eitaa logo
حسین سوزنچی
2.7هزار دنبال‌کننده
157 عکس
52 ویدیو
89 فایل
این کانال شخصی حسین سوزنچی است. کانال دیگری با نام یک آیه در روز دارم که تدبرهای روزانه‌ام را در آن می‌گذارم، به آدرس: @yekaye آدرس سایت souzanchi.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔹 آری، در گرفتاری‌ها باید قدم‌به‌قدم به دفتر شرع نگاه کنیم؛ هرکجا که دیدیم واضح و آشکار است پیش برویم، و در موارد شبهه‌ناک و تاریک خودداری و توقف کنیم، عمل به احتیاط پشیمانی ندارد. 📚 در محضر بهجت، ج١، ص ۳۲۸ 🔹 انسان باید کارهایش را مطابق دفتر شرع انجام دهد... 📚 در محضر بهجت، ج١، ص ١٠٠ ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت قدس‌سره ✅ @bahjat_ir
🗓 پنجشنبه ١٣ آبان ماه ١۴٠٠ 🔻 گزیده‌ای از روایات #جهاد_با_نفس، مورد توصیه آیت‌الله بهجت قدس‌سره ✅ از امام صادق علیه‌السلام روایت است که فرمود: ▫️ همانا در روز قیامت یکی از کسانی که عذابش از دیگران سخت‌تر است، کسی است که عدالتی را ستوده است، اما به غیر آن عمل کرده است. 📚 وسائل‌الشیعه، ج۱۵، ص۲۹۶ 🔻مناسبت‌ها: 🔹 تسخیر لانه جاسوسی آمریكا به‌دست دانشجویان پیرو خط امام؛ ۱۳۵۸ش؛ روز دانش‌آموز 🔹 روز ملی مبارزه با استكبار جهانی 🔹 تبعید حضرت امام خمینی قدس‌سره از ایران به تركیه؛ ۱۳۴۳ش. ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت قدس‌سره ✅ @bahjat_ir
✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ✨ آن چه در همۀ این رؤسای ضلالت و فساد، بالفعل است، در هر کدام از ما که خدا معصومش نکند و خدا او را حفظ نکند، بالقوّه است. 🔸و الّا آیا می توان گفت: «آنها از جهنّم آمده اند و ما از بهشت»؟! 🔸همه چیز ممکن است ؛ غیر از کسی که در مرتبه اول از شرّ خودش به خدا پناه ببرد و در مرتبه بعد از شرّ سایر اشرار. 📚 گوهرهای حکیمانه، ص۲۵ ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت قدس‌سره ✅ @bahjat_ir
هدف از علم آموزی؟.mp3
2.94M
🎙 * آیا نیت طلبه از درس خواندن خدمت به دین باید باشد؟ * معنای نهی از "استیکال به علم چیست" ؟ عَنْ حَمْزَةَ بْنِ حُمْرَانَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام يَقُولُ مَنِ استاكل بِعِلْمِهِ افْتَقَرَ قُلْتُ إِنَّ فِی شِيعَتِكَ قَوْماً يَتَحَمَّلُونَ عُلُومَكُمْ وَ يَبُثُّونَهَا فِی شِيعَتِكُمْ فَلَا يَعْدَمُونَ مِنْهُمُ الْبِرَّ وَ الصِّلَةَ وَ الْإِكْرَامَ فَقَالَ لَيْسَ أُولَئِكَ بِمُستاكلينَ إِنَّمَا ذَاكَ الَّذِی يُفْتِی بِغَيْرِ عِلْمٍ وَ لَا هُدًی مِنَ اللَّهِ لِيُبْطِلَ بِهِ الْحُقُوقَ طَمَعاً فِی حُطَامِ الدُّنْيَا (وسائل ‏الشيعة /ج27/ص141/ب11/ ح33427 بحارالأنوار /ج2/ ص117/ ب16/ح14 معاني ‏الأخبار /ص181/ح1) * هویت علم اخلاص ساز است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 «برای حضور قلب در نماز که گاهی حواس پرت می‌شود چه باید کرد؟» ✅ حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ▫️ «البلیة اذا عمت طابت؛ بلا وقتی شایع شود گوارا شود». 