eitaa logo
تاملات
761 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
347 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
تاملات
🔰 ویروس کرونا چیست؟ / شیوع ویروس کرونا همانند فیلم Contagion 🔸ویروس‌ کرونا از خانواده ویروس سرماخو
🔰هالیوود آینده را می‌سازد یا پیش‌بینی می‌کند؟! 🔹به طور قطع یکی از دلایلی که سبب می‌شود از هالیوود به عنوان سینمایی یاد شود که برای دنیا نسخه‌های راهبردی می‌پیچد و نگاه به آینده دارد، همین فیلم‌هایی است که در آن اتفاقات آینده پیش از وقوع به تصویر کشیده می‌شود. تخریب برج‌های دوقلو در ۱۱ سپتامبر، به روی کار آمدن دونالد ترامپ و حالا شیوع ویروس کرونا از مهم‌ترین حوادثی است که در برخی فیلم‌های هالیوودی پیش از وقوع ترسیم شده‌اند. اما این بار در پی شیوع ویروس کرونا، بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی به مقایسه این ویروس با ویروس فیلم Contagion (شیوع) پرداخته‌اند. 🔸در سینمای هالیوود به ویژه آن بخش از این سینما که موسوم به سینمای آخرالزمانی است به طور ویژه به مضامین و موضوعاتی پرداخته شده است که در آن یک ویروس خطرناک یا یک موجود خطرناک به دلیل خطای انسانی یا به واسطه اقدامی عامدانه در سطح جامعه شیوع پیدا می‌کند. اساساً نگاه هالیوود به مسئله آخرالزمان نگاهی خوفناک است و هیچ گاه در هیچ کدام از آثاری از این دست عاقبت دنیا با حضور یک منجی ختم به خیر نمی‌شود یا دست کم می‌توان گفت در اغلب آثار هالیوود عاقبت خوشی برای دنیا ترسیم نشده است. در اغلب آثار آخرالزمانی هالیوود جامعه در حال مبارزه با موجود یا موجودات بیگانه‌ای است که به بشریت حمله کرده‌اند؛ موجوداتی که یا از کرات دیگر به زمین آمده‌اند یا به واسطه ویروسی کشنده به جان بشر انداخته شده‌اند. 🔻اما این روز‌ها موضوع ویروس کرونا خبر اول دنیاست و شباهت عجیب آن با برخی فیلم‌های هالیوودی خیلی‌ها را شگفت‌زده کرده است. در صنعت سینما ساخت فیلم بر اساس یک ویروس مرگبار همواره مورد توجه بوده است که این فیلم‌ها به بخش‌هایی مثل یک فیلم فاجعه‌ای که مشابه ویروس کرونا باعث قرنطینه یک شهر می‌شود، بوده یا حتی این ویروس‌ها ممکن است باعث شروع و خلق یک دنیای آخرالزمانی شود. در هر حال، وجود فیلمی با اتفاقات مشابه ویروس کرونا شاید بیش از هر نوع فیلمی مورد توجه علاقه‌مندان به سینما باشد و فیلم Contagion (شیوع) یکی از همین فیلم‌هاست که به‌تازگی مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است. 🔸 فیلم Contagion در سال ۲۰۱۱ روی پرده‌های سینما رفت و در این فیلم شاهد شباهت شیوع ویروس با ویروس کرونا بودیم که همین موضوع باعث شد تا بسیاری شروع به مقایسه اتفاقات فیلم با شیوع این بیماری کنند و حتی شاهد ارائه تصاویر مشابه نیز بودیم. حال سؤال اصلی این است که تا چه اندازه اتفاقات فیلم «شیوع» به ویروس کرونا نزدیک است؟ آیا ویروس در فیلم شیوع به ویروس کرونا شباهت دارد؟ چه تفاوت‌هایی بین ویروس MEV- ۱ با کرونا وجود دارد؟ 🔹البته به طور قطع نمی‌توان شباهت‌های مو به مو با واقعیت در این فیلم‌ها پیدا کرد، اما اگر نخواسته باشیم نگاهی غیرعادی و خرافاتی به مسائلی از این دست داشته باشیم دست‌کم می‌توان روی این مسئله توافق کرد که هالیوود سعی می‌کند برای آینده جهان برنامه‌هایی را که در برخی مراکز راهبردی برای اجرا طراحی می‌شود در فیلم‌هایش ترسیم کند. وقتی رئیس خزانه‌داری ایالات متحده از این سخن می‌گوید که کرونا می‌تواند برای آینده اقتصادی امریکا یک فرصت باشد، می‌توان اینطور گمانه‌زنی کرد که هالیوود که رابطه تنگاتنگ آن با پنتاگون موضوعی پنهانی نیست، حادثه‌ای که طراحی شده را سال‌ها پیش به تصویر کشیده است. ⚜️ @taammolat74
تاملات
📮‏این ‎#سلبریتی هایی که با لباس مشکی اومدن نشست خبری ‎#جشنواره_فجر اگه ‎#هواپیمای_اوکراینی حامل ‎#دو
📮‏اتاق فکر این سلبریتی‌هایی که در اولین روز جشنواره فجر در سالن رسانه ها با لباس مشکی در نشست‌های خبری حاضرشدند، کجاست؟ آیا بازهم میخواهند با سواستفاده و نان خود در خون شهدای هواپیمای اکراین؛ گرین کارت، لایک و فالوئر جمع کنند؟ این را بدانید که؛اینها برعلیه مردمند نه از مردم! ✍️پروین اعتصابی ⚜️ @taammolat74
🔰میلاد دخانچی و وحید یامین‌پور سمبل دو نوع اسلوب اندیشه‌ورزیِ کنونی جریان انقلابی ✍️امید رامز این یادداشت را در متن ذیل بخوانید👇👇👇 ⚜️ @taammolat74
تاملات
🔰میلاد دخانچی و وحید یامین‌پور سمبل دو نوع اسلوب اندیشه‌ورزیِ کنونی جریان انقلابی ✍️امید رامز این
🔰میلاد دخانچی و وحید یامین‌پور سمبل دو نوع اسلوب اندیشه‌ورزیِ کنونی جریان انقلابی ✍️امید رامز 🔸مسلک یامین‌پور از وجهی، غیر از سیاقی است که خودش در "نخل و نارنج" از شیخ انصاری تصویر می‌کند. شیخِ موصوف، دائما در حال صیرورت و شدن است. در تکامل است؛ نمی‌ایستد؛ در سفر است و "مهاجر"؛ یامین‌پور اما راه را از پیش تعیین شده، و همگان را به این راه می‌خواند. 🔹اگر نقشِ اول داستان را کنار بگذاریم، این همان کانتکستِ نخل و نارنج هم هست. نخ و نارنج نشانگر پارادایم ذهنی و چارچوب فکری نویسنده است. یامین‌پور اگرچه انقلابی است، اما حافظ و البته منتفع وضع موجود هم هست. نه از این بابت که به آن رضایت داده است؛ بلکه از این بابت که تفکر خود را محفوظ و لایتغیر، و اندیشه‌ی غیر را پیرامون می‌داند. از این بابت که به دنبال نقص در بیرون از خود(=خودِ فکری) است. یامین‌پور نماد گونه‌ای از جریان انقلابی‌ست که وضع موجود را صرفا نتیجه عملکرد "دیگری" می‌داند. از نگاه او این "دیگران" هستند که باید تغییر کنند تا وضع مطلوب حاصل شود. "خود" در نگاه یامین‌پور سوژه است. 🔸دخانچی اما تقریبا همه آنچیزی‌ست که یامین‌پور نیست. دخانچی تفکر انتقادی را ابتدا از "خود"(خودِ فکری) آغاز کرده. نگاهی انتقادی به فرهنگ، سیاست و اقتصاد، ارتباط آنها، و نقش و تاثیر "خود"ها در کنارِ "دیگر"ها در وضع موجود. 