#همچون_حضرت_زینب (علیهاالسلام)...
من مادران شهدایی را زیارت کردم که بجد و با صدق واقعی میگفتند اگر ما ده تا فرزند هم داشتیم، حاضر بودیم در راه خدا بدهیم؛ دروغ نمیگفتند. من مادران و پدرانی را ملاقات کردم که احساس عزت و افتخار میکردند، به خاطر اینکه فرزندانشان در راه خدا شهید شدند. البته حق هم با آنهاست، عزت و افتخار است؛ همانطوری که عمهی ما زینب کبری (سلاماللهعلیها) فرمود: «ما رأیت الّا جمیلا»؛ جز زیبائی ندیدم. حادثهی کربلا چیز کوچکی است؟ این چشم خدابین، از این حادثه، از این خونهای ریخته شده، از این مصیبت سنگین، یک حقیقت زیبا مشاهده میکند؛ «ما رأیت الّا جمیلا». من خانوادههای بسیاری را دیدم که همین احساس زینب کبری در آنها هم بود؛ آنها هم میگفتند: «ما رأینا الّا جمیلا». این هاست که به یک ملت اقتدار می دهد؛ اینهاست که اعتماد به نفس را در یک ملت به وجود میآورد؛ این هاست که تهدیدهای قدرتهای مادی دنیا، عربدههای مستانهی دولتهای متجاوز و مستکبر دنیا دل آنها را نمیلرزاند.
۱۳۸۹/۰۷/۲۸
سالروز وفات حضرت عقیلهی بنیهاشم تسلیت باد.
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
هدایت شده از قرارگاهجهادیشهیدحاجقاسمسلیمانی
بسم الله الرحمن الرحیم
#اطلاعیه
#سی_سخت
#قرارگاهمرکزیشهیدحاجقاسمسلیمانی
"خرم آن کس که در این محنتگاه
خاطری را سبب تسکین است"
با سلام و احترام خدمت جهادگران عزیز؛
قرارگاهمرکزیشهیدحاجقاسمسلیمانی وابسته به مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری برآنست تا با کمکرسانی به هموطنان زلزلهزده عزیزمان در منطقه #سی_سخت باعث تسکین اندکی از رنج و آلام این مردمشریف شود.
⚠️ در حال حاضر امداد مورد نظر تهیه مواد غذایی و بسته ارزاق برای خانوادههای محترم در آن منطقه میباشد و امکان جمعآوری کمکهای غیرنقدی نمیباشد.
لذا از شما جهادگران همیشه همراه در این راه یاری میطلبیم.
🔺جهت یاری مردم شریف کهگیلویه و بویراحمد لطفاً مبالغ مورد نظر خود را به کارت زیر واریز نمایید:
💳۶۱۰۴۳۳۷۷۵۵۸۳۱۸۲۱
به نام "آقای حسن پناهی"_بانک ملت
🔹لطفاً پس از واریز، حتماً تصویر فیش واریزی را به آیدی زیر ارسال نمایید:
@komak_momenaneh
@sh_qasemsoleimani
قرارگاهجهادیشهیدحاجقاسمسلیمانی
#پیام_صبحگاهی
🏴 بقای دین اسلام و راه خدا و ادامهی پیمودن این راه بهوسیلهی بندگان خدا، متکی شده و مدد و نیرو گرفته است از کاری که حسینبنعلی(علیهالسّلام) و کاری که زینب کبری کردند.
۱۳۸۸/۱۱/۱۹
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
اسلام، دین زندگی است. در اسلام همان اندازه که مسائل معنــوی و اخلاقی هست، مسائل سیاسـی و دنیایی هم
به مـا میگویند دین از سیاسـت جـدا است؛ اسلام میگوید دین و سیاسـت یکـی است،ِ سیاست جزو دین است، جزو احکام دین است؛ مهمترین بخش فقه ما، بخش سیاسـات است. به قول یکی از مراجع عظیمِ تقلید گذشته -رحمةاللهعلیه- معظَم دین را سیـاست تشـکیل میدهد. احکام حکـومت، مقــررات مـربوط به حاکـم، وظایف حاکـم در مقابل مردم، وظایف مردم در مقابل حاکم، قضـاوت دربارهی اینکه چگونه انسانی میتواند حاکم باشد و صلاحیت این منصب را دارد و چگونه انسانی این صلاحیت را ندارد، اینها همه مسائل فقه اسلام است.