🔸 کسانی که [اینطور] نباشند و فکرشان در نماز مستقیم باشد، آن‌ها خیلی نادرالوجودند! ▫️ به حسب ظاهر راهی که مختصر و مفید باشد و [انسان] خودش هم با تجربه احساس کند با اینکه مختصر بود نتیجه داد؛ این است که در نماز -چه دو رکعتی باشد، چه سه رکعتی، چه چهار رکعتی - یک آن به این فکر می‌افتد که نماز می‌خوانم [همان را عمداً از دست ندهد]. فکر [انسان، معمولاً مشغول] در و دیوار و مردم می‌شود [تا جایی که] حتی در روایت، ذکرالله با ذکرالناس مقابله شده است. یعنی آدم اگر بخواهد غافل شود همه‌اش در فکر [این است که] او چه کرد و دیگری چه کرد، و در ذکر ناس (مردم) است. [اگر طالب حضور قلب باشد] باید ملتفت باشد در ذکر ناس نباشد. 🔹 علی أی حال، انسان یک آن در نماز به یاد خدا می‌افتد‌ و دیگر در یاد ناس نیست. یک آن! متذکر می‌شود که دارم برای خدا نماز میخوانم. یک آن! نمی‌شود که در تمام نماز یک آن هم اینطور نباشد. ▫️ ما می‌گوییم اگر یک آن، شما غفلت نداشتید و متوجه شدید، اختیارا روی خود را برنگردانید؛ اختیارا خود را از این حال منصرف نکنید. اختیارا! غیر اختیار اگر شد که مثل جاهای دیگر نماز [است]. 🔹ما حالا یک آنش را پیدا کردیم. اختیارا روی خود را برنگردانید، قلبتان را از این جهت منصرف نکنید. همین کافی است.... 📚 درس خارج فقه، ١۶ خرداد ١٣٨۵ ✅ @bahjat_ir
نشست تخصصی: ارائه دهنده: عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم علیه‌السلام ناقد: عضو هیأت علمی دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام ⏰ زمان: سه‌شنبه ٩ آذر، ساعت ١٠ الی ١٢ 🏡مکان: پژوهشکده صدر 📍برگزار کننده: اندیشکده مطالعات بنیادین تمدنی 📚 منبع جهت پیش مطالعه: مقاله «فطرت به مثابه یک نظریه انسان‌شناختی رقیب برای علوم انسانی مدرن» www.souzanchi.ir/fitrat-human-nature-as-a-competing-humanistic-theory-for-modern-humanities-and-social-sciences/ لینک مجازی نشست: https://www.skyroom.online/ch/sadr/irhfc 🔹🔸🔹🔸 📣 همایش ملی انقلاب اسلامی و افق تمدنی آینده 🌐 http://irhfc.ihu.ac.ir/ 🆔 @irhfcconf
هدایت شده از انسان‌شناسی
14000909_Fetrat_Dr Souzanchi & Dr Bigdeli.mp3
39.54M
نشست ارائه توسط حجت الاسلام دکتر حسین و نقد دکتر عطاءالله @Elm_Tamadon
🔸قال المهدی عجل الله تعالی فرجه: وفي ابنة رسول الله صلى الله عليه وآله لي أسوةٌ حسنةٌ 🔹مراسم هفتگی هیئت راه فاطمه(سلام الله علیها) 🎙 باسـخـنـرانـی 💠 حجت‌الاسلام حسین سوزنچی 🎤 بـانـوای 💠 کربلایی محمد عظیمی پور 📅 جمعه ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۰، سـاعـت ۱۹:۳۰ 🕌 قم، میدان روح الله، جنب دبیرستان ماندگار امام صادق(ع)، حسینیه هنر • مراسم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. ✅ برادران - خواهران 💥 ان شاءالله شام مهمان سفره اهل بیت علیهم السلام هستیم. (سلام‌ الله علیها) 🆔 @rah_fatemeh
هیئت راه فاطمه - استاد سوزنچی .m4a
44.82M
📖 ۱۴۰۰/۰۹/۱۲ 💥 هیئت راه فاطمه(س) قم 🔴 به کانال هیئت بپیوندید👇 🌐 @rah_fatemeh
✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔴 باید بدانیم [که] مطلب فقط یکی است، آن چیست؟ بندگی خدا! 🔹 بندگی خدا، در طاعتِ خداست [و] طاعت خدا در [گرو] ترک معصیتِ خدا است؛ هم در اعتقاد و هم در عمل. غیر از طاعت خدا یا چیزی که مولّد طاعت خدا [است] نداشته باشیم [که عبارت است] از معارف و تفکرات. یا چیزی که طاعت خدا، مولّد آنهاست [که عبارت است] از مرضیات خدا. معلوم است که طاعت، جز طاعت [به ارمغان] نمی‌آورد و طاعت هم جز از طاعت نمی‌آید. 📚 مشاهده صوت بیانات این مطلب در سایت رسمی مؤسسه نشر آثار حضرت آیت‌الله بهجت(ره):🔻 💠 http://bahjat.ir/fa/content/9299 ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت قدس‌سره ✅ @bahjat_ir
🏴مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها (فاطمیه اول)🏴 موضوع: مدارای فاطمی (حد و مرز انقلابی بودن در سیره حضرت فاطمه س) زمان: از پنج شنبه ۲۵ آذر به مدت سه شب ساعت ۱۹:۱۵ مکان: مشهد. میدان صاحب الزمان. مسجد صاحب الزمان 📺 مراسم عزاداری در صفحه: تکیه: ( ترافیک رایگان )( به صورت تصویری ) https://tekye.net/live/2633 @Heiat_Labbayk @souzanchi
با موضوع: 📚تولید ؛ مبانی و روش‌ها 🔰اساتيد مدعو: 🔸حجة‌الاسلام و المسلمین (مؤلف کتاب «معنا، امکان و راهکارهای تحقق علم دینی») 🔸حجة‌الاسلام و المسلمین (مؤلف کتاب «علم دینی؛ از چیستی تا چگونگی»). 🕰زمان: جمعه، 26 آذرماه 1400، ساعت 8 الی 11:30 📍مکان: کاشانی 25، مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام 🖥وبينار: https://nhr.lms2.hozehkh.com/ws/neshast00-09-26 ..🌿....🌿....🌿....🌿 مراکز تخصصی آموزش فلسفه وکلام اسلامی نور حکمت رضوی و فقه و اصول امام رضا علیه السلام 🏫 @nhrazavi 🔹موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام 🏢 https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
صوت 1.mp3
42.21M
با موضوع: 📚تولید ؛ مبانی و روش‌ها (نقد و بررسی مجموعه "علم دینی از چیستی تا چگونگی" ) 🔸بخش اول 🔰اساتيد مدعو: 🔸حجة‌الاسلام و المسلمین (مؤلف کتاب «معنا، امکان و راهکارهای تحقق علم دینی») 🔸حجة‌الاسلام و المسلمین (مؤلف کتاب «علم دینی؛ از چیستی تا چگونگی»). 🕰زمان: جمعه، 26 آذرماه 1400 ..🌿....🌿....🌿....🌿 مراکز تخصصی آموزش فلسفه وکلام اسلامی نور حکمت رضوی و فقه و اصول امام رضا علیه السلام 🏫 @nhrazavi 🔹موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام 🏢 https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
صوت 2.mp3
42.36M
با موضوع: 📚تولید ؛ مبانی و روش‌ها (نقد و بررسی مجموعه "علم دینی از چیستی تا چگونگی" ) 🔸بخش دوم 🔰اساتيد مدعو: 🔸حجة‌الاسلام و المسلمین (مؤلف کتاب «معنا، امکان و راهکارهای تحقق علم دینی») 🔸حجة‌الاسلام و المسلمین (مؤلف کتاب «علم دینی؛ از چیستی تا چگونگی»). 🕰زمان: جمعه، 26 آذرماه 1400 ..🌿....🌿....🌿....🌿 مراکز تخصصی آموزش فلسفه وکلام اسلامی نور حکمت رضوی و فقه و اصول امام رضا علیه السلام 🏫 @nhrazavi 🔹موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام 🏢 https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
