🔰 #امروز
🏴 قرائت زیارت #اربعین، هم نفس
با رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)
🎙 بانوای: #حاجمیثممطیعی
📆 پنجشنبه ۱۷ مهرماه ۱۳۹۹
⏰ ساعت ۱۰:۰۰ صبح
📺 پخش زنده و مستقیم مراسم از شبکه #یک
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
#تبیین_و_قانعکردن_دلها🔻
▪️جمهوری اسلامی حرف نوئی دارد؛ این حرف نو عبارت است از #مردم و #ارزشهای_الهی. این دو تا باید با هم توأم بشوند و حرکتها و جوامع را شکل بدهند. این حرف ماست. ارزشهای معنوی و ارزشهای الهی، همراه با ارادهی مردم؛ نه تحمیل بر مردم. این حرف جدید جمهوری اسلامی است، که از خود کلمهی «جمهوری اسلامی» هم برمیآید. ما، هم جمهوری هستم، هم اسلامی هستیم. این را بایستی تبیین کرد.
۱۳۹۳/۰۵/۲۰
#رهبر_معظم_انقلاب
#تبیین_اساس_کار_ماست.
@t_manzome_f_r
#خلاصه_نهضت_حسینی
یک جمله در زیارت اربعینِ امام حسین "علیهالصّلاةوالسّلام" ذکر شده است که مانند بسیاری از جملات این زیارتها و دعاها، بسیار پُرمغز و در خور تأمّل و تدبّر است. آن جمله این است: «و بذل مهجته فیک» یعنی حسینبنعلی، جان و خون خود را در راه تو داد؛ «لیستنقذ عبادک من الجهالة»؛ تا بندگان تو را از جهل نجات دهد؛ «و حیرة الضّلالة»؛ و آنها را از سرگردانىِ ناشی از ضلالت و گمراهی برهاند. این یک طرف قضیه، یعنی طرفِ قیام کننده؛ حسینبنعلی "علیهالسّلام" است. طرف دیگر قضیه، در فقره بعدی معرفی میشود: «و قد توازر علیه من غرّته الدنیا و باع حظّه بالارذل الأدنی»؛ نقطه مقابل، کسانی بودند که فریب زندگی، آنها را به خود مشغول و دنیای مادّی، زخارف دنیایی، شهوات و هواهای نفس، از خود بیخودشان کرده بود؛ «و باع حظّه بالارذل الأدنی»؛ سهمی را که خدای متعال برای هر انسانی در آفرینش عظیم خود قرار داده است -این سهم عبارت است از سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت- به بهای پست و ناچیز و غیر قابل اعتنایی فروخته بودند. این، خلاصه نهضت حسینی است.
۷۹/۱/۲۶
بیانات در خطبههای نماز جمعه تهران
#اربعین
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شبهای_جمعه_روضه
السلام علیک یا اباعبدالله
▪️زائرالحسین هرکی چشمش توی روضه تَرشِه
🏴 لبیک یا حسین
@t_manzome_f_r
تبیین منظومه فکری رهبری
#رهبر_انقلاب:
🔹حکومت آیندهی حضرت مهدی موعود، یک حکومتِ مردمیِ به تمام معناست. مردمی یعنی چه؟ یعنی متّکی به ایمانها و ارادهها و بازوان مردم است. امام زمان تنها دنیا را پُر از عدل و داد نمیکند، امام زمان از آحاد مومنین استفاده میکند و با تکیه به آنهاست که بنای عدل الهی را در سرتاسر عالم استقرار میبخشد و یک حکومت صد در صد مردمی تشکیل میدهد.
