eitaa logo
تحقیقی پیرامون فلسفه،عرفان و تصوف
695 دنبال‌کننده
242 عکس
62 ویدیو
55 فایل
✅مکتب اهل بیت علیهم السلام=مکتب تفکر و تدبر ارتباط با ادمین(لطفا فقط پیشنهادات و انتقادات): https://harfeto.timefriend.net/16750254869358 کانال تلگرام: t.me/sonnat_voice
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام علیکم بزرگوار🌷 در بحث کبروی با تفکیکیان هم نظر هستیم یعنی ما هم مانند آنان تنها راه صحیح در مباحث اعتقادی را تمسک به قرآن وعترت علیهم السلام می دانیم و کشف و شهود عرفا و صوفیه را حجت نمی دانیم و بسیاری از براهین فلسفی را مغالطی می دانیم در حقیقت برهان عقلی نیست وهمی است و اسم برهان عقلی بر آن گذاشته اند ولی در بحث صغروی با تفکیکیان اختلاف نظر داریم یعنی ما در تمسک به آیات، قواعد تفسیری را رعایت می کنیم و در تمسک به روایات نیز به روایات غیر معتبر تمسک نمی کنیم ولی متاسفانه تفکیکیان قواعد تفسیری و رجالی و اصولی را در تمسک به آیات و روایات را رعایت نمی کنند لذا در بعضی از موارد با آنان اختلاف پیدا می کنیم ضمنا روش استاد هاشمی نسب هم در تمسک به آیات و روایات روش متکلمین و فقها است لذا تفکیکی نیستند. @sonnat_voice
‍‍ ⛔️توصیه آقای سید علی قاضی به شاگردانش به نپوشیدن لباس سیاه!! شیخ عبّاس قوچانی می‌گوید: «مرحوم قاضی همیشه لباس سفید رنگ می‌پوشیدند و به شاگردان خود نیز توصیه می‌نمودند تا لباس سیاه نپوشند. یک روز که خدمتشان رسیدم در تن من قبای قهوه‌ای رنگ بود فرمودند: چرا لباس سیاه پوشیده‌ای؟! عرض کردم: این که سیاه نیست!با تندی فرمودند: «سیاه نیست؟!»چون در شرع مقدّس، پوشیدن لباس تیره‌رنگ به مثابه سیاه‌رنگ، مکروه است و لباس‌های سفید و کم‌ رنگ مستحب است، لباس سیاه لباس اهل جهنّم است و لباس سپید لباس فرشتگان است»1⃣ ✅سیره اهل بیت علیهم السلام در پوشیدن لباس سیاه ۱-امام صادق علیه السلام : «روزی که رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلّم شهادت یافتند، در حالی که پیراهن سیاهی داشتند، نماز صبح را در مسجد به جماعت خواندند و سپس به ایراد خطبه پرداختند. حضرت در ادامه می فرمایند که رسول اکرم (صلی الله علیه وآله وسلّم) در همان روز از دنیا مفارقت فرمودند.»2️⃣ ۲-«همانا ملکی از ملائکۀ بهشت بر دریا نازل شد، پس بالهایش را بر دریا پهن نمود و سپس فریاد زد و گفت: ای اهل دریاها! لباس های حزن را بپوشید که عزیز رسول خدا را کشتند…»3️⃣ ۳-«وقتی محضر امام حسن عسکری علیه السّلام رسیدم، دیدم لباس نرم و لطیف سفید رنگی پوشیده است. با خودگفتم: ولی خدا و حجت پروردگار خودش چنین لباسی می پوشد و به ما دستور می دهدکه نسبت به برادران دینی گذشت داشته باشیم و از پوشیدن مانند آن نهی می کند. امام عسکری علیه السّلام درحالی که تبسّم می کرد، آستین مبارک را بالا زد و به من نشان داد که لباس پشمین زبر سیاهی به تن دارد، فرمود: «هذا لله و هذا لکم» این برای خداست و آنچه دیدی به خاطر شماست…»4️⃣ ۴-اصبغ بن نباته گوید: بعد از شهادت مولای متقیان امیرالمؤمنین (علیه السلام) وارد مسجد کوفه شدم، دیدم که: «همانا امام حسن و امام حسین علیهماالسّلام در عزای پدر بزرگوارشان مشکی پوشیدند بعد از شهادت او در کوفه.»5️⃣ 👈🏻از طرفی نیز نظر مراجع عظام تقلید به عدم کراهت پوشیدن لباس سیاه در شهادت معصومین علیهم السلام است ❌شاید این قطب سابق حوزوی بیشتر به مصالح شریعت نسبت به پیامبر وحسنین علیهم السلام آگاه بوده که حکم به کراهت داده است..!؟ 