🔹اگرچه باید اذعان کنم اکنونِ نگارنده به یامین‌پور شبیه‌تر است تا به دخانچی، اما برای آینده انقلاب به دخانچی امیدوارم‌ترم تا یامین‌پور. این دخانچی‌ست که شیخِ سالک دوران ماست نه یامین‌پور. دخانچی در مصیر است و در این صیرورت در خدمت انقلاب ولی یامین‌پور در مسیر است و در خدمت انقلابی‌ها! دخانچی به‌مثابه انسانِ خودآگاه جستجوگرِ حقیقت و نسبت آن با واقعیت است و یامین‌پور به مثابه خودی است که در پی تعیّن بخشیدن به حقیقتِ جهان است. ⚜️ @taammolat74
5.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰چرا سلبریتیها از اطلاق سلبرتی به خود هراس دارند؟ ✍ هاتف خالدی 🔸حامد بهداد با آن اداهای بنجول دسته دوم، با آن ژست های عقب مانده غربی و استفاده غلط و بی معنی واژگان انگلیسی، با آن اطوارهای تصنعی که حتی شبیه اجرای یک بازیگر هنرمند هم نیست نمی تواند خودش را از جامعه سلبرتی جدا کند. 🔹سلبرتی یعنی همین: مشهور، بی سواد، پرمدعا، دغل و فریبکار 🔸چرا این ها از اطلاق سلبرتی به خود هراس دارند؟ چون دیگر همه می دانند سلبرتی موجودی دهان گشاد و هرزه گوست که از فریب ارتزاق می کند و از شیادی به فربهی می رسد. حامد بهداد از قضا نمونه واقعی و یک مثال روشن از سلبرتی است 🔹فریبکاران حریص! این قدر مردم مردم نکنید. از کدام مردم دقیقا حرف می زنید؟ ما در یک جامعه به شدت طبقاتی و لایه لایه زندگی می کنیم. طبقه ای که شما بی مایگان نمایندگی اش را به نام خود زده اید تمام مردم ایران نیستند. ⚜ @taammolat74
🔰بسته خبری 🔸 هر روز با اخبار جشنواره فجر 98 💢تنور «فجر ۳۸» بالاخره گرم شد/ مدعیان «سیمرغ» از راه می‌رسند... 🎞چهره روز؛ ساعد سهیلی پنج سال پیش و در جشنواره سی‌وپنجم فیلم فجر، فیلم سینمایی «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داوودی به‌عنوان یک اتفاق موردتوجه ویژه قرار گرفت؛ فیلمی که ایفاگر دو نقش اصلی و کلیدی آن امیر جدیدی و ساعد سهیلی بودند. تا پیش از این تجربه، جدیدی تنها در فیلم‌های هومن سیدی خوش درخشیده بود اما ساعد سهیلی چند سالی می‌شد که از زیر سایه پدرش سعید سهیلی خارج شده بود و با ایفای نقش در آثاری همچون «چند متر مکعب عشق» جایگاه خود به‌عنوان یک بازیگر جوان و توانمند تثبیت کرده بود. 🎞فیلم روز؛ شنای پروانه در میان فیلم‌های اکران شده در دو روز ابتدایی جشنواره سی‌وهشتم در سینمای اصحاب رسانه، فیلم سینمایی «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت، با فاصله بیشترین تحسین را متوجه خود کرده است.«شنای پروانه» حالا اولین دورخیز محمد کارت برای کارگردانی یک فیلم بلند داستانی است. حسین دوماری و پدرام پورامیری کارگردانان فیلم «جان‌دار» در نگارش فیلمنامه «شنای پروانه»، کارت را همراهی کرده‌اند و تهیه‌کنندگی این فیلم را هم رسول صدرعاملی برعهده دارد. سرمایه گذاری محمدصادق رنج‌کشان و البته نقش‌آفرینی متفاوت امیر آقایی از دیگر نکات قابل توجه درباره «شنای پروانه» است. 