نشست تخصصی نقد و بررسی کتاب «علم دینی از چیستی تا چگونگی» با حضور حجة‌الاسلام سوزنچی و حجة‌الاسلام وکیلی برگزار شد. در این گفتگوی علمی و جذاب که چهار ساعت به طول انجامید، موضوعات و مسائل فراوانی از مجموعه چهارجلدی «علم دینی از چیستی تا چگونگی» مورد نقد، تحلیل و بررسی قرار گرفت. در ادامه، برخی از محورهای گفتگوی فوق را به اختصار ذکر می‌کنیم: ✅ اعتباری‌ بودن «دین» در اصطلاح «علم دینی» ✅ لزوم تفکیک دین نفس‌الامری از دین واصل در مباحث «علم دینی» ✅ شمول و عدم شمول دو اصطلاح «دین» و «دینی» نسبت به دستاوردهای «عقل» و «دانشمندان مسلمان» ✅ نقد رویکرد سلبی کتاب در مبحث «قلمرو دین» به «دین حداکثری» و «جامعیت قرآن» ✅ بررسی معنای نبوت و خاتمیت ✅ نقد مدعای «عدم بناء ائمه معصومین بر ورود در همه عرصه‌های معرفت بشری» ✅ بررسی مسأله کاشفیت و واقع‌نمایی در «ظن شخصی» و «ظن نوعی» ✅ بررسی «اصل در مقام بیان» در مقام اطلاق‌گیری از روایات ✅ نقد و بررسی مدعای «اصالة ‌الخارجیة در روایات» ✅ نقد استفاده از تعبیر «پارادایم» به دلیل معنای نسبی‌گرایانه آن ✅ نقد ترتیب و دسته‌بندی مباحث «جلد سوم» ✅ نقد رویکرد کتاب به مسأله «قیاس ظنی» ✅ نقد رویکرد کتاب به روش تولید علم و مدل‌سازی در علوم انسانی ✅ لزوم توجه عمیق‌تر به مسأله موضوع‌شناسی مخصوصا در مواجهه با موضوعات مدرن ..🌿....🌿....🌿....🌿 مراکز تخصصی آموزش فلسفه وکلام اسلامی نور حکمت رضوی و فقه و اصول امام رضا علیه السلام 🏫 @nhrazavi 🔹موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام 🏢 https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
حسین سوزنچی
🏴مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها (فاطمیه اول)🏴 موضوع: مدارای فاطمی (حد و مرز انقلابی
سخنرانی شب اول فاطمیه 75 روز.mp3
40.2M
🔹سخنرانی شب اول فاطمیه۷۵ روز 🎙حجت الاسلام «مدارای فاطمی-جلسه اول» 🔸پنج شنبه۲۵ آذر ماه ۱۴۰۰ 🔸مسجد صاحب الزمان عج @Heiat_Labbayk @souzanchi
هدایت شده از هیئت لبیک
سخنرانی شب دوم فاطمیه 75 روز - حجت الاسلام و المسلمین سوزنچی.mp3
48.83M
🔹سخنرانی شب دوم فاطمیه۷۵ روز 🎙حجت الاسلام #سوزنچی «مدارای فاطمی-جلسه دوم» 🔸جمعه ۲۶ آذر ماه ۱۴۰۰ 🔸مسجد صاحب الزمان عج #هیئت_لبیک @Heiat_Labbayk
هدایت شده از هیئت لبیک
سخنرانی شب سوم فاطمیه 75 روز - حجت الاسلام و المسلمین سوزنچی.mp3
40.62M
🔹سخنرانی شب سوم فاطمیه۷۵ روز 🎙حجت الاسلام #سوزنچی «مدارای فاطمی-جلسه سوم» 🔸شنبه ۲۷ آذر ماه ۱۴۰۰ 🔸مسجد صاحب الزمان عج #هیئت_لبیک @Heiat_Labbayk
بسم الله الرحمن الرحیم 📝 احتیاط (قسمت اول) فهم اقتضائات احتیاط؛ راه برون‌رفت از عمده مشکلات کشور! ✍️ حسین سوزنچی در ابتدای رساله‌های توضیح المسائل می‌نویسند که انسان برای عمل به احکام دین باید یا باشد یا یا . همواره برایم سوال بود که: «انسان مجتهد باشد یا مقلد» رویه‌ای معقول است (نه‌فقط در فقه، بلکه در تمام عرصه‌های زندگی: مثلا برای علاج بیماری، انسان یا مجتهد [= پزشک] است یا مقلد [= به پزشک مراجعه می‌کند] و ...)