eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
37.8هزار دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
1.6هزار ویدیو
399 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: http://tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آنچه از امیرالمومنین می‌بینیم اینهاست... @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹شخصیت امیرالمؤمنین از لحظه‌ی ولادت تا هنگام شهادت، در همه‌ی این ادوار، یک شخصیت استثنائی است. ولادت او در جوف کعبه است - که نه قبل از آن حضرت و نه بعد از آن حضرت تا امروز چنین چیزی اتفاق نیفتاده است - شهادت آن بزرگوار هم در مسجد و محراب عبادت است. بین این دو نقطه هم، همه‌ی زندگی امیرالمؤمنین جهاد است و صبر للَّه است و معرفت است و بصیرت است و حرکت در راه رضای الهی است. ۱۳۸۹/۰۴/۰۵ @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
با عرض سلام و تبریک به مناسبت میلاد حضرت مولی‌الموحدین، امیرالمومنین (علیه‌السلام) لطفا نظرات و پیشنهادهاتون رو پیرامون این جلسه به آیدی زیر ارسال فرمایید🔻 @tabyin_manzome 🔸 ان‌شاءالله بزودی صوت این جلسه در همین کانال منتشر خواهد شد. مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری @t_manzome_f_r
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم اشتباه نشود، کار مجموعه‌ی تبیین کتاب‌خوانی و مطالعه‌ی منظم نیست، کار مجموعه‌ی تبیین، تبیینِ نرم‌افزار انقلاب اسلامی است. مجموعه‌ی تبیین می‌خواهد چهار مساله‌ی اساسی را برای مردم مشخص کند: ۱. الان انقلاب اسلامی کجاست(وضعیت فعلی) ۲. به سمت کدام آرمان‌ها در حرکت است(وضعیت مطلوب و آرمانی، البته با در نظر گرفتن واقعیت‌ها) ۳. نقشه‌ی راه برای رسیدن از موجود به مطلوب ۴. ضرورت جبهه‌سازی و تقسیم وظایف هدف مجموعه‌ی تبیین از برگزاری دوره‌های آموزشی و سیر مطالعاتیِ آشنایی با منظومه فکریِ رهبر انقلاب اسلامی این است که مخاطب را نسبت به انقلاب اسلامی و اهداف انقلاب اسلامی باورمند کند و مخاطب در یک فرآیند منطقی و معقول تبدیل به یک کنشگر شود؛ یعنی در ساحت اهداف انقلاب اسلامی خودش را مسئول بداند. خب ما الان در فرآیند تحقق اهداف انقلاب اسلامی، در مرحله‌ی دولت‌سازی هستیم و بعد جامعه‌سازی و بعد تمدن‌سازی. مجموعه‌ی تبیین به دنبال این است که یک نگاه کلان به مخاطب انقلاب اسلامی ارائه دهد و در نهایت از مخاطب یک کنشگر بسازد، کنشگری که می‌تواند در ساحت انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کند و انقلاب اسلامی را در رسیدن به اهدافش کمک کند. مخاطب مجموعه تبیین عموم مردم هستند، یعنی اعم از نخبگان و غیرنخبگان، چون ما معتقدیم که متن مردم باید در فرآیند تحقق اهداف انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی جدّی داشته باشند. هیچ‌یک از مردم ما در انقلاب اسلامی بی‌نقش و تاثیر نیستند. بله این را منکر نیستیم که نقش عده‌ای از مردم که مثلاً نخبگان هستند، در بخشی از موارد پررنگ‌تر خواهد بود از سایر مردم؛ اما آنی که می‌تواند اهداف انقلاب اسلامی را محقق کند مردم هستند، پس مردم باید کنشگری کنند و این کنشگری نسبت به انقلاب اسلامی این بی‌تفاوت نبودن نسبت به اهداف، انقلاب اسلامی و برنامه‌های انقلاب اسلامی نیاز به نگاه کلان دارد، نیاز به یک طرح کلی دارد، نیاز به یک نقشه راه دارد که مجموعه تبیین درصدد ارائه این نقشه راه به عموم مردم است. بخشی از سخنرانی حجه‌الاسلام و المسلمین فخریان @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
