eitaa logo
تا ابد زندگی
896 دنبال‌کننده
366 عکس
81 ویدیو
0 فایل
🔴معارف کاربردی با نگاه عمیق به مرگ و حیات برزخی و عالم قیامت 👤 ارتباط با ادمین @admin_ravaasi ‌ ⭕آدرس دیگر صفحات ما https://zil.ink/ravasii ✅ آثار حجت‌الاسلام عابدینی؛ حول احادیث کتاب الموت و المعاد بحارالانوار ‌ 🔸 مؤسسه مطالعات اسلامی رواسی
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️اگر کسی قوه شهویه و یا غضبیه اش را تحت تدبیر عقل قرار ندهد، این فساد انگیز است به طوری که قدرت غضبیه اگر تحت تدبیر عقل قرار نگیرد، آنچنان خرابکاری ازش به بار می آید که در یک لحظه ممکن است یک بنای سی ساله و چهل ساله عمرش را هدر بدهد. 💢چهل سال عمل و کار کرده است ولی می بینیم با یک غضب، همه ی آن عمر و عمل ها را فرو می ریزد. ❇️یک بی جا غضب کردن. 📚منبع: شرح حديث عنوان بصری جلسه ٣٠ @ta_abad_zendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰تطهیر دل 🔻تا حالا برای شما هم پیش اومده که به از دست دادن عزیزانتون فکر کنید؟ 🔷گاهی آرزو می کنیم خودمون زودتر بمیریم تا مرگ عزیزانمون رو نبینیم. 💢در عین حال خیلی از ماها از مرگ می ترسیم و از صحبت کردن درباره مرگ فرار می کنیم. ✳️وقتی به زندگی اولیای خدا نگاه می کنیم‌، می بینیم که بیشترین توجه رو به مرگ داشتند اما زندگی‌ ای پر از شور و نشاط و امید داشتند. چه طور ممکنه⁉️ 🔶حجت السلام و المسلمین عابدینی در کتاب تا ابد زندگی درباره علت ترس ما از مرگ رو شرح میدن. ❇️کتاب تا ابد زندگی شرح احادیث بحار الانوار درباره مرگ است که در آن به صورت شیرین در اینباره توضیح داده شده. @ta_abad_zendegi
🔰همه دنیا میرن جهنم جزء مسلمانان⁉️ 🔻پرسش: یک بحث سنگینی در اینجا وجود دارد که آیا فقط شیعه وارد بهشت می شود یا نه؟ ✅پاسخ: به این سوال هم می توان پاسخ مثبت داد و هم پاسخ منفی. 💠پاسخ مثبت یعنی این که شخص با آن که در حال حاضر ظاهری شیعی ندارد، اما در لحظه مرگ طبق روایت "ای حارث! هنگام مرگ همه مرا خواهند دید چه مومن باشند چه کافر و چه منافق." حضرت علی(ع) را مشاهده می کند، ایمان آورده و با ایمان از دنیا می‌رود. 🔷یعنی اگر در عمر خود دنبال حق بوده و اشتباه گرفته و درست تطبیق نکرده باشد، وقتی ایشان را می بیند احساس می کند آن حقیقتی که همیشه به دنبالش بوده همین حقیقت است و به او ایمان می آورد و از دنیا می رود. 💢پاسخ منفی یعنی اینکه شخص با اینکه ظاهری شیعی دارد و ظاهراً همیشه هم دم از امیرالمومنین می زده است اما هنگام مشاهده حضرت(ع) می بیند که در سرتاسر عمر خود با ایشان دشمنی داشته است و اصلاً این حقیقت را دوست ندارد و در آن لحظه با بغض آن حضرت از دنیا می‌رود که اگر نعوذ بالله کسی با بغض حضرت امیر(ع) از دنیا برود همه آن ظاهری که قبلاً در دنیا بوده از دست خواهد رفت و مشخص خواهد شد که درست نبوده است. 📚منبع: برگرفته از جلد دوم کتاب تا ابد زندگی حجت الاسلام عابدینی @ta_abad_zendegi