، اما یعنی چه؟ انسان یا پاسخ را می‌داند یا نمی‌داند؛ اگر نمی‌داند، از کسی که می‌داند بپرسد؛ چرا احتیاط کند (برود سراغ همه متخصصان، و به سخت‌ترین گزینه ممکن عمل کند)؟! آیا احتیاط، خلاف عقل متعارف نیست؟! آیا واقعا یک تقسیم ثنایی (مقلد-مجتهد) باید داشت یا یک تقسیم ثلاثی (مقلد-مجتهد- محتاط)؟ امروز دقیقا می‌فهمم که بی‌توجهی به این قسم سوم نه فقط به بسیاری از طلاب و دانشجویان آسیبی جدی زده، بلکه مشکلات حادی را در زندگی اجتماعی ما ایرانیان پدید آورده است! مساله از این قرار است: هر انسانی در ابتدای تحصیل در هر رشته‌ای ابتدا مقلد است، و زمان می‌برد تا مجتهد شود؛ لیکن حرکت از مقلد بودن به مجتهد شدن، دفعی نیست، است؛ یعنی دانشجو و طلبه، پس از مدتی و به خاطر مواجه با دیدگاههای رقیب و ...، به مرحله‌ای می‌رسد که دیگر نمی‌تواند مقلد باشد؛ یعنی دیگر هر «دیدگاه معین» (در فقه:‌ فتوا؛ در پزشکی: نحوه معالجه؛ و ...) را که می‌بیند، اشکالاتی درباره‌اش به ذهنش می‌آید که نمی‌تواند مثل گذشته، آن را بپذیرد؛ و احتمال می‌دهد که «گزینه‌های رقیب» بهتر باشند؛ اما هنوز به حدی نرسیده که خودش بتواند با ادله‌ای که در دستش است به نتیجه معتبر و اطمینان‌بخش در حد آن رشته علمی (که عرف جامعه علمی مربوطه آن را قابل اعتنا بداند) برسد. در چنین وضعیتی که انسان در برزخ بین تقلید و اجتهاد است، چه بکند؟ اینجاست که مفهوم «محتاط» معنی‌دار می‌شود؛ به عنوان یک راهنمای عمل می‌گوید: درست است که تو دیگر نمی‌توانی تقلید کنی؛ اما یادت باشد که هنوز مجتهد نشده‌ای؛ تو به دیدگاه مجتهدان انتقاد داری، اما یادت باشد که آنها قبل از اینکه تو در این وضعیت قرار بگیری مجتهد بوده‌اند، و به خاطر فراتر رفتن تو از مقلد بودن (حتی اگر نقد تو بر دیدگاه آنها وارد هم باشد) اجتهادشان باطل نشده است؛ زیرا مجتهد انسان معصوم نیست که خطا نکند؛ او انسانی است که در حد عقلایی لازم تلاشش را کرده و عقلا تایید می‌کنند که حتی اگر در نظر نهایی‌اش اشتباه هم کرده باشد معذور است. پس در چنین موقعیتی که نمی‌توانی از آن یک نفر – که قبلا مقلدش بودی- تقلید کنی، او و بقیه متخصصان سطح بالا را جلوی خودت بگذار و احتیاط کن! احتیاط یعنی وقتی مثلا مریض شدی و به هیچ متخصصی اطمینان کامل نداری، راهش این نیست که به سلیقه شخصی خودت عمل کنی؛ بلکه به جای یک نفر، سراغ چند متخصص برتر برو و اگر اولی گفت انگور نخور، و دومی گفت انار نخور، و سومی گفت سیب نخور، فعلا هیچیک از این سه میوه را نخور تا زمانی که خودت واقعا متخصص شوی. رویه غلطی که متاسفانه رایج شده این است که بسیاری از طلاب و دانش‌پژوهان بدون اینکه در عرصه تخصصی خود به اجتهاد رسیده باشند موضعی را که به نظرشان بهتر رسیده مبنای عمل خود قرار می‌دهند! و بدتر اینکه در مسائل مربوط به مشکلات جامعه هم، به جای ارجاع دادن دیگران به متخصصان، می‌کوشند نظر خودشان را به کرسی بنشانند! و این گونه است که در کشور، نه فقط در مسائل دینی، بلکه در مسائل ، ، ، ، ، ، و .... دچار مشکل هستیم و روز به روز بر مشکلاتمان افزوده می‌شود؛ چون بسیاری از ما از تقلید درآمده‌ایم، اما هنوز مجتهد نشده‌ایم و یادمان رفته که کسی که در این برزخ بسر می‌برد: اولا وظیفه‌ خودش احتیاط است، نه فتوا دادن؛ و ثانیا وظیفه ندارد سایر مقلدان را از رجوع به مجتهدان بازدارد و به پیروی از خودش دعوت کند. اگر هرکدام از ما وقتی از تقلید درمی‌آمد، توجه می‌کرد که آنان که تا دیروز مجتهد بودند هنوز مجتهدند و می‌فهمید که صرف گرفتن مدرک دکتری یا سطح چهار حوزه، انسان را مجتهد نمی‌کند، آنگاه نقش‌آفرینی متخصصان هر عرصه جدی‌تر می‌شد و مسئولان و تصمیم‌گیران کشور یا از متخصصان واقعی در هر عرصه‌ای پیروی می‌کردند و احتمالا با بسیاری از مشکلات امروزی مواجه نبودیم. هنوز هم دیر نشده است. من امروز فهمیده‌ام که نمی‌توانم در برخی عرصه‌ها مقلد باشم؛ اما می‌دانم که هنوز مجتهد هم نشده‌ام؛ از این روست که راه احتیاط را در پیش گرفته‌ام. شما هم با خودت روراست باش؛ اگر نمی‌توانی تقلید کنی ابتدا مطمئن باش که مجتهد شده‌ای بعد فتوا بده! @souzanchi
🏴 سالروز شهادت بزرگمرد تاریخ معاصر که وجودش و شهادتش در بسیاری از عرصه‌ها حجت را بر همگان تمام می‌کرد سلیمانی بر همه شیعیان، مسلمانان، و آزادگان جهان تسلیت باد🏴 خیال روی تو در هر طریق همره ماست نسیم موی تو پیوند جان آگه ماست به رغم مدعیانی که منع عشق کنند جمال چهره تو حجت موجه ماست بدین مناسبت بیایید یکبار دیگر نامه وی به دخترش را مرور کنیم؛ و خود را با او بسنجیم؛ و ببینیم چه اندازه حاضریم همچون او باشیم: 🗞 متن نامه شهید حاج قاسم سلیمانی به دخترش بسم الله الرحمن الرحیم آیا این آخرین سفر من است یا تقدیرم چیز دیگری است که هر چه باشد در رضایش راضی‌ام. در این سفر برای تو می نویسم تا در دلتنگی‌های بدون من یادگاری برایت باشد. شاید هم حرف به درد بخوری در آن یافتی که به کارت آید. هر بار که سفر را آغاز می‌کنم احساس می کنم دیگر نمی بینمتان. بارها در طول مسیر چهره‌های پر از محبتتان را یکی یکی جلوی چشمانم مجسم کرده‌ام و بارها قطرات اشکی به یادتان ریخته‌ام. دلتنگتان شده‌ام، به خدا سپردمتان. اگر چه کمتر فرصت ابراز محبت یافته‌ام و نتوانستم آن عشق درونی خودم را به شما برسانم. اما عزیزم هرگز دیده‌ای کسی جلوی آیینه خود را ببیند و به چشمان خود بگوید دوستتان دارم، کمتر اتفاق می‌افتد اما چشمانش برایش باارزشترینند. شما چشمان منید. چه بر زبان بیاورم و چه نیاورم برایم عزیزید. بیش از بیست سال است که شما را همیشه نگران دارم و خداوند تقدیر کرده این جان پایان نپذیرد و شما همیشه خواب خوف ببینید. دخترم هر چه در این عالم فکر می کنم و کرده‌ام که بتوانم کار دیگری بکنم تا شما را کمتر نگران کنم، دیدم نمی توانم و این به دلیل علاقه‌ی من به نظامی‌گری نبوده و نیست. به دلیل شغل هم نبوده و نخواهد بود. به دلیل اجبار یا اصرار کسی نبوده است و نیست. نه دخترم من هرگز حاضر نیستم به خاطر شغل، مسئولیت، اصرار یا اجبار حتی یک لحظه شما را نگران کنم، چه برسد به حذف یا گریاندن شما. من دیدم هرکس در این عالم راهی برای خود انتخاب کرده است یکی علم