📚منابع: 1️⃣مطلع انوار ج۲ ص۳۶/محمد حسین طهرانی/ناشر:مکتب وحی/تهران۱۴۳۱ ه ق 2️⃣بحارالانوار ج۲۲ ص۴۶۴/علامه مجلسی/ناشر:موسسة الوفاء/بیروت 3️⃣کامل الزیارات ص۶۸/ابن قولویه قمی/مصحح:عبدالحسین امینی/ناشر:المطبعة المبارکة المرتضویة/نجف اشرف 4️⃣وسائل الشیعة ج۵ ص۲۱/شیخ حرعاملی/محقق:محمد رضا حسینی جلالی/ناشر:موسسة آل البیت علیهم السلام لاحیاء التراث/قم۱۴۱۶ 5️⃣الشعائر الحسینیة ص۳۴۸/شیخ محمد سند/ناشر:العتبة الحسینیة المقدسة/کربلای معلی/۱۴۳۲ @sonnat_voice
محمد حسن وکیلی و توجیه شادی روز عاشورا و پاسخ به آنها چندی پیش مقاله ای با عنوان «عاشورا روز حزن یا سرور سیدالشهدا علیه السلام» توسط طلبه ای بی سواد و بیگانه با روایات برای مشروعیت بخشیدن به شادی روز عاشورا در فضای مجازی منتشر شد که ناگزیر از ذکر آنها و پاسخ آن در این پست هستیم. توجیه اول:چهره نورانی سیدالشهدا علیه السلام https://eitaa.com/sonnat_voice/467 توجیه دوم:واقعه عاشورا دو بعدی است https://eitaa.com/sonnat_voice/468 توجیه سوم:شهادت نعمت است https://eitaa.com/sonnat_voice/469 توجیه چهارم:سخنان امیرالمومنین علیه السلام https://eitaa.com/sonnat_voice/470 توجیه پنجم: زیارتنامه حضرت علی اکبر علیه السلام https://eitaa.com/sonnat_voice/472 توجیه ششم:خواب سیدالشهدا علیه السلام https://eitaa.com/sonnat_voice/474 توجیه هفتم:سخن حضرت قاسم علیه السلام https://eitaa.com/sonnat_voice/475 توجیه هشتم:گفتار علامه مجلسی رحمه الله https://eitaa.com/sonnat_voice/476 توجیه نهم:مصیبت رحمت است https://eitaa.com/sonnat_voice/477 ۱-معنای عبارت«ما رایت الا جمیلا» https://eitaa.com/sonnat_voice/478 توجیه دهم:رسیدن به فوز عظیم https://eitaa.com/sonnat_voice/480 توجیه یازدهم:سخن حضرت علی اکبر علیه السلام https://eitaa.com/sonnat_voice/483 توجیه دوازدهم:شادی اصحاب https://eitaa.com/sonnat_voice/486 توجیه سیزدهم:ادعای تعارض روایات https://eitaa.com/sonnat_voice/488 ۱-حزن امام حسین علیه السلام در روز عاشورا https://eitaa.com/sonnat_voice/490 ۲-حزن فرزندان پیامبر علیه و آله السلام در روز عاشورا https://eitaa.com/sonnat_voice/491 https://eitaa.com/sonnat_voice/493 برگرفته از کتاب نقدی بر تصوف نوشته استاد سید محمود هاشمی نسب/نشر خسرو خوبان/تهران @sonnat_voice
تحقیقی پیرامون فلسفه،عرفان و تصوف
سلام علیکم بزرگوار🌷 در بحث کبروی با تفکیکیان هم نظر هستیم یعنی ما هم مانند آنان تنها راه صحیح در مبا
