eitaa logo
سلوک تشکیلاتی
3.1هزار دنبال‌کننده
174 عکس
74 ویدیو
1 فایل
سلوک تشکیلاتی | محفلی برای فهم بهتر از تشکیلات ▪️ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید؛ 🌐 @SolookTashkilati (بله، ایتا، اینستاگرام، روبیکا، تلگرام) 🔸️وبسایت: http://www.Karavani.ir 🔹️ارتباط با ادمین: @Inf_solook
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙سلسله پادکست‌های _ قسمت دوم 🔸 خداوند در آیه ۹۲ سوره بقره با اشاره به داستان گوساله سامری، نکاتی متذکر می‌شود. در این آیه شریفه فرموده است بنی اسرائیل بجای توجه به بینات موسی علیه السلام، به گوساله سامری توجه کردند و به این سبب در ظلمت فرورفتند. "بینات" در یعنی امور واضح و شفاف و این به این معناست که شما به وسیله این امور به سمت نور و راهنمایی خواهید شد. 👈بله|ایتا|تلگرام|روبیکا|اینستاگرام Karavani.ir | @SolookTashkilati
▪️عروج شهادت گونه محترم، خادم الرضا و خادم مردم، حجت الاسلام رئیسی و همراهان ایشان در روز میلاد امام رضا (ع) را به محضر امام زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و همه ملت ایران تبریک و تسلیت عرض می نمائیم. ▪️این نشان داد هنوز قالب زده و مرده نشده و زنده و بالنده است و در انقلاب اسلامی حتی در رسمی ترین مراتب حکومتی آن، هنوز راه و رسم و در مسیر و به خلق زنده و پا برجاست. بله | ایتا |تلگرام |روبیکا |اینستاگرام |تارنما 🌐 Karavani.ir|
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 استاد عابدینی به مناسبت عروج شهادت‌گونه رئیس جمهور (بخش اول) ▪️ ان شاءالله خداوند سبحان حکمت این مسئله را روشن سازد تا صبر ما افزایش یابد زیرا وقتی موسی علیه السلام به خضر نبی علیه السلام عرضه داشت من خواهم کرد، خضر می‌فرماید برچیزی که و احاطه نداری چگونه صبر خواهی کرد؟ ▪️ بدانیم به اندازه توان انسان است و هرچقدر کسی بزرگتر شود، ابتلای او شدیدتر خواهد شد. 👈بله|ایتا|تلگرام|روبیکا|اینستاگرام Karavani.ir | @SolookTashkilati
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 استاد عابدینی به مناسبت عروج شهادت‌گونه رئیس جمهور (بخش دوم) ▪️ درجه جامعه ما رشد یافته است لذا ابتلائات تشدید شده است. با این رشد و تعالی، به سمت ظهور نزدیک‌تر شده‌ایم. با این نگاه به بلایا بنگریم. سپاسگزار افراد خدوم باشیم تا مبادا کفران نعمت شود. 👈بله|ایتا|تلگرام|روبیکا|اینستاگرام Karavani.ir | @SolookTashkilati
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙سلسله پادکست‌های _ قسمت سوم 🔸 در آیه ۱۲۵ سوره بقره آمده است: "وَإِذْ جَعَلْنَا الْبَيْتَ مَثَابَةً لِلنَّاسِ وَأَمْنًا وَاتَّخِذُوا مِنْ مَقَامِ إِبْرَاهِيمَ مُصَلًّى ۖ وَعَهِدْنَا إِلَىٰ إِبْرَاهِيمَ وَإِسْمَاعِيلَ أَنْ طَهِّرَا بَيْتِيَ لِلطَّائِفِينَ وَالْعَاكِفِينَ وَالرُّكَّعِ السُّجُودِ." در این آیه، کعبه برای همه مردم امن و امان است. این آیه امنیت را قید برای مومنین یا مسلمین قرار نداده است بلکه تمام مردم در این نقطه امنیت دارند. 🔸 نیز مظهری از بیت الله است زیرا در بیت الله توجه به حق تعالی رخ می‌دهد. یک و جمعی در این جمع محقق می‌شود. روح معنای بیت محلی است که انسان در آن به حق تعالی توجه می‌کند. بکوشیم در را برای اعضا فراهم کنیم. چنانچه در کعبه نیز طهارت انسان مورد توجه است. 👈بله|ایتا|تلگرام|روبیکا|اینستاگرام Karavani.ir | @SolookTashkilati
