eitaa logo
مشکات🏴
724 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
384 ویدیو
95 فایل
💢ردّ شبهات، کفریّات و خرافات وهابیان 🔔در اینجا خواهید دانست که وهابیان با اهل سنت هیچ نسبتی ندارند. بلکه خود گرفتار شرک و کفر هستند. 💢گروه:https://eitaa.com/joinchat/233635852C92da00590d تبادل @meshkat113
مشاهده در ایتا
دانلود
🕋 👳‍♂علامه الدجوی(عضو جماعه کبار العلماء الازهر) در مورد بحث توحید ربوبی و الوهی وهابیت می گوید:این تقسیم بندی قبل از ابن تیمیه وجود نداشته است و غیر معقول نیز می باشد. 👈[دلیل عدم وجود قبل از ابن تیمیه ] رسول الله صلی الله علیه و سلم به هیچ کسی که داخل اسلام شد نفرمودند، در اسلام دو توحید [الوهیت و ربوبیت] داریم و تو مسلمان نمی شوی مگر اینکه توحید الوهیت داشته باشی و به این بحث هم هیچ اشارهای نفرمودند و از طرفی هیچ یک از سلف چنین چیزی شنیده نشده است در حالی که نجدی ها در پیروی از آنها در همه چیز افتخار می کنند. 👈 از طرفی این تقسیم بندی هیچ معنایی ندارد چون اله حق همان رب حق است و اله باطل رب باطل است و مستحق عبادت و پرستیده شدن فقط رب است و معنی ندارد که که کسی را عبادت کنیم که اعتقاد نداریم که آن ربی است که نفع و ضرر می رساند».[توحید الوهیت و ربوبیت از هم جدا نیستندکه بگوییم کسی توحید ربوبی دارد ولی توحید الوهی ندارد چون انسان ان چیزی که رب می داند می پرستد و و اگر کسی چیز دیگری را می پرستد پس حتما در ان نفع و ضرر می دیده و توحید ربوبیت نداشته است ] 📗رساله نقد تقسیم التوحید الی الوهیه و الروبیه یوسف الدجوی الازهری، ص2 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
🔅دوره بایسته های تبلیغی در مناطق تلفیقی 🔰ویژه طلاب، مبلغان خواهر و برادر شهرستان مهر ♻️مدرس:حجت الاسلام والمسلمین صبور 💠زمان: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ 🔰مکان: شهرستان مهر 🔅مرکز آموزش کاربردی حوزه علمیه فارس 🔅موسسه سراج منیر توحید ( دارالاعلام سابق شعبه فارس) برای اطلاع از دیگر برنامه های موسسه سراج منیربه کانال زیر در ایتا بپیوندید⬇️ https://eitaa.com/amozesh_darolelam_fars اطلاع رسانی مرکز آموزش کاربردی استان فارس https://eitaa.com/KARBORDIFARS
👳‍♂👳‍♂👳‍♂علما بر مشروعیت تبرک جستن به آثار پیامبر ص اتفاق نظر و اجماع دارند و علما سیره و شمائل و حدیث، اخبار بسیاری نقل نموده اند که دلالت بر تبرک اصحاب به اثار و بقایای پیامبر مانند اب وضو و.... دارند 📗الموسوعه الفقهیه، جمعی از نویسندگان ج10ص70 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👳‍♂محمود آلوسی می نویسد: من در توسل به منزلت پیامبر ص نزد خدا چه زنده باشد چه مرده منعی نمی بینم آلوسی، روح المعانی، ج3ص297 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👳‍♂قسطلانی شافعی می گوید: توسل بعد از ممات بیش از آن است که بتوان شمارش کرد. قسطلانی، مواهب الدینیه بالمنح المحمدیه، ج4ص594 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👳‍♂بدر الدین العینی حنفی می گوید: از خدا برای به اتمام رساندن این کتاب(عمده القاری) درخواست نصرت و یاری دارم؛ و به جاه پیامبر و اهل بیت و اصحاب گرامی اش توسل می کنم. 