eitaa logo
سلوک تشکیلاتی
3.2هزار دنبال‌کننده
225 عکس
107 ویدیو
16 فایل
سلوک تشکیلاتی | محفلی برای فهم بهتر از تشکیلات ▪️ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید؛ 🌐 @SolookTashkilati (بله، ایتا، اینستاگرام، روبیکا، تلگرام) 🔸️وبسایت: http://www.Karavani.ir 🔹️ارتباط با ادمین: @Inf_solook
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 باتوجه به تطابق نظام با نظام ، می‌توان دریافت که رشد و توسعه تنها در انسان وجود ندارد، بلکه در سایر هستی نیز جاری است. 🔹 نمونه های فراوانی از این توسعه و تکامل را که بر مبنای است می‌توان در سیر تکاملی اتم به مولکول و سپس به ماده و همینطور اجتماع سلول ها تا مرحله تشکیل بدن و سپس دمیده شدن روح در بدن بررسی کرد. 🔹 این مسیر توسعه تا پایان هستی ادامه دارد. آنچنان که از بدو تولد نیز در رشد و استقلال جسمی و اجتماعی انسان تا بلوغ و پس از آن جاری است. 🔹 در مسیر نادرست موجب تقویت "من‌ِخود" و تلاش برای تسلط بر دیگران می‌شود. اما اگر در نظام روحانی و الهی قرار گیرد، نه‌تنها تزاحمی با خواسته های دیگران ندارد، بلکه موجب تقویت حقیقت مشترک بین افراد نیز می‌شود. 🔹 لذا دین برای از میان بردن "من" نیامده بلکه آمده تا بگوید "من" در مقابل جمع نیست. و برهمین اساس، احکام دین برای تقویت "منِ_شامل" وضع شده تا انسان را ضمن دوری از "من" مذموم به "من شامل" هدایت کند. "منِ شامل‌" ی که با حاکمیت بعد الهی بر "من" محقق می‌شود. 👈 برگرفته از بیانات 📎 @solooktashkilati
🔹 لازمه‌ی پویایی تشکیلات، تقویت اشتراکات بین اعضا و حرکت جمعی آنها در راستای هدف مشترکی است که در تشکیلات وضع می‌شود. 👈 برگرفته از بیانات 📎 @solooktashkilati
-1993072893_813278395.mp3
4.4M
🎙 : و جایگاه آن در سلوک معنوی 📎 @solooktashkilati
سلوک تشکیلاتی
✅ #من_شامل 🔹 باتوجه به تطابق نظام #تشریع با نظام #تکوین، می‌توان دریافت که رشد و توسعه تنها در انسا
بخش دوم 🔹 توسعه "" اگر ضمن توجه به ارزشهای الهی شکل گیرد، موجب تقویت کمالات و ارزشهای انسانی می شود. 🔹 باتوجه به اینکه "من خود" به مثابه بخش کوچکی از یک ساختار گسترده تحت عنوان جامعه ایمانی است، لذا قرآن در آیه شریفه "علیکم انفسکم" انسان را به توجه به خود تواصی می کند که تزاحمی با اصالت جامعه ندارد. چراکه جامعه شکل توسعه یافته ی "تو" است. 🔹 در نظام تعلیم و تربیت نیز انسان از زمان و مکان فراتر سیر می کند. چراکه اعمال متعلم در نتیجه ی اعمال معلم است و برای او نیز ثبت می شود. از اینرو، رشد او ضریب می گیرد که اگر تنها بود، رشد وی محدود می شد. در نظام عبادی نیز چنین اثری وجود دارد و عبادات فردی و جمعی اثری کاملا متفاوت دارند. 🔹 اعمال و پیشین و پسین نیز همواره متاثر از سایر اعمال انسان هستند و بدی ها و خوبی ها سایر اعمال را تحت تاثیر خود قرار می دهند و این ارتباط نه تنها میان اعمال ما برقرار است، بلکه بر دیگران هم اثر دارد. آنچنان که علامه طباطبایی (رض) فرمودند: این عالم یک ماده واحد است و هرچیز با دیگری متصل است و عمل صالح و ناصالح شما بر همگان اثر دارد. 🔹 این اثرگذاری و اثرپذیری در هم جاری است. مثلا خوردن یک حبه قند پس از مدتی موجب قند رسانی به تمامی سلول های بدن می شود و از آنجا که نظام روحی حیاتش از نظام بدنی است، فلذا ارتباط میان اعمال در شدیدتر است. 🔹 پس توجه الهی انسان به خود و حرکت در این مسیر باعث بهره مندی و نیز خواهد شد. 👈 برگرفته از بیانات 📎 @solooktashkilati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 یکی از راه‌های استحکام روابط و اثرگذاری فعالیت‌ها در تقویت توانایی‌های فردی به نحوی است که بعنوان جزئی از کل واحد تشکیلات و در جهت نیل به اهداف و برنامه‌های آن حرکت کند. 