#مهدویت
#عدالت
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
منجیِ آخرالزّمان مورد اتّفاق همهی ادیان ابراهیمی است؛ اینکه کسی خواهد آمد و جهان را از منجلاب ظلم و جور نجات خواهد داد، در میان ادیان ابراهیمی مورد قبول همگان است. در اسلام، نام این منجی هم مشخّص شده است؛ این موجود الهی را، این انسان بزرگِ فوقالعاده را در همهی مذاهب اسلامی به نام #مهدی میشناسند. شاید در بین فِرَق اسلامی هیچ فرقهای را نتوان سراغ داد که معتقد نباشد که #مهدی "علیهالسّلام" ظهور خواهد کرد و او از ذریّهی پیغمبر است؛ حتّی نام و کنیهی آن حضرت را هم مشخّص میکنند. خصوصیّتی که در اعتقاد شیعه وجود دارد این است که این شخصیّت را بهصورت مشخّص و معیّن معرفی میکند؛ او را فرزند امام یازدهمِ از ائمّهی اهل بیت -حضرت امام حسن عسکری "علیهالسّلام"- میداند؛ تاریخ ولادت او بهطور مشخّص از نظر مورّخان شیعه و متکلّمان شیعه روشن و واضح است؛ دیگر فِرَق اسلامی، غالباً این نظر را متذکّر نشده یا نپذیرفتهاند ولی شیعه با ادلّهی مسلّم و قطعی، حضور و وجود و ولادت آن بزرگوار را اثبات میکند. بعضی استبعاد کردهاند که چگونه ممکن است انسانی متولّد بشود و در این زمان طولانی زنده بماند. این تنها استبعادی است که در مورد قضیّهی حضرت #مهدی، مخالفان مطرح کردهاند و تکرار کردهاند؛ لکن قرآن کریم با نصِّ صریح خود، این استبعاد را برطرف میکند. دربارهی حضرت نوح پیغمبر "علیهالسّلام" میفرماید: فَلَبِثَ فیهِم اَلفَ سَنَةٍ اِلّا خَمسینَ عامًا؛ یعنی نوح در میان قوم خود ۹۵۰ سال زندگی کرده است. نه اینکه عمر او این مقدار بود، ظاهر مطلب این است که دوران دعوت آن بزرگوار ۹۵۰ سال است؛ بنابراین، این استبعاد جایی ندارد.
بزرگترین خاصیّت این اعتقاد در میان شیعیان، #امیدآفرینی است. جامعهی تشیّع فقط به برجستگیهای تاریخ خود در گذشته متّکی نیست، چشم به آینده دارد. یک نفر معتقد به مسئلهی مهدویّت طبق اعتقاد تشیّع، در سختترین شرایط، دل [را] خالی از #امید نمیداند و شعلهی امید همواره وجود دارد؛ میداند که این دوران تاریکی، این دوران ظلم، این دوران تسلّط ناحق و باطل قطعاً سپری خواهد شد؛ این یکی از مهمترین آثار و دستاوردهای این اعتقاد است. البتّه اعتقاد تشیّع نسبت به مسئلهی مهدویّت به همینجا محدود نمیشود؛ بِیُمنِهِ رُزِقَ الوَری وَ بِوُجُودِهِ ثَبَتَتِ الأرضُ و السَّماء؛ مسئلهی اعتقاد به مهدویّت یک چنین اعتقادی است. این شعلهی فروزان، این فروغ تابان، در جوامع شیعی در طول قرنهای گذشته وجود داشته است و همچنان وجود خواهد داشت و انشاءالله دوران انتظار منتظران سر خواهد آمد.
۹۴/۳/۱۴
بیانات در مراسم بیست و ششمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی "رحمهالله"
#مهدویت
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
#پیام_صبحگاهی
▪️دستهای بیگانه برای تحمیل مشکلات و رنجها و سختیها بر مسلمانان و شدت بخشیدن به این مصائب فعال هستند اما اگر مجموعه #روشنفکران، #علما و #اهل_فرهنگ و #ادب که با دلها و افکار ملتهای مسلمان سر و کار دارند از خود #شجاعت و #وقت_شناسی نشان دهند و هنر #تبیین را به شکل صحیح بکار بندند، اراده و توانمندیهای مردم، مشکلات و سختیها را مرتفع خواهد کرد.
۱۳۷۶/۰۹/۲۰
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
آن انسان یا انسانهایی که قرار است بر بشر و جامعه بشری عملاً فرمانروایی بکنند، عملاً ولی جامعه باش
سازش با ظالم، ظلم بر مظلومين است، سازش با ابرقدرتها، ظلم بر بشر است. آنهایی كه به ما ميگويند سازش كنيد، آنها يا جاهل هستند يا مزدور. سازش با ظالم، يعني، اینکه دست ظالم را بازکن تا ظلم كند. اين خلاف رأی تمام انبياست. انبياي عظام، تا آنجا كه توانستند جديت كردند كه ظلم را از اين بشر ظالم بزدايند، به موعظه، به نصيحت، به امربهمعروف، به نهي از منكر، به «أَنْزَلْنَا الْحَديدَ فيهِ بَأْسٌ شَديد»، «آخِرُ الدَّوَاءِ الْكَيُّ»؛ بعدازآنکه موعظه نشد، نصيحت نشد، آخرْ دوا، اين است كه داغش كنند؛ شمشير، آخرْ دواست.