📗بدرالدین العینی، عمده القاری شرح صحیح بخاری، ج1ص11 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👳‍♂قسطلانی شافعی می گوید: از خصوصیات مراسم مولودی که به تجربه ثابت شده این می باشد که برگزار کننده آن در آن سال در امان بوده و بشارتی زود هنگام برای رسیدن به آرمان و آرزوهایش می باشد لذا خداوند شخص را که شبهای این ماه مبارک را عید قرار می دهد بیامرزد تا بزرگترین درد بر کسی باشد که نسبت به پیامبر درد و مرض و کینه دارد. 📗قسطلانی، المواهب الدینیه بالمنح المحمدیه ج1ص90 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
🥷ادله شرک ربوبی مشرکان در ابتدا باید توحید ربوبی را تعریف کنیم سپس به ذکر ادله شرک ربوبی مشرکان بپردازیم حال شاید بپرسید چه ضرورتی دارد ما بدانیم مشرکان در ربوبیت مشرک بودند ⁉️ به دلیل اینکه وهابی ها مدعی شدند که مشرکین همانند مسلمانان در ربوبیت موحد اند و تنها فرقشان در توحید الوهی هست که مسلمانان آن را قبول دارند و مشرکان قبول ندارند 📗محمد بن عبدالوهاب، الجواهر المضیه، ص37 اهمیت آن کجاست⁉️ 🥷 اهمیت آن در جایی است که وهابیت سعی داشته در راستای حمله به مسلمین آنها را هم ردیف کفار بلکه بدتر از آنها جلوه بدهد به طوری که بن باز می گوید: مشرکین در ربوبیت مشرک نبودند بلکه آنها هم می دانستند خدا رازق، مدبر هست اما آنها به وسیله دعا و نذر، ذبح و.... که عبادت است دیگران را در عبادت با خدا شریک می دانند (همان کاری که مسلمانان نسبت به اولیا انجام می دهند) 📗بن باز، مجموع فتاوی ج 3ص11 تعریف توحید ربوبی و الوهی: 🕋توحید ربوبی: به معنای تنها دانستن خدا در "مدبر، مالک، سرپرست، خالق، مصلح، صاحب" می باش. 🕋اما توحید الوهی: تنها ذات مقدس خدا پرستش و عبادت شود 📗توحید الوهیّت وربوبیّت مشرکان ماموستا د. سیّدزکریا حسینی، ص10 ⁉️قبل از ذکر ادله یک سوال بپرسیم بیینم سطح عقل و منطق وهابیت در چه حد است؟ مگر نگفتیم توحید ربوبی یعنی اعتقاد به اینکه خدا رازق، مدبر، مالک، هست کسی که این اعتقادات را داشته باشد مسلما در توحید الوهی نیز اعتقادی صحیح خواهد داشت لذا کسی که میخواد در الوهیت کامل باشد باید درک درستی از روبیت داشته باشد ❌پس چرا شما می گوید مشرکان در ربوبیت اعتقاد صحیح دارند و در الوهیت نقض دارند⁉️ خب تا حالا تقریبا همه چیز در مورد مشرکین روشن است اما دلایل شرک ربوبی مشرکین به شرح ذیل است: دلیل اول: همچنانکه میدانیم مشرکان مکه الله را به عنوان "رب" و به عنوان اله " قبول داشته و پذیرفته بودند! اما معبودان دیگری را هم به عنوان "رب" و "اله" قرار داده و می پرستیدند. لذا وقتی به مشرکان گفته میشد همان الله را تنها "رب" قرارداده، ناراحت شده و با گوینده اش میجنگیدند؛ چنانکه خداوند فرموده است: ﴿ أَتَقْتُلُونَ رَجُلًا أَنْ يَقُولَ رَبِّيَ الله ) (غافر (ش(۲۸) آیا مردی را خواهید کشت، بدان خاطر که می گوید: رب من فقط الله است. پس اگر مشرکان مگه تنها رب خود را الله دانسته و در ربوبیت مشرک نبودند، پس چرا با کسی که رب خود را تنها الله می دانسته می جنگیدند؟ دلیل دوم) مشرکان بتها را همتا و مساوی با خداوند قرار می دادند: والله إن كُنَّا لَفِي ضَلَالٍ مُّبِينٍ إِذْ تُسَوِّيكُم بِرَبِّ الْعَالَمينَ ) (شعراء (ش۹۸۹۷)و به خدا سوگند ما در گمراهی آشکاری بوده ایم آن زمان که ما شما معبودان (دروغین) را با پروردگار جهانیان برابر می دانستیم. پس مشرکان مکه بتها را مساوی رب العالمین قرار میدادند پس چگونه فقط یک رب داشته و در توحید ربوبیت موحد بودند؟ دلیل سوم خداوند از فرعون نقل کرده است: ﴿ فَقَالَ أَنَا رَبُّكُمُ الْأَعْلَى نازعات (ش (۲۴) فرعون گفت: من پروردگار ورب بلند مرتبه شما هستم.» یعنی مشرکان قدیم دارای ربهای زیادی بوده و فرعون برترینشان بود. پس چگونه آنها در توحید ربوبیت موحد بودند؟ دلیل چهارم: حتی مشرکان بتهایشان را همانند خداوند دوست داشتند؛ ولذا فرموده است: (وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَتَّخِذُ مِنْ دُونِ اللَّهُ أَنْدَادًا يُحِبُّونَهُمْ كَحُبُ اللَّهُ ﴾ [بقره ش ۱۶۵) برخی از مردم هستند که غیر از خدا، بتهایی برمی گزینند و آنان را همچون خداوند خانه دوست می دارند. دلیل پنجم: مشرکان بر این اعتقاد بوده که غیر از خداوند کسان دیگری را در تصرفات هستی دخیل می دانستند؛ ولذا فرموده است: ﴿ وَمَا يُهْلِكُنَا إِلَّا الدَّهْرُ | جاثيه ( (۲۴) جز طبیعت و روزگار ما را هلاک نمی سازد و کار خدا نیست). دلیل ششم: پیامبر فرموده است: «قَالَ الله مَن قَالَ: مُطرْنَا بِنَوْءٍ كَذَا وَكَذَا فَذَلِكَ كَافِرُ بِي مُؤْمِنُ بِالْكَوكَب» 📗 (رواه مسلم (ج ۱ص (۸۳) خداوند می فرماید: هر کس که بگوید: به خاطر فلان ستاره برای ما باران باریده شد و نه خواست خداوند)، به من کفر ورزیده و به ستارگان ایمان آورده است. مگر می شود کسی غیر خداوند را سرپرست ومدبر ومنعم ومالک دانسته، و آنگاه در توحید ربوبیت موحد باشد؟ چون سرپرستی و ملک و انعام و تدبیر" از لوازم ربوبیت است. 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👳‍♂بهوتی حنبلی می گوید: از ابن نصر الله چنین نقل می کند که او می گوید: اگر بگوییم زیارت قبر رسول خدا (صلی الله علیه و آله) مستحب است باید شد رحال (که وهابی ها آن را حرام می دانند ) هم بگوییم مستحب است . برای این که زیارت پیامبر (صلی الله علیه و آله) برای حاجی بعد از حجش بدون سفر کردن امکان ندارد ( حتی اگر پرواز هم کند ، باز هم سفر کرده و این از دیدگاه وهابی ها حرام است ) و این تصریح به استحباب شدّ الرحال برای زیارت پیامبر (صلی الله علیه و آله) است …. 📗 القناع عن متن الاقناع ، منصور بن یونس بن ادریس بهوتی ، ج2 ، ص 318 : 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
🔻وهابیت دشمن شیعه و اهل تسنن است 🔰شیخ عبدالله جبری ✔️مسلک وهابی‌ها خشکاندن ریشه‌های معنویت در بین مسلمین است. وقتی به زیارت پیامبر(ص) می‌رویم و تسبیح در دست داریم، جلوگیری می‌کنند و حتی می‌خواهند مصادر و منابع معنویت را بخشکانند تا قلب مؤمنان را دچار قساوت کنند. ادامه را در اینجا بخوانید ❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌ 📣 مشکات،رسانه ای برای ردّ شبهات، کفریّات و خرافات وهابیان https://eitaa.com/sonnatenabavii