این کتاب در بیست و شش فصل با توجّه به تبیین ابعاد متعدّد شخصیّت حضرت علی(علیه‌السّلام) در بیانات رهبر انقلاب اسلامی تنظیم شده است. 🔹فصل اوّل و دوّم کتاب به نامتناهی بودن شخصیّت حضرت و آوازه‌ی عالمگیر ایشان اختصاص یافته است. 🔸در فصول سوّم، چهارم و پنجم شرح احادیثی که از زبان پیامبراکرم، امام مجتبی و امام صادق(علیهم‌صلوات‌الله) در توصیف امام علی(علیه‌السّلام) وارد شده، مورد استفاده قرار گرفته است. 🔹در فصول ششم و هفتم با جامعیّت و توازن شخصیّتی حضرت آشنا می‌شویم. 🔸هر کدام از فصول هشتم تا بیست‌وسوّم به شرح یکی از ویژگی‌های بارز ایشان اختصاص دارد. ویژگی‌هایی همچون: ایمان، اخلاص و تقوا، صبر و بصیرت، عبادت، فارغ بودن از خودخواهی، ایثار و انفاق، زهد، تسلیم بودن در برابر پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله)، انتخاب سخت‌ترین‌ها، جهاد و تلاشگری، عدالت، شجاعت، اصولگرایی و صلابت، قاطعیّت در جنگهای داخلی، مراقبت از بیت‌المال، یتیم‌نوازی و توجّه به فقیران. 🔹عنوان فصل بیست‌وچهارم کتاب، «امیرالمؤمنین(علیه‌السّلام)؛ قدرتمندی مظلوم» است و در آن به مظلومیّتهای ایشان با وجود قدرتمندی و جنگ‌آوری حضرت، اشاره میشود. 🔸«رابطه‌ی عاشقانه‌ی ما با امیرالمؤمنین(علیه‌السّلام)» موضوع فصل بیست‌وپنجم کتاب است که در آن، به دلدادگی ما به ایشان و لوازم این محبّت پرداخته شده. 🔹فصل آخر کتاب به بحث نیاز ما به الگویی همچون امام علی(علیه‌السّلام) اختصاص یافته است. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
javdaneye_tarikh_k_2149.pdf
5.07M
📚 فایل کامل کتاب 🔹کتاب جاودانه‌ی تاریخ (شخصیّت امیرالمؤمنین علی "علیه‌السلام" در بیان حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای) @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
🔖 به اطلاع شما تبیینی‌های عزیز می‌رسانیم که ساعت ۱۷ امروز پنج‌شنبه ۷اسفندماه، همزمان با میلاد سراسر نور حضرت امیرالمومنین (علیه‌السلام) از تمام ظرفیت خود جهت تبلیغ و معرفی مجموعه‌ی تبیین در فضای مجازی (گروه‌ها و کانال‌هایی که داریم) استفاده خواهیم کرد تا افراد بیشتری را با نرم‌افزار انقلاب اسلامی آشنا کنیم. ♦️ پوستر مربوطه جهت انتشار در ساعت ۱۶:۴۵ دقیقه در کانال مجموعه قرار خواهد گرفت. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
🔹رهبر انقلاب اسلامی: انقلاب اسلامی یک  دارد.  اهمّیّت این انقلاب و علّت اینکه این انقلاب زلزله در دنیا ایجاد کرد، این نبود که یک حکومتی را سرنگون کرد؛ نه، علّت این بود که یک منظومه‌ی فکری نو را به دنیا عرضه کرد و امروز هم همچنان در اکناف عالم، این منظومه‌ی فکری در حال پیشرفت است. ۱۳۹۴/۰۶/۱۲ 🔸با همراهی مجموعه‌ی تبیین می‌توانید با رهبر انقلاب (نرم‌افزار انقلاب اسلامی) آشنا شوید. 🔹پاسخ بسیاری از سوالات خود پیرامون انقلاب اسلامی را می‌توانید در مجموعه‌ی تبیین بدست آورید. https://eitaa.com/t_manzome_f_r https://eitaa.com/t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه‌ی زندگی امیرالمومنین (علیه‌السلام) جهاد در راه خدا بود. تولید شده در مجموعه‌ی تبیین @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا اباعبدالله ▪️هر شب جمعه که زائر قبر تو زهراست... 