#کتاب_سوم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_ولایت_وانسانسازی
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تلنگر
اگر میخواهی از سیم خاردار رد بشی، اول باید از سیم خاردار نفست عبور کنی
#ماه_رجب
#ماه_عبور_از_سیم_خاردار_نفس
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
#برجستهترین_شعار_مهدویت #بخش_پایانی انسانها میتوانند تلاش کنند و پرچم عدالت را - ولو در یک نقطه م
نسبت #امید با #تحولآفرینی
#بخش_اول
#امید سرمنشا همهی حرکتها و تلاشها و پیشرفتهاست. اگر امید نباشد، حرکتی نخواهد بود. این امید است که فکرها و تنها را به حرکت در میآورد. ملتِ ناامید، ممکن است نسبت به خیلی از امور کشورش ناراضی و معترض باشد، اما حرکتی برای تغییر و تحول در وضع موجود کشورش نخواهد کرد. امام نهال امید به آینده را در دل مردم کاشت که اینطور مردم وارد میدان مبارزه شدند. خیلیها - حتی از بزرگان - به امام میگفتند: آقا تو راست میگویی، حرفهایت حسابی است، اما نتیجه نخواهی گرفت، کارَت به ثمر نمینشیند. این افراد نه امیدی به آینده داشتند و نه امام را شناخته بودند و نه تاریخ ملتها را مطالعه کرده بودند و نه از سنتهای الهی سردرمیآوردند. اما امام به مقولهی #تکلیف و #وظیفه و #نصرت_الهی باور داشت. امام با امید به آینده و اعتماد به نفس و به قصد انجام تکلیف الهی و با اتکاء به مردم، وارد صحنه شد و البته پیروز هم شد. حالا شما تصور کنید که امام هیچ #امیدی به تحقق تغییر و تحول نمیداشت، یا امید به تحول و تغییرِ ساختار طاغوتی، در مردم شکل نمیگرفت، آیا انقلاب اسلامی شکل میگرفت؟! اصلا حرکتی برای تغییر انجام میشد؟!
شگرد همیشگی و قطعی دشمن، ناامید کردن ملتها به قصد تسلط بر آنها بوده و هست، باید حواسمان به شگرد دشمن باشد.
حضرت آقا در بیانیه گام دوم، امید و جهاد امید آفرینی را گام اصلی در تحقق آرمانهای انقلاب معرفی فرمودند:
"نخستین توصیهی من امید و نگاه خوشبینانه به آینده است. بدون این کلید اساسیِ همهی قفلها، هیچ گامی نمیتوان برداشت. آنچه میگویم یک امید صادق و متّکی به واقعیّتهای عینی است. اینجانب همواره از امید کاذب و فریبنده دوری جستهام، امّا خود و همه را از نومیدی بیجا و ترس کاذب نیز برحذر داشتهام و برحذر میدارم. در طول این چهل سال - و اکنون مانند همیشه - سیاست تبلیغی و رسانهای دشمن و فعّالترین برنامههای آن، مأیوسسازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است. خبرهای دروغ، تحلیلهای مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیّتها، پنهان کردن جلوههای امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ، برنامهی همیشگی هزاران رسانهی صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران است؛ و البتّه دنبالههای آنان در داخل کشور نیز قابل مشاهدهاند که با استفاده از آزادیها در خدمت دشمن حرکت میکنند. شما جوانان باید پیشگام در شکستن این محاصرهی تبلیغاتی باشید. در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشهایترین جهاد شما است."
#تبیین
#تبیین_اساس_کار_ماست
نسبت #امید با #تحولآفرینی
#بخش_پایانی
پس بدون امید عمومی نمیتوان انتظار پیشرفت و تحول خاصی را داشت. در سال ۱۴۰۰ یکی از مواقف بسیار مهم، انتخابات ریاستجمهوری و شورایشهرهاست. ما نباید به به مسالهی انتخاب رئیس جمهور صرفا بعنوان انتخاب رئیس قوهی مجریه نگاه کنیم، بلکه باید بدانیم که ما در فرآیند تحقق اهداف انقلاب، در ساحت دولتسازی هستیم و انتخاب اصلح توسط حداکثر مردم، میتواند نقش تاثیرگذاری در حرکت به سمت دولت اسلامی داشته باشد. راهکار اصلی برای حضور حداکثری مردم و انتخاب اصلح - همچنان که حضرت آقا در سخنرانی چند روز پیش به مناسبت سالگرد قیام مردم تبریز فرمودند - بیداری حس #امید در مردم است. قطعا جریان انقلابی کشور باید به مقولهی #جهاد_امید_آفرینی به چشم یک راهبرد فوقالعاده مهم نگاه کند و باید به موقع و درست نسبت به این مساله نقش آفرینی کند.