👳‍♂ذهبی عالم شافعی می گوید: قبر بخاری در خرتنگ ازبکستان است . اما خاک قبر ایشان را مردم بر می داشتند به صورتی که قبر آشکار شد . هر کاری می کردند که مردم خاک را نبردند ، باز هم مردم همان کار را انجام می دادند. در آخر یک ضریح چوبی مشبکی را ساختند تا مردم از خاک قبر بر ندارند . اما مردم از اطراف قبر خاک بر می داشتند . 📗ذهبی ، سیر اعلام النبلاء ، با تحقیق شعیب الارنؤوط ، ج 12 ، چاپ مؤسسه الرساله ، ص 467 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
💢 توسل و استغاثه حضرت زینب ڪبری (س) به جدش حضرت رسول الله ﷺ پس از واقعه عاشوراء... ‌✅ابن کثیر شافعی می گوید: هنگامی ڪه حسین بن علی رَضِیَ اللّهُ عَنْهما در روز عاشورای سال 61 هجری به شهادت رسید 54 سال و 15 روز سن داشت و واقع شد آن چه واقع شد از اسارت و بردن زنان و کودکان اهل بیت، و هنگامی ڪه خانواده حسین رَضِیَ اللّهُ عَنْه از ڪنار شهداء عبور ڪردند، زینب دختر علی رَضِیَ اللّهُ عَنْهما در حالی ڪه به پیامبر ﷺ استغاثه می ڪرد گفت "یا محمداه"، این حسین است ڪه در صحراء و در فضای باز افتاده است و پیکرش آغشته به خون و اعضای بدنش بریده شده است "یا محمداه"! ✍ البدایة و النهایة ابن ڪثیر دمشقی، ج8ص271 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
💢توحید ذاتی از دیدگاه شیعه 🔷بر اساس آیات قرآن و برخی روایات توحید ذاتی دارای دو مرتبه و معنا است 1⃣خداوند یگانه و واحد است و شریک و مثل و مانندی ندارد. آیاتی مانند «وَ لَم یَکُن لَه کُفواً أحَد» و «لیس کَمِثلِه شَیء» بر این معنا دلالت دارد 2⃣خداوند یکتا و اَحَد و از هر جهت بسیط است؛ هیچ جزئی ندارد و مرکب از اجزاء خارجی یا عقلی و ذهنی نیست. 📚 جوادی آملی، توحید در قرآن، ۱۳۹۵ش، ص۲۰۱و۲۰۲ آیه «قُلْ هُوَ اللّٰهُ أَحَد» دلالت بر معنای دوم و نفی ترکیب از خداوند متعال دارد 🔰در برخی از احادیث نیز به دو معنای توحید ذاتی اشاره شده است. 👈 از امام علی علیه السلام نقل شده است:‌ «... هُوَ وَاحِدٌ لَیْسَ لَهُ فِی الْأَشْیَاء شِبْهٌ ... إِنَّهُ عَزَّوَجَلَّ أَحَدِیُّ الْمَعْنَى يَعْنِی بِهِ أَنَّهُ لَا یَنْقَسِمُ فِی وُجُودٍ وَ لَا عَقْلٍ وَ لَا وَهْمٍ‏ 👈خداوند واحدی است که در میان اشیاء مثل و مانندی ندارد .. خداوند احدی المعنی است؛ یعنی او در وجود، عقل و وهم، تقسیم نمی‌پذیرد».  📚شیخ صدوق، التوحید، ص۸۳ و ۸۴، حدیث ۳ و ص۱۶۹، حدیث ۳. 👈آیت‌الله جوادی نیز فرموده‌اند : خداوند یگانه و یکتا است، یگانه یعنی شریک و مثل و مانندی ندارد و یکتا یعنی بسیط است و جزء ندارد. 📚جوادی آملی، توحید در قرآن، ۱۳۹۵ش، ص۲۲۳ 🔰آیت‌الله سبحانی، مصباح و ربانی گلپایگانی نیز همین دیدگاه را در مورد توحید ذاتی بیان کرده اند. 📚سبحانی، الالهیات علی هدی الکتاب و السنة و العقل، ۱۴۱۳ق، ج۲، ص۱۲ و ۱۳ 📚مصباح یزدی، محمد تقی، آموزش فلسفه،۱۳۹۱ش، ج۲، ص۳۷۸ 📚ربانی گلپایگانی، کلام تطبیقی (۱)، ۱۳۹۹ش، ص۴۲. 🔻در مقابل توحید ذاتی شرک ذاتی وجود دارد، بنابراین قائل شدن به دو ذات یا بیشتر برای باری تعالی شرک ذاتی محسوب می شود همچنین کسانی که برای خداوند فرزند یا همتایی قائلند یا خدا را فرزند کسی می‌دانند شرک ذاتی دارند و همچنین کسانی که معتقدند خداوند دارای اجزاء هست دچار شرک ذاتی شده اند و این موارد مخالف آیات قرآن کریم است. 