eitaa logo
تحقیقی پیرامون فلسفه،عرفان و تصوف
703 دنبال‌کننده
240 عکس
60 ویدیو
54 فایل
✅مکتب اهل بیت علیهم السلام=مکتب تفکر و تدبر ارتباط با ادمین(لطفا فقط پیشنهادات و انتقادات): https://harfeto.timefriend.net/16750254869358 کانال تلگرام: t.me/sonnat_voice
مشاهده در ایتا
دانلود
توجیه سیزدهم: ادعای تعارض روایات محمد حسن وکیلی مینویسد: «ما دو دسته روایات داریم یک دسته روایات دلالت بر شادی و فرح در روز عاشورا میکند و یک دسته دیگر دلالت بر حزن و اندوه و برپایی عزاداری میکند حال چگونه میان دو دسته از روایات جمع کنیم؟ فرمایشات علامه طهرانی در کتاب شریف روح مجرد در واقع بیان راه حل جمع بین این روایت است برای توضیح مسأله باید یکبار از حال خود اهل بیت علیهم السلام بحث کنیم و یکبار از وظیفه شیعیان اما ائمه معصومین علیهم السلام از خود سیدالشهدا علیه السلام تا حضرت بقیه الله ارواحنا فداه مسلما در روز عاشورا هم شادمانند و هم محزون چنانچه تاریخ درباره حال حضرت امام حسین علیه السلام در روز عاشورا چنین گزارش میکند»1⃣ پاسخ: اما اینکه ادعا کردند امام زمان ارواحنا له الفدا در روز عاشورا هم شاد و هم محزونند قابل قبول نیست زیرا آن حضرت حالات خودشان را در طول سال بیان فرموده اند. در زیارت ناحیه مقدسه درباره مصیبت سیدالشهدا علیه السلام میفرمایند:«فَلَأَنْدُبَنَّكَ صَبَاحاً وَ مَسَاءً، وَ لَأَبْكِيَنَّ عَلَيْكَ بَدَلَ اَلدُّمُوعِ دَماً، حَسْرَةً عَلَيْكَ وَ تَأَسُّفاً عَلَى مَا دَهَاكَ وَ تَلَهُّفاً، حَتَّى أَمُوتَ بِلَوْعَةِ اَلْمُصَابِ وَ غُصَّةِ اَلاِكْتِيَابِ» برای تو هر صبح و شام گریه میکنم و به جای اشک برایت خون میگریم از حسرت و تأسف غصه بر مصیبتهایی که برایت پیش آمد تا آنکه از بی قراری و بی تابی در مصیبت تو و اندوه و غصه جانکاه، جان سپارم. ❌پایان نقد و بررسی توجیهات بی ریشه و مضحک محمد حسن وکیلی نسبت به سرور سیدالشهدا علیه السلام در روز عاشورا ✅در ادامه روایات حزن سیدالشهدا و فرزندان ایشان علیهم السلام نسبت به واقعه عاشورا را بررسی خواهیم کرد. 📚منبع: عاشورا روز حزن یا سرور سیدالشهدا علیه السلام ص۸ @sonnat_voice
✅حزن امام حسین در روز عاشورا اما اینکه گفته شد «ائمه معصومین علیهم السلام از خود سیدالشهدا تا حضرت بقیه الله ارواحنا فداه مسلما در روز عاشورا هم شادند و هم محزون» ابتدا موارد حزن و اندوه و گریه سیدالشهدا علیه السلام در روز عاشورا را ذکر میکنیم و سپس گریه و ماتم سایر امامان معصوم علیهم السلام را نقل خواهیم کرد تا عدم صحت ادعای شادی اهل بیت علیهم السلام در روز عاشورا روشن گردد. ۱-گریه کنار جسد غلام ترک: «ثمّ خرج غلام تركيّ كان للحسين عليه السلام، و كان قارئا للقرآن، فجعل يقاتل و يرتجز فقتل جماعة، ثمّ سقط صريعا، فجاءه الحسين عليه السلام فبكى و وضع خدّه على خدّه»1⃣ ۲-هنگام میدان رفتن حضرت علی اکبر علیه السلام: «فَلَمَّا لَمْ يَبْقَ مَعَهُ سِوَى أَهْلِ بَيْتِهِ خَرَجَ عَلِيُّ بْنُ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ وَ كَانَ مِنْ أَصْبَحِ اَلنَّاسِ وَجْهاً وَ أَحْسَنِهِمْ خُلُقاً فَاسْتَأْذَنَ أَبَاهُ فِي اَلْقِتَالِ فَأَذِنَ لَهُ ثُمَّ نَظَرَ إِلَيْهِ نَظَرَ آيِسٍ مِنْهُ وَ أَرْخَى عَلَيْهِ السَّلاَمُ عَيْنَهُ وَ بَكَى ثُمَّ قَالَ اَللَّهُمَّ اِشْهَدْ فَقَدْ بَرَزَ إِلَيْهِمْ غُلاَمٌ أَشْبَهُ اَلنَّاسِ خَلْقاً وَ خُلُقاً وَ مَنْطِقاً بِرَسُولِكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ كُنَّا إِذَا اِشْتَقْنَا إِلَى نَبِيِّكَ نَظَرْنَا إِلَيْهِ فَصَاحَ وَ قَالَ يَا اِبْنَ سَعْدٍ قَطَعَ اَللَّهُ رَحِمَكَ كَمَا قَطَعْتَ رَحِمِي»2⃣ ۳- گریه بر عطش حضرت علی اکبر علیه السلام: «فقاتل قتالا شدیدا... ثمّ رجع إلى أبيه و قد أصابته جراحات كثيرة، فقال: يا أبة، العطش قد قتلني، و ثقل الحديد أجهدني، فهل إلى شربة من ماء سبيل أتقوّى بها على الأعداء؟ فبكى الحسين عليه السلام، و قال: يا بنيّ، يعزّ على محمد صلّى اللّه عليه و آله، و على عليّ بن أبي طالب عليه السلام، و عليّ أن تدعوهم فلا يجيبوك، و تستغيث بهم فلا يغيثوك»3⃣ ۴- گریه هنگام شهادت حضرت علی اکبر علیه السلام: «وَ قَالَ قَتَلَ‏ اللَّهُ‏ قَوْماً قَتَلُوكَ‏ فَمَا أَجْرَأَهُمْ عَلَى اللَّهِ وَ عَلَى انْتِهَاكِ حُرْمَةِ الرَّسُولِ وَ اسْتَهَلَّتْ عَيْنَاهُ بِالدُّمُوعِ ثُمَّ قَالَ عَلَى الدُّنْيَا بَعْدَكَ الْعَفَاء»4⃣ ۵-گریه برای حضرت قاسم علیه السلام: «ثم خرج القاسم بن الحسن علیه السلام و هو غلام‏ صغير لم‏ يبلغ‏ الحلم‏ فلما نظر الحسين إليه قد برز اعتنقه و جعلا يبكيان حتى غشي عليهما ثم استأذن الحسين علیه السلام في المبارزة فأبى الحسين أن يأذن له فلم يزل الغلام يقبل يديه و رجليه حتى أذن له فخرج و دموعه تسيل على خديه‏»5⃣ ۶-گریه هنگام رفتن حضرت عباس علیه السلام: «أن العباس لما رأى وحدته علیه السلام أتى أخاه و قال يا أخي هل من رخصة فبكى الحسين علیه السلام بكاء شديدا ثم قال يا أَخِي‏ أَنْتَ‏ صَاحِبُ‏ لِوَائِي‏»6⃣ ۷-گریه برای شهادت حضرت عباس علیه السلام: «فانقلب‏ عن‏ فرسه‏ و صاح إلى أخيه الحسين علیه السلام: أدركني فلما رآه الحسين علیه السلام صريعا على‏ شاطئ‏ الفرات‏ بكى‏... لما قتل‏ العباس‏ قال الحسين علیه السلام الْآنَ انْكَسَرَ ظَهْرِي وَ قَلَّتْ حِيلَتِي‏»7⃣ ۸- گریه هنگام شهادت طفل رضیع: «قال الحسین علیه السلام: يا قوم ان لم ترحمونى فارحموا هذا الطفل! فرماه رجل منهم بسهم فجعل الحسين علیه السلام يبكي و يقول: اللهمّ احكم بيننا و بين قوم دعونا لينصرونا فقتلونا»8⃣ ۹-گریه هنگام وداع با فرزندان: «فقالت: ای سكينة يا أبتاه، قف لي هنيئة لأتزود منك، فهذا وداع لا تلاقي بعده، وانكبت على يديه ورجليه تقبلهما وتبكي، فبكى الحسين عليه السلام رحمة لها، ثم مسح دموعها بكمه، وأخذها فتركها في حجره، ومسح دموعها بكقه»9⃣ 📚منابع: 1⃣بحارالانوار ج۴۵ ص۳۰/محمد باقر مجلسی/ناشر:دار احیاء التراث العربی/بیروت 2⃣همان ج۴۴ ص۳۱۲ 3⃣همان ج۴۵ ص۴۳ 4⃣مثیر الاحزان ص۶۹/جعفر بن محمد حلی/ناشر:مدرسه امام مهدی علیه السلام 5⃣بحارالانوار ج۴۵ ص۳۴/محمد باقر مجلسی/ناشر:دار احیاء التراث العربی/بیروت 6⃣همان ص۴۱ 7⃣همان ص۴۳ 8⃣نفس المهموم ص۳۱۸/عباس قمی/ناشر:مکتبة الحیدریة/قم 9⃣المجالس الفاخرة ص۲۸۵/سید شرف الدین/ناصر:موسسة المعارف الاسلامیة/قم @sonnat_voice
✅حزن فرزندان پیامبر صلی الله علیه و آله در روز عاشورا ۱-هنگامی که سیدالشهدا علیه السلام عزیزانش را از دست داد و از خاندان و فرزندان جز بانوان و کودکانش کسی نمانده بود، ندای غربتش بلند شد که آیا کسی هست که از خاندان پیامبر صلی الله علیه و آله دفاع نماید؟ آیا موحدی است که از خدا بترسد و به یاری ما بیاید؟ آیا فریاد رسی پیدا میشود که به خاطر خدا به فریاد ما رسد؟ صدای شیون و ناله بانوان بلند شد.1⃣ ۲-سیدالشهدا علیه السلام خطبه ای خواند و خود را به لشکر معرفی کرد پاسخ دادند ما همه آنچه را که گفتی میدانیم ولی تو را رها نمیکنیم تا تشنه لب جان دهی! با شنیدن این خطبه دختران امام علیه السلام و خواهرش زینب علیهما السلام گریه و ناله کردند و به صورت خویش میزدند و فریادشان بلند شد.2⃣ ۳-هنگامی که چشم خواهران و دختران سیدالشهدا علیه السلام و دیگر افراد خاندانش به اسب بی صاحب افتاد صدای گریه و شیون آنان بلند شد. ام کلثوم دست بر سر نهاد و فریاد میزد وا محمداه وا جداه وا نبیاه وا أبا القاسماه وا علیاه وا جعفراه وا حمزتاه وا حسناه این حسین توست که در میدان کربلا بر زمین افتاده، سرش از قفا بریده، ردا و عمامۀاش به غارت رفت سپس غش کرد و بی هوش شد.3⃣ ۴-بعد از شهادت سیدالشهدا علیه السلام دختران پیامبر صلی‌الله علیه و آله و اهل حرم از خیمه ها بیرون آمدند و همگی به گریه و مرثیه سرایی برای عزیزانشان پرداختند سپس باقی زنان از خیمه ها بیرون کردند و خیمه ها را به آتش کشیدند، زنان اسیر شده با پای برهنه گریه