eitaa logo
سلوک تشکیلاتی
3.1هزار دنبال‌کننده
174 عکس
74 ویدیو
1 فایل
سلوک تشکیلاتی | محفلی برای فهم بهتر از تشکیلات ▪️ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید؛ 🌐 @SolookTashkilati (بله، ایتا، اینستاگرام، روبیکا، تلگرام) 🔸️وبسایت: http://www.Karavani.ir 🔹️ارتباط با ادمین: @Inf_solook
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 : : شرح فرازهای زیارت‌نامه اربعین ۹ ▪️اَشْهَدُ اَنَّکَ اَمینُ اللهِ وَابْنُ اَمینِهِ عِشْتَ سَعیداً وَمَضَیْتَ حَمیداً وَمُتَّ فَقیداً مَظْلُوماً شَهیداً وَاَشْهَدُ اَنَّ اللَّهَ مُنْجِزٌ ما وَعَدَکَ وَمُهْلِکٌ مَنْ خَذَلَکَ وَمُعَذِّبٌ مَنْ قَتَلَکَ وَاَشْهَدُ اَنَّکَ وَفَیْتَ بِعَهْدِاللهِ وَجاهَدْتَ فى سَبیلِهِ حَتّى اَتیکَ الْیَقینُ فَلَعَنَ اللهُ مَنْ قَتَلَکَ وَلَعَنَ اللهُ مَنْ ظَلَمَکَ وَلَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً سَمِعَتْ بِذلِکَ فَرَضِیَتْ بِهِ اَللّهُمَّ اِنّى اُشْهِدُکَ اَنّى وَلِىُّ لِمَنْ والاهُ وَعَدُوُّ لِمَنْ عاداهُ بِاَبى اَنْتَ وَاُمّى یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ... 📖 برگرفته از مباحث در کتاب 👈بله|ایتا|تلگرام|روبیکا|اینستاگرام Karavani.ir | @SolookTashkilati
🏴 ▪️ در یک امر است و سعه‌صدر در فرد امر دیگر است. باید همگان سعه‌صدر داشته باشند تا در یک عازم حق، مشکل و اختلالی رخ ندهد؛ اما رهبری تشیکلات به سعه صدری فراتر از افراد نیاز دارد. در یک تشیکلات همه افراد در یک مرتبه قرار ندارند. بله | ایتا | تلگرام | روبیکا | اینستاگرام 🌐 Karavani.ir |
؛ ▪️ در یک امر است و سعه‌صدر در فرد فرد تشکیلات امر دیگر است. باید همگان سعه‌صدر داشته باشند تا در یک عازم حق، مشکل و اختلالی رخ ندهد؛ اما رهبری تشیکلات به سعه صدری فراتر از افراد نیاز دارد. ▪️در یک همه افراد در یک مرتبه قرار ندارند. جدا از مراتب گوناگون ایمانی، برخی افراد روابط عمومی قوی دارند، برخی سرعت اقدام بالایی دارند، برخی تجارب اجرایی افزون‌تری دارند و به همین ترتیب، تمایزهای گوناگونی در تشکیلات وجود دارد که عده‌ای قوی و برخی ضعیف‌تر هستند. 🔸 رهبر تشکیلات باید بتواند ضمن افراد قوی، افراد ضعیف‌تر را نیز کند. پـيـامـبر خدا (صلی الله علیه وآله) فرمودند: «هرگاه فردى از جماعت جدا شود شيطان او را مى ربايد، همچنان كه گرگ گوسفند جدا مانده از رمه را». درجای دیگر نیز فرمودند: «دست خدا بر سر است و شیطان باکسی همراه است که با جماعت ناهماهنگی کند.» با این بیان آنچه اهیمت دارد حضور افراد در یک است. نیز و را می‌خواهد لذا بدانیم زمزمه‌های به بهانه‌های واهی از وساوس شیطان است. بله | ایتا | تلگرام | روبیکا | اینستاگرام | تارنما 🌐 www.Karavani.ir |
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 : : شرح فرازهای زیارت‌نامه اربعین ۱۰ ▪️اَشْهَدُ اَنَّکَ کُنْتَ نُوراً فىِ الاَصْلابِ الشّامِخَةِ وَالاْرْحامِ الْمُطَهَّرَةِ لَمْ تُنَجِّسْکَ الْجاهِلِیَّةُ بِاَنْجاسِها وَلَمْ تُلْبِسْکَ الْمُدْلَهِمّاتُ مِنْ ثِیابِها وَاَشْهَدُ اَنَّکَ مِنْ دَعاَّئِمِ الدّینِ وَاَرْکانِ الْمُسْلِمینَ وَمَعْقِلِ الْمُؤْمِنینَ وَاَشْهَدُ اَنَّکَ الاْمامُ الْبَرُّ التَّقِىُّ الرَّضِىُّ الزَّکِىُّ الْهادِى الْمَهْدِىُّ وَاَشْهَدُ اَنَّ الاْئِمَّةَ مِنْ وُلْدِکَ کَلِمَةُ التَّقْوى وَاَعْلامُ الْهُدى وَالْعُرْوَةُ الْوُثْقى وَالْحُجَّةُ على اَهْلِ الدُّنْیا وَاَشْهَدُ اَنّى بِکُمْ مُؤْمِنٌ وَبِاِیابِکُمْ مُوقِنٌ بِشَرایِعِ دینى وَخَواتیمِ عَمَلى وَقَلْبى لِقَلْبِکُمْ سِلْمٌ وَاَمْرى لاِمْرِکُمْ مُتَّبِعٌ وَنُصْرَتى لَکُمْ مُعَدَّةٌ حَتّى یَاْذَنَ اللَّهُ لَکُمْ فَمَعَکُمْ مَعَکُمْ لامَعَ عَدُوِّکُمْ صَلَواتُ اللهِ عَلَیْکُمْ وَعلى اَرْواحِکُمْ وَاَجْسادِکُمْ وَشاهِدِکُمْ وَغاَّئِبِکُمْ وَظاهِرِکُمْ وَباطِنِکُمْ آمینَ رَبَّ الْعالَمینَ. 