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴زیارت پیامبر(صلی الله علیه وآله) وسیله تقرب به خداوند👈 از دیدگاه مسلمانان 🔹شیخ احمد البصیلی از علمای الازهر مصر با استناد به آیه ی «وَلَو أَنَّهُم إِذ ظَلَموا أَنفُسَهُم جاءوكَ فَاستَغفَرُوا اللَّهَ وَاستَغفَرَ لَهُمُ الرَّسولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوّابًا رَحيمًا» می گوید: روزی یک اعرابی به نزدیک قبر رسول الله آمد و همین آیه را خواند و از پیامبر خواست که حاجاتش را برآورده کند. یکی از صحابه که شاهد این ماجرا بود، شب هنگام در خواب پیامبر اکرم را دید که به او فرمود: به آن اعرابی بشارت بده که حاجاتش برآورده شده است. 🔹بنابراین توسل به پیامبر اکرم و درخواست شفاعت از ایشان مسئله ای است که در قرآن و سنت آمده است؛ 🔥اما با این وجود وهابیت مسلمانان را به جهت توسل و شفاعت، متهم به بدعت و شرک میکنند‼️ 📣 مشکات،رسانه ای برای ردّ شبهات، کفریّات و خرافات وهابیان @sonnatenabavii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢توحید صفاتی از دیدگاه شیعه 👈ذات خداوند دارای صفاتی است که از آثارش به دست می‌آید، از قبیل علیم، حیّ، حکیم و قیوم. خداوند تبارک و تعالی در ذات و صفات یکی است، چون همه این صفات به ذات خداوند بر می‌گردد و کثرتی در صفات نیست، همه صفات یکی است و هر صفتی عین صفات دیگر است. 👈برای نمونه علم خدا همان قدرت اوست. سپس تعدّد صفات، به فهم ما از آثار آن ذات واحد مربوط است. بنابراین صفات و ذات او یکی است، نه این که یک ذات داشته باشد یا چندین صفت. ✅دلیل بر عینیت صفت با ذات در خداوند این است که اتحاد ذات خداوند با صفاتش موجب بی‌نیازی خداوند از غیر اوست مثلا خداوند در علم خود، به غیر از ذات خود نیازمند نیست و اگر علم با ذات او مغایرت داشته باشد، نیازمندی خداوند به اموری خارج از ذات او لازم می‌آید. 👈یعنی خداوند در این فرض با علمی، عالم است که خارج از ذات اوست و با قدرتی، قادر است که غیر از ذات اوست و به حیاتی حی است که غیر اوست و این ها همگی مستلزم نیازمندی خدا به غیر اوست. 📚سبحانی، جعفر، الإلهیات على هدى الکتاب و السنۀ و العقل، ج‏۲، ص ۳۸ ♻️در حالی که خداوند بی نیاز مطلق است و در هیچ چیزی به غیر محتاج نیست کما اینکه قرآن کریم می فرماید «الله الصمد» ✅از نظر آیت‌الله جوادی آملی، فیلسوف و فقیه شیعی، مقصود از عینیت و یکی بودن صفات با ذات این است که ذات خدا در عین بساطت (مرکب نبودن از چیزی)، همه صفات کمالی را بدون نیاز به چیز دیگری دارد؛ برخلاف صفات مخلوقات که عین ذاتشان نیست و قابلیت سلب آنها از ذاتشان وجود دارد. 📚جوادی آملی، توحید در قرآن، ۱۳۹۵ش، ص۲۹۸ 🔰وی در ادامه می افزاید: چون توحید صفاتی، مسئله بسیار دقیقی است و بیشتر در میان عالمان کلام مطرح می‌شود و مردم عادی از آن آگاه نیستند، شرک در صفات، شرک خفی شمرده می‌شود و موجب خروج از اسلام نیست. 📚 جوادی آملی، توحید در قرآن، ۱۳۹۵ش، ص۵۷۹ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
