@soltannasir
با عرض سلام و احترام خدمت همه خوانندگان محترم و گرامی کانال سلطان نصیر با توجه به اینکه دشمنان سلطان نصیر , کانال عبری ما را از بین بردند .
زیرا زبان عبری مرز قرمز یهودیت است که حتی اکثر جامعه کلیمیان ایران نیز عبری نمیدانند.
و مدتهاست که ما با مسئله هک از داخل و خارج از کشور مواجه هستیم .
آنها از مجهز شدن مسلمانان علی الخصوص ایرانیان به زبان عبری دل خوشی ندارند .
و احتمال می دهیم که کانال اصلی سلطان نصیر را نیز دشمنان از بین ببرند .
تصمیم بر این گرفتیم که یک جیمیل در اختیارشما عزیزان قرار دهیم . و شما عزیزان کلمه سلطان نصیر را را برای ما جیمیل نمایید .
که اگر روزی تمامی کانال ها و مجموعه سلطان نصیر با هم از بین رفت .
آدرس جدید کانال های خویش را برایتان ارسال نماییم
با تشکر ادمین کانال سلطان نصیر
آدرس جیمیل ما 👇👇👇👇👇👇👇👇👇
Soltan313nasir@gmail.com
@soltannasir
{ سوءاستفاده دشمنان از قوانین معنوی19}
{ شرح بعضی فقرات مربوط به سخنان مولانا زین الدین }
{ بعل ذبوب یا خداوند مگس ها }
واژه بعل « בעל» در ادبیات عبری و آرامی به معنای صاحب و مالک و آقا و سرور بکار می رود .
و واژه زبوب «זבוב» در ادبیات عبرانی به معنای مگس است . چنانچه در ادبیات عرب «ذباب » به معنای مگس است .
بعل ذبوب یا خدای مگسها از خدایان مردمان منطقه خاورمیانه بوده . که متاسفانه حداقل در منابع فارسی اطلاعات چندانی از وی در دست نیست . بدرستی مشخص نیست که از چه زمانی عبرانیان با این خدای فرومایه برخورد نمودند و سپس اسرار آیین پرستش وی را آموخته اند . اما این نکته را می دانیم که با وجود اطلاعات کم در باره اش در دوران رسالت حضرت عسیی مسیح (ع) وی از خدایان معروفی بوده است که عیسی(ع) توسط دشمنان به ارتباط با وی متهم شد . و دشمنان عیسی (ع) می گفتند که عیسی (ع) با کمک وی می تواند ارواح خبیثه را اخراج و بیماران را شفا دهد . عده ای از شیطن پرستان عصر جدید و بعضی از اعضای انجمن های مخفی که به جادوی سیاه می پردازند هنوز بر این اعتقاد پابرجا هستند . که عیسی (ع) با وی مرتبط بوده است .
قبالیست های جحود وارث ارتباط با این خدای فرومایه می باشند . و در جادوی سیاه آیینی در انجمن های مخفی ( فراماسونری و ایلومیناتی و شیطن پرستی ) وی (بعل ذبوب ) مورد ستایش و پرستش قرار می گیرد .
در کتاب قاموس کتاب مقدس در باره بعل ذبوب اینگونه نوشته شده : 👇👇
{ بعل ذبوب که در عهد جدید بعل زبول خوانده شده است . اصلش همان بعل ذبوب است لکین یهود بواسطه اینکه خدایان بت پرستان را تحقیر می نمودند و ناچیز بلکه شیطن می دانستند جزئی تغییری در آن داده بعل زبول گفتند . و این تغییر لفظی سبب تغییر معنوی نیز گردید . زیرا در اول مراد خدای مگسها بود و بعد از آن به معنی خدای نجاسات گردید .
اما بعل زبوب خدای طب عقرونیان( عقرون = شهرشمالی از شهرهای پنج گانه فلسطینیان ) (2پادشاهان 1:3) و بزرگترین خدایان ایشان بود چنانکه رئیس الشیاطین خوانده شده است . بعضی گمان برده اند که قصد از این لفظ خدای مساکن می باشد . زیرا که او رئیس ارواح نجسه ایست که در بعضی از اشخاص داخل می شود و سبب جنون می گردد مثل روح نجسی که مسیح از آن شخص دیوانه اخراج کرد و فریسیان وی را رئیس الشیاطین خواندند . }
( کتاب قاموس کتاب مقدس چاپ انتشارات اساطیر صفحع 183)
همچنین آیات کتاب مقدس که در آن به بعل ذبوب اشاره شده : 👇👇👇
{ 24: شاگرد نه برتر از استاد است و بنده نه برتر از ارباب خویش . 25: شاگرد را همان بس که چون استاد خویش گردد و بنده چون ارباب خویش . آنگاه که ارباب(بعل) خانه را (یعنی شخص عیسی مسیح «ع» را ) بعل زبول خوانند ، اهل خانه او را چه ها که نخواهند خواند } ( انجیل متی 25:10 )
و
{ 22: آنگاه دیو زده ای نابینا و لال را نزدش آوردند ; و عیسی (ع) او را شفا بخشید ، بدان سان که آن لال توانست سخن بگوید و ببیند . 23: جمله مردمان که به شگفت آمده بودند ، می گفتند « آیا این پسر داود نیست » 24: لیک فریسیان چون این را بشنیدند گفتند « این جز به مدد بعل زبول که سالار دیوها است ، دیوها را دفع نمی کند .» 25: نیات ایشان را دریافت و آنان را گفت « هر مملکتی که در آن تفرقه افتد ، رو به ویرانی رود ; و هر شهر و خانه ای که در آن اتفاق افتد ، پایستن نتواند . 26: باری ، اگر شیطن را شیطن دفع کند ، در او تفرقه افتاده است ، زان پس مملکتش چه سان خواهد پایید ? 27: و اگر من به مدد بعل زبول دیوها را دفع می کنم ، پیروان شما آنها را به مدد چه کسی دفع می کنند ? ازاین روی ایشان خود داواران شما خواهند بود . لیک اگر به مدد روح خدا دیوها را دفع می کنند ? از این روی ایشان خود داوران شما خواهند بود . 28: لیک اگر به مدد روح خدا دیوها را دفع می کنم ،پس این نشانه آن است که ملکوت خدا تا به شما رسیده است . }
( انجیل متی 12: 22الی 28)
نکته : دقت در روایت انجیلی نشان می دهد که عیسی (ع) رد نمی نماید که بعل زبوب سالار دیوهاست . و از روسای شیاطین است . حضرتش می گوید : کار بعل زبوب و شیاطین خرابی است . و اگر با کمک ریاست بر یکی از رئوس شیاطین (بعل زبوب ) شیاطین کوچک تر را که کارشان خرابی است دفع نمایم . در کار بعل زبوب و شیاطین تفرقه می افتد .
از شیاطین جز شیطنت کاری بر نمی آید .
چنانچه سلیمان (ع) هم با تسخیر موکل یا اله بادها توانست بر کل 72 نژاد دیو مسلط شود و آنان را به بند بکشد . همچنین وی بر سایر شیاطین مسلط شد و همه را مجبور نمود برایش کار نمایند . در واقع سلیمان (ع) هم نتوانست بدون به بند کشیدن شیاطین از تخریب و شیطنت آنان خودداری نماید .
ادامه دارد ...
#سوءاستفاده_دشمنان #بعل_ذبوب
#مگس #مولانا_زین_الدین
@soltannasir
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
@soltannasir
{ سوءاستفاده دشمن از قوانین معنوی 18}
{ تغییرات در قوانین معنوی }
علی القاعده باید مبحث را از ادامه نام و نام گذاری ادامه می دادیم . در باب عالم مثال و قوانین معنوی حاکم بر آن سخن بسیار است . با توجه به دروس یک سوال مهم پیش می آمد و باید از فقیر پرسیده می شد که متاسفانه کسی نپرسید ! ان شاءالله در ادامه دروس خود این سوال را از خویش خواهیم پرسید و پاسخ خواهیم داد .