سلام علیکم بزرگوار🌷 عزاداریاتون قبول هیچ یک از علما معصوم نبوده اند و مصون از خطا نیستند ما در همه ی مباحث بایستی تمسک به حجت عقلی یا شرعی ویا عقلائی داشته باشیم همان کاری که فقهاء اصولی در فقه می کنند... با این روش مذکور اشکال در برخی از موارد به متکلمین هم وارد است ما به هیچ یک از علما تعصب نداریم هر عالمی در موردی خلاف حجج عقلی یا شرعی یا عقلائی سخن گفته باشند مسموع نیست. مرحوم علامه حلی در شرح تجرید بر روش متکلمین آن زمان مشی کرده که آنان در مباحث آیات و روایات را ذکر نمی کردند ولی بسیاری از مطالب علامه بر گرفته از آیات و روایات است بله در بعضی موارد که خلاف آیات وروایات باشد اشکال وارد است، همین اشکال در برخی مباحث به تفکیکیان وارد است مثلا گاهی دیده می شود آنان به روایات ضعیف که حجیتی ندارد استدلال کرده اند. مثلا در بحث فطرت به ذیل دعای عرفه که انشاء عطاء الله اسکندرانی(سنی مالکی) است استدلال می کنند اگر در بحث فطرت به روایاتی که استدلال می کنند مراجعه کنید یا سند ندارد و یا دلالت بر مدعایشان ندارد و هکذا در برخی از مباحث دیگر، مباحث معارفی در مکتب تفکیک نیازمند به بازنگری و تحقیق وتدقیق فراوان است که متاسفانه پیروان تفکیک فاقد آن هستند و غالبا مانند پیروان فلسفه و عرفان مقلدند. ضمنا قاعده لطف بر گرفته از آیات و روایات متعددی است اگرچه در بعضی از کتب کلامی ذکر نشده مرحوم شیخ طوسی این قاعده را از کتاب و سنت استفاده کرده ولی برای آن بیان عقلی آورده است... @sonnat_voice
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 استاد معاونیان: 👈صوفیه یهود این امت هستند 👈خطر صوفیه از مسیحیت و وهابیت بیشتر است @sonnat_voice
استاد حامد کاشانی(حفظه الله).mp3
1.68M
❇️استاد امام شناسی ﴿حجه الاسلام والمسلمین حاج شیخ حامد کاشانی﴾ در هفتمین جلسه سخنرانی خود در هیئت عبدالله بن الحسن (علیهما السلام) در باب معصوم پنداریِ رهبران انحرافی از سوی مریدان و شاگردان ، اشاره به کلام [علامه طهرانی] در باد کردن خود و تشبیه خود به امیر المومنین در باب سیطره بر نفوس می کند و سپس مبانی امامین انقلاب در واکنش به کلمات مبالغه آمیز را تبیین می نمایند. ❇️آری تفاوت میان امام خمینی و علامه طهرانی از ثری تا ثریاست. 😱طبق اخبار واصله از مشهد مقدس ، جریان طهرانی ها با فرستادن آقای حسن وکیلی ، سعی در متقاعد کردن استاد کاشانی در مورد این قضیه انحرافی هستند که به لطف الهی این امر به بن بست رسید و یأس خود را از منحرف نمودن مومنی دیگر، ابراز داشتند. 📽مشاهده کلیپ @sonnat_voice
تذکر امیرالمومنین علیه السلام به کمیل بن زیاد نسبت به مدعیان دروغین يَا كُمَيْلُ لَا تَغْتَرَّ بِأَقْوَامٍ يُصَلُّونَ فَيُطِيلُونَ وَ يَصُومُونَ فَيُدَاوِمُونَ وَ يَتَصَدَّقُونَ فَيَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ مَوْقُوفُون‏ أُقْسِمُ بِاللَّهِ لَسَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ ص يَقُولُ إِنَّ الشَّيْطَانَ إِذَا حَمَلَ قَوْماً عَلَى الْفَوَاحِشِ مِثْلِ الزِّنَى وَ شُرْبِ الْخَمْرِ وَ الرِّبَا وَ مَا أَشْبَهَ ذَلِكَ مِنَ الْخَنَى وَ الْمَأْثَمِ حَبَّبَ إِلَيْهِمُ الْعِبَادَةَ الشَّدِيدَةَ وَ الْخُشُوعَ وَ الرُّكُوعَ وَ الْخُضُوعَ وَ السُّجُودَ ثُمَّ حَمَلَهُمْ عَلَى وَلَايَةِ الْأَئِمَّةِ الَّذِينَ يَدْعُونَ إِلَى النَّارِ وَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ لَا يُنْصَرُون‏ «اميرالمؤمنین به کمیل بن زیاد فرمودند: هرگز گول کسانی را مخور که نمازهای طولانی بجا می آورند و بر روزه گرفتن مداومت دارند و صدقه می دهند و خیال می کنند که توفیق الهی شامل حال