🤲مشروعیت استغاثه از دیدگاه ابن الحاج مالکی 👈 توسل و استغاثه و طلب حاجت از پیامبر(ص) بے پاسخ نمے ماند بر اساس اخبار و آنچه دیده شده است 📚المدخل ابن الحاج، ج 1 ص 258 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👳‍♂شيخ انورشاه کشميري حنفي که از بزرگان علماء هند مي‌باشد و از او به محدث کبير ياد ‌مي‌کنند، در شرحشان بر صحيح بخاري به نام «فيض البارى شرح صحيح بخارى» درباره محمد بن عبدالوهاب مي‌گويد: اما محمد بن عبدالوهاب نجدى مردى كودن و كم عقل بود و در صدور فتواى كفر شتاب مى‌ كرد در حالى كه شايسته نيست کسي وارد اين وادي شود، مگر كسي که اهل دقت و با تقوا باشد و انواع كفر و اسباب آن را به بلد باشد. 📗انورشاه کشميري حنفي، فيض الباري علي شرح البخاري، ص252 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👳‍♂شاه محمد اسحاق دهلوی محدث می گوید: دعا کردن به این صورت که الهی به حرمت نبی یا فلان ولی حاجت مرا روا کن جایز است. 📗مائه مسائل،دهلوی، ص21 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👳‍♂ملا علی هروی حنفی می گوید : هرگاه در کارها حیران شدید، از اهل قبور کمک بگیرید!زيارت قبور باعث زهد در دنیا می شود و ذکر موت لذات را از بین می برد . زمانی که گرفتار و سرگردان شدید و نتوانستید مشکلات خود را حل کنید ، از اهل قبور کمک بگیرید . 📗 مرقاه المفاتیح شرح کتاب مشکاه المصابیح ،شیخ علی بن سلطان بن محمد القاری الهروی ـ ، جلد 4 ، ص 221 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
💢توحید افعالی 👈توحید افعالی یعنی منشأ هر فعلی در جهان هستی خداوند متعال است و هر فعلی در نهایت به او منتسب خواهد بود. و هر فعلی را به او نسبت می‌دهیم عین فعل دیگر وی خواهد بود و هیچ تفاوت و جدایی میان افعال خداوند نیست. 🔷خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید :«ولا تقولن لشی‌ءٍ إنِّی فاعل ذلک غداً إلا أن یشاء الله و أذکر ربک إذا نسیت» (کهف 23، 24) و هرگز درباره چیزی مگو که من فردا آن را انجام می دهم، مگر اینکه [بگویی: اگر] خدا بخواهد. پس همه اراده ها در حطیه اراده اوست و همه افعال خداوند یکی است و این همان معنای جمله معروف «لا حول ولا قوة إلا بالله» می باشد. 🔻شهید مطهری در مورد توحید افعالی می فرماید :« توحید افعالی به معنای باور به این مسئله است که همه نظام‌های علّی و معلولیِ موجود در جهان و هرچیزی که در جهان اتفاق می‌افتد، فعل خدا است. 🔰همچنین هیچ موجودی به صورت مستقل نمی‌تواند فعلی انجام دهد و همه موجودات در انجام کارهای خود به فعل خدا و اراده او وابسته‌اند. 📚 مطهری، مجموعه آثار، ۱۳۷۷ش، ج۲، ص۱۰۳ ♻️برپایه توحید افعالی همان‌طور که خداوند در ذاتش شریکی ندارد، در فاعلیت هم شریک ندارد؛ یعنی هرکاری که هر مخلوقی انجام می‌دهد، فعل خدا است. 📚مطهری، مجموعه آثار، ۱۳۷۷ش، ج۲، ص ۱۰۴ 🔻در مقابل توحید افعالی شرک افعالی وجود به این معنا که شخصی برای مخلوق اراده جدا و مستقلّی از اراده الهی قائل‌ باشند، یعنی مخلوق هر کاری را که انجام می‌دهد خارج از اراده خداوند بداند، 👈حال آنکه خداوند در قرآن کریم حتی جزئی ترین افعال را به خود نسبت داده است و به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرماید:« فَلَمْ تَقْتُلُوهُمْ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ قَتَلَهُمْ ۚ وَمَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ رَمَىٰ» (انفال 17) [به کشتن دشمنان بر