اما یک یادآوری تا کنون باید متوجه این نکته مهم شده باشید . که دشمنان چگونه از تجمع آگاهی جهانی و قدرت فکر بشر برای تغییر معادلات جهان به سمت و سوی بسط قدرت و سلطنت خویش استفاده می نمایند . و رسانه مهمترین ابزارشان در ایجاد تعاریف جدید از مسائل مختلف جهان هستی می باشد .
سال جدید را با سخنانی از حضرت مولانا زین الدین آغاز می نمایم . این سخنان مطمئنا بسیار جنجال برانگیز خواهد بود . اما با اینحال باید نوشته شود و در ادامه دروس این فقرات به زبان ساده شرح داده خواهد شد . بنابراین عزیزان صبر نمایید و زود قضاوت ننمایید بگذارید این مجموعه دروس تکمیل شود : 👇👇👇
{ چاکراهای یوگا تعداد اصلی آن 9 است . نه 7 . پس از تولد آن کودک منحوس در شهریور سال 1385 در یهودیه اصفهان ... در معادلات عالم معنوی تغییراتی ایجاد شده است .
چشم سوم اکنون منفی است . و به سمت سلطنت شیطن پیش می رود . هرگز در هنگام مراقبه به سمت چشم سوم و همچنین به صفحه ذهنیتان که در راستای چشم سوم است نگاه ننمایید .
تمامی تمرینات و مودراهایی که در آیین جوکی برای باز کردن چشم سوم است. 👈اکنون 👉 کمک به سلطنت نیروی شیطنی دجال می نماید .
زیرا سلطنت دجال با چشم سوم مرتبط است . مگر نشنیده اید که دو چشم دجال کور است و چشم او دروسط پیشانی اش است .او با چشم سوم می بیند . در واقع تمام بینایی دو چشم دجال به چشم سوم منتقل شده است . و چشم سوم او نقطه کانونی است که بینایی چشم های ظاهریش به سوی آن منتقل شده است . بدین خاطر در قبالای یهودی مگس و چشم آن مهم است و مگس و چشم آن از دوران حضور عبرانیان در کنعان سمبل قبالیست های جحود بوده است .
اما پس از تولد این فرزند منحوس در اجتماع حلقه جاودانان هیمالیا _که نیروی مقدس شیوه های باستانی سلوک شرقی را حفظ می نمایند_ تصمیم جمعی گرفته شد که در مراقبه ، اگاهی به سمت بصر تاج ذهن و عالم علوی منتقل شود .
و شما نیز در مراقبه آگاهی خویش را از تاج ذهنتان به بالا منتقل نمایید.
قبالیست های جحود باطلسمات خود زمان را با سرعت به سمت جلو می برند. یعنی سرعت درک ذهنی از گذشت زمان را برای نفوس بشری شتاب می دهند .
در انگلستان در منطقه گرینویچ لژی وجود دارد که در آن اطاقی بزرگ وجود دارد که اطاق ساعت هاست . ماسون ها تمامی ساعت های باستانی که بعضی از آنان کاملا خاص و جادویی است را از تمدن های گوناگون از صین ( چین ) تا تمدن آزتک ها را در آن نقطه جمع نموده اند . طلسمات زمان و مراسم خاصش در زمان های خاص نجومی در آن نقطه انجام می شود .
شما برای آنکه بر زمان غلبه نمایید باید بتوانید . میزان تنفس خویش را کند نمایید . و دیگر آنکه به هنگام مراقبه و شمارش ذکر باید از آخر به اول بروید . برای مثال اگر در مراقبه قرار است 100بار تنفس نمایید در چند دقیقه از 100 بشمارید به99 و 98 و 97 تا به 1 برسید . ذکر را نیز بدون تسبیح اینگونه بشمارید .
سرعت شمارش و ذکر را باید هر چقدر که در تمرینات به جلو می روید . کندتر نمایید .
آن ها این طلسم ها را زده اند تا سرعت خروج موعودشان (دجال) را سریع تر کنند و جهانیان بخصوص اهل معنا را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارند .
توجه داشته باشید که چشم برزخی ربطی به چشم سوم ندارد . و با اطوار قلب و لایه های چشم ظاهری مرتبط است.
در ایام قدیم پیران نقشبندی برای غلبه بر زمان تمرین کله ملق به سمت عقب را داشتند . و به هنگام این عمل ذکر «یا برهان » می گفتند .
واژه «کله ملق» در اصل «کله معلق» بوده است . و شکل کله ملق اینگونه است که دست و پا شل و شکل 6 و 7 باید بگیرد .
آیات بسط و قبض زمان در سور «شمس » و «قمر » و «کهف » و «رعد » موجود می باشد . }
#مولانا_زین_الدین #سوءاستفاده #دجال #یهودیه #اصفهان #چشم_سوم
@soltannasir
👁👁👁👁👁👁👁👁👁👁👁
@soltannasir
{ سوءاستفاده دشمنان از قوانین معنوی 20}
{ شرح بعضی فقرات مربوط به سخنان
مولانا زین الدین 2 }
{ بعل ذبوب یا خداوند مگس ها 2 }
ادامه ..
{ 14: عیسی (ع) دیوی را که لال بود دفع کرد . باری ، چنین روی داد که چون دیو برون شد ،مرد لال زبان به سخن گشود و مردمان در شگفت شدند . 15: لیک پاره ای از ایشان گفتند : « به مدد بعل زبول که سالار دیوهاست ، دیوها را دفع می کند . »
16 : دیگران بهر آزمودنش ، از او آیتی آسمانی خواستند 17 : لیک او که اندیشه های ایشان را دریافت ، آنان را گفت : « هر مملکتی که در آن تفرقه افتد ، رو به ویرانی رود و خانه های آن بر هم فرو ریزد . 18: پس اگر در شیطن نیز تفرقه افتاده باشد ، مملکتش چه سان خواهد پایید ?