آنهاست. به خدا سوگند میخورم شنیدم که رسول خدا[صلی الله علیه و آله] می فرمودند: هرگاه شیطان گروهی را به کارهای زشت _مانند زنا و شراب خواری و ربا و گناهانی مانند آن ها_ وا دارد، عبادت شدید و خشوع و ركوع وخضوع و سجود را هم محبوب آن ها می سازد؛ سپس آنها را به پذیرش ولایت امامان غیر معصومی که مردم را به سوی آتش می خوانند و روز قیامت بی یاور خواهند بود وا می دارد» 📚منبع: بحارالانوار ج۷۴ ص۲۷۴/علامه محمد باقر مجلسی/ناشر:دار احیاء التراث العربی/بیروت ۱۴۰۳ ق @sonnat_voice
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 کلیپ تصویری | استاد فیاضی (در حضور محمد حسن وکیلی): عقل حجت است نه فلسفه 🔹حرفای فلاسفه در فاعل مختار منجر به جبر میشود . 🔹ما فلسفه را قبول داریم مادامی که براساس عقل باشد. 🔹عقل حجت است نه فلسفه @sonnat_voice
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اعتقادِ جلال الدین بلخی راجع به کتابش عبدالکریم سروش: تمام القابی و اوصافی که قرآن برای خودش ذکر کرده مولوی برای مثنوی نام ذکر کرده @sonnat_voice
🔴 تمسخر فلسفه توسط عالمان اهل سنت غزالی عالم مشهور اهل سنت درباره قاعده ی فلسفی الواحد لایصدر منه الا الواحد می نویسد: «لا يصدر من المبدأ الأول لزوماً إلا واحد... و هی علی التحقیق ظلمات فوق ظلمات لو حکاها الانسان عن منام رآها لاستدل به علی سوء مزاجه!!!»1⃣ یعنی این قاعده ی فلسفی الواحد تحقیقا ظلمات و نادانی اندر نادانی است! آنقدر این قاعده خلاف عقل است که اگر انسانی در خواب این قاعده را ببیند و قبول کند و بعد برای دیگران نقل کند معلوم می شود شخصی که این خواب را دیده سوء مزاج دارد!!!!! 🔸سلیمان خراشی از علما اهل سنت نیز در پاورقی کتاب نقض أصول العقلانيين نام چند از علمای اهل سنت همچون فخر رازی، شهرستانی، ابن رشد و... را به عنوان منتقد به این نظریه نام می برد.2⃣ 👈کاش فلاسفه این وهمیات را نقل نمی کردند تا لا اقل آبروی شیعه در نزد امثال غزالی ها از بین نرود و مذهب حقه ی تشیع مورد طعنه ی اینان قرار نگیرد. 📚منابع: 1⃣تهافت الفلاسفة ج۱ ص۱۴۶/ابو حامد غزالی/محقق: الدكتور سليمان دنيا/ناشر:دار المعارف/القاهرة/چاپ ششم 2⃣نقض أصول العقلانيين ج۱ ص۲۵/سليمان بن صالح الخراشي/ناشر: دار علوم السنة/۱۴۲۱ق @sonnat_voice
اهل بیت علیهم السلام، تنها راه شناخت صحیح خداوند و در زیارت جامعه کبیره می خوانیم: السلام على محال معرفة الله ... أعزكم بهداه، وخصكم ببرهانه ... ورضيكم ... أركاناً لتوحيده... فالراغب عنكم مارق، واللازم لكم لاحق... ونوره وبرهانه عندكم... من أتاكم نجى، ومن لم يأتكم هلك .... من أراد الله بدء بكم ومن وحّده قبل عنكم. سلام بر جایگاه های شناخت خداوند.... خداوند شما را با هدایت خودش گرامی داشته و به برهان خویش مخصوص نموده... و ارکان توحید خویش قرار داده است. پس هر کس از شما روی بگرداند از دین بیرون رفته و هر کس در پیوند با شما باشد در پیوند با دین است... نور و برهان خداوند نزد شماست... هر کس نزد شما آمد نجات یافت و هر کس از شما گسست هلاک گشت... هرکس خداوند را قصد کرد از شما شروع نمود و هر کس به توحید او دست یافت تنها از شما پذیرفت. @sonnat_voice