کنان به راه افتادند گفتند شما را به خدا از قتلگاه ما را عبور دهید هنگامی که چشمانشان به ابدان شهدا افتاد فریاد کنان به صورت خویش میزدند راوی میگوید: به خدا سوگند فراموش نمیکنم زینب دختر علی علیهما السلام را که با قلبی سوزان و داغدار و صدایی محزون و غمناک برای برادر خویش مرثیه سرایی میکرد وای ای پیامبر درود فرشتگان آسمان بر تو باد، این حسین توست به خون آغشته، اعضای بدنش قطعه قطعه، دخترانت اسیر شده اند.4⃣ ✅غم و اندوه امام سجاد علیه السلام ۱-فاطمه صغری علیها السلام در نقل وقایع عاشورا فرمود: هنگامی که به خیمه برگشتیم دیدیم آنچه در خیمه بوده به غارت رفته و برادرم امام سجاد علیه السلام به صورت بر زمین افتاده است او از شدت بیماری و گرسنگی و تشنگی توان نشستن نداشت. او بر ما میگریست و ما بر او گریه میکردیم.5⃣ ۲-غلام امام سجاد علیه السلام نقل میکند روزی امام علیه السلام به صحرا رفتند و من نیز به دنبال حضرت رفتم بر یک سنگ خشنی سجده کردند ایستادم ناله و گریه اش را گوش دادم و هزار مرتبه فرمود: «لا إله إلا الله حقاحقا سجدت لك یا رب تعبدا و رقا و إیمانا و تصدیقا» سپس سر از سجده بر میداشت و محاسن و صورتش از اشک چشمانشان خیس بود گفتم ای آقای من آیا وقت آن نرسیده حزن شما به پایان برسد و گریه شما کم شود؟ امام علیه السلام فرمودند: وای بر تو همانا یعقوب بن اسحاق بن ابراهیم پیامبری بود که دوازده پسر داشت خداوند یکی از آنها را پنهان کرد موی سرش از حزن سفید شد و کمرش از غم خمیده گشت و چشمش نابینا شد در حالی پسرش زنده بود و من پد،ربرادر و هفده نفر از اهل بیتم را از دست دادم در حالی که بر روی زمین افتاده و به شهادت رسیده بودند چگونه حزنم تمام شده و گریه ام کم گردد!؟6⃣ ✅غم و اندوه امام باقر علیه السلام کمیت به مدینه آمد از جانب امام باقر علیه السلام اجازه یافت که شب هنگام نزد حضرت برود، او اشعار خویش را نزد آن حضرت قرائت کرد هنگامی که به این بیت از میمیه اش رسید که: و شهید کربلا از آنهاست که بین گروهی فرو مایه به او خیانت شد (و شهید گشت) امام باقر علیه السلام به گریه افتاد سپس فرمود ای کمیت! اگر نزد ما مالی بود به تو میدادیم ولی پاداش تو همان باشد که پیامبر صلی الله و آله به حسان فرمود: همیشه از جانب روح القدس موید باشی مادامی که از ما اهل بیت دفاع نمایی.7⃣ 📚منابع: 1⃣ بحارالانوار ج۴۵ ص۴۶/محمد باقر مجلسی/ناشر:دار احیاء التراث العربی/بیروت 2⃣همان ۴۴ ص۳۱۸ 3⃣همان ج۴۵ ص۶۰ 4⃣همان ص۵۹ 5⃣همان ج۴۵ ص۶۱ 6⃣همان ص۱۴۹ 7⃣همان ج۴۷ ص۳۲۴ @sonnat_voice
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جانشین فرمانده کل سپاه: علم کوانتوم در عبارات ابن عربی، کامل‌تر از آخرین یافته‌های دانشمندان بیان شده است!!! https://eitaa.com/tasnimnews/118765 پ ن: بله شخصی که شهودش با بنگ تازه و ناب انجام میدهدکوانتوم که هیچ باید خدا را رویت می کند ، مقام شیخین را برتر از امیرالمؤمنین علیه السلام بیند به علاوه ابن عربی در صنعت فضانوردی هم تا آن جا پیش رفته بود که با تمام ستارگان نکاح می‌کرد! کاش این بنده می دانست عده آدرس دروغ به وی داده اند و قبل از اینکه این جملات را در تلویزیون ملی بگوید و مایه تعجب اهل علم شود تحقیقی کند که فیزیک کوانتوم نوعی علم است و با شهود نزد اهلش در تعارض است @sonnat_voice
غم و اندوه امام صادق علیه السلام ۱- روز عاشورا محضر مبارک امام صادق علیه السلام رسیدم، دیدم رنگ حضرت پریده، حزن و اندوه بر حضرت غالب گشته، از چشمان حضرت مانند لؤلؤ اشک میبارید آنقدر گریست که محاسن مبارکش از اشک چشمانش پر شد.1⃣ ۲- داوود رقی میگوید: نزد امام صادق علیه‌السلام بودم آب طلب کرد و نوشید و سپس گریست چشمان حضرت پر از اشک شده بود سپس فرمود: ای داوود لعنت خدا بر قاتل امام حسین علیه السلام.2⃣ در بعضی مصادر اضافه شده: یاد امام حسین علیه السلام انسان را مکدر میکند، نمیشود که من آب سردی بنوشم و امام حسین علیه السلام را