#کتاب_سوم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_ولایت_فقیه
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
از ثمرات امتزاج آرمانخواهی و واقعبینی در افق دید آیتالله خامنهای تاکیدی است که ایشان بر مصلحت به
یکی دیگر از ثمرات رویکرد آرمانگرایی واقع بینانه، اثری است که بر موضع رهبر انقلاب در باب نسبت "ارزشها و روش ها" گذاشته است؛ به این شکل که اگرچه آرمانها و ارزشها که هدف نظام هستند، دگرگون پذیر نیستند اما در روشها و برنامههای دستیابی به آنها میتوان و باید اهل تجربه و تغییر بود. بنابراین استقامت در مورد هدفها معنا مییابد در حالی که در زمینه روشها که ممکن است دچار اشتباه و کاستی و ناکارآیی باشند، جای انعطاف هست. " به هیچ وجه عدول از مبانی و عدول از ارزشها جایز نیست؛ اهداف الهی است و هیچ تردید، شک یا ارتدادی از این اهداف جایز نیست؛ اما در روشها بایستی تکامل، اصلاح، تغییر و رفع خطا، جزو کارهای دائمی و برنامههای همیشگی ما باشد؛ ببینیم کدام روش ما، ولو به آن عادت کرده باشیم، غلط است آن را از اول اصلاح کنیم باید مراقب باشیم که جای این تعبیرات عوض نشود یعنی ما در زمینهی اهداف میگوییم استقامت؛ باید به جای هدف را با روش اشتباه نکنیم. استقامت در روشها لازم نیست، استقامت در اهداف لازم است در کار روشها آزمون و خطا جاری است. البته باید از تجربهها استفاده کنیم که آزمون ما آزمون موفقی باشد و نخواهیم که دائم تجربه کنیم پشت سر هم اشتباه؛ اما در زمینه اهداف بایستی قرص و محکم بایستیم و یک قدم پایین نیاییم "
از نگاه آیت الله خامنهای اعتقاد به تحول، تکامل و تعامل با محیط، یکی از مبانی دینی و اصول امام و راهبری نظام اسلامی است.
#کتاب_چهارم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_از_نیمه_خرداد
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
شاخص دوم، اعتقاد راسخ و صادقانه به نقش مردم است؛ هم کرامت انسان، هم تعیین کننده بودن ارادهی انسان.
شاخص سوم از شاخصهای مکتب سیاسی امام، نگاه بینالمللی و جهانیِ این مکتب است. مخاطب امام در سخن و ایده سیاسی خود، بشریت است؛ نه فقط ملت ایران. ملت ایران این پیام را به گوش جان شنید، پایش ایستاد، برایش مبارزه کرد و توانست عزت و استقلال خود را به دست آورد؛ اما مخاطب این پیام، همهی بشریت است. مکتب سیاسی امام این خیر و استقلال و عزت و ایمان را برای همهی امت اسلامی و همهی بشریت میخواهد؛ این رسالتی است بر دوش یک انسان مسلمان. البته تفاوت امام باکسانی که برای خود رسالت جهانی قائلاند، این است که مکتب سیاسی امام با توپ و تانک و اسلحه و شکنجه نمیخواهد ملتی را به فکر و به راه خود معتقد کند.
#کتاب_پنجم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_امام_خمینی
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
جهاد سازندگی به حقیقت یکی از زادههای انقلاب است و برکات آن در جنگ و صلح، در دفاع و در سازندگی، برا
یکی از آن مبانی اساسی و ارزشهای اساسی عبارت است از اعتقاد به پیشرفت. اعتقاد به تحول و تکامل و تعامل با محیط، البته با پرهیز از انحرافها و خطاهایی که در این راه ممکن است وجود داشته باشد.