🔰رویداد بزرگ تا ابد زندگی 💠حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در کتاب تا ابد زندگی به شرح احادیث بحار الانوار درباره مرگ پرداخته است. ❇️در این کتاب ذیل روایت اهل بیت علیهم السلام با حقیقت موت و معاد که حقیقت خودمان است، آشنا می شویم. 💢کتاب تا ابد زندگی در ۳ جلد تالیف شده است: ۱. تولدی دیگر ۲. تطهیر جان ۳. لحظه دیدار 🔶برای شرکت در مراسم رونمایی از کتاب تا ابد زندگی، پنجشنبه مورخ ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، در نمایشگاه قرآن در منتظرتان هستیم. @ta_abad_zendegi
🔰لحظه دیدار 🔶حجت السلام و المسلمین عابدینی در کتاب تا ابد زندگی، علت ترس ما از مرگ رو شرح میدن. 💢کتاب تا ابد زندگی در ۳ جلد تالیف شده است: ۱. تولدی دیگر ۲. تطهیر جان ۳. لحظه دیدار 💠مراسم رونمایی از کتاب تا ابد زندگی، پنجشنبه مورخ ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، در نمایشگاه قرآن برگزار می شود. @ta_abad_zendegi
🔰تطهیر جان 🔶حجت السلام و المسلمین در کتاب تا ابد زندگی، علت ترس ما از مرگ رو شرح میدن. 💢کتاب تا ابد زندگی در ۳ جلد تالیف شده است: ۱. تولدی دیگر ۲. تطهیر جان ۳. لحظه دیدار 💠برای تهیه کتاب از لینک زیر استفاده کنید: yun.ir/1xrc6c @ta_abad_zendegi
🔰تفاوت در جان دادن... 💢چرا برخی از خوبان سخت جان می دهند و برخی از گناهکارها راحت جان می دهند؟ ❇️پاسخ این سوالات را از روایات معصومین با شرح استاد عابدینی در جلد ۲(تطهیر جان) از سری کتاب های تا ابد زندگی بیابید. 🔷برای تهیه جلد ۲ از لینک زیر استفاده کنید: yun.ir/1xrc6c @ta_abad_zendegi
🔰نقد و بررسی برنامه تلویزیونی ▫️حجت الاسلام و المسلمین علی امینی‌نژاد مدرس عالی حکمت اسلامی حوزه علمیه قم ✳️نقدی همدلانه برنامه تلویزیونی "زندگی پس از زندگی" از برنامه‌های موفق صدا و سیماست که تاثیرات مثبت به روی مردم گذاشته است لذا توجه کنیم که نقد امروز ما، نشانه اهمیت‌دادن به برنامه و نقدی همدلانه است. 🔷موضع دین دربارا تجربه های نزدیک به مرگ ما از موضوع دینی و اسلامی باید فضا را روشن کنیم که چه موضعی در مورد تجربه‌های نزدیک به مرگ داشته باشیم لذا این که برخی عزیزان نقد کلی کرده‌اند و برنامه را تماما نفی کرده‌اند، درست نیست. حرف اصلی این برنامه را نمی‌شود انکار کرد. از لحاظ عقلی، دینی و عرفانی، اصل مسأله ثابت شده است. 💠عالم فقط ماده نیست یکی از برکات برنامه این بود که توجه داد به این که انسان در این عالم ماده منحصر نشده است؛ انسان حقایق تجردی دارد، عالم غیب وجود دارد و هست. 💢غیب باوری، ثمره ی این برنامه یکی از نکات مثبت دیگر برنامه، پرداختن به مساله غیب است که در دل این برنامه تواتر از غیب شکل گرفت. ایمان به غیب در بسیاری از مخاطبین این برنامه بیشتر شد. توجه کنیم که مسأله ازدیاد ایمان منحصر در قرآن و روایات نیست و همین برنامه‌ها هم می‌تواند ایمان به آخرت را در مردم تشدید کند. @ta_abad_zendegi