یاد نکنم.3⃣ ✅غم و اندوه امام کاظم علیه السلام امام رضا علیه‌السلام: با ورود ماه محرم پدرم خندان دیده نمیشد و تا ده روز حزن و اندوه بر او غالب بود اما روز دهم (عاشورا) که روز مصیبت، غم و گریه ایشان بود.4⃣ ✅غم و اندوه امام رضا علیه السلام ۱- دعبل میگوید: مثل این ایام نزد سرور و مولایم امام رضا علیه السلام رفتم حضرت در جمع اصحاب محزون و اندوهناک نشسته بودند، به من خوش آمد گفتند و فرمودند: مرحبا به یاور ما که با دست و زبان خویش ما را یاری میکند مرا در کنار خویش نشاند و فرمود: دوست دارم برایم شعری بخوانی که ایام حزن ما اهل بیت علیهم السلام و سرور دشمنان ما به خصوص بنی امیه است. ای دعبل! هر چشمی که در مصائب ما بگرید و بگریاند حتی اگر یک نفر را پاداش او بر خداست. ای دعبل! هر چشمی که در مصائب ما اشک بریزد و بگرید بر آنچه از دشمنان بر سر ما آمده، خدا او را با ما محشور کند. ای دعبل! هر کس در مصائب جدم امام حسین علیه السلام بگرید خدا حتما گناهان او را بیامرزد. سپس امام علیه السلام بلند شد و پرده ای نصب کرد تا خانوادهاش پشت آن قرار گیرند وبگریند سپس فرمود: ای دعبل برای امام حسین علیه السلام مرثیه سرایی کن که تو یاور و مادح ما هستی تا جان در تن داری تا میتوانی در یاری ما از هیچ کوششی دریغ و کوتاهی نکن.5⃣ ۲-امام رضا علیه السلام: روز مصیبت امام حسین علیه السلام پلک چشم را زخم کرد، اشک ما را جاری ساخت. عزیزان ما در سرزمین کرب و بلا خوار نمود برای ما گرفتاری و مصیبت ابدی بر جای گذاشت.6⃣ 📚منابع: 1⃣مصباح المتهجد ج۲ ص۷۸۲/محمد بن حسن طوسی/ناشر:موسسة فقه الشیعة/بیروت 2⃣الکافی ج۶ ص۳۹۱/محمد بن یعقوب کریمی/ناشر:دارالکتب الاسلامیة/تهران 3⃣وسائل الشیعة ج۲۵ ص۲۷۲/ناشر:محمد بن حسن حرعاملی/ناشر:موسسة آل آلبیت علیهم السلام/قم 4⃣بحارالانوار ج۴۴ ص۲۸۳/محمد باقر مجلسی/ناشر:دار احیاء التراث العربی/بیروت 5⃣همان ج۴۵ ص۲۵۷ 6⃣همان ۴۴ ص۲۸۴ @sonnat_voice
غلو_صمدی_آملی.mp3
693.1K
⁉️استادم(حسن زاده آملی) قرآن است 🎤 داوود صمدی آملی گوید: استادم (آقای حسن زاده آملی) قرآن است، لذا سخن گفتن از ایشان دهان پاک‌ می‌خواهد و دهان پاک هم پیدا نمی‌شود! اگر دهان پاک هم پیدا بشود، گوشِ پاک نداریم تا دربارهٔ ایشان بشنود؛ زیرا " لَا يَمَسُّهُٓ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ" هیچ سخنی راجع به این افراد جاهل باقی نمی ماند که چنین غلو هایی را برای افراد غیر معصوم انجام می دهند حال آنکه معصومین علیهم السلام مطلقا غالیان را مذمت و با آنان مبارزه کرده اند ✅اخبرنا الْحُسَیْنُ بْنُ عُبَیْدِ اللَّهِ عَنْ عَلِیِّ بْنِ مُحَمَّدٍ الْعَلَوِیِّ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ عَلِیِّ بْنِ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ عَنْ جَدِّهِ إِبْرَاهِیمَ بْنِ هَاشِمٍ عَنْ أَحْمَدَ الْأَزْدِیِّ عَنْ عَبْدِ الصَّمَدِ بْنِ بَشِیرٍ عَنِ ابْنِ طَرِیفٍ عَنِ ابْنِ نُبَاتَةَ قَالَ قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام اللَّهُمَّ إِنِّی بَرِی ءٌ مِنَ الْغُلَاةِ کَبَرَاءَةِ عِیسَی ابْنِ مَرْیَمَ مِنَ النَّصَارَی اللَّهُمَّ اخْذُلْهُمْ أَبَداً وَ لَا تَنْصُرْ مِنْهُمْ أَحَداً. ترجمه: إبن نباته از امیرالمؤمنین علیه السّلام روایت کرده که فرمودند: بار خدایا من از غالیان بیزارم، همان طور که عیسی بن مریم از نصاری بیزار بود، خدایا آن‌ها را برای همیشه خوار گردان و هیچ کدامشان را نصرت مفرما 📚منبع: مناقب آل ابی طالب علیهم السلام ج۱ ص۲۶۳/ابن شهر آشوب/ناشر:المطبعة العلمیة/قم۱۳۷۹ @sonnat_voice
تسلیت قطب نعمت اللهی گنابادی (محبوبعلشاه) در پی درگذشت آقای حسن زاده آملی (فقط هو۱۲۱) @sonnat_voice