📖 برگرفته از مباحث در کتاب 👈بله|ایتا|تلگرام|روبیکا|اینستاگرام Karavani.ir | @SolookTashkilati
🏴 ▪️اسلام می‌گوید: «وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا» یعنی حتی اختلاف قومی و قبیله‌ای هم مذموم است. باید داشت و به دین با نگاه جمعی نگریست؛ اصلی در و به اصطلاح افراد است. بکوشیم روحیه تشکیلاتی را تقویت کنیم. بله | ایتا | تلگرام | روبیکا | اینستاگرام 🌐 Karavani.ir |
؛ ▪️اسلام می‌گوید: «وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا» یعنی حتی اختلاف قومی و قبیله‌ای هم مذموم است. باید داشت و به دین با نگریست؛ اصلی در و به اصطلاح افراد است. 🔸 بکوشیم را تقویت کنیم. ، و ایجاد نسبت به یک بدنه تشکیلاتی راه‌هایی ست که افراد را از فردگرایی جدا می‌کند. بدانیم اگر فردی به تنهایی کاری را برعهده می‌گیرد و بی توجه به جمع پیش می‌رود ممدوح نیست؛ حتی اگر نتیجه مطلوبی حاصل شد، این نتیجه، یک ثمره مطلوب فردی و محدود است؛ نه جمعی و نامحدود. ▪️نگاه خروجی محور در باعث می‌شود این ظرافت را درک نکنیم؛ لذا اگر ثمره مطلوب در عملکرد فردی هم محقق شود، آن‌را پسندیده تلقی خواهیم کرد؛ در حالیکه یک خروجی ناقص اما جمعی نسبت به یک خروجی فردی اما به ظاهر کامل، بیشتر ارزش دارد. ▪️ اسلام در نیز چنین است. یک نماز فردی باید شرایط بسیاری مانند حضور قلب و... داشته باشد تا به مرتبه‌ای از برسد اما نماز در روایات ما بدون قید مورد ستایش قرار گرفته‌اند. 🔸 توهم و تصور این مطلب که دسته‌جمعی اقدام نمودن در تشکیلات سرعت افراد را پایین می‌آورد رها کنیم و بکوشیم همگی در یک شاکله اقدام نمایند. چنانچه امام حسن (علیه‌السلام) فرمودند: هرگز گروهی در کاری یکدست و متحد نشوند مگر آنکه کارشان استحکام یافت و پیوندشان استوار گشت. فارغ از نتیجه‌گرایی در تشکیلات باید به و توجه نمود. بله | ایتا | تلگرام | روبیکا | اینستاگرام | تارنما 🌐 www.Karavani.ir |
📃 : ، 🔹 خداوند متعال مواهب و نعمات بسیاری بر انسان ارزانی داشته است که بشر، گاه در برابر برخی از آن‌ها غفلت نموده و به آسانی از کنار این می‌گذرد؛ استعدادهایی که بکارگیری هرکدام تغییراتی شگرف را در حیات و انسان ایجاد می‌کند که ای بسا بهره‌گیری از آن‌ها موجب و و غفلت از آن‌ها موجب و می‌شود و این یادآور کلام نورانی امام صادق علیه السلام است که فرمودند: «كَم مِن مُنعَمٍ علَيهِ و هُو لا يَعلَمُ» بسا كسى كه نعمتى به او ارزانى شده است و خودش نمى‌داند. هر یک از این نعمات الهی اگر به درستی شناخته شود و در راهی که بایسته و شایسته است بکارگرفته شود یقینا اثرگذار در زندگی انسان خواهند بود و این ، گاه به محقق می‌شود و گاه به . 