چرا که می گویید به مدد بعل زبول دیوها را دفع می کنم . 19: لیک اگر من به مدد بعل زبول دیوها را دفع می کنم ، پسران شما به مدد چه کس آنها را دفع می کنند ? از این روی ایشان خود داوران شما خواهند بود . 20 : لیک اگر به مدد انگشت خدا دیوها را دفع می کنم ، پس ملکوت خدا تا به شما رسیده است . 21 : چون مردی نیرومند و سلاح بر کف سرای خویش را پاس دارد ، اموال او در امان ماند ، 22: لیک اگر کسی زور مندتر از او در رسد و بر وی غالب آید ، سلاحی را که بر آن اتکا می کرد از کفش بگیرد و غنائم وی را قسمت کند . } ( انجیل لوقا 11: 14الی 22)
و همچنین در عهد عتیق کتاب دوم پادشاهان آمده : 👇👇
{ 1: و بعد از وفات اخاب( پادشاه هفتم بنی اسرائیل) ، موآب بر اسرائیل عاصی شدند . 2 : و اخزیا(پسر اخاب پادشاه هشتم بنی اسرائیل ) از پنجره بالاخانه خود که در سامره بود افتاده ، بیمار شد . پس رسولان را روانه نموده ، به ایشان گفت : « نزد بعل زبوب ،خدای عقرون رفته ، بپرسید که آیا از این مرض شفا خواهم یافت?» 3 : و فرشته خداوند به ایلیای تشبی گفت : « برخیز و به ملاقات رسولان پادشاه سامره برآمده ، به ایشان بگو که آیا از این جهت که خدایی در اسرائیل نیست ، شما برای سوال نمودن از بعل زبوب ، خدای عقرون می روید ? 4 : پس خداوند چنین می گوید : از بستری که بر آن بر آمدی ، فرود نخواهی شد بلکه البته خواهی مرد . »
5: و ایلیا رفت و رسولان نزد وی برگشتند و او به ایشان گفت : « چرا برگشتید ? » 6: ایشان در جواب وی گفتند : « شخصی به ملاقات ما بر آمده ، ما را گفت : بروید و نزد پادشاهی که شما را فرستاده است ، مراجعت کرده ، او را گویید : خداوند چنین می فرماید : آیا از این جهت که خدایی در اسرائیل نیست ، تو برای سوال نمودن از بعل زبوب خدای عقرون می فرستی ? بنابراین از بستری که به آن برآمدی ، فرود نخواهی شد بلکه البته خواهی مرد . »7: او به ایشان گفت : « هیأت شخصی که به ملاقات شما بر آمد و این سخنان را به شما گفت چگونه بود ? » 8: ایشان او را جواب دادند : « مرد موی دار بود و کمربند چرمی به کمرش بسته بود . » او گفت : « ایلیای تشبی است . » }( عهد عتیق کتاب دوم پادشاهان 1: 1الی 8)
نکته : موآب یا موآبیان از اقوام سامی هستند و بنا به نقل راویان عهد عتیق (نعوذ بالله ) از زنای لوط (ع) با دختر خویش پدید آمده اند . { علمای شیعه چنین نظراتی را ساخته علمای بنی اسرائیل برای از بین بردن تقدس انبیا (ع) می دانند }
#ایلیا(ع) #عهد_عتیق #پادشاهان #عیسی(ع) #بعل_زبوب
@soltannasir
@soltannasir
{ سوءاستفاده دشمنان از قوانین معنوی 21}
{ شرح بعضی فقرات مربوط به سخنان مولانا زین الدین 3}
{ بعل ذبوب یا خداوند مگس ها 3}
فصلی از کتاب تاریخ جادوگری ترجمه ایرج گلسرخی :👇👇👇
{ راندن دیو مگس ها }
{ اکنون همه می دانیم که مگس ها جانداران ناقصی هستند که از پلیدی به وجود می آیند و پلیدی و بیماری را منتشر می کنند و خوراکیها را آلوده می نمایند . هر کس به مشرق زمین سفر کرده باشد ، از بلای واقعی مگس ها آگاهی دارد . مگس در دیو شناسی آیین زرتشتی به صورت «نسو» (Nasu)دیو مونث در آمده است که مظهر هر نوع ناپاکی ، تعفن و تباهی است و از لاشه و مرده تغذیه می کند . « سگان و مرغان مردار خوار » که مخلوقات سودمند اهورا مزدایند ، و نگاهشان دیو را می گریزاند ، قادرند نسو را هم از پای در آورند . اما دیوی که از نگاه آنان پنهان مانده به هیئت مگس مکروهی در می آید و لاشه را ترک می کند .
آداب و مراسم سگدید sag _did هم مبتنی بر همین عقیده است که پیش از آنکه کسی بر مرده نزدیک شود و به آن دست بزند باید آن را اجرا نمود . و تخطی از این منهیات احتیاج به مراسم بسیار پیچیده تطهیر دارد که برشنوم ( barashnum) نامیده می شود و شخص آلوده به مدت نه روز باید مراسم آن را انجام دهد .
« مزدا پرستان باید سه گودال در زمین بکنند و کسی که به مرده نزدیک شده تن خود را ، نه با آب بلکه با گومز ( ادرار گاو نر ) تطهیر نماید ، آنگاه سگ را از بیرون ( گودال نه داخل گودال ) بیاورند و مقابل او بایستانند. این کار سه بار انجام می شود . « نخست دست هایش شسته شود ، اگر دست هاسش شسته نشود ، همه بدنش را پلید خواهد کرد ، و پس از آنکه دستهایش را شست ، تو باید که بر فرق سر او آب بریزی » این آب تطهیر باعث می شود که نسو از یک سو به سوی دیگر فرار کند . و آب همچنان او را از سر تا سینه دنبال می کند . آب مطهر به ترتیب بر یکایک اعضای بدن پاشیده می شود و این مناسک استادانه آنقدر تکرار می گردد ، تا دیو نجس سرانجام از بدن خارج و به زمین برسد . از شانه راست به شانه چپ ، از بغل راست به بغل چپ ، روی سینه ، بر پشت و به این ترتیب آب ریخته می شود تا نسو به کف پا برسد . « در اینجا چیزی شبیه بال مگس از او دیده می شود »
بالاخره «دروج_نسو» از کف پا به آخرین پایگاهش یعنی انگشتان پا رانده می شود . . « او باید پاشنه هایش را بر زمین بفشارد و انگشتهای پای راست را بلند کند ، باید بر انگشتان پای راست او آب ریخته شود ، آنگاه دروج _نسو به انگشتهای پای چپ حمله می کند . باید بر انگشتان پای چپ آب ریخته شود . آنگه
« دروج _نسو » در هیئت مگسی خشمگین و سراپا نجس چون پلیدترین خرفستر با زانو و دم آلوده به گند به سوی شمال فرار می کند . »
« و تو باید با آوایی بلند این کلمات فاتح و شفا بخش را بخوانی : اراده خداوند قانون تقدس است . ای مزدا ، برای نگهبانی من چه کسی را گمارده ای ? ... نفرت دیو مرا احاطه کرده است ... این کیست که دیو را از پای می افکند تا مشیت تو بر آورده شود ? .. نابود شو ، ای دروج دیو آب ، ای زاده دیو .. ای دروج نابود شو ، به سرزمین های شمال گم شو تا دیگر هرگز جهان زنده روح مقدس را به دست مرگ نسپاری . »
شباهت چشمگیری میان مناسک تطهیر دین زرتشتی و مراسم راندن ارواح پلید از جسم دیو زدگان در آیین کاتولیک دیده می شود . جروم منگو(jerom mengo) در سال 1582 میلادی رساله « تازیانه برای دیو ها » را درباره این موضوع دشوار منتشر کرد . و مدتی پس از آن ( یعنی از 1709) این کار عجیب و دقیق در فهرست امور پاپ ها در آمده . تا آن تاریخ ، کشیش _ جن گیر احتمالا از همان آداب و رسومی که رساله منگو توصیه کرده استفاده می نموده ، که در آن توصیه های بسیاری در مورد شستشوی مکرر بدن دیو زده با آب مقدس وجود دارد . این توصیه ها بی شباهت به همان تشریفاتی نیست که زرتشت در آیین خود تجویز نموده است . در این مراسم نیز همچون مراسم برشنوم ، دیو با رعایت اصول و قواعد از یکایک اعضای بدن دیو زده رانده می شد ، و چون در زمان منگو کالبد شناسی شناخته تر از زمان پیامبر ایرانی بوده ، بر شمردن هر یک از قسمت های آناتومی بدن نیز بسیار پیچیده تر و آداب آن بغرنج تر بوده است . در پایان این مراسم بدن دیو زده را با مخلوطی از آب مقدس و دیگر مایعات شستشو می دادند ،طلسمی که در موهای دیو زده مخفی می ماند ، او را از نحوستی که بر آن هیچ شفایی تدبیر نشده تطهیر می نمود . سایر ملل مشرق زمین نیز برای محافظت از بلای مگس به نیروهای فوق الطبیعه متوسل می شدند . کنعانی ها بعل زبوب (beelzebub) را _که 👈 هرگز معبدش به این حشرات ناپاک آلوده نمی شد _می پرستیدند .
بعلزبوب به معنای خدای مگس هاست اما عبرانی ها بعل زبوب را شاهزاده دیوها می نامیدند . }
ادامه دارد ...
#تاریخ_جادوگری #مگس #بعل_ذبوب
@soltannasir
@soltannasir
{ سوءاستفاده دشمن از قوانین معنوی22}
{ شرح بعضی فقرات مربوط به مولانا زین الدین 4}
{ بعل ذبوب یا خداوند مگس ها 4}
فصلی از کتاب تاریخ جادوگری ترجمه ایرج گلسرخی : 👇👇👇
{ راندن دیو مگس ها }
ادامه 👇👇
{ ...اما عبرانی ها بعلزبوب را شاهزاده دیوها می نامیدند . (آیات متی 12:24 و لوقا 11:15) فریسی ها عیسی مسیح (ع) را متهم می کردند که او به یاری بعلزبوب می تواند دیوهای دیگر را براند .