🔶علمای ما هم این تجربیات را جمع آوری می کردند در میان علمای ما هم افرادی بودند که به دنبال جمع‌آوری این قبیل مشاهدات از غیب بوده‌اند تا نتایج علمی از آن بگیرند مثل کاری که شیخ اشراق انجام می‌دهد. البته سطح کار شیخ اشراق بسیار بالاتر و عمیق‌تر است. ❇️خروج از عالم ماده، بدون مرگ نکته اصلی، انصراف از عالم ماده است که باعث می‌شود انسان بی آن که به مرگ طبیعی بمیرد، از عالم ماده خارج شود. پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم فرمودند: "موتوا قبل ان تموتوا" ⚜این محتوا ادامه دارد... @ta_abad_zendegi
🔰نقد و بررسی برنامه تلویزیونی ▫️حجت الاسلام و المسلمین علی امینی‌نژاد مدرس عالی حکمت اسلامی حوزه علمیه قم ✳️قیامت صغری تفاوت کسانی که مرگ اختیاری دارند با تجربه‌گرها در این است که اگرچه هر دو قیامت صغرای انفسی برایشان رخ می‌دهد اما در مرگ اختیاری شخص با اراده شخصی از عالم ماده منصرف می‌شود و نه به صورت قهر و اجبار. 💠عالم مثال لایه های گوناگون دارد عالم مثال و برزخ، لایه‌ها و مراتب بسیاری دارد؛ از لایه‌های نزدیک به عالم ماده تا لایه‌های نزدیک به عالم عقل. تجربه‌گرها لایه‌های نزدیک به عالم ماده و مرز ورود به عالم مثال را تجربه کرده‌اند. @ta_abad_zendegi
🔶این تجربه ها مرگ نیست در تجربه‌گرها انصراف کامل از عالم ماده رخ نداده است لذا اساسا این مرگ نیست که بعد سوال شود پس حضرت عزرائیل را چرا ندیدند یا سکرات موت را چرا نداشتند؟ این‌ها به دلیل انصراف جزئی از عالم ماده، غیب را دیده‌اند و مرگ به معنای انصراف کامل از عالم ماده برایشان رخ نداده است. پس توجه کنیم که اصلا در این جا مرگ رخ نداده است! هر کس با تهذیب نفس و سیر و سلوک می‌تواند به شکل اختیاری از عالم ماده منصرف شود و غیب را ببیند. 💢ویژگی تجربه های نزدیک به مرگ 🍃اولا کشف صوری است، 🍃ثانیا در طلیعه ورود به عالم مثال، 🍃ثالثا محدود به شخص است و نه همه انسان‌ها، 🍃رابعا قهری و اجباری است و نه از سر سیر و سلوک، 🍃خامسا ناظر به وجهی از وجوه عالم مثال است و 🍃نهایتا این نوع از انصراف از عالم ماده کمال و سعادت محسوب نمی‌شود. ❇️مراقب پلورالیزم باشیم در عین حال که برنامه "زندگی پس از زندگی" برنامه خوبی است اما مراقبت‌ها باید باشد که منجر به پلورالیزم عملی، اخلاقی و اعتقادی نشود. این که شخص مقید به شریعت نباشد و در عین حال ببیند در عالم غیب با او خوب برخورد شد و بعد نتیجه بگیرد که پس دلت پاک باشد، خطری است که متوجه همگان است. در جواب باید گفت اولا مرگ رخ نداده است، ثانیا بحث اهل نجات و اهل حق خلط شده است. استنتاج کلی از دریافت‌های جزئی تجربه‌گرها ولو حق باشد، خطاست و ممکن است منجر به پلورالیزم اعتقادی، اخلاقی و عملی شود. ⚜این محتوا ادامه دارد... @ta_abad_zendegi
🔰نقد و بررسی برنامه تلویزیونی ▫️حجت الاسلام و المسلمین علی امینی‌نژاد مدرس عالی حکمت اسلامی حوزه علمیه قم ✳️بین اهل حق بودن و اهل نجات بودن، تفاوت وجود دارد تفکیک اهل حق و اهل نجات مهم است. کافر هم ممکن است غیب را ببیند و با روی خوش با او برخورد کنند اما اگر چنین باشد از باب اهل نجات بودن اوست، نه این که او اهل حق و سعادت است. ضمن این که باید مجددا توجه کنیم که مرگ رخ نداده است! 