می‌آموزد و دیگری علم می‌آموزاند. یکی تجارت می کند کسی دیگر زراعت می کند و میلیون‌ها راه یا بهتر است بگویم به عدد هر انسان یک راه وجود دارد و هر کس راهی را برای خود برگزیده است. من دیدم چه راهی را می بایست انتخاب کنم. با خود اندیشیدم و چند موضوع را مرور کردم و از خود پرسیدم اولا طول این راه چقدر است انتهای آن‌ها کجاست، فرصت من چقدر است. و اساساً مقصد من چیست. دیدم من موقتم و همه موقت هستند. چند روزی می مانند و می روند. بعضی‌ها چند سال برخی‌ها ده سال اما کمتر کسی به یک ‌صد سال می رسد. اما همه می روند و همه موقتند. دیدم تجارت بکنم عاقبت آن عبارت است از مقداری سکه براق شده و چند خانه و چند ماشین. اما آن‌ها هیچ تأثیری بر سرنوشت من در این مسیر ندارد. فکر کردم برای شما زندگی کنم دیدم برایم خیلی مهم‌اید و ارزشمندید به طوری که اگر به شما درد برسد همه‌ی وجودم را درد فرا می‌گیرد. اگر بر شما مشکلی وارد شود من خودم را در میان شــعله‌های آتش می بینم. اگر شما روزی ترکم کنید بند بند وجودم فرو می ریزد. اما دیدم چگونه می توانم حلال این خوف و نگرانی‌هایم باشم. دیدم من باید به کسی متصل شوم که این مهم مرا علاج کند و او جز خدا نیست. این ارزش و گنجی که شما گل‌های وجودم هستید با ثروت و قدرت قابل حفظ کردن نیست. وگرنه باید ثروتمندان و قدرتمندان از مــردن خود جلوگیری کنند و یا ثروت و قدرتشان مانع مرض‌های صعب‌العلاجشان شود و از در بسترافتادگی جلوگیری نماید. من خدا را انتخاب کرده ام و راه او را. اولین بار است که به این جمله اعتراف می‌کنم؛ هرگز نمی خواستم نظامی شوم، هرگز از مدرج شدن خوشم نمی‌آمد. من کلمه‌ی زیبای قاسم را که از دهان پاک آن بسیجی پاسدار شهید برمی خاست بر هیچ منصبی ترجیح نمی دهم. دوست داشتم و دارم قاسم بدون پسوند یا پیشوندی باشم. لذا وصیت کردم روی قبرم فقط بنویسید سرباز قاسم، آن هم نه قاسم سلیمانی که گنده‌گویی است و بار خورجین را سنگین می کند. عزیزم از خدا خواستم همه‌ی شریان‌های وجودم را و همه‌ی مویرگهایم را مملو از عشق به خودش کند. وجودم را لبریز از عشق خودش کند. این راه را انتخاب نکردم که آدم بکشم، تو میدانی من قادر به دیدن بریدن سر مرغی هم نیستم. من اگر سلاح به دست گرفته‌ام برای ایستادن در مقابل آدمکشان است نه برای آدم کشتن. خود را سرباز در خانه هر مسلمانی می بینم که در معرض خطر است و دوست دارم خداوند این قدرت را به من بدهد که بتوانم از تمام مظلومان عالم دفاع کنم. 👇ادامه متن نامه👇
ادامه متن نامه سلیمانی به دخترش خود را سرباز در خانه هر مسلمانی می بینم که در معرض خطر است و دوست دارم خداوند این قدرت را به من بدهد که بتوانم از تمام مظلومان عالم دفاع کنم. نه برای اسلام عزیز جان بدهم که جانم قابل آن را ندارد، نه برای شیعه‌ی مظلوم که ناقابلتر از آنم، نه نه... بلکه برای آن طفل وحشت‌زده بی‌پناهی که هیچ ملجأیی برایش نیست، برای آن زن بچه‌به‌سینه چسبانده هراسان و برای آن آواره در حال فرار و تعقیب، که خطی خون پشت سر خود بر جای گذاشته است می جنگم. عزیزم من متعلق به آن سپاهی هستم که نمی خوابد و نباید بخوابد تا دیگران در آرامش بخوابند. بگذار آرامش من فدای آرامش آنان بشود و بخوابند. دختر عزیزم شما در خانه من در امان و با عزت و افتخار زندگی می کنید. چه کنم برای آن دختر بی پناهی که هیچ فریادرسی ندارد و آن طفل گریان که هیچ چیز... که هیچ چیز ندارد و همه چیز خود را از دست داده است؟ پس شما مرا نذر خود کنید و به او واگذار نمایید. بگذارید بروم، بروم و بروم. چگونه می توانم بمانم در حالی که همه قافله من رفته است و من جا مانده‌ام. دخترم خیلی خسته‌ام. سی سال است که نخوابیده‌ام اما دیگر نمی خواهم بخوابم. من در چشمان خود نمک می ریزم که پلک‌هایم جرأت بر هم آمدن نداشته باشد تا نکند در غفلت من آن طفل بی‌پناه را سر ببرند. وقتی فکر می کنم آن دختر هراسان تویی، نرجس است، زینب است و آن نوجوان و جوان در مسلخ خوابانده که در حال سربریده شدن است حسینم و رضایم است از من چه توقعی دارید؟ نظاره‌گر باشم؟ بیخیال باشم؟ تاجر باشم؟ نه من نمی توانم اینگونه زندگی بکنم. والسلام علیکم و رحمت الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا فاطمة الزهرا (ع) زنی شهید می‌شود، زنی به نام فاطمه مدینه زهر می‌شود برای کام فاطمه دری شکسته می‌شود، دو دست بسته می‌شود یلی سکوت می‌کند، به احترام فاطمه 🏴سالروز شهادت صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بر تمامی شیعیان و دوستداران خاندان عصمت و طهارت تسلیت باد🏴 اگر با دیدن این فیلم اشکی در چشمانتان حلقه زد ما را از دعا فراموش نکنید @souzanchi
هدایت شده از هیئت حسینیه هنر
🔰 مراسم عزاداری دهه دوم فاطمیه (س) و بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی 🔶سخنران: ▫️حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین سوزنچی ▪️حجت الاسلام نصرالله پژمان فر ▫️حجت الاسلام حسن جمشیدی 🔷باشعرخوانی: ▪️جناب آقای احمد بابایی ▫️جناب آقای میلاد عرفان پور 🔶بانوای: ▪️برادر علیرضا پورجعفری ▫️حجت الاسلام نصرالله پور ▪️برادر سیدمهدی حسینی ▫️برادر میلاد حبیبی ▪️برادر مهدی ولی زاده 🔺از سه شنبه 14 دی ماه به مدت چهارشب ساعت 18 🔻میدان انقلاب اسلامی خیابان 16 آذر حسینیه هنر ⭕️ پخش زنده از آپارات هیئت رسانه (نیم بها) 🔗 aparat.com/iribuni_heyat ▫️هیئت حسینیه هنر ▪️هیئت محبان الزهرا (س) دانشگاه سوره ▫️هیئت رسانه بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما 🔗@hhhonaar 🔗@h_soore 🔗@iribu_heyat
سخنرانی_دکتر_سوزنچی_شب_سوم_هیات_رسانه.mp3
15.51M
🚩 سخنرانی 🎤 حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین سوزنچی 🔰 مراسم عزاداری دهه دوم فاطمیه (س) و بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی 📌 شب سوم | پنج شنبه 16 دیماه ▫️هیئت حسینیه هنر ▪️هیئت محبان الزهرا (س) دانشگاه سوره ▫️هیئت رسانه بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما 🔗@hhhonaar 🔗@h_soore 🔗@iribu_heyat این سخنرانی به نوعی تکمیل و ادامه بحثهای مدارای فاطمی است که در حسینیه هنر مشهد انجام شد. @souzanchi