✍ سلسله یادداشت‌های بخش دوم: و 👈 پیش‌تر درباره بطور مختصر بحث نموده‌ایم. اکنون قدری مفصل و به فراخور بحث در این مبحث عمیق‌تر خواهیم شد. ▪️حبّ ذات یکی از مهمترین گرایش‌های وجودی انسان است که موجب و او می‌شود لذا بعنوان یک گرایش اساسی در وجود انسان و بقاء و کمال او اثرگذار است. مرحوم علامه طباطبایی (رضوان‌الله‌تعالی علیه) می‌فرمایند: «غريزه حب‏ ذات [است]‏ كه ما را وامى‏‌دارد به اينكه از هر مكروهى حذر نموده، و از ألم هر عذابى بگريزيم، و از مرگ فرار كنيم». ▪️انسان بر اساس این حبّ ذات، عشق به کمال و بقاء دارد و از نقص و نیستی گریزان است. به تعبیر ایشان «دنيا دار تزاحم و ناموس حاكم بر آن، ناموس تنازع در بقا است، پس هر نوعى كه گفتيم به حكم فطرتش مى‏‌خواهد هستى و بقاى خود را حفظ كند، با همان شعور فطرى اين حق را هم براى خود قائل است كه از حقوق و منافع خود دفاع كند، و اذعان و اعتقاد دارد كه اين عمل برايش مباح است، همانطور كه معتقد بود تصرف در موجودات ديگر برايش جايز و مباح است.» ▪️ابن‌سینا از این این‌گونه تعبیر می‌کند؛ "سریان عشق در همه هستی" و رساله‌ای نیز به همین نام دارد. حضرت امام (ره) هم در مباحث فطرت خود به این نکته تأکید می‌کنند که: «تمامى افراد حتى تمامى اشياء، روى كمالى مخلوقند و كسى نيست كه نقصان را طالب باشد و كمال را دوست نداشته باشد، البته عشق‏ به‏ كمال‏، فطرى هر موجودى است‏». ▪️با این اوصاف باید گفت با توجه به آنکه انسان جویای کمال است و این کمال را در اجتماع و پیوند با دیگران کسب خواهد نمود، لذا یکی از مبانی اساسی و زندگی اجتماعی است. در آتی درباره جزئیات حب ذات بحث خواهیم نمود و خواهیم گفت تمام عالم از این اصل اساسی تبعیت می‌کند. بله | ایتا | تلگرام | روبیکا | اینستاگرام | تارنما 🌐 www.Karavani.ir |
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙سلسله پادکست‌های _ قسمت چهارم 🔸 ملاک ارزش‌گزاری افراد در و جامعه چگونه باید باشد؟ 🔸 وظیفه در در این امر چیست؟ 🔸 آیا جایگاه و ارزش افراد در تشکیلات در قرآن مطرح شده است؟ در این قسمت از تدبرهای تشکیلاتی به این سوالات پاسخ خواهیم داد. 👈بله|ایتا|تلگرام|روبیکا|اینستاگرام Karavani.ir | @SolookTashkilati
✍ سلسله یادداشت‌های بخش سوم: در تمام موجودات اعم از جمادات، گیاهان و حیوانات ▪️ مخصوص انسان نیست. هر موجودی تا وجود پیدا کرده است، خودش را می‌خواهد و خودش را دوست دارد. چون خودش را دوست دارد، بقای خودش را هم دوست دارد. این امر به‌طور فطری در انسان، به‌طور غریزی در حیوان و به طور طبیعی در اجسام وجود دارد. این و در هر موجودی مطابق این‌که ذاتش چه باشد، وجود دارد. ▪️نظام مولکولی در جمادات نیز این‌گونه است؛ جاذبه بین الکترون و پروتون های اتم باعث می‌شود مولکول قوام پیدا کند و دچار فروپاشی نشود. مگر یک اثری و نیرویی از بیرون بیاید و بر توان و جاذبه مولکول غلبه کند تا از هم گسسته شود، وگرنه بقایش به همین پیوستگی است. اجسام هم از مولکول تشکیل شده‌اند و دربرابر واپاشی مقاومت دارند و بقای خود را می‌خواهند. لازمه بقا هم این بوده که خودشان را بشناسند و بقای خود را بخواهند؛ یعنی تا خودشان را نخواهند، بقای خود را نمی‌خواهند و این یعنی حب ذات در مرتبه هم وجود دارد. ▪️این و و دفع مضرّات و نقایص در گیاهان که از جهت وجودی مرتبه عالی تری نسبت به جمادات هستند، نیز وجود دارد. گیاهان بر اساس حبّ ذات به دنبال هستند و از وجود خود دفاع می کنند.جذب و دفع در گیاه بر اساس حبّ بقاء و حبّ ذات است. گیاهان هم در گرفتن نور و آب، از هم سبقت می گیرند. برگ و ساقه های گیاهان حرکت دارند و هر کدام می‌خواهند بر دیگری غلبه کنند، نور و هوا را جذب کنند و موادّ زائد را دفع کنند. ریشه‌های‌ گیاهان هم به سمت آب حرکت می‌کند و آب و مواد معدنی را جذب می کند. ▪️این حبّ ذات در حیوان که مرتبه ای عالی تر از حیات و وجود را دارا است، شدیدتر است، حیوان، علاوه بر جاذبه و دافعه مربوط به جمادات، و جذب و دفع مربوط به گیاهان، تقاضاهای حیوانی دارد، نیاز به آب و علف دارد، مرتع می‌خواهد این یعنی حیطه گسترده‌تری از جایی که