👈 برگرفته از بیانات 📎 @solooktashkilati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 عالم یک است، لذا در آن هر چیز با دیگری در ارتباط است و اعمال صالح و ناصالح بر سایرین نیز اثر می‌گذارد. لذا نظام، یک نظام تاثیر و اثر است و این اثرگذاری و اثرپذیری تا آنجا ادامه دارد که اعمال ما بر گذشتگان و آیندگان هم اثر دارد. بدین شکل که پایه گذاری و توسط ما، بر گذشتگان و آیندگان اثرگذار است. 🔹 از این‌رو برای محاسبه پاداش و عقاب اعمال می‌بایستی این فرایند و خاتمه یافته باشد. بر همین اساس، در خلقت تدبیر شده و حسابرسی نهایی اعمال در عالم آخرت صورت می‌گیرد که این نشانه‌ای از عدل الهی است. 🔹 بعنوان مثال خیرات و برکات ناشی از یک عمل و حرکت درست یا پایه گذاری انحرافات گذشته که موجب اثرات متناسب در زمان حال است، بایستی در پرونده‌ی اعمال پایه گذار آن ثبت و ضبط گردد. 🔹 باتوجه به این روابط درهم تنیده‌ی اعمال، می‌توان به اهمیت و جایگاه حساس در پی‌برد تا اعمال و کردار شخصی خود را فارغ از جامعه و دیگران و بصورت فردگرایانه درنظر نگیریم. 👈 برگرفته از بیانات 📎 @solooktashkilati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 باتوجه به روابط درهم تنیده اعمال در عالم و اثرگذاری و اثرپذیری اعمال فردی بر گذشته و آینده ی سایرین، لازم است در مورد توجه قرار گیرد. 👈 برگرفته از بیانات 📎 @solooktashkilati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
640294659_524421052.mp3
9.11M
🎙 : 🔸 عبارت نورانی "علیکم انفسکم" یعنی انسان باید به مثابه فردی از یک جمع مهم ابتدا به خود توجه نماید، سپس... 📎 @solooktashkilati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تحقق از مسیر 🔹 در نگاه انسانی توسعه انسان از فرد به جامعه و سپس به توحید، حد اعلای کمال محسوب می شود. 🔹 درآیه ۱۰۵ سوره مبارکه مائده نیز خداوند ضمن تواصی بر معرفه النفس، بر نیز تاکید دارد که این توصیه منافاتی با ندارد. لذا راه رسیدن به الهی پیوستن به است. 🔹 در روابط بین مومنین موجب تقویت اخوت و می‌شود. فلذا در نتیجه ی تقویت روابط بین مومنین، و جمعی در جامعه ظهور کرده و تاجایی پیش می رود که یک نفس را میان مردم حاکم می کند که او همان است. 🔹 از این رو اطاعت از امام در جامعه موجب تحکیم او شده و اخوت، را به ولایت می رساند. پس بطور خلاصه می‌توان گفت تقویت روابط ولایی مومنین در تشکیلات موجب آرایش تشکیلات بعنوان یک پیکر واحد می شود. 👈 برگرفته از بیانات 📎 @solooktashkilati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 برای استحکام و قوام لازم است تقویت شود و که به معنای پیروی و اطاعت از یک است، شکل گیرد. یعنی اعضای تشکیلات در مسیر مبانی و نقشه ی راهی که توسط ترسیم می‌شود حرکت کنند. 👈 برگرفته از بیانات 📎 @solooktashkilati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
-463724798_343302683.mp3
5.5M
🎙 : 🔸 در اگر همه یک دل باشند و مقاصد واحد باشند و تشتتی باقی نماند، همه ذیل یک نظر واحد ایفای نقش خواهند کرد. 📎 @solooktashkilati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 حرکت انسان به سوی سعادت که در مسیر الهی دنبال می‌شود، حقیقتی است که در توسعه "من انسانی" محقق می‌شود و یک و کاروانی است. لذا این امر، یعنی سعادت انسان، با فاصله گرفتن از منیت‌ها و تنگناهای وجودی حاصل می‌شود. 🔹 این مسیر الهی یک سیر و حرکت است. یک حرکت، آن‌هم نه فردی. بلکه بصورت جمعی و . باید رفت و حرکت کرد. انبیا نیز همواره چنین کرده‌اند. ایشان نمی‌خواستند فقط خودشان حرکت کنند، که اگر چنین بود نمی‌بایست برای هدایت و دستگیری می‌آمدند. ایشان همواره دیگران را نیز با خود همراه کرده و حرکتی جمعی شکل داده‌اند. 🔹 از این رو، همه دستورات دین، روح جمعی و حرکت کاروانی دارند. با این نگاه، سلوک دینی و انسانی با حرکت جمعی و کاروانی محقق می‌شود. پس آنچه اصل است، حرکت کاروانی و سلوک تشکیلاتی است. 👈 برگرفته از بیانات 📎 @solooktashkilati