعه شبکه‌ای، یکی از زنده‌ترین و آماده‌ترین جریان‌های جهان امروز است.💪🏼 🕌 مکتب اهلبیت از پایان عصر دولت-ملت‌ها هیچ‌گونه نگرانی ندارد و از عصر جوامع شبکه‌ای با خوش‌آمد استقبال می‌کند...😌 @social_theory
22.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«بدون فلسفه‌تاریخ کلان‌ترین مسئله‌ها بی‌پاسخ می‌ماند» درسگفتار مدرس: استاد احمد‌ رهدار و شروع دوره: ۱۰ آذرماه(۴ جلسه ۹۰ دقیقه‌ای) پنج‌شنبه‌ها به مدت ۴ هفته(یک هفته درمیان) 📆 ساعت‌برگزاری: ۱۰ الی ۱۲ 🎴مکان: بلوار الغدیر، کوچه ۱۰، ساختمان مفید، طبقه ۴ : 💻 سایت/ لینک👇 https://www.schoolnegah.ir/?page_id=4054 📞 تلفن: 02533551835 📱 ارتباط مجازی (ایتا و بله): 09907629882 آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر اینجا مارا دنبال کنید... https://eitaa.com/joinchat/2450981038C684782fb42
📸 چکیده نظرات ده جامعه‌شناس در تحلیل ناآرامی‌های اخیر که امروز در روزنامه دولت منتشر شد.
🆘سلام خدمت همه همراهان این صفحه من نه اهل ویرایش یادداشتهایم هستم و نه املای خوبی دارم و نه اهل هشتک و ایموجی هستم. اما مدتی است یکی از دوستان و همراهان داوطلبانه ادمین دوم کانال شده اند و یادداشتها را قبل یا بعد انتشار ویرایش میکنند و هشتکها و ایموجی و... به متن اضافه میکنند. با تقدیر و تشکر از لطف ایشون به این کمترین، اگر نقدی به این سبک وارد دانستید بفرمایید. من خودم چندان با ایموجی گذاشتن در متنی که مخاطبش خاص است میانه ای ندارم، اینجا فضای نوشتن کسی است که دنبال فالوور نیست و برای ان تلاشی نمی کند اما شاید این لطف مضاعف به بنده، افزوده ای داشته باشد و من تا به حال بی دلیل مقاومت کرده باشم لذا با آن همراهی میکنم تا اینکه بطور طبیعی در این موقعیت جدید خودم را بازیابم. با تشکر از همراهی شما حسین مهدیزاده🌹 @Ho_mah
✅ این یادداشتها را نوروز 99 نوشت و من چند وقت یکبار دوباره می نشینم و آنها را می خوانم و هیچ وقت لذت این دوره و رویاپردازی های آن را از یاد نخواهم برد. آن روزها حتی تصمیم گرفتم که یک رمان بنویسم چون متوجه شدم که این نوع حرفها را بصورت علمی و مفهومی نمی توان منتشر کرد. محصول همین دوره و کارهای گروهی آن زمان بود که من را متوجه مفهوم و کرد. اما خواندن این یادداشت ها هنوز هم برایم مفید است تا هم یادم بیاید روزهایی که تازه این اتفاقات داشت شروع می شد، چه تحلیلی از آن داشتیم و کرونا چه جرأتی بهمون داده بود که چه رویاپردازی هایی برای حل آن بحران بکنیم. ◀️ این یادداشتهای دکتر سعیدی را دوباره از اینجا بخوانید و لذت ببرید. از این حرفهایی که ذهن را برای آینده به جوشش در میاورد، زیاد پیدا نمی شود. 📌به عقب بر نمی گردیم- قسمت اول https://eitaa.com/social_theory/448 📌به عقب بر نمی گردیم- قسمت دوم https://eitaa.com/social_theory/449 📌به عقب بر نمی گردیم- قسمت سوم https://eitaa.com/social_theory/452 📌به عقب بر نمی گردیم- قسمت چهارم https://eitaa.com/social_theory/453 📌به عقب بر نمی گردیم- قسمت پنجم https://eitaa.com/qasdway/160 🆔@social_theory
14010811منازعه بین تصویر و مفهوم و جدا شدن علوم انسانی از علوم طبیعی در قرن نوزدهم.mp3
33.67M
در مسیر تحقیقاتی که درباره مساله داشتم، متوجه اهمیت در میان اصحاب علوم انسانی و در قرن بیستم شدم. بعد متوجه شدم که التفات چه تقابل سنگینی بین جهان تصاویر با جهان «مفاهیم» ایجاد کرده است. در این گزارش سعی کردم یک صورت بندی از این تقابل ارائه بدهم. همچنین سعی کردم که خلاق باشم و نظر در این موضوع را هم در نظر بگیرم و صورت بندی کلی تری ارائه بدهم. میدانم که در این فایل یک گزارش و احتمالا مناقشه برانگیز از تکون علوم انسانی و اجتماعی به معنایی امروزین آن ارائه شده است و تنش هایی که با حکمت عملی قدیم و مهندسهای اجتماعی مدرن را به بار خواهد آورد. این جلسه به بهانه مساله و ماموریت «روایت صحیح» که رهبر انقلاب فرمان آن را داده اند، با جمعی از اساتید فرهیخته حوزه علمیه خواهران برقرار شده بود. 🆔@social_theory