⛔️امام سجاد علیه السلام و پذیرش ولایت آقای حسن زاده آملی 👈نکته: پیشتر نیز آقای محمد حسین طهرانی کسانی را که ولایت مطلقه خودش و استادش را قبول نکند و مطیع محض آنها نباشد را تشبیه به گوسفند ،معاند و کشنده سیدالشهدا علیه السلام کرده بود.1⃣ نتیجه این چنین ولایتی تربیت مریدانی است که اگر بگویند باید ظرف خونی بخوری را باید بخورند2⃣ یا اگر گفتند باید زنت را طلاق دهی را باید طلاق دهد همچنان که شاهدانش در مشهد شهادت می دهند. 📚منابع: 1⃣روح مجرد ص۵۴۶/محمد حسین طهرانی/ناشر:علامه طباطبایی/مشهد 2⃣شرح عنوان بصری ص۱۶۴/محمد محسن طهرانی/ناشر:مکتب وحی/چاپ اول @sonnat_voice
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ادعاهای بی دلیل صمدی آملی درباره آقای حسن زاده این مبالغه ها وغلوها را گوش دهید سپس خودتان قضاوت نمایید صمدی آملی: آقاجان، خودت خودت را غسل دادی! خودت خودت را کفن کردی! خودت به خودت نماز خواندی! به ایشان [حسن‌زاده] گفته شد بعد شما به کسی مراجعه کنیم؟ گفتند: خودم! گفتند: حالت جسمانی شما که از بین می رود؟ گفتند: خودم! فَكَشَفَ عَلِيٌّ عَنْ وَجْهِهَا فَإِذَا بِرُقْعَةٍ عِنْدَ رَأْسِهَا فَنَظَرَ فِيهَا فَإِذَا فِيهَا بِسْمِ اَللّٰهِ اَلرَّحْمٰنِ اَلرَّحِيمِ... يَا عَلِيُّ أَنْتَ أَوْلَى بِي مِنْ غَيْرِي حَنِّطْنِي وَ غَسِّلْنِي وَ كَفِّنِّي بِاللَّيْلِ وَ صَلِّ عَلَيَّ وَ اِدْفِنِّي بِاللَّيْلِ وَ لاَ تُعْلِمْ أَحَداً.. 👈نکته:این شخص را می توان از غالیان ممتاز قرن دانست که در منبر رسول الله صلی الله علیه و آله کاری جز تمجید از استادش و تعریف و تزریق مبانی وحدت شخصی وجود نکرده است @sonnat_voice
آقای حسن زاده و انقطاع عذاب آقای حسن زاده آملی می نویسد: «و اما نسبت به کافران به اینکه عذاب برای آنها عذبمیگردد یا به رفع و برداشتن عذاب است مطلقا. اگرچه در آن (نار) خالدند چنانکه در حدیث است که در قعر جهنم جرجیر (تره تيزك) می روید. باید صبر عطا می شود که بر آن بلایا و محن الفت میگیرند و بعد از آن رنج والی نمی بینند»1⃣ و همچنین می نویسد: «و اگر اهل وعید در دار الشقاء که نار است داخل شدند همانا که آنان بالاخره در آن دار الشقا واقع در لذت می شوند این لذت آنان در آن دار الشقا مباین است با نعیم جنان (بهشت) خلد. پس امر یکی است و بین این دو نعیم که نعیم اهل وعید در دار الشقا و نعیم اهل بهشت خلد باشد در نزد تجلی، تباین است. پس هرقومی از این دو گروه نعیمی دارند که لایق به هريك از آنهاست ... نعیمی که برای اهل شقا هست عذاب می نامند از جهت عذوبت و شیرینی طعمش به نسبت آنان است. زیرا عذاب اصلا از عذب (شیرینی) مأخوذ است و این لفظ عذاب برای عذب چون پوست است (قشر است) و پوست نگهدار مغزش از آفات است. پس لفظ عذاب معنایش را حفظ می کند از ادراك محجوبان که غافل از حقایق أشياء هستند.»2⃣ اما تعارض کلام آقای حسن زاده آملی با شرع: «إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا وَمَاتُوا وَهُمْ كُفَّارٌ أُولَئِكَ عَلَيْهِمْ لَعْنَةُ اللَّهِ وَالْمَلَائِكَةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِينَ*خَالِدِينَ فِيهَا لَا يُخَفَّفُ عَنْهُمُ الْعَذَابُ وَلَا هُمْ يُنْظَرُونَ»3⃣ ترجمه:كساني كه كافر شدند و در حال كفر از دنيا رفتند، لعنت خداوند و فرشتگان و همه مردم بر آنها خواهد بود و در آتش جاویدان هستند و عذاب در آنها تخفیف داده نمی شود و به آنان مهلت داده نمی شود. «يُرِيدُونَ أَنْ يَخْرُجُوا مِنَ النَّارِ وَمَا هُمْ بِخَارِجِينَ مِنْهَا وَلَهُمْ عَذَابٌ مُقِيمٌ»4⃣ ترجمه:مى‏ خواهند كه از آتش بيرون آيند در حالى كه از آن بيرون آمدنى نيستند و براى آنان عذابى پايدار خواهد بود. «قَالَ أَبُو اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ مَا أَحْمَقَ بَعْضَ اَلنَّاسِ يَقُولُونَ إِنَّهُ يَنْبُتُ فِي وَادٍ فِي جَهَنَّمَ وَ اَللَّهُ عَزَّوَجَلَّ يَقُولُ «وَقُودُهَا اَلنّٰاسُ وَ اَلْحِجٰارَةُ» فَكَيْفَ تَنْبُتُ اَلْبَقْلُ»5⃣ ترجمه:امام کاظم علیه السلام فرمودند: چقدر بعضی از مردم احمقند، می گویند در وادی از جهنم گیاه می روید در حالی که خداوند عزوجل می فرماید آتش گیره های جهنم مردم و سنگ هستند پس چگونه در آن سبزی و گیاهی بروید؟» 📚منابع: 1⃣ممدالهمم ص۲۰۸/حسن حسن زاده آملی/ناشر:وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی/۱۳۸۷ 2⃣همان ص۲۱۰ 3⃣البقرة:۱۶۲ 4⃣المائده:۳۷ 5⃣الکافی ج۶ ص۳۸۶/محمد بن یعقوب کلینی/ناشر:دارالکتب الاسلامیة/تهران۱۳۶۵ @sonnat_voice
