eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
36.4هزار دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
1.8هزار ویدیو
405 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: http://tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
انقلاب مراحلی دارد؛ آنچه در اول انقلاب در سال ۵۷ اتفاق افتاد، مرحله ی اول انقلاب بود. یعنی انفجار در مقابلِ نظامِ باطلِ طاغوت و ایجاد یک نظام جدید بر مبنای آرمان ها و ارزش های نو... @t_manzome_f_r
#جریان_حق یعنی جریان #امام_حسن_علیه_السلام، ایشان اصالت را به دین می دادند، برایشان اصل، دین بود. یعنی هم در ایمان مردم و اعتقاد مردم، دین باقی بماند و هم دین در اداره ی جامعه حاکمیت داشته باشد... @t_manzome_f_r
📗بریده‌ای از جلسۀ چهاردهم کتاب طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن فلسفهٔ نبوت شما ببينيد مكتب‌‌‌‌‌‌های عقلی را و فلسفی را که چطور درمقابل هم صف‌‌‌آرایی می‌‌‌كنند. ببينيد كه انسانيت تا به يك مبدأ و نقطه‌‌‌ای فراتر و بالاتر و عميق‌‌‌تر از خرد انسان متصل نباشد، نمی‌‌‌تواند راه به هدايت و سعادت برساند. نبوت معنايش اين است؛ يك نيرويی بالاتر، يك هدايتی قوی‌‌‌تر و عميق‌‌‌تر از هدايت حس، از هدايت غريزه، از هدايت عقل لازم دارد انسان. اين هدايت می‌‌‌آيد چه‌كار می‌‌‌كند؟ می‌‌‌آيد با حس شما رقابت می‌‌‌كند؟ می‌‌‌آيد با غريزهٔ شما مخالفت می‌‌‌كند؟ می‌‌‌آيد سر عقل را به سنگ می‌‌‌زند؟ ابداً. او می‌‌‌آيد تا عقل را راهنمايی كند، تا عقل را پرورش بدهد، تا عقلِ دفن‌شده را از زير خروار‌‌‌ها خاك بيرون بياورد. اميرالمؤمنين ما صلوات‌‌الله ‌‌‌و سلامه‌‌‌‌عليه، اشتباهی گفتم، اميرالمؤمنين بشريت ـ منحصرش نكنيم به خودمان اميرالمؤمنين را ـ او معلم بشريت است، اميرالمؤمنينِ بزرگ بشريت می‌‌‌گويد پيغمبران را خدا فرستاد، بنابر آنچه كه در نهج‌‌‌البلاغه است، تا اينكه وادار كنند انسان‌‌‌ها را تا به ميثاق و پيمانِ فطرت خود پايبند بمانند و نعمت‌‌‌‌‌‌های فراموش‌شده را به‌يادشان بياورند، بعد «وَ يُثيروا لَهُم دَفائِنَ العُقولِ»، خردها، عقل‌‌‌ها، درك‌‌‌ها، شعور‌‌‌های جامعه‌‌‌‌‌‌های بشری كه به‌وسيلهٔ فرعون‌‌‌ها و نمرود‌‌‌ها و بزرگ‌‌‌ها و قدرتمند‌‌‌ها دفن شده بود، پيغمبران می‌‌‌آيند تا اينكه اين دفينه‌‌‌‌‌‌ها را بيرون بياورند، اين عقل‌‌‌های دفن شده را بر شورند. فرعون دوست نمی‌‌‌دارد كه مردم دارای عقل باشند، دوست نمی‌‌‌دارد كه انسان‌‌‌ها بفهمند؛ چون اگر بفهمند، او وجودش باطل و افسانه خواهد شد، که اين را در بحث‌‌‌‌‌‌های بعدی نبوت به تشريح خواهيم ديد ان‌‌‌شاءالله. فرعون دوست نمی‌‌‌دارد كه مردم نيروی خرد را به‌كار بزنند؛ چون اين‌‌‌جور است، نيروی خرد را دفن می‌‌‌كند، چه‌جوری دفن می‌‌‌كند، بحث‌‌‌‌‌‌های بعدی‌ست ان‌‌‌شاءالله. پيغمبران می‌‌‌آيند اين دفينه‌‌‌‌‌‌ها را، اين خزينه‌‌‌‌‌‌ها را، اين گنج‌‌‌‌‌‌های پنهان و مخفی را استخراج می‌‌‌كنند، تصفيه می‌‌‌كنند، می‌‌‌دهند دست مردم. @t_manzome_f_r
جریان حق یعنی جریان (علیه‌السلام) ایشان اصالت را به دین می‌دادند، برایشان اصل، دین بود. ؟ یعنی هم در ایمان مردم و اعتقاد مردم، دین باقی بماند و مردم به دین متعبّد و پایبند بمانند در ایمان و عمل @t_manzome_f_r