به نظر شما چگونه میتوان امید عمومی مردم کشور را بیدار کرد و بیدار نگه داشت؟ به نظر شما جریان انقلابی کشور باید به چه راهکارهایی وارد میدان شود؟
نظرات خود را ارسال فرمایید🔻
@tabyin_manzome
#تبیین
[واحد تبیین و تحلیل مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری]
@t_manzome_f_r
تبیین منظومۀ فکری رهبری
بخش قابل توجهی از اقدامات آیتالله خامنهای هم در طول دوران مبارزه و هم در دوره استقرار جمهوری اسلا
اینکه قاعده و تکیهگاه یک انقلاب و نظام سیاسی برآمده از آن، قشر جوان باشند، شاید در محاسبات عقلانی و عرف سیاسی دردسرساز به نظر بیاید، اما واقعیت این است که در جمهوری اسلامی ایران این اتفاق به طور ملموس افتاده و حتی برای افکار عمومی عادی تلقی شده است. این قشر با احساس مسئولیت و قدرت تحلیل خود، گاهی هوشیارانهتر و بهتر از نسلی که انقلاب را دیدهاند کار میکند. از این رو مورد حمایت رهبران عالی بوده است؛ تا جایی که آیتالله خامنهای پرورش چنین جوانانی را فتح الفتوح امام خمینی قدس سره میدانند. از دید ایشان آرمانخواهی طبیعی جوانان در کنار مصلحت بینی ضروری کارگزاران، برآیند خوبی ایجاد خواهد کرد؛ زیرا به تکمیل نظرات و تعدیل مواضع هر دو کمک میکند و کشور را در مسیر صحیح به پیش میبرد.
#کتاب_چهارم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_از_نیمه_خرداد
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
هدایت شده از اسماعیل فخریان
آیا #تسامح با دشمن خائن #جایز است؟
#بخش_اول
رهبر انقلاب چند روز پیش در دیدار با اعضای مجلس خبرگان در مورد چند مساله، از جمله واکنش جمهوری اسلامی در قبال نقض عهد طرفهای مقابل نسبت به تعهدات برجامی جملاتی را فرمودند:
امّا طرفهای مقابل، این چهار کشور
- یعنی سه کشور اروپایی و آمریکا - در این حرفهایی که این روزها میزنند و در بیانیّهای که صادر کردهاند، ادبیّاتی که به کار بردهاند ادبیّات مستکبرانه، از موضع بالا حرف زدن و طلبکارانه و غیر منصفانه است. ادبیّات غلط و خطائی است که اینها دارند به کار میبرند. مرتّب در مورد تعهّدات برجامیِ ایران بحث میکنند که چرا بعضی از این تعهّدات را لغو کردید و به رو نمیآورند که خود آنها از روز اوّل به این تعهّدات اصلاً عمل نکردند؛ یعنی آن کسی که باید مورد عتاب و خطاب قرار بگیرد آنها هستند. جمهوری اسلامی تا مدّت طولانیای به همهی آنچه تعهّد کرده بود، بر اساس تعلیم اسلام که باید به تعهّدات عمل کرد، عمل کرد؛ بعد وقتی دید که آنها این جوری عمل میکنند، آن یکی که خارج شد، دیگران هم با او همراهی کردند، «فَانبِذ اِلَیهم عَلیٰ سَواٰء»(انفال/۵۸) این هم قرآن است، [میگوید] خب تو هم رها کن. حالا در عین حال دولت محترم ما رها نکردند، [بلکه] بتدریج یک مقداری از تعهّدات را عمل نکردند که اینها قابل برگشت است؛ اگر آنها به وظایفشان عمل بکنند، اینها هم قابل برگشت است. آن وقت اینها هیچ این را مطرح نمیکنند، به رو نمیآورند، مرتّب همین طور راجع به مسائل ایران حرف میزنند، آن هم با ادبیّاتی از موضع استکبار؛ و بدانند - حالا بحث ما با آمریکا که بحث دیگری است - این سه کشور اروپایی هم بدانند که این جور مستکبرانه و متکبّرانه حرف زدن، بشدّت مورد نفرت ملّت ایران و مورد نفرت انقلاب است و اینها را از آنچه هستند، در افکار عمومی ما منفورتر میکند.۱۳۹۹/۱۲/۰۴
آقای محمد سروش محلاتی، از مدرسین حوزه نقدی را به استناد قرآنی رهبر انقلاب در دو پست نسبتاً طولانی در صفحهی شخصی خود مطرح کردهاند که بناست در چند سطر نوشتههای ایشان را بررسی کنیم.