دانشمندان الهایات و دیو شناسان مغرب زمین هم بعل زبوب را خوب می شناختند .
Pierre le loyer(1550_1634)
مشاور پادشاه فرانسه و کارشناس این امور درباره زنی دیو زده از شهر لئون فرانسه تعریف می کند ، که چگونه بعل زبوب پس از مراسم رانش در هیئت مگسی از دهان زن دیو زده گریخت می افزاید : « این قضیه به وسیله محضرداران و آدمهای معتبر گواهی شده است و کسی نمی تواند در وقوع آن شک نماید .» بسیاری از مسیحیان نیز ، بعلزبوب زا سلطان قلمرو تاریکی می شمردند. بسیاری دیوهای مگسی دیگر نیز پس از بعلزبوب را سلطان قلمرو تاریکی می شمردند . بسیاری دیوهای مگسی دیگر نیز پس از بعلزبوب و به شکل او ظاهر شدند ، مثل بچه جن هایی که ساحره های انگلیسی به آنها شیر می دادند و آنها را می پرورانیدند . و یا همان مگس بزرگی که کرینبرت شاه لمباردی را نیش زد . این واقعه هنگامی رخ داد که شاه با سوگلی خود درباره دو تن از نجیب زادگان درباری که با شاه مخالفت کرده بودند و اینکه چگونه می توان از دست آنها خلاص شد صحبت می کرد . درباریان به قصد شکار این مگس آن را تعقیب کردند اما فقط موفق به بریدن پایش شدند . در این هنگام مردی یک پا ، خسته و رنجور به دو نجیب زاده نزدیک شد و آنها را از غضب شاه آگاه کرد . در نتیجه دو نجیب زاده به موقع گریختند . }
( کتاب تاریخ جادوگری ایرج گلسرخی چاپ علم صفحات 55 الی 58}
نکته اول : مراسم و آداب زرتشتیان که مولف کتاب تاریخ جادوگری یاد می نماید در کتاب وندیداد وجود دارد و به طور کلی زرتشتیان برای ادرار گاو خواص بسیاری قائل بودند و در مراسم های مذهبی و راندن دیو از آن استفاده می نمودند .
استفاده از ادرار برای راندن دیو و یا باطل نمودن طلسمات در منزل در کتب علوم غریبه ای که در تمدن اسلامی نوشته شده است وجود دارد . و هنوز هم در اعتقادات عامه مردم سخن از باطل شدن طلسم توسط ادرار بچه زیر هفت سال وجود دارد .
ممکن است که واقعا ادرار گاو و یا فرزند خردسال همانگونه که در کتبی نظیر اوستا (بخش وندیداد آن ) و یا کتب علوم غریبه آمده است . دارای خواص راندن شیاطین و یا باطل کننده طلسم باشد . اما روش های بهتری برای باطل نمودن طلسمات و راندن شیاطین توسط علمای علوم غریبه جهان اسلام با کمک آیات قرآن و ادعیه های مأثور یا غیر مأثور بوجود آمده است .
نکته 2 : در فقه اسلامی نیز ادرار حیوانات حلال گوشت نظیر گاو و گوسفند و شتر پاک است . همچنین برای ادرار شتر در روایات اسلامی خواص درمانی نقل شده است .
#بعل_زبوب #تاریخ_جادوگری #فریسی #عیسی(ع) #مگس
@soltannasir
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
@soltannasir
{ سوءاستفاده دشمنان از قوانین معنوی 23}
{ شرح بعضی فقرات مربوط به سخنان مولانا زین الدین 5}
{ مگس }
یکی از بلاهایی که خداوند بنا به نقل تورات بر فرعونیان وارد نمود . بلای مگس ها بود .
در کتاب خروج درباره آن اینچنین آمده : 👇👇
{ 20 : وخداوند به موسی (ع) گفت : «بامدادان برخاسته پیش روی فرعون بایست . اینک به سوی آب بیرون می آید . و او را بگو : خداوند چنین می گوید : قوم مرا رها کن تا مرا عبادت نمایند ، 21: زیرا اگر قوم مرا رها نکنی ، همانا من بر تو و بندگانت و قومت و خانه هایت 👈 انواع مگس ها فرستم و خانه های مصریان و زمینی نیز که بر آنند از انواع مگس ها پر خواهد شد . 22: و در آن روز زمین جوشن را که قوم من در آن مقیمند ،جدا سازم که در آنجا مگسی نباشد تا بدانی که من در میان این زمین یهوه هستم . 23: و فرقی در میان قوم خود و قوم تو گذارم . فردا این علامت خواهد شد . » 24: و خداوند چنین کرد و انواع مگس های بسیار به خانه فرعون و به خانه های بندگانش و به تمامی زمین مصر آمدند و زمین از مگسها ویران شد .
25: و فرعون موسی و هارون را خوانده گفت : « بروید و برای خدای خود قربانی در این زمین بگذرانید . » 26: موسی گفت : « چنین کردن نشاید زیرا آنچه مکروه مصریان است برای یهوه خدای خود ذبح می کنیم . اینک چون مکروه مصریان را پیش روی ایشان ذبح نماییم ، آیا ما را سنگسار نمی کنند ? 27: سفر سه روزه به صحرا برویم و برای یهوه خدای خود قربانی بگذرانیم چنانکه به ما امر خواهد فرمود . »
28: فرعون گفت : « من شما را رهایی خواهم داد تا برای یهوه ، خدای خود ، در صحرا قربانی گذرانید لیکن بسیار دور مروید و برای من دعا کنید .» 29: موسی گفت : « همانا من از حضورت بیرون می روم و نزد خداوند دعا می کنم و مگسها از فرعون و بندگانش و قومش فردا دور خواهند شد . اما زنهار فرعون بار دیگر حیله نکند که قوم را رهایی ندهد تا برای خداوند قربانی گذرانند. » 30: پس موسی از حضور فرعون بیرون شده ، نزد خداوند دعا کرد ، 31: و خداوند موافق سخن موسی عمل کرد و مگسها را از فرعون و بندگانش و قومش دور کرد که یکی باقی نماند 32: اما در این مرتبه نیز فرعون دل خود را سخت ساخته ، قوم را رهایی نداد. } ( تورات کتاب خروج 8: 20 الی 30 )
همچنین درباره مگس در قاموس کتاب مقدس اینچنین آمده : 👇👇👇
{ (ماجرای آن در سفر خروج ) معروف است و بعضی از آنها بسیار موذی و مضر و مهلک می باشند و این حیوان در مصر و یهودیه بسیار بود برخی از سیاحان که در ساحل نیل گردش نموده اند . گویند مگس هایی در آنجا یافت می شود بقدر زنبور و بسیار موذی بحدیکه حیوانات بزرگ را ضرر رسانند و ایشانرا بر ترک کردن چراگاهها و علفزارها ناچار کرده بجاهائی گریزند که زیست توانند نمود و از شدت اثر آن مگسها خود را بخاک و ریگ آلایند و آنها را مگسهای حبشی گویند و البته بر مطالعه کننده شدت و سختی مگسهایی که در عصر موسی (ع)در مصر ظاهر شد مخفی نخواهد بود .}
( قاموس کتاب مقدس صفحه 830)
در کتاب فرهنگ نمادها در باره مگس اینچنین آمده است : 👇👇👇
{ در میان بامیلکه و بامون ها (نجینجی ) [ جنوب غربی کامرون ] مگس نماد همبستگی است ... در قلمرو حشرات کوچک بالدار ، همواره همبستگی و وحدت موجب قدرت می شود . (نظیر زنبوران عسل ، مورچگان ، موریانه ها ) یک مگس تنها بی دفاع است .
در میان یونانیان ، 👈 مگس حیوانی مقدس بود ، و بعضی القاب زئوس و آپولون از آن مشتق شده بود . شاید این شباهت اسمی از دوره گردی زندگی در اولمپ ( کوه معروف خدایان. یونان ) و حضور دایم خدایان ناشی بود .