🎞حاشیه روز؛ حضور آقای دبیر و غیاب اینترنت! برخلاف سال گذشته که ابراهیم داروغه‌زاده در مقام دبیر جشنواره حضوری کم‌رنگ در فضای برگزاری جشنواره داشت و دسترسی اصحاب رسانه به او به سادگی دیگر ایام سال نبود، امسال آقای دبیر، حضوری مستمر در فضای عمومی پردیس ملت دارد. داروغه‌زاده در حاشیه همه نشست‌های رسانه‌ای حضور دارد و متن و حاشیه این نشست‌ها را بی‌واسطه دنبال می‌کند، اما همچنان علاقه چندانی به اظهارنظرهای رسانه‌ای درباره حواشی روز جشنواره ندارد! 🎞پیشنهاد ویژه؛ روز صفر سعید ملکان هرچند فیلم‌اولی محسوب می‌شود و اولین ساخته‌اش در بخش «نگاه نو» جشنواره فجر سی‌وهشتم رونمایی می‌شود اما اصلاً تازه‌کار نیست و تا به امروز حداقل ۹ بار برای دریافت سیمرغ روی سن اختتامیه جشنواره فجر حاضر شده است! ۶ بار در مقام طراح چهره و ۳ بار در مقام تهیه‌کننده. ملکان، چهره‌پرداز باسابقه سینمای ایران که چند سالی است ردای تهیه‌کنندگی هم برتن کرده بود، با «روز صفر» وارد میدان «کارگردانی» شده است. فیلمی که فرآیند تولید را در سکوت خبری طی کرد و تلاش بسیاری شد تا جزئیات آن تا روز رونمایی در جشنواره، در فضای رسانه‌ای منتشر نشود. طبق پیگیری رسانه‌ها اما مشخص شد فیلم قرار است بخش دیگری از پازل روایت سینمایی از یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های امنیتی سال‌های اخیر یعنی فعالیت‌های گروه عبدالمالک ریگی در کشور را کامل کند تا به فاصله یک سال بعد از درخشش «شبی که ماه کامل شد» در جشنواره سی‌وهفتم، باردیگر فیلمی با محوریت این پرونده در ویترین جشنواره داشته باشیم. متن کامل را در لینک ذیل بخوانید👇 🌐 mehrnews.com/news/4843030 ⚜️ @taammolat74
🔰انقلاب در نظریه‌های انقلاب بحثی پیرامون گستره مفهومی نظریه‌های انقلاب و چرخش‌های تئوریک آن‌ها پس از انقلاب اسلامی ایران ✍️ احمد مهرشاد 🔸انقلابات از منظرهای متفاوتی موضوع مطالعه قرار گرفته‌اند؛ تکثر نظرگاه‌ها، در حداقلی‌ترین سطح، مؤید وجود پیش‌فرض‌هایی است که اسباب این تنوع است؛ و حداقلی‌ترین نتیجه این امر آن است که علی‌السویه بودن ربط یک نظریه با واقعیات و پدیده‌های متفاوت را مورد تردید قرار می‌دهد. در واقع هر نظریه ظرفیت تبیینی واقعیاتی محدود را دارد. بنابراین با هر نظریه نمی‌توان سراغ هر پدیده‌ای و در هرجا رفت! این امر در مورد انقلاب برجستگی بیش‌تری می‌یابد؛ به عبارت دیگر، انقلاب که هر مورد منفرد آن برخاسته از زمینه‌های منفردی است، نظرگاه خاصی را جهت تحلیل و بررسی طلب می‌نماید. اما آیا این امر در مورد انقلاب اسلامی ایران نیز صادق است؟ در واقع آیا نظریه‌های موجود علوم اجتماعی امکان مطالعه انقلاب اسلامی را دارند؟ رویکردهای تحلیل مناسب جهت مطالعه انقلاب اسلامی کدام‌اند؟ نوشتار حاضر تلاشی در جهت ارائه نگرشی عمومی بر تاریخ و سنخ‌بندی نظریه‌های انقلاب در حوزه اجتماعی و سیاسی با توجه به پدیده انقلاب اسلامی می‌باشد و تأثیر بزرگ‌ترین انقلاب قرن بیستم بر حوزه اندیشه را تا حدی نمایان می‌نماید. ⏰خواندن ۱۰ دقیقه متن کامل را در لینک ذیل بخوانید👇 🌐http://vrgl.ir/v1iS8 ⚜️ @taammolat74