هدایت شده از اسماعیل فخریان
آیا #تسامح با دشمن خائن #جایز است؟
#بخش_پایانی
تقریبا تمام تمرکز آقای سروش محلاتی بر کلمهی "فانبذ الیهم" است. ایشان در پست اول میگوید "فانبذ" دالّ بر وجوب خروج از تعهدی که دشمن بارها آن را با شیوههای مختلف نقض کرده، نمیکند. بلکه بعد از اینکه دشمن تعهدش را نقض کرد، شما تنها جواز خروج از تعهد را داری نه لزوم خروج، و ماندن یا خارج شدن از تعهد، بسته به مصلحت مسلمین دارد که تشخیصش با امام المسلمین است.
در پست دوم میگویند اگر هم در آیهی ۵۸ سورهی انفال، وجوب و الزامی در کار باشد، وجوب نسبت به اعلان خروج از تعهد است نه الزام خروج از تعهد. یعنی این مسلمانی که دشمنت بارها عهدش را زیر پا گذاشته است، تو خواستی از تعهد خارج شوی، قبل از خروج، اعلام کن، بیخبر خارج نشو.
ناگفته نماند که آقای سروش محلاتی در پست اولشان تصریح میکنند که نقدشان بر فرمایشات رهبر انقلاب بر اساس آنچه در خبرگزاری تسنیم و رسا منتشر شده است، میباشد.
چند نکته:
۱. کاش آقای سروش متن بیانات رهبر انقلاب را با دقت مطالعه میکردند.
۲. برای تفسیر و برداشت از آیات قرآن، هرگز نباید به یک کلمه از یک آیه اکتفا کرد، بلکه نباید به فهم یک آیه اکتفا کرد، بلکه باید آیات قبل و بعدِ آیهی مورد نظر و سیاق و لحن آیات را نیز بررسی کرد.
در همین سوره انفال از آیه ۵۶ تا آخر سوره، بحث در مورد شیوهی مواجهه با دشمنانی است که نقض پیمان و عهد میکنند. در آیهی ۵۷، حرف از حرب، یعنی در صورت لزوم، جنگ با دشمن خائنِ کلاهبردار و سختگیری بر اوست تا دیگر جرات خیانت کردن نکند. در آیهی ۶۰ میفرماید: واعدوا لهم مااستطعتم من قوه، تمام قوای خود را برای مواجههی - در صورت لزوم - با دشمنی که خائن است بکار گیرید. در آیه ۶۵ میفرماید: ای پیامبر مردم را برای #قتال با دشمن خائن آماده باش بده.
در ضمن تشخیص جنگ و صلح هم با امام حق است.
۳. در قضیهی برجام از ابتدا کشورهای اروپایی و آمریکا نقض پیمان کردند و به تعهداتشان عمل نکردند.
خب شما از این آیهی و قضیهی برجام چه میفهمید؟ آیا نباید بعد از خروج آمریکا از برجام و نقض مکرر این تعهد توسط طرفهای اروپایی، با تشخیص امام جامعه، برجام آتش زده میشد؟! آیا نباید بعد از وضع تحریمهای جدید و تحقیرهای مکرر طرف اروپایی و آمریکایی که نسبت به ملت بزرگ ایران انجام شد، برجام آتش زده میشد؟! آیا نباید نمایندگان جمهوری اسلامی بر دشمن خائن سختگیری میکردند؟! آیا نباید به لبخندهای خائنانه دشمن بیتوجهی میشد؟
عزیزان! شما مثل آقای سروش محلاتی از "فانبذ" #جواز پرت کردن عهدنامه را بعد نقض عهدهای مکرر میفهمید یا مثل امام جامعه #لزوم پرت کردن و آتش زدن را؟
۴. بله، اگر مسلمانان از تعهدی که بارها توسط دشمنشان نقض شده، خارج شدند، حتما باید اعلام عمومی شود، حتما باید این خروج را با صراحت تمام جار بزنند، اما نه از این جهت که دشمن از خروج باخبر شود، بلکه از این جهت که همه بفهمند مسلمانان سفیه نیستند و زیر بار ظلم نمیروند. از این جهت که همهی ملتها بفهمند که دشمن نمیتواند کلاه سرشان بگذارد.
۵. چند روز پیش هم آقای روحانی آیه ۵۶ سوره انفال را ناقص و همراه با تحریف خواندند.
آقای روحانی
آیه ۵۶ سوره انفال نمیخواهد بگوید ای پیغمبر ما، در تمام این تعهدهایی که با دشمن بستی، این دشمن بود که نقض عهد کرد و آفرین بر تو که نقض عهد نکردی! بلکه میخواهد بفرماید اگر دیدی دشمن دارد سوء استفاده میکند، آنچنان گوشمالی به او بده، تا دیگر به خود اجازهی سرکار گذاشتن شماها را ندهد.
۶. مردم از بزرگان حوزه، در مواجهه با تحریف آشکار آیات قرآن، واکنش جدیتری را انتظار دارند.
@fakhrian_ir