⚠️از یک لیوان خون تا یک تشت خون 🔻محمد حسن وکیلی درباره نوشیدن خون جنازه علامه تهرانی توسط یکی از مریدانش ماجرا را این گونه تعریف می نماید: 💬در میان ارادتمندان مرحوم علامه جوانی بود حدوداً بیست ساله، بسیار پرشور و از محبان با حرارت اهل بیت علیهم‌السلام. ولی در کارها گاهی تعادل را رعایت نمی‌کرد.در حرم مطهر حضرت امام رضا علیه‌السلام در هنگام دفن از زخم بدن مرحوم حضرت علامه مقداری خون بیرون زده بود و تشتی آوردند و شستند. این فرد رفت جلو و مقدار كمی از خونابه‌ها را نوشيد. این مقدار آن چیزی است که بنده از مراسم تشییع جنازه در یادم هست. ***** 🤔سوال مهم این است که این جوان تحت چه تعالیمی از تعادل خارج شده و چگونه شستشوی مغزی داده شده تا راضی به انجام چنین عمل چندش آوری گشته است⁉️ 📛واقعیت این است این جوان، "ماجرای لیوان خون" مراد خود یعنی محمد حسین تهرانی را خوانده بود. او قبلاً مجوز خون آشامیدن را بر اساس از خودِ استاد گرفته بود. او خوانده بود که استادش به نشانه تواضع دربرابر پیر و مرادش(هاشم حداد) حاضر بوده لیوان خون را سر بکشد. بنابراین ملامتی نیست اگر جوان در موقعیتی مشابه، همچون استادش عمل متواضعانه دیگری انجام دهد. @sonnat_voice @safiresheytan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
35.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️توهین و تحقیر به مرجعیت، نهایت عرفان فقاهتی[صوفیانه] نصیحت آیت الله العظمی خوئی(رضوان الله علیه) به آقای محمد حسین طهرانی بنقل سید محسن طهرانی @sonnat_voice
صوفیه و امکان رسیدن به مقامات ائمه علیهم السلام محمد حسن وکیلی در مدعی است که می توان به درجات امامان معصوم رسید: «در روایات مستقلی تأکید شده است که شیعیان خاص هم درجه امامند. جعلت فداك أشيعتكم معكم؟ قال: نعم اذا هم خافو الله و راقبوه و اتقوه و اطاعوه و اتقوا الذنوب؛ فاذا فعلو ذلك كانوا معنا في درجتنا» از این دست روایات می توان فهمید که شیعیان خاص نیز به حسب مقام فنائشان در امام، به همان درجات می رسند و در مواردی که خطاب (بکم) در زیارت نامه ها به کار می رود در عمومات داخلند چراکه در آن مقام که اصالتاً متعلق به امام است فانی می باشند؛ نظیر این تعبیر در این دست روایات هم آمده که صراحتاً حکم به دخول خواص شیعه در عنوان آل محمد علیهم السلام دارد..... در ادبیات شیعی برای شیعیان هیچ حد توقفی در مراتب معنوی وجود ندارد و شیعیان می توانند تمام مراتب را با فنام در امام علی السلام و اتحاد با وی تحصیل نمایند»1⃣ [جواب:]اما این که نوشته است در روایات وارد شده که شیعیان خالص با امامان هم درجه اند مراد این نیست که شیعیان در مرتبه و مقام علمی و عملی و منزلت عند الله با امامان معصوم هم درجه اند بلکه مراد این است که شیعیانی که اهل عمل به دستورات دین هستند خداوند در بهشت آنان را با ائمه علیهم السلام هم درجه قرار می دهد و این جز تفضل امر دیگری نیست، میان مصاحبت در بهشت و هم رتبه بودن در علم و عمل و منزلت عند الله فرقی آشکار است. «من أحبنا بقلبه، وكان معنا بلسانه، و قاتل عدونا بسيفه، فهو معنا في الجنة في درجتنا»2⃣ شاهد بر این که مصاحبت در بهشت و هم رتبه بودن در مقامات معنوی دو مقوله جداگانه می باشد این است که در روایات متعددی فرموده