مگس ها بی وقفه در حال همهمه کردن ،چرخیدن و خوردن اند ، آنها موجوداتی غیر قابل تحمل هستند . بر روی کثافت و عفن ، توالد و تناسل می کنند و مسبب بدترین بیماری ها هستند ، و هر نوع حمایتی را پس می زنند و حقیر می شمارند : مگس ها نماد سماجتی دایمی اند ; بر همین مفهوم بود که یکی از خدایان باستانی آشور ، موسوم به بعل زبوب ، لفظا به معنای ارباب مگس ها ، شاهزاده شیاطین شد .
از سوی دیگر مگس نشانه کارگری دروغین ، جلد و چابک ، تبناک ، بی مصرف ، و پر ادعا است . }
( کتاب فرهنگ نمادها ترجمه سودابه فضایلی جلد پنجم صفحه 292)
#مگس #تورات #خروج #موسی(ع)
#قاموس #سوءاستفاده
@soltannasir
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
@soltannasir
{ سوءاستفاده دشمنان از قوانین معنوی 24}
{شرح بعضی فقرات مربوط به سخنان مولانا زین الدین 6 }
{ مگس 2 }
در کتاب 1000 نماد در باب مگس اینچنین آمده : 👇👇👇👇
{ بیلز باب ، خداوندگار مگس ها در فنقیه ،عامل تخریب و فساد بود و عبرانی ها او را خدای تل زباله میدانستند . مگس ها سومین بلا از بلایای ده گانه مصر بودند .( بلای اول خون و دوم وزغ سوم پشه و بلای مگس چهارمین بوده است . ) در اوستا ،کتاب مقدس زرتشتیان ،اهریمن مرگ به شکل مگس است .
به همین دلیل ،تصور می شود تصویر مگس شیاطین را دور می کند .
در امپراتوری جدید مصر باستان (1550_1100 ق.م ) ، مگس را نشانه استقامت و شجاعت می دانستند و نقش مگسی از طلا زینت بخش سینه جنگجویان بود . روی چوب دستی های سحر آمیر ،تعویذهایی به شکل مگس (شکل پایین ) پیدا شده است و در متنی از دوره امپراتوری جدید ، از ساحری صحبت میشود که به شکل مگس وارد کالبدی شده است تا درون آن را ببیند .
لوکی ،مکار اسکاندیناوی ،برای دزدیدن گردنبند طلای الهه فرییا، خود را به شکل مگس در آورد .
در سرود مراسم درمان سرخپوستان ناواهوی امریکا ، دونتسو (مگس بزرگ ) ،پیک معنوی ،قهرمانان سرود را در جریان سفرشان هدایت می کند . }
(کتاب 1000نماد از راونا و راپرت شفرد
ترجمه آزاده بیدار بخت/نسترن لواسانی صفحه 219 )
در کتاب عجایب نامه محمد بن محمود همدانی در باره مگس اینچنین آمده است : 👇👇👇👇👇
{ مگس خلقی ضعیف است و موذی و دلیر .مگس به این ضعیفی ، بر چشم ملوکان نشیند و در چشم شیر رود و وی را رانند و نرود . و وقت باشد در زمین حجاز صد شتر را به ده دینار فروشند ، زیرا که مگس شتر را بزند ، ناله ای از وی بر آید و خون روان شود . و سمی در تن وی است که اگر مگس درگوش رود یا در بینی ، آن کند که پیاز نرجس و شیر انجیل نکند . و کسی را که سگ بگزد ،از مگس نگه باید داشتن _ که بر وی بتر از شیر بود . مگس در تاریکی عاجز بود . 👈 مگس را در سرمه سایند ، نور چشم زیادت کند . 👈خوردن مگس چشم را سود دارد . مگس به تابستان عالم بگیرد ، به زمستان یکی نماند . و کس مگس مرده جایی نبیند . و لجوج بود . و خنفسا ( نوعی سوسک ) هم چنین بود . تا چند بار به دیوار بر شود و باز پس افتد .
و مگس را توالدی نبود . آفریدگار وی را بیافریند حالی . و گویند سفر جل ( میوه به ) را بشکنند ، حالی مگس بر سر وی نشیند . و عجب تر از این : در بیابان مگسی نبود ، چون اسپ سرگین افکند در خاک ، حالی مگس بر سر آن گرد آید .
اگر مگس در بیابان بود منتظر سرگین عجب بود . و اگر در وقت آفریده شد ، عجب تر .
باقلی استحالت کند با مگس ، زیرا که سودای وی است. ( و هر چه منکوس روید ثقیل بود چون بادنجان . )
مردی بگریخت از دست واخواهان ،در زمینی از باقلی رفت . گفت « زمین باقلی بتر(بدتر ) از حبس بود » و هیچ کس در زمین باقلی مقام نکرد چهل روز ، الا که وی را بیماری مزمن رسید .
یکی را پرسیدند «چه خوری ? »
گفت : «باقلی »
گفت : «بلی مگس می خوری »
مگس و صافر( نوعی پرنده کوچک ) و تنوط( نوعی پرنده کوچک از راسته گنجشکان ) و عنکبوت نخسپند و به هر دوپا خود را در آویزند سرنگون . و تنوط بانگ می زند تا روز ، مگس در زاویه ی خانه می گردد بی قرار .
...
و باشد که یکی در مگس نگه کند ، گوید « این را چرا آفرید ?» و نداند که مگس نیز در آدمی نگرد ، گوید « این را چرا أفرید ?»
به بصره اگر در همه خرمن ها بگردند ،مگسی نباشد . اما به غیض ، تا حد مسنات ، اگر خرما افکنده بود ، سیاه شود از مگس .
گویند شخصی در مصر بتی از سنگ رخام بیافت . و در مصر ، مگس باشد بسیار ، وی آن بت را در جیب نهاد . به در دکانی رسید ، مگسان بگریختند .
وی را گفتند « چه داری ?»
آن بت را بنمود .
بدانستند که آن طلسم بود که فرعون کرده بود در عین شمس . و به مصر ، در آن موضع ، مگس نباشد.
و در خانه ای که کما باشد ،مگس در آن نرود . به هند مگس خورند و از این سبب ، آنجا رمد(بیماری چشم ) و سبل(عارضه ای که در چشم پدید می آید ) و تاریکی نباشد .مگس از 👈 دود زرنیخ ( سولفید آرسنیک که در نوره از آن استفاده می شود ) بگریزد . و چون خانه ها را تاریک کنند ، همه از سولاخ ها بگریزند. }
( کتاب عجایب نامه همدانی صفحات 318 الی 320)
نکته مهم : عزیزان اگر دقت نموده باشید مگس بر طبق دیدگاه قدما با چشم و بینایی ارتباطی معنا دار دارد . خوردن مگس و همچنین سرمه آن باعث افزایش نور چشم می شود .