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️سجده صمدی آملی و برخی ذوب شدگان بر قبر آقای حسن زاده آملی پیشتر نیز این عمل نادرست از سوی مریدان و ساده لوحان آقای محمد حسین طهرانی در حرم مطهر امام رضا علیه السلام مشاهده شده بود. وَجَدْتُهَا وَقَوْمَهَا يَسْجُدُونَ لِلشَّمْسِ مِنْ دُونِ اللَّهِ وَزَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطَانُ أَعْمَالَهُمْ فَصَدَّهُمْ عَنِ السَّبِيلِ فَهُمْ لَا يَهْتَدُونَ(نمل/۲۴) ترجمه:او و قومش را چنين يافتم كه به جاى خدا به خورشيد سجده مى كنند و شيطان اعمالشان را برايشان آراسته و آنان را از راه [راست] باز داشته بود در نتيجه [به حق] راه نيافته بودند. @sonnat_voice
✅📑مجموعه ای از اسناد شهادت آقا رسول الله علیه و آله السلام به وسیله سم در کلام بزرگان شیعه رسول الله (صلی الله عليه و آله)... در روز دوشنبه بیست و هشت صفر سال دهم هجرى در حالى از دنيا رفت كه مسموم شده بود. 📚منابع: 1️⃣مرآة العقول ج۵ ص۱۷۴/علامه مجلسی /مصحح:هاشم رسولی/ناشر:دارالکتب الاسلامیة/تهران۱۳۶۳ 2️⃣منتهی المطلب فی تحقیق المذهب ج۱۳ ص۲۵۹/علامه حلی/مقدمه نویس:صفاءالدین بصری/ناشر:آستان قدس رضوی/مشهد 3️⃣الکافی ج۷ ص۱۳۵/مرحوم کلینی /مصحح:علی اکبر غفاری/ناشر:دار الکتب الاسلامیة/تهران۱۳۸۴ 4️⃣جواهر الکلام فی شرح شرایع الاسلام ج۲۰ ص۷۹/شیخ محمد حسن نجفی/ناشر:دار احیاء التراث العربی/بیروت 5️⃣مجمع البیان فی تفسیر القرآن ج۹ ص۱۵۶/مرحوم طبرسی/ناشر:دارالمرتضی/بیروت 6️⃣ملاذ الاخیار فی فهم تهذیب الاخبار ج۹ ص۸/علامه مجلسی/محقق:مهدی رجایی/ناشر:کتابخانه عمومی آیت الله مرعشی نجفی/قم۱۴۰۶ 7️⃣کحل البصر فی سیرة سید البشر صلی الله علیه و آله ص۳۰۱ /شیخ عباس قمی/محقق:عبدالرازق حریزی نژاد/ناشر:موسسة البلاغ/بیروت۱۴۲۹ 8️⃣نقد الرجال ج۵ ص۳۱۸/علامه تفرشی/ناشر:موسسه آل البیت علیهم السلام لاحیاء التراث/قم۱۴۱۸ 9️⃣تقویم شیعه ص۷۶/عبدالحسین بندانی/ناشر:دلیل ما/قم 🔟کشف الغطا عن مبهمات شریعة الغراء ص۵/شیخ جعفر کاشف الغطا/ناشر:انتشارات مهدوی/اصفهان 1️⃣1️⃣روضة الواعظین و بصیرة المتعظین ج۱ ص۱۸۲/ابن فتال نیشابوری/محقق:غلامحسین مجیدی/ناشر:دلیل ما/قم۱۳۸۱ 2️⃣1️⃣الوافی ج۳ ص۲۷۳/فیض کاشانی/مصحح:کمال فقیه ایمانی/ناشر:المکتبة الامام امیرالمومنین علی علیه السلام /اصفهان۱۴۰۶ 3️⃣1️⃣رسائل آل طوق القطیفی ج۴ ص۷۲/احمد بن صالح آل طوق قطیفی/ناشر:دارالمصطفی لاحیاء التراث/بیروت 4️⃣1️⃣تحریر الاحکام الشریعة علی مذهب الامامیة ج۲ ص۱۲۱/علامه حلی/مصحح:جعفر سبحانی تبریزی/ناشر:موسسه امام صادق علیه السلام/قم۱۳۷۸ 5️⃣1️⃣بحار الانوار ج۲۲ ص۵۱۴/علامه مجلسی /مصحح:ابراهیم میانجی /ناشر:دار احیا التراث العربی/بیروت 6️⃣1️⃣الانوار الالهیة فی المسائل العقائدیة ص۲۰۲/شیخ میرزا جواد تبریزی/ناشر:دارالصدیقة الشهیدة علیها السلام/قم۱۴۲۲ @sonnat_voice
ترکب،تعدد و تغییر در ذات خدا... «قَالَ أَبُو اَلْحَسَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ: فَهَكَذَا قَالَتِ اَلنَّصَارَى فِي اَلْمَسِيحِ إِنَّهُ رُوحُهُ جُزْءٌ مِنْهُ وَ يَرْجِعُ فِيهِ وَ كَذَلِكَ قَالَتِ اَلْمَجُوسُ فِي اَلنَّارِ وَ اَلشَّمْسِ إِنَّهُمَا جُزْءٌ مِنْهُ تَرْجِعُ فِيهِ تَعَالَى رَبُّنَا أَنْ يَكُونَ مُتَجَزِّياً أَوْ مُخْتَلِفاً...» مسیحیان نیز درباره عیسی همین را می گفتند که: او روح خدا و جزئی از او است و در او بازگشت می کند.