عظمت ... ۲۵۰_ساله خطبه ی فراموش نشدنیِ زینب کبری در بازار کوفه یک حرف زدنِ معمولی نیست، اظهار نظر معمولی یک شخصیت بزرگ نیست؛ یک عظیم از وضع جامعه ی اسلامی در آن دوره است. این است که الگوست، الگو برای همه مردان بزرگ عالم و همه زنان بزرگ عالم. انقلاب نبوی و انقلاب علوی را آسیب شناسی می کند. می گوید شماها نتوانستید در فتنه، را تشخیص بدهید؛ نتوانستید به وظیفه تان عمل کنید؛ نتیجه این شد که جگر گوشه ی پیغمبر سرش بر روی نیزه رفت. عظمت زینب کبری را اینجا می شود فهمید. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۹۷ @t_manzome_f_r
وضعیت شیعیان در دوره ... ۲۵۰_ساله وضعیتِ بعد از در میان شیعیان و معتقدان به خط ، وضعیت عجیبی بود. وحشی گریِ مزدوران اموی و کاری که با خاندان پیغمبر چه در و چه در کوفه و چه شام انجام دادند، همه مردمِ علاقه مند به خط را مرعوب کرد. البته می دانید که زُبدگان از اصحاب امام حسین در ماجرای و یا در ماجرای توّابین به شهادت رسیدند، اما آن کسانی که باقی مانده بودند آن قدر جرأت و شهامت که اجازه بدهد در مقابل قدرت سلطه ی جبارِ یزید و سپس مروان بتوانند حرف خودشان را بزنند نداشتند. یک جمع مؤمن اما پراکنده، بی تشکیلات، مرعوب و در حقیقت از راه امامت عملاً منصرف شده، این میراثی بود که از جمع برای امام سجاد باقی ماند. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۹۸ @t_manzome_f_r
هدایت شده از 
#گزارش_تصویری 2⃣ برگزاری جشن میلاد #امام_حسن_علیه_السلام در منطقه سر پل ذهاب ۹۷/۳/۹ دلتون شاد هموطنان عزیز @kermanshah313
هدایت شده از 
#گزارش_تصویری 3⃣ برگزاری جشن میلاد #امام_حسن_علیه_السلام در منطقه سر پل ذهاب ۹۷/۳/۹ کامتون شیرین عزیزان @kermanshah313
هدایت شده از 
4⃣ برگزاری جشن میلاد در منطقه سر پل ذهاب ۹۷/۳/۹ لب تون خندون عزیزان کرمانشاهی @kermanshah313
وقتى به ما مى‌گويند منتظر فرج باشيد، فقط اين نيست كه منتظر فرج نهايى باشيد، بلكه معنايش اين است كه هر بن‌بستى قابل گشوده شدن است. ۱۳۸۴/۰۶/۲۹ @Manzome_fekri110 سلااام صبح جمعه تون بخیر ☺️🌹
من از کتاب انسان ۲۵۰ ساله به #طرح_تبیین_منظومه_فکری_رهبری پیوستم. حضرت آقا جنبه سیاسی #ائمه در این کتاب رو خیلی خوب بررسی و با زبان ساده توضیح دادند. اگر حوصله کتاب خوندن ندارید، عضو کانال بشید و نکات کتاب رو بخونید. نظر یکی ازکاربران شبکه های اجتماعی☝️ @t_manzome_f_r
هدایت شده از 
#گزارش_تصویری 1⃣ دیدار فرماندار سر پل ذهاب با حجت الاسلام والمسلمین فخریان و بازدید از فعالیت های اعضای طرح تبیین منظومه فکری رهبری ۹۷/۳/۹ @kermanshah313
هدایت شده از 
#گزارش_تصویری 2⃣ دیدار فرماندار سر پل ذهاب با حجت الاسلام والمسلمین فخریان ۹۷/۳/۹ #خدا_قوت_عزیزان @kermanshah313
بزرگترین وظیفه‌ی منتظران امام زمان این است که از لحاظ معنوی و اخلاقی و عملی و پیوندهای دینی و اعتقادی و عاطفی با مؤمنین و همچنین برای پنجه درافکندن با زورگویان، خود را آماده کنند. مقام معظم رهبری۱۳۸۱/۰۷/۳۰ @t_manzome_f_r
انقلابیگری یک مشی صحیح و عاقلانه و پرانگیزه و پرامید و شجاعانه به سمت اهداف والا است؛ این تعریف و معنای انقلابی گری است؛ و این فقط در بستر و مسیر نظام اسلامی یعنی نظام موجود امکان پذیر است؛ خارج از این امکان پذیر نیست. @t_manzome_f_r
#امام_حسن (علیه‌السلام) برایشان اصل،دین بود. قدرت داشتن، حکومت داشتن، دست خودشان کار بودن مسئله دوم، سوم، چهارم و هکذا بود، مسائل دیگر، فرعی بود. @t_manzome_f_r
