eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
37.7هزار دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
1.6هزار ویدیو
399 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: http://tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
#گزارش_تصویری 3⃣ برگزاری جشن میلاد #امام_حسن_علیه_السلام در منطقه سر پل ذهاب ۹۷/۳/۹ کامتون شیرین عزیزان @kermanshah313
4⃣ برگزاری جشن میلاد در منطقه سر پل ذهاب ۹۷/۳/۹ لب تون خندون عزیزان کرمانشاهی @kermanshah313
وقتى به ما مى‌گويند منتظر فرج باشيد، فقط اين نيست كه منتظر فرج نهايى باشيد، بلكه معنايش اين است كه هر بن‌بستى قابل گشوده شدن است. ۱۳۸۴/۰۶/۲۹ @Manzome_fekri110 سلااام صبح جمعه تون بخیر ☺️🌹
من از کتاب انسان ۲۵۰ ساله به #طرح_تبیین_منظومه_فکری_رهبری پیوستم. حضرت آقا جنبه سیاسی #ائمه در این کتاب رو خیلی خوب بررسی و با زبان ساده توضیح دادند. اگر حوصله کتاب خوندن ندارید، عضو کانال بشید و نکات کتاب رو بخونید. نظر یکی ازکاربران شبکه های اجتماعی☝️ @t_manzome_f_r
#گزارش_تصویری 1⃣ دیدار فرماندار سر پل ذهاب با حجت الاسلام والمسلمین فخریان و بازدید از فعالیت های اعضای طرح تبیین منظومه فکری رهبری ۹۷/۳/۹ @kermanshah313
#گزارش_تصویری 2⃣ دیدار فرماندار سر پل ذهاب با حجت الاسلام والمسلمین فخریان ۹۷/۳/۹ #خدا_قوت_عزیزان @kermanshah313
بزرگترین وظیفه‌ی منتظران امام زمان این است که از لحاظ معنوی و اخلاقی و عملی و پیوندهای دینی و اعتقادی و عاطفی با مؤمنین و همچنین برای پنجه درافکندن با زورگویان، خود را آماده کنند. مقام معظم رهبری۱۳۸۱/۰۷/۳۰ @t_manzome_f_r
انقلابیگری یک مشی صحیح و عاقلانه و پرانگیزه و پرامید و شجاعانه به سمت اهداف والا است؛ این تعریف و معنای انقلابی گری است؛ و این فقط در بستر و مسیر نظام اسلامی یعنی نظام موجود امکان پذیر است؛ خارج از این امکان پذیر نیست. @t_manzome_f_r
#امام_حسن (علیه‌السلام) برایشان اصل،دین بود. قدرت داشتن، حکومت داشتن، دست خودشان کار بودن مسئله دوم، سوم، چهارم و هکذا بود، مسائل دیگر، فرعی بود. @t_manzome_f_r
روش‌های باطل کلاً آمیزه ای است از چند چیز که عبارتند از: ۱- قدرت‌نمایی؛ یک جاهایی به شدت قدرت نمایی می‌کند، سرکوب می‌کند. ۲-پول؛ که کار سازترین چیزها در اختیار عوامل سرآفرین است. @t_manzome_f_r
روش‌های باطل کلاً آمیزه ای است از چند چیز که عبارتند از: ۳-تبلیغ ۴- سیاسی‌کاری؛ یعنی روش‌های سیاسی و شُل کن سفت کن‌ های سیاسی، این مجموعاً روش‌های معاویه است. @t_manzome_f_r
#تبلیغات، مسموم ترین و خطرناک ترین ابزارهایی بوده که در طول تاریخ، باطل از او استفاده کرده. #جریان_حق از تبلیغ، مثل جریان باطل از تبلیغ نمی تواند هیچ وقت استفاده کند. @t_manzome_f_r
#جریان_حق از تبلیغ، مثل جریان باطل از تبلیغ نمی تواند هیچ وقت استفاده کند. چون تبلیغ اگر بخواهد به طور کامل ذهن ها را بپوشاند، احتیاج دارد به #بازیگری، احتیاج دارد به #دروغ_و_فریب. جریان حق، اهل #دروغ_و_فریب نیست، آن جریان باطل است که برایش هیچ چیز مهم نیست. @t_manzome_f_r
پایان از ۹صفحه چهاردهم کتاب انسان ۲۵۰ ساله👆👆👆
📗بریده‌ای از جلسۀ پانزدهم کتاب طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن بعثت در نبوت اول در وجود خود پيغمبر. بعثت، رستاخيز، انقلاب، تحول، اول در درون و ذات خود پيغمبر، در باطنِ خود نبى به‌وجود مى‌‌‌آيد. اول او عوض مى‌‌‌شود، اول او از حال ركود و رخوت خارج مى‌‌‌شود، بعد از آنى‌كه در روح او، در باطن او قيامتى بر پا شد، بعد از آنى‌كه رستاخيزى در درون ذات نبى و روان او به‌وجود آمد، بعد از آنى‌كه همۀ مايه‌‌‌هاى بسيار سرشارِ وديعه‌نهادۀ ازطرف خدا، در نبى بيدار شد، مثل سرچشمه‌‌‌اى كه در هر لحظه‌‌‌اى ميلياردها جريان آب از او استخراج مى‌‌‌شود و مى‌‌‌ريزد ـ كه تا قبل از اين لحظه، همۀ اين آب‌‌‌ها در باطن او مخفى یا پنهان بود ـ بعد از آنى‌كه خلاصه خودِ نبى مسلمان شد، وقتى‌كه خود او تحت تأثير تحول وحى الهى قرار گرفت؛ بعد همين سرچشمه، همين تحول، همين شور، همين