هدایت شده از کانال رسمی استاد هاشمی نسب
نظریه تشکیک در وجود از منظر عقل.pdf
116.1K
📚 نظریه تشکیک در وجود از منظر عقل
👈 برگرفته از کتاب تأملی در نظریه اصالت وجود و وحدت وجود ص ١٨٩_١٩۴
@ostadhasheminasab
اهل بیت علیهم السلام، تنها راه شناخت صحیح خداوند
و در زیارت جامعه کبیره می خوانیم:
السلام على محال معرفة الله ... أعزكم بهداه، وخصكم ببرهانه ... ورضيكم ... أركاناً لتوحيده... فالراغب عنكم مارق، واللازم لكم لاحق... ونوره وبرهانه عندكم... من أتاكم نجى، ومن لم يأتكم هلك .... من أراد الله بدء بكم
ومن وحّده قبل عنكم.
سلام بر جایگاه های شناخت خداوند.... خداوند شما را با هدایت خودش گرامی داشته و به برهان خویش مخصوص نموده... و ارکان توحید خویش قرار داده است. پس هر کس از شما روی بگرداند از دین بیرون رفته و هر کس در پیوند با شما باشد در پیوند با دین است... نور و برهان خداوند نزد شماست... هر کس نزد شما آمد نجات یافت و هر کس از شما گسست هلاک گشت... هرکس خداوند را قصد کرد از شما شروع نمود و هر کس به توحید او دست یافت تنها از شما پذیرفت.
#توحید_اهل_بیت_علیهم_السلام
@sonnat_voice
⚠️از یک لیوان خون تا یک تشت خون
🔻محمد حسن وکیلی درباره نوشیدن خون جنازه علامه تهرانی توسط یکی از مریدانش ماجرا را این گونه تعریف می نماید:
💬در میان ارادتمندان مرحوم علامه جوانی بود حدوداً بیست ساله، بسیار پرشور و از محبان با حرارت اهل بیت علیهمالسلام. ولی در کارها گاهی تعادل را رعایت نمیکرد.در حرم مطهر حضرت امام رضا علیهالسلام در هنگام دفن از زخم بدن مرحوم حضرت علامه مقداری خون بیرون زده بود و تشتی آوردند و شستند. این فرد رفت جلو و مقدار كمی از خونابهها را نوشيد.
این مقدار آن چیزی است که بنده از مراسم تشییع جنازه در یادم هست.
*****
🤔سوال مهم این است که این جوان تحت چه تعالیمی از تعادل خارج شده و چگونه شستشوی مغزی داده شده تا راضی به انجام چنین عمل چندش آوری گشته است⁉️
📛واقعیت این است این جوان، "ماجرای لیوان خون" مراد خود یعنی محمد حسین تهرانی را خوانده بود. او قبلاً مجوز خون آشامیدن را بر اساس #عرفان_فقاهتی از خودِ استاد گرفته بود.
او خوانده بود که استادش به نشانه تواضع دربرابر پیر و مرادش(هاشم حداد) حاضر بوده لیوان خون را سر بکشد.
بنابراین ملامتی نیست اگر جوان در موقعیتی مشابه، همچون استادش عمل متواضعانه دیگری انجام دهد.
@sonnat_voice
@safiresheytan
35.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️توهین و تحقیر به مرجعیت، نهایت عرفان فقاهتی[صوفیانه]
نصیحت آیت الله العظمی خوئی(رضوان الله علیه) به آقای محمد حسین طهرانی بنقل سید محسن طهرانی
#فرقه_لاله_زاری
#محمد_حسین_طهرانی
#محمد_محسن_طهرانی
@sonnat_voice
صوفیه و امکان رسیدن به مقامات ائمه علیهم السلام
محمد حسن وکیلی در مدعی است که می توان به درجات امامان معصوم رسید:
«در روایات مستقلی تأکید شده است که شیعیان خاص هم درجه امامند. جعلت فداك أشيعتكم معكم؟ قال: نعم اذا هم خافو الله و راقبوه و اتقوه و اطاعوه و
اتقوا الذنوب؛ فاذا فعلو ذلك كانوا معنا في درجتنا»
از این دست روایات می توان فهمید که شیعیان خاص نیز به حسب مقام فنائشان در امام، به همان درجات می رسند و در مواردی که خطاب (بکم) در زیارت نامه ها به کار می رود در عمومات داخلند چراکه در آن مقام که اصالتاً متعلق به امام است فانی می باشند؛ نظیر این تعبیر در این دست روایات هم آمده که صراحتاً حکم به دخول خواص شیعه در عنوان آل محمد علیهم السلام دارد.....
در ادبیات شیعی برای شیعیان هیچ حد توقفی در مراتب معنوی وجود ندارد و شیعیان می توانند تمام مراتب را با فنام در امام علی السلام و اتحاد با وی تحصیل نمایند»1⃣
[جواب:]اما این که نوشته است در روایات وارد شده که شیعیان خالص با امامان هم درجه اند مراد این نیست که شیعیان در مرتبه و مقام علمی و عملی و منزلت عند الله با امامان معصوم هم درجه اند بلکه مراد این است که شیعیانی که اهل عمل به دستورات دین هستند خداوند در بهشت آنان را با ائمه علیهم السلام هم درجه قرار می دهد و این جز تفضل امر دیگری نیست، میان مصاحبت در بهشت و هم رتبه بودن در علم و عمل و منزلت عند الله فرقی آشکار است.