هدایت شده از اخبار سوریه
- ناشناس.mp3
36.29M
🔸چند روزی است که یک فایل صوتی منتسب به یک افسر امنیتی وزارت اطلاعات در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که در آن نامبرده با استفاده از تجربیات خود مستندات موجود و داده‌های میدانی به بررسی حوادث اخیر کشور پرداخته است. آنچه در این ۷۵ دقیقه که در شورای تامین استان یزد ایراد شده بیان می گردد تحلیلی حقیقی و واقعی و بنیادین از این حوادث است. 🔸اما نکته جالب ماجرا آن است که آنچه این مسوول امنیتی در این جلسه می‌گوید را ما در طول هفته‌های گذشته به شکل‌های مختلف برای شما گفته و تحلیل کرده بودیم، اما شنیدن آن از زبان یک مدیر حاضر در میدان و کسی که سال‌ها سابقه تدریس در این حوزه را دارد شنیدنی خواهد بود. این صحبت ها بیانگر چندین موضوع مهم است: نخست) اشراف بر حوادث دوم) تحویل درست سوم) پیش‌بینی رفتارها چهارم) برخورد اصولی پنجم) اعتراف به اشتباهات در ساختار کشور ششم) به نظر من مهم‌تر از عوامل پیشین است کمک‌ها و امدادات الهی به ملت ایران است. ✔️فارغ از هر نگاه و دیدگاهی به عنوان یک شنونده حرفه‌ای و کسی که دنبال کشف حقیقت است این سخنان را گوش دهید تا به چهارچوبی درست از رویدادهای اخیر کشور برسید. @syriankhabar
💬بالاخره موفق شدم و این فایل طولانی را گوش کردم.🎧 📚 من ندارم و نمی‌دانم که این مفهوم را در فضای علوم انسانی و اجتماعی، چطور باید جانمایی کرد و چه تأثیر و تأثّری بر دیگر عرصه‌های جامعه می‌گذارد.🏙 🎓ضمن این که اساساً در ، امنیت یک چارچوب مفهومی مستقل نیست و به تبع، ما هم چندان در آن دانشی نداریم؛ چرا که دانش ما از لحاظ چارچوب مفهومی به شدت تقلیدی است و اگر آنها به یک موضوعی نپردازند، ما هم به آن علمی نگاه نخواهیم کرد.🚮 🇮🇷اما در و در محدودهٔ جغرافیایی ما، نگهداری امنیت درونی یک جامعه در ضمن چالش‌های همیشگی بیرونی، یک مسأله‌ای است که باید دانش‌های انسانی به آن بپردازند و لذا این چارچوب مفهومی را از انزوا در بیاورند.🔜 📈 در این فایل شما با یک گونهٔ از بحران‌های امنیتی طرف هستید که در دستگاه‌های اطلاعاتی ایران مشغول طراحی نقشه‌های مدیریت بحران امنیتی است.📋 🎙 نکات خیلی خوبی در این فایل بود. اگر بخواهیم دانش‌های انسانی و اجتماعی بتوانند تکلیفشان را با چارچوب مفهومی مشخص کنند، تحلیل کردن مداوم این نوع گزارش‌ها ضروری است.📊 🚨اما مهمترین مسأله بعداً این خواهد بود که نسبت بین با امر فرهنگی و اقتصادی و سیاسی و نسبت آن با نهادهای خرد و کلان اجتماعی چیست. این مسأله واقعاً مهم است که هنوز سر آن باز نشده است.🔐 🆔@social_theory
هدایت شده از استاد مددی
💢تقریرات درس خارج فقه به صورت موضوعی💢 نگارش یکی از فضلای محترم👇 🏠@ostadmadadi
در چند روز اخیر بار دیگر یادداشت روح الله فقیهی در سایت المانیتور دوباره در ایتا به گردش درامده است. این یادداشت در زمان حیات آیت الله مصباح یزدی و در اول ژوئن 2018 منطبق با 11 خرداد 1396 در بحبوحه تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری آن سال، در المانیتور منتشر شد. اما چرا المانیتور باید این یادداشت را منتشر کند و روح الله فقیهی نویسنده این یادداشت کیست و چرا باید چنین یادداشتی را بنویسد؟ روح الله فقیهی برادر مصطفی فقیهی فرزند محمد مهدی فقیهی است که خانوادگی مالک روزنامه و سایت اصلاح طلب انتخاب هستند. محمد مهدی فقیهی طلبه اصلاح طلب تندی است و فرزندانش هم متولد قم هستند. روح الله فقیهی اهل تولید خبر برای جریانهای خبری اصلی جهان است. مثلا 2019 در آستانه انتخابات اخیر ریاست جمهوری یک ریپورتاژ کامل برای آذری جهرمی رفت و آن زمان شایع شد که برای انتشار این خبر 50 هزار دلار به فارین پالیسی پرداخت کرده است. فقیهی جریانهای حوزه را می شناسد و این خبر را، هم برای معرفی ایت الله میرباقری به رصدگرهای جهانی نوشته است و هم اینکه با مقایسه ایشان با آیت الله مهدوی کنی و آیت الله مصباح، قصد زنده کردن احساس رقابت در میان شاگردان این سه مکتب را دارد که در این کار هم تاحدودی موفق بوده است. ⚠️تا جایی که من می دانم استاد میرباقری هیچ سودایی برای رهبری فکری و سیاسی بر هیچ جریانی اجتماعی را ندارد. ایشان تنها ظرفیت رهبری فکری جوانان انقلابی را بیانیه گام دوم رهبر انقلاب می دانند و خود از سنگرِ مدرسه فکری «فرهنگستان علوم اسلامی قم» مشغول خدمت به انقلاب اسلامی هستند. @social_theory
📩 متن کامل پیام امام خمینی خطاب به بسیجیان 🔻 بسم الله الرحمن الرحیم تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقیناً از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد. در حوادث گوناگون پس از پیروزی انقلاب خصوصاً جنگ، بودند نهادها و گروه‌های فراوانی که با ایثار و خلوص و فداکاری و شهادت طلبی، کشور و انقلاب اسلامی را بیمه کردند. ولی حقیقتاً اگر بخواهیم مصداق کاملی از ایثار و خلوص و فداکاری و عشق به ذات مقدس حق و اسلام را ارائه دهیم، چه کسی سزاوارتر از بسیج و بسیجیان خواهند بود! بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد. بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده‌اند. بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن، نام و نشان در گمنامی و بی‌نشانی گرفته‌اند. بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نموده‌اند. من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند، چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی‌ام. من مجدداً به همه ملت بزرگوار ایران و مسئولین عرض می‌کنم چه در جنگ و چه در صلح بزرگترین ساده اندیشی این است که تصور کنیم جهانخواران خصوصاً امریکا و شوروی‌ از ما و اسلام عزیز دست برداشته‌اند؛ لحظه‌ای نباید از کید دشمنان غافل بمانیم. در نهاد و سرشت امریکا و شوروی کینه و دشمنی با اسلام ناب محمدی - صلی الله علیه و آله و سلم - موج می‌زند. باید برای شکستن امواج طوفان‌ها و فتنه‌ها و جلوگیری از سیل آفت‌ها به سلاح پولادین صبر و ایمان مسلح شویم. ملتی که در خط اسلام ناب محمدی - صلی‌الله‌علیه‌وآله - و مخالف با استکبار و پول پرستی و تحجرگرایی و مقدس نمایی است، باید همه افرادش بسیجی باشند و فنون نظامی و دفاعی لازم را بدانند، چرا که در هنگامه خطر ملتی سربلند و جاوید است که اکثریت آن آمادگی لازم رزمی را داشته باشد. خلاصه کلام، اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید و الّا هر لحظه باید منتظر حادثه ماند. بسیج باید مثل گذشته و با قدرت و اطمینان خاطر به کار خود ادامه دهد. امروز یکی از ضروریترین تشکل‌ها، بسیج دانشجو و طلبه است. طلاب علوم دینی و دانشجویان دانشگاه‌ها باید با تمام توان خود در مراکزشان از انقلاب و اسلام دفاع کنند و فرزندان بسیجی‌ام در این دو مرکز، پاسدار اصول تغییرناپذیر «نه شرقی و نه غربی» باشند. امروز دانشگاه و حوزه از هر محلی بیشتر به اتحاد و یگانگی احتیاج دارند. فرزندان انقلاب به هیچ وجه نگذارند ایادی امریکا و شوروی در آن دو محل حساس نفوذ کنند. تنها با بسیج است که این مهم انجام می‌پذیرد. مسائل اعتقادی بسیجیان به عهده این دو پایگاه علمی است. حوزه علمیه و دانشگاه باید چهارچوب‌های اصیل اسلام ناب محمدی را در اختیار تمامی اعضای بسیج قرار دهند. باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی باشند و این شدنی است، چرا که بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست، باید هسته‌های مقاومت را در تمامی جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد. شما