💠تاثیر دانسته های تجربه گر، در مشاهدات او در تجربه تجربه‌گرها خلیط‌ها زیاد است. فرهنگ شخص، عقاید شخص، مزاج شخص، تفکرات و خیالات شخص همه تاثیرگذار است و حق و باطل در هم آمیخته است. این که مثلا شخص حضرت عباس علیه‌السلام را در عالم برزخ بدون دست دیده است به خاطر همین است که در دنیا می‌دانسته که ایشان بی‌دست به شهادت رسیده‌اند. لذا در آن جا هم ایشان را بدون دست دیده‌اند، حال آن که حقیقت حضرت در عالم غیب فرای این مطالب است. 🔶برنامه باید استحکام علمی داشته باشد باید استحکام علمی خاص در برنامه وجود داشته باشد و گروه علمی بزرگی از حوزه و دانشگاه پشت برنامه باشد که در برنامه، فضای نخبگانی ایجاد شود. @ta_abad_zendegi
🔸آغاز ثبت نام بن کارت اعتباری نمایشگاه کتاب تهران 🔹اعضای هیئت علمی، دانشجویان و طلاب سراسر کشور می‌توانند از امروز با مراجعه به سایت نمایشگاه کتاب به آدرس ketab .ir نسبت به دریافت بن کارت اعتباری خرید کتاب اقدام کنند. 🔹سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب ۳۵۰ هزار تومان است که از این مقدار، ۱۵۰ هزار تومان توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می‌شود؛ اعضای هیئت علمی هم سهمیه‌ای ۶۰۰ هزار تومانی دارند که مبلغ ۳۰۰ هزار تومان آن توسط وزارت فرهنگ پرداخت می‌شود. 🔹این بن خرید، تنها در بخش مجازی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران قابل استفاده است و به کد ملی متقاضیان اختصاص پیدا می‌کند و هر کد ملی تنها یک بار مجاز به دریافت یارانه کتاب خواهد بود. ✳️برای ثبت نام بن از لینک زیر استفاده کنید: https://bon.tibf.ir/ 🆔 @ta_abad_zendegi
📗عنوان کتاب: تا ابد زندگی (شرح احادیث کتاب الموت بحارالانوار) در سه جلد 👤 نویسنده: استاد محمد رضا عابدینی فروشگاه کتاب سمت خدا: samtekhoda.org 💳 لینک خرید کتاب: https://b2n.ir/r69493 🔻 شماره تلفن جهت دریافت کتابها ۰۲۵۳۷۷۴۳۷۰۵ ( ۸ صبح تا ۱۵ ) ✅کانال فروشگاه کتاب سمت خدا در ایتا: https://eitaa.com/samtekhoda3_ketab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰معرفي كتاب هاي"تطهير جان" و "لحظه ديدار" در برنامه سمت خدا شرح زیبا و کاربردی احادیث در مورد لحظه مرگ 🔻خبر فوري : علاوه بر "تولدي ديگر" ، "تطهير جان" جلد دوم و "لحظه ديدار" جلد سوم از مجموعه كتاب هاي تا ابد زندگي براي فروش مجازي نمايشگاه كتاب تهران قرار گرفت . لينك خريد كتاب "تطهير جان" : https://b2n.ir/m15342 لينك خريد كتاب "لحظه ديدار" : https://b2n.ir/m00442 @ta_abad_zendegi
💠لزوم حرکت مطابق غایت 💠البته در نظام عالم وجود چون غایت تکوینی است حرکت هم تکوینی است اما در این نظام تکوینی با انسانها اختیار داده اند و حرکت اورا به دست خودش سپرده اند . حرکت کمالی علم به علم او را به دست خودش داده اند که غایت را ببیند و طبق ان حرکت بکند و الا وجود او به خودی خود دارد به سمت غایت حرکت میکند ( به حرکت تکوینی ) 💠ما چه بخواهیم چه نخواهیم داریم سمت معاد حرت میکنیم اما به ما گفته اند اگر معرفت پیدا کردید حرکت شما مطابق با غایت میشود اما اگر معرفت پیدا نکردید ، به طرف غایت میروید ولی وقتی که میرسید میبینید که با شما تطابق ندارد انوقت این میشود عذاب ، وقتی که میرسم و میبینم که غایت با من تطابق ندارد 💠مثال خیلی واضح مراحل زندگی انسان است . انسان از کودکی به نوجوانی میرسد خود یک غایتی را دارد طی میکند و به خاطر اینکه این غایت غیر اختیاری ست و بدون اینکه توجه بکند این حرکت از کودکی به نوجوانی انجام میشود و خود به خود الزامات کودکی میریزد و لوازم نو جوانی ایجاد میشود ، وقتی که به سن نوجوانی میرسد احساس میکند اماده این جریان و با ان مطابق است . اما اگر به یک انسانی بگویند : حرکت از کودکی به نوجوانی را خودت انجام بده . و او کم کم و تدریجا خود را از کودکی جدا نکند وقتی که به سن نوجوانی و این غایت میرسد میبیند که از کودکی جدا نشده است و نوجوانی برای او مطلوب نیست . بلکه عین یک مردن و زند شدن برای او میشود. ادامه در متن زیر⬇️⬇️⬇️ تولدی دیگر ، جلد اول از مجموعه کتاب های تا ابد زندگی حجت الاسلام و المسلمین عابدینی
💠این مردن و زنده شدن دایما در زندگی ما محقق میشود اما چون یک سری غایت ها تکوینی است و حرکت هم تکوینی است در زندگی محقق میشود و هیچ مشکلی هم پیش نمیاید ، اما اگر اختیاری شد حالا باید همانطور که در نظام تکوینی ، حرکتش را انجام میدهد ، من هم کم کم به آن سمت بروم ولی اگر من نرفتم یک دفعه فاصله من با آن حقیقت خیلی زیاد میشود و دیگر هم امکان حرکت نیست ، پس باید یک فشار عظیمی را تحمل کنم . 💠لذا در جلسه قبل بیان شد که یکی از دلایل فشار قبر این است که از انجا -عالم بعد از مرگ- دفع میشود (فرشتگان) میگویند جای او اینجا نیست ، از یک طرف باید از این عالم برود و از طرفی دیگر خود را بای آن عالم اماده نکرده است . باید اماده میشد اما مطابق با غایت حرکت نکرده بود تولدی دیگر ، جلد اول از مجموعه کتاب های تا ابد زندگی حجت الاسلام و المسلمین عابدینی
🔹امام کاظم علیه السلام به بالین یکی از یاران خود که غرق در سکرات موت و لحظه احتضار بود و قدرت جواب دادن نداشت رفتند . در حالی که عده ای از دوستان و مومنان هم حاضر بودند . از حضرت خواستند این وضعیت را برای انها درس معاد شناسی قرار دهد که مرگ اساسا چگونه اتفاق میافتد و حال این شخص در لحظه مرگ چگونه است 🔹حضرت فرمودند : مرگ صافی و تصفیه کننده و تطهیر کننده از گناهان است و اخرین درد و المی است که مومنان میبینند و کفاره گناهان باقی مانده بر انان است و همچنین تصفیه کننده و صافی کافران است از حسنات و نیکی هایی که داشتند و به همین جهت اخرین خوشی و راحتی انهاست که در قبال اعمال خوبی که ممکن بوده از انها سر زده باشد و با راحت جان دادن ، تصفیه و تسویه میشود تا طلبی از خدای سبحان نداشته باشند 🔹کافر در دنیا حساب حسناتش تصفیه شده و طلبکار نمی ماند و مومن در دنیا تا لحظه مرگ ، اغلب اعمال سیئة و گناهانش پاک میشود و غالبا با طهارت وارد اخرت میشوند . لذا برای هر دو دسته صافی است تطهیر جان ، حجة الاسلام و المسلمین عابدینی @ta_abad_zendegi