«من أحبنا بقلبه، وكان معنا بلسانه، و قاتل عدونا بسيفه، فهو معنا في الجنة في درجتنا»2⃣
شاهد بر این که مصاحبت در بهشت و هم رتبه بودن در مقامات معنوی دو مقوله جداگانه
می باشد این است که در روایات متعددی فرموده اند کسی که بر مصائب امام حسین علیه السلام و اهل بیت علیهم السلام بگرید با ما در بهشت هم درجه است و روشن است که گریه بر اهل بیت مقامات و صفات معنوی و منزلت آن بزرگواران را در پی ندارد.
«عنِ الإمام الرِّضَا : يَا ابْنَ شَبِيبٍ إِنْ سَرَّكَ أَنْ تَكُونَ لَكَ مِنَ الثَّوَابِ مِثْلَ مَا لِمَنِ اسْتُشْهِدَ مَعَ الْحُسَيْنِ عليه السلام فَقُلْ مَتَى مَا ذَكَرْتَهُ يا لَيْتَنِي كُنْتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِيماً. يَا ابْنَ شَبِيبٍ إِنْ سَرَّكَ أَنْ تَكُونَ مَعَنَا فِي الدَّرَجَاتِ الْعُلَى مِنَ الْجِنَانِ فَاحْزَنْ لِحُزْنِنَا وَ افْرَحْ لِفَرَحِنَا وَ عَلَيْكَ بِوَلَايَتِنَا فَلَوْ أَنَّ رَجُلًا تَوَلَّى حَجَراً لَحَشَرَهُ اللَّهُ مَعَهُ يَوْمَ الْقِيَامَه»3⃣
عنْه: يا دِعبِلُ، مَن ذَرَفَت عَيناهُ عَلى مُصابِنا وبَكى لِما أصابَنا مِن أعدائِنا حَشَرَهُ اللَّهُ مَعَنا في زُمرَتِنا»4⃣
از این گونه روایات نتیجه می گیریم که هم درجه شدن با اهل بیت به معنای آن نیست که مؤمن در مقامات معنوی و منزلت عندالله با آن بزرگواران هم رتبه گردد بلکه خداوند به خاطر علو مقامات اهل البیت علیهم السلام به منتسبین آنان کرم و تفصل می نماید و آنان را در بهشت مصاحب امامان معصوم علیهم السلام قرار می دهد در هر حال روایات متعددی دلالت بر عدم اشتراک معصومین علیهم السلام با سایر در مقامات معنوی می نماید
«نَحْنُ أَهْلَ الْبَيْتِ لَا يُقَاسُ بِنَا أَحَدٌ فِينَا نَزَلَ الْقُرْآنُ وَ فِينَا مَعْدِنُ الرَّسَالَةِ»5⃣
«اتاكم الله ما لم يؤت احدا من العالمين»6⃣
«الإِمامُ واحِدُ دَهرِهِ ، لا يُدانيهِ أحَدٌ ، ولا يُعادِلُهُ عالِمٌ ، ولا يُوجَدُ مِنهُ بَدَلٌ ، ولا لَهُ مَثَلٌ ولا نَظيرٌ»7⃣
ولی بنابر مبنای صوفیه رسیدن به مقامات معنوی ائمه علیهم السلام امکان پذیر است بلکه عبور از آن نیز برای همگان میسر است.
علّامه محمد حسین طهرانی می نویسد: «سالک طریق پس از عبور از مراحل مثالی و ملکوت اسفل و تحقق به معنای کلیه عقلیه، اسماء و صفات کلیه ذات حق تعالی برای وی تجلی مینماید یعنی علم محیط و حیات محیط بر عوالم را بالعیان مشاهده مینماید، و حتماً برای کمال و وصول به منبع الحقائق و ذات حضرت احدیت باید از این مرحله عبور کند و إلّا الى الأبد در همین جا خواهد ماند»8⃣
📗برگرفته از کتاب نقدی بر تصوف ص۱۵۱-۱۵۲/سید محمود هاشمی نسب،شعیب حدادی/ناشر:خسرو خوبان/تهران ۱۴۰۰
📚منابع:
1⃣کتاب معلم راهنما شناسی ص ۱۰۹ - ۱۱۰/محمد حسن وکیلی
2⃣بحار الانوار ج۱۰ ص۱۰۷/علامه مجلسی/ناشر:موسسة الوفاء/بیروت
3⃣ همان ج۴۴ ص۲۸۶
4⃣همان ج۴۵ ص۲۵۷
5⃣همان ج۲۶ ص۳۶۹
6⃣زیارت جامعه کبیره
7⃣الکافی ج۱ ص۱۹-۲۰/محمد بن یعقوب کلینی/ناشر:دارالکتب الاسلامیة/تهران
8⃣روح مجرد ص۴۲۸/محمد حسین طهرانی/ناشر:حکمت
#عرفان_تصوف
@sonnat_voice
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢جعل آیه قرآنی از جناب دینانی
❓❓آیا کسی این آیه را در قرآن کریم تا حال شنیده است که جناب دینانی با این شور و حرارت به تفسیر و تبیین آن میپردازد؟؟
وقتی عبارتی را این چنین جعل و به قرآن نسبت می دهند معلوم نیست چه نقل هایی را به اسم اهل بیت علیهم السلام به خورد افراد ساده داده اند!؟
#دینانی
#عرفان_تصوف
@sonnat_voice