🏴 لبیک یا حسین @t_manzome_f_r تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🔹دستیابی به آرمان‌های بشری که در ساحت دین تعریف می‌شود، تنها در بستر تشکیل حکومتِ دینی - که با محوریت انسان کامل و نائبان اوست - تحقّق می‌یابد. تشکیل حکومت دین، خود والاترین آرمان‌ تمام انبیاء و اولیای الهی بوده. تشکیل حکومتی دین با هدف در ساحات مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، علمی، تربیتی... حقیقتی است که در همه شرایع آسمانی بر آن تاکید شده است. 🔸ثمره تحقق چنین حکومتی، آزادی بشر از تمام قیود غیر فطری و قرار گرفتن انسانیتِ انسان در مسیر رشد و بالندگی بر اساس ظرفیت‌های بی‌پایان اوست. 🔹در باور اسلام حقیقی، شکل‌گیری مدینه فاضله در مقیاس جهانی، در عصر ظهور حضرت مهدی "عجّل الله فرجه" تجلی می یابد. منبع این اندیشه، سر در چشمه زلال اسلام ناب دارد که بشارت آن در منابع اصیل اسلامی آمده است. 🔸 و که در آن، آرمان تشکیل و حفظ حکومت اسلامی و در نهایت تمدن‌سازی با شیوه‌ی مبارزه با طاغوت و نفی طبقات اجتماعی وجود نداشته نباشد، این، خود مهدویت و است. 🔹مهدویت و انتظاری که مهم‌ترین اصل زندگی ، یعنی سیاست‌ورزی و اداره‌ی جامعه بر اساس دین خدا را نفی یا بی‌اعتنایی می‌کند، این همان مهدویتِ سکولار است که منجرّ به انکار مهدویتِ اصیل خواهد شد. 🔸 که در آن نباشد، اطاعت از نباشد، مهدویت نیست، بازی با یک مقوله‌ی دینی است. مهدویت و انتظار در عصر غیبت، گِره خورده‌ی با مساله ولایت فقیه و اطاعت تامّ از اوست. اسماعیل فخریان @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 درس اخلاق توسط حجه‌الاسلام و المسلمین ملکی ۹۹/۱۲/۰۶ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
برجسته‌ترین شعار عبارت است از . مثلاً در دعای ندبه وقتی شروع به بیان و شمارش صفات آن بزرگوار می‌کنیم، بعد از نسبت او به پدران بزرگوار و خاندان مطهّرش، اوّلین جمله‌ای که ذکر می‌کنیم، این است: «این المعدّ لقطع دابر الظّلمه، این المنتظر لاقامة الأمت و العوج، این المرتجی لأزالة الجور و العدوان»؛ یعنی دل بشریت می‌تپد تا آن نجات‌بخش بیاید و ستم را ریشه‌کن کند؛ بنای ظلم را - که در تاریخ بشر، از زمانهای گذشته همواره وجود داشته و امروز هم با شدّت وجود دارد - ویران کند و ستمگران را سر جای خود بنشاند. این اوّلین درخواست منتظران مهدی موعود از ظهور آن بزرگوار است. یا در زیارت آل یاسین وقتی خصوصیات آن بزرگوار را ذکر میکنید، یکی از برجسته‌ترین آنها این است که «الّذی یملأ الارض عدلاً و قسطاً کما ملئتت جوراً و ظلماً». انتظار این است که او همه عالم - نه یک نقطه - را سرشار از کند و قسط را در همه جا مستقر نماید. در روایاتی هم که درباره آن بزرگوار هست، همین معنا وجود دارد. بنابراین انتظار منتظران مهدی موعود، در درجه اوّل، انتظار استقرار است.  درد بزرگِ بشریت، امروز همین مسأله فقدان عدالت است. همیشه دستگاههای ظلم و جور در سطح دنیا به شکلهای مختلف بر مردم جفا کرده‌اند؛ بشریت را زیر فشار قرار داده‌اند و انسانها را از حقوق طبیعی خود محروم کرده‌اند؛ اما امروز این معنا از همیشه تاریخ بیشتر است و رفع این را انسان از ظهور مهدی موعود می‌طلبد و انتظار می‌برد. بنابراین، مسأله، مسأله طلبِ است.  