🌷حركت سلوكي ميتواند با مكاشفه شميه سريع تر بشود . اين را در بعضي دستور العمل هاي سلوكي داريم كه با حركت شميه محقق ميشود . 🌷البته استعمال بوي خوش در نماز و يا استحباب خوش بو بودن و استعمال عطر و اينكه رسول گرامي اسلام از جايي كه رد ميشدند بوي خوش ايشان در ان فضا تا مدت ها قابل احساس بود ، همه از اين موارد است . 🌷مكاشفه شميه از مكاشفه لمسيه قوي تر است ، اما نسبت به مكاشفه بصريه و سمعيه ، نه ! ولي زوتر محقق ميشود و عمومي تر است . يعني قواي انسان و حواس انسان به مراتب شرافتي كه دارند عبارت است از : بصر ، سمع ، شمّ ، ذائقه و بعد لمس ؛ همين پنج مرتبه و ترتيبي كه دارند ، در نظام فلسفه هم همينطوري است . اين پنج تا باهم مرتبت هستند ، بصر در رتبه عالي است ، بعد از ان سمع و بعد از ان شم ّ است و ذائقه و لمس در مراتب بعدي هستند @ta_abad_zendegi لحظه ديدار 📚 حجة الاسلام و المسلمين عابديني ✍️
🌿 هركسي كه ذكر موت با او درست كار كند و حقيقت اورا به خود او نشان بدهد و اغيار را در همين دنيا از او جدا كند ، قبر براي او باغي از باغ هاي بهشت خواهد بود . چون قالب اين شخص با ان قالب تناسب دارد . "القبر هو البرزخ" البته منظور از اين ، قبري نيست كه ميبينيم . اين قبرِ بدن ما است اما قبر ما برزخ است . 🌿 در برزخ قبر يا از رياض جنت (باغي از باغ هاي بهشتي) است كه نسيم هاي ان به او ميوزد يا حفره هاي آتش و لهيب آتش به او اشراف پيدا ميكند . گرچه در آتش -جهنم قيامتي- واقع نشده است اما حرارت لهيب آتش به او ميخورد ، در بهشت -قيامتي- هم واقع نشده است اما روضه از رياض جنت و باد ان روضه به او ميوزد . يعني بهره از بهشت -قيامتي- براي او در قبر ايجاد خواهد شد ؛ در ان قبري كه برزخ است . چون برزخ كشش ندارد كه بهشت را تجلي بدهد . نه اينكه در انجا بخل هست كه ندهند ، بلكه برزخ كشش ندارد @ta_abad_zendegi تولدى ديگر📚 حجة الاسلام و المسلمين عابديني ✍️
💠 موت اختياري در دنيا اتفاق مي افتد و به معناي قطع تعلق و انقطاع است . يعني انسان در همين عالم دنيا قطع تعلق پيدا ميكند هرچند كه زنده است و زندگي ميكند و ميرود و ميايد و دائما در تردد است . نوعي از اين قطع تعلق ، قطع تعلق با بدن است كه مدت دارد و برگشت پذير است . 💠 به اين معنا كه بدن فرد در اين جاست ، تدبير بدن او هم هست اما به نحوي ضعيف است كه هيچ مانعي براي حركت هاي او خارج از بدن ايجاد نميكند . موت اختياري هميشه قطع تعلق كامل از بدن نيست اما اگر منجر به قطع تعلق كامل شود به ان خلع بدن و انخلاع گفته ميشود 💠پس انخلاع هم نوعي موت اختياري است . كساني اين قدرت را داشتند كه هر زمان اراده ميكردند ميتواستند بدنشان را منخلع كنند ، اما هميشه تابع اراده الهي بودند . گاهي ممكن است شخص در كنار ما باشد اما از بدن منخلع شده باشد . شبيه موشكي كه از جو خارج شده و با سرعت در حال عبور است اما يك رگه ها و آثاري از ان داخل جو باقي مانده است درصورتي كه اين آثار هم مانع حركت او نيست . @ta_abad_zendegi تطهير جان📚 حجة الاسلام و المسلمين عابديني ✍️