ایستاده است، می‌خواهد. مرتبه وجودی یک ماهی که در آب حرکت دارد و پرنده ای که در هوا جَوَلان دارد و حیوان در زمین می‌چرخد و می‌چرد، از مرتبه و حیطه وجودی گیاه بالاتر است. غیر از این‌که وضعیت مکانی و فیزیکی و خواص ناظر به آن را دارد، ادراکات و میل‌هایی دارد، مثل داشتن جفت و فرزند و.. که از آن تعبیر به غریزه وحیوانی می شود. ▪️حیوان علاوه بر اینکه جذب و دفعی که در گیاه هم وجود داشت را به نحو کامل تر و پیچیده تری دارا است، جذب و دفع حیوانی نیز دارد، شهوت و میل به کمال حیوانی دارد و با غضب خود، نقص و خطر از ناحیه دشمن معارض را دور می کند. با میل و خواست بقیه همنوعان و سایر انواع حیوان تعارض پیدا می‌کند. حیوان با توالد و تناسل بقاء خود را طلب می کند و با حفظ خود و نوع خود در مقابل دشمنان، حبّ ذات خویش را دنبال می کند. بله | ایتا | تلگرام | روبیکا | اینستاگرام | تارنما 🌐 www.Karavani.ir |
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙سلسله پادکست‌های _ قسمت پنجم 🔸 خداوند سبحان در آیه ۲۰۸ سوره بقره می‌فرمایند: "يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِي السِّلْمِ كَافَّةً وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ ۚ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ" ای اهل ایمان، همه متّفقا در مقام تسلیم خدا در‌آیید و از وساوس شیطان پیروی مکنید که او همانا شما را دشمنی آشکار است. 🔸 دستور آیه، ورود به مرحله شدیدتری از است. این نشان دهنده آن است که مراحل و مراتب اسلام و ایمان متعدد است. 🔸 دستور این آیه برای تشکیلات چیست؟ 🔸 بیان علامه طباطبایی (رضوان‌الله‌علیه) درباره این آیه چیست؟ 🔸 برای فهم آن به کدام آیات مراجعه کنیم؟ 👈بله|ایتا|تلگرام|روبیکا|اینستاگرام Karavani.ir | @SolookTashkilati
✍ سلسله یادداشت‌های بخش چهارم: در انسان و ابعاد آن ▪️پیش‌تر درباره و وجود آن در تمام ذرات هستی و موجودات مختلف صحبت نمودیم؛ اکنون به وجود حب ذات در انسان به عنوان اشرف مخلوقات خواهیم پرداخت. ▪️در وجود انسان که مرتبه وسیع تر و عالی تری از وجود است، علاوه بر وجود مرتبه عالی تر و کامل تر از همان حبّ ذات و جذب و دفع در مراتب جمادی، گیاهی و حیوانی، مرتبه عالی تری از حبّ ذات و جذب کمالات و دفع نقایص و مضرّات نیز وجود دارد. در وجود انسان جذب و دفع های مولکولی و تجزیه و ترکیب های پیچیده و عالی وجود دارد علاوه بر آن جذب و دفع در مرتبه نمو و تغذیه در مرتبه عالی تر از گیاه و حیوان وجود دارد و همچنین مثل حیوان، نفس دارد و آمال و آرزوهایی دارد، حرکت و احساس دارد. ▪️انسان فعالیّت التذاذی حیوانی دارد که اگر مهار نشود به مراتب در حیوانیت از حیوانات شدیدتر است. انسان در حیوانیّت و در غضب و شهوت از حیوانات می تواند سبقت بگیرد. بعلاوه در بعد انسانی انسان نیز، این حبّ ذات مرتبه ای عالی و منحصر به فرد پیدا می کند که از اختصاصات انسان نسبت به سایر موجودات است. خود انسان، علاوه بر آنچه ذکر شد قوّه عاقله و روح انسانی دارد و متناسب با آن ادراکات و گرایش های عالی دارد. ▪️شهید مطهری در کتاب انسان و ایمان می‌گوید: "این باعث می‌شود انسان از چهارچوب زمان و مکان بالاتر رود و زمان و مکان و در و دیوار حاجب و مانعش نباشد و به واسطه این مرتبه وجودی، ادراکات و خواسته‌هایش متفاوت می‌شود." حب ذات انسان هم مطابق این مرتبه، توسعه پیدا می‌کند. حب ذات حیوان در حد حیوانیت بوده اما حب ذات انسان در حد و اندازه و قامت انسانی است. اگر نگاه‌مان به انسان، نگاه الهی شود، خواهید دید حب ذات نیز چقدر عظیم‌تر می‌شود. 👈 در آتی به جزئیات این مبحث در خلقت آدمی و حکمت آن در زندگی اجتماعی خواهیم پرداخت. بله | ایتا | تلگرام | روبیکا | اینستاگرام | تارنما 🌐 www.Karavani.ir |