اوّلین درس عملی از این موضوع این است که نابود کردن بنای ظلم در سطح جهان، نه فقط ممکن است، بلکه حتمی است. این، مطلب بسیار مهمّی است که نسلهای بشری امروز معتقد نباشند که در مقابل ظلم جهانی، نمی‌شود کاری کرد. امروز وقتی ما با نخبگان سیاسی دنیا از ظلم‌های مراکز قدرت بین‌المللی و سیستم جهانىِ ظلم - که امروز به سرکردگی استکبار در همه دنیا وجود دارد - صحبت می‌کنیم، می‌بینیم آنها می‌گویند بله؛ چیزی که شما می‌گویید، درست است؛ واقعاً ظلم می‌کنند؛ اما کاری نمی‌شود کرد! یعنی مجموعه بزرگی از نخبگان که سررشته کار در دنیا در دست آنهاست، اسیر یأس و ناامیدیاند و این یأس و ناامیدی را به ملت‌های خود سرریز می‌کنند و آنها را از این‌که بتوان نقشه ظالمانه و شیطانی امروز دنیا را عوض کرد، مأیوس می‌کنند. بدیهی است که انسانهای مأیوس نمی‌توانند هیچ حرکتی در راه اصلاح انجام دهند. آن چیزی که انسانها را وادار به کار و حرکت می‌کند، نور و نیروی امید است. اعتقاد به مهدی موعود، دلها را سرشار از نور امید میکند. برای ما که معتقد به آینده حتمی ظهور مهدی موعود (علیه‌السّلام) هستیم، این یأسی که گریبان‌گیر بسیاری از نخبگان دنیاست، بی‌معناست. ما می‌گوییم نخیر، می‌شود نقشه‌ی سیاسی دنیا را عوض کرد؛ می‌شود با ظلم و مراکز قدرت ظالمانه درگیر شد و در آینده نه فقط این معنا امکان‌پذیر است، بلکه حتمی است. وقتی ملتی معتقد است نقشه ظالمانه و شیطانىِ امروز در کلّ عالم قابل تغییر است، آن ملت شجاعت می‌یابد و احساس می‌کند دست تقدیر، تسلّط ستمگران را برای همیشه به طور مسلّم ننوشته است.  
انسانها می‌توانند تلاش کنند و پرچم عدالت را - ولو در یک نقطه محدود - بلند کنند. شما ببینید ملت‌هایی که امروز در گوشه و کنار عالم زیر فشارِ ظلم و ستم زندگی میکنند، اگر این امید را در دل خود بپرورانند که می‌شود با ظلم مبارزه کرد، چه اتّفاقی در دنیا میافتد و چطور ملتها بیدار می‌شوند! یک روز ملت ایران هم در پنجه اقتدار رژیم طاغوتی دچار همین یأس بود؛ ولی امام بزرگوار ما با تعالیم اسلامی، این یأس را از دلها پاک کرد و به مردم امید و شجاعت داد. نتیجه این شد که این مردم به پا خاستند، نهضت کردند، تن به سختی دادند، مبارزه کردند، از جان خود دریغ نکردند و توانستند در این نقطه از عالم، با عوامل ظلم و نظام ظالمانه و شیطانی مبارزه و آن را ریشه‌کن و سرنگون کنند.   امروز دستگاه‌های تبلیغاتىِ مراکز استکباری دنیا و روشنفکرانِ وابسته به آنها، در سطح عالم این‌طور تبلیغ می‌کنند که هیچ حرکتی در مقابل نظم ظالمانه کنونی ممکن نیست. با فکر انقلاب و آرمانگرایی مبارزه می‌کنند و می‌خواهند ملت‌ها را متقاعد کنند که به همین وضعیت کنونىِ ظالمانه دنیا بسازند و در مقابل آن هیچ عکس‌العملی نشان ندهند. فکر اعتقاد به مهدی، نقطه مقابل این تبلیغات غلط و ظالمانه است. جوانان و روشنفکران و عموم ملت ما با اعتقاد به ظهور مهدی (علیه‌الصّلاةوالسّلام) این اعتقاد راسخ را در دل خود پرورش می‌دهند که نظم ظالمانه جهانی، قابل زوال است و ابدی نیست؛ می‌شود با آن مبارزه و در مقابل آن ایستادگی کرد. رهبر انقلاب اسلامی ۱۳۸۱/۰۷/۳۰ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