#مگس #مولانا_زین_الدین #باقلی #چشم
@soltannasir
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
@soltannasir
{ سوءاستفاده دشمنان از قوانین معنوی25 }
{ شرح بعضی فقرات مربوط به سخنان مولانا زین الدین 7 }
{ مگس 3 }
{ مردم قشم باور دارند ، مگس حشره ای نفرین شده است . حضرت ایوب ( ع ) او را نفرین کرده که تا پایان عمر روی کثافات بنشیند و از آن ها تغذیه کند . (قشم ، 45 )
مگس در ادبیات فارسی نماد ضعف و بی ارزشی و وقاحت است . حکما گویند باقلا مگس می شود و می پرد . (( توسی ، عجایب المخلوقات ، 328 ))
میبدی می گوید : الله تعالی مگس را ضعیف آفرید و با ضعف وی وقاحت آفرید . (( کشف الاسرار ، جلد 1 ، صفحه 118 )) و حافظ می گوید : 👇
ای مگس عرصه سیمرغ ، نه جولانگه توس
عرض خود می بری و زحمت ما می داری
( دیوان حافظ 442 )
✳️مگس و روح مردگان : مگس سبز روح انسان است که هنگام خواب از بینی او بیرون می آید و به گردش می پردازد . این مگس هر جا برود هر چه بیند صاحب آن روح همان را در خواب می بیند . (( بختیاری ، 59 )) و اگر مگس در شب دور اتاق یا چراغ پرواز کند ، روح یکی از مردگان است و نباید آن را کشت . ((گیلانی ، 276 ))
✳️ مگس و مهمان : هر گاه مگس خسته ای در اتاق ، پیش روی کسی ظاهر شود ، می گویند علامت آمدن مهمان است . (( کهنوجی ، اطلاعات ، 2535 ، بوشهری ؛فردوسی ، 26 خرداد 1348 ، ش 915 ؛ سنگستانی ، 196 ))
و اگر مگسی خسته که توان پرواز ندارد ، هنگام غذا خوردن بر سفره باشد ، مهمانی خسته از راه می رسد .((قشم ، 49 )) نشستن مگس بی حال و خسته روی دست نشانه ورود مهمان است . ((شیرازی ، 20 )) همچنین اگر مگسی درون ظرف غذا افتاد مهمان وارد می شود ((قوچانی ،98 ،آبادانی ، فردوسی ش . 892 ، ص 30 ))
اگر مگس روی بدن کسی بنشیند یکی از عزیزانش از ولایت دور خواهد آمد . (( خوزستانی ، فردوسی ، ش .887 ، ص 33 ))
و اگر خرمگس با سنجاقک وارد خانه شود ، مهمان می رسد . (( اردکانی ، 457 ))
✳️ مگس و وضع هوا : اگر مگسی تن آدمی را به سختی بگزد ، هوا خراب است . (( گیلانی ، 278 )) و اگر در روزهای گرم افراد را نیش بزند می گویند هوا بارانی خواهد شد . (( آلادشت و سواد کوه ، 126 )) و اگر در زمستان مگس پیدا شود ، هوا توفانی می شود . (( سنگسری ،هنر و مردم ، ش . 93 تیر 1349 )) و اگر در شب مگس مرتب دور چراغ بچرخد و وزوز کند باران می بارد .((خراسانی ، 336 ؛ گیلانی ، 345 )) و اگر مگس ها زیاد در خانه وزوز کنند علامت سرماست . (( ماسه ، 317 ))
✳️ مگس و پولداری : می گویند مگس سگ روی هر کسی بنشیند پولدار می شود . ((هدایت ، 158 ، خراسانی 324 )) خرمگس هم روی هر کسی بنشیند ثروتمند خواهد شد . ((ماسه ، 348 )) و اگر مگسی را که روی بدن اسب می نشیند گرفته و دفن کنند پولدار می شوند . (( آلادشت و سواد کوه ، 130 ))
❇️ شفا بخشی مگس : اگر مگس در استکان چای بیفتد شفا بخش است . (( بیرجندی ، 646 )) یک بال مگس درد است و یکی شفا بخش ، وقتی در خوراک می افتد بال شفا را بالا می گیرد ، باید بال شفا را نیز در غذا فرو ببرند و بعد غذا را بخورند تا ضرری نبینند . (( هدایت ، 108 )) سالی که مگس و گنجشک زیاد باشد ، در آن سال ناخوشی نمی آید . ((هدایت ، 107 )) و پلنگ را دو مغز باشد ، از آن دو یکی زهر قاتل است و دیگری را چون با عطر بیامیزند هر که استشمام کند به عشق دارنده آن مبتلا شود و مطیع و او شود و این دو مغز از این راه توان شناخت که هر دو را بگذارند ، و آن یکی را که مگس بر وی ننشیند یا چون بنشیند بمیرد زهر است . (( جمالی یزدی ، 22 ))
✳️ مگس و غیبت : اگر مگس در پیراهن کسی وارد شده باشد علامت آن است که در جایی از او بدگویی می کنند . ((بندر عباسی ، 187 )) و نزدیکان به او می گویند معلوم نیست کجا دارند غیبتت می کنند . (( سنگستانی ، 200 ))
✳️ دفع مگس : برگ بید را در قدیم به سقف آویزان می کردند ، تا مگس ها سرگرم شوند و روی غذا ننشینند و مردم را اذیت نکنند . (( درگزی ، 242 ))
❇️ مگس و سوغات : می گویند اگر مگس خوردی سوغات گیرت می آید یا فحش می شنوی . (( قوچانی ، 99 ))
❇️ سگ مگس : اگر سگ مگس روی لباس کسی بنشیند و آن شخص سگ مگس را گرفته و در گوشه دستمال ببندد یا خبر خوشی به او می رسد یا مسافر عزیزی از سفر می آید . (( رنه دالمانی ، 348 ؛ دامغانی ، 102 ))
✳️ خواب مگس دیدن : در خواب دلیل بر مردی سفله بود . اگر دید مگسان بر وی جمع شدند ، دلیل آن است که از سفله مال حاصل کند . اگر ببیند ، مگسی در گوش وی رفت ، دلیل که از سفله سخنی بشنود و برنجد . ابراهیم کرمانی گوید :
" دیدن مگس ، دلیل بر مردم فرومایه بود ، اگر دید مگسان وی را می گزیدند ، دلیل که مردم بر وی حسد برند . اگر مگس را بکشت ، دلیل که حاسدی را قهر کند . " (( تفلیسی ، ص 390 )) }
( کتاب باورهای عامیانه مردم ایران صفحه 1037و 1038 اثر دکتر حسن ذوالفقاری مدخل مگس )
#مولانا_زین_الدین #مگس #باورهای_عامیانه
@Soltannasir
🕸🐚🕸🐚🕸🐚🕸
@soltannasir
{ سوءاستفاده دشمنان از قوانین معنوی 26 }
{ شرح بعضی از فقرات مربوط به سخنان مولانا زین الدین 8}
{ مگس و بعل ذبوب در قرآن }
در قرآن حکیم در آیات 71 الی 73 سوره مبارکه حج آمده است : 👇👇👇
{ وَيَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ مَا لَمْ يُنَزِّلْ بِهِ سُلْطَانًا وَمَا لَيْسَ لَهُمْ بِهِ عِلْمٌ وَمَا لِلظَّالِمِينَ مِنْ نَصِيرٍ (71) وَإِذَا تُتْلَى عَلَيْهِمْ آيَاتُنَا بَيِّنَاتٍ تَعْرِفُ فِي وُجُوهِ الَّذِينَ كَفَرُوا الْمُنْكَرَ يَكَادُونَ يَسْطُونَ بِالَّذِينَ يَتْلُونَ عَلَيْهِمْ آيَاتِنَا قُلْ أَفَأُنَبِّئُكُمْ بِشَرٍّ مِنْ ذَلِكُمُ النَّارُ وَعَدَهَا اللَّهُ الَّذِينَ كَفَرُوا وَبِئْسَ الْمَصِيرُ (72) يَا أَيُّهَا النَّاسُ ضُرِبَ مَثَلٌ فَاسْتَمِعُوا لَهُ إِنَّ الَّذِينَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ لَنْ يَخْلُقُوا ذُبَابًا وَلَوِ اجْتَمَعُوا لَهُ وَإِنْ يَسْلُبْهُمُ الذُّبَابُ شَيْئًا لَا يَسْتَنْقِذُوهُ مِنْهُ ضَعُفَ الطَّالِبُ وَالْمَطْلُوبُ (73) } ( آیات 71الی 73سوره حج )
ترجمه : 👇👇👇
{ و به جاى خدا چيزى را مى پرستند كه بر [تاييد] آن حجتى نازل نكرده و بدان دانشى ندارند و براى ستمكاران ياورى نخواهد بود (71) و چون آيات روشن ما بر آنان خوانده مى شود در چهره كسانى كه كفر ورزيده اند [اثر] انكار را تشخيص مى دهى چيزى نمانده كه بر كسانى كه آيات ما را برايشان تلاوت مى كنند حمله ور شوند بگو آيا شما را به بدتر از اين خبر دهم [همان] آتش است كه خدا آن را به كسانى كه كفر ورزيده اند وعده داده و چه بد سرانجامى است(72) ای مردم مثلى زده شد پس بدان گوش فرا دهيد كسانى را كه جز خدا مى خوانيد هرگز [حتى] مگسى نمى آفرينند هر چند براى [آفريدن] آن اجتماع كنند و اگر آن مگس چيزى از آنان بربايد نمى توانند آن را بازپس گيرند طالب و مطلوب هر دو ناتوانند (73) }ّ
در تفسیر البرهان در باب شأن نزول آیه 73 سوره مبارکه حج اینچنین آمده است : 👇👇👇
{ محمد بن یعقوب از محمد بن یحیی از یکی از اصحابش ، از عباس بن عامر ، از احمد بن رزق غمشانی ، از عبدالرحمان بن اشل بیاع انماط روایت کرده است که امام صادق علیه السلام فرمود : قریش بر بت های خود در اطراف کعبه مشک و عنبر می مالیدند . یغوث روبروی درب کعبه قرار داشت و یعوق در سمت راست کعبه بود و نسر هم در سمت چپ کعبه . هرگاه که قریش وارد می شدند ، در مقابل یغوث به علامت سجده به خاک می افتادند و خم نمی شدند و بعد روی خود را به طرف یعوق نموده و بعد هم روی خود را به طرف نسر می کردند و آن گاه این شعار را سر می دادند : « لبیک اللهم لبیک ، لبیک لا شریک لک ، الا شریک هو لک ، تملکه و ما ملک » . پس خداوند مگسی سبز رنگ که چهار بال داشت را فرستاد و آن مگس همه آن مشک و عنبر را خورد وخداوند آیه 73 سوره مبارکه حج را نازل نمود }
شأن نزول آیه که از حضرت امام ناطق جعفر صادق(ع) نقل شده است . با آیه تطابق کامل دارد . زیرا خطاب آیه در ان الذین جمع است .