انقلاب، همين رستاخيز، از اين چشمۀ فيّاضِ جوشان، كه روح نبى و باطن نبى‌ست، مى‌‌‌ريزد به اجتماع، منتقل مى‌‌‌شود به متن جامعۀ بشرى. بعد از آنى‌كه در او تحول به‌وجود آمد، در جامعه تحول به‌وجود مى‌‌‌آيد. بعد از آنى‌كه در باطن او رستاخيز عظيمی به پا شد، رستاخيز عظيم‌‌‌ترى در متن جامعه برپا مى‌‌‌شود. بعد از آنى‌كه در دل او انقلاب به‌وجود آمد، به دست او، در جامعه انقلاب به‌وجود مى‌‌‌آيد و بعثت به‌معناى واقعى تحقق پيدا مى‌‌‌كند. پس مى‌‌‌بينيد كه در نبوت هرچه كه هست، شور و تحول و دگرگونى و بعث و انبعاث است. @t_manzome_f_r
بُعد انقلابی زندگی ... ۲۵۰_ساله اولین بخش افتخار آمیز زندگی امام چهارم بخش اوست. امام سجاد در حال و بیماری، همانند قهرمانی بزرگ با گفتار و رفتارش، در این فصل حماسه می آفریند. در این دوران، وضعیتی به کلی متفاوت دارد با آنچه که در دورانِ اصلی زندگی او مشاهده خواهید کرد. در آن دوران اصلی، بنای بر کارِ زیربناییِ ملایم، حساب شده و آرام است؛ که گاهی حتی ایجاب می کند با عبدالملک مروان هم در یک مجلس بنشیند و با او رفتاری معمولی و ملایم داشته باشد. اما در این فصل را به صورت یک پر خروشی می بینید که کمترین سخنی را تحمل نمی کند و در برابر چشم همه، پاسخ های دندان شکن به دشمنانِ مقتدر خود می دهد. کتاب انسان ۲۵۰‌ ساله، ص۲۰۰ @t_manzome_f_r
پیام آور انقلاب ... ۲۵۰_ساله این سؤال وجود دارد که چرا امام سجاد علیه السلام در دوران پس از اسارت بنا را بر ملایمت و نرمش می گذارد و مایل است که کند و پوششی از دعا و کارهای ملایم بر روی حرکات انقلابی و تند بگذارد، و در دوران اسارت بدان سان به کارهای تند و پرخاشگرانه و آشکار دست بزند؟ پاسخ این است که این فصل، فصلی استثنایی بود. اینجا امام سجاد جز آنکه است و باید زمینه کار آینده را برای الهی و اسلامی فراهم کند، زبان گویایی برای خون های ریخته شده ی است. امام سجاد در اینجا در حقیقت خودش نیست بلکه زبان خاموش حسین علیه السلام باید در سیمای این در شام و در کوفه تجلّی کند. کتاب انسان ۲۵۰ ساله،ص۲۰۱ @t_manzome_f_r
خونِ جوشانِ ... ۲۵۰_ساله اگر مردم بدانند که کشته شد و چرا کشته شد و چگونه کشته شد، آینده‌ی و آینده‌ی دعوتِ به نوعی خواهد بود و اگر ندانند نوعِ دیگری. بنابراین برای آگاهی و گسترش این شناخت در سطح جامعه، باید همه‌ی سرمایه ها را به کار انداخت و تا هر جا ممکن است این کار را انجام داد. کتاب انسان ۲۵۰ساله، ص۲۰۱ @t_manzome_f_r
حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: بالاتر از هر عبادتی به کار انداختن نیروی تفکر و تعقل است. سلااام دوستان. روزتون پر از اندیشه های نو @Manzome_fekri110 ادمین هستم، منتظر پیشنهادها و نظرات شما
اختناق شدید در منطقه نفوذ اهل بیت‌... ۲۵۰_ساله هنگامی که حادثه رخ داد، در سراسر عالم اسلام تا آنجایی که خبر رسید، بخصوص در حجاز و عراق، حالت رعب و وحشتی میان شیعیان و طرفدارانِ ائمه بوجود آمد، زیرا احساس شد که حکومت یزید تا آن حد هم آماده است که حکومت خود را تحکیم کند، یعنی تا حد کشتنِ (علیه السلام) که فرزند و در همه‌ی جهان اسلام به عظمتِ اعتبار و قداست شناخته شده بود. ارتباطات، ضعیف شد و کسانی که طرفدار ائمه بودند و مخالفان بالقوه‌ی دستگاه خلافت بنی‌امیه به شمار می‌آمدند، در حال ضعف و تردید به ‌سر می‌بردند. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۲۰۵ @t_manzome_f_r
پایان از ۹صفحه نوزدهم کتاب انسان ۲۵۰ ساله👆👆👆
لعنت در دنیای اسلام کار معاویه است و کار اخلاق معاویه است. #امیر_المومنین (علیه السلام) را، #علی_بن_ابیطالب (علیه السلام) را و نزدیک ترین صحابه #پیغمبر (صلی الله علیه و آله) را سالها، ده ها سال در منبرها به بدی و زشتی یاد کردند و او را لعنت کردند. @t_manzome_f_r
روحیه امید و عزم و برنامه ریزی،این سه چیز لازم است، اولا امیدتان را اصلا نباید از دست بدهید. اینکه همین طور دائما یأس را بیایند تزریق بکنند در داخل جامعه، کاری خصمانه است. امید شرط لازم است... @t_manzome_f_r
پایان از ۹صفحه چهاردهم کتاب انسان ۲۵۰ ساله👆👆👆