🔹 یکی از این نعمات الهی است. حبّ ذات از مهمترین گرایش‌های وجودی انسان است که موجب و او می‌شود. لذا بعنوان یک گرایش اساسی، در وجود انسان و بقاء و کمال او اثر گذار است. انسان چون خویشتن را دوست دارد، کمال خویش را نیز خواهان است. بنابراین، انسان که اصل او را شکل می دهد بر حبّ ذات بنا شده است. خداوند از همین اصل استفاده کرده است و ذات انسان را توسعه داده و به جای آن که بگوید حبّ ذات یا «خود خواهی» مطلقاً مذموم است، اصل آن را تأیید نموده و آن را از من دانی و محدود به خواسته های حیوانی، به من متعالی انسانی توسعه داده است. 🔹 خود عالی انسان در مرتبه روح الهی انسان است و در مقابل و در تزاحم با دیگران نیست. این انسانی، است و این خود خواهی، عین است و خودخواهی مذموم نیست. خداوند به انسان این معنا را تکویناً و تشریعاً القا می‌کند که تو فقط این بدن نیستی و حقیقت عالی‌تری در مرتبه روحانی داری و آن خود عالی تو دیگر در مقابل دیگران و در تضاد و تنافر افراد دیگر نیست. تو حقیقتی داری بسیار وسیع‌تر از این بدن و روابط حاکم بر آن، حقیقت وجود تو حقیقتی دارای سعه وجودی و شمول است. اگر انسان به این حقیقت توجّه کند آنگاه درک خواهد نمود که خانواده و دوستانش و تمام مؤمنینی که با آنها دارد نیز می توانند شئون وجودی او باشند. بله | ایتا | تلگرام | روبیکا | اینستاگرام | تارنما 🌐 www.Karavani.ir |
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙سلسله : 🔸 روح حاکم بر ما روزی در پیشگاه پروردگار زانو می‌زند و کتاب اعمال خود را مشاهده می‌کند و ندای « ٱليَومَ إِنَّمَا تُجزَونَ مَا كُنتُم تَعمَلُونَ» را می‌شنود. 👈بله|ایتا|تلگرام|روبیکا|اینستاگرام Karavani.ir | @SolookTashkilati
📃 : در 🔹از مهمترین مسائل موجود در روح حاکم بر هر چیزی نام‌ها هستند. همواره گفته می‌شود باید با هم‌خوانی داشته باشد. این مسئله در در زمان فرزندان بسیار ملموس است. روایات بسیاری مبنی بر نام‌گذاری فرزندان و نام نیکو نهادن وجود دارد. مانند آنجا که رسول اکرم (ص) فرمودند: « یکی از حقوق فرزند بر پدرش نهادن است.» 🔹 از منظر و علوم مستحدثه نیز این مطلب ثابت شده است که نام‌ها بر روی مسمای خود مستقیم دارند. گفته می‌شود اسامی مانند قالب و چارچوب هستند و مسمی مانند خمیری خواهد بود که در این قالب و چارچوب ریخته می‌شود و بر همان اساس شکل خواهند گرفت. اگر نامی نیکو وضع شود، مسمی مثل همان اسم، خمیره و باطن احسن پیدا خواهد کرد و اگر اسمی نامناسب و بی‌مبنا وضع شود، شخص یا جمع نام‌گذاری شده مثل همان اسم و باطن بی‌اساس پیدا خواهد کرد. 🔹البته باید یک نکته را متذکر شد که نام‌گذاری یک جمع یا فرد خاص امکان دارد با ظرایفی همراه باشد؛ ضمن در نظر گرفتن این ظرایف باید دانست تمام کار به این نام‌گذاری محدود نخواهد شد. نباید گفت و و شاکله این مسمی را با نام نیکو تدبیر نموده‌ایم و لذا کار ما تمام شده است؛ بلکه باید دانست این نام‌گذاری مطلع بسیاری از کارها خواهد بود. پس از وضع نام نیک، باید تلاش نمود مسمی را بر اساس روح حاکم آن نام تدبیر و تمشیت نماییم. باید دقت نمود تا این مسمی از چارچوب‌های اصلی خود خارج نشود؛ وگرنه اسم، بی مسمی خواهد بود. 🔹 آنچه باید در خود در نظر داشته باشیم، این است که نام را به خوبی انتخاب کنیم و سپس آن نام را در جای جای اعمال و بخش‌های تشکیلات تسری دهیم. برای مثال اگر نام یک تشکیلات دینی، اشاره به نام امام حسن محتبی(ع) دارد، باید کوشید چنان ایشان کرامت و بزرگواری و ید معطیه داشتن را مشاهده کنیم. این چنینی باید با وجود امام حسن(ع) عجین باشد و از ایشان در تمام امور استعانت جسته و الگو بگیرد. ادامه دارد.. بله | ایتا | تلگرام | روبیکا | اینستاگرام | تارنما 🌐 www.Karavani.ir |