📮حقیقت کدام است؟؟؟ یا جشنواره ؟؟؟ جشنواره‌ای پر از؛ فقر فقر فقر @taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥انقلاب و اندیشه؛ جنگِ ناممکن‌ها؟ 🔸کسانی جمع می‌شوند تا حرفی بزنند، اما کسان دیگری به جان آن‌ها می‌افتند! این در خط درست نیست و منافات با و سیاسی دارد. 🔹فضای جامعه اسلامی، فضای باز است و صاحبان اندیشه‌های مختلف، می‌توانند سخن خود را ابراز کنند. به جنگ افکار رفتن، فقط با بیان و ممکن است. ▫️ دلایل، قوی باید و معنوی نه رگ‌های گردن به حجت قوی @taammolat74
🔰«انتخابات مهندسی شده» کلیدواژه فتنه جدید 🔸«آذر منصوری» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در یادداشتی در روزنامه ایران با عنوان «انتخابات فراگیر ترجمه میزان رای ملت است» نوشت: «بدون شک ترجمه میزان رأی مردم است، انتخابات است و لازمه حفظ نظام، این است که شهروندان بتوانند از حق آزادانه انتخاب -هم برای انتخاب شدن و هم انتخاب کردن- برخوردار باشند. چنان که این حق از شهروندان گرفته شود به منزله حذف جمهوریت نظام است. نکته‌ای که آقای روحانی روی آن تأکید کرده‌اند برگرفته از همین دغدغه و نگرانی است». 🔹منصوری در ادامه نوشت:«تذکر رئیس جمهوری و بسیاری از چهره‌های سیاسی در مورد تهدیدات به وجود آمده، باید مورد ملاحظه جدی و مبنای تصمیم‌گیری‌ها قرار بگیرد و شاهد مواجهه دیگری با انتخابات آزاد و حق انتخاب شدن و انتخاب کردن مردم در این انتخابات باشیم. نه اینکه صحنه‌ای پیش روی مردم به تصویر کشیده شود که تکلیف سه چهارم از کرسی‌های آن قبل از انتخابات معلوم است.شرایطی پیش روی مردم فراهم شده که رقابتی در انتخابات محتمل نخواهد بود و شکل نخواهد گرفت...انتخابات با این شیوه انتقاد برانگیز خالی کردن انتخابات و جمهوریت از معنای اصلی آن است». 🔸این فعال فتنه ۸۸ با تاکید بر لزوم برگزاری انتخابات آزاد، مدعی شده است که تکلیف سه چهارم از کرسی‌های مجلس، قبل از انتخابات معلوم است! 🔹پیش از این، «محسن غرویان» از فعالین تندروی طیف اصلاحات در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود:«باید احساس عمومی این باشد که آنچه رای مردم هست واقعا از صندوق‌ها درآید...مردم نباید احساس کنند انتخابات از قبل تنظیم شده تا افراد خاصی وارد مجلس شوند. این فضا را شورای نگهبان می‌تواند فراهم کند که مردم با شوق و ذوق بیشتری در انتخابات وارد شوند و رای واقعی خودشان را به صندوق بریزند». 🔸«محمود صادقی» کاندیدای ردصلاحیت شده مجلس نیز در روزهای گذشته گفته بود:«اغلب اصلاح‌طلبان از جمله آقای عارف باور دارند که با وضع مهندسی‌شده‌ای روبه‌رو هستیم. در همه حوزه‌های انتخابیه بررسی دقیق شده است که چه ترکیب نامزدهایی حضور داشته باشند؛ یعنی اگر نامزد اصلاح‌طلبی پایگاه اجتماعی ندارد، تأیید صلاحیت شده و اگر در میان مردم جایگاه و پایگاهی دارد، رد صلاحیت شده است. مورد به مورد می‌توانیم بگوییم که چه طراحی‌های دقیقی رخ داده است». 🔸فعالین فتنه در سال ۸۸ با این ادعا که انتخابات از سوی شورای نگهبان، مهندسی شده است، ۵ ماه پیش از برگزاری انتخابات، موضوع تشکیل «کمیته صیانت از آراء» را مطرح کردند! این اقدام یکی از بخش های پازل پروژه بزرگ فتنه ۸۸ بود. 🔹اصلاح طلبان در حال حاضر، دولت، شورای شهر و شهرداری تهران و فراکسیون امید مجلس را در اختیار دارند، اما هیچکدام از نهادهای مذکور کارنامه قابل دفاعی ندارد. بنابراین یکی از اهداف مطرح کردن دروغ «انتخابات مهندسی شده»، فرار از پاسخگویی است. 💠طیف تندروی اصلاح طلب بارها ثابت کرده است که با جمهوریت هیچ نسبتی ندارد؛ چه آنکه در انتخابات سال ۸۸، پس از شکست در انتخابات با دروغ تقلب ماهها کشور را در آشوب و التهاب فرو برد. 🔴«انتخابات مهندسی شده» کلیدواژه طیفی است که هیچ اعتقادی به جمهوریت نداشته و ملاک اصلی اش در انتخابات، برآورده شدن منافع قبیله ای و حزبی و شخصی است. ⚜️ @taammolat74
✅{...قَدْ نَرَےتَقَلُّبَ وَجْهِكَ فِي السَّمَاءِ عُیونِهم ...} وقتےڪھ دلـت تنگ مےشود بھ چشم هایشان نگاه ڪن... :)🖤 💐 ⚜️ @taammolat74
🔰آشکار کردن، برای پنهان کردن! ✍ رضا تسلیمی 🔸درباره ویروس کرونا دارد اطلاع رسانی خوبی در جهان می شود. روش های پیشگیری مرتب به مردم اعلام می شوند و هشدارهای لازم در مرزها وجود دارند. 🔹اما هیچ کس هیچ هشداری راجع به زندگی سختی که کارگران چینی داشتند و دارند نمی دهد. کسی معمولا خبر ندارد که آن ها در فضاهایی مثل تابوت می خوابند و وعده های غذایی اندکی دریافت می کنند. 🔸رسانه ها تنها برج ها و باروهای پکن و شانگهای را به تصویر می کشند اما به گوشه و کنار شهر و شهرها و روستاهای دیگر توجه نمی کنند. 🔹کارگران با حقوق بسیار کم در همه جای جهان دارند زندگی که نه، هر روز مرگ را تمرین می کنند و کسی رسانه آن ها نیست. 🔸هیچ کس از مرگ تدریجی انسان ها در گوشه و کنار شهرهای صنعتی جهان نمی نویسد. انسان های از خودبیگانه ای که محکومند به روزمرگی و هیچ معنا و هدفی را در زندگی خود دنبال نمی کنند. انسان هایی که به اجبار کار می کنند و دوباره کار می کنند بی آنکه بدانند چه می کنند، چرا آن کار را انجام می دهند و چه کسی از محصول کار آنها سود می برد. 🔹ای کاش رسانه ها سری هم به حاشیه شهرها می زدند و در مورد زندگی دست فروشان، معتادان و تن فروشان گزارش تهیه می کردند. به راستی چه کسی می تواند بگوید که آنها زندگی می کنند؟ 🔸درباره ویروسی مهلک که نه چند صد نفر، بلکه میلیاردها نفر را تهدید می کند هم بنویسید: اقتصاد مدرن! @taammolat74