روش‌های باطل کلاً آمیزه ای است از چند چیز که عبارتند از: ۱- قدرت‌نمایی؛ یک جاهایی به شدت قدرت نمایی می‌کند، سرکوب می‌کند. ۲-پول؛ که کار سازترین چیزها در اختیار عوامل سرآفرین است. @t_manzome_f_r
روش‌های باطل کلاً آمیزه ای است از چند چیز که عبارتند از: ۳-تبلیغ ۴- سیاسی‌کاری؛ یعنی روش‌های سیاسی و شُل کن سفت کن‌ های سیاسی، این مجموعاً روش‌های معاویه است. @t_manzome_f_r
#تبلیغات، مسموم ترین و خطرناک ترین ابزارهایی بوده که در طول تاریخ، باطل از او استفاده کرده. #جریان_حق از تبلیغ، مثل جریان باطل از تبلیغ نمی تواند هیچ وقت استفاده کند. @t_manzome_f_r
#جریان_حق از تبلیغ، مثل جریان باطل از تبلیغ نمی تواند هیچ وقت استفاده کند. چون تبلیغ اگر بخواهد به طور کامل ذهن ها را بپوشاند، احتیاج دارد به #بازیگری، احتیاج دارد به #دروغ_و_فریب. جریان حق، اهل #دروغ_و_فریب نیست، آن جریان باطل است که برایش هیچ چیز مهم نیست. @t_manzome_f_r
پایان از ۹صفحه چهاردهم کتاب انسان ۲۵۰ ساله👆👆👆
📗بریده‌ای از جلسۀ پانزدهم کتاب طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن بعثت در نبوت اول در وجود خود پيغمبر. بعثت، رستاخيز، انقلاب، تحول، اول در درون و ذات خود پيغمبر، در باطنِ خود نبى به‌وجود مى‌‌‌آيد. اول او عوض مى‌‌‌شود، اول او از حال ركود و رخوت خارج مى‌‌‌شود، بعد از آنى‌كه در روح او، در باطن او قيامتى بر پا شد، بعد از آنى‌كه رستاخيزى در درون ذات نبى و روان او به‌وجود آمد، بعد از آنى‌كه همۀ مايه‌‌‌هاى بسيار سرشارِ وديعه‌نهادۀ ازطرف خدا، در نبى بيدار شد، مثل سرچشمه‌‌‌اى كه در هر لحظه‌‌‌اى ميلياردها جريان آب از او استخراج مى‌‌‌شود و مى‌‌‌ريزد ـ كه تا قبل از اين لحظه، همۀ اين آب‌‌‌ها در باطن او مخفى یا پنهان بود ـ بعد از آنى‌كه خلاصه خودِ نبى مسلمان شد، وقتى‌كه خود او تحت تأثير تحول وحى الهى قرار گرفت؛ بعد همين سرچشمه، همين تحول، همين شور، همين انقلاب، همين رستاخيز، از اين چشمۀ فيّاضِ جوشان، كه روح نبى و باطن نبى‌ست، مى‌‌‌ريزد به اجتماع، منتقل مى‌‌‌شود به متن جامعۀ بشرى. بعد از آنى‌كه در او تحول به‌وجود آمد، در جامعه تحول به‌وجود مى‌‌‌آيد. بعد از آنى‌كه در باطن او رستاخيز عظيمی به پا شد، رستاخيز عظيم‌‌‌ترى در متن جامعه برپا مى‌‌‌شود. بعد از آنى‌كه در دل او انقلاب به‌وجود آمد، به دست او، در جامعه انقلاب به‌وجود مى‌‌‌آيد و بعثت به‌معناى واقعى تحقق پيدا مى‌‌‌كند. پس مى‌‌‌بينيد كه در نبوت هرچه كه هست، شور و تحول و دگرگونى و بعث و انبعاث است. @t_manzome_f_r
بُعد انقلابی زندگی ... ۲۵۰_ساله اولین بخش افتخار آمیز زندگی امام چهارم بخش اوست. امام سجاد در حال و بیماری، همانند قهرمانی بزرگ با گفتار و رفتارش، در این فصل حماسه می آفریند. در این دوران، وضعیتی به کلی متفاوت دارد با آنچه که در دورانِ اصلی زندگی او مشاهده خواهید کرد. در آن دوران اصلی، بنای بر کارِ زیربناییِ ملایم، حساب شده و آرام است؛ که گاهی حتی ایجاب می کند با عبدالملک مروان هم در یک مجلس بنشیند و با او رفتاری معمولی و ملایم داشته باشد. اما در این فصل را به صورت یک پر خروشی می بینید که کمترین سخنی را تحمل نمی کند و در برابر چشم همه، پاسخ های دندان شکن به دشمنانِ مقتدر خود می دهد. کتاب انسان ۲۵۰‌ ساله، ص۲۰۰ @t_manzome_f_r