در جنگ تحمیلی نشان دادید که با مدیریت صحیح و خوب می‌توان اسلام را فاتح جهان نمود. شما باید بدانید که کارتان به پایان نرسیده است، انقلاب اسلامی در جهان نیازمند فداکاری‌های شماست و مسئولین تنها با پشتوانه شماست که می‌توانند به تمامی تشنگان حقیقت و صداقت اثبات کنند که بدون امریکا و شوروی می‌شود به زندگی‌ مسالمت آمیز توأم با صلح و آزادی رسید. حضور شما در صحنه‌ها موجب می‌شود که ریشه ضد انقلاب در تمامی ابعاد از بیخ و بن قطع گردد. من دست یکایک شما پیشگامان رهایی را می‌بوسم و می‌دانم که اگر مسئولین نظام اسلامی از شما غافل شوند، به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت. بار دیگر تأکید می‌کنم که غفلت از ایجاد ارتش بیست میلیونی، سقوط در دام دو ابرقدرت جهانی را به دنبال خواهد داشت. من از تمامی بسیجیان خصوصاً از فرماندهان عزیز آن تشکر می‌کنم و از دعای خیر برای این فرزندان با وفای اسلام غفلت نخواهم نمود. خداوند شهدای عزیز و گمنام بسیج را به نعمت همجواری اهل بیت - علیهم السلام - متنعم و جانبازان عزیز را شفا و اسرا و مفقودین عزیز را سالماً به اوطانشان بازگرداند و هر روز بر عظمت و شوکت این نهاد مقدس و مردمی که پیروان اسلام عزیز و حضرت بقیة الله الاعظم - ارواحنا لمقدمه الفداء - هستند بیفزاید. والسلام علیکم و رحمة الله. ۲ آذر ۱۳۶۷ روح الله الموسوی الخمینی
میخواهم چند تا پست بزارم راجع به تکنیک هایی که میتونه زندگی در ایران را اصلاح کنه اما نیاز به سرمایه گذاری جدید نداره، نیاز به ساختن نداره، بلکه نیاز به «تنظیم» کردن داره. نیاز به درست دیدن داره. نیاز به این داره که آنچه میتواند تغییر مثبت ایجاد کند را پیدا کنیم. اینهایی که به مرور می گذارم را در ادامه پست های به عقب بر نمی گردیم ببینید، بعد هر کدامتان به مدیران دولتی که در اقوام و دوستانتان می شناسید فکر کنید و ببیند کدام یک از آنها توان این سبک از مدیریت را دارند. آن وقت بر من منت بگذارید و شاخص هایی که در او پیدا کردید که باعث می شود فکر کنید او می تواند مدیری باشد که با این سبک مملکت را پیش ببرد را برای من بنویسید تا ببینیم بعد از مدتی، می توانیم از طریق همین گفتگوی ساده، یک لیست از شاخص های واقعی مدیر مناسب برای امروز ایران پیدا کنیم؟ سپاس فراوان @social_theory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 معضل مسکن در ایران با ساخت خانه حل نمی‌‎شود؛ چون اصلا مشکل کمبود نیست؛ ما الان ۶ میلیون خانه اضافه داریم 👤 محمدصالح شکوهی، عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت: 🔹آیا اگر دولت رئیسی ۴ میلیون خانه بسازد، مشکل مسکن در ایران حل می‌شود؟ ابدا؛ مسیر خانه سازی صرف برای حل مشکل مسکن را چینی‌ها پیش از ما رفته‌اند و اکنون به اندازه جمعیت فرانسه خانه خالی دارند! با اخذ مالیات موثر بر خانه‌های خالی و دوم، دولت میتواند بحران مسکن را حل کند. به دلیل عدم اخذ مالیات‌های مسکنی، همین امروز در مسکن مهر پردیس شخصی با مالکیت ۵۰۰ واحد وجود دارد! جالب است که این استاد عزیز در گوشه سمت راست تخته این حدیث را نوشته است که "من بنی فوق مایسکنه کُلّف حمله یوم القیامه" هر کس بیش از آنچه در ان ساکن است بسازد، بار خودش در قیامت را اضافه کرده است. میتوان از احادیث اینگونه استفاده کرد. @social_theory
37.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این خانم محترم، با انگیزه خودش به سمت بازیافت زباله ها رفته و برای استفاده مجدد از همه آنها هم به ایده رسیده به نحوی که فقط سه درصد از آن باقی بماند. از زباله های آلی تا زباله های دارای ارزش حرارتی تا صنایع تبدیلی آن و... مدیری می خواهیم که به جای هزینه، بتواند کار را برای این نوع انسانها تسهیل کند. این مدیر چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ @social_theory