(علیهاالسلام)... من مادران شهدایی را زیارت کردم که بجد و با صدق واقعی می‌گفتند اگر ما ده تا فرزند هم داشتیم، حاضر بودیم در راه خدا بدهیم؛ دروغ نمی‌گفتند. من مادران و پدرانی را ملاقات کردم که احساس عزت و افتخار می‌کردند، به خاطر اینکه فرزندانشان در راه خدا شهید شدند. البته حق هم با آنهاست، عزت و افتخار است؛ همان‌طوری که عمه‌ی ما زینب کبری‌ (سلام‌الله‌علیها) فرمود: «ما رأیت الّا جمیلا»؛ جز زیبائی ندیدم. حادثه‌ی کربلا چیز کوچکی است؟ این چشم خدابین، از این حادثه، از این خون‌های ریخته شده، از این مصیبت سنگین، یک حقیقت زیبا مشاهده می‌کند؛ «ما رأیت الّا جمیلا». من خانواده‌های بسیاری را دیدم که همین احساس زینب کبری‌ در آنها هم بود؛ آنها هم می‌گفتند: «ما رأینا الّا جمیلا». این هاست که به یک ملت اقتدار می دهد؛ این‌هاست که اعتماد به نفس را در یک ملت به وجود می‌آورد؛ این هاست که تهدیدهای قدرت‌های مادی دنیا، عربده‌های مستانه‌ی دولت‌های متجاوز و مستکبر دنیا دل آنها را نمی‌لرزاند.  ۱۳۸۹/۰۷/۲۸ سالروز وفات حضرت عقیله‌ی بنی‌هاشم تسلیت باد. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
بسم الله الرحمن الرحیم "خرم آن کس که در این محنت‌گاه خاطری را سبب تسکین است" با سلام و احترام خدمت جهادگران عزیز؛ قرارگاه‌مرکزی‌شهید‌حاج‌قاسم‌سلیمانی وابسته به مجموعه‌‌ تبیین‌ منظومه‌ فکری‌ رهبری برآنست‌ تا با کمک‌رسانی به هم‌وطنان زلزله‌زده عزیزمان در منطقه باعث تسکین اندکی از رنج و‌ آلام این مردم‌شریف شود. ⚠️ در حال حاضر امداد مورد نظر تهیه مواد غذایی و بسته ارزاق برای خانواده‌های محترم در آن منطقه‌ می‌باشد و امکان جمع‌آوری کمک‌های غیرنقدی نمی‌باشد. لذا از شما جهادگران همیشه همراه در این راه یاری می‌طلبیم. 🔺جهت‌ یاری مردم شریف کهگیلویه و بویراحمد لطفاً مبالغ مورد نظر خود را به کارت زیر واریز نمایید: 💳۶۱۰۴۳۳۷۷۵۵۸۳۱۸۲۱ به نام "آقای حسن پناهی"_بانک ملت 🔹لطفاً پس از واریز، حتماً تصویر‌ فیش واریزی را به آیدی زیر ارسال‌ نمایید: @komak_momenaneh @sh_qasemsoleimani قرارگاه‌جهادی‌شهیدحاج‌قاسم‌سلیمانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 بقای دین اسلام و راه خدا و ادامه‌ی پیمودن این راه به‌وسیله‌ی بندگان خدا، متکی شده و مدد و نیرو گرفته است از کاری که حسین‌بن‌علی(علیه‌السّلام) و کاری که زینب کبری کردند. ۱۳۸۸/۱۱/۱۹ @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
به مـا می‌گویند دین از سیاسـت جـدا است؛ اسلام می‌گوید دین و سیاسـت یکـی است،ِ سیاست جزو دین است، جزو احکام دین است؛ مهم‌ترین بخش فقه ما، بخش سیاسـات است. به قول یکی از مراجع عظیمِ تقلید گذشته -رحمةالله‌علیه- معظَم دین را سیـاست تشـکیل می‌دهد. احکام حکـومت، مقــررات مـربوط به حاکـم، وظایف حاکـم در مقابل مردم، وظایف مردم در مقابل حاکم، قضـاوت درباره‌ی این‌که چگونه انسانی می‌تواند حاکم باشد و صلاحیت این منصب را دارد و چگونه انسانی این صلاحیت را ندارد، این‌ها همه مسائل فقه اسلام است. @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری