eitaa logo
تاملات
723 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
340 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
🔉 فایل صوتی | نظام سازى يا نظام يابى 🔶 سخنرانی علمی حجت الاسلام ملک‌زاده 🔸تبيين ديدگاه و روش شهيد صدر در دستيابى به نظامهاى اجتماعى از منظر اسلام؛ ⏰ زمان: چهارشنبه ۳ بهمن ۹۷ ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
نظام سازی یا نظام یابی - 4بهمن97.mp3
20.24M
🔉 نظام سازى يا نظام يابى 🔶 سخنرانی علمی حجت الاسلام ملک‌زاده 🔸تبيين ديدگاه و روش شهيد صدر در دستيابى به نظامهاى اجتماعى از منظر اسلام؛ 📖 گزارش مکتوب نشست: https://goo.gl/afXhbq 🌷 به مناسبت سالروز شهیدصدر (ره) ⚜️ @taammolat74@mabaheth
♨️ رهبر معظم انقلاب در روز نیمه شعبان به صورت تلویزیونی سخنرانی خواهند کرد. 🔹ایشان روز پنجشنبه ۲۱ فروردین ۹۹ مصادف با نیمه شعبان، سالروز ولادت باسعادت قائم آل محمد (عج) با ملت شریف ایران مستقیم سخن خواهند گفت. 🔹سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب اسلامی ساعت ۱۱ صبح از شبکه‌های رسانه ملی و همچنین از پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR و حساب‌های اینستاگرام و توئیتر این پایگاه به زبان‌های مختلف و زنده پخش خواهد شد. ⚜ @taammolat74
🔰 کدام صدر به انقلاب نزدیکتر است؟! ✍ امین فرج اللهی ♦️ "واقعیت آن است که اساسا نگاه مرحوم موسی صدر به اسلام با نگاه امام‌خمینی و اصول انقلاب متفاوت است. اسلامِ نابِ امام خمینی با اسلامِ شاید به تعبیرِ این روزها رحمانیِ مرحوم موسی صدر از زمین تا آسمان متفاوت است." ⚜ @taammolat74 👇👇👇
🔰 کدام صدر به انقلاب نزدیکتر است؟! ✍ امین فرج اللهی 🔸یک. از سخنرانی و پیامها گرفته تا خاطرات. "موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر" هم در طول سال نشستها، دوره های آموزشی، سیر مطالعاتی و سمینارهای مختلفی برگزار می کند. نتیجه اینکه بخشی از نسل جوان مشتاق دین و مذهبمان یا جذب افکار و آراء مرحوم صدر می شوند و یا ایشان را به عنوان الگویی مطلوب در ذهنشان قبول دارند. 🔹 دو: در مقابل اما پسرعموی او «شهید محمدباقر صدر» وضع دیگری دارد. چندکتاب محدود درباره اش پیدا میکنید که البته برخی‌شان در سالهای اخیر به برکت همان «موسسه امام موسی صدر» خوب توزیع شده اند. نه موسسه ای به نامش هست، نه برای افکار و آرائش دوره های آموزشی و سیرمطالعاتی برگزار میشود و نه هیچ اقدام ترویجی دیگر. 🔸 سه: واقعیت آن است که اساسا نگاه مرحوم موسی صدر به اسلام با نگاه امام‌خمینی و اصول انقلاب متفاوت است. اسلامِ نابِ امام خمینی با اسلامِ شاید به تعبیرِ این روزها رحمانیِ مرحوم موسی صدر از زمین تا آسمان متفاوت است. مرحوم موسی صدر معرّفِ اسلام و تشیعی است که بتواند در جامعه ی هفتاد و دو فرقه‌ای لبنان مروج «همزیستی مسالمت‌آمیز مذاهب» باشد. 🔹او اصلا نگاهی به تاسیس نظام سیاسی اسلامی ندارد و در عالیترین سطح، تشیع را به عنوان یک جنبش موفق اجتماعی در جامعه ی چندپاره لبنان در نظر دارد. چیزی که با الگوی امام‌خمینی خیلی متفاوت است. شاید به همین خاطر است که دکترمحمود سریع‌القلم که از اساس با نگاههای اسلامِ ناب امام موافقتی ندارد و نظریه‌پرداز وابستگی سیاسی و اقتصادی به آمریکاست، درباره اش کتاب «پیشوایی فراتر از زمان» را می‌نویسد و از مدل او در « ترکیب دین با واقعیت های زمان و مکان» تمجید می‌کند. شاید به همین خاطر است که آنهایی که در برابر« اسلامِ ناب امام خمینی» «اسلامِ رحمانی» را عَلم کرده‌اند، نام «امام‌صدر» را بر نیزه زده کرده‌اند. مشی سیاسی مرحوم صدر هم با مشی سیاسی امام متفاوت است، نوع نگاه و تعاملشان با رژیم پهلوی، با حاکمان مرتجع عرب و خیلی چیزهای دیگر. مساله ای که باعث شد مرحوم صدر تا سال 55 و 56 برخلاف امام با رژیم پهلوی تعارضی نداشته باشد. 🔸 چهار: اما برخلاف مرحوم موسی صدر، شهید محمدباقر صدر از نظر فکر اسلامی به نگاه اسلامیِ امام‌خمینی بسیار نزدیک است. تئوری «مرجعیت صالحه»‌اش باعث می‌شود از سالهای تبعید امام به عراق حامی قوی ایشان باشد. سخنرانیها و تلگرافهایش در دفاع از شخص امام-آن هم در حالی که خود در عراقِ تحت حاکمیت رژیم بعث ساکن است-دلگرمی مبارزین است. 🔹 فتوای تکفیر حزب بعث توسط او صادر می‌شود. جمله ی معروف «ذوبوا فی الخمینی» خطاب به شاگردانش از زبان او صادر می شود و برای پیشنویس قانون اساسی جمهوری اسلامی رساله می نویسد. اسلامِ در صحنه و مبارزش، برخلاف پسرعمویش معتقد به تاسیس نظام اسلامی است. 🔸 پنج: غرض اینکه در حق شهیدصدر اجحاف کرده‌ایم. در این سالها فامیلهای مرحوم موسی صدر زیر سایه‌ی جمهوری اسلامی، مدلی از اسلامِ مطلوب جامعه لبنان را ترویج کرده‌اند که با توجه به پیوندِ اطرافیانِ مرحوم صدر و اصلاح‌طلبان، چندسالی است در قالب «اسلامِ رحمانی» به عنوان رقیب «اسلامِ نابِ امام» مطرح شده است. اما در برابرش، شهیدمحمدباقر صدر که هم اسلامی که عرضه میکرد و هم مشی سیاسی‌اش به «اسلامِ نابِ امام» و «اصول انقلاب» نزدیکتر بود به خاطر آنکه فامیلهای درجه یکش برایش موسسه‌ی آنچنانی نزدند و هر سخنرانی‌اش را به عنوان کتاب و جزوه‌ای مستقل و با صفحه‌بندی و جلد شیک منتشر نکردند گمنام مانده است. ⚜ @taammolat74
🔉 فایل صوتی | جریان‌شناسی تحول فقه در عصر حاضر 🔶 درسگفتاری از حجت الاسلام امین اسدپور 🔸بررسی جریانات متعددی که در راستای کارآمدی و تاثیر فقه بعداز انقلاب اسلامی شکل گرفت. 🔘 بخش سوم ⏰ آذرماه ۱۳۹۸ ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
جریان‌شناسی تحول در فقه3.mp3
9.33M
🔉 جریان‌شناسی تحول فقه در عصر حاضر 🔘 بخش سوم 🔶 سخنرانی حجت الاسلام امین اسدپور 🔹در باب فقه معاصر/فقه پویا/فقه روز/فقه فعال و این اصطلاحات، سوالی مطرح می‌شود که این عناوین دقیقا چه تحولی را در فقه رقم می‌زند؟! کجای این مبانی و استنباط می‌خواهد متحول شود تا به برایند و خروجی کارآمد تبدیل شود؟! تحول در کجای این فقه رقم می‌خورد؟! ⚜️ @taammolat74
💐 ﷽ 🔰مولاے من مہـدی جـان •••• چارده قرن، جهان منتظرِ یک روز است کِی ز کعبه خبر آید بسلامت از تو نامِ مهدی به فلَک قُلقله انداز شده مانده در کعبه فقط خواندنِ نامت از تو مادرت فاطمه فرمود که یارِ تو شویم طاعت از ما، تو بیا! امرِ مُدامت از تو (عج)🍃🌷 ⚜️ @taammolat74
🔰 حقیقت امامت از منظر علامه طباطبایی (ره) 🔸 اینان به حقیقت به معنای امامت پی نبرده اند؛ زیرا در بحث امامت روشن شد که وظیفة امام تنها بیان صوری معارف و راهنمایی ظاهری مردم نیست و امام چنان که وظیفه راهنمایی صوری مردم را به عهده دارد، همچنان ولایت و رهبری باطنی اعمال را به عهده دارد و اوست که حیات معنوی مردم را تنظیم می‌کند و حقائق اعمال را به سوی خدا سوق می‌دهد. 🔹بدیهی است که حضور و غیبت جسمانی امام، در این باب تاثیری ندارد و امام از راه باطن به نفوس و ارواح مردم، اشراف و اتصال دارد، اگر چه از چشم جسمانی ایشان مستور است و وجودش پیوسته لازم است اگر چه موقع ظهور و اصلاح جهانیش تا کنون نرسیده است. 📚شیعه در اسلام، ص ۲۳۰ ⚜ @taammolat74
🔰 ویروس کرونا و نظم تمدنی جهان ✍ آیت‌الله سیدمهدی میرباقری ♦️《بیماری‌ای که اخیراً فراگیر شده و به یک ابتلای بزرگ برای جامعه جهانی تبدیل شده، از نظرِ اجتماعی و تمدنی، یک پدیدۀ چندوجهی است نه یک‌وجهی. ما با یک امرِ میان‌رشته‌ای و بلکه مواجه هستیم که نباید یک وجهۀ آن غلبه پیدا کند و باید ابعاد مختلف این پدیده به شکلِ جدی موردِ تأمل قرار بگیرد. وجهی از این پدیده، جنبۀ بهداشتی است که مربوط به دانش‌های وابسته به پزشکی است. وجه دیگر مربوط به حوزه علوم انسانی و علومِ شناختی و همچنین دانش‌های تمدنی و فلسفه تاریخ و حوزۀ رسانه و امثال اینها است. حتی جنبۀ امنیتی و هم مورد توجه قرار گرفته و آمادگی‌هایی برای مقابله با این تهدید فراهم شده است.》 ⚜ @taammolat74 👇👇👇
🔰 ویروس کرونا و نظم تمدنی جهان ✍️ آیت‌الله سیدمهدی میرباقری 🔘 بخش ۱ از ۲ 🔹امروز این بیماری با تهدیدِ سلامت بشر و مخیر کردن بشر بین انتخاب سلامتی یا انتخاب پیوستارهای کنونی، فضای سیاست، فرهنگ و اقتصادِ جهانی را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار داده و نوعی گسست اجتماعی ایجاد کرده است، به طوری که بعضی از صاحب‌نظران جهانی دربارۀ دنیای شروع به نظریه‌پردازی کرده‌اند. این حوادث نشان می‌دهد که این واقعه، جدی‌تر و فراتر از یک پدیدۀ یک‌بُعدیِ بهداشتی و پزشکی است. 🔸به نظر می‌رسد با در نظر گرفتنِ گستردگی و بزرگیِ این واقعه، و فرضِ پایداریِ این شرایط، این احتمال وجود دارد که در کنارِ همۀ جنبه‌هایی که عرض شد، مقصد جدی‌تر و بزرگ‌تری هم در پشت‌صحنه وجود داشته باشد و آن، عبور دادنِ جامعه جهانی از نظم کنونیِ زندگی به یک سامان و نظم جدید است. 🔹دربارۀ این جنبه، دو احتمال هست و ما باید این احتمالاتِ مختلف را در نظر بگیریم و طراحی‌های خود را متناسب با آنها دنبال کنیم. این است که واقعاً در امتداد این واقعه، فضای عبور از نظم مادیِ مدرن، به نظم معنوی و نظمِ تحت‌تأثیرِ هدایت‌های الهی و در جهتِ غلبۀ ولایت حقه به وجود بیاید؛ یعنی این پدیده‌ها یک امری تلقی شود که تحت تدبیر ولی الله الاعظم (عج) جامعه جهانی را به‌تدریج از نظمِ مادی و سیطرۀ قدرت‌ها به‌سمتِ یک نظمِ معنوی و رهایی از تسلط مادی سیر دهد. 🔸اما در نقطۀ مقابل، این هم محتمل است که مهلت شیطان هنوز تمام نشده باشد و خدای متعال مهلتی به شیاطینِ جن و انس داده باشد و دستگاه ابلیس و شیاطین انس از این فرصت استفاده کنند و با طراحی‌های بزرگ و پنهان در پشتِ صحنه، به‌دنبالِ تغییر مفهوم و سازوکارهای حُکمرانی بر جهان و ایجاد یک نظم پیچیده‌تر مادی، یعنی عبور از حاکمیت کنونیِ قدرت‌های مادی بر جهان به‌سمتِ حاکمیت مجازی و و سایبری باشند که فضایی مدیریت‌پذیرتر، خشک‌تر و سخت‌تر است. 🔹این طراحی‌ها ممکن است توسط دست‌های پشتِ صحنۀ قدرت در جهان انجام شود؛ کمااینکه در بعد از جنگ جهانی، صحنه را به گونه‌ای مدیریت کردند که جامعه بشری را به پذیرشِ یک حاکمیت جهانی، و محدود کردن اختیارات دولت_ملت‌ها، واداشتند و تحت عنوانِ سازوکارهایی برای تحقق صلح پایدار، سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل و زیرمجموعه‌های آن را بر جهان حاکم کردند و فضایی از رعب و هراس و اضطراب و گریز از جنگ را در جامعه جهانی به وجود آوردند. آنها آسیب را به حدّی گسترده کردند که حتی کشورهایی که مستقیماً درگیر آن جنگ‌ها نبودند، به پذیرش این نظم جهانی و سیطره قدرت‌ها از طریقِ شبکۀ سازمان‌های بین‌المللی تن بدهند. 🔸می‌دانید بیش از هفتاد میلیون کشتۀ رسمی در آن جنگ‌ها بوده که بسیاری از آنها مربوط به کشورهای درگیر است، ولی در ورای آن، کشورهایی که درگیر جنگ جهانی نبودند، شاید ده‌ها میلیون کشته‌های خاموش داده‌اند و این هم طراحی همان کسانی بوده که این جنگ‌ها را هدایت می‌کردند تا بتوانند آن کشورها را هم به نقطۀ پذیرشِ این نظم نوین جهانی بر محور قدرت‌های برندۀ جنگ برسانند و نیز آنها را در نقطۀ آسیب‌پذیری قرار بدهند که مسلط بر اوضاع نشوند. 🔹علی‌ایّ‌حال، همان‌طور که بحرانِ جنگ جهانی اول و دوم، بستر جامعه جهانی را برای پذیرش یک نظم جدید با ادعای صلح پایدار مهیا کرد، این فضای ناامنِ کنونی هم می‌تواند جامعه جهانی را برای پذیرش یک پیشنهاد جدید برای تحققِ یک نظم مادی و ایجاد مهیا کند. ⚜ @taammolat74
🔰 ویروس کرونا و نظم تمدنی جهان ✍️ آیت‌الله سیدمهدی میرباقری 🔘 بخش ۲ از ۲ 🔸این دورکاری‌ها و این تعطیل کردن تجمعات حقیقی و عبور از به و ایجاد بستر برای پذیرشِ حل‌و‌فصل امور (تحصیل، اشتغال و سایر ارتباطات اجتماعی) در فضای مجازی، و قرائن فراوان دیگر به‌ویژه قرار گرفتن در شرایطِ یک رزمایش بزرگِ زیست در فضای مجازی، که آخرین مقاومت‌ها در برابرِ آن در حال فروریختن است و...، مؤیداتی بر این احتمال است که شاید چنین پشتِ صحنه‌ای وجود دارد تا بتوانند سیطره بلامنازع مجازی بر جهان پیدا کنند. گمان من این است که این بیانی که رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی در روز عید مبعث فرمودند و اشاره کردند که ما در فضای مجازی هم باید قوی بشویم، شاید با توجه به این نکته بوده باشد. 🔹این احتمال و فرضیه ممکن است معارضاتی داشته باشد، از جمله اینکه اگر چنین مقاصدی در کار باشد، پس چرا این بیماری دامن اروپا و آمریکا را هم گرفته است؟ در پاسخ باید گفت: منافاتی ندارد، چون در جنگ جهانی هم کل جامعۀ جهانی ناامن شد و جهان به سمتی کشیده شد که شعار نظم نوین و صلح پایدار را بپذیرند. 🔸به هر حال، ما باید احتمالات و فرضیه‌ها، به‌خصوص احتمالات و و استراتژیک را در نظر بگیریم و صحت و سُقم آنها را دنبال کنیم و برنامه‌ریزی و رزمایشِ متناسب برای مواجهۀ فعال و هوشمندانه با آن انجام دهیم و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. نباید فرضیه‌های بزرگ را صرفاً با چند قرینۀ خُردِ مخالف رد کرد. البته این فرض هم دور از نظر نیست که این ویروسِ منحوس اما هوشمند، از همان آغاز هم با هدفِ ایجاد گسست اجتماعی از یک طرف، و شکل‌دهی به پیوست و انسجامِ مجازی و کلبۀ الکترونیکی از طرف دیگر، مهندسی و مدیریت شده باشد. 🔹به نظر می‌رسد اگر آن نهادها و ساختارهایی که باید پشتیبانیِ فکری کنند، شکل گرفته بود و مسیر خودش را طی می‌کرد، امروز می‌توانست دربارۀ این مسائل، نظر کارشناسی بدهد، ولی تلقی حقیر این است که اکنون، شبکۀ نیروهای جوان و فعال و به‌خصوص نیروهای ، و نخبگان، فضاهای اندیشه‌ورزی در این زمینه‌ها را باید به‌سرعت فراهم کنند و بستر این فرضیه‌ها را بررسی کنند و سپس به‌دنبال یک طراحی همه‌جانبه و سازوکار جامعی در مقابلِ این پدیده، با ابعادی که برای آن مفروض است، داشته باشند و در برنامه‌های خود، علاوه بر حوزه بهداشت و حوزه جنگ‌های بیولوژیکی که بخشی از کار هستند، به این فرضیه‌ها هم توجه کنند. اگر مقیاس این بحران، عبور دادنِ جامعه جهانی به‌سمتِ یک حکمرانی بلامنازع جدید باشد و ظرفیت چنین تصرفاتی فراهم آمده باشد، باید تحرکات و اقدامات متناسب با آن طراحی و عملیاتی شود و این کار نیاز به فعالیت‌هایی در لایه‌های مختلفِ بنیادی، راهبردی و برنامه‌ریزی‌های عملیاتی دارد و بعد اقدام گسترده در صف به‌صورت یک شبکه منسجم انجام بگیرد. 🔸شکی نیست که تاب‌آوری جامعه دینی در برابر این ابتلا بسیار بیشتر از جامعه مادی و مدرن است. این ویروس می‌تواند برخلاف همۀ طراحی‌ها، ضربه‌های مهلکی بر پیکرۀ مدرنیته وارد کند. این ویروس می‌تواند به ظهور شکاف‌ها و ضعف‌های فراوانِ مستتر در نظم مدرن (از جمله اصالت منافع فردی) منتهی گردد. از طرف دیگر، امروز، تمدن غرب یک تمدنِ بی‌رقیب نیست. در رقابت تمدنی بین جبهۀ غرب و جبهۀ اسلام، اگر مقاومت کنیم و موضع‌گیری و برخورد آگاهانه و فعال در مقابلِ طراحی‌های غیرانسانی غرب داشته باشیم، نتیجۀ متفاوتی رقم خواهد خورد و فروپاشی تمدن غرب تسریع خواهد شد. 🔹راه ما آماده شدن برای مواجهه با احتمالات است و این آمادگی چیزی نیست جز در عرصه‌های مختلف اقتصادی، مجازی، علمی و فرهنگی. ⚜ @taammolat74
📮امروز، بیست‌وهفتمین سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی است. حکیم هنرمندی که معلم اندیشه‌ها و سلوک فکری و فرهنگی جوانان انقلابی است. کتابهای او برای جوانانی چون ما که در اواخر دهه هفتاد پا به دانشگاه گذاشتند، در کوران سیطره‌ی لیبرالیسم و غرب‌پرستی حاکم در آن سالها، نقطه‌ی اتکا و افق امیدبخشی بود که اعتماد به نفس انقلابی ما را حفظ می‌کرد. هنوز هم پس از سالها کتابهایی بهتر از آثار او که با زبانی ساده حقیقت انقلاب اسلامی و ماهیت غرب و غرب پرستی را آشکار کند، سراغ ندارم. ✍ وحید یامین‌پور @taammolat74
🔰 ابتذالِ بی‌پایان تلویزیون ✍ علیرضا آل یمین 💠دو سه روز پیش دوست نازنینی خواست برای جلسه‌ای با مدیران ارشد تلویزیون با موضوع؛ طرح پیشنهاد و انتقاد در حوزه فیلم و سریال‌سازی مطلبی بنویسم. آنچه نوشتم را با اندکی تغییر به اشتراک می‌گذارم. 🔸دوست عزیزم! دو سه روزی‌ست که فکر می‌کنم اینجا چه بگویم و چه بنویسم. اما از هر طرف که رفتم جز ناامیدی نیفزود. 🔹چشم امیدی به این جلسات ندارم که در آن سنگ بنای راهی نو در رسانه و فرهنگ‌ گذاشته شود. یا اگر به فرض محال عقلای قوم‌ بنشینند و عقل‌هایشان را یک‌کاسه کنند و به این نتیجه برسند که راه را کج آمده‌اند چنان همت و حمیتی در سازمان سنگین تلویزیون نیست که بخواهد خودش را به نقطه سرِ خط برساند و طرح نویی دراندازد. 🔸رفیق عزیز! نخبه‌ترین انقلابی در حوزه فرهنگ و رسانه بود. اما تلویزیون او را هم برنتافت، چنان که تا امروز هم برنمی‌تابد. حال آنکه آوینی برای تلویزیون چه در سر داشت غیر از این‌که تلویزیون رسانه‌ی پیشانی بلند و پیشرویی باشد، بی‌خوف از ویدئو و ماهواره و الخ. 🔹در دوره‌ای که اوج بگیر و ببندهای سیاسی و فرهنگی بود و انقلابیون تندرو در غیاب فرزانگانی همچون بهشتی و مطهری نه اعتقادی به دیالوگ داشتند و نه دل‌نگران زندگی انقلابی در دهکده‌ی مک‌لوهانی بودند تفکر و نگاه پست‌مدرن آوینی محکوم به سانسور و تحدید بود. هم‌آن ساختار فکری که اتفاقا هم‌چنان ضرورت این روزهای تلویزیون است. چه‌آنکه بر این باورم؛ آوینی اگر مانده بود، با آن ذهن سرکش و جانِ پویا در دهه‌ی نود می‌زیست، با تمام مختصات فکری و ضروریات زمانه‌اش. 🔸اندوه عمیقی‌ست که حزب‌اللهی‌ها و مدیران ریش‌دار رسانه و فرهنگ از تمام آوینی، گنجینه‌ی آسمانی را خوانده‌اند که مجموعه گفتار متن روایت فتح است و حلزون‌های خانه به دوش، فردایی دیگر، توسعه و تمدن مبانی غرب هم صرفا زینت الکتابخانه‌ها شده‌اند. 🔹رفیق جان! تا وقتی‌ تلویزیون، این رسانه‌ی تک‌ساحتی تن به گفتمان نخبگانی ندهد و این گفتمان را در تمام سطوح سازمان منتشر نکند هم‌چنان شاهد تکثیر و‌ جولان نفوذی‌های ستون پنجم که زائیده‌ی بلاهت مدیرانند خواهیم بود. ♦️تلویزیون چون قدرت و شهامت مواجه با اندیشه را ندارد ناگزیر برای جذب مخاطب تن به ابتذال داده است.♦️ 🔸 تا وقتی این تنها رسانه‌ی فراگیر ملی با میل ملالت‌بار مدیران فسیلِ بی‌سواد و ترسو اداره شود؛ پرطرفدارترین ساخته‌اش، مبتذل‌ترین آنها خواهد بود. @taammolat74
📮 آرمان‌خواهی انسان مستلزم صبر بر رنجهاست. پس برادر خوبم، برای جانبازی در راه آرمان‌ها یاد بگیر که در این سیاره رنج صبورترین انسان‌ها باشی‌. ✍ سید مرتضی آوینی ⚜ @taammolat74
💐وعده‏ دیدار نزدیک است ‏یاران مژده باد 💐روز وصلش می‏رسد، ایام هجران می‏رود 🌸با تبریک نیمه شعبان، کانال تاملات در نظر دارد مجموعه‌ای از سخنرانی‌های ناب را به مناسبت امشب و فردا، از اساتید اهل اندیشه نسبت به اندیشه مهدوی، پخش نماید. باشد که این لحظات، را قدر دانسته و در درک بینش خود بهره بریم. 🌸 🔸سخنانی از اساتیدی مانند: علی صفایی حائری سیدمهدی میرباقری حسن رحیم پور ازغدی اصغر طاهرزاده علیرضا پناهیان غلامحسین دینانی حسن بلخاری اسماعیل شفیعی اردستانی 💠 با ما همراه باشید...💠 ⚜️ @taammolat74
🔰 خدا کند که بیایی... ✍ سید مهدی شجاعی 🔸از عمق ناپیدای مظلومیت ما، صدایی آمدنت را وعده می‌داد. صدا را، عدل خداوندی صلابت می‌بخشید و مهرِ ربانی گرما می‌داد. و ما هرچه استقامت؛ از این صدا گرفتیم و هرچه تحمل؛ از این نوا دریافتیم. 🔹 در زیر سهمگین‌ترین پنجه‌های شکنجه تاب می‌آوردیم که شکنج زلف تو را می‌دیدیم. در کشاکش تازیانه‌ها و چکاچک شمشیرها، برق نگاه تو تابمان می‌داد و صدای گام‌های آمدنت توانمان می‌بخشید. رایحه‌ات که مژده حضور تو را بر دوش می‌کشید، مرهمی بر زخم‌‌های نو به نو مان بود و جبرهای جان‌های شکسته‌مان. دردها همه از آن رو تاب آوردنی بود که آمدنی بودی. 🔸تحمل شدائد از آن رو شدنی بود که ظهورت شدنی بود و به تحقق پیوستنی. انگار تخم صبر بودیم که در خاک انتظار تاب می آوردیم تا در هرم خورشید تو به بال و پر بنشینیم. سنگینی بار انتظار بر پشت ما، یک سال و دو سال نیست سنگینی یک قرن و دو قرن نیست. حتی از زمان تودیع یازدهمین خورشید نیست. 🔹تاریخ انتظار و شکیبایی ما به آن ظلم که در عاشورا بر ما رفته است بر می‌گردد، به آن تیرها که از کمان قساوت برخاست و بر گلوی مظلومیت نشست، به آن سم اسبهای کفر که ابدان مطهر توحید را مشبک کرد. به آن جنایتی که دست و پای مردانگی را برید، از آن زمان تا کنون ما به آب حیات انتظار زنده‌ایم، انتظار ظهور منتقم خون حسین. تاریخ استقامت ما از آن هم دورتر می‌رود، از عاشورا می‌گذرد و به بعثت پیامبر اکرم می‌رسد... ⚜@taammolat74
اللهم عجل لولیک الفرج💐💐💐
🔉 فایل صوتی | موانع بسط اندیشه انتظار 🔶 سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان 🔹تبیین انتظار فرج به عنوان امری ارزشمند و والا در فرهنگ اندیشه مهدوی 🔹ذکر عناصر انتظار 🔹موانع بسط اندیشه انتظار 🔸🔸 اندیشه مهدویت بنیان اساسی دستگاه عقیدتی شیعه، که در نظام امامت تبیین گشته است. اندیشه مهدویت، عنصری است که موجب تحول بنیادین در تمام سطوح معرفتی است و از دل آن بنیان سکولاریسم نفی می‌گردد و اجتماعی بودن حوزه دین تثبیت می‌گردد‌. این اندیشه فرهنگی می‌سازد که مردم آن جامعه با نور امید والا در انتظار اهداف عالیه فطری، رنگ الهی می‌گیرند و تمرین ولایت را در ذیل رهبری انجام می‌دهند.🔸🔸 ⏰ سال ۱۳۹۶ ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
960711-Panahian-MavaneBasteAndisheEntezar-BeyteRahbari-64k.mp3
25.72M
🔉 موانع بسط اندیشه انتظار 🔶 سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان 🔹انتظار فرج ، امری بسیار قیمتی و ارزشمند است به حدی که افضل عبادت‌ها برشمرده شده است، اما متأسفانه در فرهنگ دینی موجود، جایگاه شایسته خود را در میان متدینین ندارد. برای تحلیل دقیق‌تر شرایط موجود در مورد انتظار فرج، ابتدا باید عناصر پنج‌گانه انتظار را شناخت. سپس می‌توان به شناخت دقیق‌تر موانع بسط اندیشه انتظار پرداخت که دو متهم اصلی دارد: تحجر و غرب‌زدگی. ⚜️ @taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای خدایی که به یوسف رساندی یعقوب این زمان یوسف من نیز به من بازرسان...🍃 شهریار 💐 میلاد با سعادت قلب امکان بشریت مهدی صاحب الزمان(عج) مبارکباد💐 ⚜ @taammolat74
🔰انتظار حقیقی چگونه شکل می گیرد؟! ✍️ علی صفایی حائری 🔸روح انتظار با دستيابى به‏ امن‏ و رفاه‏ و رهايى‏ كه آرمان‏هاى انسان معاصر و شايد خود ما هم باشد، آرام نخواهد گرفت و كسانى كه همراهى حجّت و معيّت محمّد و آل محمّد را مى ‏خواهند‌، نمى‌‏توانند تا اين سطح قرار بگيرند و تا اين حدّ آرام باشند، كه انسان معاصر چه بسا بتواند با تكيه بر علم و عقل و عرفان، بدون نياز به وحى و مذهب تا اين مرحله گام بردارد و با عقل جمعى و روح جمعى و غريزه جمعى به اين مهم نائل آيد. 🔹پس ما كه از ضرورت وحى‏ و اضطرار به حجّت‏ و انتظار حجّت‏ دم مى ‏زنيم، بايد از اول حساب را روشن كنيم و سنگمان را حق كنيم؛ چون ما مدعى هستيم كه آدم براى بيشتر از هفتاد سال برنامه‌‏ريزى شده و معتقد هستيم كه بافت و ساخت انسان و جهان با اين سطح از رفاه و امن و رهايى، سازگار نيست. تحول نعمت‏‌ها و محدوديت‌‏ها و خودآگاهى و مرگ‌‏آگاهى، آدمى را در متن رفاه، راحت نمى‌‏گذارد و در شب عروسى به فكر عزا و بارهاى سنگين فرداها مى‌‏اندازد. 🔸اگر ما مسأله‏ قدر و استمرار و ارتباط هاى حتى محتمل و پيچيده با عوالم مشهود و غيب را در نظر بگيريم و اگر ما براى اين وسعت، طرح و تدبير و تربيت و تشكّل را دنبال كنيم، ناچار انتظار ما از حجّت و انتظار ما براى حجّت شكل ديگرى مى‏‌گيرد و انتظار ما در جايگاه خويش مى‌‏نشيند. 📚تو می‌آیی، ص13 ⚜️ @taammolat74
🔉 فایل صوتی | پایان تاریخ - بشریت تماشاگر یا بازیگر؟ مهدویت وآخر الزمان - کجا یا ناکجا؟ 🔶 سخنرانی استاد رحیم‌پور ازغدی 🔹جهان مادی و الهی درباره فلسفه تاریخ و پایان تاریخ چه استدلالهایی دارند؟ 🔹درباره انسان کامل و ارتباط 🔹نقش اقتصاد و عدالت اقتصادی و عدالت جهانی در رابطه با ظهور حضرت حجت(عج) ⏰ نیمه شعبان سال ۱۳۹۴ ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
713.mp3
15.1M
🔉 پایان تاریخ - بشریت تماشاگر یا بازیگر؟ مهدویت وآخر الزمان - کجا یا ناکجا؟ 🔶 سخنرانی استاد رحیم‌پور ازغدی 🔸🔸 اندیشه مهدویت بنیان اساسی دستگاه عقیدتی شیعه، که در نظام امامت تبیین گشته است. اندیشه مهدویت، عنصری است که موجب تحول بنیادین در تمام سطوح معرفتی است و از دل آن بنیان سکولاریسم نفی می‌گردد و اجتماعی بودن حوزه دین تثبیت می‌گردد‌. این اندیشه فرهنگی می‌سازد که مردم آن جامعه با نور امید والا در انتظار اهداف عالیه فطری، رنگ الهی می‌گیرند و تمرین ولایت را در ذیل رهبری انجام می‌دهند.🔸🔸 ⚜ @taammolat74
♨️سخنرانی رهبر انقلاب به مناسبت نیمه شعبان تا دقایقی دیگر ⚜ @taammolat74