«مجوس» نیز درباره آتش و خورشید همین را گفتند که: خورشید و آتش جزئی از خدا بوده و در آن باز می گردند. اما پروردگار ما برتر از آن است که دارای جزء یا اختلاف (و ترکیب و تعدّد و تغییر و کثرت) باشد‌. تعارض کلام مدعیان عرفان با کلام امام رضا علیه السلام: آقای حسن زاده آملی به تبع ابن عربی و قیصری می نویسد: «… نفخت فیه من روحى، دالّ است بر نسبت آدم به رب خود که بعینه‏ نسبت‏ جزء به کل و فرع به اصل است و هر کل به جزء خود میل مى‏نماید و هر اصلى به فرع خود که ارتباط بین طرفین حاصل مى‏گردد که هر یک از دو طرف از وجهى محب و از وجهى محبوب طرف دیگر است.»1⃣ 📚منبع: 1⃣ممد الهمم در شرح فصوص الحکم ص۶۰۰/حسن حسن زاده آملی/ناشر:سازمان چاپ و انتشارات وزارت ارشاد اسلامی/تهران۱۳۷۸ @sonnat_voice
تصوف لاله زاری،مولود فرقه ذهبیه.pdf
927.6K
به مناسبت ۶ ربیع الاول سالروز درگذشت میرزا علی قاضی طباطبایی 📝فایل پی دی اف «تصوف لاله زاری،مولود فرقه ذهبیه» در این مقاله به بررسی سلسله مشایخ سید علی قاضی و طریقه انتساب وی و محمد حسین طهرانی به فرقه ذهبیه پرداخته می شود. @sonnat_voice
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اسعدالله ایامکم
🎉🎊 ⭕️ دیدگاه دو تن از مراجع تقلید معاصر در خصوص مجالس عید الزهراء سلام الله علیها⭕️ 🎈 نظر مرحوم آیت الله العظمی شیخ محمد تقی بهجت رضوان الله علیه: 🛑 حکم شرعى رفتن در مجالس نهم ربيع الاول که در آن مجالس به خاطر شادى شيعيان شروع به لعن و نفرين به دشمنان اهل بيت ـ عليهم‌السّلام ـ و مزاح کردن و لطيفه گفتن مى‌کنند، چيست؟ مجلس تا چه حدّى بايد در شادى پيش برود؟ 💢ج. در حدّ مشروع و عدم احتمال وجود بيگانه، اشکال ندارد.✅ 🌐http://bahjat.ir/fa/ahkam-categories/20689/6256-مجالس-نهم-ربيع 🎈نظر حضرت آیت الله العظمی شیخ لطف الله صافی گلپایگانی حفظه الله: 🔺سؤالي براي بنده و عده‌اي از دوستان مطرح است و براي رفع شبهه مي‌خواستيم از شما راهنمايي بخواهيم و آن در مورد عيد الزهرا عليها السلام است. آيا برگزاري اين مراسم براي يك مسلمان شيعه صحيح است؟ 💢 ج. مناسب‌ترين برنامه در اينگونه مجالس، ذكر فضائل و مناقب اهل بيت عليهم السلام و بيان معارف و تعليمات و هدايت‌هاي آن بزرگواران و بيان دلائل حقانيت ايشان👈 و مطاعن دشمنان ايشان از اخبار و احاديث و تاريخ صحيح است👉 و در انجام بعض كارها، بايد موارد و اماكن و ازمنه و مقتضيات آنها كاملاً لحاظ شود.✅ 🌐http://saafi.com/news/62 @sonnat_voice
‍ ✅کسی که دشمنان اهل بیت علیهم السلام را لعن نکند.. آقا امام عسکری علیه السلام فرمودند: روایت کرد برایم پدرم از جدم رسول خدا که فرمودند: هر کس که از یاری ما اهل بیت علیهم السلام ناتوان باشد و در تنهایی خود لعنت بفرستد بر دشمنان ما خداوند صدای او را به جميع ملائکه می رساند، بدین گونه که هر گاه یکی از شما دشمنان ما را لعنت میکند ملائکه آن لعن را بالا می برند و لعنت می کنند بر کسیکه دشمنان ما اهل بیت علیهم السلام را لعن نکند، پس هرگاه صدای لعن یکی از شما به ملائکه رسید آنان برای او استغفار میکنند و برای او ثنا می فرستند و می گویند: خدایا بر روح این بنده ای که به اندازه توانش اولیاء خود را یاری کرده درود فرست که اگر بر بیش از این کار توان داشت حتما انجام می داد. در این هنگام ندا از جانب خداوند می آید که :ای ملائکه ی من! دعای شما را در مورد این بنده ام اجابت کردم و ندای شما را شنیدم و بر روح او درود فرستادم به همراه أرواح نیکان و او را جزء برگزیدگان و خوبان قرار دادم. 📚منبع: موسوعة اهل بیت علیهم السلام ج۱۸ ص۷۸/علی عاشور/ناشر:دار نظیر عبود/بیروت @sonnat_voice