#کتاب_ششم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_انقلاب
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
#اطلاعیه
#مهم
♦️سلسله جلسات جمعبندی و پاسخ به سوالات کتاب ولایت و انسانسازی
جلسه اول - بخش اول
🔺زمان: دوشنبه ۲۱مهرماه، ساعت ۱۶
🔻توضیحات:
۱. لطفا سوالات خود پیرامون این بخش از کتاب ولایت و انسانسازی را در لینک زیر ثبت بفرمائید.
http://www.tabyinmanzome.ir/send-question
۲. این جلسه بصورت مجازی و از طریق اسکایروم برگزار میگردد.
@t_manzome_f_r
[روابط عمومی و واحد آموزش مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری]
#پیام_صبحگاهی
🔸 عمدهی هدف انبیای الهی تبیین بود؛ حقیقت را بیان کنند؛ چون آن چیزی که موجب میشود انسانها گمراه بشوند این است که حقیقت را نمیشناسند؛ عمده این است. از این قبیل هم هستند که حقیقت را میدانند امّا انکار میکنند، لکن عمدهی انحرافها ناشی از ندانستن حقیقت است و انبیای الهی آمدند تا حقیقت را بیان کنند، واضح کنند، ظاهر کنند، حجّت را تمام کنند بر مردم؛ مسئلهی تبیین این است. اَلعُلَماءُ وَرَثَةُ الاَنبیاء؛ شما میراثبر انبیا هستید، از جمله در این قضیّه؛ مسئلهی تبیین.
۱۳۹۴/۱۰/۱۴
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
آن جوانی که وسط میدان ایستاده، در مقابل شیطان بزرگ صلای مردی و مردانگی سرداده و اصلاً نظام جهانی را
عامل دیگر سایش که امتحان بسیار بزرگی بر سر راه همه است، عامل دنیا و جلوههای فریبندهی آن بود. جلوههای دنیا پرجاذبه است و چشمها و دلها را میفریبد؛ چنانکه بعضی از کسان را فریفت. ماهی وقتی به طمع خوردن کرم، قلاب را فرو داد، دیگر کار تمام شده است.
#کتاب_هفتم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_دغدغههای_فرهنگی
#فصل_ششم
@daghdaghehayefarhangi
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
تقوا چیست؟ تقوا عبارت است از آن حالت مراقبت دائمی که موجب میشود انسان به کجراهه نرود و خارهای دامنگ
یک تقوای فردی داریم که من و شما خودمان از گناه پرهیز کنیم، خودمان را حفظ کنیم؛ ... خودمان را از آتش دوزخ الهی، از آتش غضب الهی دور کنیم؛ این تقوای فردی است. تقوای اجتماعی -تقوای اسلامی مربوط به اجتماع- این است که در راه تحقّق این چیزهایی که اسلام از ما مطالبه کرده است، تلاش کنیم. ... اینکه ما عرض کردیم باید به آرمانها پابند بود، باید دنبال عدالت
اجتماعی بود، دنبال حمایت از محرومین بود، دنبال حمایت از مظلوم بود، با ظالم و مستکبر باید مقابله کرد، زیر بار او نرفت، اینها همه مطالبات اسلامی است، اسلام اینها را از ما خواسته است؛ اینجور نیست که فقط یک محاسبهی عقلائی و انسانی باشد؛ تکلیف دینی است. هرکسی این چیزها را از اسلام جدا کند، اسلام را نشناخته است؛ هرکسی حوزهی معرفتی اسلام را و حوزهی عملی اسلام را از محیط زندگی اجتماعی مردم و سیاسی مردم دور کند، بلاشک اسلام را نشناخته است.
#کتاب_هشتم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_اخلاق_وتربیت
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
انتقادپذیری را در خودتان نهادینه کنید. باید جوری باشید که انتقادپذیری را در نفس خودتان پذیرا باشید.
اگر شما میخواهید بر مخاطبانتان تاثیر بگذارید باید با اخلاق با آنها مواجه شوید. باید نشان دهید که اخلاقتان تغییر پیدا کرده است. ما باید اثبات کنیم که اسلام در آن بطنُ البطنِ جان ما و در آن ژرفای روح ما نفوذ و رسوخ کرده است.
۱۳۷۶/۱۲/۱۳
#کتاب_نهم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_تشکیلات
@ketabetashkilat
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری