eitaa logo
تعلیقات
1.1هزار دنبال‌کننده
359 عکس
52 ویدیو
25 فایل
📚 در این صفحه گاهی #خاطراتم را می‌نویسم 📝 و گاهی #یادداشت هایی درباره مسائل گوناگون #حوزه و #جامعه و #انقلاب ... (طلبه حوزه علمیه قم) 📝مسیر ارتباط: @fotros313h (📲 نشر مطالب با ذکر #لینک)
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 سیاست‌ورزی بعد از رئیسی (لزوم روایت و تثبیت مکتب سیاسی و مدیریتی رئیسی) 🔻 ارتقای سیاست‌ورزی ازدست‌دادن رئیسی فرصت ارتقای سطح در جمهوری اسلامی و به‌ویژه در جبهه انقلاب است. باید بردوش این تجربه بایستد، وگرنه خسارت بزرگتر از رفتن رئیسی، باقی‌ماندن در مقام قبلی است. کمااینکه عارفان می‌گویند اگر سالک در دائما در یک مرتبه بماند، دچار خواهد شد. ما با انقلاب اسلامی درحال سلوک جدیدی در عصر مدرن هستیم و امروز زمان ارتقای جبهه در است. وگرنه بخواهیم امروز هم چون دیروز کار سیاسی کنیم، خسارت محض است. در مکتب سیاسی رئيسی که ترجمان است، اشکالات خودمان را ببينيم و اصلاح کنیم تا سیاست‌مان عین دیانت شود. وگرنه دچار می‌شویم و غفلت از ما را به وادی حیرت و دامن می‌راند. جبهه انقلاب در گام دوم انقلاب با تکیه بر تجربه مکتب و مشی حکمرانی و سیاست‌ورزی انقلابی رئیسی می‌تواند گامی از جنس گام دوم بردارد والا دچار ارتجاع می‌شود. 🔻 روایت آقا از رئیسی اما احراز این مقام جدید در گرو بازشناسی ابعاد آن است. آقا از رئیس‌جمهور فقید داشتند. برخی از موارد و عناوینی که آقا این چندروزه درباره شهید رئیسی برشمردند را مرور کنیم: مردمی‌بودن باکفایت کارآمد پرتلاش فداکار عالم مجاهد جامع الاطراف خستگی ناپذیر اهل تلاش بی‌وقفه خدمتگزار صمیمی و مخلص مظهر شعارهای انقلاب اسلامی اهل تلاش شبانه‌روزی برای پیشرفت یکی از بهترین‌هایمان زیر این آسمان اهل ترجیح صلاح و رضایت مردم بر همه چیز. 🔹 روایت رهبری باید نامزدها باشد. با این سنجه، افراد را بسنجیم. و البته آنچه تا کنون آقا گفتند، و رئیسی به‌صورت عملی آن را محقق کرد. 🔻 اصلاح مشی و کنش سیاسی جبهه ایام مناظره‌ها را به‌یاد بياوريم. وقتی رئیسی دربرابر طعنه‌ها می‌کرد خیلی‌ها او را تقبيح می‌کردند و از افشاگری فلان انقلابی و بداخلاقی‌ها استقبال می‌کردیم. باید این روش تغییر کند. 1. یک تعبیر بسیار بلند درباره رئیسی در کلام آقا این بود: "اهل ترجیح صلاح و رضایت مردم بر همه چیز" بیاییم اول خودمان را، دلخواه مان را، علائق و سلائق فردی مان را کنار بگذاریم و فقط به انقلاب و مصالح ملت و معیارهای رهبری بنگریم. پس دل درگرو مصالح فردی و گروهی و جناحی نداشته باشیم. 2. در مواجهات سیاسی و دعواها را رعایت کنیم. حتی اگر کسی بنابر تحلیل من خوب نيست، طرفدار او را نفی و تکفیر نکنیم. 3. تبلیغات مبتنی بر تخریب و تدارک جنگ روانی و افشاگری غیر اخلاقی برای طرف مقابل در مکتب سیاسی جایی نداشت. چیزی که برخی ما بچه‌های انقلابی به آن گرایش داریم. 4. مسیر رئیسی در تصمیم به نامزدی براساس تفکر پیرامون و حجت واقعی و همراه با نوعی ایثار و فداکاری بود. برخلاف کسانی که پیشاپیش تدارک و برنامه‌ریزی می‌کنند برای رسیدن به پست‌های بالاتر. 5. یک ژست نیست، بلکه یک مشی و سبک زندگی است. یعنی تواضع عملی و پیوند چهره به چهره و عشق واقعی به مردم و درد کشیدن از سختی مردم و کنار آن‌ها بودن در مشکلات، لحظات سخت و حوادث و... 6. یعنی کسی‌که از بسیاری از امتیازات معمول و رفاهیات مادی حتی مجاز و قانونی پهلو تهی می‌کند. به جای دل دادن به این تمتعات، باید دل سپردن به خدمت مردم برای مسئولینی در این طراز معیار باشد. 7. نکته دیگر و کفایت رئیسی است. فقط خوب بودن کافی نیست بلکه باید بتوان بار بزرگ مدیریت کشور را برداشت. 8. نکته بعدی و و قدرت تعامل با همه گروه‌ها و افراد داخل نظام با تنوع فکری و جناحی مختلف، و عدم استبداد فکری و خودمداری شخصیتی. همین تعامل و در سیاست خارجی با کشورهای همسایه، مسلمان، شرقی، آفریقایی، آمریکای جنوبی و... همراه با عزت و حفظ اصول انقلابی بود که توفیقات جدیدی در این ایام آفرید. 🔻🔻🔻🔻 🆔@taalighat
اگر مکتب را تبیین و تثبیت نکنیم، در آتش خواهیم سوخت. فرصت و روزنه‌ای برای عبور از این معبر است... 🔻🔻🔻🔻 🆔@taalighat
نماز یکشنبه ذی القعده ☘ 🆔 @taalighat
در حکومت اسلامی نه فقط حاکم که است. طبیب افراد و جامعه. وقتی سخنی می‌گوید یا بر مسئله‌ای تأکید مضاعف می‌کند، نشان از تشخیص یک درد و بیماری دارد. ☘ قریب به ده مدل تأکید بر رعایت و اخلاق در پیام امروز آقا به افتتاحیه مجلس دوازدهم، گویای تشخيص نوعی آسیب است که طبیب کشور احساس کرده است. 🆔@taalighat
📝 فلسفه انتخابات در عصر انقلاب اسلامی 🔻 ما در مقطعی به‌نام اسلامی فقط زندگی نمی‌کنیم بلکه در بستر انقلاب اسلامی دوران ابتلائات و عصر رشد خود را طی می‌کنیم. 🔻 دراین میان انتخابات یک رخداد سیاسی با تعریفی که در دنیای مدرن می‌بینیم که عبارت از رقابت برای و رسیدن به مسند استعلا است، نبوده و بلکه یکی از ابتلائات انسان عصر انقلاب است. 🔻 لاجرم انتخابات با رقابت سیاسی پیوند دارد اما جنس کنش ما، تعیین‌کننده صعود یا نزول ما در با حوادث انقلاب است. 🔻 فلسفه انقلاب اسلامی، تربیت و رشد انسان است. انسانی تراز عصر ظهور است که مدار کنش خود را قرار دهد و بین عبودیت و تولی به ولایت پیوندی است ناگسستنی. 🔻 حال یکی از عقبات پیش‌روی ما انتخابات است. به آن چگونه بنگريم؟ تعامل من با برادر مؤمنی که هم‌نظر من نیست چگونه باشد؟ تعامل من با رقیبم چگونه باشد؟ واکنش من در برابر ناملایمات و دسیسه‌ها و تهمت‌ها چه باشد؟ بروز و ظهور هر اقدامی نشان از مرتبه وجودی و میزان رشد ما دارد. 🔹چنان‌که رئیسی نحوه‌ای از رشد و انسان بلوغ یافته در مکتب تربیتی انقلاب را به نمایش گذارد. رئيسی بر مدار عبوديت و ولایت گام برداشت. 🔹اگر از مسند قضا که حاشیه امن بود فاصله گرفت، چون وظیفه و خدمت بر خلق را بر ترجیح داد، یعنی تقدم رضای الهی بر خواهش نفسانی. 🔹اگر در مناظرات در برابر سکوت کرد، دست به اقدام متقابل نزد، بی‌ضابطه نکرد، یا در تبلیغات انتخاباتی برای اثبات خود به تخریب ناجوانمردانه دیگری نپرداخت، چون تقوا را رعایت کرد. 🔹اگر در دوران ریاست‌جمهوری آرام و متین دوید، کار کرد، از کنار ناسپاسی ها با سماحت و بزرگواری گذشت، چون دنبال مطرح کردن خود نبود، درپی انجام وظیفه بود، یعنی در مدار عبودیت گام می‌زد. 🔻 امروز در آستانه انتخابات بیش از آن‌که نگران نتیجه باشم، نگرانم نحوه سلوک ما با این پديده معنوی که بستر ابتلا تک تک ما انقلابی‌هاست، هستم. 🔻 انتخابات هم در عرصه کارزار تبلیغات و تلاش برای یافتن گزینه برتر و هم در قله انتخاب و پس رأی آوری یک فرد ابتلا دارد. فرد و جامعه رهین انتخاب و عمل خود هستند. پس حتی ملاک یابی انتخاب نیز باید براساسِ عبوديت و نظام فکری منسجمی باشد تا نتیجه در پی داشته باشد. 🔻 مردانه در کارزار انتخابات عمل کنیم، از عقیده خود دفاع کنیم، استدلال بياوريم ولی همه را در مدار عبوديت تنظیم کنیم. برادران عزیزم: اوصیکم و نفسی بتقوی الله... 🔻🔻🔻🔻 🆔 @taalighat
چقدر تصویری که آقا از ترسیم کردند، جامع، و برای بسیاری روایتی جدید است... 🆔@taalighat
📝 و اینک باز هم انقلاب اسلامی... 🖌 مهدی سموات 🔹 هم شهید شد مثل کاظمی، علیمحمدی، طهرانی مقدم، احمدی روشن، قدبیگی، فخری زاده، رضایی نژاد، شهریاری، قاسم سلیمانی، زاهدی و.... تا همگان بدانیم انقلاب اسلامی هنوز هم پرقدرت دارد به راه نورانی خود ادامه می دهد و از انسانها-در هر سطحی- برای رسیدن به درجات عالی قرب دستگیری می نماید. 🔹 اما چرا این دستگیری شامل بقیه نمیشود و گاهی می بینیم که برخی آدمهایی که در فرآیند انقلاب اسلامی خیلی هم نقش داشته اند، عاقبت بخیر که نمیشوند هیچ، کاملا منحرف و عاقبت به شر می شوند؟ 🔹 پاسخ این سوال به نظرم می تواند در گره گشایی از تمامی مسائل امروز و فردای جامعه ما راهگشا باشد و آن چیزی نیست جز عدم شناخت اسلامی و در نتیجه پایبند نبودن به اصول و اسلامی. 🔹 البته مساله اینقدر هم واضح نیست و احتیاج به دقت و ریزبینی فراوان دارد. قبل از هر چیز باید ریشه، عمق و مبنای انقلاب اسلامی را شناخت چرا که تا این مهم درک نشود قواعد، روشها و شاخ و برگ‌ حتی ثمر و میوه این درخت تناور درست شناخته نخواهد شد. 🔹 انقلاب اسلامی به تصریح معمار و موسس آن در عصر ما یعنی حضرت امام خمینی اعلی الله مقامه الشریف یک ریشه بیشتر ندارد که آیه ای از آیات نورانی قرآن است: قُلۡ إِنَّمَآ أَعِظُكُم بِوَٰحِدَةٍۖ أَن تَقُومُواْ لِلَّهِ مَثۡنَىٰ وَفُرَٰدَىٰ ثُمَّ تَتَفَكَّرُواْۚ مَا بِصَاحِبِكُم مِّن جِنَّةٍۚ إِنۡ هُوَ إِلَّا نَذِيرٞ لَّكُم بَيۡنَ يَدَيۡ عَذَابٖ شَدِيدٖ به عبارت صریحتر ریشه و مبنای انقلاب اسلامی صرفا و نه حتی قیام برای عدالت که البته وقتی قیام برای خدا بود یقینا عدالت را هم در بر می گیرد اما با سبک و سیاق قیام برای خدا. 🔹 قیام خالصانه برای خدا قواعد و روش های منحصر به فردی دارد که آن را در هیچ‌ مدل قیام یا انقلاب یا حکمرانی دیگری نخواهیم یافت. 🔹 از اینجاست که کسانی قابلیت دستگیری انقلاب اسلامی را پیدا می کنند که اولا ریشه، عمق و مبانی انقلاب اسلامی را شناخته، باور کرده اند و در گوشه گوشه زندگی شان چه در ساحت فردی و چه در ساحت اجتماعی مشتاق و ملزم به این مبانی و اجرای مو به موی قواعد و روش های مختص آن باشند هرچند مورد ملامت ملامتگران از هر طایفه ای اعم از مذهبی و غیرمذهبی قرار گیرند! ولو دیوانه و ساده لوح خوانده شوند چرا که حق تعالی در ادامه آیه بالا فرمود: مَا بِصَاحِبِكُم مِّن جِنَّةٍۚ إِنۡ هُوَ إِلَّا نَذِيرٞ لَّكُم بَيۡنَ يَدَيۡ عَذَابٖ شَدِيدٖ 🔹 سید مظلوم مظلومان و شهدای پرواز اردیبهشت بیش از پیش این نکته را به ما گوشزد کردند که باید انقلاب را شناخت و به قواعد آن ملزم بود قواعدی چون رعایت اخلاص، معنویت و اخلاق اسلامی، شجاعت در ابراز شعارهای اسلامی، توجه به مردم و مصالح آنها، نیز ارتباط تنگاتنگ با مردم، بی نیازی از فرمولهای غربی و اعتقاد به راهگشایی مدلهای قرآنی و روایی و.... 🔹 نگفته روشن است که نه تنها این نوع جهانبینی و سبک زندگی تنها راه عاقبت بخیری فردی است که تنها راه پیشبرد جامعه اسلامی به سوی اهداف عالیه آن از جمله عدالت و آزادی خواهد بود و هیچ راه دیگر در انقلاب اسلامی وجود ندارد و راهگشا نیست. از همین روست که در انتخاب حکمرانان برای انقلاب اسلامی تشخیص فهم افراد از انقلاب اسلامی و تعلق و تقید آنان به اصول و قواعد انقلاب اسلامی اصلیترین ملاک خواهد بود. 🔻🔻🔻🔻 🆔@taalighat
🔹 این یادداشت به‌قلم برادر عزیزم آقامهدی سموات است که همیشه از زلال اندیشه و طراوت قلمش استفاده می‌کنم و در خستگی‌ها از هم‌صحبتی با او نفسی تازه می‌کنم. هرچند کم می‌نويسد اما هربار دست به‌قلم می‌شود نکته‌های دقیقی را متذکر می‌شود. کانال "باب جهاد" ایشان را با علاقه دنبال می‌کنم: 🔻🔻🔻 https://eitaa.com/babejahad
🔻 اولویت قطعی امروز کشور ادامه راه است. باید منتظر ماند و دید ترکیب ثبت‌نام کنندگان چگونه است و پشت سر نزدیک‌ترین گزینه به مکتب و مشی رئیسی ایستاد. 🔻 و و و چهار رکن اصلی حرکت رئیسی بود که آقا بر آن تأکید داشتند. 🔻 در مسیر انقلاب باید علایق و سلایق شخصی را کنار گذاشت و را بر خواسته‌های شخصی ترجیح داد. این نکته یکی از اصول کار بود. ترجیح مصالح مردم و نظام بر خواسته‌های فردی. دنبال کسی باشیم که مصالح انقلاب در حمایت از اوست. 🆔 @taalighat
❤️ حسین... مهر تو را به قیمت این جان خریده‌ایم هر جا که بوده نام تو با سر دویده‌ایم ما را هوای حور و قصور و بهشت نیست وقتی که لذت حرمت را چشیده‌ایم 🆔@taalighat
حاشیه‌ای درباره حوادث مجلس دوازدهم قبل از روی کار آمدن مجلس جدید، از سبک و سیاق کارزار انتخاباتی پیدا بود فضا خاص و به‌سمت است. مقام معظم رهبری در چند نوبت به‌صورت ویژه، صریح و غیر قابل تأویل و تفسیر بر روی عدم حاشیه‌سازی، پرهیز از جنجال و بداخلاقی و... نسبت به این مجلس جدید تذکر دادند که آخرین مورد آن پیام ایشان به افتتاحیه مجلس با حدود 10 بار تأکید مضمونی و معنایی واحد بود. اتفاقا مخاطب اول این پیام جریان انقلابی مجلس است، ازاین منظر که او مقیدتر و مدعی تقید به امر ولی است. پس اگر جریان مقابل نیز کرد، جریان انقلابی باید مسئله را به‌نحوی مدیریت کند که خواست و رعایت شود. شاید این پرسش مطرح شود که در برابر آسیب‌ها، کاستی‌ها و فسادها چه کنيم؟ آیا آقا راضی به سکوت است؟ که باید گفت دوگانه سکوت _ جنجال‌آفرینی غلط است. فساد را محکم پیگیری کنید، اما بدون کشیدن مسئله داخلی به رسانه، مادامی که ضرورت ندارد. در برابر کاستی‌ها بایستید، اما با رعايت تقوا و اخلاق نه با جنجال و یقه پاره کردن. حق را بگویید، محکم و با صلابت اما نه با دعوا و حق را بگویید، اما نه به‌گونه‌ای که برای دشمن تولید کند. حق را بگویید، اما نه آن‌طور که اصل انقلاب را تضعيف کند. حق را بگویید، اما اگر دیدید فضا به‌سمت چالش می‌رود، سکوت کنید، مدارا و مدیریت کنید تا فروکش کند و بعد مسئله را دنبال کنید. حق را بگویید اما هر خرد و درشتی را زود به و ذهن مردم نکشید. مردم نیاز به دارند. سه روز بیشتر از افتتاحیه مجلس جدید نگذشته به اندازه یک‌ماه حاشیه‌ساز تولید شده! به‌نحوی که اغیار هم دارند این مدل ما را به سخره می‌گیرند و طعنه می‌زنند. ای‌کاش زین پس با جدیت بیشتری حرف آقا را در مجلس دنبال کنیم. چهارسال زمان مانده... 🆔@taalighat