خود مبالید] شما آنان را نکشتید، بلکه خدا آنان را کشت. [ای پیامبر] هنگامی که به سوی دشمنان تیر پرتاب کردی، تو پرتاب نکردی، بلکه خدا پرتاب کرد 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👳‍♂رسول خدا (ص) در هنگام دفن فاطمه بنت اسد می فرمایند :خدایی که زنده می کند و میمراند و خودش زنده است و نمی میرد . خدایا مادرم فاطمه بنت اسد را بیامرز و حجت او را تلقین کن و قبر ایشان را وسیع گردان به حق رسول تو که من هستم و به حق انبیائی که قبل از من بودند . همانا تو ارحم الراحمین هستی . 📗شوکانی ، محمد بن علی ، درّ السحابه فی مناقب القرابه و الصحابه ، ص 539 ، باب مناقب فاطمه بنت اسد 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
💢شرک ربوبی مشرکین از دیدگاه ابن کثیر (1) خداوند متعال در سوره یاسین آیه 74 در مورد مشرکین می فرماید : وَاتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ آلِهَةً لَعَلَّهُمْ يُنْصَرُونَ و به جای خدا معبودانی انتخاب کرده اند به امید اینکه [به وسیله آنها] یاری شوند 👈ابن کثیر ذیل این آیه می نویسد: يقول تعالى منكرا على المشركين في اتخاذهم الأنداد آلهة مع الله، يبتغون بذلك أن تنصرهم تلك الآلهة و ترزقهم وتقربهم إلى الله زلفى». 📚 (ابن‎كثير، اسماعيل، تفسير القرآن العظيم، ج6، ص 528) 🔷خداوند متعال این سخن را از روی انکار بر مشرکان می‎گوید که آنان شریک‏هایی را همراه و در کنار خداوند قرار داده بودند و انتظار یاری از آن آلهه داشتند تا به آنان رزق دهند و به خداوند نزدیکشان کنند. 🔰یاری رساندن و خواستن رزق از شوونات ربوبی است که مشرکین از بت هایی که شریک خدا قرار داده بودند، می خواستند، لذا مشرکین در ربوبیت هم مشرک بوده اند. 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
💢تبرک علی بن عبدالکافی سبکی شافعی به فرش زیر پای نووی 👳‍♂عبدالوهاب بن علی بن عبدالکافی سبکی شافعی در شرح حال ابوزکریا یحیی بن شرف نووی شافعی می‌نویسد: هنگامی که پدرم (علی‌بن عبدالکافی سبکی) در سال ۷۴۲ هجری قمری در دارالحدیث اشرفیه ساکن شد، شب‌ها برای تهجد و شب‌زنده‌داری به ایوان دارالحدیث می‌رفت و روی فرشی که در ایوان دارالحدیث انداخته بودند، به تهجد می‌پرداخت. این فرش توسط شخصی به نام اشرف وقف شده بود و اسم واقف نیز روی آن نوشته شده بود. نووی هنگام تدریس روی همین فرش می‌نشست. پدرم صورت خود را (به عنوان تبرک) روی فرش می‌کشید. 📗سبکی شافعی، طبقات الشافعیه الکبری: ج ۸، ص ۳۹۵-۳۹۶٫ شرح حال یحیی بن شرف نووی، ش ۱۲۸۸٫ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👳‍♂ابن جوزی فقیه حنبلی می گوید: عبد الله بن موسی نقل می کند که من و پدرم در یک شب تاریک از خانه برای زیارت احمد بن حنبل ، خارج شدیم . هوا بسیار تاریک شد و پدرم گفت : پسرم بیا برویم به این عبد صالح خداوند توسل کنیم تا این که خداوند راه را به ما نشان دهد . من سی سال است که فقط به احمد بن حنبل توسل می کنم و اتفاق نیفتاده که من توسل کنم و حاجتم را نگیرم . که بعد پدرم دعا کرد و من آمین گفتم . آسمان چنان نورانی شد مثل این که شب چهاردهم ماه است ، که ما راه را پیدا کردیم و رسیدیم . 📗مناقب الإمام أحمد ، ابن الجوزي، ج1ص400