إرجاع مقامات انبیاء و ائمه علیهم السلام به اسفار اربعه صوفيه محمد حسن وکیلی مینویسد: «در اصطلاح عرفانی سفر انسان از عالم دنیا به عالم ولایت و توحید (سفر اول) یا (سفر من الخلق الى الحق) می نامند این سفر به عالم ولایت تمام می شود بازگشت ولی خدا از آن عالم به میان جامعه و حضور در عرصه دنیا را (سفر من الحق الى الخلق) می شمارند. رسیدن به عالم ولایت را (مقام فناء ) و بازگشت کامل به میان مردم را (مقام بقا) می نامند در حالات فنایی، اولیاء خدا از (عالم کثرت) جدا شده و همیشه به خداوند متعال و (عالم وحدت) توجه دارند و در این حالت چون به غیر خداوند توجه کامل ندارند، نمی توانند از مردم دستگیری کرده و بار ارشاد انسانها را به دوش بکشند. وقتی اولیاء خدا به (عالم بقا ) باز می گردند می توانند به دنیا و مخلوقات توجه کنند و چون با ورود به عالم ولایت، جان و دلشان پاک شده از یاد خداوند و اتصال به او نیز هیچگاه غافل نمی شوند و به همین جهت عالم بقاء را (جمع میان عالم وحدت و عالم کثرت)میشمارند.» پاسخ اولا: اسفار اربعه از اختراعات و بدعتهای صوفیه است و در قرآن و احادیث که مدار عقائد حقه است وارد نشده. آقای مصباح یزدی در نقد مراحل سیر و سلوک مینویسد: (تأکید می کنیم که این همه بدان معنا نیست که هر آنچه این بزرگان [ عرفا ] گفته اند صحیح و مطابق با فرمایشات حضرات معصومین علیهم السلام باشد. این تقطيعها و مرحله بندی کردن و منزل درست کردنها به این صورت قطعا امری اعتباری است و در کلمات پیامبر و ائمه علیهم السلام به این صورت وجود ندارد.» ثانيا: در احادیث وارد شده است که شما نمی توانید مقام امامت را درک کنید و تبیین مقام امامت با سیر و سلوک صوفیانه مخالف با این گونه احادیث است. عن الإمام الرضا علیه السلام : «إِنَّ اَلْإِمَامَةَ أَجَلُّ قَدْراً وَ أَعْظَمُ شَأْناً وَ أَعْلَى مَكَاناً وَ أَمْنَعُ جَانِباً وَ أَبْعَدُ غَوْراً مِنْ أَنْ يَبْلُغَهَا اَلنَّاسُ بِعُقُولِهِمْ أَوْ يَنَالُوهَا بِآرَائِهِمْ...اَلْإِمَامُ وَاحِدُ دَهْرِهِ لاَ يُدَانِيهِ أَحَدٌ وَ لاَ يُعَادِلُهُ عَالِمٌ وَ لاَ يُوجَدُ مِنْهُ بَدَلٌ وَ لاَ لَهُ مِثْلٌ وَ لاَ نَظِيرٌ مَخْصُوصٌ بِالْفَضْلِ كُلِّهِ مِنْ غَيْرِ طَلَبٍ مِنْهُ لَهُ وَ لاَ اِكْتِسَابٍ بَلِ اِخْتِصَاصٌ مِنَ اَلْمُفْضِلِ اَلْوَهَّابِ فَمَنْ ذَا اَلَّذِي يَبْلُغُ مَعْرِفَةَ اَلْإِمَامِ أَوْ يُمْكِنُهُ اِخْتِيَارُهُ هَيْهَاتَ هَيْهَاتَ ضَلَّتِ اَلْعُقُولُ وَ تَاهَتِ اَلْحُلُومُ وَ حَارَتِ اَلْأَلْبَابُ وَ خَسَأَتِ اَلْعُيُونُ وَ تَصَاغَرَتِ اَلْعُظَمَاءُ وَ تَحَيَّرَتِ اَلْحُكَمَاءُ وَ تَقَاصَرَتِ اَلْحُلَمَاءُ وَ حَصِرَتِ اَلْخُطَبَاءُ وَ جَهِلَتِ اَلْأَلِبَّاءُ وَ كَلَّتِ اَلشُّعَرَاءُ وَ عَجَزَتِ اَلْأُدَبَاءُ وَ عَيِيَتِ اَلْبُلَغَاءُ عَنْ وَصْفِ شَأْنٍ مِنْ شَأْنِهِ أَوْ فَضِيلَةٍ مِنْ فَضَائِلِهِ» ثالثا: این گفته: «در این حالات چون به غیر خدا توجه ندارند نمی توانند از مردم دستگیری کنند و بار ارشاد انسانها را به دوش بکشند...» خلاف ادله شرعی است چرا که در شریعت اسلام به اموری سفارش اکید شده: ۱. امر به معروف و نهی از منکر ۲. امر به تعلیم و ارشاد جاهل ۳. دستور به رفع قضاء حوائج مؤمنین و دستور به زیارت آنان ۴. عیادت بیماران و تشییع جنازه مؤمن ۵. احسان به پدر و مادر و صله رحم و...... لذا هر مؤمنی وظیفه دارد توجه به مردم داشته باشد و امور مذکور را در همه حالات مد نظر داشته باشد و از نگاه شرع نمی تواند از دستورات شرعی شانه خالی کند. 📚منبع: 1⃣هفت روز در بهشت(راهنما شناسی)ص۲۱/محمد حسن وکیلی/ناشر:موسسه خدمات مشاوره ای و پژوهش های اجتماعی استان قدس رضوی۱۳۹۹ @sonnat_voice
صمدی آملی و یزید.mp3
230.5K
به مناسبت ۱۴ ربیع الاول سالمرگ پلید بن پلید یزید بن معاویه لعنت الله علیهما صمدی آملی و حق یزید بر گردن مومنین داوود صمدی از ذوب شدگان صوفیه و غالیان ممتاز معاصر بر مبنا باطل وحدت شخصی وجود معتقد است افراد بد به خصوص جانیان حادثه کربلا مثل یزید،شمر و ...به مانند خوبان بر گردن همه حق دارند(دروس مهارت طهارت نفس جلسه۱۱) ابن عربی: «فما احد من العالم الا علی صراط مستقیم، و هو علی صراط الرب تعالی»1️⃣ ترجمه:پس هیچ احدی از عالم نیست مگر اینکه بر صراط مستقیم است و آن صراط رب تعالی است 📚منبع: 1️⃣فصوص الحکم ج۱ ص۱۵۸/محی الدین ابن عربی/ناشر: داراحیاء الکتب العربیة/قاهره ۱۹۴۶ @sonnat_voice