اند کسی که بر مصائب امام حسین علیه السلام و اهل بیت علیهم السلام بگرید با ما در بهشت هم درجه است و روشن است که گریه بر اهل بیت مقامات و صفات معنوی و منزلت آن بزرگواران را در پی ندارد. «عنِ الإمام الرِّضَا : يَا ابْنَ شَبِيبٍ إِنْ سَرَّكَ أَنْ تَكُونَ لَكَ مِنَ الثَّوَابِ مِثْلَ مَا لِمَنِ اسْتُشْهِدَ مَعَ الْحُسَيْنِ عليه السلام فَقُلْ مَتَى مَا ذَكَرْتَهُ يا لَيْتَنِي كُنْتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِيماً. يَا ابْنَ شَبِيبٍ إِنْ سَرَّكَ أَنْ تَكُونَ مَعَنَا فِي الدَّرَجَاتِ الْعُلَى مِنَ الْجِنَانِ فَاحْزَنْ لِحُزْنِنَا وَ افْرَحْ لِفَرَحِنَا وَ عَلَيْكَ بِوَلَايَتِنَا فَلَوْ أَنَّ رَجُلًا تَوَلَّى حَجَراً لَحَشَرَهُ اللَّهُ مَعَهُ يَوْمَ الْقِيَامَه»3⃣ عنْه: يا دِعبِلُ، مَن ذَرَفَت عَيناهُ عَلى‌ مُصابِنا وبَكى‌ لِما أصابَنا مِن أعدائِنا حَشَرَهُ اللَّهُ مَعَنا في زُمرَتِنا»4⃣ از این گونه روایات نتیجه می گیریم که هم درجه شدن با اهل بیت به معنای آن نیست که مؤمن در مقامات معنوی و منزلت عندالله با آن بزرگواران هم رتبه گردد بلکه خداوند به خاطر علو مقامات اهل البیت علیهم السلام به منتسبین آنان کرم و تفصل می نماید و آنان را در بهشت مصاحب امامان معصوم علیهم السلام قرار می دهد در هر حال روایات متعددی دلالت بر عدم اشتراک معصومین علیهم السلام با سایر در مقامات معنوی می نماید «نَحْنُ أَهْلَ الْبَيْتِ لَا يُقَاسُ بِنَا أَحَدٌ فِينَا نَزَلَ الْقُرْآنُ وَ فِينَا مَعْدِنُ الرَّسَالَةِ»5⃣ «اتاكم الله ما لم يؤت احدا من العالمين»6⃣ «الإِمامُ واحِدُ دَهرِهِ ، لا يُدانيهِ أحَدٌ ، ولا يُعادِلُهُ عالِمٌ ، ولا يُوجَدُ مِنهُ بَدَلٌ ، ولا لَهُ مَثَلٌ ولا نَظيرٌ»7⃣ ولی بنابر مبنای صوفیه رسیدن به مقامات معنوی ائمه علیهم السلام امکان پذیر است بلکه عبور از آن نیز برای همگان میسر است. علّامه محمد حسین طهرانی می نویسد: «سالک طریق پس از عبور از مراحل مثالی و ملکوت اسفل و تحقق به معنای کلیه عقلیه، اسماء و صفات کلیه ذات حق تعالی برای وی تجلی مینماید یعنی علم محیط و حیات محیط بر عوالم را بالعیان مشاهده مینماید، و حتماً برای کمال و وصول به منبع الحقائق و ذات حضرت احدیت باید از این مرحله عبور کند و إلّا الى الأبد در همین جا خواهد ماند»8⃣ 📗برگرفته از کتاب نقدی بر تصوف ص۱۵۱-۱۵۲/سید محمود هاشمی نسب،شعیب حدادی/ناشر:خسرو خوبان/تهران ۱۴۰۰ 📚منابع: 1⃣کتاب معلم راهنما شناسی ص ۱۰۹ - ۱۱۰/محمد حسن وکیلی 2⃣بحار الانوار ج۱۰ ص۱۰۷/علامه مجلسی/ناشر:موسسة الوفاء/بیروت 3⃣ همان ج۴۴ ص۲۸۶ 4⃣همان ج۴۵ ص۲۵۷ 5⃣همان ج۲۶ ص۳۶۹ 6⃣زیارت جامعه کبیره 7⃣الکافی ج۱ ص۱۹-۲۰/محمد بن یعقوب کلینی/ناشر:دارالکتب الاسلامیة/تهران 8⃣روح مجرد ص۴۲۸/محمد حسین طهرانی/ناشر:حکمت @sonnat_voice
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢جعل آیه قرآنی از جناب دینانی ❓❓آیا کسی این آیه را در قرآن کریم تا حال شنیده است که جناب دینانی با این شور و حرارت به تفسیر و تبیین آن می‌پردازد؟؟ وقتی عبارتی را این چنین جعل و به قرآن نسبت می دهند معلوم نیست چه نقل هایی را به اسم اهل بیت علیهم السلام به خورد افراد ساده داده اند!؟ @sonnat_voice