💠آن هنگامی که وقت مرگ و ظهور ملک الموت است ، انسانها با مشاهده نحوه ظهور ملک الموت میفهمند که عاقبتشان چیست ؟! چرا که ظهور ملک الموت بر اساس نظام وجود انهاست و خود نحوه حضور ملک الموت نشان میدهد که چه نسبتی با او داشته اند 💠این تایید میکند ان بحثی را که گفتیم توفی بر اساس رتبه محتضر است ، یعنی محضتر هر طوری که باشد ، ملک الموت مناسب با او ظاهر میشود اگر شقی باشد ملک الموت در مهیب ترین صورت بر او ظاهر میشود اگر سعید باشد در بهترین صورت برای او ظاهر میشود و ملایم ترنی حالت را دارد و بینابین هم بینابین است @ta_abad_zendegi لحظه دیدار 📚 حجة الاسلام و المسلمین عابدینی ✍️
🌷 امام هادی به عیادت یکی از اصحابشان رفته بودند در حالی که ان فرد از ترس مرگ داد و هوار راه انداخته بود و گریه و زاری میکرد ، امام علیه السلام به او فرمودند : چون مرگ را نشناخته ای ترس داری ! اگر کثافت ها و چرک ها و الودگی ها بدن تورا فرا گرفته باشد و بدانی با رفتن به حمام تمام اینها زائل میشوند ، ایا این کار را نمی کنی ؟ 🌷 آن شخص گفت : قطعا دوست دارم وارد حمام شوم . چه کسی ست که دوست نداشته باشد تا این آلودگی ها از او دور شوند ؟! امام فرمودند : موت در اصل همان حمام و مطهر است که تورا تطهیر میکند . دیگر صریح تر و زیباتر از این بیان که موت ، جزء مطهرات است بیانی نداریم 🌷 البته اگر کسی بگوید چون موت مطهر است ، پس مرگ چیز خوبی است و باید تقاضای مرگ کنیم؛ این حتما غلط است. موت برای انسان مانند چیدن میوه در وقت رسیدن آن است که کمال است ، اما تقاضای مرگ ، چیدن میوه در غیر وقت آن است ، چیدن میوه نارسیده و کال است که ضایع کردن آن است . البته اینکه این میوه چه موقع آماده چیدن میشود و میرسد، برای خود قواعدی در نظام الهی دارد و از اسرار زندگی دنیایی است که باید پنهان باشد ولی آمادگی از طرف شخص باید همیشگی باشد تطهير جان 📚 حجة الاسلام و المسلمين عابديني ✍️
🔰شباهت روح انسان و فرشتگان ✳️روح انسان خواب ندارد. گفته می شود: "احساسات بدن متعلق به روح است" یعنی روح به وسیله آلات بدنی احساسات را به دست گرفته و مدیریت می کند. اگر روح می خوابید وقتی کسی را صدا می زدید دیگر بیدار نمی شد! چون آن چیزی که در خواب جواب می دهد، وقتی که شما آن را صدا می کنید، روح است. از مجرای همین گوشی که ثقیل شده است و تعلق به او کم شده است باز صدا را می شنود. لذا وقتی هم انسان می میرد همین طوری است. 💠روح نه موت دارد و نه خواب. روح مظهر "لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ" است. خستگی هم ندارد حالا حساب کنید اگر حواس شما به اینها باشد، بعدا که انسان وارد بهشت می شود، که مانعیت بدن وجود ندارد _ نه اینکه بدن نباشد بلکه فقط مانعیت آن نباشد _ آن وقت این حقیقت خیلی خوب خود را نشان می دهد. 🔶پس روح نه خواب دارد و نه چُرت و نه خستگی و ملال. جنبه آسمانی انسان اصلا هیچ کدام از اینها را ندارد، لذا ملائکه هم همین طوری هستند ملائکه مظهر تام "لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ" هستند. تولدی دیگر📚 حجت الاسلام و المسلمین عابدینی✏️ @ta_abad_zendegi