اما با این حال در آیه اشاره ای مخفی به بعل ذبوب و سایر خدایان مگس نظیر زئوس و آپولون و دیو «نسو » نیز شده است . و در این آیه خدایان مگس مورد تحقیر قرار گرفته اند . و گفته شده که نه تنها اگر با هم جمع شوند نمی توانند مگسی بیافرینند . ( پس آفریننده مگس نیستند ) بلکه حتی اگر مگسی چیزی از آنان برباید توان باز پس گرفتن آن را ندارد . ( پس تسلطی بر مگسان ندارند )
این نکته از آشنایان با علوم خفیه علی الخصوص علم حروف پنهان نیست که راز مبارزه با خدایان مگس در نبرد آخرالزمان در دل این آیه نهفته است . و با قسمت های مختلف این آیه نظیر
👈«اجتمعوا ، ضعف الطالب و المطلوب» 👉 کارها می توان نمود .
#سوره_حج #مگس #البرهان #یعوق
@soltannasir
🎍🎍🎍🎍🎍🎍🎍🎍🎍🎍🎍🎍
@soltannasir
{ سوءاستفاده دشمنان از قوانین معنوی 27 }
{ شرح بعضی از فقرات مربوط به سخنان مولانا زین الدین 9 }
{ جمع بندی مطالب مگس و بعل ذبوب }
مطالب گوناگونی در باب مگس گفته شد اما یکی از نکات جالب و شگفتی های آفرینش این جاندار ، چشم آن است .
چشم مگس علی الظاهر در دو طرف سر وی قرار دارد و از هزاران عدسی تشکیل شده است .
ساختمان چشم این جاندار بسیار شگفت انگیز است . و در ساخت بعضی انواع «په باد » (هواپیماهای بدون سرنشین ) از ساختار چشم مگس استفاده شده است .
اما با این حال کمتر کسی تا کنون دقت نموده که مگس سه چشم در مرکز سر خویش دارد . یک چشم بزرگتر و دو چشم دیگر کوچکتر هستند . و این سه چشم شکل یک مثلث(رو به پایین ) را می سازند .
چشمی که رأس پایینی مثلث را می سازد کاملا شکل و شمایل تک چشم را دارد .
و در واقع این چشم علی الظاهر نقطه مرکزی کانون بینایی این جاندار است .
نکته 1 : ممکن است چشم اصلی و مرکزی مگس نقطه کانونی ای باشد که تمام تصاویر دریافت شده از هزاران عدسی موجود در دو چشم بزرگ مگس با کمک این تک چشم هماهنگ شود و یک تصویر جامع را در مغز مگس تشکیل دهد .
نکته 2: در انسان چشم سوم یا چاکرای آجنا جایگاه آن نسبت به دو چشم اصلی( ظاهری ) مثلثی را می سازد که چشم سوم در رأس بالایی مثلث قرار دارد .
نکته 3 : در مگس هر سه چشم مرکزی در ظاهر بدن این جاندار ظهور دارد. اما در انسان چشم سوم باطنی است و در کالبد انسان ظهوری ندارد .
این نکته از آن جنبه حائز اهمیت است که در طبیعت موجودی به مانند مگس که یک مشخصه نظیر تک چشم را در ساختمان ظاهری خویش دارد . سمبل یا نماد آن خصوصیت می شود .
نکته 4 : با توجه به ساختمان خاص چشم مگس می توان به این نکته پی برد که بخش زیادی از ظرفیت مغز این جاندار صرف پردازش اطلاعات بینایی می شود . و این جاندار با بینایی و بینندگی ارتباطی معنا دار دارد .
اطبا و حکمای قدیم اعتقاد بر این داشتند که با خوردن گوشت هر جاندار خصوصیات آن جاندار به شخص منتقل می شود .
با خوردن گوشت خروس صفت شهوت و سخنوری در شخص ایجاد می شود . با خوردن گوشت خوک _که حرام می باشد _ صفت بی غیرتی در شخص ایجاد می شود . زیرا خوک ماده خویش را در اختیار سایر خوک های نر قرار می دهد . با خوردن گوشت گوسفند ، صفت مهربانی . و قس علی هذا
بر اساس همین قاعده از منظر قدما خوردن مگس در تقویت بینایی موثر است .
نکته 5 : مگس جانداری کثیف است با اینحال بر اساس تحقیقات دانشمندان معاصر ، بعضی خواص درمانی نیز دارد . شاید یک علتی که بعل ذبوب خداوند طب در نزد قوم عقرونیان بوده همین مسئله باشد چنانچه در داستان کتاب دوم پادشاهان نقل شد که اخزیا پادشاه هشتم بنی اسرائیل فرستادگان خویش را برای پرسش در باب شفای بیماری خویش به سمت بعل ذبوب خدای عقرونیان فرستاد .
نکته 6 : یکی از نکات جالب در تفاوت قرآن و کتاب مقدس ، تفاوت بینش توحیدی این دو کتاب است.
در قرآن مجید ما از ابتدا تا انتها با وحی حق تبارک تعالی روبرو هستیم. اما در کتاب مقدس _ حتی کتابی نظیر تورات _ ما در بسیاری از موارد با راویان انسانی روبرو هستیم که داستان ها را نقل می نمایند . و گویی این راویان انسانی چون در بین تمدن های شرک آلود گذشته می زیسته اند . در پس زمینه ذهنی آنان عقاید شرک آمیز تا حدی وجود داشته است .
من باب مثال در کتاب دوم پادشاهان یهوه به ایلیای نبی می گوید به فرستادگان پادشاه بگو : آیا از آن جهت که خدایی در اسرائیل نیست تو برای سوال نمودن از بعل زبوب خدای عقرون میفرستی ?
در این داستان گویی یهوه یکی از خدایان و تنها خدای قوم بنی اسرائیل می باشد و از اینکه پادشاه سرزمین و قومی که وی خدای آن است . دست خویش را به سوی خدای قوم بیگانه دراز نموده است . ناراحت و عصبانی است . دقت نمایید یهوه وجود بعل ذبوب و قدرت وی را نفی نماید .
و شما جهان بینی کتاب مقدس را با آیه 73 سوره مبارکه حج مقایسه نمایید : 👇👇
{ ای مردم مثلی زده شد پس بدان گوش فرا دهید کسانی را که جز خدا می خوانید هرگز مگسی نمی آفرینند هر چند برای آفریدن آن اجتماع کنند و اگر آن مگس چیزی از آنان برباید نمی توانند آن را باز پس گیرند طالب و مطلوب هر دو ناتوانند } ( ترجمه آیه 73 سوره مبارکه حج)
در جهان بینی و توحید قرآنی الله تبارک تعالی مالک کل جهان مادی و معنوی است. و همه موجودات مخلوق اویند . خدایان فرومایه در آیات مختلف قرآن مجید مورد تحقیر قرار گرفته اند . خدایان از خلق نمودن مگس و باز پس گیری چیزی را که مگس از آنان برباید ناتوان دانسته شده اند .
نکته 7: در باب خدایان فرومایه حرف بسیار است و باید روایات اسطوره ای و آیات قرآن دقیق مورد بررسی قرار بگیرد و بین عین و آیات جمع شود . و راز هر آیه رمز گشایی شود . مسئله ساده و کار آسان نیست !!!
#قرآن #تورات #خدایان
@soltannasir
❤️💛
مقاله ای در باب چاکرای هشتم و نهم 👆👆👆
عزیزان این متن را با دقت مطالعه نمایید ان شاالله در ادامه آن را تحلیل و نقد می نماییم .
@soltannasir
@soltannasir
{ سوءاستفاده دشمنان از قوانین معنوی 28 }
{ شرح بعضی از فقرات مربوط به سخنان مولانا زین الدین 10 }
مبحث مگس و بعل ذباب را در اینجا به پایان می بریم . متاسفانه منابع فارسی کمی در باب مگس و بعل ذباب و ارتباط آن با جادوی سیاه انجمن های مخفی وجود دارد .
اما حال شرح بعضی قسمت های دیگری از فقرات سخنان مولانا زین الدین : 👇👇👇
اینکه ایشان می گویند چاکراهای یوگا در ازمنه قدیم 9 عدد بوده است .
در اکثر کتب تعداد چاکراها یا مخازن انرژی را هفت دانسته اند .
که این هفت چاکرا با اندام های بدن تطابق دارند و از پایین ترین نقطه ستون فقرات شروع ( چاکرای مولادهارا ) و در چاکرای ساهاسرا (تاج سر ) به پایان می رسد .
در بعضی منابع به وجود چاکرای هشت 8 و نه 9 دربالای کالبد فیظیکی انسان اشاره شده است . و برای آن توضیحاتی ذکر شده است .
اطلاعاتی در مورد چاکرای هشت و نهم در مقاله پی دی اف ارسالی مشاهده نمودید .
نکاتی در باب مقاله ارسالی : 👇👇
نکته 1 : اینکه نویسنده مقاله چاکرای هشت را جان و چاکرای نهم را روح می داند ممکن است چندان درست نباشد . در باب چاکرای هشت و نهم و تطبیق نمودار آن با کیهان شناسی عرفانی مطالبی هست که در دروس آینده بدان خواهیم پرداخت زیرا مقدمات آن گفته نشده است.
نکته 2 : اما در باب این مسئله که در چاکرای هشتم شخص توانایی هم راستا شدن با آگاهی جهانی را به طور نسبتا کامل پیدا می نماید . شما عزیزان باید توجه داشته باشید که همانگونه که علامه حسن زاده آملی می گوید با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود . و یا ره چنان رو که رهروان رفته اند . اگر فکر می نمایید که بدون مطالعه و بحث و علم آموزی ، شخصی می تواند تمامی علوم را بیاموزد . و سعی نمایید که با باز کردن چاکرای هشتم خویش به علوم مختلف دست پیدا کنید . آرزویی(فعلا) غیرممکن را در سر می پرورانید .
اگر پایه های علوم مختلف را در خویش ایجاد ننمایید . حتی اگر به آن علوم دست یابید . فهم شما نسبت به آن علوم عمیق نخواهد بود و نخواهید توانست در آن علوم مفتاح باشید .
غربی ها دنبال انواع راه های «میانبر» می باشند . و آمال و آرزوهای خویش را در فیلمهای هالیوودی و سریال های خویش به نمایش در می آورند . نظیر ماده CPH4 که در فیلم لوسی شاهد آن بودیم . در واقع آنان به دنبال این هستند که با تزریق یک ماده بتوانند به یک ابر انسان تبدیل شوند . و متاسفانه فقیر شاهد این هستم که عده ای از جوانان و حتی بعضی به اصطلاح اساتید ما ( که معلوم نیست استادیشان از کجا آمده ) نیز سخنانی می گویند . مبنی بر اینکه اگر شما روزی بیست تا سی دقیقه با چاکرای هشتم و نهم کار نمایید . نیازی به ریاضت های مسخره ندارید .
خب فقیر از ایشان و امثالهم می پرسم . نتیجه ریاضت های مسخره مکاتب مختلف نظیر عرفان اسلامی عرفای بزرگ و شامخی نظیر جابربن حیان و جنید بغدادی ، حسین بن منصور حلاج ، شیخ ابوبکر واسطی ، شیخ روزبهان بقلی شیرازی و شیخ نجم الدین کبری و شیخ اکبر محمد محی الدین ابن عربی ، مولانا جلال الدین رومی و شیخ المشایخ سعدالدین حمویه و شیخ علالدوله سمنانی و شیخ الاشراق شهاب الدین یحیی سهروردی و شیخ کبیر صدرالدین قونیوی و سید نورالدین شاه نعمت الله ولی کرمانی و خواجه نصیرالدین طوسی و علامه حلی و علامه شیخ بهاالدین عاملی و علامه محمود دهدار شیرازی و میرداماد و ملاصدرا و علامه سید مهدی بحرالعلوم تا آخوند ملاحسینقلی همدانی و سلسله طریق معرفت نفس علمای ربانی شیعه و همچنین بزرگانی نظیر سید موسی زرآبادی و غیره و غیره می باشد . اینان فرزندان جهان اسلام و سند افتخار مکتب عرفان اسلامی می باشند . و هر چند این بزرگان تفاوت هایی در شیوه و مشرب سلوکی با یکدیگر دارند . اما اربعین نشستن و تهذیب و ریاضت و تربیت نفس جزو لاینفک شیوه سلوکی این بزرگان بوده است. ( حتی مولوی نیز. پیش از آشنایی با شمس تبریزی چندین اربعین نشسته بود و پس از آشنایی با شمس نیز چون وی (شمس) اعتقادی به اربعین نشستن نداشت وی دیگر به اربعین ننشست. اما با اینحال وی از ریاضت و تهذیب نفس دست نکشید )
این بزرگان با این ریاضت های به اصطلاح مسخره از دید نویسنده مقاله و شاید بسیاری از جوانان ما توانستند به مقامات کمال برسند و آثار این بزرگان و کرامات و حالاتشان نشان دهنده جایگاه و مقام معنویشان می باشد .
حال سخن اینجاست پیروان روش سلوکی مراقبه نیم ساعته چه دست آورد سلوکی ای داشته اند . آثارشان چیست ?!
علومی که با مراقبه نیم ساعته بدان دست یافتتد چیست ?!
کرامات و خرق عاداتشان چیست ?!
آیا واقعا با این سوسول بازی ها شخص به کمال می رسد ?!
این عزیزان به ما نمود و مصداق عینی کسی را که با مراقبه نیم ساعته به کمال رسیده است را نشان دهند !
یافت می نشود گشته ایم ما
ادامه دارد ...
#مولانا_زین_الدین #چاکرا #مراقبه
@soltannasir
🌪🌪